Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Το γλυκάκι ήταν εξαιρετικό. Ελαφρύ και σχετικά άγλυκο, όπως είναι συνήθως τα γλυκά της κεντρικής Ευρώπης. Το καφέ Lolita έγινε το στέκι μου για τις λίγες μέρες που έμεινα στην πόλη. Γιατί ήταν απολύτως κεντρικό, χωρίς να έχει τον τόσο πολύ κόσμο και τη βαβούρα που είχαν άλλα πιο τουριστικά καφέ, γιατί είχε πολύ καλό καφέ και γλυκά και γιατί ήταν ένα βολικό σημείο για να παρακολουθήσεις την κίνηση της πόλης.
Κινήθηκα παράλληλα με την όχθη του ποταμού, συνεχίζοντας να βρίσκομαι στην πλευρά της παλιάς πόλης, με σκοπό να δω πιο ενδελεχώς μία εκκλησία που είχε πάρει το μάτι μου στα γρήγορα το προηγούμενο βράδυ.
Η εκκλησία του Αγίου Ιάσωνα έχει ένα πολύ ενδιαφέρον μπαρόκ στιλ και μετρά ήδη 4 αιώνες ζωής. Τραβούσα τις φωτογραφίες μου από την επιβλητική της πρόσοψη, όταν ήχος από λειτουργία έφτασε στα αυτιά μου. Αποφάσισα να μπω για να πάρω μία ιδέα πριν συνεχίσω τη βόλτα μου. Απόλυτη ησυχία, με μόνο το κήρυγμα του ιερέα να ακούγεται. Κόσμος λίγος, παρόλο που ήταν Κυριακή. Όλοι μεγάλης ηλικίας, κανένας νέος. Δεν ξέρω γιατί, αλλά παρόλο που δεν είμαι καθόλου θρήσκος, η ιδέα ότι η αποκοπή από την θρησκεία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη (υπάρχουν χώρες όπου το ποσοστό όσων δηλώνουν άθεοι είναι μεγαλύτερο από αυτό των πιστών) με μελαγχόλησε κάπως.
Πέρασα στην απέναντι όχθη από τη Γέφυρα του Τσαγκάρηδων, που πήρε το όνομά της από τα τσαγκαράδικα που υπήρχαν πριν αιώνες εκεί, και η οποία ανακατασκευάστηκε στη σημερινή της πέτρινη μορφή -όπως και τόσα άλλα χτίσματα της πόλης- από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα Jože Plečnik. Βρέθηκα έτσι στο ανάχωμα Breg, ένα κομμάτι της όχθης του ποταμού Λιουμπλιάνικα, που έχει πρόσφατα αναπλαστεί σε μία ζωηρή πεζοδρομημένη περατζάδα με καφέ, τουριστικά μαγαζιά και κάθε Κυριακή, μία υπαίθρια αγορά με αντίκες.
Και ήταν Κυριακή.
Η οδός Zoisova Cesta ορίζει το τέλος του πολυσύχναστου Breg. Η όχθη του ποταμού αρχίζει να αποκτά μία πιο ήσυχη και χαλαρή διάθεση και βαθμιαία μετατρέπεται σε μία πολύ όμορφη βόλτα κάτω από τις ιτιές και τις λεύκες.
Κινήθηκα παράλληλα με την όχθη του ποταμού, συνεχίζοντας να βρίσκομαι στην πλευρά της παλιάς πόλης, με σκοπό να δω πιο ενδελεχώς μία εκκλησία που είχε πάρει το μάτι μου στα γρήγορα το προηγούμενο βράδυ.
Η εκκλησία του Αγίου Ιάσωνα έχει ένα πολύ ενδιαφέρον μπαρόκ στιλ και μετρά ήδη 4 αιώνες ζωής. Τραβούσα τις φωτογραφίες μου από την επιβλητική της πρόσοψη, όταν ήχος από λειτουργία έφτασε στα αυτιά μου. Αποφάσισα να μπω για να πάρω μία ιδέα πριν συνεχίσω τη βόλτα μου. Απόλυτη ησυχία, με μόνο το κήρυγμα του ιερέα να ακούγεται. Κόσμος λίγος, παρόλο που ήταν Κυριακή. Όλοι μεγάλης ηλικίας, κανένας νέος. Δεν ξέρω γιατί, αλλά παρόλο που δεν είμαι καθόλου θρήσκος, η ιδέα ότι η αποκοπή από την θρησκεία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη (υπάρχουν χώρες όπου το ποσοστό όσων δηλώνουν άθεοι είναι μεγαλύτερο από αυτό των πιστών) με μελαγχόλησε κάπως.
Πέρασα στην απέναντι όχθη από τη Γέφυρα του Τσαγκάρηδων, που πήρε το όνομά της από τα τσαγκαράδικα που υπήρχαν πριν αιώνες εκεί, και η οποία ανακατασκευάστηκε στη σημερινή της πέτρινη μορφή -όπως και τόσα άλλα χτίσματα της πόλης- από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα Jože Plečnik. Βρέθηκα έτσι στο ανάχωμα Breg, ένα κομμάτι της όχθης του ποταμού Λιουμπλιάνικα, που έχει πρόσφατα αναπλαστεί σε μία ζωηρή πεζοδρομημένη περατζάδα με καφέ, τουριστικά μαγαζιά και κάθε Κυριακή, μία υπαίθρια αγορά με αντίκες.
Και ήταν Κυριακή.
Η οδός Zoisova Cesta ορίζει το τέλος του πολυσύχναστου Breg. Η όχθη του ποταμού αρχίζει να αποκτά μία πιο ήσυχη και χαλαρή διάθεση και βαθμιαία μετατρέπεται σε μία πολύ όμορφη βόλτα κάτω από τις ιτιές και τις λεύκες.



Last edited: