vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 12η: Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
Είναι η τελευταία ημέρα της εκδρομής μας και θα την περάσουμε τελείως μόνοι. Η κουμπάρα πρέπει να περάσει από την Θεσσαλονίκη κι από εκεί να πάει Αθήνα, οπότε της λέω να ξεκινήσει νωρίς την επιστροφή της και να μην μας περιμένει, γιατί εμείς έχουμε κάτι ψιλά να δούμε ακόμη. Μέχρι τελευταία στιγμή κάτι την τρώει και γκρινιάζει ότι κρατήσαμε τα καλύτερα για το τέλος, την διώχνουμε να φύγει νωρίς - νωρίς και έτσι θα χάσει τα σημαντικά.
Αφού την διαβεβαίωσα ότι δεν θα χάσει και κάτι τόσο σημαντικό, μας χαιρετά και αναχωρεί κατά τις 8 το πρωί. Εμείς χαλαρά αφού δεν έχουμε και πολλά να κάνουμε σήμερα, μαζευόμαστε και ξεκινάμε τη μέρα μας με μία βόλτα στην Πρεμετή.
Ανηφορίζουμε έως την μικρή πέτρινη εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, που είναι όμως κλειστή για να την δούμε και μέσα.
Γυρίζουμε προς την μικρή πλατεία, τον πεζόδρομο και το πάρκο και καταλήγουμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα παράλληλα με το ποτάμι.
Επόμενος προορισμός ο Guri i Qytetit, ένας μεγάλιθος δίπλα στο ποτάμι, ο οποίος όπως ήταν φυσικό έχει συνδεθεί με πολλούς μύθους. Ένας εκ των οποίων λέει, ότι κατά την πολιορκία της πόλης από τους Τούρκους, η Diestra, η κόρη του αρχηγού της πόλης, πήδησε με το μωρό της από τον βράχο για να μην παραδώσει τα κλειδιά του κάστρου και πέσει στα χέρια του εχθρού. ( Ο μύθος αυτός μου θυμίζει αυτόν που είχαμε διαβάσει στο κάστρο του Αργυροκάστρου για την Αργυρώ, που είχε κάνει κάτι ανάλογο εκεί.)
Στο βράχο, που έχει 42 μέτρα ύψος, μπορείς να ανέβεις από μια σιδερένια σκάλα και από εκεί θα έχεις την καλύτερη θέα προς τα βουνά τριγύρω, το ποτάμι και την πόλη. Στο πλάτωμα που σχηματίζεται στην κορυφή του βράχου, υπάρχουν διάσπαρτα γκρεμίσματα, που ίσως μαρτυρούν ότι υπήρχε ένα αμυντικό κτίσμα εκεί.
Ακριβώς δίπλα από τον βράχο, ένα μπούνκερ από την εποχή του Χότζα.
Ώρα να φύγουμε από την πόλη για τον επόμενο προορισμό μας. Δυστυχώς από το πρωί έχουν διακοπή ρεύματος και έτσι δεν μπορούμε να βάλουμε καύσιμα σε κανένα από τα δύο πρατήρια βενζίνης που υπάρχουν λίγο έξω από την πόλη. Ελπίζουμε να βρούμε κάποιο στον δρόμο έως τα σύνορα, αλλά δεν...
Επόμενος στόχος μας η πέτρινη γέφυρα και τα θερμά λουτρά δίπλα της, σε παραπόταμο του Αωού, που μπορεί να λέγεται και Langarica.
Πριν φτάσουμε εκεί κάνουμε μια στάση στη σιδερένια γέφυρα για λίγες φωτογραφίες στον Αωό.
Η παράκαμψη του δρόμου για τα θερμά λουτρά αν και στενός έχει καλό οδόστρωμα, εκτός από ένα μικρό κομμάτι που μπαίνεις ακριβώς δίπλα στον ποταμό. Αρκετά πιο ψηλά στο βουνό, ίσα που ξεχωρίζει ένα μικρό πέτρινο χωριό, μου περνά η ιδέα να φτάσουμε έως εκεί, αλλά έπειτα το μετανιώνω και παρκάρω δίπλα στο ποτάμι. Θεωρητικά έπρεπε να πληρώσουμε 200 λεκ για την στάθμευση, αλλά δεν βρήκαμε κάποιον εκεί.
Σιγά σιγά μαζευόταν κόσμος, κυρίως για τις θερμές πηγές. Το ποτάμι λόγω εποχής είχε λίγο νερό και άνετα μπορείς να περπατήσεις μέσα στην κοίτη του.
Σε διάφορα σημεία έχουν διαμορφώσει μικρές ή μεγαλύτερες “πισίνες” με ζεστό νερό, όπου μπορείς να βουτήξεις. Εμείς είχαμε έρθει προετοιμασμένοι για μπάνιο, αλλά δοκιμάζοντας την θερμοκρασία του νερού δεν μας φάνηκε ζεστό, αλλά απλώς χλιαρό και δεν μας έκανε κλικ να βουτήξουμε, απλά πλατσουρίσαμε για λίγο τα πόδια μας. Περπατήσαμε λίγο το στεγνό ποτάμι, που πιο πάνω δημιουργούσε ένα ανοιχτό φαράγγι. Σε φωτογραφίες είχα δει ένα όμορφο στενό φαράγγι, αλλά όσο έφτανε το μάτι μας δεν φαινόταν να βρίσκεται κοντά και έτσι δεν προχωρήσαμε πολύ, καθώς μας χτυπούσε και ο ήλιος. Έτσι επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο για να φύγουμε για Ελλάδα.
Το πρωί είχαμε ρωτήσει τον σπιτονοικοκύρη μας από που να μπούμε Ελλάδα, από το πέρασμα προς την Κόνιτσα, που φαινόταν και πιο κοντά, ή να γυρίσουμε πίσω και να περάσουμε από Κακαβιά; Αυτός μας είπε όχι από Κακαβιά, γιατί το πρωί πέρασε ο αδερφός του και είχε πολλή κίνηση. Μας έκανε εντύπωση που ο αδερφός του πήγε Γιάννενα από Κακαβιά, καθώς ήταν 50 χιλιόμετρα παραπάνω αν πας από εκεί, αλλά δεν κάναμε περισσότερες ερωτήσεις. Το γιατί πήγε από εκεί, το καταλάβαμε όταν περάσαμε το χωριό Petran. Ήταν τα χειρότερα 25 χιλιόμετρα που έχω κάνει 4 χρόνια τώρα στην Αλβανία. Στο μεγαλύτερο μέρος δεν μπορούσες να κινηθείς με πάνω από 20 χιλιόμετρα την ώρα. Κι αν σε κάποιο σημείο ο δρόμος έφτιαχνε και ανέπτυσσες ταχύτητα, εντελώς ξαφνικά χαλούσε πάλι και έτσι κινδύνευες να σπάσεις το αυτοκίνητο. Για να φτάσουμε λοιπόν στο συνοριακό πέρασμα που ήταν μόνο 25 χιλιόμετρα μακριά, φάγαμε περίπου μία ώρα.
Όταν φτάσαμε εκεί, ο μόνος που βρήκαμε ήταν ένας Αλβανός παππούς που πουλούσε ρίγανη. Περιμέναμε ξαναπεριμέναμε, αλλά δεν φαινόταν κανείς. Τέτοια κίνηση είχαν τα σύνορα, που οι υπάλληλοι μάλλον το είχαν ρίξει στον ύπνο.
Αφού κάποια στιγμή μπήκα στον πειρασμό να περάσω έτσι, αλλά…
Κάποια στιγμή εδέησε να φανεί ο τελωνειακός, ο οποίος είχε όρεξη για κουβέντα και για να του περάσει η ώρα είπε να ρίξει κανένα ψάξιμο στο αυτοκίνητο. Όταν όμως άνοιξε το πορτ μπαγκαζ, μάλλον του πέρασε η όρεξη από τον χαμό που είδε μέσα
και τελικά μας έδιωξε, αφού μας ρώτησε πολλές φορές να βεβαιωθεί ότι δεν κουβαλούσαμε μαζί μας τσίπουρο και τσιγάρα.
Και επιτέλους μπήκαμε σε δρόμο με τέλεια στρωμένο ασφαλτοτάπητα.
Επόμενος προορισμός μας η μονή Μολυβδοσκέπαστου. Ήμασταν άτυχοι όμως καθώς τις Τετάρτες η μονή ήταν κλειστή.
Πέσανε κάποιες ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε τις λίγες ώρες που μας απέμεναν, αλλά η οικογένεια δεν είχε όρεξη για τίποτα. Ή μάλλον τα τέκνα είχαν όρεξη για ψώνια στα Γιάννενα.
Έτσι λοιπόν αφήσαμε τα όμορφα ορεινά χωριά των Ιωαννίνων για μιαν άλλη φορά, η αλήθεια είναι ότι στην πόλη ερχόμαστε συχνά, και πήραμε τον δρόμο του γυρισμού για το σπίτι μας. Η εκδρομή μας μόλις είχε τελειώσει.
Ακολουθεί μικρός επίλογος.
Είναι η τελευταία ημέρα της εκδρομής μας και θα την περάσουμε τελείως μόνοι. Η κουμπάρα πρέπει να περάσει από την Θεσσαλονίκη κι από εκεί να πάει Αθήνα, οπότε της λέω να ξεκινήσει νωρίς την επιστροφή της και να μην μας περιμένει, γιατί εμείς έχουμε κάτι ψιλά να δούμε ακόμη. Μέχρι τελευταία στιγμή κάτι την τρώει και γκρινιάζει ότι κρατήσαμε τα καλύτερα για το τέλος, την διώχνουμε να φύγει νωρίς - νωρίς και έτσι θα χάσει τα σημαντικά.



Ανηφορίζουμε έως την μικρή πέτρινη εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, που είναι όμως κλειστή για να την δούμε και μέσα.


Γυρίζουμε προς την μικρή πλατεία, τον πεζόδρομο και το πάρκο και καταλήγουμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα παράλληλα με το ποτάμι.




Επόμενος προορισμός ο Guri i Qytetit, ένας μεγάλιθος δίπλα στο ποτάμι, ο οποίος όπως ήταν φυσικό έχει συνδεθεί με πολλούς μύθους. Ένας εκ των οποίων λέει, ότι κατά την πολιορκία της πόλης από τους Τούρκους, η Diestra, η κόρη του αρχηγού της πόλης, πήδησε με το μωρό της από τον βράχο για να μην παραδώσει τα κλειδιά του κάστρου και πέσει στα χέρια του εχθρού. ( Ο μύθος αυτός μου θυμίζει αυτόν που είχαμε διαβάσει στο κάστρο του Αργυροκάστρου για την Αργυρώ, που είχε κάνει κάτι ανάλογο εκεί.)



Στο βράχο, που έχει 42 μέτρα ύψος, μπορείς να ανέβεις από μια σιδερένια σκάλα και από εκεί θα έχεις την καλύτερη θέα προς τα βουνά τριγύρω, το ποτάμι και την πόλη. Στο πλάτωμα που σχηματίζεται στην κορυφή του βράχου, υπάρχουν διάσπαρτα γκρεμίσματα, που ίσως μαρτυρούν ότι υπήρχε ένα αμυντικό κτίσμα εκεί.



Ακριβώς δίπλα από τον βράχο, ένα μπούνκερ από την εποχή του Χότζα.

Ώρα να φύγουμε από την πόλη για τον επόμενο προορισμό μας. Δυστυχώς από το πρωί έχουν διακοπή ρεύματος και έτσι δεν μπορούμε να βάλουμε καύσιμα σε κανένα από τα δύο πρατήρια βενζίνης που υπάρχουν λίγο έξω από την πόλη. Ελπίζουμε να βρούμε κάποιο στον δρόμο έως τα σύνορα, αλλά δεν...
Επόμενος στόχος μας η πέτρινη γέφυρα και τα θερμά λουτρά δίπλα της, σε παραπόταμο του Αωού, που μπορεί να λέγεται και Langarica.
Πριν φτάσουμε εκεί κάνουμε μια στάση στη σιδερένια γέφυρα για λίγες φωτογραφίες στον Αωό.


Η παράκαμψη του δρόμου για τα θερμά λουτρά αν και στενός έχει καλό οδόστρωμα, εκτός από ένα μικρό κομμάτι που μπαίνεις ακριβώς δίπλα στον ποταμό. Αρκετά πιο ψηλά στο βουνό, ίσα που ξεχωρίζει ένα μικρό πέτρινο χωριό, μου περνά η ιδέα να φτάσουμε έως εκεί, αλλά έπειτα το μετανιώνω και παρκάρω δίπλα στο ποτάμι. Θεωρητικά έπρεπε να πληρώσουμε 200 λεκ για την στάθμευση, αλλά δεν βρήκαμε κάποιον εκεί.


Σιγά σιγά μαζευόταν κόσμος, κυρίως για τις θερμές πηγές. Το ποτάμι λόγω εποχής είχε λίγο νερό και άνετα μπορείς να περπατήσεις μέσα στην κοίτη του.



Σε διάφορα σημεία έχουν διαμορφώσει μικρές ή μεγαλύτερες “πισίνες” με ζεστό νερό, όπου μπορείς να βουτήξεις. Εμείς είχαμε έρθει προετοιμασμένοι για μπάνιο, αλλά δοκιμάζοντας την θερμοκρασία του νερού δεν μας φάνηκε ζεστό, αλλά απλώς χλιαρό και δεν μας έκανε κλικ να βουτήξουμε, απλά πλατσουρίσαμε για λίγο τα πόδια μας. Περπατήσαμε λίγο το στεγνό ποτάμι, που πιο πάνω δημιουργούσε ένα ανοιχτό φαράγγι. Σε φωτογραφίες είχα δει ένα όμορφο στενό φαράγγι, αλλά όσο έφτανε το μάτι μας δεν φαινόταν να βρίσκεται κοντά και έτσι δεν προχωρήσαμε πολύ, καθώς μας χτυπούσε και ο ήλιος. Έτσι επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο για να φύγουμε για Ελλάδα.




Το πρωί είχαμε ρωτήσει τον σπιτονοικοκύρη μας από που να μπούμε Ελλάδα, από το πέρασμα προς την Κόνιτσα, που φαινόταν και πιο κοντά, ή να γυρίσουμε πίσω και να περάσουμε από Κακαβιά; Αυτός μας είπε όχι από Κακαβιά, γιατί το πρωί πέρασε ο αδερφός του και είχε πολλή κίνηση. Μας έκανε εντύπωση που ο αδερφός του πήγε Γιάννενα από Κακαβιά, καθώς ήταν 50 χιλιόμετρα παραπάνω αν πας από εκεί, αλλά δεν κάναμε περισσότερες ερωτήσεις. Το γιατί πήγε από εκεί, το καταλάβαμε όταν περάσαμε το χωριό Petran. Ήταν τα χειρότερα 25 χιλιόμετρα που έχω κάνει 4 χρόνια τώρα στην Αλβανία. Στο μεγαλύτερο μέρος δεν μπορούσες να κινηθείς με πάνω από 20 χιλιόμετρα την ώρα. Κι αν σε κάποιο σημείο ο δρόμος έφτιαχνε και ανέπτυσσες ταχύτητα, εντελώς ξαφνικά χαλούσε πάλι και έτσι κινδύνευες να σπάσεις το αυτοκίνητο. Για να φτάσουμε λοιπόν στο συνοριακό πέρασμα που ήταν μόνο 25 χιλιόμετρα μακριά, φάγαμε περίπου μία ώρα.
Όταν φτάσαμε εκεί, ο μόνος που βρήκαμε ήταν ένας Αλβανός παππούς που πουλούσε ρίγανη. Περιμέναμε ξαναπεριμέναμε, αλλά δεν φαινόταν κανείς. Τέτοια κίνηση είχαν τα σύνορα, που οι υπάλληλοι μάλλον το είχαν ρίξει στον ύπνο.



Και επιτέλους μπήκαμε σε δρόμο με τέλεια στρωμένο ασφαλτοτάπητα.
Επόμενος προορισμός μας η μονή Μολυβδοσκέπαστου. Ήμασταν άτυχοι όμως καθώς τις Τετάρτες η μονή ήταν κλειστή.


Πέσανε κάποιες ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε τις λίγες ώρες που μας απέμεναν, αλλά η οικογένεια δεν είχε όρεξη για τίποτα. Ή μάλλον τα τέκνα είχαν όρεξη για ψώνια στα Γιάννενα.
Έτσι λοιπόν αφήσαμε τα όμορφα ορεινά χωριά των Ιωαννίνων για μιαν άλλη φορά, η αλήθεια είναι ότι στην πόλη ερχόμαστε συχνά, και πήραμε τον δρόμο του γυρισμού για το σπίτι μας. Η εκδρομή μας μόλις είχε τελειώσει.
Ακολουθεί μικρός επίλογος.
Last edited by a moderator: