gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Καταλονία - Μέρος 1ο Girona, Figueres
- Καταλονία - Μέρος 2ο Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
- Αραγονία - Ναβάρα Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 1ο San Sebastian, Bilbao
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
- Ριόχα, Αραγονία, Καταλονία (Μέρος 3ο) Logroño, Zaragoza, LLeida
- Καταλονία - Μέρος 4ο Barcelona
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Καταλονία - Μέρος 4ο
Barcelona
Φτάνοντας στην Βαρκελώνη έπρεπε να παραδώσουμε τα αυτοκίνητα στο αεροδρόμιο. Ξεφορτώσαμε τα πράγματα μας στα αξιοπρεπέστατα διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην περιοχή Navas δίπλα ακριβώς στο μετρό και η μια ομάδα έφυγε για το αεροδρόμιο ενώ οι υπόλοιποι ανέλαβαν να μαγειρέψουν. Η μέρα έτσι κι αλλιώς πήγαινε προς το τέλος της και η συσσωρευμένη κούραση δεν άφηνε πολλά περιθώρια για νυχτερινές βόλτες. Από το σταθμό του μετρό παραλάβαμε και τις 10 κάρτες Hola BCN! 4 ημερών για απεριόριστη χρήση των ΜΜΕ που είχαμε βγάλει μέσω internet με κόστος 24,75 € (αντί για 27 €). Η επόμενη μέρα θα ήταν αφιερωμένη στον Gaudi και στα έργα του, που ονειρευόμουν χρόνια να δω. Αυτός ο εμπνευσμένος αρχιτέκτονας με πολλούς φανατικούς φίλους αλλά και αρκετούς άσπονδους εχθρούς, ανέκαθεν μου κέντριζε το ενδιαφέρον και ανυπομονούσα να δω από κοντά τη δουλειά του.
Ξεκινήσαμε νωρίς από την κοντινότερη, στα διαμερίσματα μας, Sagrada Família με την προσδοκία να μην έχει υπερβολικά πολλούς επισκέπτες. Οι ελπίδες μας όμως αποδείχτηκαν φρούδες. Δεν μπορούσαμε, καλά - καλά, να σταθούμε στα γειτονικά πεζοδρόμια. Είμασταν όμως αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τίποτα και κανέναν να μας χαλάσει την μέρα. Δεν επιχειρήσαμε να μπούμε μέσα αλλά μείναμε για πάνω από μια ώρα περιμετρικά της, μην μπορώντας να χορτάσουμε τις εικόνες που προσέφερε.
Επόμενη στάση τα 2 πιο διάσημα κτίρια του Gaudi, La Pedrera (Casa Mila) και Casa Batllo στο κέντρο της περιοχής Eixample. Δεν τα επισκεφτήκαμε εσωτερικά καθώς το κόστος ήταν πολύ υψηλό (22 € και 23,5 € αντίστοιχα) αλλά δεν μπόρεσα να μην σκεφτώ πόσο θα ήθελα να μένω σε ένα τέτοιο σπίτι. Στην Αθήνα βέβαια θα φάνταζαν εκτός τόπου και χρόνου, πολύ περισσότερο απ’ ότι στην Βαρκελώνη. Ήταν φανερή η επιρροή που είχαν προκαλέσει στα γειτονικά τους κτίρια, ακόμη και στα καταστήματα της περιοχής. Σε εμάς θα έμοιαζαν τελείως ξεκρέμαστα στην εξαμβλωματική οικοδόμηση της πόλης μας.
Αφού απολαύσαμε μερικά τσούρος με ζεστή σοκολάτα, για να πάρουμε δύναμη, ανηφορίσαμε προς το πάρκο Guell. Καθώς ο μέγιστος αριθμός επισκεπτών ανά ημέρα ήταν περιορισμένος, φυσικά δεν βρήκαμε εισιτήρια (καλό είναι για όποιον ενδιαφέρεται να έχει κάνει προκράτηση μέσω διαδικτύου). Παρόλα αυτά το ελεύθερα επισκέψιμο μέρος του πάρκου ήταν πολύ ωραίο, απλά ίσως όχι τόσο εντυπωσιακό όσο το επί πληρωμή.
Σκαρφαλώσαμε ως την κορυφή του λόφου, θαυμάζοντας το εμπνευσμένο στήσιμο του πάρκου αλλά και την θέα της πόλης από ψηλά.
Το βραδάκι είχαμε επισκέψεις στο διαμέρισμά μας. Ο Α, Έλληνας μόνιμος κάτοικος της πόλης, ήρθε να μας δει και έτσι ετοιμάσαμε στα γρήγορα μια καλή «παραδοσιακή» μακαρονάδα με κιμά. Ο Η φυσικά μας επέπληξε για την επιλογή του κιμά καθώς ο ίδιος, θέλοντας να ζήσει ως τα 150 έτη, τρέφεται κυρίως με σπόρους τσία, λιναρόσπορο, κινόα, ζέα και γκότζι μπέρι. Με πίεση έβαλε λίγο κιμά στα μακαρόνια του, τα οποία τελικά εξαφάνισε εν ριπή οφθαλμού. Σε λίγο μάλιστα τον «συνέλαβα» να βάζει κρυφά άλλη μια γενναία δόση κιμά. Εεε μάλλον θα ζήσει μόνο 148 χρόνια τελικά.
Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε με το Museu Picasso (εισιτήριο 11 €, ανοιχτό 09:00 - 19:00). Το ωραίο κτίριο του μουσείου που βρίσκεται μέσα στα στενά του Barri Gotic σε συνδυασμό με την εξαιρετική σε στήσιμο αλλά και περιεχόμενο έκθεση μας κράτησαν εκεί για 2-3 ώρες. Αν και τα έργα που παρουσιάζονται είναι κυρίως από την πρώιμη περίοδο του Πικάσο οι άνθρωποι του μουσείου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανάδειξή τους.
Βγαίνοντας από το μουσείο συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας στη Γοτθική γειτονιά περνώντας δίπλα από τον καθεδρικό της Βαρκελώνης όπου σε μια μικρή πλατεία είδαμε από κοντά να ορθώνεται ο ανθρώπινος πύργος, το παραδοσιακό Casteller της Καταλονίας. Στην Basílica de Santa Maria del Mar είδαμε ένα από τα πρώτα δείγματα δυσαρέσκειας των ντόπιων για την υπερβολική τουριστικοποίηση της πόλης.
Στο τέλος του Barri Gotic προς τη θάλασσα βρισκόταν η άλλη πολύ επιβαρυμένη από τον τουρισμό περιοχή, η Barceloneta. Ξεκινώντας από την μια πλευρά όπου βρίσκεται η υπερσύγχρονη μαρίνα της πόλης, διασχίσαμε τα στενά της γειτονιάς, που παλιότερα κατοικούνταν από φτωχούς ψαράδες, για να καταλήξουμε στην κοσμοπολίτικη παραλία της.
Ο κόσμος πολύς και το θέαμα της ασφυκτικά γεμάτης παραλίας σε συνδυασμό με τα γυάλινα και ατσαλένια τέρατα που ορθώνονταν αριστερά και δεξιά, μας απέτρεψαν για μια ακόμα φορά να μείνουμε για πάνω από 5-10 λεπτά στην περιοχή.
Το βραδάκι με προτροπή του Α επιλέξαμε για φαγητό, την σχετικά μη τουριστική περιοχή Poble Sec που βρίσκεται στους πρόποδες του Montjuïc. Εκεί στο «καθαρά» βαρκελωνέζικο εστιατόριο Punjabi Bar φάγαμε για πρώτη και τελευταία φορά οικονομικά στην Βαρκελώνη. Η συζήτηση μάλιστα με τους πακιστανούς ιδιοκτήτες έγινε εν μέρη στα ελληνικά καθώς είχαν περάσει και από την Αθήνα (ανέφεραν σε άπταιστα ελληνό-πακιστανικά την Βικτώρια, την Ομόνοια και την ΝέαΓιονία??!!).
Ξυπνήσαμε δύσκολα το επόμενο πρωινό. Ήταν η τελευταία μας μέρα στην Ισπανία και κανείς δεν ήθελε να τελειώσει η περιπέτεια μας. Έπρεπε όμως…
Μαζέψαμε τα μπογαλάκια μας, πληρώσαμε τον ευγενή παππού που ήταν ο οικοδεσπότης μας, και πήραμε τους δρόμους για μια τελευταία φορά.
Στόχος της ημέρας ήταν ο λόφος του Montjuïc και κυρίως το Ίδρυμα Joan Miró. Από το Poble Sec πήραμε το Funicular de Montjuïc (παρόμοιο με του Λυκαβητού) για να γλυτώσουμε και λίγη ανηφόρα.
Το μουσείο – ίδρυμα του Μιρό (εισιτήριο 12 €, ανοιχτό 10:00 - 20:00) μας υποδέχτηκε φιλόξενα και περάσαμε ευχάριστα τις επόμενες 2 ώρες στα άδυτά του. Αν και προσωπικά δεν ενθουσιάζομαι ιδιαίτερα με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μπορώ να πω πως το εξαιρετικό στήσιμο του μουσείου αλλά και οι «ερμηνείες» των έργων με τα λόγια του ίδιου του ζωγράφου με ξάφνιασαν θετικά και κάθε άλλο παρά βαρέθηκα.
Μετά την έξοδο από το ίδρυμα Μιρό συνεχίσαμε την βόλτα μας στο λόφο περνώντας από το Ολυμπιακό στάδιο της πόλης.
Συνεχίσαμε κατηφορικά περνώντας στο πλάι του Εθνικού μουσείου τέχνης της Καταλονίας για να σταματήσουμε για ξεκούραση δίπλα στο Μαγικό Σιντριβάνι του Montjuïc (Εντάξει… όχι και τόσο μαγικό).
Μετά την συνάντηση μας με κινέζους μηχανόβιους που είχαν έρθει οδικώς από την Κίνα (!!!!), φτάσαμε στην Plaça d'Espanya απ’ όπου πήραμε το μετρό για το αεροδρόμιο.
Έπρεπε να είμαστε πολύ πριν την ώρα της πτήσης μας στο EL Prat καθώς η απεργία των εργαζομένων δημιουργούσε πολλά προβλήματα όλες τις προηγούμενες ημέρες. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και παρόλο που φάγαμε πολλές ώρες σε ένα άδειο αεροδρόμιο, με κλειστά σχεδόν όλα τα καταστήματά του, μπήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής.
Barcelona
Φτάνοντας στην Βαρκελώνη έπρεπε να παραδώσουμε τα αυτοκίνητα στο αεροδρόμιο. Ξεφορτώσαμε τα πράγματα μας στα αξιοπρεπέστατα διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην περιοχή Navas δίπλα ακριβώς στο μετρό και η μια ομάδα έφυγε για το αεροδρόμιο ενώ οι υπόλοιποι ανέλαβαν να μαγειρέψουν. Η μέρα έτσι κι αλλιώς πήγαινε προς το τέλος της και η συσσωρευμένη κούραση δεν άφηνε πολλά περιθώρια για νυχτερινές βόλτες. Από το σταθμό του μετρό παραλάβαμε και τις 10 κάρτες Hola BCN! 4 ημερών για απεριόριστη χρήση των ΜΜΕ που είχαμε βγάλει μέσω internet με κόστος 24,75 € (αντί για 27 €). Η επόμενη μέρα θα ήταν αφιερωμένη στον Gaudi και στα έργα του, που ονειρευόμουν χρόνια να δω. Αυτός ο εμπνευσμένος αρχιτέκτονας με πολλούς φανατικούς φίλους αλλά και αρκετούς άσπονδους εχθρούς, ανέκαθεν μου κέντριζε το ενδιαφέρον και ανυπομονούσα να δω από κοντά τη δουλειά του.
Ξεκινήσαμε νωρίς από την κοντινότερη, στα διαμερίσματα μας, Sagrada Família με την προσδοκία να μην έχει υπερβολικά πολλούς επισκέπτες. Οι ελπίδες μας όμως αποδείχτηκαν φρούδες. Δεν μπορούσαμε, καλά - καλά, να σταθούμε στα γειτονικά πεζοδρόμια. Είμασταν όμως αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τίποτα και κανέναν να μας χαλάσει την μέρα. Δεν επιχειρήσαμε να μπούμε μέσα αλλά μείναμε για πάνω από μια ώρα περιμετρικά της, μην μπορώντας να χορτάσουμε τις εικόνες που προσέφερε.



Επόμενη στάση τα 2 πιο διάσημα κτίρια του Gaudi, La Pedrera (Casa Mila) και Casa Batllo στο κέντρο της περιοχής Eixample. Δεν τα επισκεφτήκαμε εσωτερικά καθώς το κόστος ήταν πολύ υψηλό (22 € και 23,5 € αντίστοιχα) αλλά δεν μπόρεσα να μην σκεφτώ πόσο θα ήθελα να μένω σε ένα τέτοιο σπίτι. Στην Αθήνα βέβαια θα φάνταζαν εκτός τόπου και χρόνου, πολύ περισσότερο απ’ ότι στην Βαρκελώνη. Ήταν φανερή η επιρροή που είχαν προκαλέσει στα γειτονικά τους κτίρια, ακόμη και στα καταστήματα της περιοχής. Σε εμάς θα έμοιαζαν τελείως ξεκρέμαστα στην εξαμβλωματική οικοδόμηση της πόλης μας.




Αφού απολαύσαμε μερικά τσούρος με ζεστή σοκολάτα, για να πάρουμε δύναμη, ανηφορίσαμε προς το πάρκο Guell. Καθώς ο μέγιστος αριθμός επισκεπτών ανά ημέρα ήταν περιορισμένος, φυσικά δεν βρήκαμε εισιτήρια (καλό είναι για όποιον ενδιαφέρεται να έχει κάνει προκράτηση μέσω διαδικτύου). Παρόλα αυτά το ελεύθερα επισκέψιμο μέρος του πάρκου ήταν πολύ ωραίο, απλά ίσως όχι τόσο εντυπωσιακό όσο το επί πληρωμή.




Σκαρφαλώσαμε ως την κορυφή του λόφου, θαυμάζοντας το εμπνευσμένο στήσιμο του πάρκου αλλά και την θέα της πόλης από ψηλά.

Το βραδάκι είχαμε επισκέψεις στο διαμέρισμά μας. Ο Α, Έλληνας μόνιμος κάτοικος της πόλης, ήρθε να μας δει και έτσι ετοιμάσαμε στα γρήγορα μια καλή «παραδοσιακή» μακαρονάδα με κιμά. Ο Η φυσικά μας επέπληξε για την επιλογή του κιμά καθώς ο ίδιος, θέλοντας να ζήσει ως τα 150 έτη, τρέφεται κυρίως με σπόρους τσία, λιναρόσπορο, κινόα, ζέα και γκότζι μπέρι. Με πίεση έβαλε λίγο κιμά στα μακαρόνια του, τα οποία τελικά εξαφάνισε εν ριπή οφθαλμού. Σε λίγο μάλιστα τον «συνέλαβα» να βάζει κρυφά άλλη μια γενναία δόση κιμά. Εεε μάλλον θα ζήσει μόνο 148 χρόνια τελικά.
Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε με το Museu Picasso (εισιτήριο 11 €, ανοιχτό 09:00 - 19:00). Το ωραίο κτίριο του μουσείου που βρίσκεται μέσα στα στενά του Barri Gotic σε συνδυασμό με την εξαιρετική σε στήσιμο αλλά και περιεχόμενο έκθεση μας κράτησαν εκεί για 2-3 ώρες. Αν και τα έργα που παρουσιάζονται είναι κυρίως από την πρώιμη περίοδο του Πικάσο οι άνθρωποι του μουσείου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανάδειξή τους.

Βγαίνοντας από το μουσείο συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας στη Γοτθική γειτονιά περνώντας δίπλα από τον καθεδρικό της Βαρκελώνης όπου σε μια μικρή πλατεία είδαμε από κοντά να ορθώνεται ο ανθρώπινος πύργος, το παραδοσιακό Casteller της Καταλονίας. Στην Basílica de Santa Maria del Mar είδαμε ένα από τα πρώτα δείγματα δυσαρέσκειας των ντόπιων για την υπερβολική τουριστικοποίηση της πόλης.




Στο τέλος του Barri Gotic προς τη θάλασσα βρισκόταν η άλλη πολύ επιβαρυμένη από τον τουρισμό περιοχή, η Barceloneta. Ξεκινώντας από την μια πλευρά όπου βρίσκεται η υπερσύγχρονη μαρίνα της πόλης, διασχίσαμε τα στενά της γειτονιάς, που παλιότερα κατοικούνταν από φτωχούς ψαράδες, για να καταλήξουμε στην κοσμοπολίτικη παραλία της.

Ο κόσμος πολύς και το θέαμα της ασφυκτικά γεμάτης παραλίας σε συνδυασμό με τα γυάλινα και ατσαλένια τέρατα που ορθώνονταν αριστερά και δεξιά, μας απέτρεψαν για μια ακόμα φορά να μείνουμε για πάνω από 5-10 λεπτά στην περιοχή.

Το βραδάκι με προτροπή του Α επιλέξαμε για φαγητό, την σχετικά μη τουριστική περιοχή Poble Sec που βρίσκεται στους πρόποδες του Montjuïc. Εκεί στο «καθαρά» βαρκελωνέζικο εστιατόριο Punjabi Bar φάγαμε για πρώτη και τελευταία φορά οικονομικά στην Βαρκελώνη. Η συζήτηση μάλιστα με τους πακιστανούς ιδιοκτήτες έγινε εν μέρη στα ελληνικά καθώς είχαν περάσει και από την Αθήνα (ανέφεραν σε άπταιστα ελληνό-πακιστανικά την Βικτώρια, την Ομόνοια και την ΝέαΓιονία??!!).

Ξυπνήσαμε δύσκολα το επόμενο πρωινό. Ήταν η τελευταία μας μέρα στην Ισπανία και κανείς δεν ήθελε να τελειώσει η περιπέτεια μας. Έπρεπε όμως…
Μαζέψαμε τα μπογαλάκια μας, πληρώσαμε τον ευγενή παππού που ήταν ο οικοδεσπότης μας, και πήραμε τους δρόμους για μια τελευταία φορά.
Στόχος της ημέρας ήταν ο λόφος του Montjuïc και κυρίως το Ίδρυμα Joan Miró. Από το Poble Sec πήραμε το Funicular de Montjuïc (παρόμοιο με του Λυκαβητού) για να γλυτώσουμε και λίγη ανηφόρα.
Το μουσείο – ίδρυμα του Μιρό (εισιτήριο 12 €, ανοιχτό 10:00 - 20:00) μας υποδέχτηκε φιλόξενα και περάσαμε ευχάριστα τις επόμενες 2 ώρες στα άδυτά του. Αν και προσωπικά δεν ενθουσιάζομαι ιδιαίτερα με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μπορώ να πω πως το εξαιρετικό στήσιμο του μουσείου αλλά και οι «ερμηνείες» των έργων με τα λόγια του ίδιου του ζωγράφου με ξάφνιασαν θετικά και κάθε άλλο παρά βαρέθηκα.


Μετά την έξοδο από το ίδρυμα Μιρό συνεχίσαμε την βόλτα μας στο λόφο περνώντας από το Ολυμπιακό στάδιο της πόλης.

Συνεχίσαμε κατηφορικά περνώντας στο πλάι του Εθνικού μουσείου τέχνης της Καταλονίας για να σταματήσουμε για ξεκούραση δίπλα στο Μαγικό Σιντριβάνι του Montjuïc (Εντάξει… όχι και τόσο μαγικό).

Μετά την συνάντηση μας με κινέζους μηχανόβιους που είχαν έρθει οδικώς από την Κίνα (!!!!), φτάσαμε στην Plaça d'Espanya απ’ όπου πήραμε το μετρό για το αεροδρόμιο.

Έπρεπε να είμαστε πολύ πριν την ώρα της πτήσης μας στο EL Prat καθώς η απεργία των εργαζομένων δημιουργούσε πολλά προβλήματα όλες τις προηγούμενες ημέρες. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και παρόλο που φάγαμε πολλές ώρες σε ένα άδειο αεροδρόμιο, με κλειστά σχεδόν όλα τα καταστήματά του, μπήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής.
Last edited: