vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 3η: ... Τεργέστη.
Βιαστικά ξεκινάμε για την Τεργέστη, τον επόμενο προορισμό μας, ώστε να προλάβουμε να την δούμε λίγο υπό το φως της ημέρας. Περάσαμε με ανακούφιση τα σύνορα με την Ιταλία, όπου ευτυχώς δεν υπήρχε κανένας έλεγχος, σχεδόν δεν το καταλάβαμε ότι περάσαμε σύνορα, και σύντομα βρεθήκαμε και παρκάραμε κοντά στο κάστρο San Giusto το οποίο μάλλον ήταν κλειστό, δεν πολυψάξαμε όλες τις εισόδους,
οπότε κατευθυνθήκαμε κυκλικά προς τον καθεδρικό ναό της Τεργέστης( Cattedrale di San Giusto Martire ) του 14ου αιώνα, που χτίστηκε πάνω σε ρωμαϊκό ναό, με περίτεχνες νωπογραφίες και ψηφιδωτά. Τα ψηφιδωτά αυτά αμέσως μας τράβηξαν την προσοχή γιατί θυμίζουν αντίστοιχα βυζαντινά, αλλά ο υπεύθυνος “ξεναγός” της πόλης δεν γνώριζε περισσότερα επί του θέματος, οπότε μείναμε, εκείνη την ώρα, με την απορία. Τελικά βυζαντινά δεν ήταν.
Ο ναός αυτός βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο του κάστρου, από τον οποίο έχεις ωραία θέα προς την παλιά πόλη, το λιμάνι και το παραλιακό κομμάτι της πόλης. Η Τεργέστη είναι χτισμένη στις πλαγιές κάποιων λόφων και έχει πολλά ανηφορικά και κατηφορικά κομμάτια.
Εμείς κινηθήκαμε προς την θάλασσα και τις δύο κεντρικές πλατείες της. Πρώτη στον δρόμο μας βρέθηκε η Piazza Unità d'Italia η μεγαλύτερη παραθαλάσσια πλατεία της Ευρώπης, με το εντυπωσιακό της δημαρχείο μπροστά από το οποίο βρίσκεται η κρήνη των τεσσάρων (τότε γνωστών) ηπείρων και τα υπόλοιπα κτίρια που την περιβάλλουν.
Εκεί χωριστήκαμε σε 2 ομάδες: σε αυτούς που ήθελαν απεγνωσμένα έναν καφέ και σε αυτούς που ήθελαν να περπατήσουν την πόλη. Εγώ ξέκοψα και από τις δύο ομάδες και είπα για μία φορά, πρώτη μετά από τόσα χρόνια, να τριγυρίσω ολομόναχος, ακολουθώντας τους δικούς μου ρυθμούς και επιθυμίες. Καλή η παρέα, αλλά η αυτονομία μερικές φορές είναι απαραίτητη.
Κατευθύνθηκα προς την πλατεία Piazza della Borsa και έπειτα προς τον ελληνορθόδοξο ναό του Αγίου Νικολάου, που είναι το σημείο όπου συνέλαβαν τον Ρήγα Φεραίο και τους συντρόφους του, την 1η Δεκεμβρίου 1797, και τον παρέδωσαν στους Τούρκους στο Βελιγράδι.
Έπειτα συνέχισα προς το μεγάλο κανάλι της Τεργέστης, που δεν το λες τόσο εντυπωσιακό και καθαρό.
Στη γέφυρα πάνω από το Canal Grande βρίσκεται το άγαλμα του Ιρλανδού συγγραφέα Τζέιμς Τζόις, ως φόρος τιμής από την πόλη που τον φιλοξένησε για 11 χρόνια.
Σειρά είχε ο σερβικός ναός και κάνοντας έναν μικρό κύκλο έκλεισα με το ρωμαϊκό θέατρο, για να βρεθώ στην κεντρική πλατεία και να τρώω το πρώτο ιταλικό παγωτό της εκδρομής, κάτω από το σιντριβάνι των τεσσάρων ηπείρων όπου είχαμε δώσει ραντεβού με τους υπόλοιπους.
Στη συνέχεια όλοι μαζί μέσα από στενάκια ανηφορίσαμε προς το κάστρο όπου είχαμε αφήσει τα αυτοκίνητα.
Το αρχικό σχέδιο έλεγε και για ένα πέρασμα από το παραθαλάσσιο κάστρο Μιραμάρε, όμως ήταν ήδη αργά, είχαμε ακόμη δύο ώρες δρόμο έως το κάμπινγκ Jolly όπου θα μέναμε και το check in ήταν έως τις 10.
Οριακά φτάσαμε στο κάμπινγκ, καθώς σε μεγάλο μέρος του δρόμου γίνονταν έργα και οι ταχύτητες ήταν μικρές ενώ η κίνηση αντιθέτως μεγάλη. Την ώρα που κάναμε check in, έφθασαν στο κάμπινγκ και οι 5οι της παρέας, αφού είχε καθυστερήσει το καράβι τους. Το καραβάνι ήταν τώρα πια πλήρες.
Τακτοποιηθήκαμε στην εντυπωσιακά μεγάλη τροχοβίλα - 2 υπνοδωμάτια με δικό τους μπάνιο! μικρό καθιστικό κουζίνα, μεγάλη βεράντα και παραδόξως πολύ ήσυχο, όλα αυτά μόνο με 60€ τη βραδιά.
Για πολλά πολλά δεν ήμασταν οπότε φάγαμε πίτσα από το κάμπινγκ, μαζευτήκαμε με τους υπόλοιπους για να συζητήσουμε το πρόγραμμα των δύο επόμενων ημερών, κλείσαμε οριακά τα εισιτήρια του λεωφορείου από το κάμπινγκ για την Βενετία (5€ το άτομο) και πήγαμε για ύπνο, αφού η επόμενες δύο ημέρες προβλέπονταν με πολύ ποδαρόδρομο.
Βιαστικά ξεκινάμε για την Τεργέστη, τον επόμενο προορισμό μας, ώστε να προλάβουμε να την δούμε λίγο υπό το φως της ημέρας. Περάσαμε με ανακούφιση τα σύνορα με την Ιταλία, όπου ευτυχώς δεν υπήρχε κανένας έλεγχος, σχεδόν δεν το καταλάβαμε ότι περάσαμε σύνορα, και σύντομα βρεθήκαμε και παρκάραμε κοντά στο κάστρο San Giusto το οποίο μάλλον ήταν κλειστό, δεν πολυψάξαμε όλες τις εισόδους,

οπότε κατευθυνθήκαμε κυκλικά προς τον καθεδρικό ναό της Τεργέστης( Cattedrale di San Giusto Martire ) του 14ου αιώνα, που χτίστηκε πάνω σε ρωμαϊκό ναό, με περίτεχνες νωπογραφίες και ψηφιδωτά. Τα ψηφιδωτά αυτά αμέσως μας τράβηξαν την προσοχή γιατί θυμίζουν αντίστοιχα βυζαντινά, αλλά ο υπεύθυνος “ξεναγός” της πόλης δεν γνώριζε περισσότερα επί του θέματος, οπότε μείναμε, εκείνη την ώρα, με την απορία. Τελικά βυζαντινά δεν ήταν.




Ο ναός αυτός βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο του κάστρου, από τον οποίο έχεις ωραία θέα προς την παλιά πόλη, το λιμάνι και το παραλιακό κομμάτι της πόλης. Η Τεργέστη είναι χτισμένη στις πλαγιές κάποιων λόφων και έχει πολλά ανηφορικά και κατηφορικά κομμάτια.





Εμείς κινηθήκαμε προς την θάλασσα και τις δύο κεντρικές πλατείες της. Πρώτη στον δρόμο μας βρέθηκε η Piazza Unità d'Italia η μεγαλύτερη παραθαλάσσια πλατεία της Ευρώπης, με το εντυπωσιακό της δημαρχείο μπροστά από το οποίο βρίσκεται η κρήνη των τεσσάρων (τότε γνωστών) ηπείρων και τα υπόλοιπα κτίρια που την περιβάλλουν.



Εκεί χωριστήκαμε σε 2 ομάδες: σε αυτούς που ήθελαν απεγνωσμένα έναν καφέ και σε αυτούς που ήθελαν να περπατήσουν την πόλη. Εγώ ξέκοψα και από τις δύο ομάδες και είπα για μία φορά, πρώτη μετά από τόσα χρόνια, να τριγυρίσω ολομόναχος, ακολουθώντας τους δικούς μου ρυθμούς και επιθυμίες. Καλή η παρέα, αλλά η αυτονομία μερικές φορές είναι απαραίτητη.
Κατευθύνθηκα προς την πλατεία Piazza della Borsa και έπειτα προς τον ελληνορθόδοξο ναό του Αγίου Νικολάου, που είναι το σημείο όπου συνέλαβαν τον Ρήγα Φεραίο και τους συντρόφους του, την 1η Δεκεμβρίου 1797, και τον παρέδωσαν στους Τούρκους στο Βελιγράδι.




Έπειτα συνέχισα προς το μεγάλο κανάλι της Τεργέστης, που δεν το λες τόσο εντυπωσιακό και καθαρό.



Στη γέφυρα πάνω από το Canal Grande βρίσκεται το άγαλμα του Ιρλανδού συγγραφέα Τζέιμς Τζόις, ως φόρος τιμής από την πόλη που τον φιλοξένησε για 11 χρόνια.
Σειρά είχε ο σερβικός ναός και κάνοντας έναν μικρό κύκλο έκλεισα με το ρωμαϊκό θέατρο, για να βρεθώ στην κεντρική πλατεία και να τρώω το πρώτο ιταλικό παγωτό της εκδρομής, κάτω από το σιντριβάνι των τεσσάρων ηπείρων όπου είχαμε δώσει ραντεβού με τους υπόλοιπους.



Στη συνέχεια όλοι μαζί μέσα από στενάκια ανηφορίσαμε προς το κάστρο όπου είχαμε αφήσει τα αυτοκίνητα.


Το αρχικό σχέδιο έλεγε και για ένα πέρασμα από το παραθαλάσσιο κάστρο Μιραμάρε, όμως ήταν ήδη αργά, είχαμε ακόμη δύο ώρες δρόμο έως το κάμπινγκ Jolly όπου θα μέναμε και το check in ήταν έως τις 10.
Οριακά φτάσαμε στο κάμπινγκ, καθώς σε μεγάλο μέρος του δρόμου γίνονταν έργα και οι ταχύτητες ήταν μικρές ενώ η κίνηση αντιθέτως μεγάλη. Την ώρα που κάναμε check in, έφθασαν στο κάμπινγκ και οι 5οι της παρέας, αφού είχε καθυστερήσει το καράβι τους. Το καραβάνι ήταν τώρα πια πλήρες.
Τακτοποιηθήκαμε στην εντυπωσιακά μεγάλη τροχοβίλα - 2 υπνοδωμάτια με δικό τους μπάνιο! μικρό καθιστικό κουζίνα, μεγάλη βεράντα και παραδόξως πολύ ήσυχο, όλα αυτά μόνο με 60€ τη βραδιά.
Για πολλά πολλά δεν ήμασταν οπότε φάγαμε πίτσα από το κάμπινγκ, μαζευτήκαμε με τους υπόλοιπους για να συζητήσουμε το πρόγραμμα των δύο επόμενων ημερών, κλείσαμε οριακά τα εισιτήρια του λεωφορείου από το κάμπινγκ για την Βενετία (5€ το άτομο) και πήγαμε για ύπνο, αφού η επόμενες δύο ημέρες προβλέπονταν με πολύ ποδαρόδρομο.
Last edited by a moderator: