vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Νόβισαντ
- Ζάγκρεμπ
- Σπήλαιο Σκόκγιαν
- Τεργέστη
- Βενετία
- Μουράνο - Μπουράνο κ νυχτερινή Βενετία
- Lago del Predil - Mangart pass - Vrsic pass
- Bled - Bohinj - Λιουμπλιάνα
- Ζανταρ - Σιμπένικ
- Πάρκο Krka - Τρογκίρ - Σπλιτ
- Pocitelj - Ποντγκόριτσα
- Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
- Πρεμετή - Llixhat e Benjes - Μολυβδοσκέπαστος
- Επίλογος
Ημέρα 11η: Διάσχιση Αλβανίας -Spille - Πρεμετή
Πριν από 4 χρόνια είχαμε διασχίσει πάλι ένα μεγάλο κομμάτι της Αλβανίας και τότε είχαμε μείνει έκπληκτοι από τον τρόπο οδήγησης των γειτόνων. Μετά όμως από ακόμη δύο επισκέψεις, ή εμείς συνηθίσαμε ή αυτοί βελτίωσαν την οδηγική συμπεριφορά τους.
Ένα μικρό άγχος βέβαια το είχαμε ακόμη.
Η χτεσινή ανταπόκριση από αυτούς που προηγούνταν κατά μία ημέρα, μιλά για μεγάλη κίνηση και καθυστέρηση, μέχρι τη διασταύρωση για Τίρανα και πολλά, πάρα πολλά αστυνομικά μπλόκα και φωτογραφικά ραντάρ. Όλα αυτά τα συναντήσαμε κι εμείς, αλλά ήμασταν τουλάχιστον προετοιμασμένοι ή μήπως όχι;
Τις προηγούμενες ημέρες, ψάχνοντας για κανένα εστιατόριο στην Ποντγκόριτσα, έπεσα πάνω στο εστιατόριο Restoran Niagara, 10 χιλιόμετρα έξω από την πόλη και ακριβώς δίπλα τον καταρράκτη Vodopad Nijagara ο οποίος στις φωτογραφίες φαίνεται εντυπωσιακός, όχι βέβαια όσο ο αυθεντικός Νιαγάρας.
Το πρωινό ραντεβού μας λοιπόν δίνεται εκεί, μιας και βρίσκεται κοντά στον δρόμο μας.
Τέτοιον όγκο και δύναμη νερού δεν έχω συναντήσει άλλη φορά σε καταρράκτη. Τώρα κατάλαβα γιατί τον ονόμασαν Νιαγάρα.

Αφού μείναμε αποσβολομένοι από το θέαμα, με δυσκολία είναι η αλήθεια αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού.
(Τι περιμέναμε κι εμείς Αύγουστο μήνα!!!)
Η είσοδος στην Αλβανία ήταν γρήγορη, το πέρασμα από τη Σκόδρα αυτή τη φορά γρήγορο και ανώδυνο, αλλά η κίνηση στο δρόμο, για πολλά χιλιόμετρα έως έξω από την Κρούγια, είναι πολύ μεγάλη και τα χιλιόμετρα βγαίνουν δύσκολα και αργά. Εκείνο που μας ανακουφίζει είναι ότι δεν θα περάσουμε μέσα από τα Τίρανα, όπου πριν 4 χρόνια είχαμε συναντήσει πανζουρλισμό.
Στρίβοντας λοιπόν στο δρόμο για Δυρράχιο, να ένα αστυνομικό μπλόκο που σταματά εμένα που προπορεύομαι και το αμέσως επόμενο αυτοκίνητο της κουμπάρας, οι άλλοι την έβγαλαν καθαρή. Βγάζω τα χαρτιά μου, γιατί πιστεύω ότι είναι απλώς για έναν τυπικό έλεγχο, καθώς δεν τρέχαμε καθόλου. Ο αστυνομικός ευτυχώς δεν γνωρίζει ούτε αγγλικά αλλά κυρίως ούτε και ελληνικά. Τον βλέπω να ζορίζεται, να θέλει κάτι να πει, αλλά να μην ξέρει πως. Τελικά μετά από πολύ σκέψη μου λέει: “ταμπέλα”.
Ώπα, εκεί κάτι ψιλιάζομαι και αρχίζω να καταλαβαίνω την πατάτα που έχω κάνει. Το αναθεματισμένο το GPS με έβαλε να στρίψω από δρόμο που απαγορευόταν. Κάτι δεν μου πήγε καλά εκείνη τη στιγμή, καθώς είχα δει πιο πριν πινακίδα για Δυρράχιο, αλλά δεν έδωσα και μεγάλη σημασία, ούτε πρόσεξα τις πινακίδες εκεί που έστριψα εγώ. Τώρα;;
“ Ταμπέλα;;; δεν καταλαβαίνω”,
έλεγα εγώ. Ο δύσμοιρος αστυνομικός τα είχε βρει μπαστούνια καθώς δεν μπορούσε να μου εξηγήσει. Η κουμπάρα "τσακωνόταν" με τον άλλο αστυνομικό που ετοιμαζόταν να την γράψει και του έλεγε ότι εμείς τα είχαμε κάνει όλα καλά.
Κάτι είπε ο δικός μου με τον συνάδελφό του - πιάσαμε ένα Grekë - και τελικά μας έκαναν νόημα με τα χέρια να φύγουμε. Ουφφφφ!!! Βαθιά ανάσα και συνεχίζουμε. 

Ηθικό δίδαγμα: Όταν οδηγείτε, μην βασίζεστε μόνο στον πλοηγό σας, ρίξτε και καμιά ματιά στις πινακίδες.
Λίγο παρακάτω που σταματήσαμε για καύσιμα και καφέ, τους συναντήσαμε που ήρθαν και αυτοί για καφέ. Μας έδειχναν και γελούσαν. Βρε δε πα να γελάτε όσο θέλετε είπα, φτάνει που την γλιτώσαμε.
Η κίνηση έχει αισθητά μειωθεί, ο δρόμος γίνεται με διαχωριστικό στη μέση, οπότε κινούμαστε αρκετά πιο γρήγορα, στα όρια βέβαια πάντα, φοβούμενοι επόμενο μπλόκο με πολύγλωσσους αστυνομικούς.
Το Δυρράχιο το προσπερνάμε χωρίς να σταματήσουμε καθόλου, καθώς έχουμε χάσει πολύ χρόνο. Τα δεδομένα ήταν δύο. Ή θα πηγαίναμε στον αρχαιολογικό χώρο της Απολλωνίας έξω από το Φιέρ ή θα πηγαίναμε για μπάνιο στο Spille. Μαντέψτε ποια πρόταση πήρε τις περισσότερες ψήφους.
Η παράκαμψη για το Spille δεν φαινόταν και πολύ μεγάλη, η κατάσταση του δρόμου όμως, δεδομένου της επισκεψιμότητας της παραλίας, ήταν τραγική.
Στο Spille υπάρχει μία πραγματικά τεράστια αμμουδερή παραλία, με πολλές ξαπλώστρες, καφέ εστιατόρια και πολύ κόσμο. Πίσω από την παραλία υπάρχει ένα πυκνοφυτεμένο με πεύκα άλσος, όπου και χώσαμε τα αυτοκίνητα. Περάσαμε κύριοι από τη αυλή ενός μαγαζιού, καθώς τα πάντα ήταν περιφραγμένα και κάναμε μια βουτιά στην ανακατεμένη θάλασσα, που προσωπικά δεν με ενθουσίασε, καθώς αυτού του στυλ οι τεράστιες παραλίες δεν είναι του γούστου μου.
Επιστρέψαμε στο άλσος, φάγαμε κάτι πρόχειρο και αναχωρήσαμε για τον τελικό προορισμό μας που ήταν διαφορετικός για τους μισούς από εμάς.
Η κίνηση έχει μειωθεί αισθητά πια, τα μπλόκα όμως όχι. Εντύπωση μου έκανε ένα λεωφορείο, που μας προσπέρασε σαν σφαίρα. Λίγο παρακάτω το συναντήσαμε σταματημένο σε μπλόκο να τον γράφουν. Ε, σε λίγη ώρα μας προσπέρασε ξανά σαν σφαίρα.
Αργά το απόγευμα λίγο πριν το Τεπελένι σταματάμε για να χαιρετίσουμε τους υπόλοιπους, καθώς εγώ και η κουμπάρα έχουμε κλείσει διανυκτέρευση στην Πρεμετή, ενώ οι υπόλοιποι θα μείνουν στα Γιάννενα.
Ο δρόμος για την Πρεμετή, που ακολουθεί την πορεία του Αωού ποταμού, είναι στενός αλλά με καλό οδόστρωμα. Η διαδρομή όσο λίγο καταφέραμε να την δούμε, καθώς σουρούπωνε σιγά σιγά, ήταν πολύ όμορφη.
Στην πόλη φτάσαμε τελικά βράδυ. Γνωρίσαμε τον σπιτονοικοκύρη μας, ο οποίος ήταν μετανάστης στην Ελλάδα και μάλιστα έμενε στον ίδιο με την κουμπάρα δρόμο στην Αθήνα. Το διαμέρισμα το είχαμε βρει σε εξαιρετική προσφορά μόνο 19€
. Μιλήσαμε λίγο μαζί του και βγήκαμε για μια σύντομη βόλτα και φαγητό στην πόλη.
Η πόλη είναι πολύ μικρή, το κύριο σημείο με πολύ κόσμο είναι το κομμάτι του δρόμου Shetitorja Mentor Xhemali που πεζοδρομείται το βράδυ και γεμίζει από κόσμο που σουλατσάρει πέρα δώθε, το κλασικό νυφοπάζαρο δηλαδή των επαρχιακών πόλεων. Τα κορίτσια του ιδιοκτήτη είχαν φύγει βιαστικά, γιατί μας είπαν ότι μετά τις 10:30 ήταν νέκρα και βιάζονταν να προλάβουν τον κόσμο.
Ο βράχος Guri i Qytetit φωτισμένος κόκκινος το βράδυ.
Εμείς περπατήσαμε και χαζέψαμε εκεί, έπειτα κατεβήκαμε και στον από κάτω παράλληλο με το ποτάμι δρόμο, χαζέψαμε για λίγο τον φωτισμένο Guri i Qytetit και επιστρέψαμε να φάμε στο εστιατόριο FAMILJARI που μας είχε κάνει κλικ όταν περάσαμε απ’ έξω πριν και δεν κάναμε λάθος γιατί φάγαμε αρκετά καλά.
Πριν από 4 χρόνια είχαμε διασχίσει πάλι ένα μεγάλο κομμάτι της Αλβανίας και τότε είχαμε μείνει έκπληκτοι από τον τρόπο οδήγησης των γειτόνων. Μετά όμως από ακόμη δύο επισκέψεις, ή εμείς συνηθίσαμε ή αυτοί βελτίωσαν την οδηγική συμπεριφορά τους.

Η χτεσινή ανταπόκριση από αυτούς που προηγούνταν κατά μία ημέρα, μιλά για μεγάλη κίνηση και καθυστέρηση, μέχρι τη διασταύρωση για Τίρανα και πολλά, πάρα πολλά αστυνομικά μπλόκα και φωτογραφικά ραντάρ. Όλα αυτά τα συναντήσαμε κι εμείς, αλλά ήμασταν τουλάχιστον προετοιμασμένοι ή μήπως όχι;
Τις προηγούμενες ημέρες, ψάχνοντας για κανένα εστιατόριο στην Ποντγκόριτσα, έπεσα πάνω στο εστιατόριο Restoran Niagara, 10 χιλιόμετρα έξω από την πόλη και ακριβώς δίπλα τον καταρράκτη Vodopad Nijagara ο οποίος στις φωτογραφίες φαίνεται εντυπωσιακός, όχι βέβαια όσο ο αυθεντικός Νιαγάρας.

Το πρωινό ραντεβού μας λοιπόν δίνεται εκεί, μιας και βρίσκεται κοντά στον δρόμο μας.
Τέτοιον όγκο και δύναμη νερού δεν έχω συναντήσει άλλη φορά σε καταρράκτη. Τώρα κατάλαβα γιατί τον ονόμασαν Νιαγάρα.




Αφού μείναμε αποσβολομένοι από το θέαμα, με δυσκολία είναι η αλήθεια αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού.

(Τι περιμέναμε κι εμείς Αύγουστο μήνα!!!)
Η είσοδος στην Αλβανία ήταν γρήγορη, το πέρασμα από τη Σκόδρα αυτή τη φορά γρήγορο και ανώδυνο, αλλά η κίνηση στο δρόμο, για πολλά χιλιόμετρα έως έξω από την Κρούγια, είναι πολύ μεγάλη και τα χιλιόμετρα βγαίνουν δύσκολα και αργά. Εκείνο που μας ανακουφίζει είναι ότι δεν θα περάσουμε μέσα από τα Τίρανα, όπου πριν 4 χρόνια είχαμε συναντήσει πανζουρλισμό.
Στρίβοντας λοιπόν στο δρόμο για Δυρράχιο, να ένα αστυνομικό μπλόκο που σταματά εμένα που προπορεύομαι και το αμέσως επόμενο αυτοκίνητο της κουμπάρας, οι άλλοι την έβγαλαν καθαρή. Βγάζω τα χαρτιά μου, γιατί πιστεύω ότι είναι απλώς για έναν τυπικό έλεγχο, καθώς δεν τρέχαμε καθόλου. Ο αστυνομικός ευτυχώς δεν γνωρίζει ούτε αγγλικά αλλά κυρίως ούτε και ελληνικά. Τον βλέπω να ζορίζεται, να θέλει κάτι να πει, αλλά να μην ξέρει πως. Τελικά μετά από πολύ σκέψη μου λέει: “ταμπέλα”.

Ώπα, εκεί κάτι ψιλιάζομαι και αρχίζω να καταλαβαίνω την πατάτα που έχω κάνει. Το αναθεματισμένο το GPS με έβαλε να στρίψω από δρόμο που απαγορευόταν. Κάτι δεν μου πήγε καλά εκείνη τη στιγμή, καθώς είχα δει πιο πριν πινακίδα για Δυρράχιο, αλλά δεν έδωσα και μεγάλη σημασία, ούτε πρόσεξα τις πινακίδες εκεί που έστριψα εγώ. Τώρα;;
“ Ταμπέλα;;; δεν καταλαβαίνω”,




Ηθικό δίδαγμα: Όταν οδηγείτε, μην βασίζεστε μόνο στον πλοηγό σας, ρίξτε και καμιά ματιά στις πινακίδες.
Λίγο παρακάτω που σταματήσαμε για καύσιμα και καφέ, τους συναντήσαμε που ήρθαν και αυτοί για καφέ. Μας έδειχναν και γελούσαν. Βρε δε πα να γελάτε όσο θέλετε είπα, φτάνει που την γλιτώσαμε.
Η κίνηση έχει αισθητά μειωθεί, ο δρόμος γίνεται με διαχωριστικό στη μέση, οπότε κινούμαστε αρκετά πιο γρήγορα, στα όρια βέβαια πάντα, φοβούμενοι επόμενο μπλόκο με πολύγλωσσους αστυνομικούς.
Το Δυρράχιο το προσπερνάμε χωρίς να σταματήσουμε καθόλου, καθώς έχουμε χάσει πολύ χρόνο. Τα δεδομένα ήταν δύο. Ή θα πηγαίναμε στον αρχαιολογικό χώρο της Απολλωνίας έξω από το Φιέρ ή θα πηγαίναμε για μπάνιο στο Spille. Μαντέψτε ποια πρόταση πήρε τις περισσότερες ψήφους.
Η παράκαμψη για το Spille δεν φαινόταν και πολύ μεγάλη, η κατάσταση του δρόμου όμως, δεδομένου της επισκεψιμότητας της παραλίας, ήταν τραγική.
Στο Spille υπάρχει μία πραγματικά τεράστια αμμουδερή παραλία, με πολλές ξαπλώστρες, καφέ εστιατόρια και πολύ κόσμο. Πίσω από την παραλία υπάρχει ένα πυκνοφυτεμένο με πεύκα άλσος, όπου και χώσαμε τα αυτοκίνητα. Περάσαμε κύριοι από τη αυλή ενός μαγαζιού, καθώς τα πάντα ήταν περιφραγμένα και κάναμε μια βουτιά στην ανακατεμένη θάλασσα, που προσωπικά δεν με ενθουσίασε, καθώς αυτού του στυλ οι τεράστιες παραλίες δεν είναι του γούστου μου.




Επιστρέψαμε στο άλσος, φάγαμε κάτι πρόχειρο και αναχωρήσαμε για τον τελικό προορισμό μας που ήταν διαφορετικός για τους μισούς από εμάς.
Η κίνηση έχει μειωθεί αισθητά πια, τα μπλόκα όμως όχι. Εντύπωση μου έκανε ένα λεωφορείο, που μας προσπέρασε σαν σφαίρα. Λίγο παρακάτω το συναντήσαμε σταματημένο σε μπλόκο να τον γράφουν. Ε, σε λίγη ώρα μας προσπέρασε ξανά σαν σφαίρα.
Αργά το απόγευμα λίγο πριν το Τεπελένι σταματάμε για να χαιρετίσουμε τους υπόλοιπους, καθώς εγώ και η κουμπάρα έχουμε κλείσει διανυκτέρευση στην Πρεμετή, ενώ οι υπόλοιποι θα μείνουν στα Γιάννενα.
Ο δρόμος για την Πρεμετή, που ακολουθεί την πορεία του Αωού ποταμού, είναι στενός αλλά με καλό οδόστρωμα. Η διαδρομή όσο λίγο καταφέραμε να την δούμε, καθώς σουρούπωνε σιγά σιγά, ήταν πολύ όμορφη.
Στην πόλη φτάσαμε τελικά βράδυ. Γνωρίσαμε τον σπιτονοικοκύρη μας, ο οποίος ήταν μετανάστης στην Ελλάδα και μάλιστα έμενε στον ίδιο με την κουμπάρα δρόμο στην Αθήνα. Το διαμέρισμα το είχαμε βρει σε εξαιρετική προσφορά μόνο 19€

Η πόλη είναι πολύ μικρή, το κύριο σημείο με πολύ κόσμο είναι το κομμάτι του δρόμου Shetitorja Mentor Xhemali που πεζοδρομείται το βράδυ και γεμίζει από κόσμο που σουλατσάρει πέρα δώθε, το κλασικό νυφοπάζαρο δηλαδή των επαρχιακών πόλεων. Τα κορίτσια του ιδιοκτήτη είχαν φύγει βιαστικά, γιατί μας είπαν ότι μετά τις 10:30 ήταν νέκρα και βιάζονταν να προλάβουν τον κόσμο.

Ο βράχος Guri i Qytetit φωτισμένος κόκκινος το βράδυ.




Εμείς περπατήσαμε και χαζέψαμε εκεί, έπειτα κατεβήκαμε και στον από κάτω παράλληλο με το ποτάμι δρόμο, χαζέψαμε για λίγο τον φωτισμένο Guri i Qytetit και επιστρέψαμε να φάμε στο εστιατόριο FAMILJARI που μας είχε κάνει κλικ όταν περάσαμε απ’ έξω πριν και δεν κάναμε λάθος γιατί φάγαμε αρκετά καλά.
Last edited by a moderator: