gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Καταλονία - Μέρος 1ο Girona, Figueres
- Καταλονία - Μέρος 2ο Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
- Αραγονία - Ναβάρα Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 1ο San Sebastian, Bilbao
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
- Ριόχα, Αραγονία, Καταλονία (Μέρος 3ο) Logroño, Zaragoza, LLeida
- Καταλονία - Μέρος 4ο Barcelona
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Καταλονία - Μέρος 1ο
Girona, Figueres
Αφού φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης (El Prat) περίπου στις 11:30 το πρωί και παραλάβαμε τις αποσκευές σε χρόνο μηδέν ξεκινήσαμε το σχεδόν τρίωρο μαραθώνιο της παραλαβής των αυτοκινήτων από 2 διαφορετικές εταιρείες την μια μέσα στο αεροδρόμιο και την άλλη εκτός.
Εγκαταλείψαμε την Βαρκελώνη και την Μπανταλόνα από τον σχετικά παραλιακό δρόμο οδεύοντας προς την Girona, πρώτη στάση στην εκδρομή μας.
Η Girona είναι μια πολύ όμορφη πόλη με χαρακτηριστικό της, τα πολύχρωμα σπίτια δίπλα στο ποτάμι (Σπίτια της Ονγιάρ). Μια πόλη με αρκετά μουσεία, γκαλερί και γοτθικές εκκλησίες. Όλα τους μέσα στα μεσαιωνικά τείχη της πόλης, τα οποία τα βρίσκεις ακολουθώντας τα πλακόστρωτα σοκάκια.
Παρκάραμε πολύ κοντά στο ποτάμι απέναντι από την Βασιλική του Sant Feliu και αρχίσαμε τη βόλτα στην παλιά πόλη, στα πλακόστρωτα σοκάκια και στα πολύχρωμα σπίτια στις δύο πλευρές του ποταμού.
Σπίτια άλλης εποχής, τουριστικά μαγαζάκια πολλά αλλά πολύ προσεγμένα και καθόλου κραυγαλέα με κόσμο τόσο όσο να μην είναι ενοχλητικός. Κάπου κάπου στο ισόγειο μερικών σπιτιών εμφανίζονται στοές που σε οδηγούν σε πεζογέφυρες πάνω από το ποτάμι με εξαιρετικά σημεία για να θαυμάσεις την πολύχρωμη «μπουγάδα» των σπιτιών με τα άπειρα διαφορετικά χρώματα.
Τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο στην μικρή πλατεία δίπλα στην Βασιλική (όχι κάτι το ιδιαίτερο) σε ένα μαγαζάκι με τραπεζάκια έξω και το ισπανικότατο όνομα Frankfurter König ενώ αρχίσαμε να ανησυχούμε ότι οι λίγες ικανότητες που είχαμε στην Ισπανική Γλώσσα μπορεί να γίνονταν λιγότερες στην Καταλονία. Πέσαμε πάνω στις πρώτες ταμπέλες από τις πολλές που θα βλέπαμε που ήταν στην τοπική γλώσσα. Φυσικά το ίδιο πρόβλημα θα το συναντούσαμε και στην χώρα των Βάσκων αργότερα στο ταξίδι μας αν και τελικά, πέρα από κάποιες ειδικές συνθήκες, δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρό πρόβλημα.
Μετά από περίπου 3 ώρες στην Girona συνεχίσαμε την διαδρομή μας για να καταλήξουμε έπειτα από μισή ωρίτσα στο Figueres την πόλη που «σκεπάζεται» από την σκιά του Νταλί.
Αφού βολευτήκαμε στο κατάλυμα μας (ένα ξενοδοχείο στις παρυφές της πόλεις) και επισκεφτήκαμε τα τοπικά σούπερ μάρκετ για τις πρώτες προμήθειες και παρά την κούραση από το ταξίδι (που σημειωτέον είχε ξεκινήσει από τα χαράματα) βγήκαμε για την πρώτη βόλτα μας στην πόλη.
Από τα σχετικά έρημα στενάκια περπατήσαμε ως την κεντρική πλατεία της πόλης. Το Figueres έχει την ιδιαιτερότητα να το επισκέπτονται κυρίως οι τουρίστες με ημερήσιες εκδρομές από την Βαρκελώνη με αποτέλεσμα το βράδυ να μην υπάρχει πολύς ξένος κόσμος στους δρόμους, μόνο ντόπιοι.
Στην πλατεία είδαμε και ένα έξυπνο στην σύλληψη του σύγχρονο έργο – οπτικό τρυκ όπου σε μια μεταλλική καθρεπτίζουσα στήλη μπορείς να δεις μια παραμορφωμένη προσωπογραφία του Νταλί ζωγραφισμένη στο έδαφος.
Εκεί για πρώτη φορά και στην προσπάθεια μας να καθίσουμε για φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια της πλατείας που είχαμε σημειώσει από πριν ως καλά, συνειδητοποιήσαμε το πρόβλημα της μεγάλης παρέας μας. Πρόβλημα που θα είχαμε σχεδόν παντού σε όλο το ταξίδι. Να βρεις τραπέζι για 10 άτομα στα, συνήθως, μικρά μαγαζιά της Ισπανίας.
Αφού λοιπόν φάγαμε πόρτα στα 2 πρώτα που είχαμε σταμπάρει και σε άλλα 2 που βρίσκονταν εκεί κοντά αναγκαστήκαμε να απομακρυνθούμε από το κέντρο για να βρούμε τελικά ένα τραπέζι για 8 άτομα που το κάναμε για 10 με πολλές διαπραγματεύσεις και με το προσωπικό και με τους πελάτες του εστιατορίου (Μήπως να μαζεύατε λίγο την καρεκλίτσα σας;;!).
Ευτυχώς όμως επιβραβευθήκαμε με καλό φαγητό, ακόμα καλύτερο κρασάκι (αθάνατη Ισπανία με τις κρασάρες σου!!!) και έχοντας σαν κλου της βραδιάς την ιδιόχειρη παρασκευή σχεδόν από το μηδέν του «δικού μας» γουακαμόλε.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο πολύ κουρασμένοι (έτσι νομίζαμε τότε, τις επόμενες μέρες καταλάβαμε τι θα πει κούραση) για ύπνο και να ετοιμαστούμε σωματικά και ψυχολογικά για την αυριανή επίσκεψη στο Teatro-Museo Dali.
Το Teatro-Museo Dali είναι ένα φημισμένο μουσείο που περιέχει έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων του Νταλί με την φοβερή ιδιαιτερότητα να το έχει στήσει εξ’ ολοκλήρου ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Και όταν λέω να το έχει στήσει εννοώ ολοκληρωτικά. Από το ίδιο το οίκημα που φιλοξενεί το μουσείο έως την ακριβή θέση του κάθε πίνακα, γλυπτού ή οποιουδήποτε αντικειμένου υπάρχει εντός του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ένα μουσείο που τελικά αρέσει πάρα πολύ ακόμα και σε αυτούς που δεν τους αρέσει η τέχνη του Νταλί, αλλά ακόμα και σε αυτούς που δεν ενδιαφέρονται καν για την τέχνη.
Φτάνοντας στο μουσείο το επόμενο πρωί αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε αυτή την ιδιαιτερότητα βλέποντας το ίδιο το κτίριο αλλά και κάποια έργα που βρίσκονται έξω από αυτό.
Είχαμε αποφασίσει να πάμε στο μουσείο του Νταλί όσο το δυνατόν νωρίτερα για να αποφύγουμε τους ημερήσιους εκδρομείς από την Βαρκελώνη και για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε μετά την επίσκεψή μας στο μουσείο, το ταξίδι μας με άνεση χρόνου, ανεβαίνοντας στα Πυρηναία. Έτσι βρεθήκαμε στα εκδοτήρια του μουσείου νωρίς αλλά φευ, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν οι ορδές των τουριστών. Πληρώσαμε το εισιτήριο των 14€ έκαστος για το κεντρικό μουσείο και για την ξεχωριστή έκθεση κοσμημάτων του Νταλί και μπήκαμε. Αμέσως μας κατέλαβε ο ενθουσιασμός για την διάνοια ή την παράνοια του Νταλί ανάλογα με τον τρόπο που το βλέπει κανείς.
Γυρίσαμε όλες τις αίθουσες και τους ορόφους του κτιρίου σε μεγάλο βαθμό εκστασιασμένοι και φεύγοντας από το κεντρικό κτίριο περάσαμε και από την έκθεση των κοσμημάτων που είχε σχεδιάσει ο Νταλί. Εκεί η έκπληξη και το ξάφνιασμα ήταν μεγάλο κυρίως για κάποιους από μας που δεν είχαν τον Νταλί σε μεγάλη υπόληψη. Η ιδιοφυής σχεδίαση των κοσμημάτων σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμο της έκθεσης έκανε και τους πιο αρνητικούς κυριολεκτικά να απολαύσουν την εμπειρία.
Μετά από 3+ ώρες στο άδυτα του μουσείου και αφού κάποιοι έσυραν δια της βίας τους υπόλοιπους της παρέας προς την έξοδο φύγαμε από το Figueres και ξεκινήσαμε την ανάβαση μας στα Πυρηναία.
Girona, Figueres
Αφού φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης (El Prat) περίπου στις 11:30 το πρωί και παραλάβαμε τις αποσκευές σε χρόνο μηδέν ξεκινήσαμε το σχεδόν τρίωρο μαραθώνιο της παραλαβής των αυτοκινήτων από 2 διαφορετικές εταιρείες την μια μέσα στο αεροδρόμιο και την άλλη εκτός.
Εγκαταλείψαμε την Βαρκελώνη και την Μπανταλόνα από τον σχετικά παραλιακό δρόμο οδεύοντας προς την Girona, πρώτη στάση στην εκδρομή μας.
Η Girona είναι μια πολύ όμορφη πόλη με χαρακτηριστικό της, τα πολύχρωμα σπίτια δίπλα στο ποτάμι (Σπίτια της Ονγιάρ). Μια πόλη με αρκετά μουσεία, γκαλερί και γοτθικές εκκλησίες. Όλα τους μέσα στα μεσαιωνικά τείχη της πόλης, τα οποία τα βρίσκεις ακολουθώντας τα πλακόστρωτα σοκάκια.
Παρκάραμε πολύ κοντά στο ποτάμι απέναντι από την Βασιλική του Sant Feliu και αρχίσαμε τη βόλτα στην παλιά πόλη, στα πλακόστρωτα σοκάκια και στα πολύχρωμα σπίτια στις δύο πλευρές του ποταμού.

Σπίτια άλλης εποχής, τουριστικά μαγαζάκια πολλά αλλά πολύ προσεγμένα και καθόλου κραυγαλέα με κόσμο τόσο όσο να μην είναι ενοχλητικός. Κάπου κάπου στο ισόγειο μερικών σπιτιών εμφανίζονται στοές που σε οδηγούν σε πεζογέφυρες πάνω από το ποτάμι με εξαιρετικά σημεία για να θαυμάσεις την πολύχρωμη «μπουγάδα» των σπιτιών με τα άπειρα διαφορετικά χρώματα.


Τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο στην μικρή πλατεία δίπλα στην Βασιλική (όχι κάτι το ιδιαίτερο) σε ένα μαγαζάκι με τραπεζάκια έξω και το ισπανικότατο όνομα Frankfurter König ενώ αρχίσαμε να ανησυχούμε ότι οι λίγες ικανότητες που είχαμε στην Ισπανική Γλώσσα μπορεί να γίνονταν λιγότερες στην Καταλονία. Πέσαμε πάνω στις πρώτες ταμπέλες από τις πολλές που θα βλέπαμε που ήταν στην τοπική γλώσσα. Φυσικά το ίδιο πρόβλημα θα το συναντούσαμε και στην χώρα των Βάσκων αργότερα στο ταξίδι μας αν και τελικά, πέρα από κάποιες ειδικές συνθήκες, δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρό πρόβλημα.

Μετά από περίπου 3 ώρες στην Girona συνεχίσαμε την διαδρομή μας για να καταλήξουμε έπειτα από μισή ωρίτσα στο Figueres την πόλη που «σκεπάζεται» από την σκιά του Νταλί.
Αφού βολευτήκαμε στο κατάλυμα μας (ένα ξενοδοχείο στις παρυφές της πόλεις) και επισκεφτήκαμε τα τοπικά σούπερ μάρκετ για τις πρώτες προμήθειες και παρά την κούραση από το ταξίδι (που σημειωτέον είχε ξεκινήσει από τα χαράματα) βγήκαμε για την πρώτη βόλτα μας στην πόλη.
Από τα σχετικά έρημα στενάκια περπατήσαμε ως την κεντρική πλατεία της πόλης. Το Figueres έχει την ιδιαιτερότητα να το επισκέπτονται κυρίως οι τουρίστες με ημερήσιες εκδρομές από την Βαρκελώνη με αποτέλεσμα το βράδυ να μην υπάρχει πολύς ξένος κόσμος στους δρόμους, μόνο ντόπιοι.


Στην πλατεία είδαμε και ένα έξυπνο στην σύλληψη του σύγχρονο έργο – οπτικό τρυκ όπου σε μια μεταλλική καθρεπτίζουσα στήλη μπορείς να δεις μια παραμορφωμένη προσωπογραφία του Νταλί ζωγραφισμένη στο έδαφος.

Εκεί για πρώτη φορά και στην προσπάθεια μας να καθίσουμε για φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια της πλατείας που είχαμε σημειώσει από πριν ως καλά, συνειδητοποιήσαμε το πρόβλημα της μεγάλης παρέας μας. Πρόβλημα που θα είχαμε σχεδόν παντού σε όλο το ταξίδι. Να βρεις τραπέζι για 10 άτομα στα, συνήθως, μικρά μαγαζιά της Ισπανίας.
Αφού λοιπόν φάγαμε πόρτα στα 2 πρώτα που είχαμε σταμπάρει και σε άλλα 2 που βρίσκονταν εκεί κοντά αναγκαστήκαμε να απομακρυνθούμε από το κέντρο για να βρούμε τελικά ένα τραπέζι για 8 άτομα που το κάναμε για 10 με πολλές διαπραγματεύσεις και με το προσωπικό και με τους πελάτες του εστιατορίου (Μήπως να μαζεύατε λίγο την καρεκλίτσα σας;;!).
Ευτυχώς όμως επιβραβευθήκαμε με καλό φαγητό, ακόμα καλύτερο κρασάκι (αθάνατη Ισπανία με τις κρασάρες σου!!!) και έχοντας σαν κλου της βραδιάς την ιδιόχειρη παρασκευή σχεδόν από το μηδέν του «δικού μας» γουακαμόλε.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο πολύ κουρασμένοι (έτσι νομίζαμε τότε, τις επόμενες μέρες καταλάβαμε τι θα πει κούραση) για ύπνο και να ετοιμαστούμε σωματικά και ψυχολογικά για την αυριανή επίσκεψη στο Teatro-Museo Dali.
Το Teatro-Museo Dali είναι ένα φημισμένο μουσείο που περιέχει έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων του Νταλί με την φοβερή ιδιαιτερότητα να το έχει στήσει εξ’ ολοκλήρου ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Και όταν λέω να το έχει στήσει εννοώ ολοκληρωτικά. Από το ίδιο το οίκημα που φιλοξενεί το μουσείο έως την ακριβή θέση του κάθε πίνακα, γλυπτού ή οποιουδήποτε αντικειμένου υπάρχει εντός του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ένα μουσείο που τελικά αρέσει πάρα πολύ ακόμα και σε αυτούς που δεν τους αρέσει η τέχνη του Νταλί, αλλά ακόμα και σε αυτούς που δεν ενδιαφέρονται καν για την τέχνη.
Φτάνοντας στο μουσείο το επόμενο πρωί αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε αυτή την ιδιαιτερότητα βλέποντας το ίδιο το κτίριο αλλά και κάποια έργα που βρίσκονται έξω από αυτό.



Είχαμε αποφασίσει να πάμε στο μουσείο του Νταλί όσο το δυνατόν νωρίτερα για να αποφύγουμε τους ημερήσιους εκδρομείς από την Βαρκελώνη και για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε μετά την επίσκεψή μας στο μουσείο, το ταξίδι μας με άνεση χρόνου, ανεβαίνοντας στα Πυρηναία. Έτσι βρεθήκαμε στα εκδοτήρια του μουσείου νωρίς αλλά φευ, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν οι ορδές των τουριστών. Πληρώσαμε το εισιτήριο των 14€ έκαστος για το κεντρικό μουσείο και για την ξεχωριστή έκθεση κοσμημάτων του Νταλί και μπήκαμε. Αμέσως μας κατέλαβε ο ενθουσιασμός για την διάνοια ή την παράνοια του Νταλί ανάλογα με τον τρόπο που το βλέπει κανείς.


Γυρίσαμε όλες τις αίθουσες και τους ορόφους του κτιρίου σε μεγάλο βαθμό εκστασιασμένοι και φεύγοντας από το κεντρικό κτίριο περάσαμε και από την έκθεση των κοσμημάτων που είχε σχεδιάσει ο Νταλί. Εκεί η έκπληξη και το ξάφνιασμα ήταν μεγάλο κυρίως για κάποιους από μας που δεν είχαν τον Νταλί σε μεγάλη υπόληψη. Η ιδιοφυής σχεδίαση των κοσμημάτων σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμο της έκθεσης έκανε και τους πιο αρνητικούς κυριολεκτικά να απολαύσουν την εμπειρία.


Μετά από 3+ ώρες στο άδυτα του μουσείου και αφού κάποιοι έσυραν δια της βίας τους υπόλοιπους της παρέας προς την έξοδο φύγαμε από το Figueres και ξεκινήσαμε την ανάβαση μας στα Πυρηναία.
Last edited: