gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Καταλονία - Μέρος 1ο Girona, Figueres
- Καταλονία - Μέρος 2ο Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
- Αραγονία - Ναβάρα Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 1ο San Sebastian, Bilbao
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
- Ριόχα, Αραγονία, Καταλονία (Μέρος 3ο) Logroño, Zaragoza, LLeida
- Καταλονία - Μέρος 4ο Barcelona
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Αραγονία - Ναβάρα
Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
Επιλέξαμε την διαδρομή (215 χιλιόμετρα, 3,5 ώρες περίπου) που περνούσε από τα όμορφα χωριά Viella και Ainsa (ένα μεσαιωνικό χωριό στην συμβολή δύο ποταμών, με ιδιαίτερη κεντρική πλατεία και ένα μικρό κάστρο το Castillo Fortaleza) και μέσα από ένα τοπίο γεμάτο εκπλήξεις φτάσαμε στο Asin de Broto και στο ξενοδοχείο διαμερισμάτων που θα μέναμε ευτυχώς μόνο για 1 βράδυ.
Οι δρόμοι που είχαμε συναντήσει ως τώρα σε όλο το ορεινό δίκτυο ήταν καταπληκτικοί και θα συνέχιζαν έτσι έως το τέλος της διαδρομής. Μας εντυπωσίασε το αψεγάδιαστο οδόστρωμα, η εξαιρετική σχεδίαση των κλίσεων και τα υψηλά όρια ταχύτητας σε ορεινούς δρόμους, που οι αντίστοιχοί τους στην Ελλάδα θα ήταν γεμάτοι τρύπες, επικίνδυνες στροφές και με όριο ταχύτητας τα 30 χμ. Έτσι η ανησυχία που είχαμε στην αρχή του ταξιδιού ιδιαίτερα από τη στιγμή που είδαμε το 7θέσιο αυτοκίνητο – βάρκα γρήγορα εξανεμίστηκε.
Όταν φτάσαμε στο Asin de Broto διαπιστώσαμε ότι το κατάλυμα που είχαμε επιλέξει εκτός του όμορφου εξωτερικού χώρου και των πολύ περιποιημένων κήπων του ήταν απαράδεκτο, με χειρότερο τους αγενέστατους και κακότροπους οικοδεσπότες. Αφού μας έψεξαν γιατί θα μέναμε μόνο 1 βράδυ και αφού προσπάθησαν με μεγάλη δυσκολία και γκρίνια να συνεννοηθούν και μεταξύ τους, μας έδωσαν τα κλειδιά από 4 διαμερίσματα σκοτεινά, βρώμικα, χαμηλοτάβανα και ασυντήρητα τουλάχιστον για μια δεκαετία.
Η γκρίνια των οικοδεσποτών διαδόθηκε και στην παρέα αλλά γρήγορα μ’ ένα καλό μπανάκι και ένα συμπαθές γεύμα στο διπλανό Broto όλα ξεχάστηκαν. Η κούραση δε της ανάβασης στην λίμνη έφερε ένα βαθύ ύπνο που έκανε καλό σε όλους.
Το επόμενο πρωί φύγαμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα από τα διαμερίσματα και κατευθυνθήκαμε και πάλι στο γειτονικό Broto και ειδικότερα στο καταρράκτη Cascada del Sorrosal που βρίσκεται σχεδόν μέσα στο χωριό. Ένα σύντομο μονοπάτι οδηγούσε στον αρκετά εντυπωσιακό καταρράκτη όπου απολαύσαμε την δροσιά του και τις εικόνες που προσέφερε. Δίπλα ακριβώς από τον καταρράκτη υπήρχαν ορειβατικές διαδρομές που όπως είδαμε ακολουθούσαν πολλοί.
Δροσιστήκαμε λίγο ακόμη με μια – δύο μπυρίτσες και συνεχίσαμε την διαδρομή μας για τα καλά πια μέσα στην Αραγονία προς την Jaca. Η Jaca είναι η παλιά πρωτεύουσα της Αραγονίας, μια οχυρωμένη πόλη με βασικά αξιοθέατα της, την οχυρωμένη ακρόπολη με τα τείχη της πόλης, τον καθεδρικό του Αγίου Πέτρου του 11ου αιώνα και τον γοτθικής αρχιτεκτονικής Πύργο του ρολογιού (Torre del Reloj) του 15ου αιώνα.
Στο χώρο της ακρόπολης υπάρχει και μουσείο στρατιωτικής μινιατούρας (Museo De Miniaturas Militares) με πολλά διοράματα και αναπαραστάσεις μαχών.
Διαθέτει επίσης ένα μικρό ιστορικό κέντρο ιδιαίτερα γραφικό και πολύβουο καθώς και πολλά εστιατόρια και ταπάδικα πολύ καλής ποιότητας. Σ’ ένα από αυτά απολαύσαμε φοβερά όστρακα (αν και ορεινή η πόλη, έσκισε στα θαλασσινά) και ωραίο κρασί.
Περπατήσαμε για λίγο ακόμη στην πόλη που μας προσέφερε απλόχερα όμορφες εικόνες και πήραμε τον δρόμο για να αφήσουμε πίσω μας την ορεινή Αραγονία και να περάσουμε στην Ναβάρα και στην πρωτεύουσα της Παμπλόνα.
Μπαίνοντας στην Ναβάρα είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε και μια περιπατητική διαδρομή στο Foz de Lumbier. Η διαδρομή βρίσκεται σε χαράδρα δίπλα στο ποτάμι Irati με μήκος περίπου 1,5 χιλιόμετρο (3 km με επιστροφή διάρκεια 30 λεπτά περίπου) αλλά η Jaca μας άρεσε τόσο που «σπαταλήσαμε» χρόνο με αποτέλεσμα να την αφήσουμε.
Στην Παμπλόνα, που θα ήταν η «έδρα μας» για τις επόμενες 2 διανυκτερεύσεις, φτάσαμε αργά το απόγευμα πεινασμένοι και αρκετά κουρασμένοι. Μπήκαμε στα δύο πολύ καλά διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην σύγχρονη πλευρά της πόλης, κοντά στο πανεπιστήμιο και πολύ γρήγορα κατεβήκαμε στο κοντινό ισπανο-μεξικάνικο εστιατόριο για να κατευνάσουμε την πείνα μας.
Η Παμπλόνα (ή Iruña στα βασκικά) πρωτεύουσα της Ναβάρα είναι μια από τις πιο γνωστές πόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο κυρίως γιατί στην διάρκεια της γιορτής του San Fermin που γίνεται κάθε χρόνο (6/7 -14/7) οι ταύροι κυνηγούν τους ανθρώπους στους δρόμους (όπως θα έπρεπε δηλαδή). Μια όμορφη πόλη, όχι μόνο στο ιστορικό της κέντρο, αλλά και στο σύγχρονο, καθαρή, με πολλούς ελεύθερους χώρους, πάρκα και πολύ φιλόξενους ανθρώπους.
Το επόμενο πρωινό η παρέα χωρίστηκε στα 2.
Η μια ομάδα προτίμησε να επισκεφτεί το μουσείο του πανεπιστημίου, Museo Universidad de Navarra (εισιτήριο 4,5 €, ανοιχτό 11:00 - 14:00) όπου μεταξύ των εκθεμάτων του υπάρχουν και περίπου 14.000 φωτογραφίες. Μεταξύ τους και μια μεγάλη συλλογή φωτογραφιών από έναν εκ των κορυφαίων Ισπανών φωτογράφων του 20ου αιώνα, του José Ortiz Echagüe.
Διασχίζοντας το Campus του πανεπιστημίου της Ναβάρα για να φτάσουμε στο μουσείο του με έπιασε μια μικρή κατάθλιψη καθώς δεν μπορούσα παρά να το συγκρίνω με το χάλι των δικών μας πανεπιστημίων.
Η άλλη ομάδα ξεκίνησε για να επισκεφτεί το κέντρο της παλιά πόλης. Βασικά αξιοθέατά της η Plaza del Castillo, το δημαρχείο, ο καθεδρικός της Santa María, το Museo de Navarra (εισιτήριο 2 €, ανοιχτό 9:30 - 14:00 & 17:00 - 19:00) και η οδός Saraste Promenade, με αγάλματα διαφόρων βασιλιάδων της Ναβάρα, η οποία περνά από το Monumento a los Fueros και καταλήγει στην ακρόπολη της πόλης (Ciudadela de Pamplona) που κατασκευάστηκε το 1571.
Μετά από την επίσκεψη στο Museo της Navarra που μάλλον δεν ενθουσίασε κανέναν, συναντηθήκαμε όλοι μαζί στην Plaza del Castillo και όλοι μαζί πια περιδιαβήκαμε την παλιά πόλη και την Ciudadela de Pamplona. Εκεί μάθαμε πως το βράδυ υπήρχε μια εκδήλωση στα πλαίσια του Festival de las Murallas που θα περιελάμβανε συγκροτήματα μεσαιωνικής παραδοσιακής μουσικής της περιοχής καθώς και χορευτικές και θεατρικές ομάδες και αποφασίσαμε να την παρακολουθήσουμε.
Έτσι το βράδυ βάλαμε τα «καλά μας» και ξεκινήσαμε για την Ciudadela. Λίγο πριν την είσοδο της ακρόπολης και μέσα στο μισοσκόταδο, ξαφνικά, χάσαμε από μάτια μας τον Η. Είχε πέσει μέσα σε μια από τις τάφρους, ευτυχώς σε μια από τις λιγότερο βαθιές. Μετά το αρχικό σοκ όλων και περισσότερο του Η και αφού διαπιστώσαμε πως δεν είχε πάθει το παραμικρό μπήκαμε στην Ciudadela.
Η υπόλοιπη βραδιά κύλισε χωρίς απρόοπτα. Απολαύσαμε πραγματικά την μουσική παράσταση με την παράξενη χροιά χάρις κυρίως τα παραδοσιακά βασκικά όργανα καθώς και τα ιδιαίτερα χορευτικά (και λίγο ακροβατικά). Δυστυχώς τα θεατρικά μέρη δεν μπορέσαμε να τα ευχαριστηθούμε μιας και κυρίως ήταν ερμηνευμένα στην βασκική γλώσσα και δεν καταλάβαμε απολύτως τίποτα.
Αργά το βράδυ γυρίσαμε στα διαμερίσματά μας έχοντας την πολύ γλυκιά αίσθηση που σου αφήνουν τέτοιες όμορφες και αναπάντεχες τοπικές γιορτές που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν.
Ήταν πια ώρα για ξεκούραση γιατί την επόμενη ημέρα θα συνεχίζαμε προς την χώρα των Βάσκων και το Μπιλμπάο μέσω του San Sebastian.
Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
Επιλέξαμε την διαδρομή (215 χιλιόμετρα, 3,5 ώρες περίπου) που περνούσε από τα όμορφα χωριά Viella και Ainsa (ένα μεσαιωνικό χωριό στην συμβολή δύο ποταμών, με ιδιαίτερη κεντρική πλατεία και ένα μικρό κάστρο το Castillo Fortaleza) και μέσα από ένα τοπίο γεμάτο εκπλήξεις φτάσαμε στο Asin de Broto και στο ξενοδοχείο διαμερισμάτων που θα μέναμε ευτυχώς μόνο για 1 βράδυ.


Οι δρόμοι που είχαμε συναντήσει ως τώρα σε όλο το ορεινό δίκτυο ήταν καταπληκτικοί και θα συνέχιζαν έτσι έως το τέλος της διαδρομής. Μας εντυπωσίασε το αψεγάδιαστο οδόστρωμα, η εξαιρετική σχεδίαση των κλίσεων και τα υψηλά όρια ταχύτητας σε ορεινούς δρόμους, που οι αντίστοιχοί τους στην Ελλάδα θα ήταν γεμάτοι τρύπες, επικίνδυνες στροφές και με όριο ταχύτητας τα 30 χμ. Έτσι η ανησυχία που είχαμε στην αρχή του ταξιδιού ιδιαίτερα από τη στιγμή που είδαμε το 7θέσιο αυτοκίνητο – βάρκα γρήγορα εξανεμίστηκε.
Όταν φτάσαμε στο Asin de Broto διαπιστώσαμε ότι το κατάλυμα που είχαμε επιλέξει εκτός του όμορφου εξωτερικού χώρου και των πολύ περιποιημένων κήπων του ήταν απαράδεκτο, με χειρότερο τους αγενέστατους και κακότροπους οικοδεσπότες. Αφού μας έψεξαν γιατί θα μέναμε μόνο 1 βράδυ και αφού προσπάθησαν με μεγάλη δυσκολία και γκρίνια να συνεννοηθούν και μεταξύ τους, μας έδωσαν τα κλειδιά από 4 διαμερίσματα σκοτεινά, βρώμικα, χαμηλοτάβανα και ασυντήρητα τουλάχιστον για μια δεκαετία.
Η γκρίνια των οικοδεσποτών διαδόθηκε και στην παρέα αλλά γρήγορα μ’ ένα καλό μπανάκι και ένα συμπαθές γεύμα στο διπλανό Broto όλα ξεχάστηκαν. Η κούραση δε της ανάβασης στην λίμνη έφερε ένα βαθύ ύπνο που έκανε καλό σε όλους.
Το επόμενο πρωί φύγαμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα από τα διαμερίσματα και κατευθυνθήκαμε και πάλι στο γειτονικό Broto και ειδικότερα στο καταρράκτη Cascada del Sorrosal που βρίσκεται σχεδόν μέσα στο χωριό. Ένα σύντομο μονοπάτι οδηγούσε στον αρκετά εντυπωσιακό καταρράκτη όπου απολαύσαμε την δροσιά του και τις εικόνες που προσέφερε. Δίπλα ακριβώς από τον καταρράκτη υπήρχαν ορειβατικές διαδρομές που όπως είδαμε ακολουθούσαν πολλοί.



Δροσιστήκαμε λίγο ακόμη με μια – δύο μπυρίτσες και συνεχίσαμε την διαδρομή μας για τα καλά πια μέσα στην Αραγονία προς την Jaca. Η Jaca είναι η παλιά πρωτεύουσα της Αραγονίας, μια οχυρωμένη πόλη με βασικά αξιοθέατα της, την οχυρωμένη ακρόπολη με τα τείχη της πόλης, τον καθεδρικό του Αγίου Πέτρου του 11ου αιώνα και τον γοτθικής αρχιτεκτονικής Πύργο του ρολογιού (Torre del Reloj) του 15ου αιώνα.
Στο χώρο της ακρόπολης υπάρχει και μουσείο στρατιωτικής μινιατούρας (Museo De Miniaturas Militares) με πολλά διοράματα και αναπαραστάσεις μαχών.

Διαθέτει επίσης ένα μικρό ιστορικό κέντρο ιδιαίτερα γραφικό και πολύβουο καθώς και πολλά εστιατόρια και ταπάδικα πολύ καλής ποιότητας. Σ’ ένα από αυτά απολαύσαμε φοβερά όστρακα (αν και ορεινή η πόλη, έσκισε στα θαλασσινά) και ωραίο κρασί.

Περπατήσαμε για λίγο ακόμη στην πόλη που μας προσέφερε απλόχερα όμορφες εικόνες και πήραμε τον δρόμο για να αφήσουμε πίσω μας την ορεινή Αραγονία και να περάσουμε στην Ναβάρα και στην πρωτεύουσα της Παμπλόνα.

Μπαίνοντας στην Ναβάρα είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε και μια περιπατητική διαδρομή στο Foz de Lumbier. Η διαδρομή βρίσκεται σε χαράδρα δίπλα στο ποτάμι Irati με μήκος περίπου 1,5 χιλιόμετρο (3 km με επιστροφή διάρκεια 30 λεπτά περίπου) αλλά η Jaca μας άρεσε τόσο που «σπαταλήσαμε» χρόνο με αποτέλεσμα να την αφήσουμε.
Στην Παμπλόνα, που θα ήταν η «έδρα μας» για τις επόμενες 2 διανυκτερεύσεις, φτάσαμε αργά το απόγευμα πεινασμένοι και αρκετά κουρασμένοι. Μπήκαμε στα δύο πολύ καλά διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην σύγχρονη πλευρά της πόλης, κοντά στο πανεπιστήμιο και πολύ γρήγορα κατεβήκαμε στο κοντινό ισπανο-μεξικάνικο εστιατόριο για να κατευνάσουμε την πείνα μας.
Η Παμπλόνα (ή Iruña στα βασκικά) πρωτεύουσα της Ναβάρα είναι μια από τις πιο γνωστές πόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο κυρίως γιατί στην διάρκεια της γιορτής του San Fermin που γίνεται κάθε χρόνο (6/7 -14/7) οι ταύροι κυνηγούν τους ανθρώπους στους δρόμους (όπως θα έπρεπε δηλαδή). Μια όμορφη πόλη, όχι μόνο στο ιστορικό της κέντρο, αλλά και στο σύγχρονο, καθαρή, με πολλούς ελεύθερους χώρους, πάρκα και πολύ φιλόξενους ανθρώπους.



Το επόμενο πρωινό η παρέα χωρίστηκε στα 2.
Η μια ομάδα προτίμησε να επισκεφτεί το μουσείο του πανεπιστημίου, Museo Universidad de Navarra (εισιτήριο 4,5 €, ανοιχτό 11:00 - 14:00) όπου μεταξύ των εκθεμάτων του υπάρχουν και περίπου 14.000 φωτογραφίες. Μεταξύ τους και μια μεγάλη συλλογή φωτογραφιών από έναν εκ των κορυφαίων Ισπανών φωτογράφων του 20ου αιώνα, του José Ortiz Echagüe.

Διασχίζοντας το Campus του πανεπιστημίου της Ναβάρα για να φτάσουμε στο μουσείο του με έπιασε μια μικρή κατάθλιψη καθώς δεν μπορούσα παρά να το συγκρίνω με το χάλι των δικών μας πανεπιστημίων.


Η άλλη ομάδα ξεκίνησε για να επισκεφτεί το κέντρο της παλιά πόλης. Βασικά αξιοθέατά της η Plaza del Castillo, το δημαρχείο, ο καθεδρικός της Santa María, το Museo de Navarra (εισιτήριο 2 €, ανοιχτό 9:30 - 14:00 & 17:00 - 19:00) και η οδός Saraste Promenade, με αγάλματα διαφόρων βασιλιάδων της Ναβάρα, η οποία περνά από το Monumento a los Fueros και καταλήγει στην ακρόπολη της πόλης (Ciudadela de Pamplona) που κατασκευάστηκε το 1571.


Μετά από την επίσκεψη στο Museo της Navarra που μάλλον δεν ενθουσίασε κανέναν, συναντηθήκαμε όλοι μαζί στην Plaza del Castillo και όλοι μαζί πια περιδιαβήκαμε την παλιά πόλη και την Ciudadela de Pamplona. Εκεί μάθαμε πως το βράδυ υπήρχε μια εκδήλωση στα πλαίσια του Festival de las Murallas που θα περιελάμβανε συγκροτήματα μεσαιωνικής παραδοσιακής μουσικής της περιοχής καθώς και χορευτικές και θεατρικές ομάδες και αποφασίσαμε να την παρακολουθήσουμε.
Έτσι το βράδυ βάλαμε τα «καλά μας» και ξεκινήσαμε για την Ciudadela. Λίγο πριν την είσοδο της ακρόπολης και μέσα στο μισοσκόταδο, ξαφνικά, χάσαμε από μάτια μας τον Η. Είχε πέσει μέσα σε μια από τις τάφρους, ευτυχώς σε μια από τις λιγότερο βαθιές. Μετά το αρχικό σοκ όλων και περισσότερο του Η και αφού διαπιστώσαμε πως δεν είχε πάθει το παραμικρό μπήκαμε στην Ciudadela.

Η υπόλοιπη βραδιά κύλισε χωρίς απρόοπτα. Απολαύσαμε πραγματικά την μουσική παράσταση με την παράξενη χροιά χάρις κυρίως τα παραδοσιακά βασκικά όργανα καθώς και τα ιδιαίτερα χορευτικά (και λίγο ακροβατικά). Δυστυχώς τα θεατρικά μέρη δεν μπορέσαμε να τα ευχαριστηθούμε μιας και κυρίως ήταν ερμηνευμένα στην βασκική γλώσσα και δεν καταλάβαμε απολύτως τίποτα.


Αργά το βράδυ γυρίσαμε στα διαμερίσματά μας έχοντας την πολύ γλυκιά αίσθηση που σου αφήνουν τέτοιες όμορφες και αναπάντεχες τοπικές γιορτές που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν.
Ήταν πια ώρα για ξεκούραση γιατί την επόμενη ημέρα θα συνεχίζαμε προς την χώρα των Βάσκων και το Μπιλμπάο μέσω του San Sebastian.
Last edited: