vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 8η: Ζανταρ - Σιμπένικ
Είναι Σάββατο πρωί. Έχουμε πάρει σιγά - σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς την Ελλάδα και αυτό μας δημιουργεί μια μικρή θλίψη. Τα σημεία της διαδρομής με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν περάσει και πλέον θα κινηθούμε σε γνώριμους σχετικά δρόμους. Όμως για εμένα υπάρχει ένα ακόμη μέρος που περιμένω με αγωνία να δω και αυτό δεν είναι άλλο από το πάρκο Krka. Αυτό όμως την επόμενη ημέρα.
Το πρωί που μας αποχαιρετά ο σπιτονοικοκύρης μας, μας δίνει δώρο δύο μπουκαλάκια με ένα κιτρινωπό σιρόπι. Όταν τον ρωτάμε τι είναι αυτό, μας εξηγεί κι αυτός για το Elderflower, το λευκό αυτό άνθος με το ιδιαίτερο άρωμα, που από ότι φαίνεται πολύ το αγαπούν οι Σλοβένοι. Το πίνουν αραιωμένο σαν ρόφημα, το βάζουν στα γλυκά τους και φτιάχνουν και το παγωτό που δοκιμάσαμε πριν λίγες ημέρες έξω από το σπήλαιο Σκόγιαν. Στο σπίτι μας πάντως δεν πρόλαβε να μείνει πάνω από 2 ημέρες, καθώς στα παιδιά μας άρεσε πολύ.
Οι περισσότεροι μαζευόμαστε στο μικρό ξύλινο σπιτάκι που μένει μία οικογένεια έξω από το Domzale. Χαζεύουμε για λίγο τα ζώα του αγροκτήματος και ξεκινάμε να συναντήσουμε και τους υπόλοιπους έξω από την Λιουμπλιάνα. Φέτος έχω εφαρμόσει ένα νέο είδος συναντήσεων. Βρίσκω συνήθως ένα βενζινάδικο προς την κατεύθυνση που θα κινηθούμε, στέλνω το στίγμα του από το βράδυ σε όλους, ορίζω και την ώρα συνάντησης και αυτό είναι. Σχετικά όλοι είναι συνεπείς και ξεκινάμε.
Η διαδρομή σήμερα είναι κυρίως διαδικαστική, να βγάλουμε κάποια χιλιόμετρα έως το Σιμπένικ όπου θα διανυκτερεύσουμε, για να δούμε την επόμενη το πάρκο Krka.
Για το ενδιάμεσο δεν είχα κανονίσει κάτι. Το είχα αφήσει σαν απόφαση της τελευταίας στιγμής, ανάλογα με την όρεξη και την κούραση που θα είχαμε. Κάποιες φορές μου πέρασε από το μυαλό να κινηθούμε προς την Ριέκα και την Οπατία και από εκεί να συνεχίσουμε παραλιακά έως το Σιμπένικ. Εκείνο το πρωινό δεν μου φάνηκε καλή αυτή η ιδέα, πιστεύοντας ότι θα ταλαιπωρηθούμε πολύ χωρίς να καταφέρουμε να δούμε πολλά. Ε όπως και να το κάνουμε, ένα καραβάνι είναι ολίγον τι δυσκίνητο και έχει διαφορετικούς ρυθμούς, δεν μπορείς να τρέξεις τις επισκέψεις όσο γρήγορα θέλεις. Οπότε ακολουθήσαμε το plan b που έλεγε ότι θα πάμε μόνο στο Ζαντάρ και από εκεί κατευθείαν στο Σιμπένικ.
Την ημέρα αυτή είπαμε για δεύτερη φορά ευχαριστώ στους χάρτες της Google και στο ένστικτό μας που μας είπε να ακολουθήσουμε τις συμβουλές της. Ενώ κινούμασταν σε αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση τα νότια της Κροατίας, οι χάρτες επέμεναν να βγούμε από αυτόν και να ακολουθήσουμε επαρχιακό δρόμο. Υπήρχε κανένα μποτιλιάρισμα στα κύρια σύνορα;;ποτέ δεν θα το μάθουμε. Η παράκαμψή μας όμως αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να ακολουθήσουμε έναν στενό και αργό δρόμο, αλλά να θαυμάσουμε την όμορφη σλοβένικη φύση με τα χωριά της, τα δάση και τους αμπελώνες σκαρφαλωμένους στις πλαγιές των λόφων. Κανένας μας δεν παραπονέθηκε, αντιθέτως όλοι λέγαν τα καλύτερα γι’ αυτή την παράκαμψη. Το κακό είναι ότι δεν θυμάμαι ποια ήταν αυτή η διαδρομή και από ποιο συνοριακό πέρασμα βγήκαμε. Φαντάζομαι όμως ότι όπου και να κινηθεί κάποιος στην επαρχία της Σλοβενίας, την ίδια ομορφιά θα συναντήσει.
Τα σύνορα τα περάσαμε πολύ γρήγορα και μπήκαμε στην Κροατία. Το τοπίο πλέον στην Κροατία μας φαίνεται αδιάφορο, ίσως βέβαια παίζει ρόλο ότι κινούμαστε σε αυτοκινητόδρομους, στα μεσόγεια της χώρας και όχι παραλιακά.
Μια δυνατή βροχή μας πιάνει και δημιουργεί ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα με ουρές χιλιομέτρων, ευτυχώς για εμάς, στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου.
Μεσημεράκι φτάνουμε στο Ζαντάρ. Δωρεάν πάρκινγκ λίγο έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης μπροστά από το Perivoj Vladimira Nazora, ήταν και το μοναδικό δωρεάν πάρκινγκ όλου του ταξιδιού.
Περνάμε το πάρκο την κεντρική Land Gate και μπαίνουμε στην μικρή παλιά πόλη η οποία είναι χτισμένη σε μία μικρή χερσόνησο. Διασχίζουμε τον κεντρικό πεζόδρομο με κατεύθυνση την ναό του αγίου Δονάτου και το Forum, τη Ρωμαϊκή αγορά, από την οποία έχουν απομείνει σε χαμηλό ύψος κάποιες ρωμαϊκές στήλες.
Κατευθυνόμαστε προς το Sea Organ και το σημείο όπου πολλοί περιμένουν να δουν το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα σύμφωνα με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ. Είναι νωρίς όμως για εμάς και δεν έχουμε χρόνο να περιμένουμε να το δούμε, για να έχουμε ιδία άποψη. Εμπιστεύομαι όμως την γνώμη του @gelf ότι ο Χίτσκοκ δεν ήταν και τόσο ταξιδεμένος, για να συμμεριστούμε την άποψή του περί του ωραιότερου ηλιοβασιλέματος του κόσμου.
Το Sea Organ είναι ένα θαλάσσιο μουσικό όργανο που παίζει μουσική με τους κυματισμούς που κάνει η θάλασσα. Όταν περνάει κανένα σκάφος, τα κύματα που σηκώνει δίνουν εντονότερους ήχους.
Δίπλα ακριβώς βρίσκεται το Greeting to the Sun, το οποίο κατά τη διάρκεια της ημέρας συγκεντρώνει την ηλιακή ενέργεια την οποία τη νύχτα την απελευθερώνει, το φως του οποίου δεν καταφέραμε να δούμε καθώς είναι ακόμη ημέρα.
Σιγά σιγά αποχωρούμε διασχίζοντας την πόλη από την βόρεια πλευρά της και κατευθυνόμαστε στον τελικό στόχο της ημέρας, το Σιμπένικ.
Το σπίτι που μένουμε στο Σιμπένικ είναι κεντρικό, οπότε σούρουπο πια με τα πόδια κατευθυνόμαστε προς την παλιά πόλη. Όταν φτάνουμε εκεί, με παίρνει τηλέφωνο ο σπιτονοικοκύρης μου να μου πει ότι έχω ξεχάσει αναμμένα τα φώτα της καμπίνας του αυτοκινήτου και θα μείνω από μπαταρία. Ο άνθρωπος προσφέρεται να με πάρει από την παλιά πόλη με το αυτοκίνητό του και με γυρίζει πάλι πίσω. Τι να πω τώρα κι εγώ που έχω σούρει κατά διαστήματα στους Κροάτες ουκ ολίγα.
Η παλιά πόλη του Σιμπένικ μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι μικρή και ανηφορική, με σκαλάκια και μικρά στενά, λίγα μαγαζιά και εξίσου λίγο κόσμο. Τόσο λίγο που ακόμα και σε μένα που αποφεύγω την πολυκοσμία κάνει εντύπωση. Σουλατσάρουμε μόνοι μας σχεδόν και απολαμβάνουμε την γαλήνη της πόλης.
Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα οι κουζίνες των μαγαζιών να κλείσουν και να βρεθούμε νηστικοί και πεινασμένοι να ψάχνουμε να φάμε κάτι. Ο καθένας ακολούθησε την τύχη του κι εμείς βρεθήκαμε με τηγανητά καλαμαράκια και πατάτες στο χέρι να επιστρέφουμε σιγά σιγά στην βάση μας.
Όσο εμείς ψάχναμε για τροφή, η κουμπάρα έψαχνε να βρει πως θα μπορούσαμε την επόμενη να πάμε στο St. Nicholas Fortress, ένα μικρό φρούριο που βρίσκεται χτισμένο σε ένα νησάκι στην είσοδο του κόλπου του Σιμπένικ και αποτελεί κι αυτό μνημείο της Unesco. Τον βρήκε τον τρόπο, αλλά στο άκουσμα των 18€ το άτομο της το απέκλεισα γιατί την επόμενη θα είχαμε να πληρώσουμε επίσης πολλά για το πάρκο Krka και δεν μας έπαιρνε για επιπλέον έξοδα. Έμεινε λοιπόν και αυτό το απωθημένο της κουμπάρας να περιμένει το μέλλον.
Είναι Σάββατο πρωί. Έχουμε πάρει σιγά - σιγά τον δρόμο της επιστροφής προς την Ελλάδα και αυτό μας δημιουργεί μια μικρή θλίψη. Τα σημεία της διαδρομής με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν περάσει και πλέον θα κινηθούμε σε γνώριμους σχετικά δρόμους. Όμως για εμένα υπάρχει ένα ακόμη μέρος που περιμένω με αγωνία να δω και αυτό δεν είναι άλλο από το πάρκο Krka. Αυτό όμως την επόμενη ημέρα.
Το πρωί που μας αποχαιρετά ο σπιτονοικοκύρης μας, μας δίνει δώρο δύο μπουκαλάκια με ένα κιτρινωπό σιρόπι. Όταν τον ρωτάμε τι είναι αυτό, μας εξηγεί κι αυτός για το Elderflower, το λευκό αυτό άνθος με το ιδιαίτερο άρωμα, που από ότι φαίνεται πολύ το αγαπούν οι Σλοβένοι. Το πίνουν αραιωμένο σαν ρόφημα, το βάζουν στα γλυκά τους και φτιάχνουν και το παγωτό που δοκιμάσαμε πριν λίγες ημέρες έξω από το σπήλαιο Σκόγιαν. Στο σπίτι μας πάντως δεν πρόλαβε να μείνει πάνω από 2 ημέρες, καθώς στα παιδιά μας άρεσε πολύ.
Οι περισσότεροι μαζευόμαστε στο μικρό ξύλινο σπιτάκι που μένει μία οικογένεια έξω από το Domzale. Χαζεύουμε για λίγο τα ζώα του αγροκτήματος και ξεκινάμε να συναντήσουμε και τους υπόλοιπους έξω από την Λιουμπλιάνα. Φέτος έχω εφαρμόσει ένα νέο είδος συναντήσεων. Βρίσκω συνήθως ένα βενζινάδικο προς την κατεύθυνση που θα κινηθούμε, στέλνω το στίγμα του από το βράδυ σε όλους, ορίζω και την ώρα συνάντησης και αυτό είναι. Σχετικά όλοι είναι συνεπείς και ξεκινάμε.
Η διαδρομή σήμερα είναι κυρίως διαδικαστική, να βγάλουμε κάποια χιλιόμετρα έως το Σιμπένικ όπου θα διανυκτερεύσουμε, για να δούμε την επόμενη το πάρκο Krka.
Για το ενδιάμεσο δεν είχα κανονίσει κάτι. Το είχα αφήσει σαν απόφαση της τελευταίας στιγμής, ανάλογα με την όρεξη και την κούραση που θα είχαμε. Κάποιες φορές μου πέρασε από το μυαλό να κινηθούμε προς την Ριέκα και την Οπατία και από εκεί να συνεχίσουμε παραλιακά έως το Σιμπένικ. Εκείνο το πρωινό δεν μου φάνηκε καλή αυτή η ιδέα, πιστεύοντας ότι θα ταλαιπωρηθούμε πολύ χωρίς να καταφέρουμε να δούμε πολλά. Ε όπως και να το κάνουμε, ένα καραβάνι είναι ολίγον τι δυσκίνητο και έχει διαφορετικούς ρυθμούς, δεν μπορείς να τρέξεις τις επισκέψεις όσο γρήγορα θέλεις. Οπότε ακολουθήσαμε το plan b που έλεγε ότι θα πάμε μόνο στο Ζαντάρ και από εκεί κατευθείαν στο Σιμπένικ.
Την ημέρα αυτή είπαμε για δεύτερη φορά ευχαριστώ στους χάρτες της Google και στο ένστικτό μας που μας είπε να ακολουθήσουμε τις συμβουλές της. Ενώ κινούμασταν σε αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση τα νότια της Κροατίας, οι χάρτες επέμεναν να βγούμε από αυτόν και να ακολουθήσουμε επαρχιακό δρόμο. Υπήρχε κανένα μποτιλιάρισμα στα κύρια σύνορα;;ποτέ δεν θα το μάθουμε. Η παράκαμψή μας όμως αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να ακολουθήσουμε έναν στενό και αργό δρόμο, αλλά να θαυμάσουμε την όμορφη σλοβένικη φύση με τα χωριά της, τα δάση και τους αμπελώνες σκαρφαλωμένους στις πλαγιές των λόφων. Κανένας μας δεν παραπονέθηκε, αντιθέτως όλοι λέγαν τα καλύτερα γι’ αυτή την παράκαμψη. Το κακό είναι ότι δεν θυμάμαι ποια ήταν αυτή η διαδρομή και από ποιο συνοριακό πέρασμα βγήκαμε. Φαντάζομαι όμως ότι όπου και να κινηθεί κάποιος στην επαρχία της Σλοβενίας, την ίδια ομορφιά θα συναντήσει.
Τα σύνορα τα περάσαμε πολύ γρήγορα και μπήκαμε στην Κροατία. Το τοπίο πλέον στην Κροατία μας φαίνεται αδιάφορο, ίσως βέβαια παίζει ρόλο ότι κινούμαστε σε αυτοκινητόδρομους, στα μεσόγεια της χώρας και όχι παραλιακά.
Μια δυνατή βροχή μας πιάνει και δημιουργεί ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα με ουρές χιλιομέτρων, ευτυχώς για εμάς, στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου.
Μεσημεράκι φτάνουμε στο Ζαντάρ. Δωρεάν πάρκινγκ λίγο έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης μπροστά από το Perivoj Vladimira Nazora, ήταν και το μοναδικό δωρεάν πάρκινγκ όλου του ταξιδιού.

Περνάμε το πάρκο την κεντρική Land Gate και μπαίνουμε στην μικρή παλιά πόλη η οποία είναι χτισμένη σε μία μικρή χερσόνησο. Διασχίζουμε τον κεντρικό πεζόδρομο με κατεύθυνση την ναό του αγίου Δονάτου και το Forum, τη Ρωμαϊκή αγορά, από την οποία έχουν απομείνει σε χαμηλό ύψος κάποιες ρωμαϊκές στήλες.






Κατευθυνόμαστε προς το Sea Organ και το σημείο όπου πολλοί περιμένουν να δουν το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα σύμφωνα με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ. Είναι νωρίς όμως για εμάς και δεν έχουμε χρόνο να περιμένουμε να το δούμε, για να έχουμε ιδία άποψη. Εμπιστεύομαι όμως την γνώμη του @gelf ότι ο Χίτσκοκ δεν ήταν και τόσο ταξιδεμένος, για να συμμεριστούμε την άποψή του περί του ωραιότερου ηλιοβασιλέματος του κόσμου.
Το Sea Organ είναι ένα θαλάσσιο μουσικό όργανο που παίζει μουσική με τους κυματισμούς που κάνει η θάλασσα. Όταν περνάει κανένα σκάφος, τα κύματα που σηκώνει δίνουν εντονότερους ήχους.




Δίπλα ακριβώς βρίσκεται το Greeting to the Sun, το οποίο κατά τη διάρκεια της ημέρας συγκεντρώνει την ηλιακή ενέργεια την οποία τη νύχτα την απελευθερώνει, το φως του οποίου δεν καταφέραμε να δούμε καθώς είναι ακόμη ημέρα.
Σιγά σιγά αποχωρούμε διασχίζοντας την πόλη από την βόρεια πλευρά της και κατευθυνόμαστε στον τελικό στόχο της ημέρας, το Σιμπένικ.






Το σπίτι που μένουμε στο Σιμπένικ είναι κεντρικό, οπότε σούρουπο πια με τα πόδια κατευθυνόμαστε προς την παλιά πόλη. Όταν φτάνουμε εκεί, με παίρνει τηλέφωνο ο σπιτονοικοκύρης μου να μου πει ότι έχω ξεχάσει αναμμένα τα φώτα της καμπίνας του αυτοκινήτου και θα μείνω από μπαταρία. Ο άνθρωπος προσφέρεται να με πάρει από την παλιά πόλη με το αυτοκίνητό του και με γυρίζει πάλι πίσω. Τι να πω τώρα κι εγώ που έχω σούρει κατά διαστήματα στους Κροάτες ουκ ολίγα.


Η παλιά πόλη του Σιμπένικ μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι μικρή και ανηφορική, με σκαλάκια και μικρά στενά, λίγα μαγαζιά και εξίσου λίγο κόσμο. Τόσο λίγο που ακόμα και σε μένα που αποφεύγω την πολυκοσμία κάνει εντύπωση. Σουλατσάρουμε μόνοι μας σχεδόν και απολαμβάνουμε την γαλήνη της πόλης.




Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα οι κουζίνες των μαγαζιών να κλείσουν και να βρεθούμε νηστικοί και πεινασμένοι να ψάχνουμε να φάμε κάτι. Ο καθένας ακολούθησε την τύχη του κι εμείς βρεθήκαμε με τηγανητά καλαμαράκια και πατάτες στο χέρι να επιστρέφουμε σιγά σιγά στην βάση μας.


Όσο εμείς ψάχναμε για τροφή, η κουμπάρα έψαχνε να βρει πως θα μπορούσαμε την επόμενη να πάμε στο St. Nicholas Fortress, ένα μικρό φρούριο που βρίσκεται χτισμένο σε ένα νησάκι στην είσοδο του κόλπου του Σιμπένικ και αποτελεί κι αυτό μνημείο της Unesco. Τον βρήκε τον τρόπο, αλλά στο άκουσμα των 18€ το άτομο της το απέκλεισα γιατί την επόμενη θα είχαμε να πληρώσουμε επίσης πολλά για το πάρκο Krka και δεν μας έπαιρνε για επιπλέον έξοδα. Έμεινε λοιπόν και αυτό το απωθημένο της κουμπάρας να περιμένει το μέλλον.
Last edited by a moderator: