Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Santo Sabato
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στην Piazza Mercato στήνεται μια μεγάλη υπαίθρια αγορά. Πρόκειται για την ιστορική αγορά La Piazzola, μια υπαίθρια αγορά που υπάρχει από το 1251. Σήμερα, πάνω από 400 έμποροι πουλούν … τα πάντα, από vintage ρούχα μέχρι χειροποίητα κοσμήματα, έθνικ χειροτεχνίες, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης και πολλά άλλα.
Τη γνώριζα αυτήν την αγορά, όχι μόνο από την κλασική έρευνα που κάνω πάντα, αλλά και από το προηγούμενο οδικό μου ταξίδι, κατά το οποίο περνώντας από την Μπολόνια, την είχε πάρει το μάτι μου.
photo από το internet...
Παρόλο λοιπόν που δεν είμαι shopaholic, αντιλαμβάνομαι ότι ένας τρόπος για να αποκτήσει κάποιος μια εικόνα για τον τοπικό πολιτισμό είναι να επισκεφτεί μια τοπική αγορά. Μπορεί κάποιος έτσι να πάρει μια πραγματική γεύση της καθημερινής ζωής των ντόπιων.
Στη συγκεκριμένη αγορά ήθελα λοιπόν και εγώ πολύ να πάω. Βέβαια εγώ ήθελα να πάω για … τουριστικούς λόγους! Αλλά τι σημασία έχει; Θα είμαστε όλες ευχαριστημένες και εγώ και οι φίλες μου.
ΤΑ ΨΩΝΙΑ!
(ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΩΣΤΕ
)
Στην αγορά Mercato είχα σήμερα σκοπό, που είναι Σάββατο να τις πάω τις φίλες μου για να «ξεχαρμανιάσουν». Η αγορά ήταν και δίπλα στο σταθμό των τρένων, από τον οποίο θα παίρναμε τρένο για τη Ραβέννα. Επίσης είχα ακούσει ότι η αγορά αυτή έχει και αρκετά οικονομικά (παπούτσια και τσάντες κυρίως), οπότε ευελπιστούσα ότι αν ψώνιζαν κάτι εκεί οι φίλες μου, θα είχαμε ξεμπερδέψει με το θέμα «ψώνια» και θα συνεχίζαμε απερίσπαστες με το τουριστικό κομμάτι της εκδρομής μας.
Φάγαμε ένα αρκετά δυνατό πρωινό και φύγαμε για την πλατεία Mercato.
Πραγματικά είναι υπέροχος ο δρόμος του ξενοδοχείου μας. Χαίρεσαι να τον περπατάς.
Στα 100μ. από το ξενοδοχείο μας δεξιά σε ένα στενάκι της Via Maggiore το μάτι μας έπεσε πάνω σε μια γνώριμη εικόνα αγίου. Ελληνική εκκλησία μας φάνηκε και έτσι κάναμε μια στάση για να τη δούμε λίγο και μέσα (χρονιάρα μέρα που είναι).
Ο San Michele ήταν μια εκκλησία που ήταν παράξενη για Ορθόδοξη, αλλά και δεν έμοιαζε καθόλου με Καθολική. Σάββατο του Λαζάρου σήμερα για τους ορθόδοξους και Μ. Σάββατο για τους Καθολικούς και μέσα δεν είχε ψυχή.
Ότι και να ήταν, εμείς προσκυνήσαμε και φύγαμε.
Τελικά, η περιέργεια με έσπρωξε να ψάξω για αυτήν στο διαδίκτυο αργότερα και έμαθα ότι πρόκειται για την Ελληνική μεν, Καθολική δε, εκκλησία του San Michele dei Leprosetti, η οποία υπηρετεί την Ουκρανική κοινότητα της πόλης.
Μέγα λάθος αποδείχτηκε το ότι το ξενοδοχείο που επιλέξαμε ήταν τόσο μακριά από το σταθμό των τρένων. Όχι τόσο για το πολύ περπάτημα που κάναμε κάθε μέρα για να φτάσουμε σε αυτό, το οποίο ομολογώ ότι ήταν και ευχάριστο κάτω από τις πάμπολλες καμάρες, αλλά για το δυσανάλογα πολύ μα πολύ χρόνο που κάναμε για να διασχίσουμε την απόσταση μέχρι εκεί!!!
Η απόσταση από το ξενοδοχείο μας μέχρι το σταθμό ήταν περίπου 2 χιλιόμετρα δηλ. κανένα 20λεπτο περπάτημα. Ε! Εμείς κάναμε περί το δύωρο!! Και ο λόγος; Γιατί απλούστατα μπαίναμε σε όλα τα μαγαζιά που βρίσκαμε στο δρόμο μας. Όχι μόνο μπαίναμε αλλά προβάραμε και ρούχα. Όταν λέω προβάραμε … εννοώ ότι δεν προβάριζα εγώ, αλλά οι δύο φίλες μου.
Οι δύο συνταξιδιώτισσές μου όταν μου έλεγαν «δεν έχουμε πρόβλημα να πάμε στη Ραβέννα να δούμε τα ψηφιδωτά» είχαν ξεχάσει να συμπληρώσουν στην πρόταση «…αρκεί πρώτα να φάμε όλο το πρωινό στα ψώνια». Έτσι, … για να προετοιμαστώ και εγώ ψυχολογικά ή έστω να διαμορφώσω το πρόγραμμα με «ελεύθερη ώρα για ψώνια». Παρόλα αυτά εγώ δεν γκρίνιαξα καθόλου μα καθόλου. Ήμουν Κυρία! Απλά όταν εκείνες έμπαιναν στα μαγαζιά, εγώ καθόμουν απ’ έξω και περίμενα.
Για να μην παρεξηγηθώ εδώ θα ήθελα να πω ότι και εμένα μου αρέσουν τα ψώνια, αλλά μου αρέσει να τα κάνω όταν είμαι στην «έδρα μου» και φυσικά όταν έχω χρόνο. Θα αφιερώσω ένα απόγευμα ή ένα Σάββατο για αυτά. Όταν είμαι σε ταξίδι θέλω να προλάβω να δω όσο γίνεται περισσότερα από τον τόπο που επισκέπτομαι, πολλές φορές και εις βάρος του ύπνου ή του να αράζω κάπου και να τρώω με τις ώρες ή να πίνω καφέ. Οι δύο φίλες μου αντίθετα ήταν άλλης φιλοσοφίας. Η μία …καλά … έχει στο αίμα της το shopping και η άλλη έλεγε ότι …δεν προλαβαίνει να πάει για ψώνια στην Αθήνα! Έχει παιδιά και πολλές υποχρεώσεις και δεν έχει χρόνο για ψώνια! Και βρήκε χρόνο στην Μπολόνια!!! Αν είναι δυνατόν!! Μου το ΄λεγε αυτό και εγώ τρελαινόμουν!

Κλείνει η παρένθεση.
Ανοίγω άλλη παρένθεση όμως.
Για μένα ένα από τα must αξιοθέατα της Μπολόνια είναι το Πανεπιστήμιο της πόλης. Πρόκειται για το αρχαιότερο Πανεπιστήμιο του Δυτικού κόσμου (του 1088) που είναι και σε λειτουργία έως και σήμερα.
Το Archiginnasio of Bologna, όπως λέγεται είναι ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια της πόλης και αποτελεί το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, όπου σήμερα στεγάζει την Δημοτική Βιβλιοθήκη και το “Θέατρο Ανατομίας”.
Το Πανεπιστήμιο...
Eδώ ξεκίνησε παγκοσµίως η διδασκαλία της ανατοµίας!
Οι αμφιθεατρικές θέσεις της αίθουσας είναι προσανατολισμένες προς το κεντρικό μαρμάρινο τραπέζι, που για χρόνια κείτονταν σώματα προς εξέταση, για το μάθημα της ανατομίας!
Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου...
Ένας διάδρομος με τα οικόσημα των φοιτητών...
Την προηγούμενη φορά που βρέθηκα στην πόλη είχα καταφέρει και το είχα επισκεφτεί (εξού και οι παραπάνω φωτογραφίες) και μπορώ να πω ότι είχα εντυπωσιαστεί πολύ. Ήθελα λοιπόν να το επισκεφτώ ξανά … ξεναγώντας έτσι και τις φίλες μου. Θεωρώ μάλιστα ότι είναι το πρώτο αξιοθέατο που θα πρέπει να επισκεφτεί κάποιος στην πόλη της Μπολόνια (μαζί με το Quadrilatero που γνώρισα το προηγούμενο βράδυ).
Ο μοναδικός “χώρος” στο πρόγραμμα ήταν σε αυτό εδώ το πρωινό, το οποίο όμως έτσι όπως είχε εξελιχθεί … είχε καταληφθεί από τη βόλτα στα μαγαζιά!
Για να έχουμε μιαν άνεση με την επίσκεψή μας στη Ραβέννα, το τρένο για αυτήν δεν θα έπρεπε να το πάρουμε αργότερα από τις 1:30, οπότε το Πανεπιστήμιο πια είχε οριστικά “κάνει φτερά”.
Διασχίζοντας τον κεντρικότατο δρόμο Via Dell’ Indipendenza κάναμε μια μικρή στάση στον Καθεδρικό του San Pietro, που βρίσκεται εδώ στριμωγμένος ανάμεσα στα κτίρια. Που είναι η «άπλα» του San Petronio, που είναι στο κέντρο της πλατείας; Λίγο «ριγμένος» καθεδρικός είναι αυτός.
Η Via Dell’ Indipendenza...
Και ο Καθεδρικός ... στα δεξιά...
Μέσα πάντως είναι μια μεγαλοπρεπής εκκλησία, όπως αρμόζει σε έναν καθεδρικό...
Βγήκαμε από τον καθεδρικό και συνεχίσαμε στη Via Dell’ Indipendenza.
Σήμερα δεν κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα στο κέντρο και η λεωφόρος ήταν όλη δική μου! Περπατούσα στο κέντρο της και "τραβούσα" φωτογραφίες. Τα κορίτσια όπως εύκολα πια μπορεί να φανταστεί κανείς, περπατούσαν κάτω από τις καμάρες κοιτώντας παράλληλα τις βιτρίνες!
Κάπου ανάμεσα στα μαγαζιά της πόλης και στην Mercato, λοξοδρομήσαμε για πολύ λίγο, προκειμένου να δούμε τα κανάλια της Μπολόνια.
Δηλαδή όταν λέμε κανάλια εννοούμε το εξής ένα κανάλι, που φαίνεται από ένα ψηλό γεφυράκι και ένα μικρό παραθυράκι της Via Piella. Αν δεν ξέρεις ότι βρίσκεται εκεί και περπατάς αμέριμνος, μάλλον δεν θα το δεις. Για κάποιο λόγο οι ταξιδιωτικοί οδηγοί συνιστούν να πάει κάποιος να δει αυτό το αξιοθέατο. Για μένα δεν είναι κάτι το σημαντικό. Γιατί όλες οι πόλεις θέλουν να μοιάσουν στη Βενετία; Δεν γίνεται. Λέγεται ότι η πόλη διαθέτει ένα τεράστιο δίκτυο καναλιών που διασχίζουν το κέντρο της. Ωστόσο, αυτό το μεσαιωνικό δίκτυο διαύλων αγνοείται συχνά, ακόμη και από τους ντόπιους αφού τα κτίρια κατασκευάστηκαν πάνω τους, από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1960.
Με τα πολλά φτάσαμε στην La Piazzola.
Εκεί με το που φτάσαμε τις φίλες μου τις έπιασε η σεμνοτυφία. «Άσε δεν ψωνίσουμε, γιατί δεν θα προλάβουμε». «Ας προσπεράσουμε και ψωνίζουμε στο γυρισμό.» «Που να τα κουβαλάμε άλλωστε και στη Ραβέννα»
Μία που το είπαν μία που το ξέχασαν!
Η αλήθεια ήταν ότι η αγορά αυτή ήταν σκέτος πειρασμός.
Εκεί που πρόβαραν εκείνες παπούτσια και χάζευαν τσάντες … εκεί βρήκα και εγώ ένα ζευγάρι πέδιλα καταπληκτικά μοδάτα έθνικ και ψώνισα.
Πήρα και μια τσαντούλα δώρο για την κόρη μου και ένα μικρό πορτοφολάκι, που στην ουσία ήταν προϊόν παζαριού επειδή ζητούσα καλύτερη τιμή. Αφού υπέπεσα και εγώ (που κατηγορούσα) στην αμαρτία, φανταστείτε τι ψώνισαν αυτές! Ξαφνικά δεν είχαν πρόβλημα που θα τα κουβαλούσαν στη Ραβέννα. 
Αυτή η καθυστέρηση με τα ψώνια μας “στοίχισε”, αφού όταν με τα πολλά ξεκολλήσαμε από την αγορά, στο λίγο δρόμο που είχαμε να κάνουμε μέχρι το σταθμό “φάγαμε” στο κεφάλι τη βροχή μιας ξαφνικής μπόρας. Και λέω ότι μας στοίχισε, γιατί γίναμε μούσκεμα αφού οι δύο πλατείες Piazza delle Medaglie D’ oro και XX Settember μπροστά από το σταθμό, πρέπει να είναι το μοναδικό σημείο στη Μπολόνια που δεν έχει τις φοβερές προστατευτικές καμάρες!!!
Αφού σουλουπωθήκαμε λίγο, αλλάξαμε όσο μπορούσαμε και αφού βάλαμε τη μία τσάντα μέσα στην άλλη, μαζεύοντας λίγο τον όγκο των πραγμάτων που σέρναμε μαζί μας και αρκετά ανανεωμένες αφού είχαμε ψωνίσει και μάλιστα όλες
…. βγάλαμε εισιτήρια για τη Ραβέννα.
Στη 1:00 είμαστε μέσα στο τρένο και στις 2:30 στο σταθμό της Ραβέννα. Αφού φτάσαμε έστω και τέτοια ώρα …. πάλι καλά. Θα προλάβω όμως να δω τα διάσημα ψηφιδωτά της ή θα αρχίσουμε και εδώ τα ψώνια;
ΤΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑ
Ο παραπάνω τίτλος με πολύ μικρή διαφορά κέρδισε τον δεύτερο υποψήφιο τίτλο «ΤΑ ΨΩΝΙΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑ»
Η Ραβέννα είναι μια όμορφη πόλη της Ιταλίας, στην οποία όμως μπορεί και να μην πήγαινα αν δεν είχε τα διάσημα ψηφιδωτά της. Όλες οι πόλεις της Ιταλίας είναι όμορφες, αλλά πρόχειρα μπορώ να σκεφτώ καμιά 12αριά πιο ωραίες από τη Ραβέννα.
Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στη Ραβέννα διαπίστωσα ότι όλος ο τουριστικός προσανατολισμός της πόλης είναι στραμμένος στα ψηφιδωτά των εκκλησιών της.
Εγώ μέχρι και σήμερα είχα στο μυαλό μου την εικόνα: Δύση με μεσαίωνας & καθολικισμός και Ανατολή με Βυζάντιο & ορθοδοξία. Στη Ραβέννα όμως συναντάει κανείς και τα δύο μαζί. Δύση με Βυζάντιο!!!
Σε οκτώ παλαιοχριστιανικά μνημεία της Ραβέννα υπήρχαν ψηφιδωτά αριστουργήματα από την εποχή του Βυζαντίου, τα οποία ανήκουν στη λίστα της Παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Λίγα λόγια για τη Ραβέννα…
Η Ραβέννα ως έδρα της Βασιλικής αυλής και πρωτεύουσα του Βασιλείου των Γότθων (που την κατέλαβαν το 493) απασχόλησε τον Ιουστινιανό και λόγω και της εξαιρετικής γεωγραφικής της θέσης που εξασφάλιζε εύκολη επικοινωνία με την Ανατολική Αυτοκρατορία.
Στα πλαίσια του προγράμματος στήριξης των ορθόδοξων πληθυσμών της Ιταλίας εφαρμόστηκε ένα σύστημα έμμεσης χρηματοδότησης για την ανέγερση μεγάλων ναών που θα ήταν σε θέση να συναγωνιστούν τους ναούς των κατακτητών Γότθων. Η πολιτική αυτή κορυφώθηκε μετά την ανακατάληψη από τους Βυζαντινούς το 540. Αποτέλεσμα αυτού είναι η πόλη της Ραβέννα σήμερα να είναι γεμάτη με μνημεία της εποχής του Ιουστινιανού!
Αυτά λοιπόν ήρθαμε να δούμε και εγώ τουλάχιστον ήμουν πολύ ενθουσιασμένη για αυτό!
..........................................
................................................................
..............................................................
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στην Piazza Mercato στήνεται μια μεγάλη υπαίθρια αγορά. Πρόκειται για την ιστορική αγορά La Piazzola, μια υπαίθρια αγορά που υπάρχει από το 1251. Σήμερα, πάνω από 400 έμποροι πουλούν … τα πάντα, από vintage ρούχα μέχρι χειροποίητα κοσμήματα, έθνικ χειροτεχνίες, καλλυντικά, είδη οικιακής χρήσης και πολλά άλλα.
Τη γνώριζα αυτήν την αγορά, όχι μόνο από την κλασική έρευνα που κάνω πάντα, αλλά και από το προηγούμενο οδικό μου ταξίδι, κατά το οποίο περνώντας από την Μπολόνια, την είχε πάρει το μάτι μου.

photo από το internet...
Παρόλο λοιπόν που δεν είμαι shopaholic, αντιλαμβάνομαι ότι ένας τρόπος για να αποκτήσει κάποιος μια εικόνα για τον τοπικό πολιτισμό είναι να επισκεφτεί μια τοπική αγορά. Μπορεί κάποιος έτσι να πάρει μια πραγματική γεύση της καθημερινής ζωής των ντόπιων.
Στη συγκεκριμένη αγορά ήθελα λοιπόν και εγώ πολύ να πάω. Βέβαια εγώ ήθελα να πάω για … τουριστικούς λόγους! Αλλά τι σημασία έχει; Θα είμαστε όλες ευχαριστημένες και εγώ και οι φίλες μου.
ΤΑ ΨΩΝΙΑ!
(ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΩΣΤΕ
Στην αγορά Mercato είχα σήμερα σκοπό, που είναι Σάββατο να τις πάω τις φίλες μου για να «ξεχαρμανιάσουν». Η αγορά ήταν και δίπλα στο σταθμό των τρένων, από τον οποίο θα παίρναμε τρένο για τη Ραβέννα. Επίσης είχα ακούσει ότι η αγορά αυτή έχει και αρκετά οικονομικά (παπούτσια και τσάντες κυρίως), οπότε ευελπιστούσα ότι αν ψώνιζαν κάτι εκεί οι φίλες μου, θα είχαμε ξεμπερδέψει με το θέμα «ψώνια» και θα συνεχίζαμε απερίσπαστες με το τουριστικό κομμάτι της εκδρομής μας.
Φάγαμε ένα αρκετά δυνατό πρωινό και φύγαμε για την πλατεία Mercato.
Πραγματικά είναι υπέροχος ο δρόμος του ξενοδοχείου μας. Χαίρεσαι να τον περπατάς.

Στα 100μ. από το ξενοδοχείο μας δεξιά σε ένα στενάκι της Via Maggiore το μάτι μας έπεσε πάνω σε μια γνώριμη εικόνα αγίου. Ελληνική εκκλησία μας φάνηκε και έτσι κάναμε μια στάση για να τη δούμε λίγο και μέσα (χρονιάρα μέρα που είναι).
Ο San Michele ήταν μια εκκλησία που ήταν παράξενη για Ορθόδοξη, αλλά και δεν έμοιαζε καθόλου με Καθολική. Σάββατο του Λαζάρου σήμερα για τους ορθόδοξους και Μ. Σάββατο για τους Καθολικούς και μέσα δεν είχε ψυχή.
Ότι και να ήταν, εμείς προσκυνήσαμε και φύγαμε.
Τελικά, η περιέργεια με έσπρωξε να ψάξω για αυτήν στο διαδίκτυο αργότερα και έμαθα ότι πρόκειται για την Ελληνική μεν, Καθολική δε, εκκλησία του San Michele dei Leprosetti, η οποία υπηρετεί την Ουκρανική κοινότητα της πόλης.
Μέγα λάθος αποδείχτηκε το ότι το ξενοδοχείο που επιλέξαμε ήταν τόσο μακριά από το σταθμό των τρένων. Όχι τόσο για το πολύ περπάτημα που κάναμε κάθε μέρα για να φτάσουμε σε αυτό, το οποίο ομολογώ ότι ήταν και ευχάριστο κάτω από τις πάμπολλες καμάρες, αλλά για το δυσανάλογα πολύ μα πολύ χρόνο που κάναμε για να διασχίσουμε την απόσταση μέχρι εκεί!!!
Η απόσταση από το ξενοδοχείο μας μέχρι το σταθμό ήταν περίπου 2 χιλιόμετρα δηλ. κανένα 20λεπτο περπάτημα. Ε! Εμείς κάναμε περί το δύωρο!! Και ο λόγος; Γιατί απλούστατα μπαίναμε σε όλα τα μαγαζιά που βρίσκαμε στο δρόμο μας. Όχι μόνο μπαίναμε αλλά προβάραμε και ρούχα. Όταν λέω προβάραμε … εννοώ ότι δεν προβάριζα εγώ, αλλά οι δύο φίλες μου.
Οι δύο συνταξιδιώτισσές μου όταν μου έλεγαν «δεν έχουμε πρόβλημα να πάμε στη Ραβέννα να δούμε τα ψηφιδωτά» είχαν ξεχάσει να συμπληρώσουν στην πρόταση «…αρκεί πρώτα να φάμε όλο το πρωινό στα ψώνια». Έτσι, … για να προετοιμαστώ και εγώ ψυχολογικά ή έστω να διαμορφώσω το πρόγραμμα με «ελεύθερη ώρα για ψώνια». Παρόλα αυτά εγώ δεν γκρίνιαξα καθόλου μα καθόλου. Ήμουν Κυρία! Απλά όταν εκείνες έμπαιναν στα μαγαζιά, εγώ καθόμουν απ’ έξω και περίμενα.
Για να μην παρεξηγηθώ εδώ θα ήθελα να πω ότι και εμένα μου αρέσουν τα ψώνια, αλλά μου αρέσει να τα κάνω όταν είμαι στην «έδρα μου» και φυσικά όταν έχω χρόνο. Θα αφιερώσω ένα απόγευμα ή ένα Σάββατο για αυτά. Όταν είμαι σε ταξίδι θέλω να προλάβω να δω όσο γίνεται περισσότερα από τον τόπο που επισκέπτομαι, πολλές φορές και εις βάρος του ύπνου ή του να αράζω κάπου και να τρώω με τις ώρες ή να πίνω καφέ. Οι δύο φίλες μου αντίθετα ήταν άλλης φιλοσοφίας. Η μία …καλά … έχει στο αίμα της το shopping και η άλλη έλεγε ότι …δεν προλαβαίνει να πάει για ψώνια στην Αθήνα! Έχει παιδιά και πολλές υποχρεώσεις και δεν έχει χρόνο για ψώνια! Και βρήκε χρόνο στην Μπολόνια!!! Αν είναι δυνατόν!! Μου το ΄λεγε αυτό και εγώ τρελαινόμουν!
Κλείνει η παρένθεση.
Ανοίγω άλλη παρένθεση όμως.
Για μένα ένα από τα must αξιοθέατα της Μπολόνια είναι το Πανεπιστήμιο της πόλης. Πρόκειται για το αρχαιότερο Πανεπιστήμιο του Δυτικού κόσμου (του 1088) που είναι και σε λειτουργία έως και σήμερα.
Το Archiginnasio of Bologna, όπως λέγεται είναι ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια της πόλης και αποτελεί το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, όπου σήμερα στεγάζει την Δημοτική Βιβλιοθήκη και το “Θέατρο Ανατομίας”.
Το Πανεπιστήμιο...
Eδώ ξεκίνησε παγκοσµίως η διδασκαλία της ανατοµίας!
Οι αμφιθεατρικές θέσεις της αίθουσας είναι προσανατολισμένες προς το κεντρικό μαρμάρινο τραπέζι, που για χρόνια κείτονταν σώματα προς εξέταση, για το μάθημα της ανατομίας!
Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου...
Ένας διάδρομος με τα οικόσημα των φοιτητών...
Την προηγούμενη φορά που βρέθηκα στην πόλη είχα καταφέρει και το είχα επισκεφτεί (εξού και οι παραπάνω φωτογραφίες) και μπορώ να πω ότι είχα εντυπωσιαστεί πολύ. Ήθελα λοιπόν να το επισκεφτώ ξανά … ξεναγώντας έτσι και τις φίλες μου. Θεωρώ μάλιστα ότι είναι το πρώτο αξιοθέατο που θα πρέπει να επισκεφτεί κάποιος στην πόλη της Μπολόνια (μαζί με το Quadrilatero που γνώρισα το προηγούμενο βράδυ).
Ο μοναδικός “χώρος” στο πρόγραμμα ήταν σε αυτό εδώ το πρωινό, το οποίο όμως έτσι όπως είχε εξελιχθεί … είχε καταληφθεί από τη βόλτα στα μαγαζιά!
Για να έχουμε μιαν άνεση με την επίσκεψή μας στη Ραβέννα, το τρένο για αυτήν δεν θα έπρεπε να το πάρουμε αργότερα από τις 1:30, οπότε το Πανεπιστήμιο πια είχε οριστικά “κάνει φτερά”.
Διασχίζοντας τον κεντρικότατο δρόμο Via Dell’ Indipendenza κάναμε μια μικρή στάση στον Καθεδρικό του San Pietro, που βρίσκεται εδώ στριμωγμένος ανάμεσα στα κτίρια. Που είναι η «άπλα» του San Petronio, που είναι στο κέντρο της πλατείας; Λίγο «ριγμένος» καθεδρικός είναι αυτός.
Η Via Dell’ Indipendenza...
Και ο Καθεδρικός ... στα δεξιά...
Μέσα πάντως είναι μια μεγαλοπρεπής εκκλησία, όπως αρμόζει σε έναν καθεδρικό...
Βγήκαμε από τον καθεδρικό και συνεχίσαμε στη Via Dell’ Indipendenza.
Σήμερα δεν κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα στο κέντρο και η λεωφόρος ήταν όλη δική μου! Περπατούσα στο κέντρο της και "τραβούσα" φωτογραφίες. Τα κορίτσια όπως εύκολα πια μπορεί να φανταστεί κανείς, περπατούσαν κάτω από τις καμάρες κοιτώντας παράλληλα τις βιτρίνες!
Κάπου ανάμεσα στα μαγαζιά της πόλης και στην Mercato, λοξοδρομήσαμε για πολύ λίγο, προκειμένου να δούμε τα κανάλια της Μπολόνια.
Δηλαδή όταν λέμε κανάλια εννοούμε το εξής ένα κανάλι, που φαίνεται από ένα ψηλό γεφυράκι και ένα μικρό παραθυράκι της Via Piella. Αν δεν ξέρεις ότι βρίσκεται εκεί και περπατάς αμέριμνος, μάλλον δεν θα το δεις. Για κάποιο λόγο οι ταξιδιωτικοί οδηγοί συνιστούν να πάει κάποιος να δει αυτό το αξιοθέατο. Για μένα δεν είναι κάτι το σημαντικό. Γιατί όλες οι πόλεις θέλουν να μοιάσουν στη Βενετία; Δεν γίνεται. Λέγεται ότι η πόλη διαθέτει ένα τεράστιο δίκτυο καναλιών που διασχίζουν το κέντρο της. Ωστόσο, αυτό το μεσαιωνικό δίκτυο διαύλων αγνοείται συχνά, ακόμη και από τους ντόπιους αφού τα κτίρια κατασκευάστηκαν πάνω τους, από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1960.
Με τα πολλά φτάσαμε στην La Piazzola.
Εκεί με το που φτάσαμε τις φίλες μου τις έπιασε η σεμνοτυφία. «Άσε δεν ψωνίσουμε, γιατί δεν θα προλάβουμε». «Ας προσπεράσουμε και ψωνίζουμε στο γυρισμό.» «Που να τα κουβαλάμε άλλωστε και στη Ραβέννα»
Μία που το είπαν μία που το ξέχασαν!
Η αλήθεια ήταν ότι η αγορά αυτή ήταν σκέτος πειρασμός.

Εκεί που πρόβαραν εκείνες παπούτσια και χάζευαν τσάντες … εκεί βρήκα και εγώ ένα ζευγάρι πέδιλα καταπληκτικά μοδάτα έθνικ και ψώνισα.


Αυτή η καθυστέρηση με τα ψώνια μας “στοίχισε”, αφού όταν με τα πολλά ξεκολλήσαμε από την αγορά, στο λίγο δρόμο που είχαμε να κάνουμε μέχρι το σταθμό “φάγαμε” στο κεφάλι τη βροχή μιας ξαφνικής μπόρας. Και λέω ότι μας στοίχισε, γιατί γίναμε μούσκεμα αφού οι δύο πλατείες Piazza delle Medaglie D’ oro και XX Settember μπροστά από το σταθμό, πρέπει να είναι το μοναδικό σημείο στη Μπολόνια που δεν έχει τις φοβερές προστατευτικές καμάρες!!!
Αφού σουλουπωθήκαμε λίγο, αλλάξαμε όσο μπορούσαμε και αφού βάλαμε τη μία τσάντα μέσα στην άλλη, μαζεύοντας λίγο τον όγκο των πραγμάτων που σέρναμε μαζί μας και αρκετά ανανεωμένες αφού είχαμε ψωνίσει και μάλιστα όλες
Στη 1:00 είμαστε μέσα στο τρένο και στις 2:30 στο σταθμό της Ραβέννα. Αφού φτάσαμε έστω και τέτοια ώρα …. πάλι καλά. Θα προλάβω όμως να δω τα διάσημα ψηφιδωτά της ή θα αρχίσουμε και εδώ τα ψώνια;
ΤΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑ
Ο παραπάνω τίτλος με πολύ μικρή διαφορά κέρδισε τον δεύτερο υποψήφιο τίτλο «ΤΑ ΨΩΝΙΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑ»

Η Ραβέννα είναι μια όμορφη πόλη της Ιταλίας, στην οποία όμως μπορεί και να μην πήγαινα αν δεν είχε τα διάσημα ψηφιδωτά της. Όλες οι πόλεις της Ιταλίας είναι όμορφες, αλλά πρόχειρα μπορώ να σκεφτώ καμιά 12αριά πιο ωραίες από τη Ραβέννα.
Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στη Ραβέννα διαπίστωσα ότι όλος ο τουριστικός προσανατολισμός της πόλης είναι στραμμένος στα ψηφιδωτά των εκκλησιών της.
Εγώ μέχρι και σήμερα είχα στο μυαλό μου την εικόνα: Δύση με μεσαίωνας & καθολικισμός και Ανατολή με Βυζάντιο & ορθοδοξία. Στη Ραβέννα όμως συναντάει κανείς και τα δύο μαζί. Δύση με Βυζάντιο!!!
Σε οκτώ παλαιοχριστιανικά μνημεία της Ραβέννα υπήρχαν ψηφιδωτά αριστουργήματα από την εποχή του Βυζαντίου, τα οποία ανήκουν στη λίστα της Παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Λίγα λόγια για τη Ραβέννα…
Η Ραβέννα ως έδρα της Βασιλικής αυλής και πρωτεύουσα του Βασιλείου των Γότθων (που την κατέλαβαν το 493) απασχόλησε τον Ιουστινιανό και λόγω και της εξαιρετικής γεωγραφικής της θέσης που εξασφάλιζε εύκολη επικοινωνία με την Ανατολική Αυτοκρατορία.
Στα πλαίσια του προγράμματος στήριξης των ορθόδοξων πληθυσμών της Ιταλίας εφαρμόστηκε ένα σύστημα έμμεσης χρηματοδότησης για την ανέγερση μεγάλων ναών που θα ήταν σε θέση να συναγωνιστούν τους ναούς των κατακτητών Γότθων. Η πολιτική αυτή κορυφώθηκε μετά την ανακατάληψη από τους Βυζαντινούς το 540. Αποτέλεσμα αυτού είναι η πόλη της Ραβέννα σήμερα να είναι γεμάτη με μνημεία της εποχής του Ιουστινιανού!
Αυτά λοιπόν ήρθαμε να δούμε και εγώ τουλάχιστον ήμουν πολύ ενθουσιασμένη για αυτό!
..........................................
Last edited: