gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Καταλονία - Μέρος 1ο Girona, Figueres
- Καταλονία - Μέρος 2ο Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
- Αραγονία - Ναβάρα Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 1ο San Sebastian, Bilbao
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
- Ριόχα, Αραγονία, Καταλονία (Μέρος 3ο) Logroño, Zaragoza, LLeida
- Καταλονία - Μέρος 4ο Barcelona
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Καταλονία - Μέρος 2ο
Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
Μπαίνοντας προς το εσωτερικό της περιοχής συναντήσαμε πολλά πανέμορφα μεσαιωνικά χωριά (Besalú, Sant Joan de les Abadesses, Ripol κλπ) που δυστυχώς όμως έχουν τουριστικοποιηθεί αρκετά λόγω της γειτνίασης με την Βαρκελώνη και των ημερήσιων εκδρομών που επιλέγουν πολλοί να κάνουν στην περιοχή.
Η πρώτη στάση ήταν στο χωριό Besalú, ένα πολύ όμορφο μεσαιωνικό χωριό με την πέτρινη γέφυρα του 12ου αιώνα πάνω από το ποτάμι Fluvià, την εκκλησία του Sant Pere (1003 π.χ.), τα εβραϊκά μπάνια (11ος -12ος αιώνας) καθώς και το μουσείο με τις μινιατούρες.
Συνεχίσαμε περνώντας έξω από την κωμόπολη Olot και την ηφαιστειακή περιοχή της ζώνης Zona Volcànica de la Garrotxa βλέποντας από μακριά τους διαβρωμένους κώνους των μικρών ηφαιστείων και μπήκαμε στην επόμενη μικρή κωμόπολη Ripoll.
Περπατήσαμε στα στενά του παραδοσιακού κέντρου χαζεύοντας τα ιδιαίτερα σπίτια της περιοχής όταν έκπληκτοι παρατηρήσαμε ένα από αυτά που στην πρόσοψή του, εν είδη τοιχογραφίας, υπήρχαν τα ονόματα του Ιπποκράτη, του Ευριπίδη, του Πλάτωνα και του Μένανδρου καθώς και όλο το ελληνικό αλφάβητο. Το σπίτι απ’ ότι καταλάβαμε ανήκε σε έναν ελληνολάτρη καθηγητή που καταγόταν από την πόλη.
Συναντήσαμε κι εδώ το γνωστό πρόβλημα με το μέγεθος της παρέας οπότε καταλήξαμε να φάμε σχεδόν στο πόδι 1-2 σαντουιτσάκια και αφήσαμε το Ripoll για να συνεχίσουμε τον δρόμο μας. Την πόλη θα την ξανακούγαμε δεκαεπτά μέρες αργότερα και μόλις πέντε μετά την επιστροφή μας στην Αθήνα όταν θα γινόταν το τρομοκρατικό χτύπημα στην La Rambla της Βαρκελώνης από μια ομάδα ανθρώπων που είχαν ως έδρα τους το Ripoll!!! (Ευτυχώς δεν συνδέθηκε αυτή η ομάδα με εμάς!!!)
Προχωρήσαμε με κατεύθυνση προς το Sort και τον μικρό οικισμό Ribera de Montardit όπου είχαμε κλείσει τις επόμενες 2 διαμονές μας. Φτάνοντας μας περίμενε μια μικρή δυσάρεστη έκπληξη που τελικά κατέληξε πολύ ευχάριστη. Ο ιδιοκτήτης του καταλύματος μιλώντας ισπανικά με ταχύτητα πολυβόλου μας ενημέρωσε πως λόγω κάποιου μπερδέματος το κατάλυμα που είχαμε κλείσει δεν ήταν διαθέσιμο και θα μας πήγαινε σε άλλο δικό του σε ένα κοντινό μικρό οικισμό στο Montardit de Dalt.
Προσπαθώντας εναγωνίως να σταυρώσουμε καμιά λέξη ενδιάμεσα στα λεγόμενα του, διαμαρτυρόμενοι για την αλλαγή, οδηγηθήκαμε από τον οικοδεσπότη, αγχωμένοι και τσαντισμένοι, στο νέο κατάλυμα όταν ξαφνικά σταματήσαμε να εκφέρουμε οποιαδήποτε αντίρρηση.
Το νέο σπίτι που μας έδειχνε ο πολύ φιλόξενος (όπως αποδείχτηκε) οικοδεσπότης μας ήταν καταπληκτικό. Πανέμορφο, πετροχτισμένο με ωραίους και άνετους χώρους εσωτερικά αλλά και έναν μαγικό κήπο με εξίσου ωραία θέα.
Διέθετε επίσης και υπαίθριο μπάρμπεκιου που αμέσως μας κινητοποίησε ώστε να κάνουμε τις απαραίτητες προμήθειες για να το χρησιμοποιήσουμε.
Έτσι, την επόμενη ημέρα στην επίσκεψη μας στο κοντινό Sort αποφασίσαμε να κάνουμε τα σχετικά ψώνια καθώς έτυχε να είναι και τα γενέθλια μιας φίλης εκ της παρέας. Είχαμε αποφασίσει η συγκεκριμένη ημέρα να είναι σχετικά χαλαρή με μικρές βόλτες στα κοντινά χωριά (Sort, Rialp) καθώς την επαύριο θα κάναμε ανάβαση στο βουνό έως την λίμνη Sant Maurici.
Το Rialp, μικρό χωριό με περίπου 700 κατοίκους 4 km από το Sort, είναι γνωστό για το φεστιβάλ μουσικής Vila de Rialp, το οποίο γίνεται καλοκαίρι σε διάφορα σημεία του χωριού αλλά, δυστυχώς τότε που βρισκόμασταν εμείς εκεί, δεν είχε κάτι στο πρόγραμμα του.
Η επίσκεψη στο τοπικό χασάπικο περιελάμβανε και την αστεία έως και τραγική συνεννόηση με τον νεαρό γιο του χασάπη και στα ανύπαρκτα αγγλικά του ενώ η μητέρα του τον στόλιζε για τις γνώσεις του που ενώ εκείνη πλήρωνε τόσα χρόνια φροντιστήρια αυτός δεν μπρούσε να πουλήσει ούτε ένα κιλό μπριζόλες στους αγγλόφωνους.
Στην βραδινή γιορτή που ετοιμάσαμε, ξεκούραστοι και φρέσκοι όπως ήμασταν, το γλεντήσαμε τρώγοντας τα νόστιμα κρεατικά της περιοχής, πίνοντας τα κρασάκια μας, τραγουδώντας και χορεύοντας μέχρι πολύ αργά.
Ξυπνώντας την επομένη αποχαιρετίσαμε με βαριά καρδιά το σπίτι και τον οικοδεσπότη μας και συνεχίσαμε προς το Espot το χωριό που βρίσκεται στην βάση του δρυμού σταματώντας μετά από άλλα 4 χιλιόμετρα στο δημόσιο, δωρεάν παρκινγκ του δρυμού.
Τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης ανηφόρας (και άλλα τόσα για την επιστροφή από τον ίδιο δρόμο) μέσα από μια φαρδιά δασωμένη χαράδρα με καταπληκτική φύση μας οδήγησαν στην λίμνη Sant Maurici στα 1.915 μέτρα υψόμετρο.
Οι μαραθωνοδρόμοι της παρέας (και έμπειροι περιπατητές) βοήθησαν ουσιαστικά όσους δεν είχαν καλή φυσική κατάσταση ώστε να φτάσουν ως τη λίμνη. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν ήταν μαζί μας κάπου εκεί επάνω θα βρισκόμασταν μερικοί ακόμα. Τόσο η διαδρομή όσο και το θέαμα στο τέρμα, μας αποζημίωσε για την φυσική ταλαιπωρία ενώ η ελαφριά συννεφιά που υπήρχε βοήθησε ώστε να μην ζεσταθούμε υπερβολικά.
Η σκέψη να διασχίσω το επόμενο μονοπάτι πάνω από την λίμνη, που έμπαινε στο καθαρά αλπικό τοπίο, με πολλές άλλες λίμνες και υψόμετρο 2.400 μέτρα, αν και πολύ γοητευτική, έχασε στον αγώνα με τα κουράγια μου παρόλο που η διαδρομή ήταν «μόλις» 5 χιλιόμετρα.
Όταν τελικά επιστρέψαμε στο παρκινγκ πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο για το επόμενο κατάλυμά μας, που βρισκόταν στο χωριό Asin de Broto και την ορεινή Αραγονία.
Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
Μπαίνοντας προς το εσωτερικό της περιοχής συναντήσαμε πολλά πανέμορφα μεσαιωνικά χωριά (Besalú, Sant Joan de les Abadesses, Ripol κλπ) που δυστυχώς όμως έχουν τουριστικοποιηθεί αρκετά λόγω της γειτνίασης με την Βαρκελώνη και των ημερήσιων εκδρομών που επιλέγουν πολλοί να κάνουν στην περιοχή.
Η πρώτη στάση ήταν στο χωριό Besalú, ένα πολύ όμορφο μεσαιωνικό χωριό με την πέτρινη γέφυρα του 12ου αιώνα πάνω από το ποτάμι Fluvià, την εκκλησία του Sant Pere (1003 π.χ.), τα εβραϊκά μπάνια (11ος -12ος αιώνας) καθώς και το μουσείο με τις μινιατούρες.

Συνεχίσαμε περνώντας έξω από την κωμόπολη Olot και την ηφαιστειακή περιοχή της ζώνης Zona Volcànica de la Garrotxa βλέποντας από μακριά τους διαβρωμένους κώνους των μικρών ηφαιστείων και μπήκαμε στην επόμενη μικρή κωμόπολη Ripoll.
Περπατήσαμε στα στενά του παραδοσιακού κέντρου χαζεύοντας τα ιδιαίτερα σπίτια της περιοχής όταν έκπληκτοι παρατηρήσαμε ένα από αυτά που στην πρόσοψή του, εν είδη τοιχογραφίας, υπήρχαν τα ονόματα του Ιπποκράτη, του Ευριπίδη, του Πλάτωνα και του Μένανδρου καθώς και όλο το ελληνικό αλφάβητο. Το σπίτι απ’ ότι καταλάβαμε ανήκε σε έναν ελληνολάτρη καθηγητή που καταγόταν από την πόλη.

Συναντήσαμε κι εδώ το γνωστό πρόβλημα με το μέγεθος της παρέας οπότε καταλήξαμε να φάμε σχεδόν στο πόδι 1-2 σαντουιτσάκια και αφήσαμε το Ripoll για να συνεχίσουμε τον δρόμο μας. Την πόλη θα την ξανακούγαμε δεκαεπτά μέρες αργότερα και μόλις πέντε μετά την επιστροφή μας στην Αθήνα όταν θα γινόταν το τρομοκρατικό χτύπημα στην La Rambla της Βαρκελώνης από μια ομάδα ανθρώπων που είχαν ως έδρα τους το Ripoll!!! (Ευτυχώς δεν συνδέθηκε αυτή η ομάδα με εμάς!!!)

Προχωρήσαμε με κατεύθυνση προς το Sort και τον μικρό οικισμό Ribera de Montardit όπου είχαμε κλείσει τις επόμενες 2 διαμονές μας. Φτάνοντας μας περίμενε μια μικρή δυσάρεστη έκπληξη που τελικά κατέληξε πολύ ευχάριστη. Ο ιδιοκτήτης του καταλύματος μιλώντας ισπανικά με ταχύτητα πολυβόλου μας ενημέρωσε πως λόγω κάποιου μπερδέματος το κατάλυμα που είχαμε κλείσει δεν ήταν διαθέσιμο και θα μας πήγαινε σε άλλο δικό του σε ένα κοντινό μικρό οικισμό στο Montardit de Dalt.
Προσπαθώντας εναγωνίως να σταυρώσουμε καμιά λέξη ενδιάμεσα στα λεγόμενα του, διαμαρτυρόμενοι για την αλλαγή, οδηγηθήκαμε από τον οικοδεσπότη, αγχωμένοι και τσαντισμένοι, στο νέο κατάλυμα όταν ξαφνικά σταματήσαμε να εκφέρουμε οποιαδήποτε αντίρρηση.
Το νέο σπίτι που μας έδειχνε ο πολύ φιλόξενος (όπως αποδείχτηκε) οικοδεσπότης μας ήταν καταπληκτικό. Πανέμορφο, πετροχτισμένο με ωραίους και άνετους χώρους εσωτερικά αλλά και έναν μαγικό κήπο με εξίσου ωραία θέα.


Διέθετε επίσης και υπαίθριο μπάρμπεκιου που αμέσως μας κινητοποίησε ώστε να κάνουμε τις απαραίτητες προμήθειες για να το χρησιμοποιήσουμε.

Έτσι, την επόμενη ημέρα στην επίσκεψη μας στο κοντινό Sort αποφασίσαμε να κάνουμε τα σχετικά ψώνια καθώς έτυχε να είναι και τα γενέθλια μιας φίλης εκ της παρέας. Είχαμε αποφασίσει η συγκεκριμένη ημέρα να είναι σχετικά χαλαρή με μικρές βόλτες στα κοντινά χωριά (Sort, Rialp) καθώς την επαύριο θα κάναμε ανάβαση στο βουνό έως την λίμνη Sant Maurici.
Το Rialp, μικρό χωριό με περίπου 700 κατοίκους 4 km από το Sort, είναι γνωστό για το φεστιβάλ μουσικής Vila de Rialp, το οποίο γίνεται καλοκαίρι σε διάφορα σημεία του χωριού αλλά, δυστυχώς τότε που βρισκόμασταν εμείς εκεί, δεν είχε κάτι στο πρόγραμμα του.
Η επίσκεψη στο τοπικό χασάπικο περιελάμβανε και την αστεία έως και τραγική συνεννόηση με τον νεαρό γιο του χασάπη και στα ανύπαρκτα αγγλικά του ενώ η μητέρα του τον στόλιζε για τις γνώσεις του που ενώ εκείνη πλήρωνε τόσα χρόνια φροντιστήρια αυτός δεν μπρούσε να πουλήσει ούτε ένα κιλό μπριζόλες στους αγγλόφωνους.
Στην βραδινή γιορτή που ετοιμάσαμε, ξεκούραστοι και φρέσκοι όπως ήμασταν, το γλεντήσαμε τρώγοντας τα νόστιμα κρεατικά της περιοχής, πίνοντας τα κρασάκια μας, τραγουδώντας και χορεύοντας μέχρι πολύ αργά.

Ξυπνώντας την επομένη αποχαιρετίσαμε με βαριά καρδιά το σπίτι και τον οικοδεσπότη μας και συνεχίσαμε προς το Espot το χωριό που βρίσκεται στην βάση του δρυμού σταματώντας μετά από άλλα 4 χιλιόμετρα στο δημόσιο, δωρεάν παρκινγκ του δρυμού.
Τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης ανηφόρας (και άλλα τόσα για την επιστροφή από τον ίδιο δρόμο) μέσα από μια φαρδιά δασωμένη χαράδρα με καταπληκτική φύση μας οδήγησαν στην λίμνη Sant Maurici στα 1.915 μέτρα υψόμετρο.
Οι μαραθωνοδρόμοι της παρέας (και έμπειροι περιπατητές) βοήθησαν ουσιαστικά όσους δεν είχαν καλή φυσική κατάσταση ώστε να φτάσουν ως τη λίμνη. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν ήταν μαζί μας κάπου εκεί επάνω θα βρισκόμασταν μερικοί ακόμα. Τόσο η διαδρομή όσο και το θέαμα στο τέρμα, μας αποζημίωσε για την φυσική ταλαιπωρία ενώ η ελαφριά συννεφιά που υπήρχε βοήθησε ώστε να μην ζεσταθούμε υπερβολικά.




Η σκέψη να διασχίσω το επόμενο μονοπάτι πάνω από την λίμνη, που έμπαινε στο καθαρά αλπικό τοπίο, με πολλές άλλες λίμνες και υψόμετρο 2.400 μέτρα, αν και πολύ γοητευτική, έχασε στον αγώνα με τα κουράγια μου παρόλο που η διαδρομή ήταν «μόλις» 5 χιλιόμετρα.
Όταν τελικά επιστρέψαμε στο παρκινγκ πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο για το επόμενο κατάλυμά μας, που βρισκόταν στο χωριό Asin de Broto και την ορεινή Αραγονία.
Last edited: