travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.971
- Likes
- 17.263
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα Λισαβόνα
- Νησιά Faial και Pico - Βόλτες στο Faial
- Pico - Βόλτες σε βουνά και ακτές
- Pico και Faial
- Βόλτες στο νησί Faial
- Photos
- Terceira
- Βόλτες στην Terceira
- Sao Miguel
- Sao Miguel - από Miradouro σε Miradouro
- Sao Miguel: Sete Sidades, Mosteiros και Ferraria
- Απογευματινή βόλτα στη Λισαβόνα
- Belem - Επιστροφή
Τρίτη, 23/11/2021, πρώτη μέρα στη Λισαβόνα
Στις 23 Νοεμβρίου, Τρίτη πρωί, ξεκινήσαμε με τη γνωστή παρέα. Εκτός από τις Αζόρες θέλαμε να μείνουμε και δυο-τρεις μέρες στην Λισαβόνα, για να δούμε τα πιο σημαντικά μέρη. Αν και αρχικά νόμιζα ότι είναι σχετικά πολλές για τη Λισαβόνα, εκτός εάν αποφασίζαμε να πάμε και λίγο έξω από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, αποδείχτηκαν καλές. Τελικά όσες μέρες και να έχεις για ένα ταξίδι, κάτι θα βρεις να κάνεις. Αρκεί να κάνεις μια σωστή οργάνωση ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της παρέας και τα μέρη ενδιαφέροντος που προσφέρονται.
Φτάσαμε λοιπόν στην Λισαβόνα με την Aegean Airlines στις 11:00 το πρωί της Τρίτης και αμέσως πήραμε το μετρό από το αεροδρόμιο, με τιμή εισιτηρίου στα 2 ευρώ και μετά από μισή ώρα το πολύ ήμασταν στην στάση Anjos, στην οποία κοντά βρισκόταν το ξενοδοχείο μας. Αφήσαμε τα πράγματα στα δωμάτια, αν και το δικό μας δεν ήταν ακόμα έτοιμο, και ξεκινήσαμε τις βόλτες στην πόλη της Λισαβόνας, οι οποίες τελείωσαν μετά από περίπου 6 ώρες. Μόνο ποδαρόδρομο είχαμε, χωρίς μέσα μεταφοράς. Καταλήξαμε πάλι στο ξενοδοχείο .
Το ξενοδοχείο μας είναι σχετικά κοντά στην παλιά πόλη και στο κέντρο, όπου κατηφορίζοντας την λεωφόρο που περνάει απ’ έξω, στα αριστερά μας υπήρχε μία γειτονιά όπου άκουγες κυρίως αραβικά και πακιστανικές γλώσσες. Και όμως ήταν πάρα πολύ όμορφα στο στενό με τα απλωμένα ρούχα στα μπαλκόνια και έξω από τα παράθυρα των μικρών πολυκατοικιών. Δεν είναι το κλασικό που ξέρουμε εδώ στη Λισαβόνα αλλά είναι κάτι τελείως ανατολίτικο. Όμως το χρώμα ήταν πολύ όμορφο.
Μπαίνοντας μετά προς το κέντρο της πόλης, σε μία πλατεία (Martim Moniz) διακρίναμε στα ανατολικά το Φρούριο του Αγίου Γεωργίου και αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε αμέσως, αφού η μέρα ήταν πολύ όμορφη και έτσι θα είχαμε καλή θέα στην πόλη. Όντως με εισιτήριο 10 ευρώ μπήκαμε μέσα στο φρούριο όπου κάναμε τις βόλτες μας για περισσότερο από μία ώρα, μέχρι να αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς τον ποταμό Τάγο της πόλης.
Εγώ προσωπικά ένιωθα πολύ όμορφα που περπατούσα σε αυτή την πόλη που την είχα επισκεφθεί με την Ντίνα μία φορά το 1984 όπου μείναμε τρεις βραδιές. Τότε κάναμε όμως και βόλτες με το τρένο εκτός πόλης. Πήγαμε στη Σίντρα. Εγώ δεν θυμόμουν τίποτα από όλα όσα είδαμε σήμερα ούτε καν θυμάμαι την περιοχή που μέναμε. Μόνο το μνημείο των Εξερευνητών θυμάμαι το οποίο είδαμε στην επιστροφή μας. Από το ημερολόγιο που κρατούσα κοίταξα και είδα ότι μέναμε σε ένα μικρό ξενοδοχείο σε μια κεντρική πλατεία. Όνομα δεν είχα γράψει. Πήγαμε μια μέρα που έβρεχε στην περιοχή του Μπελέμ και γράφω ότι ενθουσιάστηκα με όσα είδαμε. Γράφω επίσης ότι η πόλη ήταν αφημένη στην τύχη της, με αρκετή βρωμιά και καθόλου κτηριακή ανακαίνιση. Όλα έμοιαζαν ερειπωνόμενα. Τώρα τα πράγματα ήταν ακριβώς τα αντίθετα. Σημειώνω ότι το φρούριο του Αγίου Γεωργίου ήταν όλο χαλάσματα. Τώρα ήταν λες και χτίστηκε χτες.
Αφού κατηφορίσαμε, μετά το φρούριο, τις γειτονιές της Αλφάμα, τραβώντας φωτογραφίες σε στενάκια και τα τραμ με τα πολύ όμορφα χρώματα, φτάσαμε στον ποταμό Τάγο και στην πλατεία Εμπορίου.
Πλατεία Εμπορίου:
Για τους ποδοσφαιρόφιλους:
Κάναμε και εκεί τις βόλτες μας και ανηφορίσαμε προς τα πάνω για να καταλήξουμε μέσω μεγάλων λεωφόρων (Avenida da Liberdade) και πολύ όμορφων πλατειών (Restauradores, Rossio), στην περιοχή του ξενοδοχείου μας. Προηγουμένως περάσαμε και από τα ερείπια της Μονής Κάρμο, αλλά δεν μπήκαμε μέσα.
Μονή Κάρμο:
Ήταν πια αργά και ήμασταν κουρασμένοι και θέλαμε κάπου να φάμε. Οι υπόλοιποι της παρέας αρχικά ήθελαν να επιστρέψουμε προς τον ποταμό για να βρούμε εστιατόριο για φαγητό. Εγώ θεώρησα καλό να τους πω να γυρίσουμε προς το ξενοδοχείο και κάτι θα βρούμε για να φάμε. Όμως στη διαδρομή δεν βρήκαμε τίποτα ενδιαφέρον εκτός από τον Άραβα που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας και φάγαμε κάποια σουβλάκια τα οποία βέβαια δεν ήταν και πολύ άσχημα. Όμως μου έκανε εντύπωση που ένα μεγάλο σουβλάκι, σχεδόν διπλάσιο από τα ελληνικά, έκανε 7 ευρώ.
Να συμπληρώσω ότι για να έρθουμε Πορτογαλία θέλαμε πιστοποιητικό εμβολιασμού αλλά και να έχουμε συμπληρώσει την φόρμα passenger locator card. Έκατσα στην Αθήνα και το έκανα και για τους πέντε. Όμως δε μας τα ζήτησαν πουθενά. Και το πιο περίεργο ήταν ότι στο αεροδρόμιο της Λισσαβόνας δεν έκαναν κανένα έλεγχο. Ούτε διαβατήριο ούτε τίποτα άλλο.
Ωραίος στολισμός:
Στις 23 Νοεμβρίου, Τρίτη πρωί, ξεκινήσαμε με τη γνωστή παρέα. Εκτός από τις Αζόρες θέλαμε να μείνουμε και δυο-τρεις μέρες στην Λισαβόνα, για να δούμε τα πιο σημαντικά μέρη. Αν και αρχικά νόμιζα ότι είναι σχετικά πολλές για τη Λισαβόνα, εκτός εάν αποφασίζαμε να πάμε και λίγο έξω από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, αποδείχτηκαν καλές. Τελικά όσες μέρες και να έχεις για ένα ταξίδι, κάτι θα βρεις να κάνεις. Αρκεί να κάνεις μια σωστή οργάνωση ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της παρέας και τα μέρη ενδιαφέροντος που προσφέρονται.
Φτάσαμε λοιπόν στην Λισαβόνα με την Aegean Airlines στις 11:00 το πρωί της Τρίτης και αμέσως πήραμε το μετρό από το αεροδρόμιο, με τιμή εισιτηρίου στα 2 ευρώ και μετά από μισή ώρα το πολύ ήμασταν στην στάση Anjos, στην οποία κοντά βρισκόταν το ξενοδοχείο μας. Αφήσαμε τα πράγματα στα δωμάτια, αν και το δικό μας δεν ήταν ακόμα έτοιμο, και ξεκινήσαμε τις βόλτες στην πόλη της Λισαβόνας, οι οποίες τελείωσαν μετά από περίπου 6 ώρες. Μόνο ποδαρόδρομο είχαμε, χωρίς μέσα μεταφοράς. Καταλήξαμε πάλι στο ξενοδοχείο .

Το ξενοδοχείο μας είναι σχετικά κοντά στην παλιά πόλη και στο κέντρο, όπου κατηφορίζοντας την λεωφόρο που περνάει απ’ έξω, στα αριστερά μας υπήρχε μία γειτονιά όπου άκουγες κυρίως αραβικά και πακιστανικές γλώσσες. Και όμως ήταν πάρα πολύ όμορφα στο στενό με τα απλωμένα ρούχα στα μπαλκόνια και έξω από τα παράθυρα των μικρών πολυκατοικιών. Δεν είναι το κλασικό που ξέρουμε εδώ στη Λισαβόνα αλλά είναι κάτι τελείως ανατολίτικο. Όμως το χρώμα ήταν πολύ όμορφο.



Μπαίνοντας μετά προς το κέντρο της πόλης, σε μία πλατεία (Martim Moniz) διακρίναμε στα ανατολικά το Φρούριο του Αγίου Γεωργίου και αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε αμέσως, αφού η μέρα ήταν πολύ όμορφη και έτσι θα είχαμε καλή θέα στην πόλη. Όντως με εισιτήριο 10 ευρώ μπήκαμε μέσα στο φρούριο όπου κάναμε τις βόλτες μας για περισσότερο από μία ώρα, μέχρι να αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς τον ποταμό Τάγο της πόλης.





Εγώ προσωπικά ένιωθα πολύ όμορφα που περπατούσα σε αυτή την πόλη που την είχα επισκεφθεί με την Ντίνα μία φορά το 1984 όπου μείναμε τρεις βραδιές. Τότε κάναμε όμως και βόλτες με το τρένο εκτός πόλης. Πήγαμε στη Σίντρα. Εγώ δεν θυμόμουν τίποτα από όλα όσα είδαμε σήμερα ούτε καν θυμάμαι την περιοχή που μέναμε. Μόνο το μνημείο των Εξερευνητών θυμάμαι το οποίο είδαμε στην επιστροφή μας. Από το ημερολόγιο που κρατούσα κοίταξα και είδα ότι μέναμε σε ένα μικρό ξενοδοχείο σε μια κεντρική πλατεία. Όνομα δεν είχα γράψει. Πήγαμε μια μέρα που έβρεχε στην περιοχή του Μπελέμ και γράφω ότι ενθουσιάστηκα με όσα είδαμε. Γράφω επίσης ότι η πόλη ήταν αφημένη στην τύχη της, με αρκετή βρωμιά και καθόλου κτηριακή ανακαίνιση. Όλα έμοιαζαν ερειπωνόμενα. Τώρα τα πράγματα ήταν ακριβώς τα αντίθετα. Σημειώνω ότι το φρούριο του Αγίου Γεωργίου ήταν όλο χαλάσματα. Τώρα ήταν λες και χτίστηκε χτες.
Αφού κατηφορίσαμε, μετά το φρούριο, τις γειτονιές της Αλφάμα, τραβώντας φωτογραφίες σε στενάκια και τα τραμ με τα πολύ όμορφα χρώματα, φτάσαμε στον ποταμό Τάγο και στην πλατεία Εμπορίου.






Πλατεία Εμπορίου:


Για τους ποδοσφαιρόφιλους:

Κάναμε και εκεί τις βόλτες μας και ανηφορίσαμε προς τα πάνω για να καταλήξουμε μέσω μεγάλων λεωφόρων (Avenida da Liberdade) και πολύ όμορφων πλατειών (Restauradores, Rossio), στην περιοχή του ξενοδοχείου μας. Προηγουμένως περάσαμε και από τα ερείπια της Μονής Κάρμο, αλλά δεν μπήκαμε μέσα.


Μονή Κάρμο:





Ήταν πια αργά και ήμασταν κουρασμένοι και θέλαμε κάπου να φάμε. Οι υπόλοιποι της παρέας αρχικά ήθελαν να επιστρέψουμε προς τον ποταμό για να βρούμε εστιατόριο για φαγητό. Εγώ θεώρησα καλό να τους πω να γυρίσουμε προς το ξενοδοχείο και κάτι θα βρούμε για να φάμε. Όμως στη διαδρομή δεν βρήκαμε τίποτα ενδιαφέρον εκτός από τον Άραβα που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας και φάγαμε κάποια σουβλάκια τα οποία βέβαια δεν ήταν και πολύ άσχημα. Όμως μου έκανε εντύπωση που ένα μεγάλο σουβλάκι, σχεδόν διπλάσιο από τα ελληνικά, έκανε 7 ευρώ.
Να συμπληρώσω ότι για να έρθουμε Πορτογαλία θέλαμε πιστοποιητικό εμβολιασμού αλλά και να έχουμε συμπληρώσει την φόρμα passenger locator card. Έκατσα στην Αθήνα και το έκανα και για τους πέντε. Όμως δε μας τα ζήτησαν πουθενά. Και το πιο περίεργο ήταν ότι στο αεροδρόμιο της Λισσαβόνας δεν έκαναν κανένα έλεγχο. Ούτε διαβατήριο ούτε τίποτα άλλο.
Ωραίος στολισμός:
