Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σημαντικές Πληροφορίες][B][I]ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:[/I][/B
- Οι Βινιέτες
- Γερμανία
- Η βουνοπλαγιά του Drackenstein
- Κόμβος Μόναχο - Σάλτσμπουργκ
- Αυστρία
- Κόμβος Σάλτσμπουργκ - Βιέννη- Βιλλαχ
- Οι πρώτες πινακίδες για Λουμπλιάνα
- Κόμβος Βιλλαχ - Τούνελ του Καραβανκεν
- Σλοβενία
- Λουμπλιάνα
- Κροατία
- Οι πρώτες πινακίδες για Βελιγράδι
- Σερβία
- Ο αυτοκινητόδρομος του Βελιγραδίου
- Τα πρώτα διόδια στη Σερβία
- Κόμβος Νις - Σκοπίων - Σόφιας
- Η βουνοπλαγιά Γκρντελιτσκα Κλιζουρα
- Τέρμα Σερβίας
- Φυρομ
- Αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος
- Ελλάδα
ΚΟΜΒΟΣ ΝΙΣ-ΣΚΟΠΙΩΝ-ΣΟΦΙΑΣ:
Σε αυτόν τον κόμβο λοιπόν μπορούμε να επιλέξουμε εάν θέλουμε να κατευθυνθούμε προς την Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, ή εάν θέλουμε να κατέβουμε μέσω ΦΥΡΟΜ.
Αυτήντην επιλογή καλό είναι φυσικά να την κάνουν μόνο όσοι σκοπεύουν να πάνε προς Μακεδονία ή ακόμα και την Θράκη. Για όσους θέλουν να κατέβουν για Αθήνα είναι φυσικά λογικότερο να κατέβουν μέσω ΦΥΡΟΜ και συγκεκριμένα μέσω Σκοπίων και Θεσσαλονίκης.
Από κει φυσικά παίρνετε τον αυτοκινητόδρομο προς Αθήνα και φτάνετε στον προορισμό σας.
Εγώ λοιπόν έχω ως αρχικό στόχο πάντα την πόλη των Σερρών.
Οι Σέρρες λοιπόν βρήσκονται μώλις 60 χιλιόμετρα μακρυά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με αποτέλεσμα θεοριτικά να συμφέρει από εκεί μια διαδρομή.
ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΑ ή ΑΠΟ ΣΟΦΙΑ;;; ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΡΙΑ:
Η διαφορά όμως μέσω Νις, Σόφιας, Σαντάνσκι, Σερρών σε σχέση με την διαδρομή μέσω Σκοπίων, Θεσσαλονίκης, Σερρών είναι πολύ απλά οτι ναι μεν η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας είναι θεοριτικά πιο κοντά στις Σέρρες αλλά μέσω Βουλγαρίας Δεν υπάρχει πουθενά αυτοκινητόδρομος! Το Νις είναι το τελευταίο σημείο που θα συναντήσετε αυτοκινητόδρομο
(ή αντιστρόφως εάν επιστρέψετε από Ελλάδα το πρώτο που θα συναντήσετε αυτοκινητόδρομο).
Η διαδρομή λοιπόν μέσω ΦΥΡΟΜ είναι μεν λιγάκι πιο μακρυά αλλά πολύ πιο ξεκούραστη καθώς αυτή μέσω Βουλγαρίας επιζητεί το πέρασμα από την πολύ επικίνδυνη για οδήγηση διαδρομή μέσω της Σιτσεβάτσκα Κλίζουρα η οποία είναι ένα πέρασμα από δυό τεράστιες χαράδρες μέσα από τα στενά των οποίων και δίπλα από το ποτάμι του Νίσαβα περνάει ένας στενός εθνικός δρόμος που εννώνει το Νις με την συνοριακή πόλη Ντιμίτροβγκραντ στα σερβοβουλγαρικά σύνορα.
Εδώ λοιπόν αξίζει να σημειώσω πως στον γυρισμό μου από την Ελλάδα είχα επιλέξει να γυρίσω από Βουλγαρία από απλή περιέργια. Δεν συνιστώ σε κανέναν αυτήν την διαδορμή και λόγο της πικινδυνότητας, αλλά και λόγο των ίσως χειρότερων οδηγών της Ευρώπης, τηων Βουλγάρων δηλαδή, οι οποίοι πραγματικά κάνουν πάρα πολλά επικίνδυνα προσπεράσματα ενώ δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο, όταν δουν οτι ο δρόμος είναι ελεύθερος από αυτοκίνητα.
Έσουμε όμως και τους ιδιαίτερα καραδιευθαρμένους Βούλγαρους αστυνομικούς που πραγματικά λαδώνονται για ΌΛΑ!
Αφήστε λοιπόν την Βουλγαρία.
Τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Νις-Ντιμίτροβγκραντ. Τότε ίσως μπορουμε να το δούμε με μία ακόμα ματιά, αλλά προς το παρόν συμβουλέυω τους πάντες να οδηγήσουν μέσω της ΦΥΡΟΜ, κι ας μην... χωνευόμαστε ιδιαίτερα με δαύτους για πολλούς, ποικίλιους και γνωστούς λόγους.
Πίσω πάλι στο ταξίδι μας όμως.
Ο αυτοκινητόδρομος από το Βελιγράδι μέχρι και το Νις είναι πραγματικό χαλί. Το οδόστρωμα είναι αρίστης ποιότητας ενώ πραγματικά διαδσκεδάζει κάποιος την ηρεμία με την οποία μπορείτε πλέον να οδηγήσετε από εδώ και πέρα.
Το τοπίο τριγύρο σας θα αρχίσει να πρασινίζει ενώ όμορφα είναι και τα σερβικά χωριουδάκια μέσα στις κατά τόπουςε μικρές κοιλάδες διξιά κι αριστερά σας.
ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΤΗΣ OMV NOTIA ΤΟΥ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ:
Κάπου στα μισά της διαδρομής μας, σε απόσταση περίπου 110 χιλιομέτρων , από το Βελιγράδι για το Νις,
θα σηναντήσετε ίσως το καλήτερο βενζινάδικο με πάρκινγκ κι εστιατόριο της Σερβίας. Πρόκειτε για ένα πρατη΄ριο καυσίμων της αυστριακής εταιρίας ΟΜV, το οποίο έχει πολύ καλές τιμές σε βενζίνη, καταπλητκτική κουζίνα, ενώ υπάρχει κι ένας πολύ μεγάλος χώρος πάρκινγκ, τον οποίο και μπορείτε να επιλέξετε σε περίπτοση που θέλετε να διανυκτερεύσετε ή απλά να ξεκουραστείτε με έναν μικρόν υπνάκο εντώς της Σερβίας.
ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ:
Συνεχίζουμε λοιπόν τον δρόμο μας για το Νις.
Μετά από άλλα 130 χιλιόμετρα διαδρομής, μετά το βενζινάδικο της ΟΜV, φτάνουμε στον σταθμό διοδίων έξω από το Νις.
Εδώ λοιπόν δίνετε το καρτελάκι που πήρατε από τον σταθμό εισόδου μετά το Βελιγράδι στον εισπράκτορα, και πληρώνετε 7,50? για την όλη διαδρομή
(έχετε μήπως κάποιο παράπονο κύριοι του “Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω” ;;; - Εάν τολμάτε, μην πληρώνετε κι εδώ... ).
Συνεχίζετε λοιπόν την διαδρομή σας και ακολουθείτε τις πρώτες πινακίδες που εμφανίζοναι μπρωστά σας με την επιγραφή: Skopje ,Tessaloniki, Atina,!
Ναι! Το τέλος πλησιάζει ΌΛΟ και περισσότερο!
ΠΑΜΕ ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΑ ΛΟΙΠΟΝ...:
Εδώ λοιπόν θα σηναντήσετε και τον κόμβο που προανέφερα προηγουμένως. Εσείς λοιπόν θα ακολουθήσετε την διαδρομή μέσω Σκοπίων και αφήνετε την έξοδο για Σόφια να περάσει... απαρατήρητη...
Ελάχιστα χιλιόμετρα λοιπόν μετά τον προηγούμενο σταθμό πληρωμής των διοδίων, κι αφού περάσετε από τον κόμβο Νις - Σόφια – Σκόπια, σας περιμένει ο τρίτος σταθμός που εκδίδει καρτέλλα εισόδου.
Αυτήν λοιπόν θα την φυλλάξετε μέχρι και το Λκέσκοβατς όπου και τελειώνει ο αυτοκινητόδρομος με ματεύθυνση για τα Σκόπια!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ ΣΤΟ ΛΕΣΚΟΒΑΤΣ:
Ο αυτοκινητόδρομος Νις-Λέσκοβατς είναι σχετικά καινούργιος κι επίσης σε άριστηκατάσταση.
Η διαδορμή λοιπόν μέχρι και τον τελευταίο σταθμό διοδίων στο Λέσκοβατς είναι περίπου 50 χιλιόμετρα.
Φτάνοντας λοιπόν εκεί, παραδίνετε το τελευταίο καρτελλάκι που πήρατε από το Νις και πληρώνετε 2? στον σταθμό διοδίων του Λέσκοβατς.
ΤΕΡΜΑ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ...:
Από εδώ κι έπειτα αντίο αυτοκινητόδρομε...
Τουλάχιστον μέχρι το 2012...
Από το Λέσκοβατς μέχρι και το χωριό Πρέσεβο, οπου βρήσκονται όπως έιπα και πριν τα σύνορα Σερβίας-ΦΥΡΟΜ αυτήν την στιγμή υπάρχουν κάποια τμήματα του δρόμου τα οποία έχουν μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο και αναμένετε το 2012 να παραδοθεί ολόκληρος σε κυκλοφορία.
Η κατασκευάστρια εταιρία παρεπιμπτόντως είναι ελληνική!
Όταν με το καλό τελειώσει το όλο έργο, το πέρασμά σας από την Σερβία θα μπορεί να γίνετε εξ ολοκλήρου πάνω σε αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών μέχρι και τα σύνορα με την ΦΥΡΟΜ.
Σε αυτόν τον κόμβο λοιπόν μπορούμε να επιλέξουμε εάν θέλουμε να κατευθυνθούμε προς την Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, ή εάν θέλουμε να κατέβουμε μέσω ΦΥΡΟΜ.
Αυτήντην επιλογή καλό είναι φυσικά να την κάνουν μόνο όσοι σκοπεύουν να πάνε προς Μακεδονία ή ακόμα και την Θράκη. Για όσους θέλουν να κατέβουν για Αθήνα είναι φυσικά λογικότερο να κατέβουν μέσω ΦΥΡΟΜ και συγκεκριμένα μέσω Σκοπίων και Θεσσαλονίκης.
Από κει φυσικά παίρνετε τον αυτοκινητόδρομο προς Αθήνα και φτάνετε στον προορισμό σας.
Εγώ λοιπόν έχω ως αρχικό στόχο πάντα την πόλη των Σερρών.
Οι Σέρρες λοιπόν βρήσκονται μώλις 60 χιλιόμετρα μακρυά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με αποτέλεσμα θεοριτικά να συμφέρει από εκεί μια διαδρομή.
ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΑ ή ΑΠΟ ΣΟΦΙΑ;;; ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΡΙΑ:
Η διαφορά όμως μέσω Νις, Σόφιας, Σαντάνσκι, Σερρών σε σχέση με την διαδρομή μέσω Σκοπίων, Θεσσαλονίκης, Σερρών είναι πολύ απλά οτι ναι μεν η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας είναι θεοριτικά πιο κοντά στις Σέρρες αλλά μέσω Βουλγαρίας Δεν υπάρχει πουθενά αυτοκινητόδρομος! Το Νις είναι το τελευταίο σημείο που θα συναντήσετε αυτοκινητόδρομο
(ή αντιστρόφως εάν επιστρέψετε από Ελλάδα το πρώτο που θα συναντήσετε αυτοκινητόδρομο).
Η διαδρομή λοιπόν μέσω ΦΥΡΟΜ είναι μεν λιγάκι πιο μακρυά αλλά πολύ πιο ξεκούραστη καθώς αυτή μέσω Βουλγαρίας επιζητεί το πέρασμα από την πολύ επικίνδυνη για οδήγηση διαδρομή μέσω της Σιτσεβάτσκα Κλίζουρα η οποία είναι ένα πέρασμα από δυό τεράστιες χαράδρες μέσα από τα στενά των οποίων και δίπλα από το ποτάμι του Νίσαβα περνάει ένας στενός εθνικός δρόμος που εννώνει το Νις με την συνοριακή πόλη Ντιμίτροβγκραντ στα σερβοβουλγαρικά σύνορα.
Εδώ λοιπόν αξίζει να σημειώσω πως στον γυρισμό μου από την Ελλάδα είχα επιλέξει να γυρίσω από Βουλγαρία από απλή περιέργια. Δεν συνιστώ σε κανέναν αυτήν την διαδορμή και λόγο της πικινδυνότητας, αλλά και λόγο των ίσως χειρότερων οδηγών της Ευρώπης, τηων Βουλγάρων δηλαδή, οι οποίοι πραγματικά κάνουν πάρα πολλά επικίνδυνα προσπεράσματα ενώ δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο, όταν δουν οτι ο δρόμος είναι ελεύθερος από αυτοκίνητα.
Έσουμε όμως και τους ιδιαίτερα καραδιευθαρμένους Βούλγαρους αστυνομικούς που πραγματικά λαδώνονται για ΌΛΑ!
Αφήστε λοιπόν την Βουλγαρία.
Τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Νις-Ντιμίτροβγκραντ. Τότε ίσως μπορουμε να το δούμε με μία ακόμα ματιά, αλλά προς το παρόν συμβουλέυω τους πάντες να οδηγήσουν μέσω της ΦΥΡΟΜ, κι ας μην... χωνευόμαστε ιδιαίτερα με δαύτους για πολλούς, ποικίλιους και γνωστούς λόγους.
Πίσω πάλι στο ταξίδι μας όμως.
Ο αυτοκινητόδρομος από το Βελιγράδι μέχρι και το Νις είναι πραγματικό χαλί. Το οδόστρωμα είναι αρίστης ποιότητας ενώ πραγματικά διαδσκεδάζει κάποιος την ηρεμία με την οποία μπορείτε πλέον να οδηγήσετε από εδώ και πέρα.
Το τοπίο τριγύρο σας θα αρχίσει να πρασινίζει ενώ όμορφα είναι και τα σερβικά χωριουδάκια μέσα στις κατά τόπουςε μικρές κοιλάδες διξιά κι αριστερά σας.
ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΤΗΣ OMV NOTIA ΤΟΥ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ:
Κάπου στα μισά της διαδρομής μας, σε απόσταση περίπου 110 χιλιομέτρων , από το Βελιγράδι για το Νις,
θα σηναντήσετε ίσως το καλήτερο βενζινάδικο με πάρκινγκ κι εστιατόριο της Σερβίας. Πρόκειτε για ένα πρατη΄ριο καυσίμων της αυστριακής εταιρίας ΟΜV, το οποίο έχει πολύ καλές τιμές σε βενζίνη, καταπλητκτική κουζίνα, ενώ υπάρχει κι ένας πολύ μεγάλος χώρος πάρκινγκ, τον οποίο και μπορείτε να επιλέξετε σε περίπτοση που θέλετε να διανυκτερεύσετε ή απλά να ξεκουραστείτε με έναν μικρόν υπνάκο εντώς της Σερβίας.
ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ:
Συνεχίζουμε λοιπόν τον δρόμο μας για το Νις.
Μετά από άλλα 130 χιλιόμετρα διαδρομής, μετά το βενζινάδικο της ΟΜV, φτάνουμε στον σταθμό διοδίων έξω από το Νις.
Εδώ λοιπόν δίνετε το καρτελάκι που πήρατε από τον σταθμό εισόδου μετά το Βελιγράδι στον εισπράκτορα, και πληρώνετε 7,50? για την όλη διαδρομή
(έχετε μήπως κάποιο παράπονο κύριοι του “Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω” ;;; - Εάν τολμάτε, μην πληρώνετε κι εδώ... ).
Συνεχίζετε λοιπόν την διαδρομή σας και ακολουθείτε τις πρώτες πινακίδες που εμφανίζοναι μπρωστά σας με την επιγραφή: Skopje ,Tessaloniki, Atina,!
Ναι! Το τέλος πλησιάζει ΌΛΟ και περισσότερο!
ΠΑΜΕ ΑΠΟ ΣΚΟΠΙΑ ΛΟΙΠΟΝ...:
Εδώ λοιπόν θα σηναντήσετε και τον κόμβο που προανέφερα προηγουμένως. Εσείς λοιπόν θα ακολουθήσετε την διαδρομή μέσω Σκοπίων και αφήνετε την έξοδο για Σόφια να περάσει... απαρατήρητη...
Ελάχιστα χιλιόμετρα λοιπόν μετά τον προηγούμενο σταθμό πληρωμής των διοδίων, κι αφού περάσετε από τον κόμβο Νις - Σόφια – Σκόπια, σας περιμένει ο τρίτος σταθμός που εκδίδει καρτέλλα εισόδου.
Αυτήν λοιπόν θα την φυλλάξετε μέχρι και το Λκέσκοβατς όπου και τελειώνει ο αυτοκινητόδρομος με ματεύθυνση για τα Σκόπια!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ ΣΤΟ ΛΕΣΚΟΒΑΤΣ:
Ο αυτοκινητόδρομος Νις-Λέσκοβατς είναι σχετικά καινούργιος κι επίσης σε άριστηκατάσταση.
Η διαδορμή λοιπόν μέχρι και τον τελευταίο σταθμό διοδίων στο Λέσκοβατς είναι περίπου 50 χιλιόμετρα.
Φτάνοντας λοιπόν εκεί, παραδίνετε το τελευταίο καρτελλάκι που πήρατε από το Νις και πληρώνετε 2? στον σταθμό διοδίων του Λέσκοβατς.
ΤΕΡΜΑ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ...:
Από εδώ κι έπειτα αντίο αυτοκινητόδρομε...
Τουλάχιστον μέχρι το 2012...
Από το Λέσκοβατς μέχρι και το χωριό Πρέσεβο, οπου βρήσκονται όπως έιπα και πριν τα σύνορα Σερβίας-ΦΥΡΟΜ αυτήν την στιγμή υπάρχουν κάποια τμήματα του δρόμου τα οποία έχουν μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο και αναμένετε το 2012 να παραδοθεί ολόκληρος σε κυκλοφορία.
Η κατασκευάστρια εταιρία παρεπιμπτόντως είναι ελληνική!
Όταν με το καλό τελειώσει το όλο έργο, το πέρασμά σας από την Σερβία θα μπορεί να γίνετε εξ ολοκλήρου πάνω σε αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών μέχρι και τα σύνορα με την ΦΥΡΟΜ.