vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 10η: Pocitelj - Ποντγκόριτσα
Η ημέρα αυτή είναι ουσιαστικά διαδικαστική, καθώς επιστρέφουμε στην βάση μας και η διανυκτέρευση στην Ποντγκόριτσα έχει στόχο να σπάσει στη μέση τα χιλιόμετρα μέχρι την είσοδό μας στην Ελλάδα.
Από το προηγούμενο βράδυ έχω επικοινωνήσει με αυτούς που έκαναν την ίδια διαδρομή μία ημέρα πριν, για να μας πουν οδικές κυρίως πληροφορίες. Οι πληροφορίες λοιπόν έλεγαν ότι πρέπει να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή στα όρια ταχύτητας στη Βοσνία, καθώς στη διάσχιση της χώρας συνάντησαν 5 αστυνομικά μπλόκα. Στο 5ο από αυτά, τους τσίμπησαν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και την γλίτωσαν πολύ δύσκολα και με πολλά παρακάλια και “κλάψιμο”.
Το δεύτερο οδικό θέμα που με απασχολούσε ήταν η διαδρομή που θα ακολουθούσαμε. Οι χάρτες της Google μετά το Stolac μας πήγαιναν από έναν δευτερεύοντα δρόμο που περνούσε από το Hatelji και κατέληγε βόρεια της λίμνης Bilecko και μας έμπαζε στο Μαυροβούνιο από το κοντινό στη λίμνη συνοριακό πέρασμα, το Vraćenovići Border Crossing. Ο εναλλακτικός δρόμος ήταν αυτός που περνούσε από Τρεμπινιέ και τον είχαμε περάσει 2 φορές σε προηγούμενα ταξίδια μας. Γι’ αυτό το θέμα, μας είπαν ότι είχαν περάσει από τον προτεινόμενο δρόμο, είχε κάποια δύσκολα κομμάτια, δεν βρήκαν καθόλου κίνηση και στο συνοριακό πέρασμα από το οποίο πέρασαν εύκολα και γρήγορα, αλλά βρήκαν μερικά δύσκολα κομμάτια στο Μαυροβούνιο λίγο πριν το Νίκσικ.
Έτσι χωρίς να έχω αποφασίσει ακόμη ποιον δρόμο θα ακολουθούσαμε, ξεκινήσαμε.
Η κουμπάρα, που έμενε μέσα στην πόλη, πρόλαβε να κάνει και μία πρωινή βόλτα για να κάνει προμήθειες σε τρόφιμα για τον δρόμο, αλλά και να δει λίγο το πρωινό Σπλιτ.
Στη μία οικογένεια που δεν είχε ακολουθήσει το πρώτο και δεύτερο καραβανικό βαλκανικό μας ταξίδι, είχα προτείνει να κάνει μία ολιγόωρη παράκαμψη και στάση σε μία από τις δύο σημαντικές πόλεις, από τις οποίες περνούσαμε κοντά, το Ντουμπρόβνικ ή το Μόσταρ. Μετά από πολλή σκέψη και δισταγμό, γιατί τα παιδιά τους δεν ήθελαν να αφήσουν την παρέα, αποφάσισαν να κάνουν μία παράκαμψη για το Μόσταρ.
Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε προς το Pocitelj, το οποίο ήταν και το τελευταίο αστεράκι που είχα στον χάρτη μου στην κοντινή διαδρομή και έπρεπε να σβήσει κι αυτό.
Ο δρόμος μέχρι τη Βοσνία είναι αυτοκινητόδρομος σε αντίθεση με τη συνέχεια μέσα στη Βοσνία, που δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος ούτε για δείγμα, οπότε όποιος ταξιδεύει σε Βοσνία και Μαυροβούνιο ας είναι προετοιμασμένος για μικρές ταχύτητες. Με την είσοδό μας στη Βοσνία, πληρώσαμε και 2€ διόδια - με κάρτα ή € - μάλλον για τον δρόμο που ΘΑ γίνει!!!
Το Pocitelj βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Νερέτβα. Είναι ένα όμορφο πέτρινο ιστορικό χωριό, που είναι υποψήφιο να ανακηρυχθεί χώρος παγκόσμιας κληρονομιάς από την Unesco. Είναι χτισμένο στην απότομη πλαγιά ενός λόφου στην κορυφή του οποίου δεσπόζει το φρούριο Kula Pocitelj. Ένα κτίριο που αμέσως τραβά το βλέμμα σου, είναι το τζαμί Šišman Ibrahim Mosque του 16ου αιώνα.
Η ζέστη είναι μεγάλη, το ίδιο και το ανηφορικό καλντερίμι προς το φρούριο του χωριού, οπότε μερικές κυρίες οπισθοχώρησαν στην δροσιά ενός καφέ.
Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε αγόγγυστα την ανηφόρα που δεν ήταν και πολύ μεγάλη τελικά, αλλά ο τελικός προορισμός πρόσφερε ωραία πανοραμική θέα σε όλο το χωριό και τον ποταμό Νερέτβα από κάτω του.
Επίσημη πρόσβαση στην κορυφή του εξαγωνικού πύργου δεν φαινόταν να υπάρχει, ίσως από φόβο κατολισθήσεων, όμως κάποια άτομα απολάμβαναν την θέα από την κορυφή του. Τι να κάνουμε κι εμείς υποκύψαμε στο κάλεσμα αυτό,
σκαρφαλώσαμε για να φτάσουμε ένα παράθυρο και να μπούμε μέσα και ανεβήκαμε την στενή στριφογυριστή πέτρινη σκάλα, που με το ζόρι χωρούσε ένα άτομο. Η θέα από εκεί πάνω ήταν ανεπανάλληπτη.
Έπειτα κατηφορίσαμε έως το τζαμί και τελικά καταλήξαμε κι εμείς να πίνουμε τον παραδοσιακό καφέ με τα πολλά ονόματα, αναλόγως σε ποια χώρα τον πίνεις.
Όποιος περνά κοντά από το Pocitelj, ας μην αμελήσει να κάνει μια στάση εκεί, πραγματικά αξίζει.
Μπήκαμε από το wi-fi του μαγαζιού στους χάρτες για να αποφασίσουμε ποια διαδρομή θα κάνουμε, ρωτήσαμε και τον σερβιτόρο ο οποίος μας πρότεινε τη διαδρομή από το Τρεμπινιέ, αλλά εμείς είπαμε να εμπιστευτούμε την Google
και πήραμε τον άλλο δρόμο. 
Ο δρόμος ήταν στενός και επαρχιακός, ενώ άλλα αυτοκίνητα σπάνια περνούσαν. Παρ’ όλα αυτά αστυνομικά μπλόκα συναντήσαμε, και δεν ξέρω ποιους περίμεναν να γράψουν. Σε κάποια σημεία ήταν όντως άσχημος ο δρόμος, αλλά εκεί που πραγματικά φοβηθήκαμε ήταν όταν σε μία κοιλάδα μας έπιασε μια τέτοια καταιγίδα με τόσο ισχυρή χαλαζόπτωση, που φοβηθήκαμε για τα τζάμια των αυτοκινήτων. Περάσαμε αλώβητοι κι από εκεί και επιτέλους φτάσαμε στα σύνορα με το Μαυροβούνιο. Το οδόστρωμα στο Μαυροβούνιο ήταν καινούριο, το ίδιο και η χάραξη του δρόμου, αλλά τόσα συνεχόμενα χωρίς κανένα προφανή λόγο S, δεν έχω ξανασυναντήσει θαρρώ στην οδηγική ζωή μου. Κάποια χιλιόμετρα πριν το Νικσικ, ο δρόμος ήταν υπό κατασκευή και για πολλά χιλιόμετρα κινηθήκαμε σε άσχημο χαλικόδρομο με ρυθμό χελώνας. Αυτό που μας αντάμειψε και μας κράτησε για πολλή ώρα να θαυμάζουμε, ήταν η θέα προς την λίμνη Slansko με τα πολλά νησάκια της.
Εν κατακλείδι νομίζω ότι αυτή τη φορά κάναμε λάθος που εμπιστευτήκατε τους χάρτες της Google, από την άλλη βέβαια δεν στεναχωρηθήκαμε και πολύ, γιατί είδαμε ένα ακόμη άγνωστο κομμάτι της αγαπημένης Βοσνίας.
Αργά το απόγευμα, κουρασμένοι από τον δρόμο φτάσαμε στο δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην Ποντγκόριτσα. Ο ιδιοκτήτης μας έλεγε ψέματα ότι είχε εργάτες για επισκευές στο δωμάτιο που είχαμε κλείσει και μας πρότεινε άλλο σε χαμηλότερη τιμή. Ήμουν πολύ κουρασμένος για να τσακωθώ μαζί του και με το σκεπτικό ότι έναν ύπνο θα κάναμε μόνο, δεχτήκαμε. Και οι υπόλοιποι συνάντησαν πρόβλημα με τα δωμάτια που είχαν κλείσει, κυρίως γιατί άλλα είχαν δει και άλλα βρήκαν εκεί που πήγαν.
Για την Ποντγκόριτσα δεν είχα διαβάσει και τα καλύτερα λόγια, οι περισσότεροι μιλούσαν για την πιο αδιάφορη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Δυστυχώς δεν μας έμεινε χρόνος να διαπιστώσουμε από μόνοι μας κατά πόσο όλα αυτά ευσταθούσαν, αλλά η γενική εντύπωση που αποκομίσαμε είναι ότι δεν χάσαμε και κάτι συγκλονιστικό. Δώσαμε ραντεβού κατά τις 9 στην μικρή πέτρινη γέφυρα Old Ribnica River Bridge, ενός παραπόταμου του ποταμού Μοράτσα που διαρρέει την πόλη,
ανηφορίσαμε έως το σημείο που ο χάρτης έδειχνε σαν παλιά πόλη, όπου δεν βρήκαμε κάτι αξιοσημείωτο, το αντίθετο θα έλεγα
και κατευθυνθήκαμε προς το δοκιμασμένο, από αυτούς που προηγούνταν, εστιατόριο Pod Volad, που ήταν εξαιρετικό. Μετά από πολλές ημέρες φάγαμε καθιστοί και όλοι μαζί σε ένα εστιατόριο.
Στην επιστροφή περπατήσαμε την όμορφη και άδεια κεντρική λεωφόρο Bulevar Svetog Petra Cetinjskog, περάσαμε από την γέφυρα του ποταμού Μοράτσα, Most Blaza Jovanovica, από όπου είδαμε την φωτισμένη Milenium Bridge, συνεχίσαμε για λίγο στη λεωφόρο μέχρι το Novi Grad και κουρασμένοι πια γυρίσαμε στα δωμάτιά μας.
Η ημέρα αυτή είναι ουσιαστικά διαδικαστική, καθώς επιστρέφουμε στην βάση μας και η διανυκτέρευση στην Ποντγκόριτσα έχει στόχο να σπάσει στη μέση τα χιλιόμετρα μέχρι την είσοδό μας στην Ελλάδα.
Από το προηγούμενο βράδυ έχω επικοινωνήσει με αυτούς που έκαναν την ίδια διαδρομή μία ημέρα πριν, για να μας πουν οδικές κυρίως πληροφορίες. Οι πληροφορίες λοιπόν έλεγαν ότι πρέπει να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή στα όρια ταχύτητας στη Βοσνία, καθώς στη διάσχιση της χώρας συνάντησαν 5 αστυνομικά μπλόκα. Στο 5ο από αυτά, τους τσίμπησαν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και την γλίτωσαν πολύ δύσκολα και με πολλά παρακάλια και “κλάψιμο”.
Το δεύτερο οδικό θέμα που με απασχολούσε ήταν η διαδρομή που θα ακολουθούσαμε. Οι χάρτες της Google μετά το Stolac μας πήγαιναν από έναν δευτερεύοντα δρόμο που περνούσε από το Hatelji και κατέληγε βόρεια της λίμνης Bilecko και μας έμπαζε στο Μαυροβούνιο από το κοντινό στη λίμνη συνοριακό πέρασμα, το Vraćenovići Border Crossing. Ο εναλλακτικός δρόμος ήταν αυτός που περνούσε από Τρεμπινιέ και τον είχαμε περάσει 2 φορές σε προηγούμενα ταξίδια μας. Γι’ αυτό το θέμα, μας είπαν ότι είχαν περάσει από τον προτεινόμενο δρόμο, είχε κάποια δύσκολα κομμάτια, δεν βρήκαν καθόλου κίνηση και στο συνοριακό πέρασμα από το οποίο πέρασαν εύκολα και γρήγορα, αλλά βρήκαν μερικά δύσκολα κομμάτια στο Μαυροβούνιο λίγο πριν το Νίκσικ.
Έτσι χωρίς να έχω αποφασίσει ακόμη ποιον δρόμο θα ακολουθούσαμε, ξεκινήσαμε.
Η κουμπάρα, που έμενε μέσα στην πόλη, πρόλαβε να κάνει και μία πρωινή βόλτα για να κάνει προμήθειες σε τρόφιμα για τον δρόμο, αλλά και να δει λίγο το πρωινό Σπλιτ.




Στη μία οικογένεια που δεν είχε ακολουθήσει το πρώτο και δεύτερο καραβανικό βαλκανικό μας ταξίδι, είχα προτείνει να κάνει μία ολιγόωρη παράκαμψη και στάση σε μία από τις δύο σημαντικές πόλεις, από τις οποίες περνούσαμε κοντά, το Ντουμπρόβνικ ή το Μόσταρ. Μετά από πολλή σκέψη και δισταγμό, γιατί τα παιδιά τους δεν ήθελαν να αφήσουν την παρέα, αποφάσισαν να κάνουν μία παράκαμψη για το Μόσταρ.
Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε προς το Pocitelj, το οποίο ήταν και το τελευταίο αστεράκι που είχα στον χάρτη μου στην κοντινή διαδρομή και έπρεπε να σβήσει κι αυτό.



Το Pocitelj βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Νερέτβα. Είναι ένα όμορφο πέτρινο ιστορικό χωριό, που είναι υποψήφιο να ανακηρυχθεί χώρος παγκόσμιας κληρονομιάς από την Unesco. Είναι χτισμένο στην απότομη πλαγιά ενός λόφου στην κορυφή του οποίου δεσπόζει το φρούριο Kula Pocitelj. Ένα κτίριο που αμέσως τραβά το βλέμμα σου, είναι το τζαμί Šišman Ibrahim Mosque του 16ου αιώνα.




Η ζέστη είναι μεγάλη, το ίδιο και το ανηφορικό καλντερίμι προς το φρούριο του χωριού, οπότε μερικές κυρίες οπισθοχώρησαν στην δροσιά ενός καφέ.






Επίσημη πρόσβαση στην κορυφή του εξαγωνικού πύργου δεν φαινόταν να υπάρχει, ίσως από φόβο κατολισθήσεων, όμως κάποια άτομα απολάμβαναν την θέα από την κορυφή του. Τι να κάνουμε κι εμείς υποκύψαμε στο κάλεσμα αυτό,




Έπειτα κατηφορίσαμε έως το τζαμί και τελικά καταλήξαμε κι εμείς να πίνουμε τον παραδοσιακό καφέ με τα πολλά ονόματα, αναλόγως σε ποια χώρα τον πίνεις.
Όποιος περνά κοντά από το Pocitelj, ας μην αμελήσει να κάνει μια στάση εκεί, πραγματικά αξίζει.



Μπήκαμε από το wi-fi του μαγαζιού στους χάρτες για να αποφασίσουμε ποια διαδρομή θα κάνουμε, ρωτήσαμε και τον σερβιτόρο ο οποίος μας πρότεινε τη διαδρομή από το Τρεμπινιέ, αλλά εμείς είπαμε να εμπιστευτούμε την Google



Ο δρόμος ήταν στενός και επαρχιακός, ενώ άλλα αυτοκίνητα σπάνια περνούσαν. Παρ’ όλα αυτά αστυνομικά μπλόκα συναντήσαμε, και δεν ξέρω ποιους περίμεναν να γράψουν. Σε κάποια σημεία ήταν όντως άσχημος ο δρόμος, αλλά εκεί που πραγματικά φοβηθήκαμε ήταν όταν σε μία κοιλάδα μας έπιασε μια τέτοια καταιγίδα με τόσο ισχυρή χαλαζόπτωση, που φοβηθήκαμε για τα τζάμια των αυτοκινήτων. Περάσαμε αλώβητοι κι από εκεί και επιτέλους φτάσαμε στα σύνορα με το Μαυροβούνιο. Το οδόστρωμα στο Μαυροβούνιο ήταν καινούριο, το ίδιο και η χάραξη του δρόμου, αλλά τόσα συνεχόμενα χωρίς κανένα προφανή λόγο S, δεν έχω ξανασυναντήσει θαρρώ στην οδηγική ζωή μου. Κάποια χιλιόμετρα πριν το Νικσικ, ο δρόμος ήταν υπό κατασκευή και για πολλά χιλιόμετρα κινηθήκαμε σε άσχημο χαλικόδρομο με ρυθμό χελώνας. Αυτό που μας αντάμειψε και μας κράτησε για πολλή ώρα να θαυμάζουμε, ήταν η θέα προς την λίμνη Slansko με τα πολλά νησάκια της.

Εν κατακλείδι νομίζω ότι αυτή τη φορά κάναμε λάθος που εμπιστευτήκατε τους χάρτες της Google, από την άλλη βέβαια δεν στεναχωρηθήκαμε και πολύ, γιατί είδαμε ένα ακόμη άγνωστο κομμάτι της αγαπημένης Βοσνίας.

Αργά το απόγευμα, κουρασμένοι από τον δρόμο φτάσαμε στο δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην Ποντγκόριτσα. Ο ιδιοκτήτης μας έλεγε ψέματα ότι είχε εργάτες για επισκευές στο δωμάτιο που είχαμε κλείσει και μας πρότεινε άλλο σε χαμηλότερη τιμή. Ήμουν πολύ κουρασμένος για να τσακωθώ μαζί του και με το σκεπτικό ότι έναν ύπνο θα κάναμε μόνο, δεχτήκαμε. Και οι υπόλοιποι συνάντησαν πρόβλημα με τα δωμάτια που είχαν κλείσει, κυρίως γιατί άλλα είχαν δει και άλλα βρήκαν εκεί που πήγαν.
Για την Ποντγκόριτσα δεν είχα διαβάσει και τα καλύτερα λόγια, οι περισσότεροι μιλούσαν για την πιο αδιάφορη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Δυστυχώς δεν μας έμεινε χρόνος να διαπιστώσουμε από μόνοι μας κατά πόσο όλα αυτά ευσταθούσαν, αλλά η γενική εντύπωση που αποκομίσαμε είναι ότι δεν χάσαμε και κάτι συγκλονιστικό. Δώσαμε ραντεβού κατά τις 9 στην μικρή πέτρινη γέφυρα Old Ribnica River Bridge, ενός παραπόταμου του ποταμού Μοράτσα που διαρρέει την πόλη,



ανηφορίσαμε έως το σημείο που ο χάρτης έδειχνε σαν παλιά πόλη, όπου δεν βρήκαμε κάτι αξιοσημείωτο, το αντίθετο θα έλεγα


και κατευθυνθήκαμε προς το δοκιμασμένο, από αυτούς που προηγούνταν, εστιατόριο Pod Volad, που ήταν εξαιρετικό. Μετά από πολλές ημέρες φάγαμε καθιστοί και όλοι μαζί σε ένα εστιατόριο.


Στην επιστροφή περπατήσαμε την όμορφη και άδεια κεντρική λεωφόρο Bulevar Svetog Petra Cetinjskog, περάσαμε από την γέφυρα του ποταμού Μοράτσα, Most Blaza Jovanovica, από όπου είδαμε την φωτισμένη Milenium Bridge, συνεχίσαμε για λίγο στη λεωφόρο μέχρι το Novi Grad και κουρασμένοι πια γυρίσαμε στα δωμάτιά μας.
Last edited by a moderator: