Ισπανία Βόρειο – Ανατολική Ισπανία (Καταλονία – Πυρηναία – Αραγονία – Ναβάρα – Χώρα των Βάσκων – Ριόχα)

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία

Καταλονία - Μέρος 4ο
Barcelona


Φτάνοντας στην Βαρκελώνη έπρεπε να παραδώσουμε τα αυτοκίνητα στο αεροδρόμιο. Ξεφορτώσαμε τα πράγματα μας στα αξιοπρεπέστατα διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην περιοχή Navas δίπλα ακριβώς στο μετρό και η μια ομάδα έφυγε για το αεροδρόμιο ενώ οι υπόλοιποι ανέλαβαν να μαγειρέψουν. Η μέρα έτσι κι αλλιώς πήγαινε προς το τέλος της και η συσσωρευμένη κούραση δεν άφηνε πολλά περιθώρια για νυχτερινές βόλτες. Από το σταθμό του μετρό παραλάβαμε και τις 10 κάρτες Hola BCN! 4 ημερών για απεριόριστη χρήση των ΜΜΕ που είχαμε βγάλει μέσω internet με κόστος 24,75 € (αντί για 27 €). Η επόμενη μέρα θα ήταν αφιερωμένη στον Gaudi και στα έργα του, που ονειρευόμουν χρόνια να δω. Αυτός ο εμπνευσμένος αρχιτέκτονας με πολλούς φανατικούς φίλους αλλά και αρκετούς άσπονδους εχθρούς, ανέκαθεν μου κέντριζε το ενδιαφέρον και ανυπομονούσα να δω από κοντά τη δουλειά του.

Ξεκινήσαμε νωρίς από την κοντινότερη, στα διαμερίσματα μας, Sagrada Família με την προσδοκία να μην έχει υπερβολικά πολλούς επισκέπτες. Οι ελπίδες μας όμως αποδείχτηκαν φρούδες. Δεν μπορούσαμε, καλά - καλά, να σταθούμε στα γειτονικά πεζοδρόμια. Είμασταν όμως αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τίποτα και κανέναν να μας χαλάσει την μέρα. Δεν επιχειρήσαμε να μπούμε μέσα αλλά μείναμε για πάνω από μια ώρα περιμετρικά της, μην μπορώντας να χορτάσουμε τις εικόνες που προσέφερε.


Sagrada_01.JPG



Sagrada_02.jpg


Sagrada_03.JPG



Επόμενη στάση τα 2 πιο διάσημα κτίρια του Gaudi, La Pedrera (Casa Mila) και Casa Batllo στο κέντρο της περιοχής Eixample. Δεν τα επισκεφτήκαμε εσωτερικά καθώς το κόστος ήταν πολύ υψηλό (22 € και 23,5 € αντίστοιχα) αλλά δεν μπόρεσα να μην σκεφτώ πόσο θα ήθελα να μένω σε ένα τέτοιο σπίτι. Στην Αθήνα βέβαια θα φάνταζαν εκτός τόπου και χρόνου, πολύ περισσότερο απ’ ότι στην Βαρκελώνη. Ήταν φανερή η επιρροή που είχαν προκαλέσει στα γειτονικά τους κτίρια, ακόμη και στα καταστήματα της περιοχής. Σε εμάς θα έμοιαζαν τελείως ξεκρέμαστα στην εξαμβλωματική οικοδόμηση της πόλης μας.


Mila.JPG


Batlo.JPG



Epiroes.jpg


Katastima.JPG



Αφού απολαύσαμε μερικά τσούρος με ζεστή σοκολάτα, για να πάρουμε δύναμη, ανηφορίσαμε προς το πάρκο Guell. Καθώς ο μέγιστος αριθμός επισκεπτών ανά ημέρα ήταν περιορισμένος, φυσικά δεν βρήκαμε εισιτήρια (καλό είναι για όποιον ενδιαφέρεται να έχει κάνει προκράτηση μέσω διαδικτύου). Παρόλα αυτά το ελεύθερα επισκέψιμο μέρος του πάρκου ήταν πολύ ωραίο, απλά ίσως όχι τόσο εντυπωσιακό όσο το επί πληρωμή.


Guell_01.JPG



Guell_02.JPG


Guell_03.JPG



Guell_04.JPG



Σκαρφαλώσαμε ως την κορυφή του λόφου, θαυμάζοντας το εμπνευσμένο στήσιμο του πάρκου αλλά και την θέα της πόλης από ψηλά.


MiradorBarca.JPG



Το βραδάκι είχαμε επισκέψεις στο διαμέρισμά μας. Ο Α, Έλληνας μόνιμος κάτοικος της πόλης, ήρθε να μας δει και έτσι ετοιμάσαμε στα γρήγορα μια καλή «παραδοσιακή» μακαρονάδα με κιμά. Ο Η φυσικά μας επέπληξε για την επιλογή του κιμά καθώς ο ίδιος, θέλοντας να ζήσει ως τα 150 έτη, τρέφεται κυρίως με σπόρους τσία, λιναρόσπορο, κινόα, ζέα και γκότζι μπέρι. Με πίεση έβαλε λίγο κιμά στα μακαρόνια του, τα οποία τελικά εξαφάνισε εν ριπή οφθαλμού. Σε λίγο μάλιστα τον «συνέλαβα» να βάζει κρυφά άλλη μια γενναία δόση κιμά. Εεε μάλλον θα ζήσει μόνο 148 χρόνια τελικά.

Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε με το Museu Picasso (εισιτήριο 11 €, ανοιχτό 09:00 - 19:00). Το ωραίο κτίριο του μουσείου που βρίσκεται μέσα στα στενά του Barri Gotic σε συνδυασμό με την εξαιρετική σε στήσιμο αλλά και περιεχόμενο έκθεση μας κράτησαν εκεί για 2-3 ώρες. Αν και τα έργα που παρουσιάζονται είναι κυρίως από την πρώιμη περίοδο του Πικάσο οι άνθρωποι του μουσείου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην ανάδειξή τους.


Picaso.jpg



Βγαίνοντας από το μουσείο συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας στη Γοτθική γειτονιά περνώντας δίπλα από τον καθεδρικό της Βαρκελώνης όπου σε μια μικρή πλατεία είδαμε από κοντά να ορθώνεται ο ανθρώπινος πύργος, το παραδοσιακό Casteller της Καταλονίας. Στην Basílica de Santa Maria del Mar είδαμε ένα από τα πρώτα δείγματα δυσαρέσκειας των ντόπιων για την υπερβολική τουριστικοποίηση της πόλης.


DelMar.jpg



Torture.JPG



Holidays.jpg



Tourism.JPG



Στο τέλος του Barri Gotic προς τη θάλασσα βρισκόταν η άλλη πολύ επιβαρυμένη από τον τουρισμό περιοχή, η Barceloneta. Ξεκινώντας από την μια πλευρά όπου βρίσκεται η υπερσύγχρονη μαρίνα της πόλης, διασχίσαμε τα στενά της γειτονιάς, που παλιότερα κατοικούνταν από φτωχούς ψαράδες, για να καταλήξουμε στην κοσμοπολίτικη παραλία της.


Marina.JPG



Ο κόσμος πολύς και το θέαμα της ασφυκτικά γεμάτης παραλίας σε συνδυασμό με τα γυάλινα και ατσαλένια τέρατα που ορθώνονταν αριστερά και δεξιά, μας απέτρεψαν για μια ακόμα φορά να μείνουμε για πάνω από 5-10 λεπτά στην περιοχή.


Playa.jpg



Το βραδάκι με προτροπή του Α επιλέξαμε για φαγητό, την σχετικά μη τουριστική περιοχή Poble Sec που βρίσκεται στους πρόποδες του Montjuïc. Εκεί στο «καθαρά» βαρκελωνέζικο εστιατόριο Punjabi Bar φάγαμε για πρώτη και τελευταία φορά οικονομικά στην Βαρκελώνη. Η συζήτηση μάλιστα με τους πακιστανούς ιδιοκτήτες έγινε εν μέρη στα ελληνικά καθώς είχαν περάσει και από την Αθήνα (ανέφεραν σε άπταιστα ελληνό-πακιστανικά την Βικτώρια, την Ομόνοια και την ΝέαΓιονία??!!).


Punjabi.JPG



Ξυπνήσαμε δύσκολα το επόμενο πρωινό. Ήταν η τελευταία μας μέρα στην Ισπανία και κανείς δεν ήθελε να τελειώσει η περιπέτεια μας. Έπρεπε όμως…
Μαζέψαμε τα μπογαλάκια μας, πληρώσαμε τον ευγενή παππού που ήταν ο οικοδεσπότης μας, και πήραμε τους δρόμους για μια τελευταία φορά.

Στόχος της ημέρας ήταν ο λόφος του Montjuïc και κυρίως το Ίδρυμα Joan Miró. Από το Poble Sec πήραμε το Funicular de Montjuïc (παρόμοιο με του Λυκαβητού) για να γλυτώσουμε και λίγη ανηφόρα.

Το μουσείο – ίδρυμα του Μιρό (εισιτήριο 12 €, ανοιχτό 10:00 - 20:00) μας υποδέχτηκε φιλόξενα και περάσαμε ευχάριστα τις επόμενες 2 ώρες στα άδυτά του. Αν και προσωπικά δεν ενθουσιάζομαι ιδιαίτερα με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μπορώ να πω πως το εξαιρετικό στήσιμο του μουσείου αλλά και οι «ερμηνείες» των έργων με τα λόγια του ίδιου του ζωγράφου με ξάφνιασαν θετικά και κάθε άλλο παρά βαρέθηκα.

Miro_01.JPG


Miro_02.JPG



Μετά την έξοδο από το ίδρυμα Μιρό συνεχίσαμε την βόλτα μας στο λόφο περνώντας από το Ολυμπιακό στάδιο της πόλης.


Stadium.JPG



Συνεχίσαμε κατηφορικά περνώντας στο πλάι του Εθνικού μουσείου τέχνης της Καταλονίας για να σταματήσουμε για ξεκούραση δίπλα στο Μαγικό Σιντριβάνι του Montjuïc (Εντάξει… όχι και τόσο μαγικό).


Fountain.jpg



Μετά την συνάντηση μας με κινέζους μηχανόβιους που είχαν έρθει οδικώς από την Κίνα (!!!!), φτάσαμε στην Plaça d'Espanya απ’ όπου πήραμε το μετρό για το αεροδρόμιο.

China.JPG



Έπρεπε να είμαστε πολύ πριν την ώρα της πτήσης μας στο EL Prat καθώς η απεργία των εργαζομένων δημιουργούσε πολλά προβλήματα όλες τις προηγούμενες ημέρες. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και παρόλο που φάγαμε πολλές ώρες σε ένα άδειο αεροδρόμιο, με κλειστά σχεδόν όλα τα καταστήματά του, μπήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής.

 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Καταλονία - Μέρος 1ο
Girona, Figueres


Αφού φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης (El Prat) περίπου στις 11:30 το πρωί και παραλάβαμε τις αποσκευές σε χρόνο μηδέν ξεκινήσαμε το σχεδόν τρίωρο μαραθώνιο της παραλαβής των αυτοκινήτων από 2 διαφορετικές εταιρείες την μια μέσα στο αεροδρόμιο και την άλλη εκτός.

Εγκαταλείψαμε την Βαρκελώνη και την Μπανταλόνα από τον σχετικά παραλιακό δρόμο οδεύοντας προς την Girona, πρώτη στάση στην εκδρομή μας.

Η Girona είναι μια πολύ όμορφη πόλη με χαρακτηριστικό της, τα πολύχρωμα σπίτια δίπλα στο ποτάμι (Σπίτια της Ονγιάρ). Μια πόλη με αρκετά μουσεία, γκαλερί και γοτθικές εκκλησίες. Όλα τους μέσα στα μεσαιωνικά τείχη της πόλης, τα οποία τα βρίσκεις ακολουθώντας τα πλακόστρωτα σοκάκια.

Παρκάραμε πολύ κοντά στο ποτάμι απέναντι από την Βασιλική του Sant Feliu και αρχίσαμε τη βόλτα στην παλιά πόλη, στα πλακόστρωτα σοκάκια και στα πολύχρωμα σπίτια στις δύο πλευρές του ποταμού.

Girona.JPG


Σπίτια άλλης εποχής, τουριστικά μαγαζάκια πολλά αλλά πολύ προσεγμένα και καθόλου κραυγαλέα με κόσμο τόσο όσο να μην είναι ενοχλητικός. Κάπου κάπου στο ισόγειο μερικών σπιτιών εμφανίζονται στοές που σε οδηγούν σε πεζογέφυρες πάνω από το ποτάμι με εξαιρετικά σημεία για να θαυμάσεις την πολύχρωμη «μπουγάδα» των σπιτιών με τα άπειρα διαφορετικά χρώματα.

Ongiar_01.JPG
Ongiar_02.JPG


Τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο στην μικρή πλατεία δίπλα στην Βασιλική (όχι κάτι το ιδιαίτερο) σε ένα μαγαζάκι με τραπεζάκια έξω και το ισπανικότατο όνομα Frankfurter König ενώ αρχίσαμε να ανησυχούμε ότι οι λίγες ικανότητες που είχαμε στην Ισπανική Γλώσσα μπορεί να γίνονταν λιγότερες στην Καταλονία. Πέσαμε πάνω στις πρώτες ταμπέλες από τις πολλές που θα βλέπαμε που ήταν στην τοπική γλώσσα. Φυσικά το ίδιο πρόβλημα θα το συναντούσαμε και στην χώρα των Βάσκων αργότερα στο ταξίδι μας αν και τελικά, πέρα από κάποιες ειδικές συνθήκες, δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρό πρόβλημα.

1604263902884.png


Μετά από περίπου 3 ώρες στην Girona συνεχίσαμε την διαδρομή μας για να καταλήξουμε έπειτα από μισή ωρίτσα στο Figueres την πόλη που «σκεπάζεται» από την σκιά του Νταλί.

Αφού βολευτήκαμε στο κατάλυμα μας (ένα ξενοδοχείο στις παρυφές της πόλεις) και επισκεφτήκαμε τα τοπικά σούπερ μάρκετ για τις πρώτες προμήθειες και παρά την κούραση από το ταξίδι (που σημειωτέον είχε ξεκινήσει από τα χαράματα) βγήκαμε για την πρώτη βόλτα μας στην πόλη.

Από τα σχετικά έρημα στενάκια περπατήσαμε ως την κεντρική πλατεία της πόλης. Το Figueres έχει την ιδιαιτερότητα να το επισκέπτονται κυρίως οι τουρίστες με ημερήσιες εκδρομές από την Βαρκελώνη με αποτέλεσμα το βράδυ να μην υπάρχει πολύς ξένος κόσμος στους δρόμους, μόνο ντόπιοι.

1604263951311.png

1604263960813.png


Στην πλατεία είδαμε και ένα έξυπνο στην σύλληψη του σύγχρονο έργο – οπτικό τρυκ όπου σε μια μεταλλική καθρεπτίζουσα στήλη μπορείς να δεις μια παραμορφωμένη προσωπογραφία του Νταλί ζωγραφισμένη στο έδαφος.

Dali_Espejismo.jpg


Εκεί για πρώτη φορά και στην προσπάθεια μας να καθίσουμε για φαγητό σε ένα από τα εστιατόρια της πλατείας που είχαμε σημειώσει από πριν ως καλά, συνειδητοποιήσαμε το πρόβλημα της μεγάλης παρέας μας. Πρόβλημα που θα είχαμε σχεδόν παντού σε όλο το ταξίδι. Να βρεις τραπέζι για 10 άτομα στα, συνήθως, μικρά μαγαζιά της Ισπανίας.

Αφού λοιπόν φάγαμε πόρτα στα 2 πρώτα που είχαμε σταμπάρει και σε άλλα 2 που βρίσκονταν εκεί κοντά αναγκαστήκαμε να απομακρυνθούμε από το κέντρο για να βρούμε τελικά ένα τραπέζι για 8 άτομα που το κάναμε για 10 με πολλές διαπραγματεύσεις και με το προσωπικό και με τους πελάτες του εστιατορίου (Μήπως να μαζεύατε λίγο την καρεκλίτσα σας;;!).

Ευτυχώς όμως επιβραβευθήκαμε με καλό φαγητό, ακόμα καλύτερο κρασάκι (αθάνατη Ισπανία με τις κρασάρες σου!!!) και έχοντας σαν κλου της βραδιάς την ιδιόχειρη παρασκευή σχεδόν από το μηδέν του «δικού μας» γουακαμόλε.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο πολύ κουρασμένοι (έτσι νομίζαμε τότε, τις επόμενες μέρες καταλάβαμε τι θα πει κούραση) για ύπνο και να ετοιμαστούμε σωματικά και ψυχολογικά για την αυριανή επίσκεψη στο Teatro-Museo Dali.

Το Teatro-Museo Dali είναι ένα φημισμένο μουσείο που περιέχει έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων του Νταλί με την φοβερή ιδιαιτερότητα να το έχει στήσει εξ’ ολοκλήρου ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Και όταν λέω να το έχει στήσει εννοώ ολοκληρωτικά. Από το ίδιο το οίκημα που φιλοξενεί το μουσείο έως την ακριβή θέση του κάθε πίνακα, γλυπτού ή οποιουδήποτε αντικειμένου υπάρχει εντός του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ένα μουσείο που τελικά αρέσει πάρα πολύ ακόμα και σε αυτούς που δεν τους αρέσει η τέχνη του Νταλί, αλλά ακόμα και σε αυτούς που δεν ενδιαφέρονται καν για την τέχνη.

Φτάνοντας στο μουσείο το επόμενο πρωί αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε αυτή την ιδιαιτερότητα βλέποντας το ίδιο το κτίριο αλλά και κάποια έργα που βρίσκονται έξω από αυτό.
DaliMuseoOut_01.JPG

DaliMuseoOut_02.JPG

DaliMuseoOut_03.JPG


Είχαμε αποφασίσει να πάμε στο μουσείο του Νταλί όσο το δυνατόν νωρίτερα για να αποφύγουμε τους ημερήσιους εκδρομείς από την Βαρκελώνη και για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε μετά την επίσκεψή μας στο μουσείο, το ταξίδι μας με άνεση χρόνου, ανεβαίνοντας στα Πυρηναία. Έτσι βρεθήκαμε στα εκδοτήρια του μουσείου νωρίς αλλά φευ, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν οι ορδές των τουριστών. Πληρώσαμε το εισιτήριο των 14€ έκαστος για το κεντρικό μουσείο και για την ξεχωριστή έκθεση κοσμημάτων του Νταλί και μπήκαμε. Αμέσως μας κατέλαβε ο ενθουσιασμός για την διάνοια ή την παράνοια του Νταλί ανάλογα με τον τρόπο που το βλέπει κανείς.

DaliMuseoIn_01.jpg

DaliMuseoIn_02.JPG


Γυρίσαμε όλες τις αίθουσες και τους ορόφους του κτιρίου σε μεγάλο βαθμό εκστασιασμένοι και φεύγοντας από το κεντρικό κτίριο περάσαμε και από την έκθεση των κοσμημάτων που είχε σχεδιάσει ο Νταλί. Εκεί η έκπληξη και το ξάφνιασμα ήταν μεγάλο κυρίως για κάποιους από μας που δεν είχαν τον Νταλί σε μεγάλη υπόληψη. Η ιδιοφυής σχεδίαση των κοσμημάτων σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμο της έκθεσης έκανε και τους πιο αρνητικούς κυριολεκτικά να απολαύσουν την εμπειρία.

Kosmima_01.JPG

Kosmima_02.JPG


Μετά από 3+ ώρες στο άδυτα του μουσείου και αφού κάποιοι έσυραν δια της βίας τους υπόλοιπους της παρέας προς την έξοδο φύγαμε από το Figueres και ξεκινήσαμε την ανάβαση μας στα Πυρηναία.
 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Καταλονία - Μέρος 2ο
Besalú, Ripoll,
Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici

Μπαίνοντας προς το εσωτερικό της περιοχής συναντήσαμε πολλά πανέμορφα μεσαιωνικά χωριά (Besalú, Sant Joan de les Abadesses, Ripol κλπ) που δυστυχώς όμως έχουν τουριστικοποιηθεί αρκετά λόγω της γειτνίασης με την Βαρκελώνη και των ημερήσιων εκδρομών που επιλέγουν πολλοί να κάνουν στην περιοχή.

Η πρώτη στάση ήταν στο χωριό Besalú, ένα πολύ όμορφο μεσαιωνικό χωριό με την πέτρινη γέφυρα του 12ου αιώνα πάνω από το ποτάμι Fluvià, την εκκλησία του Sant Pere (1003 π.χ.), τα εβραϊκά μπάνια (11ος -12ος αιώνας) καθώς και το μουσείο με τις μινιατούρες.
Besalu.JPG


Συνεχίσαμε περνώντας έξω από την κωμόπολη Olot και την ηφαιστειακή περιοχή της ζώνης Zona Volcànica de la Garrotxa βλέποντας από μακριά τους διαβρωμένους κώνους των μικρών ηφαιστείων και μπήκαμε στην επόμενη μικρή κωμόπολη Ripoll.

Περπατήσαμε στα στενά του παραδοσιακού κέντρου χαζεύοντας τα ιδιαίτερα σπίτια της περιοχής όταν έκπληκτοι παρατηρήσαμε ένα από αυτά που στην πρόσοψή του, εν είδη τοιχογραφίας, υπήρχαν τα ονόματα του Ιπποκράτη, του Ευριπίδη, του Πλάτωνα και του Μένανδρου καθώς και όλο το ελληνικό αλφάβητο. Το σπίτι απ’ ότι καταλάβαμε ανήκε σε έναν ελληνολάτρη καθηγητή που καταγόταν από την πόλη.

Ripoll_Grecia.jpg


Συναντήσαμε κι εδώ το γνωστό πρόβλημα με το μέγεθος της παρέας οπότε καταλήξαμε να φάμε σχεδόν στο πόδι 1-2 σαντουιτσάκια και αφήσαμε το Ripoll για να συνεχίσουμε τον δρόμο μας. Την πόλη θα την ξανακούγαμε δεκαεπτά μέρες αργότερα και μόλις πέντε μετά την επιστροφή μας στην Αθήνα όταν θα γινόταν το τρομοκρατικό χτύπημα στην La Rambla της Βαρκελώνης από μια ομάδα ανθρώπων που είχαν ως έδρα τους το Ripoll!!! (Ευτυχώς δεν συνδέθηκε αυτή η ομάδα με εμάς!!!)

Ripoll.JPG


Προχωρήσαμε με κατεύθυνση προς το Sort και τον μικρό οικισμό Ribera de Montardit όπου είχαμε κλείσει τις επόμενες 2 διαμονές μας. Φτάνοντας μας περίμενε μια μικρή δυσάρεστη έκπληξη που τελικά κατέληξε πολύ ευχάριστη. Ο ιδιοκτήτης του καταλύματος μιλώντας ισπανικά με ταχύτητα πολυβόλου μας ενημέρωσε πως λόγω κάποιου μπερδέματος το κατάλυμα που είχαμε κλείσει δεν ήταν διαθέσιμο και θα μας πήγαινε σε άλλο δικό του σε ένα κοντινό μικρό οικισμό στο Montardit de Dalt.

Προσπαθώντας εναγωνίως να σταυρώσουμε καμιά λέξη ενδιάμεσα στα λεγόμενα του, διαμαρτυρόμενοι για την αλλαγή, οδηγηθήκαμε από τον οικοδεσπότη, αγχωμένοι και τσαντισμένοι, στο νέο κατάλυμα όταν ξαφνικά σταματήσαμε να εκφέρουμε οποιαδήποτε αντίρρηση.

Το νέο σπίτι που μας έδειχνε ο πολύ φιλόξενος (όπως αποδείχτηκε) οικοδεσπότης μας ήταν καταπληκτικό. Πανέμορφο, πετροχτισμένο με ωραίους και άνετους χώρους εσωτερικά αλλά και έναν μαγικό κήπο με εξίσου ωραία θέα.

Spiti_Montradit.JPG

Kipos_Montradit.jpg


Διέθετε επίσης και υπαίθριο μπάρμπεκιου που αμέσως μας κινητοποίησε ώστε να κάνουμε τις απαραίτητες προμήθειες για να το χρησιμοποιήσουμε.

Barbeque.jpg


Έτσι, την επόμενη ημέρα στην επίσκεψη μας στο κοντινό Sort αποφασίσαμε να κάνουμε τα σχετικά ψώνια καθώς έτυχε να είναι και τα γενέθλια μιας φίλης εκ της παρέας. Είχαμε αποφασίσει η συγκεκριμένη ημέρα να είναι σχετικά χαλαρή με μικρές βόλτες στα κοντινά χωριά (Sort, Rialp) καθώς την επαύριο θα κάναμε ανάβαση στο βουνό έως την λίμνη Sant Maurici.

Το Rialp, μικρό χωριό με περίπου 700 κατοίκους 4 km από το Sort, είναι γνωστό για το φεστιβάλ μουσικής Vila de Rialp, το οποίο γίνεται καλοκαίρι σε διάφορα σημεία του χωριού αλλά, δυστυχώς τότε που βρισκόμασταν εμείς εκεί, δεν είχε κάτι στο πρόγραμμα του.

Η επίσκεψη στο τοπικό χασάπικο περιελάμβανε και την αστεία έως και τραγική συνεννόηση με τον νεαρό γιο του χασάπη και στα ανύπαρκτα αγγλικά του ενώ η μητέρα του τον στόλιζε για τις γνώσεις του που ενώ εκείνη πλήρωνε τόσα χρόνια φροντιστήρια αυτός δεν μπρούσε να πουλήσει ούτε ένα κιλό μπριζόλες στους αγγλόφωνους.

Στην βραδινή γιορτή που ετοιμάσαμε, ξεκούραστοι και φρέσκοι όπως ήμασταν, το γλεντήσαμε τρώγοντας τα νόστιμα κρεατικά της περιοχής, πίνοντας τα κρασάκια μας, τραγουδώντας και χορεύοντας μέχρι πολύ αργά.
Trapezi.jpg


Ξυπνώντας την επομένη αποχαιρετίσαμε με βαριά καρδιά το σπίτι και τον οικοδεσπότη μας και συνεχίσαμε προς το Espot το χωριό που βρίσκεται στην βάση του δρυμού σταματώντας μετά από άλλα 4 χιλιόμετρα στο δημόσιο, δωρεάν παρκινγκ του δρυμού.

Τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης ανηφόρας (και άλλα τόσα για την επιστροφή από τον ίδιο δρόμο) μέσα από μια φαρδιά δασωμένη χαράδρα με καταπληκτική φύση μας οδήγησαν στην λίμνη Sant Maurici στα 1.915 μέτρα υψόμετρο.

Οι μαραθωνοδρόμοι της παρέας (και έμπειροι περιπατητές) βοήθησαν ουσιαστικά όσους δεν είχαν καλή φυσική κατάσταση ώστε να φτάσουν ως τη λίμνη. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν ήταν μαζί μας κάπου εκεί επάνω θα βρισκόμασταν μερικοί ακόμα. Τόσο η διαδρομή όσο και το θέαμα στο τέρμα, μας αποζημίωσε για την φυσική ταλαιπωρία ενώ η ελαφριά συννεφιά που υπήρχε βοήθησε ώστε να μην ζεσταθούμε υπερβολικά.

Mountain_lake_01.JPG

Mountain_lake_02.JPG

Mountain_lake_03.JPG

Mountain_lake_04.JPG


Η σκέψη να διασχίσω το επόμενο μονοπάτι πάνω από την λίμνη, που έμπαινε στο καθαρά αλπικό τοπίο, με πολλές άλλες λίμνες και υψόμετρο 2.400 μέτρα, αν και πολύ γοητευτική, έχασε στον αγώνα με τα κουράγια μου παρόλο που η διαδρομή ήταν «μόλις» 5 χιλιόμετρα.

Όταν τελικά επιστρέψαμε στο παρκινγκ πήραμε σιγά σιγά τον δρόμο για το επόμενο κατάλυμά μας, που βρισκόταν στο χωριό Asin de Broto και την ορεινή Αραγονία.
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.418
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Που ήσουν εσύ κρυμμένος;;;; Έχεις κάνει και άλλα τέτοια ταξίδια;;; Να μας τα γράψεις όλα!!! Έλα τώρα που σε βρήκαμε :)
Ένα απο τα τρία ακόμα οδικά ταξίδια που θέλω σίγουρα να κάνω στην Ισπανία, είναι αυτό που περιγράφεις στα Πυρηναία. Οπότε συνέχισε παρακαλώ, αναμένω! Είσαι χρυσορυχείο....
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Στα 11 χρόνια που είμαι μέλος στο Forum έβλεπα, διάβαζα, άκουγα και μάθαινα και τώρα ώριμος πια (λίγο πριν τη σήψη δηλαδή) είπα να συμμετέχω πιο ενεργά.
Σοβαρά τώρα. Ποτέ δεν υπήρχε χρόνος για ενεργή συμμετοχή. Μόνο τώρα λόγω κατάστασης βρήκα λίγο χρόνο για να γράψω 5 πράγματα.
Όσον αφορά τα Πυρηναία η δικιά μας διαδρομή ήταν ελάχιστη, περίπου 4 μέρες. Αλλά πραγματικά νομίζω ότι μπορεί κάποιος να τα διασχίσει με πιο αργό ρυθμό και να ανακαλύψει άπειρες ωραίες γωνιές. Διαφορετικές μάλιστα ανά εποχή.
Όσο για την συνέχεια, υπομονή. Σήμερα αργά ή το πολύ αύριο θα ανεβάσω το επόμενο κεφάλαιο.

Υ.Γ.
Για πληροφορίες σαν αυτές που σου είχα στείλει για την Τοσκάνη μπορώ και εδώ να δώσω κάποιες, απλά θα είναι λίγο outdated καθώς ήμασταν εκεί το καλοκαίρι του 17.

Υ.Γ 2
Καθώς δεν έχω ξαναγράψει ποτέ τέτοιου είδους κείμενο θα ήθελα την ειλικρινή και αυστηρή σου γνώμη για το κείμενο καθώς βλέπω ότι είσαι ιδιαίτερα ενεργή στο Forum.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.138
Likes
20.418
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Όσον αφορά τα Πυρηναία η δικιά μας διαδρομή ήταν ελάχιστη, περίπου 4 μέρες. Αλλά πραγματικά νομίζω ότι μπορεί κάποιος να τα διασχίσει με πιο αργό ρυθμό και να ανακαλύψει άπειρες ωραίες γωνιές. Διαφορετικές μάλιστα ανά εποχή.
Για όλη αυτή τη διαδρομή που αναφέρεις στην αρχή, εννοώ τα 2100 χλμ, εγώ θα ήθελα να αφιερώσω πιο πολλές μέρες στα Πυρηναία. Και για ένα τέτοιο ταξίδι έχω σκοπό να διαθέσω 2 βδομάδες. Όπως το αναφέρεις και εσύ.

Όσο για την συνέχεια, υπομονή. Σήμερα αργά ή το πολύ αύριο θα ανεβάσω το επόμενο κεφάλαιο.
Η δική μου υπομονή σκάει πολλά γαϊδούρια. Με την ησυχία σου. Άλλωστε δεν έχω να πάω πολύ μακριά..."κλειδαμπαρωμένη" είμαι :p

Υ.Γ.
Για πληροφορίες σαν αυτές που σου είχα στείλει για την Τοσκάνη μπορώ και εδώ να δώσω κάποιες, απλά θα είναι λίγο outdated καθώς ήμασταν εκεί το καλοκαίρι του 17.
Την ιστορία που ξεκίνησες, να την γράψεις όπως εσύ επιθυμείς! Αν δεν θέλεις να συμπεριλάβεις τέτοιες πληροφορίες κατα την διάρκεια της εξιστόρησης μη το κάνεις. Μπορείς να τις γράψεις σε ένα ξεχωριστό ποστ στο τέλος ή σαν επίλογο στην ιστορία. Όπως εσύ αγαπάς και σου αρέσει!
Τώρα για το αν είναι χρήσιμες, δεν νομίζω οτι ένα αξιοθέατο πχ έχει outdated στην πολιτισμική του αξία. Τα εστιατόρια μπορεί, όσον αφορά πχ τιμές, αλλά και αυτό πάλι είναι σχετικό. Το να υπάρχει σύγκριση επίσης του τότε με το τώρα, είναι εξίσου χρήσιμο για πολλούς λόγους. Ο καθένας θα εκλάβει για τον εαυτό του οτι θεωρεί χρήσιμο. Αυτή είναι και η αξία του φόρουμ, όπως το είπες και εσύ!

Υ.Γ 2
Καθώς δεν έχω ξαναγράψει ποτέ τέτοιου είδους κείμενο θα ήθελα την ειλικρινή και αυστηρή σου γνώμη για το κείμενο καθώς βλέπω ότι είσαι ιδιαίτερα ενεργή στο Forum.
Όποιος αγαπάει να ταξιδεύει, δεν παύει να είναι ποτέ ενεργός (γενικά, όχι μόνο στο φόρουμ), ακόμα και όταν δεν ταξιδεύει....Είναι μια δύσκολη περίοδος και το να ασχολούμαι με αυτό που αγαπώ είναι βάλσαμο και παρηγοριά.
Δεν είμαι ειδικός στη συγγραφή, κάθε άλλο....Αλλά σαν αναγνώστρια διακρίνω γραφή περιεκτική και ουσιώδη. Δίνεις την εικόνα του ταξιδιού ευχάριστα χωρίς να κουράζεις!

ΥΓ. Αυστηρή είμαι με τον εαυτό μου. Με τους άλλους είμαι ειλικρινής. Αναμένω τη συνέχεια :)
 

vasiliss

Member
Μηνύματα
917
Likes
8.352
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Καθώς δεν έχω ξαναγράψει ποτέ τέτοιου είδους κείμενο θα ήθελα την ειλικρινή και αυστηρή σου γνώμη για το κείμενο καθώς βλέπω ότι είσαι ιδιαίτερα ενεργή στο Forum.
Μια χαρά γράφεις @gkalla , όταν βρεις χρόνο συνέχισε.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Αραγονία - Ναβάρα
Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona


Επιλέξαμε την διαδρομή (215 χιλιόμετρα, 3,5 ώρες περίπου) που περνούσε από τα όμορφα χωριά Viella και Ainsa (ένα μεσαιωνικό χωριό στην συμβολή δύο ποταμών, με ιδιαίτερη κεντρική πλατεία και ένα μικρό κάστρο το Castillo Fortaleza) και μέσα από ένα τοπίο γεμάτο εκπλήξεις φτάσαμε στο Asin de Broto και στο ξενοδοχείο διαμερισμάτων που θα μέναμε ευτυχώς μόνο για 1 βράδυ.

Diadromi_01.jpg


Diadromi_02.jpg


Οι δρόμοι που είχαμε συναντήσει ως τώρα σε όλο το ορεινό δίκτυο ήταν καταπληκτικοί και θα συνέχιζαν έτσι έως το τέλος της διαδρομής. Μας εντυπωσίασε το αψεγάδιαστο οδόστρωμα, η εξαιρετική σχεδίαση των κλίσεων και τα υψηλά όρια ταχύτητας σε ορεινούς δρόμους, που οι αντίστοιχοί τους στην Ελλάδα θα ήταν γεμάτοι τρύπες, επικίνδυνες στροφές και με όριο ταχύτητας τα 30 χμ. Έτσι η ανησυχία που είχαμε στην αρχή του ταξιδιού ιδιαίτερα από τη στιγμή που είδαμε το 7θέσιο αυτοκίνητο – βάρκα γρήγορα εξανεμίστηκε.

Όταν φτάσαμε στο Asin de Broto διαπιστώσαμε ότι το κατάλυμα που είχαμε επιλέξει εκτός του όμορφου εξωτερικού χώρου και των πολύ περιποιημένων κήπων του ήταν απαράδεκτο, με χειρότερο τους αγενέστατους και κακότροπους οικοδεσπότες. Αφού μας έψεξαν γιατί θα μέναμε μόνο 1 βράδυ και αφού προσπάθησαν με μεγάλη δυσκολία και γκρίνια να συνεννοηθούν και μεταξύ τους, μας έδωσαν τα κλειδιά από 4 διαμερίσματα σκοτεινά, βρώμικα, χαμηλοτάβανα και ασυντήρητα τουλάχιστον για μια δεκαετία.

Η γκρίνια των οικοδεσποτών διαδόθηκε και στην παρέα αλλά γρήγορα μ’ ένα καλό μπανάκι και ένα συμπαθές γεύμα στο διπλανό Broto όλα ξεχάστηκαν. Η κούραση δε της ανάβασης στην λίμνη έφερε ένα βαθύ ύπνο που έκανε καλό σε όλους.

Το επόμενο πρωί φύγαμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα από τα διαμερίσματα και κατευθυνθήκαμε και πάλι στο γειτονικό Broto και ειδικότερα στο καταρράκτη Cascada del Sorrosal που βρίσκεται σχεδόν μέσα στο χωριό. Ένα σύντομο μονοπάτι οδηγούσε στον αρκετά εντυπωσιακό καταρράκτη όπου απολαύσαμε την δροσιά του και τις εικόνες που προσέφερε. Δίπλα ακριβώς από τον καταρράκτη υπήρχαν ορειβατικές διαδρομές που όπως είδαμε ακολουθούσαν πολλοί.

Skiouraki.jpg


Kataraktis.JPG


Oreivates.JPG


Δροσιστήκαμε λίγο ακόμη με μια – δύο μπυρίτσες και συνεχίσαμε την διαδρομή μας για τα καλά πια μέσα στην Αραγονία προς την Jaca. Η Jaca είναι η παλιά πρωτεύουσα της Αραγονίας, μια οχυρωμένη πόλη με βασικά αξιοθέατα της, την οχυρωμένη ακρόπολη με τα τείχη της πόλης, τον καθεδρικό του Αγίου Πέτρου του 11ου αιώνα και τον γοτθικής αρχιτεκτονικής Πύργο του ρολογιού (Torre del Reloj) του 15ου αιώνα.

Στο χώρο της ακρόπολης υπάρχει και μουσείο στρατιωτικής μινιατούρας (Museo De Miniaturas Militares) με πολλά διοράματα και αναπαραστάσεις μαχών.

Jaca_01.JPG


Διαθέτει επίσης ένα μικρό ιστορικό κέντρο ιδιαίτερα γραφικό και πολύβουο καθώς και πολλά εστιατόρια και ταπάδικα πολύ καλής ποιότητας. Σ’ ένα από αυτά απολαύσαμε φοβερά όστρακα (αν και ορεινή η πόλη, έσκισε στα θαλασσινά) και ωραίο κρασί.

Jaca_02.JPG


Περπατήσαμε για λίγο ακόμη στην πόλη που μας προσέφερε απλόχερα όμορφες εικόνες και πήραμε τον δρόμο για να αφήσουμε πίσω μας την ορεινή Αραγονία και να περάσουμε στην Ναβάρα και στην πρωτεύουσα της Παμπλόνα.

Jaca_03.JPG


Μπαίνοντας στην Ναβάρα είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε και μια περιπατητική διαδρομή στο Foz de Lumbier. Η διαδρομή βρίσκεται σε χαράδρα δίπλα στο ποτάμι Irati με μήκος περίπου 1,5 χιλιόμετρο (3 km με επιστροφή διάρκεια 30 λεπτά περίπου) αλλά η Jaca μας άρεσε τόσο που «σπαταλήσαμε» χρόνο με αποτέλεσμα να την αφήσουμε.

Στην Παμπλόνα, που θα ήταν η «έδρα μας» για τις επόμενες 2 διανυκτερεύσεις, φτάσαμε αργά το απόγευμα πεινασμένοι και αρκετά κουρασμένοι. Μπήκαμε στα δύο πολύ καλά διαμερίσματα που είχαμε κλείσει στην σύγχρονη πλευρά της πόλης, κοντά στο πανεπιστήμιο και πολύ γρήγορα κατεβήκαμε στο κοντινό ισπανο-μεξικάνικο εστιατόριο για να κατευνάσουμε την πείνα μας.

Η Παμπλόνα (ή Iruña στα βασκικά) πρωτεύουσα της Ναβάρα είναι μια από τις πιο γνωστές πόλεις σε παγκόσμιο επίπεδο κυρίως γιατί στην διάρκεια της γιορτής του San Fermin που γίνεται κάθε χρόνο (6/7 -14/7) οι ταύροι κυνηγούν τους ανθρώπους στους δρόμους (όπως θα έπρεπε δηλαδή). Μια όμορφη πόλη, όχι μόνο στο ιστορικό της κέντρο, αλλά και στο σύγχρονο, καθαρή, με πολλούς ελεύθερους χώρους, πάρκα και πολύ φιλόξενους ανθρώπους.

PamplonaCity_01.jpg


PamplonaCity_02.jpg


PamplonaCity_03.jpg


Το επόμενο πρωινό η παρέα χωρίστηκε στα 2.

Η μια ομάδα προτίμησε να επισκεφτεί το μουσείο του πανεπιστημίου, Museo Universidad de Navarra (εισιτήριο 4,5 €, ανοιχτό 11:00 - 14:00) όπου μεταξύ των εκθεμάτων του υπάρχουν και περίπου 14.000 φωτογραφίες. Μεταξύ τους και μια μεγάλη συλλογή φωτογραφιών από έναν εκ των κορυφαίων Ισπανών φωτογράφων του 20ου αιώνα, του José Ortiz Echagüe.

Universidad_03.jpg


Διασχίζοντας το Campus του πανεπιστημίου της Ναβάρα για να φτάσουμε στο μουσείο του με έπιασε μια μικρή κατάθλιψη καθώς δεν μπορούσα παρά να το συγκρίνω με το χάλι των δικών μας πανεπιστημίων.

Universidad_01.jpg


Universidad_02.jpg


Η άλλη ομάδα ξεκίνησε για να επισκεφτεί το κέντρο της παλιά πόλης. Βασικά αξιοθέατά της η Plaza del Castillo, το δημαρχείο, ο καθεδρικός της Santa María, το Museo de Navarra (εισιτήριο 2 €, ανοιχτό 9:30 - 14:00 & 17:00 - 19:00) και η οδός Saraste Promenade, με αγάλματα διαφόρων βασιλιάδων της Ναβάρα, η οποία περνά από το Monumento a los Fueros και καταλήγει στην ακρόπολη της πόλης (Ciudadela de Pamplona) που κατασκευάστηκε το 1571.

PlazaCastillo.JPG


SantaMaria.JPG


Μετά από την επίσκεψη στο Museo της Navarra που μάλλον δεν ενθουσίασε κανέναν, συναντηθήκαμε όλοι μαζί στην Plaza del Castillo και όλοι μαζί πια περιδιαβήκαμε την παλιά πόλη και την Ciudadela de Pamplona. Εκεί μάθαμε πως το βράδυ υπήρχε μια εκδήλωση στα πλαίσια του Festival de las Murallas που θα περιελάμβανε συγκροτήματα μεσαιωνικής παραδοσιακής μουσικής της περιοχής καθώς και χορευτικές και θεατρικές ομάδες και αποφασίσαμε να την παρακολουθήσουμε.

Έτσι το βράδυ βάλαμε τα «καλά μας» και ξεκινήσαμε για την Ciudadela. Λίγο πριν την είσοδο της ακρόπολης και μέσα στο μισοσκόταδο, ξαφνικά, χάσαμε από μάτια μας τον Η. Είχε πέσει μέσα σε μια από τις τάφρους, ευτυχώς σε μια από τις λιγότερο βαθιές. Μετά το αρχικό σοκ όλων και περισσότερο του Η και αφού διαπιστώσαμε πως δεν είχε πάθει το παραμικρό μπήκαμε στην Ciudadela.

Ciudadela.JPG


Η υπόλοιπη βραδιά κύλισε χωρίς απρόοπτα. Απολαύσαμε πραγματικά την μουσική παράσταση με την παράξενη χροιά χάρις κυρίως τα παραδοσιακά βασκικά όργανα καθώς και τα ιδιαίτερα χορευτικά (και λίγο ακροβατικά). Δυστυχώς τα θεατρικά μέρη δεν μπορέσαμε να τα ευχαριστηθούμε μιας και κυρίως ήταν ερμηνευμένα στην βασκική γλώσσα και δεν καταλάβαμε απολύτως τίποτα.

Fiesta_01.jpg


Fiesta_02.JPG


Αργά το βράδυ γυρίσαμε στα διαμερίσματά μας έχοντας την πολύ γλυκιά αίσθηση που σου αφήνουν τέτοιες όμορφες και αναπάντεχες τοπικές γιορτές που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν.

Ήταν πια ώρα για ξεκούραση γιατί την επόμενη ημέρα θα συνεχίζαμε προς την χώρα των Βάσκων και το Μπιλμπάο μέσω του San Sebastian.
 
Last edited:

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Την ιστορία που ξεκίνησες, να την γράψεις όπως εσύ επιθυμείς! Αν δεν θέλεις να συμπεριλάβεις τέτοιες πληροφορίες κατα την διάρκεια της εξιστόρησης μη το κάνεις. Μπορείς να τις γράψεις σε ένα ξεχωριστό ποστ στο τέλος ή σαν επίλογο στην ιστορία. Όπως εσύ αγαπάς και σου αρέσει!
Τώρα για το αν είναι χρήσιμες, δεν νομίζω οτι ένα αξιοθέατο πχ έχει outdated στην πολιτισμική του αξία. Τα εστιατόρια μπορεί, όσον αφορά πχ τιμές, αλλά και αυτό πάλι είναι σχετικό. Το να υπάρχει σύγκριση επίσης του τότε με το τώρα, είναι εξίσου χρήσιμο για πολλούς λόγους. Ο καθένας θα εκλάβει για τον εαυτό του οτι θεωρεί χρήσιμο. Αυτή είναι και η αξία του φόρουμ, όπως το είπες και εσύ!
Επειδή πολλές από αυτές τις πληροφορίες είναι "τεχνικές", δηλαδή που θα παρκάρω, πως θα κινηθώ, που θα φάω ή κοιμηθώ (ειδικά αυτό είναι πολύ προσωπικό και σε γούστα αλλά και σε οικονομικά), πόσα θα πληρώσω κλπ δεν βοηθάνε στην ροή μιας ιστορίας και μάλλον θα ακολουθήσω την πρότασή σου για ένα post στο τέλος.
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.250
Likes
6.720
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ένα απο τα τρία ακόμα οδικά ταξίδια που θέλω σίγουρα να κάνω στην Ισπανία, είναι αυτό που περιγράφεις στα Πυρηναία.
Τα άλλα 2 οδικά ταξίδια για που είναι;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.181
Μηνύματα
883.252
Μέλη
38.892
Νεότερο μέλος
Petr23

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom