gmavro75
Member
- Μηνύματα
- 438
- Likes
- 567
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ταξίδι στο χρόνο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο][B
- Κεφάλαιο 3ο][B
- Κεφάλαιο 4ο][B
- Κεφάλαιο 5ο][B
- Κεφάλαιο 6ο][B
- Κεφάλαιο 7ο][B
- Κεφάλαιο 8ο][B
- Κεφάλαιο 9ο][B
- Κεφάλαιο 10ο][B
- Κεφάλαιο 11ο][B
- Κεφάλαιο 12ο][B
- Επίλογος][I] «-Τι έκανες πάλι; Ούρλιαξε. Αυτή τη φορά θα σε σκοτώσω με τα ίδια μου τα χέρια!!! Καλά, τη μάνα σου δε τη σκέφτεσαι καθόλου; [/I
15/6/2010, Τρίτη
Αμμάν (β’ μέρος)[/B]
Η πρωτεύουσα της Ιορδανίας δεν μας είχε κερδίσει με την πρώτη γνωριμία, ούτε με τη δεύτερη χθεσινοβραδινή, είναι η αλήθεια. Ούτε έμελε να μας εντυπωσιάσει και με την τρίτη προσπάθεια, σε βαθμό που να πούμε ότι αξίζει να ξαναβρεθείς εκεί και να αφιερώσεις χρόνο, ειδικά τη στιγμή που η υπόλοιπη χώρα βρίθει ιστορικών, θρησκευτικών και φυσικών μνημείων. Ας πούμε αντί για μια μέρα στο Amman, μια ημερήσια εκδρομή στα Κάστρα της Ερήμου ή trekking στην κοιλάδα Wadi Mujid, που ξεκινά κοντά από το Κεράκ και φτάνει στη Νεκρά Θάλασσα, μοιάζει καλύτερη επιλογή. Από την άλλη όμως, πιστεύω ότι δεν έχεις γνωρίσει τίποτα για μια χώρα, αν δεν περάσεις κάποιες ώρες στην πρωτεύουσά της. Εξάλλου, η συγκεκριμένη πόλη είναι μια από τις πιο παλιές διαρκώς κατοικούμενες πόλεις του κόσμου. Δεν έχει νόημα να βρεθείς στο Αμμάν και να μη γνωρίζεις την ιστορία του… τα χνάρια της κάτω από τα βήματά μας…
…τα αρχαιολογικά ευρήματα τοποθετούν τους πρώτους κατοίκους στη περιοχή κατά τη Νεολιθική εποχή, μεταξύ 8.500 και 8.000 π.Χ. Η πρώτη οχύρωση και ουσιαστικά ίδρυση της πόλης, τοποθετείται κάπου στην εποχή του χαλκού γύρω στο 1800 π.Χ. Οι πρώτες γραπτές, Βιβλικές αναφορές για αυτή την πόλη, την ονομάζουν Ραμπάθ Αμμόν κάπου τον 13ο αιώνα π.Χ. ως πρωτεύουσα του Βασιλείου των Αμμωνιτών, που συνόρευε νότια με το Βασίλειο του Μωάβ. Κατακτήθηκε από τους Ασσύριους και μετά από τους Πέρσες για να ακολουθήσει η Ελληνιστική εποχή και ο Μέγας Αλέξανδρος. Ο Έλληνας Φαραώ της Αιγύπτου Πτολεμαίος Β’ ο Φιλάδελφος, γιός του στρατηγού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Πτολεμαίου Α’ του Σωτήρα, της γνωστής οικογενείας των Πτολεμαίων μετονόμασε την πόλη σε Φιλαδέλφεια για να περάσει στη συνέχεια στην κατοχή των Ναβαταίων στο Βασίλειο της Πέτρας μέχρι τις αρχές του 2ου αιώνα οπότε κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους και αποτέλεσε μέρος της Δεκάπολης. Ακολούθησε η Βυζαντινή αυτοκρατορία τον 4ο αιώνα μ.Χ. που καθιέρωσε το Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Οι Γασσανίδες (αρχαίοι Άραβες Χριστιανοί) ήταν οι πρώτοι που ονόμασαν την πόλη Αμμάν για να γνωρίσει ακμή ως Ισλαμικό Χαλιφάτο των Ουμαγιάντ. Στα τέλη του 19ου αιώνα (1880-1890) αναπτύχθηκε, υπό την κυριαρχία των Οθωμανών ως βασικός σταθμός του νέου σιδηροδρόμου που ένωνε τη Μεδίνα με την Κωνσταντινούπολη, μετά πρώτος παγκόσμιος και T.E. Lawrence και μετά η σύγχρονη βασιλική δυναστεία με τον σημερινό Βασιλιά Αμπντουλάχ ΙΙ εγγονό του πρώτου Βασιλιά Αμπντουλάχ Ι και γιό του δεύτερου, του Χουσεΐν Ι. Η μεγάλη μετανάστευση Παλαιστινίων προσφύγων κατά τη δεκαετία του ’50 προκάλεσε σε μεγάλο βαθμό και την άναρχη ανάπτυξη της πόλης που οδήγησε και στην εικόνα που συναντάς σήμερα. Πάντως, η χώρα μετά από πολέμους και διεκδικήσεις με τους γείτονες Ισραηλινούς, σήμερα έχει καταφέρει να διατηρεί καλές σχέσεις και με το Δυτικό και με τον Αραβικό κόσμο, χωρίζοντας το Αμμάν σε ένα ανομοιογενές κράμα δυτικίλας και ανάπτυξης στη δυτική πόλη, με πεντάστερα ξενοδοχεία, λεωφόρους και κρεμαστές γέφυρες και προσφυγικής ταπεινότητας και μιζέριας στο ανατολικό. Σχεδόν 4.000 χρόνια ιστορίας… βρε πώς περνάει ο χρόνος, είχε πάει εννιά και εμείς ακόμα πίναμε καφεδάκι κάτω από την ακρόπολη του Αμμάν.
Ανεβήκαμε τυχαία το λόφο που στέφεται από την Ακρόπολη, και τελικά φτάσαμε έξω από τα τείχη κάπως στη τύχη και μπήκαμε μέσα από ένα αυτοσχέδιο μονοπάτι χωρίς να καταλάβουμε πως θα έπρεπε να μπούμε από την κεντρική είσοδο. Τα ευρήματα και τα κτίσματα συνοψίζουν όλη αυτή την ιστορία που λέγαμε... Το μουσείο μοιάζει μικρό αλλά χωράει μια εντυπωσιακή και οργανωμένη συλλογή, ουσιαστικά από όλη την ιστορία του ανθρώπου μιας και ξεκινάει από νεολιθικά ευρήματα και φτάνει μέχρι την εποχή των Οθωμανών Σουλτάνων, οπωσδήποτε προτεινόμενο αν βρεθείτε στην πόλη. Περπατώντας στο λόφο συναντιέσαι με πρόχειρα καταλύματα από προϊστορικές εποχές, τις στήλες από το ναό του Ηρακλή, ρωμαϊκές οχυρώσεις, μετά η βυζαντινή εκκλησία του 6ου αιώνα, το Αλ-Κασρ από την εποχή των Ουμαγιάντ. Καθώς χάζευα τη θέα προς την πόλη, άρχισαν οι Ιμάμηδες την μεσημεριανή προσευχή και οι αμανέδες από διάφορα σημεία σκέπασαν το βρυχηθμό και τα κορναρίσματα της πόλης από κάτω… «Αλλααλλααλλααχαλλαααχαααχ…»
Κατεβήκαμε το λόφο στο κέντρο της πόλης, περάσαμε και από το Ρωμαϊκό θέατρο, εν λειτουργία και στις μέρες μας με χωρητικότητα 6.000 θέσεων, μάλιστα συστεγάζεται με ένα σχετικά ενδιαφέρον λαογραφικό μουσείο, και περπατήσαμε προς το κέντρο του Αμμάν. Οι άντρες με κελεμπίες και οι γυναίκες με μαντήλες, λίγες ξεμαντήλωτες, κάποιες μπουρκαριασμένες μέχρι εξαφανίσεως. Στο δρόμο, στάση για γλυκάκι, για γλυκάκια δηλαδή, για γλυκά.
Τα διάσημα σιροπιαστά της μέσης ανατολής! Η ποικιλία σε μπακλαβοειδή, γαλακτομπουρεκοειδή, κανταϊφοειδή και γαλακτομπουρεκοκανταϊφομπακλαβοειδή, εξαντλείται μόνο από τους πιθανούς συνδυασμούς που μπορεί να έχουν οι καβουρδισμένοι ξηροί καρποί, οι υπόγλυκες κρέμες από ανάλατα τυριά, τα λεπτά χρυσοδιάφανα φύλλα και τα αρωματικά σιρόπια… Τα γλυκά τους έχουν πολύ λιγότερο σιρόπι σε σχέση με αυτό που έχουμε συνηθίσει, πράγμα που τα κάνει πιο ελαφριά, πολύ τραγανά και δε λιγώνουν… ένα ποτηράκι νερό και συνεχίζουμε.
Συνεχίσαμε έχοντας ξεδιψάσει την ακόρεστη όρεξη για γλυκό, προς στο ιστορικό τζαμί, Grand Houssein Mosque, χτισμένο λίγο μετά το 1920, από τον πρώτο σύγχρονο βασιλιά τον Αμπντουλάχ Ι, πάνω σε ερείπια αρχαίου τζαμιού του 650 μ.Χ. της εποχής των Χαλίφηδων, που ήταν χτισμένο πάνω σε Χριστιανικό Καθεδρικό της εποχής των Βυζαντινών. Τρικούβερτο και το Mosque… καλό μέρος για να αγοράσετε ένα δεμένο κοράνι στα αραβικά, έτσι που ανοίγει και ανάποδα μιας και τα αραβικά, ξέρετε, διαβάζονται από δεξιά προς τα αριστερά, δηλαδή κάπως έτσι: Η Αθήνα γίνεται ανήθΑ. Δίπλα από το Mosque, όπως το κοιτάς από μπροστά, στα αριστερά, το Souk του Down Town Amman ένα μικρό αλλά δαιδαλώδες δίκτυο από σοκάκια γεμάτα πάγκους, πράγματα, ζωή… αυτά γουστάρω εγώ… χρώματα, αρώματα, μπαχάρια, φρούτα, φωνές, παραδοσιακά προϊόντα, χαθήκαμε με τους άλλους, χουρμάδες, ξηροί καρποί… χαμός, ξαναβρεθήκαμε.
Η μέρα βάδιζε προς τα μεσόκοπά της και ήταν ώρα για φαγητό. Το μενού σήμερα είχε φαγητό δρόμου… Κεμπάπ αρνί ή κοτόπουλο τυλιγμένο σε αραβική πίτα με λαχανικά και σος γιαουρτιού κάπου στο μισό ευρώ, ή σάντουιτς με φαλάφελ στις ίδιες τιμές… πολύ νόστιμες και οι δυο επιλογές και όπως διαπιστώσαμε ασφαλείς, αφού κανένας δεν αντιμετώπισε απρόοπτα. Και φρέσκο χυμό πορτοκάλι, από τους αμέτρητους πλανόδιους φρεσκοπορτοκαλοχυμοστίφτες…
Ένα καφεδάκι για τη χώνεψη πριν πάμε στο ξενοδοχείο και ξεκουραστούμε για το βράδυ… ένα καφεδάκι…
«Σε πέντε λεπτά είχαν κάτσει σε ένα καφέ στα Εξανάρχια, μια περιοχή δίπλα στο Ξεκωλονάκι, και του συστήθηκε:
-Χριστός
-Λάμπης! Χαίρω πολύ. Έχεις και γιορτή σε λίγες μέρες...
- Όχι Χρήστος ρε φίλε, Χριστός, γενέθλια έχω.
Άντε τώρα...
Πιο πέρα, στη πλατεία Αντισυντάγματος ένας άντρας των Σ.Α.Μ.Α.Τ. είχε πιάσει μια γιαγιά, που του έμοιαζε ύποπτη για σύσταση γιαγιάφκας, και την είχε πλακώσει στις βρυσιές με μια βρύση που είχε βρει εκεί δίπλα. Και μετά φαντάστηκε ότι την πυροβόλησε στο κεφάλι. Δυο φορές. Από τις πολλές βρυσιές η γιαγιά άλλαξε σχήμα και έπαψε να του μοιάζει ύποπτη και την παράτησε στην ησυχία της, δίπλα στο μεγαλύτερο, μονοκόμματο, πλαστικό, καμένο δέντρο στο σύμπαν.
-Σόρι, εννοείς πως γουστάρεις να σε φωνάζουνε Χριστό δηλαδή είναι το καλλιτεχνικό σου, ή εννοείς πως είσαι Ο Χριστός;
-Αυτοπροσώπως! Ο Χριστός, ο Ιησούς, ο Αυτός με το Άλφα κεφαλαίο... Μη με αναγκάσεις να περπατήσω σε νερά και άλλα τέτοια... πίστεψέ με να τελειώνουμε.
Δε βαριέσαι, Τον πίστεψε, δεν είχε να κάνει και κάτι καλύτερο...
-Και τι κάνεις εδώ;
-Τσακώθηκα με το Πατέρα μου και έφυγα από το σπίτι...
-Έλα! Γιατί τσακωθήκατε;
-Είναι λίγο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας.
-Το έχουν αυτό οι Δημιουργικοί τύποι... στοχάστηκε ο Λάμπης.
-Δε γνώρισε και Πατέρα... συμπλεγματική ψυχοσύνθεση, προσπαθεί συνέχεια να αυτοεπιβεβαιώνεται, καταλαβαίνεις...
Προσπάθησε να μην καταλάβει, αλλά κατάλαβε.
-Κοίτα να δεις, έχουμε κατέβει εδώ με το Μωυσή και το Μωάμεθ γιατί έχουμε σπαστεί με την κατάσταση που εμείς οι προφήτες κάνουμε όλη τη δουλειά και ο Θεός παίρνει όλη τη δόξα. Έχουμε ξεσκιστεί στη νηστεία και στην εγκράτεια και έχουμε φάει και πολύ γιούχου και ξύλο, να μην θυμηθώ τι έγινε την άλλη φορά που είχα κατέβει...
-Σε σταυρώσανε...
-Όχι με πυροβολήσανε, αυτή που λες εσύ ήταν η προτελευταία... αμ ο ποδαρόδρομος που έχουμε τραβήξει... και ο Κύριος, κύριος, ούτε βαρέα και ανθυγιεινά δεν πληρώνει. Και μάγκας κατά τα άλλα, και τέλειος και Πανταχού Παρών, που παρών; Ε; που; Τον έχεις δει εσύ πουθενά; Ε; Πες μου!
Δεν τον είχε δει, κάποιοι άλλοι τον είχαν όμως, αλλά μόλις το ισχυρίστηκαν, κατέληξαν στο Φρενοβλαβικό Ίδρυμα.
-Έχει έρθει και ο Βούδας; Ο Λάμπης θαύμαζε το Βούδα!
-Σιγά μη κουνηθεί ο χοντρός... Αυτός είναι μόνο για γκομενίτσες που κάνουν γιόγκα... Ο Μπαμπάς έχει ένα σχέδιο. Θέλεις να ακούσεις το σχέδιό Του;
Λες όχι σε τέτοια ερώτηση; Δε λες... δεν είπε.
Ο Χριστός έγειρε προς το μέρος του, χαμήλωσε και ταυτόχρονα γέμισε με ένταση τη φωνή του και μίλησε και είπε: »
Για βράδυ βρεθήκαμε στην περιοχή που οριοθετεί ο 5ος κύκλος, στο Blue Fig Café. Μια καλόγουστη μοντερνιά στη μοντέρνα συνοικία της πόλης, με δυτική αισθητική, αλκοολούχα ποτά, ενδιαφέροντα δυτικά πιάτα και δυτικούς Ιορδανούς, χωρίς κελεμπίες και μαντίλες. Καλό, αν θες να βγεις σώνει και καλά στο Αμμάν, καλό. Και ακριβό. Παρακαλώ, ένα τσίκεν νάγκετς και ένα ποτήρι μπύρα, ευχαριστώ… και καληνύχτα.
Αμμάν (β’ μέρος)[/B]
Η πρωτεύουσα της Ιορδανίας δεν μας είχε κερδίσει με την πρώτη γνωριμία, ούτε με τη δεύτερη χθεσινοβραδινή, είναι η αλήθεια. Ούτε έμελε να μας εντυπωσιάσει και με την τρίτη προσπάθεια, σε βαθμό που να πούμε ότι αξίζει να ξαναβρεθείς εκεί και να αφιερώσεις χρόνο, ειδικά τη στιγμή που η υπόλοιπη χώρα βρίθει ιστορικών, θρησκευτικών και φυσικών μνημείων. Ας πούμε αντί για μια μέρα στο Amman, μια ημερήσια εκδρομή στα Κάστρα της Ερήμου ή trekking στην κοιλάδα Wadi Mujid, που ξεκινά κοντά από το Κεράκ και φτάνει στη Νεκρά Θάλασσα, μοιάζει καλύτερη επιλογή. Από την άλλη όμως, πιστεύω ότι δεν έχεις γνωρίσει τίποτα για μια χώρα, αν δεν περάσεις κάποιες ώρες στην πρωτεύουσά της. Εξάλλου, η συγκεκριμένη πόλη είναι μια από τις πιο παλιές διαρκώς κατοικούμενες πόλεις του κόσμου. Δεν έχει νόημα να βρεθείς στο Αμμάν και να μη γνωρίζεις την ιστορία του… τα χνάρια της κάτω από τα βήματά μας…
…τα αρχαιολογικά ευρήματα τοποθετούν τους πρώτους κατοίκους στη περιοχή κατά τη Νεολιθική εποχή, μεταξύ 8.500 και 8.000 π.Χ. Η πρώτη οχύρωση και ουσιαστικά ίδρυση της πόλης, τοποθετείται κάπου στην εποχή του χαλκού γύρω στο 1800 π.Χ. Οι πρώτες γραπτές, Βιβλικές αναφορές για αυτή την πόλη, την ονομάζουν Ραμπάθ Αμμόν κάπου τον 13ο αιώνα π.Χ. ως πρωτεύουσα του Βασιλείου των Αμμωνιτών, που συνόρευε νότια με το Βασίλειο του Μωάβ. Κατακτήθηκε από τους Ασσύριους και μετά από τους Πέρσες για να ακολουθήσει η Ελληνιστική εποχή και ο Μέγας Αλέξανδρος. Ο Έλληνας Φαραώ της Αιγύπτου Πτολεμαίος Β’ ο Φιλάδελφος, γιός του στρατηγού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Πτολεμαίου Α’ του Σωτήρα, της γνωστής οικογενείας των Πτολεμαίων μετονόμασε την πόλη σε Φιλαδέλφεια για να περάσει στη συνέχεια στην κατοχή των Ναβαταίων στο Βασίλειο της Πέτρας μέχρι τις αρχές του 2ου αιώνα οπότε κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους και αποτέλεσε μέρος της Δεκάπολης. Ακολούθησε η Βυζαντινή αυτοκρατορία τον 4ο αιώνα μ.Χ. που καθιέρωσε το Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Οι Γασσανίδες (αρχαίοι Άραβες Χριστιανοί) ήταν οι πρώτοι που ονόμασαν την πόλη Αμμάν για να γνωρίσει ακμή ως Ισλαμικό Χαλιφάτο των Ουμαγιάντ. Στα τέλη του 19ου αιώνα (1880-1890) αναπτύχθηκε, υπό την κυριαρχία των Οθωμανών ως βασικός σταθμός του νέου σιδηροδρόμου που ένωνε τη Μεδίνα με την Κωνσταντινούπολη, μετά πρώτος παγκόσμιος και T.E. Lawrence και μετά η σύγχρονη βασιλική δυναστεία με τον σημερινό Βασιλιά Αμπντουλάχ ΙΙ εγγονό του πρώτου Βασιλιά Αμπντουλάχ Ι και γιό του δεύτερου, του Χουσεΐν Ι. Η μεγάλη μετανάστευση Παλαιστινίων προσφύγων κατά τη δεκαετία του ’50 προκάλεσε σε μεγάλο βαθμό και την άναρχη ανάπτυξη της πόλης που οδήγησε και στην εικόνα που συναντάς σήμερα. Πάντως, η χώρα μετά από πολέμους και διεκδικήσεις με τους γείτονες Ισραηλινούς, σήμερα έχει καταφέρει να διατηρεί καλές σχέσεις και με το Δυτικό και με τον Αραβικό κόσμο, χωρίζοντας το Αμμάν σε ένα ανομοιογενές κράμα δυτικίλας και ανάπτυξης στη δυτική πόλη, με πεντάστερα ξενοδοχεία, λεωφόρους και κρεμαστές γέφυρες και προσφυγικής ταπεινότητας και μιζέριας στο ανατολικό. Σχεδόν 4.000 χρόνια ιστορίας… βρε πώς περνάει ο χρόνος, είχε πάει εννιά και εμείς ακόμα πίναμε καφεδάκι κάτω από την ακρόπολη του Αμμάν.
Ανεβήκαμε τυχαία το λόφο που στέφεται από την Ακρόπολη, και τελικά φτάσαμε έξω από τα τείχη κάπως στη τύχη και μπήκαμε μέσα από ένα αυτοσχέδιο μονοπάτι χωρίς να καταλάβουμε πως θα έπρεπε να μπούμε από την κεντρική είσοδο. Τα ευρήματα και τα κτίσματα συνοψίζουν όλη αυτή την ιστορία που λέγαμε... Το μουσείο μοιάζει μικρό αλλά χωράει μια εντυπωσιακή και οργανωμένη συλλογή, ουσιαστικά από όλη την ιστορία του ανθρώπου μιας και ξεκινάει από νεολιθικά ευρήματα και φτάνει μέχρι την εποχή των Οθωμανών Σουλτάνων, οπωσδήποτε προτεινόμενο αν βρεθείτε στην πόλη. Περπατώντας στο λόφο συναντιέσαι με πρόχειρα καταλύματα από προϊστορικές εποχές, τις στήλες από το ναό του Ηρακλή, ρωμαϊκές οχυρώσεις, μετά η βυζαντινή εκκλησία του 6ου αιώνα, το Αλ-Κασρ από την εποχή των Ουμαγιάντ. Καθώς χάζευα τη θέα προς την πόλη, άρχισαν οι Ιμάμηδες την μεσημεριανή προσευχή και οι αμανέδες από διάφορα σημεία σκέπασαν το βρυχηθμό και τα κορναρίσματα της πόλης από κάτω… «Αλλααλλααλλααχαλλαααχαααχ…»
Κατεβήκαμε το λόφο στο κέντρο της πόλης, περάσαμε και από το Ρωμαϊκό θέατρο, εν λειτουργία και στις μέρες μας με χωρητικότητα 6.000 θέσεων, μάλιστα συστεγάζεται με ένα σχετικά ενδιαφέρον λαογραφικό μουσείο, και περπατήσαμε προς το κέντρο του Αμμάν. Οι άντρες με κελεμπίες και οι γυναίκες με μαντήλες, λίγες ξεμαντήλωτες, κάποιες μπουρκαριασμένες μέχρι εξαφανίσεως. Στο δρόμο, στάση για γλυκάκι, για γλυκάκια δηλαδή, για γλυκά.
Τα διάσημα σιροπιαστά της μέσης ανατολής! Η ποικιλία σε μπακλαβοειδή, γαλακτομπουρεκοειδή, κανταϊφοειδή και γαλακτομπουρεκοκανταϊφομπακλαβοειδή, εξαντλείται μόνο από τους πιθανούς συνδυασμούς που μπορεί να έχουν οι καβουρδισμένοι ξηροί καρποί, οι υπόγλυκες κρέμες από ανάλατα τυριά, τα λεπτά χρυσοδιάφανα φύλλα και τα αρωματικά σιρόπια… Τα γλυκά τους έχουν πολύ λιγότερο σιρόπι σε σχέση με αυτό που έχουμε συνηθίσει, πράγμα που τα κάνει πιο ελαφριά, πολύ τραγανά και δε λιγώνουν… ένα ποτηράκι νερό και συνεχίζουμε.
Συνεχίσαμε έχοντας ξεδιψάσει την ακόρεστη όρεξη για γλυκό, προς στο ιστορικό τζαμί, Grand Houssein Mosque, χτισμένο λίγο μετά το 1920, από τον πρώτο σύγχρονο βασιλιά τον Αμπντουλάχ Ι, πάνω σε ερείπια αρχαίου τζαμιού του 650 μ.Χ. της εποχής των Χαλίφηδων, που ήταν χτισμένο πάνω σε Χριστιανικό Καθεδρικό της εποχής των Βυζαντινών. Τρικούβερτο και το Mosque… καλό μέρος για να αγοράσετε ένα δεμένο κοράνι στα αραβικά, έτσι που ανοίγει και ανάποδα μιας και τα αραβικά, ξέρετε, διαβάζονται από δεξιά προς τα αριστερά, δηλαδή κάπως έτσι: Η Αθήνα γίνεται ανήθΑ. Δίπλα από το Mosque, όπως το κοιτάς από μπροστά, στα αριστερά, το Souk του Down Town Amman ένα μικρό αλλά δαιδαλώδες δίκτυο από σοκάκια γεμάτα πάγκους, πράγματα, ζωή… αυτά γουστάρω εγώ… χρώματα, αρώματα, μπαχάρια, φρούτα, φωνές, παραδοσιακά προϊόντα, χαθήκαμε με τους άλλους, χουρμάδες, ξηροί καρποί… χαμός, ξαναβρεθήκαμε.
Η μέρα βάδιζε προς τα μεσόκοπά της και ήταν ώρα για φαγητό. Το μενού σήμερα είχε φαγητό δρόμου… Κεμπάπ αρνί ή κοτόπουλο τυλιγμένο σε αραβική πίτα με λαχανικά και σος γιαουρτιού κάπου στο μισό ευρώ, ή σάντουιτς με φαλάφελ στις ίδιες τιμές… πολύ νόστιμες και οι δυο επιλογές και όπως διαπιστώσαμε ασφαλείς, αφού κανένας δεν αντιμετώπισε απρόοπτα. Και φρέσκο χυμό πορτοκάλι, από τους αμέτρητους πλανόδιους φρεσκοπορτοκαλοχυμοστίφτες…
Ένα καφεδάκι για τη χώνεψη πριν πάμε στο ξενοδοχείο και ξεκουραστούμε για το βράδυ… ένα καφεδάκι…
«Σε πέντε λεπτά είχαν κάτσει σε ένα καφέ στα Εξανάρχια, μια περιοχή δίπλα στο Ξεκωλονάκι, και του συστήθηκε:
-Χριστός
-Λάμπης! Χαίρω πολύ. Έχεις και γιορτή σε λίγες μέρες...
- Όχι Χρήστος ρε φίλε, Χριστός, γενέθλια έχω.
Άντε τώρα...
Πιο πέρα, στη πλατεία Αντισυντάγματος ένας άντρας των Σ.Α.Μ.Α.Τ. είχε πιάσει μια γιαγιά, που του έμοιαζε ύποπτη για σύσταση γιαγιάφκας, και την είχε πλακώσει στις βρυσιές με μια βρύση που είχε βρει εκεί δίπλα. Και μετά φαντάστηκε ότι την πυροβόλησε στο κεφάλι. Δυο φορές. Από τις πολλές βρυσιές η γιαγιά άλλαξε σχήμα και έπαψε να του μοιάζει ύποπτη και την παράτησε στην ησυχία της, δίπλα στο μεγαλύτερο, μονοκόμματο, πλαστικό, καμένο δέντρο στο σύμπαν.
-Σόρι, εννοείς πως γουστάρεις να σε φωνάζουνε Χριστό δηλαδή είναι το καλλιτεχνικό σου, ή εννοείς πως είσαι Ο Χριστός;
-Αυτοπροσώπως! Ο Χριστός, ο Ιησούς, ο Αυτός με το Άλφα κεφαλαίο... Μη με αναγκάσεις να περπατήσω σε νερά και άλλα τέτοια... πίστεψέ με να τελειώνουμε.
Δε βαριέσαι, Τον πίστεψε, δεν είχε να κάνει και κάτι καλύτερο...
-Και τι κάνεις εδώ;
-Τσακώθηκα με το Πατέρα μου και έφυγα από το σπίτι...
-Έλα! Γιατί τσακωθήκατε;
-Είναι λίγο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας.
-Το έχουν αυτό οι Δημιουργικοί τύποι... στοχάστηκε ο Λάμπης.
-Δε γνώρισε και Πατέρα... συμπλεγματική ψυχοσύνθεση, προσπαθεί συνέχεια να αυτοεπιβεβαιώνεται, καταλαβαίνεις...
Προσπάθησε να μην καταλάβει, αλλά κατάλαβε.
-Κοίτα να δεις, έχουμε κατέβει εδώ με το Μωυσή και το Μωάμεθ γιατί έχουμε σπαστεί με την κατάσταση που εμείς οι προφήτες κάνουμε όλη τη δουλειά και ο Θεός παίρνει όλη τη δόξα. Έχουμε ξεσκιστεί στη νηστεία και στην εγκράτεια και έχουμε φάει και πολύ γιούχου και ξύλο, να μην θυμηθώ τι έγινε την άλλη φορά που είχα κατέβει...
-Σε σταυρώσανε...
-Όχι με πυροβολήσανε, αυτή που λες εσύ ήταν η προτελευταία... αμ ο ποδαρόδρομος που έχουμε τραβήξει... και ο Κύριος, κύριος, ούτε βαρέα και ανθυγιεινά δεν πληρώνει. Και μάγκας κατά τα άλλα, και τέλειος και Πανταχού Παρών, που παρών; Ε; που; Τον έχεις δει εσύ πουθενά; Ε; Πες μου!
Δεν τον είχε δει, κάποιοι άλλοι τον είχαν όμως, αλλά μόλις το ισχυρίστηκαν, κατέληξαν στο Φρενοβλαβικό Ίδρυμα.
-Έχει έρθει και ο Βούδας; Ο Λάμπης θαύμαζε το Βούδα!
-Σιγά μη κουνηθεί ο χοντρός... Αυτός είναι μόνο για γκομενίτσες που κάνουν γιόγκα... Ο Μπαμπάς έχει ένα σχέδιο. Θέλεις να ακούσεις το σχέδιό Του;
Λες όχι σε τέτοια ερώτηση; Δε λες... δεν είπε.
Ο Χριστός έγειρε προς το μέρος του, χαμήλωσε και ταυτόχρονα γέμισε με ένταση τη φωνή του και μίλησε και είπε: »
Για βράδυ βρεθήκαμε στην περιοχή που οριοθετεί ο 5ος κύκλος, στο Blue Fig Café. Μια καλόγουστη μοντερνιά στη μοντέρνα συνοικία της πόλης, με δυτική αισθητική, αλκοολούχα ποτά, ενδιαφέροντα δυτικά πιάτα και δυτικούς Ιορδανούς, χωρίς κελεμπίες και μαντίλες. Καλό, αν θες να βγεις σώνει και καλά στο Αμμάν, καλό. Και ακριβό. Παρακαλώ, ένα τσίκεν νάγκετς και ένα ποτήρι μπύρα, ευχαριστώ… και καληνύχτα.
Attachments
-
44,8 KB Προβολές: 98