gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Καταλονία - Μέρος 1ο Girona, Figueres
- Καταλονία - Μέρος 2ο Besalú, Ripoll, Sort, Montardit de Dalt, Sant Maurici
- Αραγονία - Ναβάρα Asin de Broto, Broto, Jaca, Pamplona
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 1ο San Sebastian, Bilbao
- Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
- Ριόχα, Αραγονία, Καταλονία (Μέρος 3ο) Logroño, Zaragoza, LLeida
- Καταλονία - Μέρος 4ο Barcelona
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Χώρα των Βάσκων – Μέρος 2ο
Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
Κοινή επιθυμία όλων μας ήταν να επισκεφτούμε την πόλη της Gernica με το μουσείο της, που είναι αφιερωμένο στην γνωστή καταστροφή της πόλης από τους βομβαρδισμούς των Γερμανών.
Φτάνοντας συναντήσαμε μια σχετικά σύγχρονη πόλη, προσεγμένη και πεντακάθαρη, που παρά την ισοπέδωση της έχει καταφέρει να κρατήσει το παραδοσιακό της χρώμα.
Μπήκαμε στο μουσείο Museo De La Paz De Gernika (Μουσείο της ειρήνης της Γκερνίκα), χωρίς μάλιστα να πληρώσουμε εισιτήριο καθώς τις Κυριακές είναι δωρεάν η είσοδος και αρχίσαμε να βλέπουμε το υλικό (κυρίως φωτογραφικό) από την ιστορία της πόλης. Η τύχη μας συνεχίστηκε καθώς εκείνες της ημέρες φιλοξενούνταν στο μουσείο μια μικρή έκθεση σύγχρονων έργων τέχνης που ήταν εμπνευσμένα από τον διάσημο πίνακα του Πικάσο.
Η πόλη είχε να μας δείξει και κάποια άλλα ωραία σημεία της όπως το πάρκο Parque de los pueblos de Europa (μέσα στο οποίο υπήρχαν αρκετά ενδιαφέροντα σύγχρονα γλυπτά) αλλά και χώροι χαλάρωσης και αναψυχής. Δίπλα ακριβώς ήταν και το κτίριο Casa de Juntas με ένα πολύ ωραίο αίθριο με οροφή – βιτρό.
Συνεχίσαμε την εκδρομή περνώντας από τα παραλιακά χωριά Bermeo και Mundaka ρίχνοντας μια ματιά, εκ του μακρόθεν, στις «πνιγμένες» από κόσμο παραλίες τους. Προτιμήσαμε να ανέβουμε πιο ψηλά στους λόφους πάνω από το Bermeo σταματώντας σ’ ένα εστιατόριο – ψησταριά (Asador Cannon) με μέτριο φαγητό αλλά πολύ ωραίους κήπους και πανοραμική θέα.
Επιστρέφοντας στο Μπιλμπάο είχαμε ακόμη διάθεση και κουράγιο για βόλτα. Μπήκαμε στην παλιά πόλη και τριγυρίσαμε στις πλατείες της Plaza Nueva και Plaza Moyua, τις εκκλησίες της Catedral de Santiago και Basilica of Begoña και την γέφυρα Zubizuri του πολύ γνωστού μας αρχιτέκτονα Calatrava.
Καταλήξαμε στην αγορά La Ribera στην άκρη της παλιάς πόλης, πάνω σχεδόν στο ποτάμι. Η αγορά στεγάζεται σε ένα κτίριο που θυμίζει ποταμόπλοιο και συγκεντρώνει όχι μόνο τους ντόπιους αγοραστές (κυρίως τις πρωινές ώρες) αλλά και πολλούς επισκέπτες που έρχονται εδώ για να δουν το κτίριο αλλά και να φάνε στα ταπάδικα που μένουν ανοιχτά ως αργά το βράδυ.
Μετά από έναν καλό ύπνο, τον τελευταίο στην πόλη, ξαναμπήκαμε στα αυτοκίνητα και ξεκινήσαμε την κάθοδο με κατεύθυνση νότιο – ανατολικά. Η επόμενη διανυκτέρευση θα ήταν στο Sobrón περνώντας πριν από την Vitoria.
Στην Vitoria (Gasteiz στα βασκικά), την πρωτεύουσα της αυτόνομης κοινότητας των Βάσκων συνειδητοποιήσαμε ότι κάτι συνέβαινε στην πόλη. Δεν ήταν εύκολο να πλησιάσουμε στο κέντρο με τα αυτοκίνητο ενώ υπήρχε πολύς κόσμος που κατευθυνόταν προς τα εκεί με τα πόδια. Παρκάραμε αναγκαστικά κάπως πιο μακριά και αρχίσαμε να περπατάμε μαζί με τους υπόλοιπους προς την παλιά πόλη. Παρατηρήσαμε ότι όλοι οι ντόπιοι, από τους ηλικιωμένους ως και τα μωρά στα καροτσάκια, ήταν ντυμένοι είτε πλήρως με τις παραδοσιακές τους στολές είτε φορούσαν απλά κάποια παραδοσιακά μαντήλια ή γκέτες.
Είχαμε πέσει στην περίοδο των εορτασμών για την προστάτιδα της πόλης την Λευκή Παρθένο (Virgen Blanca) που είχε ξεκινήσει στις 4/8 και θα τελείωνε στις 9/8 με διάφορες εκδηλώσεις σε όλη την πόλη.
Γρήγορα ο κόσμος πύκνωσε και όταν πια φτάσαμε στην Plaza España επικρατούσε το αδιαχώρητο. Στην μια άκρη της πλατείας υπήρχαν 10 τεράστιες μαριονέτες με ύψος πάνω από 5 μέτρα, όλες καλοφτιαγμένες μα και ιδιαίτερες.
Λίγο αργότερα, με επικεφαλής τις μαριονέτες, το πλήθος ξεκίνησε μια περιοδεία μέσα στην πόλη. Σιγά σιγά αποκοπήκαμε από την πομπή και συνεχίσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε από την Plaza de la Virgen Blanca και την Catedral de Santa Maria και αρχίσαμε να μπαίνουμε στα στενά της πόλης. Παντού υπήρχε πολύς κόσμος και πολλά μικρά συγκροτήματα που έπαιζαν μουσική με τα παραδοσιακά τους όργανα.
Με μεγάλη δυσκολία μπορέσαμε να τσιμπήσουμε κάτι σ’ ένα από τα μικρά εστιατόρια του κέντρου. Όμως ο χρόνος μας σε αυτή την πόλη – έκπληξη τελείωνε. Έπρεπε να συνεχίσουμε προς το Sobrón.
Στην διαδρομή περάσαμε έξω από την μάλλον άσχημη πόλη Miranda de Ebro και αφού αρχίσαμε να σκαρφαλώνουμε στα ομαλά βουνά της περιοχής φτάσαμε στο Sobrón Alto, το μικροσκοπικό χωριουδάκι που βρισκόταν στα σύνορα της χώρας των Βάσκων με την Καστίγια και Λεόν.
Λόγω κακής συνεννόησης περιμέναμε για 1 ωρίτσα έξω από το παραδοσιακό σπίτι που είχαμε επιλέξει για την διαμονή μας.
Όταν τελικά έφτασε ο οικοδεσπότης μας μπήκαμε στο πολύ μεγάλο και καλοφτιαγμένο σπίτι και αρχίσαμε να ετοιμάζουμε μια περιποιημένη μακαρονάδα που μας είχε λείψει.
Στην διάρκεια της νύχτας και με την πτώση της θερμοκρασίας, το παλιό, ξύλινο σπίτι αν και ανακαινισμένο άρχισε να τρίζει. Οι παράξενοι ήχοι που ακούγονταν μέσα στην απόλυτη ησυχία της νύχτας άφησαν άυπνη την φίλη μας Ι που ανησυχούσε για κατάρρευση, κλέφτες, φαντάσματα και ξωτικά!!! Αν και έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε, ακόμα την δουλεύουμε.
Το επόμενο πρωινό οι δρομείς της παρέας έκαναν – έτσι για ζέσταμα – καμιά δεκαριά χιλιόμετρα στα μονοπάτια της περιοχής που ήταν σηματοδοτημένα με φανταστικούς πλεκτούς στύλους. Γρήγορα διαπιστώσαμε ότι ακόμη και τα δέντρα του χωριού ήταν διακοσμημένα με αυτόν τον τρόπο. (Αν σας περισσεύουν τίποτα καρεδάκια ή σεμεδάκια από την γιαγιά σας να τους τα στείλουμε)
Κατά την αναχώρησή μας, ήρθε να μας αποχαιρετίσει ο οικοδεσπότης μας, ένας ενναλακτικός τύπος, ευγενέστατος και με όρεξη για κουβέντα. Μας ρώτησε πως μας φαίνεται ο τόπος του και του απαντήσαμε ότι είναι πολύ όμορφος, μοιάζει πολύ με την Ελλάδα αλλά είναι σαφώς πιο τακτοποιημένος και οργανωμένος. Συμφώνησε με μεγάλη του λύπη όσον αφορά το οργανωμένος και μας εκθείασε την Ελλάδα λέγοντας:
«Ay ay Grecia, muy anárquica» (Αχ αχ η Ελλάδα, πολύ αναρχική)!!!
Χαιρετήσαμε το Sobrón με λύπη καθώς θα θέλαμε να μείνουμε λίγο ακόμη εκεί, στην γαλήνη της ισπανικής εξοχής και πήραμε την κατηφόρα προς το Logroño και την Zaragoza.
Bilbao, Gernica, Vitoria, Sobrón
Κοινή επιθυμία όλων μας ήταν να επισκεφτούμε την πόλη της Gernica με το μουσείο της, που είναι αφιερωμένο στην γνωστή καταστροφή της πόλης από τους βομβαρδισμούς των Γερμανών.
Φτάνοντας συναντήσαμε μια σχετικά σύγχρονη πόλη, προσεγμένη και πεντακάθαρη, που παρά την ισοπέδωση της έχει καταφέρει να κρατήσει το παραδοσιακό της χρώμα.

Μπήκαμε στο μουσείο Museo De La Paz De Gernika (Μουσείο της ειρήνης της Γκερνίκα), χωρίς μάλιστα να πληρώσουμε εισιτήριο καθώς τις Κυριακές είναι δωρεάν η είσοδος και αρχίσαμε να βλέπουμε το υλικό (κυρίως φωτογραφικό) από την ιστορία της πόλης. Η τύχη μας συνεχίστηκε καθώς εκείνες της ημέρες φιλοξενούνταν στο μουσείο μια μικρή έκθεση σύγχρονων έργων τέχνης που ήταν εμπνευσμένα από τον διάσημο πίνακα του Πικάσο.


Η πόλη είχε να μας δείξει και κάποια άλλα ωραία σημεία της όπως το πάρκο Parque de los pueblos de Europa (μέσα στο οποίο υπήρχαν αρκετά ενδιαφέροντα σύγχρονα γλυπτά) αλλά και χώροι χαλάρωσης και αναψυχής. Δίπλα ακριβώς ήταν και το κτίριο Casa de Juntas με ένα πολύ ωραίο αίθριο με οροφή – βιτρό.

Συνεχίσαμε την εκδρομή περνώντας από τα παραλιακά χωριά Bermeo και Mundaka ρίχνοντας μια ματιά, εκ του μακρόθεν, στις «πνιγμένες» από κόσμο παραλίες τους. Προτιμήσαμε να ανέβουμε πιο ψηλά στους λόφους πάνω από το Bermeo σταματώντας σ’ ένα εστιατόριο – ψησταριά (Asador Cannon) με μέτριο φαγητό αλλά πολύ ωραίους κήπους και πανοραμική θέα.

Επιστρέφοντας στο Μπιλμπάο είχαμε ακόμη διάθεση και κουράγιο για βόλτα. Μπήκαμε στην παλιά πόλη και τριγυρίσαμε στις πλατείες της Plaza Nueva και Plaza Moyua, τις εκκλησίες της Catedral de Santiago και Basilica of Begoña και την γέφυρα Zubizuri του πολύ γνωστού μας αρχιτέκτονα Calatrava.


Καταλήξαμε στην αγορά La Ribera στην άκρη της παλιάς πόλης, πάνω σχεδόν στο ποτάμι. Η αγορά στεγάζεται σε ένα κτίριο που θυμίζει ποταμόπλοιο και συγκεντρώνει όχι μόνο τους ντόπιους αγοραστές (κυρίως τις πρωινές ώρες) αλλά και πολλούς επισκέπτες που έρχονται εδώ για να δουν το κτίριο αλλά και να φάνε στα ταπάδικα που μένουν ανοιχτά ως αργά το βράδυ.

Μετά από έναν καλό ύπνο, τον τελευταίο στην πόλη, ξαναμπήκαμε στα αυτοκίνητα και ξεκινήσαμε την κάθοδο με κατεύθυνση νότιο – ανατολικά. Η επόμενη διανυκτέρευση θα ήταν στο Sobrón περνώντας πριν από την Vitoria.
Στην Vitoria (Gasteiz στα βασκικά), την πρωτεύουσα της αυτόνομης κοινότητας των Βάσκων συνειδητοποιήσαμε ότι κάτι συνέβαινε στην πόλη. Δεν ήταν εύκολο να πλησιάσουμε στο κέντρο με τα αυτοκίνητο ενώ υπήρχε πολύς κόσμος που κατευθυνόταν προς τα εκεί με τα πόδια. Παρκάραμε αναγκαστικά κάπως πιο μακριά και αρχίσαμε να περπατάμε μαζί με τους υπόλοιπους προς την παλιά πόλη. Παρατηρήσαμε ότι όλοι οι ντόπιοι, από τους ηλικιωμένους ως και τα μωρά στα καροτσάκια, ήταν ντυμένοι είτε πλήρως με τις παραδοσιακές τους στολές είτε φορούσαν απλά κάποια παραδοσιακά μαντήλια ή γκέτες.

Είχαμε πέσει στην περίοδο των εορτασμών για την προστάτιδα της πόλης την Λευκή Παρθένο (Virgen Blanca) που είχε ξεκινήσει στις 4/8 και θα τελείωνε στις 9/8 με διάφορες εκδηλώσεις σε όλη την πόλη.
Γρήγορα ο κόσμος πύκνωσε και όταν πια φτάσαμε στην Plaza España επικρατούσε το αδιαχώρητο. Στην μια άκρη της πλατείας υπήρχαν 10 τεράστιες μαριονέτες με ύψος πάνω από 5 μέτρα, όλες καλοφτιαγμένες μα και ιδιαίτερες.


Λίγο αργότερα, με επικεφαλής τις μαριονέτες, το πλήθος ξεκίνησε μια περιοδεία μέσα στην πόλη. Σιγά σιγά αποκοπήκαμε από την πομπή και συνεχίσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε από την Plaza de la Virgen Blanca και την Catedral de Santa Maria και αρχίσαμε να μπαίνουμε στα στενά της πόλης. Παντού υπήρχε πολύς κόσμος και πολλά μικρά συγκροτήματα που έπαιζαν μουσική με τα παραδοσιακά τους όργανα.


Με μεγάλη δυσκολία μπορέσαμε να τσιμπήσουμε κάτι σ’ ένα από τα μικρά εστιατόρια του κέντρου. Όμως ο χρόνος μας σε αυτή την πόλη – έκπληξη τελείωνε. Έπρεπε να συνεχίσουμε προς το Sobrón.
Στην διαδρομή περάσαμε έξω από την μάλλον άσχημη πόλη Miranda de Ebro και αφού αρχίσαμε να σκαρφαλώνουμε στα ομαλά βουνά της περιοχής φτάσαμε στο Sobrón Alto, το μικροσκοπικό χωριουδάκι που βρισκόταν στα σύνορα της χώρας των Βάσκων με την Καστίγια και Λεόν.
Λόγω κακής συνεννόησης περιμέναμε για 1 ωρίτσα έξω από το παραδοσιακό σπίτι που είχαμε επιλέξει για την διαμονή μας.

Όταν τελικά έφτασε ο οικοδεσπότης μας μπήκαμε στο πολύ μεγάλο και καλοφτιαγμένο σπίτι και αρχίσαμε να ετοιμάζουμε μια περιποιημένη μακαρονάδα που μας είχε λείψει.

Στην διάρκεια της νύχτας και με την πτώση της θερμοκρασίας, το παλιό, ξύλινο σπίτι αν και ανακαινισμένο άρχισε να τρίζει. Οι παράξενοι ήχοι που ακούγονταν μέσα στην απόλυτη ησυχία της νύχτας άφησαν άυπνη την φίλη μας Ι που ανησυχούσε για κατάρρευση, κλέφτες, φαντάσματα και ξωτικά!!! Αν και έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε, ακόμα την δουλεύουμε.
Το επόμενο πρωινό οι δρομείς της παρέας έκαναν – έτσι για ζέσταμα – καμιά δεκαριά χιλιόμετρα στα μονοπάτια της περιοχής που ήταν σηματοδοτημένα με φανταστικούς πλεκτούς στύλους. Γρήγορα διαπιστώσαμε ότι ακόμη και τα δέντρα του χωριού ήταν διακοσμημένα με αυτόν τον τρόπο. (Αν σας περισσεύουν τίποτα καρεδάκια ή σεμεδάκια από την γιαγιά σας να τους τα στείλουμε)



Κατά την αναχώρησή μας, ήρθε να μας αποχαιρετίσει ο οικοδεσπότης μας, ένας ενναλακτικός τύπος, ευγενέστατος και με όρεξη για κουβέντα. Μας ρώτησε πως μας φαίνεται ο τόπος του και του απαντήσαμε ότι είναι πολύ όμορφος, μοιάζει πολύ με την Ελλάδα αλλά είναι σαφώς πιο τακτοποιημένος και οργανωμένος. Συμφώνησε με μεγάλη του λύπη όσον αφορά το οργανωμένος και μας εκθείασε την Ελλάδα λέγοντας:
«Ay ay Grecia, muy anárquica» (Αχ αχ η Ελλάδα, πολύ αναρχική)!!!
Χαιρετήσαμε το Sobrón με λύπη καθώς θα θέλαμε να μείνουμε λίγο ακόμη εκεί, στην γαλήνη της ισπανικής εξοχής και πήραμε την κατηφόρα προς το Logroño και την Zaragoza.
Last edited: