Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Το ξενοδοχείο μας
Το ξενοδοχείο που κλείσαμε λέγεται Hotel Pedrini και είναι κοντά στην Porta Maggiore. Χαριτωμένο ήταν, αλλά δεν νομίζω τελικά ότι ήταν η καλύτερη επιλογή από τα τελευταία τρία υποψήφια που είχαμε επιλέξει. Ο λόγος: ήταν μακριά από το σταθμό των τρένων και δεδομένου ότι θα παίρναμε άλλες τρεις φορές το τρένο …. μας βγήκαν λίγο τα πόδια στα πήγαινε – έλα μέχρι το σταθμό.
Στη reception μας υποδέχτηκε η “μασκότ” του ξενοδοχείου. Ήταν ένας κομψότατος Ιταλός (από αυτούς που κυκλοφορούν μόνο στη Vitorio Emanuele του Μιλάνου) μιας κάποιας ηλικίας, με βαμμένο μαλλί (κάτι σαν τον Κωνσταντάρα στο πιο αδύνατο), ο οποίος δεν ήξερε λέξη Αγγλικά.
Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο, ήπιαμε και ένα καφεδάκι από μηχανή του καφέ της reception, τον οποίο απολαύσαμε στο πολύ ωραίο αίθριο του ξενοδοχείου και μετά είπαμε να μη χάσουμε χρόνο και να ετοιμαστούμε για έξοδο. Και εκεί που αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε μπαίνοντας μία μία κατά σειρά στο μπάνιο… εκεί που καθίσαμε λίγο στο κρεβάτι να ξαποστάσουμε. .. εκεί αράξαμε για τα καλά και μας πήρε ο ύπνος. Όλες!!! Σαν να συνεννοηθήκαμε το αντίθετο δηλαδή. Σαν να είπαμε «είστε να αράξουμε καμιά ώρα και μετά να βγούμε;»
Μάλλον όμως ήταν αναπόφευκτο … να “ξεραθούμε”, αφού είχαμε ξυπνήσει από τις 4:00 το πρωί, είχαμε μπει σε τρένα, αεροπλάνα, λεωφορεία και είχαμε περπατήσει και τόσα χιλιόμετρα. Αχ! Αυτόν τον παράγοντα κούραση, που πάντα τον ξεχνάω και δεν τον βάζω ποτέ στο πρόγραμμα!
Κατά τις 5:00 εδεήσαμε να ετοιμαστούμε.
Μια προσπάθεια να συνεννοηθούμε με τον τζόβενο της reception απέβη άκαρπη. Ήθελα τόσο πολύ να μάθω αν αυτές τις ημέρες που συνέπιπτε με το καθολικό Πάσχα συνέβαιναν διάφορα δρώμενα στην πόλη.
Βγήκαμε λοιπόν και εμείς στην πόλη.
Σε πολλές Ιταλικές πόλεις συναντάς υπόστεγα με βόλτα (αψίδες). Στην Μπολόνια όμως ο αριθμός τους είναι τεράστιος. Όλη η πόλη είναι γεμάτο αψίδες. Τριάντα οκτώ χιλιόμετρα αψίδων διάβασα κάπου ότι έχει η Μπολόνια, οι οποίες είναι και υποψήφιες για να μπουν στη λίστα της Unesco.
Venerdì Santo … στην Μπολόνια
Αφού διασχίσαμε 1,5 χιλιόμετρο κάτω από τις περίφημες “Porticoes of Bologna”, όπως λέγονται …
...βρεθήκαμε στο συγκρότημα των εκκλησιών του Santo Stefano...
To Santuario di Santo Stefano είναι μία εκκλησία διαφορετική από τις άλλες. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν είναι απλά μία εκκλησία, αλλά ένα εντυπωσιακό σύμπλεγμα 4 εκκλησιών, που κάποτε ήταν ανεξάρτητες, αλλά τώρα επικοινωνούν μεταξύ τους με κήπους, πόρτες, αυλές και αίθρια δημιουργώντας ένα "λαβύρινθο". Πρόκειται για έναν μεσαιωνικό λαβύρινθο γεμάτο στοές, κόγχες, κλίτη και άλλες μεσαιωνικές κατασκευές (όπως το οκταγωνικό Santo Sepolcro), τον οποίο ένα καλλιτεχνικό μάτι θα μπορούσε κάλλιστα να το φανταστεί σαν το ιδανικό σκηνικό ταινίας τοποθετημένης το μεσαίωνα.
Αυτή η υπέροχη εκκλησία δεδομένου ότι σήμερα ήταν Μ. Παρασκευή των Καθολικών δεν θα έπρεπε να έχει κάποια λειτουργία;
Όση ώρα είμαστε μέσα και την θαυμάζαμε, εγώ συνεχώς μουρμούριζα, απορούσα και σχολίαζα για το πώς γιορτάζουν τη Μ. Παρασκευή οι Καθολικοί. Δεν έβλεπα κίνηση, δεν έβλεπα καμιά λειτουργία, δεν έβλεπα κανένα προσκύνημα. Μα καλά δεν γιορτάζουν οι Ιταλοί; Έτσι στα μουγκά την βγάζουν;
Κάπου είδα μιαν αφίσα που ανακοίνωνε ότι κάτι θα γινόταν κατά τις 7:00 η ώρα. Ας είναι, … θα ξανάρθουμε.
Η καλντεριμωτή ομώνυμη πλατεία που βρίσκεται μπροστά από την εκκλησία ήταν γεμάτο με καφέ και μπαράκια, τα οποία ήταν γεμάτα κόσμο. Έτσι φαίνεται γιορτάζουν οι Ιταλοί την Μ. Παρασκευή. Με aperitivo!
Καθώς απομακρυνόμασταν από την πλατεία συναντήσαμε μια gelateria. Η βιτρίνα του ήταν δελεαστικότατη. Ζήλεψα το παγωτό που παρήγγειλε μια κοπελιά πριν από εμένα και πήρα το ίδιο. Ήταν καταπληκτικό! Θα το βάλω στα καλύτερα παγωτά που έχω δοκιμάσει ποτέ.
“Cremeria la vecchia Stalla” λεγόταν και θα τη θυμάμαι.
Αρχίσαμε να περιδιαβαίνουμε χαλαρά σε ότι δρόμο και δρομάκι μας άρεσε. Η πόλη είναι γεμάτο γραφικές γωνιές, χαριτωμένα μαγαζάκια, τραπεζάκια κάτω από τις καμάρες ή και απλωμένα στις πλατείες και κόσμος παντού.
Μια στάση για μια φωτογραφία στο ντιζαϊνάτο μαγαζί της Nike είναι επιβεβλημένη, ειδικά αν είσαι και λίγο φίλαθλος του τένις.
Κάποια στιγμή φτάσαμε στην Piazza Maggiore. Είναι η κεντρική πλατεία της Μπολόνια, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ω! τι έκπληξη… όχι το Duomo, αλλά η μεγάλη εκκλησία του Αγίου Πετρονίου. Πρόκειται για μια τεράστια εκκλησία, η οποία έχει 22 παρεκκλήσια και που κάποτε φιλοδοξούσε να γίνει μεγαλύτερη από τον Άγιο Πέτρο της Ρώμης. Κάποιος πάπας όμως διαφώνησε με αυτό και σταμάτησαν οι εργασίες. Έτσι, είναι ακόμη και σήμερα ημιτελής.
Ο λευκός μεγάλος σταυρός που βρίσκεται μπροστά από την είσοδο της εκκλησίας βρίσκεται εκεί εκτάκτως λόγω Πάσχα.
Είδαμε και το Palazzo del Podestà βρίσκεται βόρεια της πλατείας Maggiore...
και το Palazzo dei Banchi στα ανατολικά....
Χαρακτηριστικό είναι το άγαλμα της πλατείας, το οποίο αποτελεί και σύνηθες σημείο ραντεβού, η “Fontana di Nettuno”, που βρίσκεται στο κέντρο της.
Ξαναχωθήκαμε μέσα στα στενά ψάχνοντας να βρούμε κάπου να αράξουμε για κανένα aperitivo. Αντ’ αυτού συναντήσαμε μια πορεία ανθρώπων. Ακολουθήσαμε και εμείς πιστεύοντας ότι είχε κάποια σχέση με την Μ. Παρασκευή. Και είχε. Η πορεία ακολουθούσε τον πρωτοπόρο σταυρό και κατευθυνόταν μέσα από τα στενά στο Santo Stefano, που είμαστε λίγο πριν. Μόλις φτάσαμε εκεί μας μοιράσανε συνόψεις και αρχίσαμε όλοι μαζί να ψέλνουμε. Μαζί και εγώ.
Το σκηνικό είχε ως εξής: Μπροστά στην είσοδο της εκκλησίας ο Σταυρός, η χορωδία και ο κόσμος που έψελνε όρθιος και γύρω τους κόσμος που παρακολουθούσε σαν σε παραλία από τα γύρω μπαράκια πίνοντας το απεριτίφ τους. Ανάμεσα τους βρισκόματαν εμείς, σε μια ενδιάμεση κατάσταση. Με τη σύνοψη στο χέρι μεν, αλλά ψάχνοντας να βρούμε τραπέζι για να καθίσουμε δε. Μάταια όμως. Αυτά τα τραπέζια τα πιάνουνε νωρίτερα.
Αφού χορτάσαμε Venerdì Santo (όπως λένε τη Μ. Παρασκευή) στο όρθιο, είδα και εγώ το happening της ημέρας και ησύχασα
… φύγαμε για την αγορά.
Δεν προέβλεπα άλλο happening.
Γενικά πολύ υποτονικά γιορτάζουν τη Μ. εβδομάδα και το Πάσχα οι Ιταλοί. Αυτό που είδα σήμερα μάλλον ήταν το απόγειο των εορτασμών. 
Η επαρχία της Εμίλια-Ρομάνα, πρωτεύουσα της οποίας είναι η Μπολόνια, έχει δεκάδες προϊόντα αναγνωρισμένα ως ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης). Η παρμεζάνα, το προσούτο, το προβολόνε και το βαλσάμικο, είναι μερικά από αυτά. Το καλύτερο μέρος για να δοκιμάσουμε αυτά και πολλά άλλα τοπικά προϊόντα είναι το Quadrilatero!
Το Quadrilatero είναι ένα αρχαίο πλέγμα καταστημάτων τροφίμων, που βρίσκεται πίσω από την πλατεία Maggiore. Προς τα εκεί λοιπόν κατευθυνθήκαμε καρφωτές.
Το Quadrilatero αποτελεί την παλιά πόλη, η οποία είναι γεμάτο με στενά δρομάκια με μαγαζιά τροφίμων, ποτών, λαχανικών, κρεάτων, εστιατορίων, φούρνων, κ.α. τα οποία σε προκαλούν να αγοράσεις τα πάντα και να καθίσεις παντού.
Η περιοχή έσφυζε από κόσμο. Ντόπιες παρέες, νεαρόκοσμος πολύς και τουρίστες.
Η αλήθεια είναι ότι επικρατούσε το αδιαχώρητο. Τραπεζάκια μικρά μεγάλα, πάγκοι καρέκλες και σκαμπό ήταν όλα γεμάτα. Αλλά και το να περάσεις απλά ήταν δύσκολα αφού τα δρομάκια ήταν καλυμμένα από παρέες που δημιουργούσαν πηγαδάκια μέσα στη μέση με το ποτό στο χέρι.
Και ανάμεσα σε όλον αυτόν τον κόσμο, έβλεπες βιτρίνες - πειρασμούς με ότι ... παράγει η Μπολόνια....
Την ώρα αυτή που πήγαμε εμείς στην αγορά είναι η ώρα που κυριαρχούν τα μαγαζιά που πουλούν τυριά και αλλαντικά. Ανάμεσα στα στενά καλντερίμια τα μαγαζιά αυτά που το πρωί πουλούν τα τυριά και τα σαλάμια με το κιλό, το βράδυ βγάζουν τραπεζάκια και τα σερβίρουν με κρασί.
Μόνο που τα τραπεζάκια αυτά το βράδυ είναι ανάρπαστα. Για το Tamburini είχα ακουστά, τώρα όμως μου κέρδισε στο μάτι και το Simon.
Το Simoni βρίσκεται σε κεντρικότατο σημείο. Εδώ θέλαμε να καθίσουμε. Το μεγάλο ατού του μαγαζιού ήταν ένας σερβιτόρος που μιλούσε Αγγλικά. Κατ’ αρχήν δεν μας άφησε να φύγουμε. “Υπομονή” μας είπε και θα τα βολέψουμε. Για πότε βρήκε έναν πάγκο, για πότε βρήκε τρεις καρέκλες, για πότε τα στρίμωξε ανάμεσα στη βιτρίνα του και στον πάγκο του διπλανού ψιλικατζίδικου (που όπου να ‘ναι τα μάζευε και έκλεινε), ούτε που προλάβαμε να το καταλάβουμε.
Διαλέξαμε μια μεγάλη ποικιλία αλλαντικών-τυριών για να δοκιμάσουμε όσο γίνεται περισσότερες γεύσεις και φυσικά ένα μπουκάλι κρασί.
Το καπνιστό τυρί, η μορταδέλλα και το προσούτο ήταν από άλλο πλανήτη. Εξαιρετικά!
Πάρα πολύ όμορφα ήταν. Είμαστε στην καρδιά του κεφιού. Πάρα πολύς κόσμος, περαντζάδα, πηγαδάκια, απίθανες γεύσεις και όχι μόνο. Ένιωθα ότι βρισκόμασταν εκεί που πηγάζει το vibe της πόλης.
Ήμουν και εγώ μέρος μιας ζηλευτής εικόνας και ενός πολύ αντιπροσωπευτικού γραφικού δρόμου στην Ιταλία.
Όμορφα.
Φάγαμε και ήπιαμε. Σχολιάσαμε τους Ιταλούς και τις Ιταλίδες που περνούσαν από μπροστά μας. Δεν ήταν περαντζάδα Μιλάνου, αλλά υπήρχε πολύ τροφή για σχόλια. Αφού γευτήκαμε ωραίες εικόνες και γεύσεις, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο ποδαράτες και την «πέσαμε» εύκολα για ύπνο.
......................................
.......................................
Το ξενοδοχείο που κλείσαμε λέγεται Hotel Pedrini και είναι κοντά στην Porta Maggiore. Χαριτωμένο ήταν, αλλά δεν νομίζω τελικά ότι ήταν η καλύτερη επιλογή από τα τελευταία τρία υποψήφια που είχαμε επιλέξει. Ο λόγος: ήταν μακριά από το σταθμό των τρένων και δεδομένου ότι θα παίρναμε άλλες τρεις φορές το τρένο …. μας βγήκαν λίγο τα πόδια στα πήγαινε – έλα μέχρι το σταθμό.
Στη reception μας υποδέχτηκε η “μασκότ” του ξενοδοχείου. Ήταν ένας κομψότατος Ιταλός (από αυτούς που κυκλοφορούν μόνο στη Vitorio Emanuele του Μιλάνου) μιας κάποιας ηλικίας, με βαμμένο μαλλί (κάτι σαν τον Κωνσταντάρα στο πιο αδύνατο), ο οποίος δεν ήξερε λέξη Αγγλικά.
Τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο, ήπιαμε και ένα καφεδάκι από μηχανή του καφέ της reception, τον οποίο απολαύσαμε στο πολύ ωραίο αίθριο του ξενοδοχείου και μετά είπαμε να μη χάσουμε χρόνο και να ετοιμαστούμε για έξοδο. Και εκεί που αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε μπαίνοντας μία μία κατά σειρά στο μπάνιο… εκεί που καθίσαμε λίγο στο κρεβάτι να ξαποστάσουμε. .. εκεί αράξαμε για τα καλά και μας πήρε ο ύπνος. Όλες!!! Σαν να συνεννοηθήκαμε το αντίθετο δηλαδή. Σαν να είπαμε «είστε να αράξουμε καμιά ώρα και μετά να βγούμε;»

Μάλλον όμως ήταν αναπόφευκτο … να “ξεραθούμε”, αφού είχαμε ξυπνήσει από τις 4:00 το πρωί, είχαμε μπει σε τρένα, αεροπλάνα, λεωφορεία και είχαμε περπατήσει και τόσα χιλιόμετρα. Αχ! Αυτόν τον παράγοντα κούραση, που πάντα τον ξεχνάω και δεν τον βάζω ποτέ στο πρόγραμμα!

Κατά τις 5:00 εδεήσαμε να ετοιμαστούμε.
Μια προσπάθεια να συνεννοηθούμε με τον τζόβενο της reception απέβη άκαρπη. Ήθελα τόσο πολύ να μάθω αν αυτές τις ημέρες που συνέπιπτε με το καθολικό Πάσχα συνέβαιναν διάφορα δρώμενα στην πόλη.
Βγήκαμε λοιπόν και εμείς στην πόλη.
Σε πολλές Ιταλικές πόλεις συναντάς υπόστεγα με βόλτα (αψίδες). Στην Μπολόνια όμως ο αριθμός τους είναι τεράστιος. Όλη η πόλη είναι γεμάτο αψίδες. Τριάντα οκτώ χιλιόμετρα αψίδων διάβασα κάπου ότι έχει η Μπολόνια, οι οποίες είναι και υποψήφιες για να μπουν στη λίστα της Unesco.
Venerdì Santo … στην Μπολόνια
Αφού διασχίσαμε 1,5 χιλιόμετρο κάτω από τις περίφημες “Porticoes of Bologna”, όπως λέγονται …

...βρεθήκαμε στο συγκρότημα των εκκλησιών του Santo Stefano...
To Santuario di Santo Stefano είναι μία εκκλησία διαφορετική από τις άλλες. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν είναι απλά μία εκκλησία, αλλά ένα εντυπωσιακό σύμπλεγμα 4 εκκλησιών, που κάποτε ήταν ανεξάρτητες, αλλά τώρα επικοινωνούν μεταξύ τους με κήπους, πόρτες, αυλές και αίθρια δημιουργώντας ένα "λαβύρινθο". Πρόκειται για έναν μεσαιωνικό λαβύρινθο γεμάτο στοές, κόγχες, κλίτη και άλλες μεσαιωνικές κατασκευές (όπως το οκταγωνικό Santo Sepolcro), τον οποίο ένα καλλιτεχνικό μάτι θα μπορούσε κάλλιστα να το φανταστεί σαν το ιδανικό σκηνικό ταινίας τοποθετημένης το μεσαίωνα.
Αυτή η υπέροχη εκκλησία δεδομένου ότι σήμερα ήταν Μ. Παρασκευή των Καθολικών δεν θα έπρεπε να έχει κάποια λειτουργία;
Όση ώρα είμαστε μέσα και την θαυμάζαμε, εγώ συνεχώς μουρμούριζα, απορούσα και σχολίαζα για το πώς γιορτάζουν τη Μ. Παρασκευή οι Καθολικοί. Δεν έβλεπα κίνηση, δεν έβλεπα καμιά λειτουργία, δεν έβλεπα κανένα προσκύνημα. Μα καλά δεν γιορτάζουν οι Ιταλοί; Έτσι στα μουγκά την βγάζουν;
Κάπου είδα μιαν αφίσα που ανακοίνωνε ότι κάτι θα γινόταν κατά τις 7:00 η ώρα. Ας είναι, … θα ξανάρθουμε.
Η καλντεριμωτή ομώνυμη πλατεία που βρίσκεται μπροστά από την εκκλησία ήταν γεμάτο με καφέ και μπαράκια, τα οποία ήταν γεμάτα κόσμο. Έτσι φαίνεται γιορτάζουν οι Ιταλοί την Μ. Παρασκευή. Με aperitivo!
Καθώς απομακρυνόμασταν από την πλατεία συναντήσαμε μια gelateria. Η βιτρίνα του ήταν δελεαστικότατη. Ζήλεψα το παγωτό που παρήγγειλε μια κοπελιά πριν από εμένα και πήρα το ίδιο. Ήταν καταπληκτικό! Θα το βάλω στα καλύτερα παγωτά που έχω δοκιμάσει ποτέ.
“Cremeria la vecchia Stalla” λεγόταν και θα τη θυμάμαι.
Αρχίσαμε να περιδιαβαίνουμε χαλαρά σε ότι δρόμο και δρομάκι μας άρεσε. Η πόλη είναι γεμάτο γραφικές γωνιές, χαριτωμένα μαγαζάκια, τραπεζάκια κάτω από τις καμάρες ή και απλωμένα στις πλατείες και κόσμος παντού.
Μια στάση για μια φωτογραφία στο ντιζαϊνάτο μαγαζί της Nike είναι επιβεβλημένη, ειδικά αν είσαι και λίγο φίλαθλος του τένις.
Κάποια στιγμή φτάσαμε στην Piazza Maggiore. Είναι η κεντρική πλατεία της Μπολόνια, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ω! τι έκπληξη… όχι το Duomo, αλλά η μεγάλη εκκλησία του Αγίου Πετρονίου. Πρόκειται για μια τεράστια εκκλησία, η οποία έχει 22 παρεκκλήσια και που κάποτε φιλοδοξούσε να γίνει μεγαλύτερη από τον Άγιο Πέτρο της Ρώμης. Κάποιος πάπας όμως διαφώνησε με αυτό και σταμάτησαν οι εργασίες. Έτσι, είναι ακόμη και σήμερα ημιτελής.
Ο λευκός μεγάλος σταυρός που βρίσκεται μπροστά από την είσοδο της εκκλησίας βρίσκεται εκεί εκτάκτως λόγω Πάσχα.

Είδαμε και το Palazzo del Podestà βρίσκεται βόρεια της πλατείας Maggiore...
και το Palazzo dei Banchi στα ανατολικά....

Χαρακτηριστικό είναι το άγαλμα της πλατείας, το οποίο αποτελεί και σύνηθες σημείο ραντεβού, η “Fontana di Nettuno”, που βρίσκεται στο κέντρο της.

Ξαναχωθήκαμε μέσα στα στενά ψάχνοντας να βρούμε κάπου να αράξουμε για κανένα aperitivo. Αντ’ αυτού συναντήσαμε μια πορεία ανθρώπων. Ακολουθήσαμε και εμείς πιστεύοντας ότι είχε κάποια σχέση με την Μ. Παρασκευή. Και είχε. Η πορεία ακολουθούσε τον πρωτοπόρο σταυρό και κατευθυνόταν μέσα από τα στενά στο Santo Stefano, που είμαστε λίγο πριν. Μόλις φτάσαμε εκεί μας μοιράσανε συνόψεις και αρχίσαμε όλοι μαζί να ψέλνουμε. Μαζί και εγώ.
Το σκηνικό είχε ως εξής: Μπροστά στην είσοδο της εκκλησίας ο Σταυρός, η χορωδία και ο κόσμος που έψελνε όρθιος και γύρω τους κόσμος που παρακολουθούσε σαν σε παραλία από τα γύρω μπαράκια πίνοντας το απεριτίφ τους. Ανάμεσα τους βρισκόματαν εμείς, σε μια ενδιάμεση κατάσταση. Με τη σύνοψη στο χέρι μεν, αλλά ψάχνοντας να βρούμε τραπέζι για να καθίσουμε δε. Μάταια όμως. Αυτά τα τραπέζια τα πιάνουνε νωρίτερα.

Αφού χορτάσαμε Venerdì Santo (όπως λένε τη Μ. Παρασκευή) στο όρθιο, είδα και εγώ το happening της ημέρας και ησύχασα

Δεν προέβλεπα άλλο happening.

Η επαρχία της Εμίλια-Ρομάνα, πρωτεύουσα της οποίας είναι η Μπολόνια, έχει δεκάδες προϊόντα αναγνωρισμένα ως ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης). Η παρμεζάνα, το προσούτο, το προβολόνε και το βαλσάμικο, είναι μερικά από αυτά. Το καλύτερο μέρος για να δοκιμάσουμε αυτά και πολλά άλλα τοπικά προϊόντα είναι το Quadrilatero!
Το Quadrilatero είναι ένα αρχαίο πλέγμα καταστημάτων τροφίμων, που βρίσκεται πίσω από την πλατεία Maggiore. Προς τα εκεί λοιπόν κατευθυνθήκαμε καρφωτές.
Το Quadrilatero αποτελεί την παλιά πόλη, η οποία είναι γεμάτο με στενά δρομάκια με μαγαζιά τροφίμων, ποτών, λαχανικών, κρεάτων, εστιατορίων, φούρνων, κ.α. τα οποία σε προκαλούν να αγοράσεις τα πάντα και να καθίσεις παντού.
Η περιοχή έσφυζε από κόσμο. Ντόπιες παρέες, νεαρόκοσμος πολύς και τουρίστες.
Η αλήθεια είναι ότι επικρατούσε το αδιαχώρητο. Τραπεζάκια μικρά μεγάλα, πάγκοι καρέκλες και σκαμπό ήταν όλα γεμάτα. Αλλά και το να περάσεις απλά ήταν δύσκολα αφού τα δρομάκια ήταν καλυμμένα από παρέες που δημιουργούσαν πηγαδάκια μέσα στη μέση με το ποτό στο χέρι.
Και ανάμεσα σε όλον αυτόν τον κόσμο, έβλεπες βιτρίνες - πειρασμούς με ότι ... παράγει η Μπολόνια....


Την ώρα αυτή που πήγαμε εμείς στην αγορά είναι η ώρα που κυριαρχούν τα μαγαζιά που πουλούν τυριά και αλλαντικά. Ανάμεσα στα στενά καλντερίμια τα μαγαζιά αυτά που το πρωί πουλούν τα τυριά και τα σαλάμια με το κιλό, το βράδυ βγάζουν τραπεζάκια και τα σερβίρουν με κρασί.
Μόνο που τα τραπεζάκια αυτά το βράδυ είναι ανάρπαστα. Για το Tamburini είχα ακουστά, τώρα όμως μου κέρδισε στο μάτι και το Simon.
Το Simoni βρίσκεται σε κεντρικότατο σημείο. Εδώ θέλαμε να καθίσουμε. Το μεγάλο ατού του μαγαζιού ήταν ένας σερβιτόρος που μιλούσε Αγγλικά. Κατ’ αρχήν δεν μας άφησε να φύγουμε. “Υπομονή” μας είπε και θα τα βολέψουμε. Για πότε βρήκε έναν πάγκο, για πότε βρήκε τρεις καρέκλες, για πότε τα στρίμωξε ανάμεσα στη βιτρίνα του και στον πάγκο του διπλανού ψιλικατζίδικου (που όπου να ‘ναι τα μάζευε και έκλεινε), ούτε που προλάβαμε να το καταλάβουμε.
Διαλέξαμε μια μεγάλη ποικιλία αλλαντικών-τυριών για να δοκιμάσουμε όσο γίνεται περισσότερες γεύσεις και φυσικά ένα μπουκάλι κρασί.
Το καπνιστό τυρί, η μορταδέλλα και το προσούτο ήταν από άλλο πλανήτη. Εξαιρετικά!

Πάρα πολύ όμορφα ήταν. Είμαστε στην καρδιά του κεφιού. Πάρα πολύς κόσμος, περαντζάδα, πηγαδάκια, απίθανες γεύσεις και όχι μόνο. Ένιωθα ότι βρισκόμασταν εκεί που πηγάζει το vibe της πόλης.
Ήμουν και εγώ μέρος μιας ζηλευτής εικόνας και ενός πολύ αντιπροσωπευτικού γραφικού δρόμου στην Ιταλία.
Όμορφα.
Φάγαμε και ήπιαμε. Σχολιάσαμε τους Ιταλούς και τις Ιταλίδες που περνούσαν από μπροστά μας. Δεν ήταν περαντζάδα Μιλάνου, αλλά υπήρχε πολύ τροφή για σχόλια. Αφού γευτήκαμε ωραίες εικόνες και γεύσεις, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο ποδαράτες και την «πέσαμε» εύκολα για ύπνο.
......................................
Last edited: