Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Day 1
Η πρώτη μέρα ουσιαστικά ξεκινάει από το απόγευμα της προηγούμενης. Δευτέρα του Πάσχα απόγευμα λοιπόν. Με την Κ ξεκινάμε από Κέρκυρα με την απογευματινή πτήση της Aegean και οι Μπ και Π πετάνε από Θεσσαλονίκη. Το σημείο συνάντησης είναι στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος της Αθήνας για την κοινή μας βραδινή πτήση με Aegeanγια το Αμμαν.
Το πολυπόθητο σμίξιμο επιτέλους είναι γεγονός. Οι 2 ώρες που έχουμε αναμονή στο αεροδρόμιο περνούν ευχάριστα με νέα και ιστορίες, αλλά και εικασίες του τι θα δούμε και θα κάνουμε στην Ιορδανία. Στο αεροπλάνο η Aegean μας υποδέχεται με αρνί φούρνου με πατάτες και άφθονο κόκκινο κρασί. Για άλλη μια φορά αποδεικνύει την ποιότητα τόσο στην ποιότητα πτήσης όσο και στις παροχές εντός αυτής.
Άφιξη στις 02.00 της Τρίτης στο Queen Alia Airport του Αμμάν. Διαδικαστικοί διαβατηριακοί έλεγχοι περνούν γρήγορα όπως και η παραλαβή των αποσκευών. Βγαίνοντας στο χώρο αφίξεων του αεροδρομίου πρώτη δουλειά μας είναι να προμηθευτούμε κάρτες sim για τα κινητά με τουριστικό πρόγραμμα για 15 GB 4G internet στην πολύ καλή τιμή των 17 ευρώ. Οι χρεώσεις με τις δικές μας ελληνικές sim θα ήταν πραγματικά εξωπραγματικές!! Αφού τελειώνουμε με τις sim ψάχνουμε το ραντεβού μας με τον επιστήμονα από το Monte Carlo Cars για την παραλαβή του αυτοκινήτου μας. Ραντεβού μπροστά στα Starbucks λέει, άφαντος αυτός. Ψάχνω τα χαρτιά της κράτησης για να βρω το whats up τηλέφωνο του τύπου. Μετά από επικοινωνία και μισή ώρα καθυστέρηση φτάνει ο παλίκαρος. Πάμε στο parking για το όχημα, για να δούμε και τι μας δώσει στην κατηγορία Β τύπου Citroen C3. Chevrolet Cobaltz LTZ αυτόματο λοιπόν. Μέτριο όχημα αλλά με πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ οπότε βόλεψε πραγματικά.
Μπαίνοντας όλοι μαζί στο όχημα μαζί και με τον τύπο για να πάμε στο γραφείο τους για να κάνουμε τα χαρτιά. Αρχίζουμε και παρατηρούμε χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες μικρά μαύρα πραγματάκια να κείτονται στο δρόμο. Με μια ποιο προσεχτική παρατήρηση λέμε έντομα είναι.... Πετάγεται η Π και λέει “παναγία μου κατσαρίδες!!!”. Σκέφτομαι δε μπορεί τόσες πολλές... Κοιτάω καλύτερα και βλέπω ότι είναι μαύρα σκαθάρια. Εκατομμύρια μαύρα σκαθάρια κείτονταν πατημένα στο δρόμο. Βλέποντας το σχήμα του αεροδρομίου από πολύ ψηλά σε φωτογραφίες μήνες αργότερα διαπιστώσαμε ότι έχει το σχήμα τεράστιου σκαθαριού. Όπως και ότι το σκαθάρι θα έπρεπε ναι είναι και το σήμα του Αμμάν!!!!
Ευτυχώς στη διαδικασία με τα χαρτιά αγοράσαμε και την πλήρη ασφάλιση για έξτρα 49 ευρώ γιατί μας χρειάστηκε σε βάθος χρόνου. Πήραμε το όχημα, βάλαμε μπροστά το google maps και ξεκινήσαμε για το Αμμάν και το ξενοδοχείο.
Φτάνουμε στο Αμμάν στις 3.30 το πρωί και κάνουμε check inn στο Villa Dia Guest House. Στη reception είχε μόνο ένα τηλέφωνο που έλεγε να καλέσεις εάν θέλεις check inn ή υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα. Παίρνω τηλ και μετά από λίγο εμφανίζεται ένας αγουροξυπνημένος Ιορδανός, που προσπαθεί να συνεννοηθεί μαζί μας για τα δωμάτια. Η δυσκολία στη συνεννόηση ήταν λόγο της νύστας του, και δικαιολογημένα. Το ένα δωμάτιο ωραιότατο και μεγάλο, το άλλο πιτσουνιέρα στην ταράτσα!!!
Ξημερώνει λοιπόν... Πάμε στην ηλιόλουστη ταράτσα για το πρωινό μας. Από εκεί χαζεύουμε και όλο το Αμμαν και καταλαβαίνουμε τη λοφώδη μορφολογία του. Ο Μπαλάφας βγαίνει από την πιτσουνιέρα του με κέφι και ομιλητικότατος όπως κάθε πρωί!!! Κράζει λίγο το δωμάτιο αλλά στρώνει με το που μας φέρνει ο τυπάκος, ο ίδιος βραδινός τυπάκος, το πρωινό μας. Αράβικες πίτες, χούμους, ταχίνι, αυγά, ελιές, ντομάτες, μπανάνες και τσάι... Σε ωραίες ποσότητες για να ξεκινήσεις τη μέρα σου. Ξαφνικά εκεί που τρώμε και χαζολογάμε, ακούμε ένα τρελό ζουζούνισμα. Κοιτάμε ψηλά και βλέπουμε μία ιπτάμενη μαύρη μπάλα από χιλιάδες σκαθάρια να κόβουν βόλτα στον ουρανό!! Σκαθαρούπολη είπαμε!!! Φοβερή εντύπωση μας έκανε επίσης πως σε όλες τις ταράτσες των σπιτιών υπάρχουν δεκάδες βυτία με νερό. Όπως μάθαμε, δεν έχουν νερό κάθε μέρα ούτε όλες τις μέρες το καλοκαίρι, για αυτό η αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων νερού είναι υποχρεωτική!!
Αναχωρούμε από το hotel για την πρώτη βόλτα μας στο Αμμαν και προορισμό μας το Amman Citadel, την Ακρόπολη της Αρχαίας Φιλαδέλφειας.
Βάζουμε τη διαδρομή στο maps με τα πόδια δια μέσου της Rainbow Str και έχουμε να κάνουμε μία βόλτα 3.4 χλμ μέχρι την ακρόπολη. Ξεκινάμε λοιπόν.
Χτισμένo αμφιθεατρικά πάνω σε επτά λόφους, το Αμμάν έχει να αφηγηθεί μια συναρπαστική ιστορία 7000 χρόνων, από την εποχή των Ασσυρίων και της αρχαίας Φιλαδέλφειας έως σήμερα. Είναι ένας τόπος γοητευτικών αντιθέσεων όπου το παλιό συνυπάρχει με το νέο, τα εξαίσια ρωμαϊκά μνημεία με τα μοντέρνα κτίρια, τα παζάρια και τα μικρομάγαζα με τα πολυτελή εμπορικά κέντρα, οι προσφυγικοί οικισμοί με τα κομψά καταπράσινα προάστια, τα παραδοσιακά coffee houses με τα trendy café, τα μουσεία με τους σπάνιους αρχαιολογικούς θησαυρούς με τις γκαλερί σύγχρονης τέχνης.
Ξεκινώντας τη βόλτα μας, βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο της περιοχής. Μεγάλος δρόμος και στην περιοχή υπάρχουν πολλές πρεσβείες και καλά ξενοδοχεία. Περνάμε όμορφα κτίρια με τεράστιους κήπους και καταλήγουμε σιγά σιγά στη Rainbow St. Μοντέρνα μαγαζάκια και cafes, φαγάδικα κάθε λογής και souvenirs. Ο τίτλος του Lonely Planet για το δρόμο αυτό “A little Trendy road” ταιριάζει απόλυτα. Περπατώντας και φωτογραφίζοντας παρατηρώ ότι η ακρόπολη είναι ελάχιστα πιο ψηλά από εμάς. Τι το σκέφτηκα αυτό…. Κατευθείαν μια μεγάλη απότομη κατηφόρα και σκαλιά μας οδηγούν στο πάτο από το λόφο που ήμασταν και στο κέντρο της παλιάς πόλης του Αμμάν. Κόρνες από παντού και μια ελαφρά παλαβομάρα στους δρόμους. Πλησιάζοντας το λόφο της ακρόπολης παρατηρούμε την ανηφόρα!!! Νεράκι και μια ανάσα για πάνω …. Άλλωστε μόνο 30 βαθμούς έχει.
Στη κορυφή πια φτάνουμε στην είσοδο του Amman Citadel… Η Αρχαία Φιλαδέλφεια. Μπαίνουμε κανονικά με το Jordan pass χωρίς έξτρα είσοδο. Η Ακρόπολη (Citadel), που βρίσκεται στην κορυφή του λόφου Jebel Al Qala. Την Ακρόπολη προστατεύουν τείχη μήκους 1.700 μέτρων, γκρεμισμένα και χτισμένα ξανά από την αρχή πολλές φορές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η Ακρόπολη κτίστηκε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους. Μάλιστα πρώτοι οι Ρωμαίοι περιτείχισαν τον λόφο, αναστηλώθηκε επί Ουμαγιάντ, και σήμερα σώζονται κάποια τμήματά του. Εντυπωσιακή η πανοραμική θέα της πόλης, ενώ ανάμεσα στα αρχαία ερείπια, διαβαίνουμε στη νοτιοδυτική γωνία τα ερείπια του ναού του Ηρακλή.
Δίπλα στον ναό που κτίστηκε επί Μάρκου Αυρηλίου, σύμφωνα με την παράδοση, υπήρχε κολοσσιαίο άγαλμα του Ηρακλή ύψους 10 μέτρων, όπως μαρτυρούν τα ευρήματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο που βρίσκεται στο Κασρ (παλάτι), έργο των Ουμαγιάντ του 8ου αιώνα. Κοντά στο μουσείο βρίσκεται και μια μικρή βυζαντινή βασιλική με μωσαϊκά. Το Αρχαιολογικό Μουσείο στην Ακρόπολη του Αμμάν κτίστηκε το 1951 για να στεγάσει αρχαιολογικά ευρήματα απ’ όλη τη χώρα. Τοποθετημένα ανά χρονολογική σειρά, καλύπτουν από την παλαιολιθική περίοδο μέχρι την ισλαμική περίοδο έως το 1516.
Ανάμεσα σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, κεραμικά, γυάλινα, μεταλλικά αντικείμενα, ξεχωρίζει η συλλογή των κοσμημάτων, των νομισμάτων, τα γύψινα γλυπτά «Αΐν Γκαζάλ» που χρονολογούνται από το 6000 π.Χ., και τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης στην αραμαϊκή γραφή. Δύο βοσκοί τα ανακάλυψαν το 1947 στο Κιρμπάτ Κουμράν, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Ιεριχώ. Ψάχνοντας ένα κατσίκι, ο ένας βοσκός ρίχνοντας μια πέτρα σε μια οπή στον βράχο, έσπασε το πιθάρι που βρίσκονταν κρυμμένα. Στον ίδιο τόπο βρέθηκαν και νομίσματα του Ηρώδη του Μεγάλου.
Φεύγουμε από την ακρόπολη και έχοντας θαυμάσει από ψηλά το Ρωμαϊκό θέατρο αλλά και την μπεζ πόλη του Αμμάν, κατηφορίζουμε από διάφορα στενά σκαλάκια για το παλαιό κέντρο αλλά και για να δούμε από κοντά το θέατρο. Η γειτονιά γύρω από το πεζόδρομο με τα σκαλιά γραφικότατη και δημιουργεί αισθήσεις γνώριμες, σαν την Ελλάδα του 80…
Περπατώντας στο χώρο του θεάτρου, παρατηρούμε μία μαύρη κινούμενη γραμμή. Σκαθάρια και πάλι, χιλιάδες, να μπαινοβγαίνουν σε κάτι τρύπες στη βάση του θεάτρου. Τουλάχιστον παίξτε και λίγο Beatles να γουστάρουμε.
Το θέατρο Κτίστηκε επί Αντωνίνου Πίου τον 2ο αι. µ.Χ. και λέγεται ότι το μικρό κτίσμα στον βράχο πάνω από τις θέσεις των θεατών στέγαζε το άγαλμα της Αθηνάς.
Με χωρητικότητα 6.000 θεατών, διαθέτει 3 διαζώματα, ενώ η αναστήλωση του ξεκίνησε το 1957. Η σκηνή, η ορχήστρα και το προσκήνιο αναστηλώθηκαν, αν και αρκετοί αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι η αναστήλωση στο προσκήνιο δεν είναι σωστή, καθώς η τελική μορφή διαφέρει από εκείνη που είχε στους ρωμαϊκούς και ελληνιστικούς χρόνους. Μπροστά στο θέατρο υπήρχε κιονοστοιχία κορινθιακού ρυθμού και αρχαία λιθόστρωτη οδός της οποίας τμήµα έχει αποκατασταθεί. Στις παρόδους του θεάτρου βρίσκονται το Εθνολογικό και το Ιορδανικό Μουσείο Λαϊκών Παραδόσεων. Το Ιορδανικό Μουσείο Λαϊκών Παραδόσεων ιδρύθηκε το 1971 και στεγάζεται στην ανατολική πτέρυγα του Ρωμαϊκού Θεάτρου. Σκοπός του μουσείου είναι να διατηρήσει και να προστατεύσει την παράδοση Ιορδανών και Παλαιστινίων όλης της χώρας για τις μελλοντικές γενιές.
Αποχωρούμε από το θέατρο και μετά από λίγο περπάτημα φτάνουμε στο Fruits and Spices Market… Μικρή αγορά αλλά χάσιμο με τις όμορφες μυρωδιές και γεύσεις. Οι Ιορδανοί ευγενικότατοι και να σε κεράσουν ένα χουρμά παρότι τους λέγαμε ότι δε θα ψωνίσουμε κάτι από αυτούς εκείνη τη στιγμή… Βέβαια μετά από καμιά δεκαριά χουρμάδες αποφασίζουμε πως τώρα είναι η καλύτερη ώρα για αγορά μπαχαρικών, ώστε να μην ξαναργυνάμε άλλη στιγμή στην αγορά. Βρίσκουμε ένα ωραίο μαγαζάκι με ποικιλία και δυνατότητα δοκιμής και προχωράμε στην αγορά… Swavarma, ginger powder, curry, ντόπια μιξ για κοτόπουλο και άφθονους ντόπιους χουρμάδες οι οποίοι ξέραμε ότι δε θα φτάσουν Ελλάδα αλλά θα τους τσακίσουμε εκεί!!!
Φτάνουμε μπροστά στο Grand Husseini Mosque και χαζεύουμε τους πλανόδιους πωλητές και το τζαμί, αλλά αρχίζει η διαμαρτυρία!!! Τι θα φάμε? Πεινάμεεεε, περπατάμε από το πρωί!! Ωραία λοιπόν, αφού είμαστε κοντά στο Hashem Falafel Restaurant, κατευθυνόμαστε για παραδοσιακούς ρεβυθοκεφτέδες και αραβικές πίτες.
Φαλάφελ, πίτες, χούμους, γιαουρτοσαλάτα, σαλάτα με όσπρια, λαχανικά πίκλες, τσάι για 4, πατάτες, και ξανά γέμισμα τα φαλάφελ και οι πίτες…. Σκάσαμε….. Με το ιλιγγιώδες ποσό των 18 ευρώ!!!! Το μαγαζί street food φάση είχε πιάσει όλα τα μαγαζάκια σε μία στοά και είχε αλλού το μαγείρεμα αλλού τραπέζια, τραπεζάκια και στη στοά και σε ταράτσα.
Μετά το φαγητό κάνουμε λίγο περπάτημα για ψευτοshopping και να δούμε τιμές σε σουβενίρ. Κλασσικά παίρνουμε τα απαραίτητα μαγνητάκια και τα υπόλοιπα σουβενίρ δώρα για τις φαμίλιες.
Οι μόνο 3 ώρες ύπνος, το περπάτημα η ζέστη και το φαγητό έχουν αρχίσει να καταβάλουν το team και πέφτει στο τραπέζι η πρόταση για 2ωρό ύπνο πριν τις βραδινές βόλτες. Έτοιμοι για σιέστα λοιπόν αλλά μετά από ένα knufe (κιουνεφέ) που λένε και οι Jordanians. Πάμε στο κλασσικό Habibeh sweets και βλέποντας τα κομμάτια που κόβουν τα παλικάρια μέσα λέμε ότι είμαστε οκ με δύο κομμάτια για τους τέσσερις μας. Το γλυκό μας άφησε με μέσες εντυπώσεις. Έβγαζε έντονη γεύση από λιωμένο κασέρι με σιροπιαστό κανταΐφι. Νομίζω ότι μόνο εμένα μου άρεσε αυτή η γεύση. Ταξάκι και επιστροφή λοιπόν.
Το βραδάκι λοιπόν μαζευόμαστε και μπαίνουμε στο όχημα… Βόλτα στην κυριλέ περιοχή του Αμμάν. Βίλες, ξενοδοχεία και οχήματα σε τοπ βαθμό και καταλήγουμε για μία γρήγορη βόλτα στο Taj Mall του Αμμαν. Οι κυρίες κάνουν τις βόλτες τους και τα ψώνια τους, και εγώ με τον Μπ παρακολουθούμε τους Ιορδανούς με τις κελεμπίες τους. Σε ένα σταντ με ρολόγια βλέπουμε και ένα παλικαράκι υπάλληλο να έχει λιώσει στον ύπνο… Ωραίος.
Στη διαδρομή για σπίτι παρατηρούμε στις κυκλικές πλατείες ότι τα κερμπς είναι φωσφοριζέ. Πόλυ ωραίο και πρακτικό. Βέβαια για αυτούς δε λέει και κάτι αφού ο ένας πέφτει πάνω στον άλλο στους κυκλικούς κόμβους. Σε όλη την εμπειρία μας στην Ιορδανία πετύχαμε μπροστά μας τρία ωραία τρακαρίσματα σε κόμβους, με λίγα χιλιόμετρα φυσικά. Παρκάρουμε σπίτι και περπατάμε πάλι για την Rainbow Str για να πιούμε κάτι και να τσιμπήσουμε. Καταλήγουμε σε μία παράλληλη πλατεία με την Rainbow στο Copas Central, πολύ μοντέρνο bar με ιορδανικά τάπας και αλκοόλ, που πίνουν όλοι ανεξαίρετος οι θαμώνες. Γενικώς όπου είναι Ιορδανοί είναι πολύ πιο κοντά σε κουλτούρα με εμάς παρά με τους Σύριους ή Παλαιστίνιους μετανάστες που μένουν στη χώρα.
Αφού χαλαρώσαμε, κάνουμε άλλη μία βραδινή βόλτα όλη την Rainbow str και χαζεύουμε λίγο τα ναργιλάδικα που βλέπουν όλοι champions League… Όμορφες εικόνες και επιστροφή στο δωμάτιο για ύπνο.
Προσωπικά πιστεύω ότι το Αμμάν το αδικήσαμε με μόνο μία πλήρη μέρα… Θέλει και άλλες μέρες χωρίς sightseeing για να πιάσεις ακριβώς τα vibes της πόλης. Ασφαλής πόλη με παλμό, όχι υποχρεωτικά όμορφα αλλά με τη δικιά της ζωή.
Η πρώτη μέρα ουσιαστικά ξεκινάει από το απόγευμα της προηγούμενης. Δευτέρα του Πάσχα απόγευμα λοιπόν. Με την Κ ξεκινάμε από Κέρκυρα με την απογευματινή πτήση της Aegean και οι Μπ και Π πετάνε από Θεσσαλονίκη. Το σημείο συνάντησης είναι στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος της Αθήνας για την κοινή μας βραδινή πτήση με Aegeanγια το Αμμαν.
Το πολυπόθητο σμίξιμο επιτέλους είναι γεγονός. Οι 2 ώρες που έχουμε αναμονή στο αεροδρόμιο περνούν ευχάριστα με νέα και ιστορίες, αλλά και εικασίες του τι θα δούμε και θα κάνουμε στην Ιορδανία. Στο αεροπλάνο η Aegean μας υποδέχεται με αρνί φούρνου με πατάτες και άφθονο κόκκινο κρασί. Για άλλη μια φορά αποδεικνύει την ποιότητα τόσο στην ποιότητα πτήσης όσο και στις παροχές εντός αυτής.



Άφιξη στις 02.00 της Τρίτης στο Queen Alia Airport του Αμμάν. Διαδικαστικοί διαβατηριακοί έλεγχοι περνούν γρήγορα όπως και η παραλαβή των αποσκευών. Βγαίνοντας στο χώρο αφίξεων του αεροδρομίου πρώτη δουλειά μας είναι να προμηθευτούμε κάρτες sim για τα κινητά με τουριστικό πρόγραμμα για 15 GB 4G internet στην πολύ καλή τιμή των 17 ευρώ. Οι χρεώσεις με τις δικές μας ελληνικές sim θα ήταν πραγματικά εξωπραγματικές!! Αφού τελειώνουμε με τις sim ψάχνουμε το ραντεβού μας με τον επιστήμονα από το Monte Carlo Cars για την παραλαβή του αυτοκινήτου μας. Ραντεβού μπροστά στα Starbucks λέει, άφαντος αυτός. Ψάχνω τα χαρτιά της κράτησης για να βρω το whats up τηλέφωνο του τύπου. Μετά από επικοινωνία και μισή ώρα καθυστέρηση φτάνει ο παλίκαρος. Πάμε στο parking για το όχημα, για να δούμε και τι μας δώσει στην κατηγορία Β τύπου Citroen C3. Chevrolet Cobaltz LTZ αυτόματο λοιπόν. Μέτριο όχημα αλλά με πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ οπότε βόλεψε πραγματικά.
Μπαίνοντας όλοι μαζί στο όχημα μαζί και με τον τύπο για να πάμε στο γραφείο τους για να κάνουμε τα χαρτιά. Αρχίζουμε και παρατηρούμε χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες μικρά μαύρα πραγματάκια να κείτονται στο δρόμο. Με μια ποιο προσεχτική παρατήρηση λέμε έντομα είναι.... Πετάγεται η Π και λέει “παναγία μου κατσαρίδες!!!”. Σκέφτομαι δε μπορεί τόσες πολλές... Κοιτάω καλύτερα και βλέπω ότι είναι μαύρα σκαθάρια. Εκατομμύρια μαύρα σκαθάρια κείτονταν πατημένα στο δρόμο. Βλέποντας το σχήμα του αεροδρομίου από πολύ ψηλά σε φωτογραφίες μήνες αργότερα διαπιστώσαμε ότι έχει το σχήμα τεράστιου σκαθαριού. Όπως και ότι το σκαθάρι θα έπρεπε ναι είναι και το σήμα του Αμμάν!!!!
Ευτυχώς στη διαδικασία με τα χαρτιά αγοράσαμε και την πλήρη ασφάλιση για έξτρα 49 ευρώ γιατί μας χρειάστηκε σε βάθος χρόνου. Πήραμε το όχημα, βάλαμε μπροστά το google maps και ξεκινήσαμε για το Αμμάν και το ξενοδοχείο.
Φτάνουμε στο Αμμάν στις 3.30 το πρωί και κάνουμε check inn στο Villa Dia Guest House. Στη reception είχε μόνο ένα τηλέφωνο που έλεγε να καλέσεις εάν θέλεις check inn ή υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα. Παίρνω τηλ και μετά από λίγο εμφανίζεται ένας αγουροξυπνημένος Ιορδανός, που προσπαθεί να συνεννοηθεί μαζί μας για τα δωμάτια. Η δυσκολία στη συνεννόηση ήταν λόγο της νύστας του, και δικαιολογημένα. Το ένα δωμάτιο ωραιότατο και μεγάλο, το άλλο πιτσουνιέρα στην ταράτσα!!!
Ξημερώνει λοιπόν... Πάμε στην ηλιόλουστη ταράτσα για το πρωινό μας. Από εκεί χαζεύουμε και όλο το Αμμαν και καταλαβαίνουμε τη λοφώδη μορφολογία του. Ο Μπαλάφας βγαίνει από την πιτσουνιέρα του με κέφι και ομιλητικότατος όπως κάθε πρωί!!! Κράζει λίγο το δωμάτιο αλλά στρώνει με το που μας φέρνει ο τυπάκος, ο ίδιος βραδινός τυπάκος, το πρωινό μας. Αράβικες πίτες, χούμους, ταχίνι, αυγά, ελιές, ντομάτες, μπανάνες και τσάι... Σε ωραίες ποσότητες για να ξεκινήσεις τη μέρα σου. Ξαφνικά εκεί που τρώμε και χαζολογάμε, ακούμε ένα τρελό ζουζούνισμα. Κοιτάμε ψηλά και βλέπουμε μία ιπτάμενη μαύρη μπάλα από χιλιάδες σκαθάρια να κόβουν βόλτα στον ουρανό!! Σκαθαρούπολη είπαμε!!! Φοβερή εντύπωση μας έκανε επίσης πως σε όλες τις ταράτσες των σπιτιών υπάρχουν δεκάδες βυτία με νερό. Όπως μάθαμε, δεν έχουν νερό κάθε μέρα ούτε όλες τις μέρες το καλοκαίρι, για αυτό η αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων νερού είναι υποχρεωτική!!
Αναχωρούμε από το hotel για την πρώτη βόλτα μας στο Αμμαν και προορισμό μας το Amman Citadel, την Ακρόπολη της Αρχαίας Φιλαδέλφειας.
Βάζουμε τη διαδρομή στο maps με τα πόδια δια μέσου της Rainbow Str και έχουμε να κάνουμε μία βόλτα 3.4 χλμ μέχρι την ακρόπολη. Ξεκινάμε λοιπόν.




Χτισμένo αμφιθεατρικά πάνω σε επτά λόφους, το Αμμάν έχει να αφηγηθεί μια συναρπαστική ιστορία 7000 χρόνων, από την εποχή των Ασσυρίων και της αρχαίας Φιλαδέλφειας έως σήμερα. Είναι ένας τόπος γοητευτικών αντιθέσεων όπου το παλιό συνυπάρχει με το νέο, τα εξαίσια ρωμαϊκά μνημεία με τα μοντέρνα κτίρια, τα παζάρια και τα μικρομάγαζα με τα πολυτελή εμπορικά κέντρα, οι προσφυγικοί οικισμοί με τα κομψά καταπράσινα προάστια, τα παραδοσιακά coffee houses με τα trendy café, τα μουσεία με τους σπάνιους αρχαιολογικούς θησαυρούς με τις γκαλερί σύγχρονης τέχνης.


Ξεκινώντας τη βόλτα μας, βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο της περιοχής. Μεγάλος δρόμος και στην περιοχή υπάρχουν πολλές πρεσβείες και καλά ξενοδοχεία. Περνάμε όμορφα κτίρια με τεράστιους κήπους και καταλήγουμε σιγά σιγά στη Rainbow St. Μοντέρνα μαγαζάκια και cafes, φαγάδικα κάθε λογής και souvenirs. Ο τίτλος του Lonely Planet για το δρόμο αυτό “A little Trendy road” ταιριάζει απόλυτα. Περπατώντας και φωτογραφίζοντας παρατηρώ ότι η ακρόπολη είναι ελάχιστα πιο ψηλά από εμάς. Τι το σκέφτηκα αυτό…. Κατευθείαν μια μεγάλη απότομη κατηφόρα και σκαλιά μας οδηγούν στο πάτο από το λόφο που ήμασταν και στο κέντρο της παλιάς πόλης του Αμμάν. Κόρνες από παντού και μια ελαφρά παλαβομάρα στους δρόμους. Πλησιάζοντας το λόφο της ακρόπολης παρατηρούμε την ανηφόρα!!! Νεράκι και μια ανάσα για πάνω …. Άλλωστε μόνο 30 βαθμούς έχει.



Στη κορυφή πια φτάνουμε στην είσοδο του Amman Citadel… Η Αρχαία Φιλαδέλφεια. Μπαίνουμε κανονικά με το Jordan pass χωρίς έξτρα είσοδο. Η Ακρόπολη (Citadel), που βρίσκεται στην κορυφή του λόφου Jebel Al Qala. Την Ακρόπολη προστατεύουν τείχη μήκους 1.700 μέτρων, γκρεμισμένα και χτισμένα ξανά από την αρχή πολλές φορές από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η Ακρόπολη κτίστηκε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους. Μάλιστα πρώτοι οι Ρωμαίοι περιτείχισαν τον λόφο, αναστηλώθηκε επί Ουμαγιάντ, και σήμερα σώζονται κάποια τμήματά του. Εντυπωσιακή η πανοραμική θέα της πόλης, ενώ ανάμεσα στα αρχαία ερείπια, διαβαίνουμε στη νοτιοδυτική γωνία τα ερείπια του ναού του Ηρακλή.





Δίπλα στον ναό που κτίστηκε επί Μάρκου Αυρηλίου, σύμφωνα με την παράδοση, υπήρχε κολοσσιαίο άγαλμα του Ηρακλή ύψους 10 μέτρων, όπως μαρτυρούν τα ευρήματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο που βρίσκεται στο Κασρ (παλάτι), έργο των Ουμαγιάντ του 8ου αιώνα. Κοντά στο μουσείο βρίσκεται και μια μικρή βυζαντινή βασιλική με μωσαϊκά. Το Αρχαιολογικό Μουσείο στην Ακρόπολη του Αμμάν κτίστηκε το 1951 για να στεγάσει αρχαιολογικά ευρήματα απ’ όλη τη χώρα. Τοποθετημένα ανά χρονολογική σειρά, καλύπτουν από την παλαιολιθική περίοδο μέχρι την ισλαμική περίοδο έως το 1516.
Ανάμεσα σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, κεραμικά, γυάλινα, μεταλλικά αντικείμενα, ξεχωρίζει η συλλογή των κοσμημάτων, των νομισμάτων, τα γύψινα γλυπτά «Αΐν Γκαζάλ» που χρονολογούνται από το 6000 π.Χ., και τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης στην αραμαϊκή γραφή. Δύο βοσκοί τα ανακάλυψαν το 1947 στο Κιρμπάτ Κουμράν, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Ιεριχώ. Ψάχνοντας ένα κατσίκι, ο ένας βοσκός ρίχνοντας μια πέτρα σε μια οπή στον βράχο, έσπασε το πιθάρι που βρίσκονταν κρυμμένα. Στον ίδιο τόπο βρέθηκαν και νομίσματα του Ηρώδη του Μεγάλου.




Φεύγουμε από την ακρόπολη και έχοντας θαυμάσει από ψηλά το Ρωμαϊκό θέατρο αλλά και την μπεζ πόλη του Αμμάν, κατηφορίζουμε από διάφορα στενά σκαλάκια για το παλαιό κέντρο αλλά και για να δούμε από κοντά το θέατρο. Η γειτονιά γύρω από το πεζόδρομο με τα σκαλιά γραφικότατη και δημιουργεί αισθήσεις γνώριμες, σαν την Ελλάδα του 80…




Περπατώντας στο χώρο του θεάτρου, παρατηρούμε μία μαύρη κινούμενη γραμμή. Σκαθάρια και πάλι, χιλιάδες, να μπαινοβγαίνουν σε κάτι τρύπες στη βάση του θεάτρου. Τουλάχιστον παίξτε και λίγο Beatles να γουστάρουμε.
Το θέατρο Κτίστηκε επί Αντωνίνου Πίου τον 2ο αι. µ.Χ. και λέγεται ότι το μικρό κτίσμα στον βράχο πάνω από τις θέσεις των θεατών στέγαζε το άγαλμα της Αθηνάς.
Με χωρητικότητα 6.000 θεατών, διαθέτει 3 διαζώματα, ενώ η αναστήλωση του ξεκίνησε το 1957. Η σκηνή, η ορχήστρα και το προσκήνιο αναστηλώθηκαν, αν και αρκετοί αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι η αναστήλωση στο προσκήνιο δεν είναι σωστή, καθώς η τελική μορφή διαφέρει από εκείνη που είχε στους ρωμαϊκούς και ελληνιστικούς χρόνους. Μπροστά στο θέατρο υπήρχε κιονοστοιχία κορινθιακού ρυθμού και αρχαία λιθόστρωτη οδός της οποίας τμήµα έχει αποκατασταθεί. Στις παρόδους του θεάτρου βρίσκονται το Εθνολογικό και το Ιορδανικό Μουσείο Λαϊκών Παραδόσεων. Το Ιορδανικό Μουσείο Λαϊκών Παραδόσεων ιδρύθηκε το 1971 και στεγάζεται στην ανατολική πτέρυγα του Ρωμαϊκού Θεάτρου. Σκοπός του μουσείου είναι να διατηρήσει και να προστατεύσει την παράδοση Ιορδανών και Παλαιστινίων όλης της χώρας για τις μελλοντικές γενιές.

Αποχωρούμε από το θέατρο και μετά από λίγο περπάτημα φτάνουμε στο Fruits and Spices Market… Μικρή αγορά αλλά χάσιμο με τις όμορφες μυρωδιές και γεύσεις. Οι Ιορδανοί ευγενικότατοι και να σε κεράσουν ένα χουρμά παρότι τους λέγαμε ότι δε θα ψωνίσουμε κάτι από αυτούς εκείνη τη στιγμή… Βέβαια μετά από καμιά δεκαριά χουρμάδες αποφασίζουμε πως τώρα είναι η καλύτερη ώρα για αγορά μπαχαρικών, ώστε να μην ξαναργυνάμε άλλη στιγμή στην αγορά. Βρίσκουμε ένα ωραίο μαγαζάκι με ποικιλία και δυνατότητα δοκιμής και προχωράμε στην αγορά… Swavarma, ginger powder, curry, ντόπια μιξ για κοτόπουλο και άφθονους ντόπιους χουρμάδες οι οποίοι ξέραμε ότι δε θα φτάσουν Ελλάδα αλλά θα τους τσακίσουμε εκεί!!!




Φτάνουμε μπροστά στο Grand Husseini Mosque και χαζεύουμε τους πλανόδιους πωλητές και το τζαμί, αλλά αρχίζει η διαμαρτυρία!!! Τι θα φάμε? Πεινάμεεεε, περπατάμε από το πρωί!! Ωραία λοιπόν, αφού είμαστε κοντά στο Hashem Falafel Restaurant, κατευθυνόμαστε για παραδοσιακούς ρεβυθοκεφτέδες και αραβικές πίτες.
Φαλάφελ, πίτες, χούμους, γιαουρτοσαλάτα, σαλάτα με όσπρια, λαχανικά πίκλες, τσάι για 4, πατάτες, και ξανά γέμισμα τα φαλάφελ και οι πίτες…. Σκάσαμε….. Με το ιλιγγιώδες ποσό των 18 ευρώ!!!! Το μαγαζί street food φάση είχε πιάσει όλα τα μαγαζάκια σε μία στοά και είχε αλλού το μαγείρεμα αλλού τραπέζια, τραπεζάκια και στη στοά και σε ταράτσα.


Μετά το φαγητό κάνουμε λίγο περπάτημα για ψευτοshopping και να δούμε τιμές σε σουβενίρ. Κλασσικά παίρνουμε τα απαραίτητα μαγνητάκια και τα υπόλοιπα σουβενίρ δώρα για τις φαμίλιες.
Οι μόνο 3 ώρες ύπνος, το περπάτημα η ζέστη και το φαγητό έχουν αρχίσει να καταβάλουν το team και πέφτει στο τραπέζι η πρόταση για 2ωρό ύπνο πριν τις βραδινές βόλτες. Έτοιμοι για σιέστα λοιπόν αλλά μετά από ένα knufe (κιουνεφέ) που λένε και οι Jordanians. Πάμε στο κλασσικό Habibeh sweets και βλέποντας τα κομμάτια που κόβουν τα παλικάρια μέσα λέμε ότι είμαστε οκ με δύο κομμάτια για τους τέσσερις μας. Το γλυκό μας άφησε με μέσες εντυπώσεις. Έβγαζε έντονη γεύση από λιωμένο κασέρι με σιροπιαστό κανταΐφι. Νομίζω ότι μόνο εμένα μου άρεσε αυτή η γεύση. Ταξάκι και επιστροφή λοιπόν.

Το βραδάκι λοιπόν μαζευόμαστε και μπαίνουμε στο όχημα… Βόλτα στην κυριλέ περιοχή του Αμμάν. Βίλες, ξενοδοχεία και οχήματα σε τοπ βαθμό και καταλήγουμε για μία γρήγορη βόλτα στο Taj Mall του Αμμαν. Οι κυρίες κάνουν τις βόλτες τους και τα ψώνια τους, και εγώ με τον Μπ παρακολουθούμε τους Ιορδανούς με τις κελεμπίες τους. Σε ένα σταντ με ρολόγια βλέπουμε και ένα παλικαράκι υπάλληλο να έχει λιώσει στον ύπνο… Ωραίος.
Στη διαδρομή για σπίτι παρατηρούμε στις κυκλικές πλατείες ότι τα κερμπς είναι φωσφοριζέ. Πόλυ ωραίο και πρακτικό. Βέβαια για αυτούς δε λέει και κάτι αφού ο ένας πέφτει πάνω στον άλλο στους κυκλικούς κόμβους. Σε όλη την εμπειρία μας στην Ιορδανία πετύχαμε μπροστά μας τρία ωραία τρακαρίσματα σε κόμβους, με λίγα χιλιόμετρα φυσικά. Παρκάρουμε σπίτι και περπατάμε πάλι για την Rainbow Str για να πιούμε κάτι και να τσιμπήσουμε. Καταλήγουμε σε μία παράλληλη πλατεία με την Rainbow στο Copas Central, πολύ μοντέρνο bar με ιορδανικά τάπας και αλκοόλ, που πίνουν όλοι ανεξαίρετος οι θαμώνες. Γενικώς όπου είναι Ιορδανοί είναι πολύ πιο κοντά σε κουλτούρα με εμάς παρά με τους Σύριους ή Παλαιστίνιους μετανάστες που μένουν στη χώρα.
Αφού χαλαρώσαμε, κάνουμε άλλη μία βραδινή βόλτα όλη την Rainbow str και χαζεύουμε λίγο τα ναργιλάδικα που βλέπουν όλοι champions League… Όμορφες εικόνες και επιστροφή στο δωμάτιο για ύπνο.
Προσωπικά πιστεύω ότι το Αμμάν το αδικήσαμε με μόνο μία πλήρη μέρα… Θέλει και άλλες μέρες χωρίς sightseeing για να πιάσεις ακριβώς τα vibes της πόλης. Ασφαλής πόλη με παλμό, όχι υποχρεωτικά όμορφα αλλά με τη δικιά της ζωή.






Last edited by a moderator: