Μαυριτανία Σενεγάλη Βίος λιτός (Μαυριτανία & Σενεγάλη)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Κεφ.4: Το κατσάβραχο που λέγεται Σαχάρα

Η ομάδα είναι στο πόδι, έτοιμη να κατακτήσει τη Μαυριτανική Σαχάρα.
Μόνο που μέχρι να φτάσουμε στην Ouadane, μια διήμερη διαδρομή με κατεύθυνση βόρεια μέσα από κακοτράχαλες πίστες, ελάχιστα ήταν συμβατό με τα στερεότυπα κλισέ που έχουμε στο μυαλό μας. Ότι η Σαχάρα είναι μια απέραντη έκταση με αμμόλοφους επί αμμολόφων που αλλάζει συνέχεια μορφή από τους ανέμους που φυσούν κι όπου κινούνται αργόσυρτα καραβάνια καμηλιέρηδων.
Αντίθετα αυτό που συναντήσαμε με το που εγκαταλείψαμε το Atar ήταν κατάξερη επίπεδη πέτρα. Ευκαιρία για το Κώστα σ’αυτό το δωρικό τοπίο με τη στεντόρια φωνή του να απαγγέλει και να τραγουδά μελοποιημένο Ελύτη (ομολογουμένως το ταλέντο του θα ζήλευαν Κατράκης και Μπιθικώτσης μαζί)







Ήμουν μεν γοητευμένος απ’ την απέριττη απλωσιά, αλλά κι από την άλλη ανυπόμονος. Πού είναι οι αμμόλοφοι που είχα πλάσει με τη φαντασία μου να σκαρφαλώνω σαν Λώρενς της Αραβίας;

Αρχικά κάναμε στάση στο πουθενά σ’ένα νεόδμητο μαυσωλείο αγνώστου ταυτότητος αγίου; οσίου; όπου ο Ζύντ υπέβαλε τα σέβη του.



Μοναδικοί ενοίκοι της περιοχής κάποιες καμήλες και κάποιες ταφόπλακες με αραβουργήματα.





Στη σκιά των λιγοστών δένδρων ξαποστάσαμε για την υποχρεωτική τεϊποσία.



Συναντήσαμε ένα νομάδα όπου στο τσαρδί του ο οδηγός μας ξαπόστασε πίνοντας γάλα καμήλας...





...κι επισκεφθήκαμε ένα παρατημένο πετρόχτιστο χάνι απαράμιλλης αισθητικής με αρκετές αρχιτεκτονικές αναφορές σε ανάλογα αιγαιοπελαγίτικα χτίσματα. Δυό κρεβάτια, με κουβέρτες και κάμποσα κατσαρολικά πεταμένα ήταν το σκηνικό του εσωτερικού του. Για δεδομένα του λιτού βίου του ταξιδιού μας και μόνο η ύπαρξη έστω αυτών των κρεβατιών μετέτρεπε το μπιχλοχάνι σε σουίτα!







Ακολούθησαν νέες εκτάσεις μαύρης πέτρας κι αλατοπεδίων.
Ήταν ένα άνοιγμα σ’ένα απέραντο ορίζοντα όπου το μόνο που ξεχωρίζει είναι κατάξερη γης κι ουρανός.
Αισθάνεσαι μικροσκοπικός, χαμένος, σχεδόν καταδικασμένος χωρίς έννοια χρόνου και προσανατολισμού σε μια αίσθηση ότι το έδαφος αυτό είναι πλασμένο ξένο στην ανθρώπινη παρουσία κι απλώς σε ανέχεται.







Στη άκρη ενός wadi στο El Bayed φτάσαμε σαν πια ο ήλιος έβαφε χρυσοκόκκινα τα βράχια. Κοντά στη σκηνή μιας οικογένειας νομάδων στήσαμε και τη δική μας.





Στρώσαμε και με τη βοήθειά τους ανάψαμε φωτιά από τα χαμόκλαδα. Παρά τους φόβους μας η νύχτα στην έρημο αποδείχθηκε ζεστή, γλυκειά κι αδιατάραχτη.






Με το ξημέρωμα τρυπώσαμε μέσα στο wadi.
Αμέσως το σκηνικό μεταμορφώθηκε. Εμφανίστηκαν οι χρυσοκίτρινοι αμμόλοφοι που τόσο ονειρευόμουν.







Το σκηνικό δεν κράτησε πολύ.

Περάσαμε μια παράδοξα καταπράσινη (για τα δεδομένα της Μαυριτανίας) έκταση με καμήλες να βόσκουν μακάρια και κάναμε στάση στη σκηνή ενός νομάδα...





...ξαναχαθήκαμε σε αμμοθίνες όπου συναντήσαμε ένα νεαρό καμηλιέρη που ξεφύτρωσε από το πουθενά...



...για να πάρουμε την ανιούσα σ'ένα οροπέδιο καταξερο, επίπεδο, πέτρα κι ουρανός όπου στο μοναδικό δενδρύλιο που φύτρωνε στην απόλυτη ξεραϊλα υποστήκαμε το μαρτύριο του τσαγιού για μια ακόμα φορά.







Η ανιούσα έχει και το θετικό της.
Σαν βρεθείς στην άκρη του οροπεδίου όταν πια ο ήλιος αρχίσει το κατωφερές ταξίδι του στη δύση, το μάτι σου απλώνεται στην απεραντοσύνη. Μόνο που αυτή εδώ έχει και ονοματεπώνυμο: Guelb er Richat.
Αυτό λοιπόν είναι ένας τεράστιος κυκλικός σχηματισμός (50 χιλιόμετρα σε διάμετρο), που μοιάζει με ένα μάτι όταν κανείς το βλέπει από το διάστημα. Γι'αυτό έχει και το προσωνύμιο το «Μάτι της Αφρικής»


(from Google)

Γιατί η δομή είναι σχεδόν κυκλική, ωστόσο, παραμένει ένα μυστήριο.
Κρατήρας λόγω πτώσης μετεωρίτη ή προϊόν διάβρωσης ή ηφαιστειακής έκρηξης, είναι ένα διαχρονικό γεωλογικό τεχνούργημα στη μέση της ερήμου Adrar που κρατά καλά φυλαγμένα τα μυστικά του.
Σε μας τους κοινούς θνητούς που το τηρούσαμε από το επίπεδο του εδάφους ήταν αδύνατον να αντιληφθούμε την έκταση και την συμμετρία του σχηματισμού. Αρκεστήκαμε στην μοναδική αίσθηση.




Η περασμένη ώρα δεν επέτρεπε να συνεχίσουμε για Ouadane.
Υπήρχε χρόνος ίσα για να στήσουμε τη σκηνή
Στη μέση του πουθενά βρήκαμε πάλι ένα τσαντήρι νομάδων και δίπλα τους στήσαμε το δικό μας.





Ένα λευκό pixel στο Μάτι της Αφρικής αν κανείς μας φωτογράφιζε από το διάστημα!




 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.964
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Άφεριμ, νέε μου, επιτέλους!
(και τι ωραίες μπάντες βλέπουν τα ματάκια μου! ελπίζω να εξόκειλες ακόμα μία φορά και το περικαλλές τούτον τεχνούργημα να κοσμεί ήδη τους τοίχους του ταπεινού χοιροστασίου...)
Ναι έπεσα στο αμάρτημα του καταναλωτισμού. Μπορεί να μην είναι η συγκεκριμένη είναι όμως αναλόγου αισθητικής, μόνο που από αναβλητικότητα δεν κοσμεί ακόμα το χοιροστάσιο
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Κεφ.2: Saint Louis

Αφιερωμένο στην dim kyr

Aντιθέτως προς το δόγμα του λιτού βίου αποφασίστηκε για την άνεσή μας να κινηθούμε οδικώς βόρεια, προς το Saint Louis με ενοικιαζόμενο όχημα μετά οδηγού. Ο οδηγός αποδείχθηκε επαγγελματίας για τα δεδομένα Σενεγάλης, το όχημα όμως όχι. Πριν το τελικό μας προορισμό κι αφού έκανε τις κουτσουκέλες του κάμποσες φορές, παρέδωσε πνεύμα. Κούτσα κούτσα φτάσαμε στον σταθμό όπου μας μετεπιβίβασαν σε νέο αυτοκίνητο μέχρι να καλύψουμε τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον ξενώνα μας.

Κι επειδή το δις εξαμαρτείν όταν πρόκειται για λίγη άνεση, εστίν ταξιδευτού σοφού, περίπατο πήγε κι εδώ το λιτός βίος αφού το κατάλυμμα αυτοδιαφημιζόταν ως boutique hotel (αφρικανικών προδιαγραφών) μιας και απολάμβανε προνομιακής θέσης στην άκρη του νησιού με θέα το ποταμό Σενεγάλη. Όπως έχω σχολιάσει κι αλλού στο φόρουμ στην υποσαχάρια Αφρική (με εξαίρεση την Ν.Αφρική) η έννοια value for money στα καταλύμματα είναι σχεδόν άγνωστη.

IMG_4202.jpg


Το Saint Louis λοιπόν, έχει τρία πρόσωπα. Πρώτα η καινούργια πόλη που βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα και δεν την χαρακτηρίζει τίποτα διαφορετικό από ένα πολύβουο άχρωμο αστικό τοπίο. Καν δεν μπήκαμε στο κόπο να την επισκεφθούμε.

Μετά, διασχίζοντας τη μεταλλική γέφυρα Faidherbe βρίσκεσαι σ’ένα μικρό νησάκι.

IMG_4167.jpg


Το σκηνικό μεταμορφώνεται αφού εδώ εδρεύει η παλιά πόλη με τα κομψά αποικιακά κτήρια. Εδώ βρίσκονται όλα τα καλούδια που αφορούν τους επισκέπτες: τα όποια αξιοθέατα, καταλύμματα, εστιατόρια, καφέ. Aρχιτεκτονικά κι αισθητικά τα διώροφα ή τριώροφα κτίρια αποικιακής προέλευσης διακρίνονται για τα ξύλινα μπαλκόνια με γρίλιες από σφυρήλατο σίδηρο, τις στέγες με τα κόκκινα κεραμίδια, τις πόρτες και τα παράθυρα με ξύλινα παραθυρόφυλλα. Κάθε στενό αναδίδει και μια νοσταλγική νότα, όμως κατά ένα περίεργο τρόπο η συνολική ατμόσφαιρα μου φάνηκε πολύ “μουσειακή”και άτονη. Σπίτια κλειστά, κίνηση αναιμική στους δρόμους.

IMG_4165.jpg


IMG_4176.jpg


IMG_4166.jpg


IMG_4398.jpg


IMG_4170.jpg


Θαρρείς κι επρόκειτο για ένα υπαίθριο μουσείο απαγορευμένο ως αδιάφορο για την πλειονότητα των ντόπιων.

Το νησί του Saint-Louis, πρώην πρωτεύουσα της Δυτικής Αφρικής, είναι ένα εξαιρετικό δειγμα αποικιακής πόλης σ’ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον όντας στις εκβολές του ποταμού Σενεγάλη. Η πόλη οφείλει την ύπαρξή της βασικά στους Γάλλους που την ανέδειξαν σε κορυφαίο αστικό κέντρο όχι μόνο για εμπορικές δραστηριότητες αλλά και ως κέντρο για τη διάδοση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων
Ωστόσο το 1957 ο γαλλικός πληθυσμός μειώθηκε δραστικά, γραφεία και καταστήματα έκλεισαν. Επί του παρόντος, η πόλη ακροβατεί οικονομικά βασιζόμενη στην αλιεία και τη γεωργία και τον ισχνό τουρισμό.

IMG_4426.jpg


IMG_4432.jpg


IMG_4393.jpg



Δυό γέφυρες συνδέουν το νησάκι με μια μακρόστενη χερσόνησο, το Langue de Barbarie, που καταλήγει στον Ατλαντικό. Στο απάνεμο κανάλι βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες παραδοσιακές πιρόγες.

IMG_4094.jpg


IMG_4157.jpg


IMG_4160.jpg


IMG_4087.jpg



Εδώ το σκηνικό έρχεται κωλοτούμπα (επίκαιρη έκφραση). Επανέρχεται θεαματικά η μπίχλα (οικείο περιβάλλον για ένα γουρούνι), τόνοι σκουπιδιών πεταμένοι στις όχθες του ποταμού, ερύφια να καταβροχθίζουν ότι τρώγεται.

IMG_4097.jpg


IMG_4104.jpg


IMG_4105.jpg


Το σκηνικό της χωματερής ήρθε να σώσει μια πολύβουη ολοζώντανη παραλία όπου οι πιρόγες ξανοίγονταν στον ωκεανό για τη ψαριά της μέρας. Χαθήκαμε μέσα στο πολύχρωμο ανθρώπινο μελίσσι. Δεν μας πήρε χρόνο όμως να αντιληφθούμε ότι η παρουσία λευκών που κράδαιναν φωτογραφικές μηχανές κι επιχειρούσαν να αποτυπώσουν στο φακό τη καθημερινότητά τους δεν γινόταν δεκτή με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

IMG_4111.jpg


IMG_4136.jpg


IMG_4147.jpg


IMG_4143.jpg


O χρόνος που περάσαμε στο Saint Louis αναλώθηκε σε ατέλειωτες βόλτες στην παλιά πόλη. Παρότι το να βρεις ανοικτό εστιατόριο τις βραδυνές ώρες καταντούσε λίγο ανέκδοτο και οι δύο επιλογές εστίασης μας άφησαν θετικές γευστικές εντυπώσεις (ιδιαιτέρως το μαροκινό)

IMG_4405.jpg


IMG_4406.jpg


IMG_4183.jpg


IMG_4401.jpg



Το Saint Louis αποτέλεσε και τη βάση για να κάνουμε μια ημερήσια εκδρομή στο Eθνικό Καταφύγιο Πτηνών του Djoudj (άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς).
O οδηγός που ανέλαβε να μας φέρει στο πάρκο αποδείχτηκε αρκούντως τζαναμπέτης κουβαλώντας τα κλασσικά μυαλά της αρπαχτής των σενεγαλέζων. Συμφώνησε σε μια τιμή μεν αλλά θεώρησε ότι αυτή ισχύει μέχρι την πύλη του πάρκου. Εκεί μουλάρωσε και ζητούσε κι άλλα χρήματα για να μας οδηγήσει μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα στην αποβάθρα όπου ξεκινούσαν οι βάρκες για τη βόλτα στα υδρόβια μονοπάτια του πάρκου. Τα νεύρα μας χτύπησαν κόκκινο!
Το Εθνικό καταφύγιο πουλιών Djoudj που βρίσκεται στο δέλτα του ποταμού Σενεγάλη, κοντά στα σύνορα της Σενεγάλης με τη Μαυριτανία, αποτελεί καταφύγιο εκατομμυρίων αποδημητικών πουλιών σαν οι παγωμένοι άνεμοι του φθινοπώρου αρχίζουν να φυσούν στην Ευρώπη.

IMG_4243.jpg


IMG_4268.jpg


Χιλιάδες φλαμίνγκο, ερωδιοί κι άλλα πουλιά φωλιάζουν εδώ τακτικά. Όμως αυτό που θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι το μέρος που αποτελεί το μαιευτήριο - μονάδα νεογνών - παιδικό σταθμό - νηπιαγωγείο των λευκών πελεκάνων.

IMG_4287.jpg


Κυριολεκτικά ούτε διαδήλωση να’κάναν τόσα που ήταν στοιβαγμένα σε μια μικρή έκταση. Αυτοί οι φτερωτοί κάτοικοι ακολουθουσαν κιόλας μια σχεδόν χορευτική ιεροτελεστία βουτώντας ταυτόχρονα όλοι μαζί τα κεφάλια τους στο νερό προς άγραν τροφής. Αποδείχθηκαν ό,τι εντυπωσιακότερο για τα μάτια μου και το φακό της μηχανής.

IMG_4357.jpg


Τώρα αν σε κάποιο κλαρί λιαζότανε ο σουδανέζικος αγριόγαλος, οι ορνιθολογικές μου γνώσεις είναι τόσο ισχνές που και πάλι χαμπάρι δεν θα τον έπαιρνα....

IMG_4433.jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Για οσους δεν πηραμε δωρο χθες-λεμε τωρα-τι πιο πολυτιμο δωρο απο μια ιστορια σου και μαλιστα με προοπτικες ολοκληρωσης σε συντομο χρονικο διαστημα?
Χαλάλι τότε... είδες άμα έχεις λουμπάγκο; σε πιανει προκοπή και συγγραφικός οίστρος
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....

υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ασε μας ρε Παναγιώτη!!! Εδω αναλύουμε την ενδεχομενη τουμπα της κυβερνησης, το ποιος είναι αριστερος στο φορουμ και ποιος δεξιός, μοιραζουμε πιστοποιητικά πολιτικών φρονημάτων, αναλύουμε για 1200η φορά λαθος ονομα στην Ραιαν, ανεβαζουμε χιλιοειπωμένες πολιτικές γελοιογραφίες, και ερχεσαι εσυ και μας γραφεις για -ασχετο στο υφος του φορουμ-, ιστορια για Ντακαρ.
Αντε παρατα μας ρε Συριζαιε πλουσιοκρατη....
Εδω ειναι ταξιδιωτικό φορουμ ρε, και οχι πεδίο προπαγανδας.. Τις ταξιδιωτικες σου ιστοριες να πας τις γραψεις αλλού....
υγΕυχαριστω απο καρδιας.. και εσένα και την Λουλου και την Αlma που γραφετε ακόμη για ταξίδια. Μας εχουν λείψει....
:haha::haha::haha::haha:
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υanis όπως Βαρουφάκης;;;;;;;;; Ύπουλε περίμενες να γίνει η κοπή της πίτας σήμερα για να αναρτήσεις την ιστορία, έτσιιιιιι;;;;;;;;;;;;
Ξέρεις κανέναν άλλο Γιανη;
Είδες τι κάνω από τη κακία μου το γουρούνι; Πολύ θα ήθελα να ήμουν μαζί σας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.103
Μέλη
38.912
Νεότερο μέλος
Aza

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom