Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Day 3
Το ξυπνητήρι λαλεί στις 5.30. Βαρύ, αλλά και τι μέρα πάλι ξημερώνει. Τα πράγματα έτοιμα από το προηγούμενο βράδυ, δεν αργούμε να φορτώσουμε και να φύγουμε για το Visitor parking της Πέτρα.
6.10…. Διαβαίνουμε την πύλη, ελάχιστα άτομα και για το επόμενο 2ωρο θα είμαστε στη Πέτρα prive, μιας και τα group καταφθάνουν μετά τις 8. Το ότι είμαστε στην Πέτρα σχεδόν μόνοι τέτοια ώρα μας κάνει να νιώθουμε ότι βλέπουμε τον χώρο για πρώτη φορά.
Είναι τόσο νωρίς το πρωί που τα μάτια μετά βίας κρατιούνται ανοικτά. Κανείς δεν μιλάει. Οι μόνοι ήχοι που ακούγονται είναι το σφύριγμα του ανέμου και το κουδούνισμα από τα πέταλα των αλόγων καθώς χτυπούν στα χαλίκια μέσα στο στενό πέρασμα του φαραγγιού. Πιο πάνω, εκεί που τελειώνουν τα ψηλά βράχια, ένα μικρό κομμάτι ουρανού προσπαθεί να στείλει το αμυδρό φως του κάτω στο φαράγγι, δημιουργώντας απόκοσμες σκιές στο έδαφος. Ξαφνικά τα στενά βράχια ανοίγουν στο ξέφωτο. Οι πρώτες αχτίδες του ήλιου λούζουν στο φως τους κίονες και τα αετώματα ενός ναού που ξεπροβάλλει μέσα από τον τραχύ βράχο, στη μέση του πουθενά, σαν την πιο απίθανη ψευδαίσθηση. Η σιωπή δίνει τη θέση της σε ένα αυξανόμενης έντασης μουρμουρητό δέους. Για άλλη μια φορά το Treasury μαγεύει τις αισθήσεις.
Εκμεταλλευόμαστε τη μοναξιά μας για μερικές όμορφες φωτογραφίες. Αφήνουμε πίσω μας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια, το μυθικό Θησαυροφυλάκιο, με τις κορινθιακές κολώνες, τη συγκλονιστική αρχιτεκτονική του, το ροζ βραχώδες υλικό του και τις ανάγλυφες διακοσμητικές λεπτομέρειες και μετά τα βράχια του φαραγγιού, προχωράμε στο κάτω τμήμα της πόλης που απλώνεται σε περισσότερα από τρία τετραγωνικά χιλιόμετρα, δίνοντας την εντύπωση του μεγαλύτερου αρχαιολογικού χώρου στον πλανήτη – ή τουλάχιστον, του μεγαλύτερου που έχεις επισκεφθεί. Η αρχαία πόλη στο σύνολό της, είναι το Αμφιθέατρο, λαξευμένο εν μέρει στους βράχους από τους Ναβαταίους και ολοκληρωμένο από τους κατακτητές Ρωμαίους στο δικό τους, γνωστό στυλ, οι Βασιλικοί Τάφοι, εκ των οποίων ξεχωρίζει ο Κορινθιακός, που λέγεται ότι αποτελεί πιστό αντίγραφο του Χρυσού Παλατιού του Νέρωνα στη Ρώμη, η πλακόστρωτη Ρωμαϊκή Οδός με την αψίδα του Τραϊανού, τα ερείπια του Νυμφαίου σιντριβανιού, και ο Ναός των Φτερωτών Λεόντων, αφιερωμένος στη θέα της γονιμότητας Αταργάτις.
Εκεί στους βασιλικούς τάφους ανεβαίνουμε για την πρώτη στάση της ημέρας. Μαγική η θέα και το εσωτερικό των τάφων, και εκεί στη σκιά του υψώματος ένα υπέροχο μέρος για να φάμε το πρωινό που μας είχε φτιάξει ο Ahmet από το προηγούμενο βράδυ.
Κατεβαίνουμε από τους Βασιλικους τάφους και συνεχίζουμε προς το μοναστήρι. Πολύ κοντά στο Ναό των Λεόντων, η μεγάλη βυζαντινή εκκλησία είναι μια ακόμη ένδειξη της πολυπολιτισμικότητας αυτής της πόλης. Οι Ναβαταίοι έκαναν την αρχή, κι από εκεί και πέρα, μέχρι την εγκατάλειψη που ακολούθησε τον μεγάλο σεισμό του 363 μ.Χ., κάθε αυτοκρατορία της ευρύτερης περιοχής που σεβόταν τον εαυτό της έπρεπε να αφήσει έστω μία μικρή ένδειξη του πολιτισμού της, συμβάλλοντας στη δημιουργία αυτού του μωσαϊκού αρχαίων πολιτισμών που αποτελεί σήμερα η Πέτρα.
Στην άλλη πλευρά της αψίδας –γνωστής και ως Τέμενος– στάση στα ερείπια του Ναού της Κόρης του Φαραώ, που χρονολογείται από το 30 π.Χ., και ο οποίος ήταν το μοναδικό «ανεξάρτητο» –ήτοι όχι σκαλισμένο σε βράχο– κτίριο της Πέτρας. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αυτός ήταν ο κύριος τόπος λατρείας της πόλης μέχρι την προσάρτησή της στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, οπότε και κάηκε, ενώ δύο σεισμοί τον τέταρτο και τον όγδοο αιώνα μ.Χ. κατάστρεψαν ότι είχε απομείνει από αυτό. Από εδώ ξεκινούν τα σκαλιά που οδηγούν στο μικρό μουσείο, το οποίο φιλοξενεί μικροαντικείμενα που βρέθηκαν στις ανασκαφές.
Κάπου εδώ τελειώνει και το ομαλό μέρος της διαδρομής. Ωραία λέω παιδιά ξεκινάει η ανάβαση, σε καμιά ώρα με ανηφόρα και σκαλιά θα είμαστε πάνω, στο τέρμα της διαδρομής, το Μοναστήρι! Με κοιτάνε λίγο με απογοήτευση οι κοπέλες αλλά τους έχω υποσχεθεί τεράστια στάση (1.30 ώρα είπα στην κορυφή), οπότε ξεκινάμε ευχάριστα το ανέβασμα και τα σκαλιά.
Τα σκαλιά αρκετά αλλά η διαδρομή απίστευτης ομορφιάς. Μέσα από κόκκινους βράχους, με πολύχρωμες γραμμώσεις και χαμηλούς θάμνους. Στην άνοδο είμαστε σχεδόν μόνοι μας, και συναντάμε πολλά μαγαζάκια με σουβενίρ από βεδουίνους. Οι συγκεκριμένοι έμεναν παλιότερα μέσα στην πέτρα στις σπηλιές μέχρι που τους έδιωξε η κυβέρνηση για να αναδείξουν τουριστικά την Πέτρα.
Είναι ακόμα μακριά?? Η ερώτηση που συνοδεύει την ανάβαση…. Έλα έλα φτάνουμε… Τώρα είναι στη στροφή… Και ναι σε μία στροφή εμφανίζεται στα δεξιά μας επιβλητικό το Μοναστήρι!!!
Ακριβώς όπως το Θησαυροφυλάκιο που δεν είναι θησαυροφυλάκιο, έτσι και το Μοναστήρι δεν ήταν, φυσικά, μοναστήρι. Το όνομά του προήλθε από τους σταυρούς που χάραξαν οι Σταυροφόροι στα βράχια πίσω του, αλλά και στο εσωτερικό του. Παρόμοιο εξωτερικά με το Θησαυροφυλάκιο, το Μοναστήρι είναι πολύ μεγαλύτερο (50 μέτρα σε πλάτος και 45 σε ύψος) και πολύ λιγότερο διακοσμημένο, καθότι η κατασκευή του ξεκίνησε τον τρίτο αιώνα π.Χ. και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Φτάνοντας εκεί βρίσκουμε σκιά στη σπηλιά απέναντι από το μοναστήρι που έχει και τραπεζάκια από το τοπικό αναψυκτήριο. Λέω δε βιαζόμαστε… Πάρτε ανάσα πάρτε καφεδάκι και έχουμε όση ώρα θέλετε να θαυμάσουμε το μέρος. Έρχεται το κλασσικό καφεδάκι Arabian coffee… Δηλαδή ελληνικός με κάρδαμο και γευστικές λεμονάδες με μέντα… Εκεί με θέα το μαγευτικό μοναστήρι.. Στιγμές χαλάρωσης και θαυμασμού.
Μετά από κάποια ώρα πάμε με το φίλο Μπ να χαζέψουμε την γύρω περιοχή και να ανεβούμε λίγο στο ύψωμα απέναντι από το Μοναστήρι. Εκεί βρίσκουμε και την κλασσική ινσταγραμική σπηλιά για φωτογραφίες με φόντο το Μοναστήρι!! Αφού παίζουμε λίγο με τη φωτογραφική πάμε να βρούμε τις κοπέλες να έρθουν και αυτές να κάνουν ένα γύρω την περιοχή και να φωτογραφηθούμε και όλοι μαζί!!!
Τελικά Μπ κάτι ξεχάσαμε… Τι τα αγοράσαμε τα τουρμπάνια?? Τα βγάζουμε από τις τσάντες και η Π που έκανε ένα γρήγορο YouTube course μας τα φοράει με τον ιορδανικό τρόπο… και καλά… χχαχαχα… Εντάξει καλά το πήγε!!
Σιγά σιγά παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής. Κατηφόρα τώρα και όλα καλά. Η ξεκούραση και η εύκολη κατάβαση δίνουν όρεξη σε ένα τρελό photo session σε όποια γωνιά μας αρέσει. Εκεί αγοράζουμε και μερικά σουβενίρ και μαγνητάκια τα οποία ήταν σαφώς φτηνότερα από το Αμμάν και τα λεφτά πηγαίνουν σίγουρα σε βεδουίνους.
Αφού έχουμε μάθει τη φάτσα της καμήλας, φτάνουμε πάλι προς το θησαυροφυλάκιο. Μερικές ακόμα στιγμές μπροστά σε αυτό το θαύμα. Οι ώρες που μπορείς να βρίσκεσαι σε αυτό το ξέφωτο και να θαυμάζεις, μπορούν να είναι ατελείωτες!! Με τις τελευταίες κλεφτιές ματιές προς το ξέφωτο, το αφήνουμε πίσω και μπαίνουμε για ακόμα μια φορά στο Siq για την επιστροφή!!
Φτάνουμε στο όχημα και οργανωνόμαστε. Ένα γρήγορο chicken shawarma, και αναχώρηση από την Wadi Musa προς την έρημο Wadi Rum!! 115 χιλιόμετρα και κοντά 2 ώρες οδήγηση πριν τη συνάντηση μας με την έρημο και τους βεδουίνους, που θα μας οδηγήσουν στο camp τους για τις επόμενες 2 νύχτες!!!
Η οδήγηση ορεινή στην αρχή και στη συνέχεια πάλι από την King Husein Road. Χωρίς πολύ κίνηση φτάνουμε κατά την είσοδο της Wadi Rum και εκεί βλέπουμε μία πύλη με αστυνομία…. Εκεί υπάρχει το Wadi Rum visitors centre στο οποίο δηλώνεις όνομα και διαβατήρια για την είσοδο σου στην ημιαυτόνομη περιοχή της Wadi Rum και πληρώνεις και κάποια είσοδο εάν δεν έχεις την Jordan Pass. Αφού περνάμε και τον έλεγχο εισερχόμαστε στην Wadi Rum και πάμε προς το Wadi Rum Village για να παρκάρουμε το αμάξι και να συναντηθούμε με το Beyond Wadi Rum Camp και να οδεύσουμε προς το κατάλυμα.
Εκεί στο παρκινγκ όλα είναι γεμάτα. Με το ζόρι το στριμώχνουμε σε μία γωνιά και αδειάζουμε τις βαλίτσες μας. Άντε τώρα να βρεις ποιος από όλους τους βεδουίνους είναι αυτός που περιμένει εσένα… Μας πλησιάζει ένας τύπος, λέει ανεβείτε… Κάτσε φίλε να το σιγουρέψουμε λέω. Ο γάτος όμως δε ξέρω πως μας κατάλαβε αμέσως και ήταν όντως αυτός παρότι φτάσαμε καμιά δεκαριά αυτοκίνητα ταυτόχρονα.
Φορτώνουμε τα πράγματα και ανεβαίνουμε στην καρότσα. Ο Μουμπάρακ μας πάει μέσα στο χωρίο, που είναι γεμάτο από τσαντιροκτίμασματα από τσιμεντόλιθους και σταματά έξω από ένα. Οι υπόλοιποι 3 που δεν έχουν ψάξει καν που θα πάμε, τρομάζουν ότι εκεί θα μείνουμε. Καταβαίνει ο Μουμπαρακ κατεβαίνω και εγώ και τους λέω ελάτε να δούμε τα δωμάτια. Τρόμος στα μάτια τους. Ελάτε ρε λέω να πληρώσουμε, δεν είναι εδώ!!!!! Ηρεμούν και καταβαίνουμε να δούμε τον Salman τον ιδιοκτήτη του Camp. Πληρώνουμε, κανονίζουμε τα τουρ και τις καμήλες και φεύγουμε με το τζιπ για το camp… Γέλια στην καρότσα για τα τσαντίρια και που πήγαμε να μείνουμε και άλλα τέτοια, αλλά από τα πρώτα μέτρα η έρημος είναι επιβλητική και καθηλωτική!!!
Ορέ που πάμε???.... Λένε και γελάνε και καλά!!!! Φτάνοντας την ώρα του δειλινού, φορτωθήκαμε στην καρότσα ενός αγροτικού, διασχίζοντας την απέραντη έρημο, τη στιγμή που οι τελευταίες αχτίδες του ήλιου δημιουργούσαν εικόνες ανείπωτης ομορφιάς.
Όταν βλέπουν το camp και τις τέντες όλοι ησυχάζουν. Ο Μουμπάρακ κανονίζει σε ποιες σκηνές θα μείνουμε και μας λέει που είναι τα ντουζ, που να ανεβούμε για το ηλιοβασίλεμα και τι ώρα να πάμε στην κεντρική μεγάλη σκηνή για το βραδινό μας.
Το ντουζάκι ήταν όσο χαλαρωτικό έπρεπε μετά από μια μακριά μέρα, και με το σούρουπο μαζευόμαστε σιγά σιγά στην κεντρική σκηνή μαζί με όλους τους υπόλοιπους τουρίστες του camp.
Εκεί πιάνουμε μια γωνιά και τους βλέπουμε όλους σιγά σίγα να καταφθάνουν. Όλες οι φυλές του Ισραήλ που λέει ο λόγος, και περιμένουμε για την έναρξη της διαδικασίας του δείπνου. Σαν ορεκτικό έχουμε φακές σούπας με έξτρα κάρυ, κατακίτρινες!!!! Μαζί με πιτούλες και ατελείωτο τσάι. Μετά έρχεται ο Salman. Λέει όλοι έξω να σας δείξω το φαγητό. Βγαίνουμε και μας δείχνει πως το ψήνουν σε ένα λάκκο στην άμμο.
Οι Βεδουίνοι της φυλής Zalabieh είχαν ετοιμάσει μια έκπληξη για εμάς και για τους υπόλοιπους διαμένοντες. To υπογείως μαγειρεμένο BBQ, ονόματι zarb, περιλάμβανε κομμάτια ψητού κοτόπουλου συνοδευμένα με ρύζι, πατάτες, κρεμμύδια και άλλα λαχανικά, που σιγοψήνονταν για αρκετή ώρα σε ένα όρυγμα κάτω από την καυτή άμμο. Ένα τριώροφο ταψί, με έναν όροφο λαχανικά και 2 κοτόπουλο. Ωραίο το show με τους Σομαλοιορδανους εργάτες του camp, που πλέον πιάνουν τα κάρβουνα με τα χέρια και δεν καταλαβαίνουν τίποτα.
Μέσα πάλι στη σκηνή και στην ουρά για να πάρουμε φαγητά από τον μπουφέ και από το ταψί!! Ωραίες γεύσεις μπαχαρικών και το αργό ψήσιμο στην άμμο έλιωσε το κοτόπουλο. Μετά από την μάσα ξεκινάει το χοροθέατρο. Ο Salman με δύο άλλους βεδουίνους βάζουν παραδοσιακή μουσική και ξεκινάνε το βεδουίνικο χορό… Αφού ζεσταθούν λίγο έρχονται και τραβάνε τον κόσμο πάνω για να χορέψουν όλοι μαζί. Στιγμές απείρου κάλους!!!! Με γέλια χορό και τσάι συνεχίζετε η βραδιά, μέχρι που ανάβουν και την φωτιά έξω από την σκηνή, για να φέρουν τα sisha και να χαζέψουμε τα αστέρια…
Μετά από λίγο χαλάρωμα, φάνηκε πάνω μας το πρωινό ξύπνημα και ο Μορφέας μας καλούσε στην αγκαλιά του!!! Πρώτος ύπνος στη έρημο λοιπόν….
Το ξυπνητήρι λαλεί στις 5.30. Βαρύ, αλλά και τι μέρα πάλι ξημερώνει. Τα πράγματα έτοιμα από το προηγούμενο βράδυ, δεν αργούμε να φορτώσουμε και να φύγουμε για το Visitor parking της Πέτρα.
6.10…. Διαβαίνουμε την πύλη, ελάχιστα άτομα και για το επόμενο 2ωρο θα είμαστε στη Πέτρα prive, μιας και τα group καταφθάνουν μετά τις 8. Το ότι είμαστε στην Πέτρα σχεδόν μόνοι τέτοια ώρα μας κάνει να νιώθουμε ότι βλέπουμε τον χώρο για πρώτη φορά.




Είναι τόσο νωρίς το πρωί που τα μάτια μετά βίας κρατιούνται ανοικτά. Κανείς δεν μιλάει. Οι μόνοι ήχοι που ακούγονται είναι το σφύριγμα του ανέμου και το κουδούνισμα από τα πέταλα των αλόγων καθώς χτυπούν στα χαλίκια μέσα στο στενό πέρασμα του φαραγγιού. Πιο πάνω, εκεί που τελειώνουν τα ψηλά βράχια, ένα μικρό κομμάτι ουρανού προσπαθεί να στείλει το αμυδρό φως του κάτω στο φαράγγι, δημιουργώντας απόκοσμες σκιές στο έδαφος. Ξαφνικά τα στενά βράχια ανοίγουν στο ξέφωτο. Οι πρώτες αχτίδες του ήλιου λούζουν στο φως τους κίονες και τα αετώματα ενός ναού που ξεπροβάλλει μέσα από τον τραχύ βράχο, στη μέση του πουθενά, σαν την πιο απίθανη ψευδαίσθηση. Η σιωπή δίνει τη θέση της σε ένα αυξανόμενης έντασης μουρμουρητό δέους. Για άλλη μια φορά το Treasury μαγεύει τις αισθήσεις.


Εκμεταλλευόμαστε τη μοναξιά μας για μερικές όμορφες φωτογραφίες. Αφήνουμε πίσω μας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια, το μυθικό Θησαυροφυλάκιο, με τις κορινθιακές κολώνες, τη συγκλονιστική αρχιτεκτονική του, το ροζ βραχώδες υλικό του και τις ανάγλυφες διακοσμητικές λεπτομέρειες και μετά τα βράχια του φαραγγιού, προχωράμε στο κάτω τμήμα της πόλης που απλώνεται σε περισσότερα από τρία τετραγωνικά χιλιόμετρα, δίνοντας την εντύπωση του μεγαλύτερου αρχαιολογικού χώρου στον πλανήτη – ή τουλάχιστον, του μεγαλύτερου που έχεις επισκεφθεί. Η αρχαία πόλη στο σύνολό της, είναι το Αμφιθέατρο, λαξευμένο εν μέρει στους βράχους από τους Ναβαταίους και ολοκληρωμένο από τους κατακτητές Ρωμαίους στο δικό τους, γνωστό στυλ, οι Βασιλικοί Τάφοι, εκ των οποίων ξεχωρίζει ο Κορινθιακός, που λέγεται ότι αποτελεί πιστό αντίγραφο του Χρυσού Παλατιού του Νέρωνα στη Ρώμη, η πλακόστρωτη Ρωμαϊκή Οδός με την αψίδα του Τραϊανού, τα ερείπια του Νυμφαίου σιντριβανιού, και ο Ναός των Φτερωτών Λεόντων, αφιερωμένος στη θέα της γονιμότητας Αταργάτις.






Εκεί στους βασιλικούς τάφους ανεβαίνουμε για την πρώτη στάση της ημέρας. Μαγική η θέα και το εσωτερικό των τάφων, και εκεί στη σκιά του υψώματος ένα υπέροχο μέρος για να φάμε το πρωινό που μας είχε φτιάξει ο Ahmet από το προηγούμενο βράδυ.


Κατεβαίνουμε από τους Βασιλικους τάφους και συνεχίζουμε προς το μοναστήρι. Πολύ κοντά στο Ναό των Λεόντων, η μεγάλη βυζαντινή εκκλησία είναι μια ακόμη ένδειξη της πολυπολιτισμικότητας αυτής της πόλης. Οι Ναβαταίοι έκαναν την αρχή, κι από εκεί και πέρα, μέχρι την εγκατάλειψη που ακολούθησε τον μεγάλο σεισμό του 363 μ.Χ., κάθε αυτοκρατορία της ευρύτερης περιοχής που σεβόταν τον εαυτό της έπρεπε να αφήσει έστω μία μικρή ένδειξη του πολιτισμού της, συμβάλλοντας στη δημιουργία αυτού του μωσαϊκού αρχαίων πολιτισμών που αποτελεί σήμερα η Πέτρα.
Στην άλλη πλευρά της αψίδας –γνωστής και ως Τέμενος– στάση στα ερείπια του Ναού της Κόρης του Φαραώ, που χρονολογείται από το 30 π.Χ., και ο οποίος ήταν το μοναδικό «ανεξάρτητο» –ήτοι όχι σκαλισμένο σε βράχο– κτίριο της Πέτρας. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αυτός ήταν ο κύριος τόπος λατρείας της πόλης μέχρι την προσάρτησή της στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, οπότε και κάηκε, ενώ δύο σεισμοί τον τέταρτο και τον όγδοο αιώνα μ.Χ. κατάστρεψαν ότι είχε απομείνει από αυτό. Από εδώ ξεκινούν τα σκαλιά που οδηγούν στο μικρό μουσείο, το οποίο φιλοξενεί μικροαντικείμενα που βρέθηκαν στις ανασκαφές.






Κάπου εδώ τελειώνει και το ομαλό μέρος της διαδρομής. Ωραία λέω παιδιά ξεκινάει η ανάβαση, σε καμιά ώρα με ανηφόρα και σκαλιά θα είμαστε πάνω, στο τέρμα της διαδρομής, το Μοναστήρι! Με κοιτάνε λίγο με απογοήτευση οι κοπέλες αλλά τους έχω υποσχεθεί τεράστια στάση (1.30 ώρα είπα στην κορυφή), οπότε ξεκινάμε ευχάριστα το ανέβασμα και τα σκαλιά.
Τα σκαλιά αρκετά αλλά η διαδρομή απίστευτης ομορφιάς. Μέσα από κόκκινους βράχους, με πολύχρωμες γραμμώσεις και χαμηλούς θάμνους. Στην άνοδο είμαστε σχεδόν μόνοι μας, και συναντάμε πολλά μαγαζάκια με σουβενίρ από βεδουίνους. Οι συγκεκριμένοι έμεναν παλιότερα μέσα στην πέτρα στις σπηλιές μέχρι που τους έδιωξε η κυβέρνηση για να αναδείξουν τουριστικά την Πέτρα.



Είναι ακόμα μακριά?? Η ερώτηση που συνοδεύει την ανάβαση…. Έλα έλα φτάνουμε… Τώρα είναι στη στροφή… Και ναι σε μία στροφή εμφανίζεται στα δεξιά μας επιβλητικό το Μοναστήρι!!!

Ακριβώς όπως το Θησαυροφυλάκιο που δεν είναι θησαυροφυλάκιο, έτσι και το Μοναστήρι δεν ήταν, φυσικά, μοναστήρι. Το όνομά του προήλθε από τους σταυρούς που χάραξαν οι Σταυροφόροι στα βράχια πίσω του, αλλά και στο εσωτερικό του. Παρόμοιο εξωτερικά με το Θησαυροφυλάκιο, το Μοναστήρι είναι πολύ μεγαλύτερο (50 μέτρα σε πλάτος και 45 σε ύψος) και πολύ λιγότερο διακοσμημένο, καθότι η κατασκευή του ξεκίνησε τον τρίτο αιώνα π.Χ. και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Φτάνοντας εκεί βρίσκουμε σκιά στη σπηλιά απέναντι από το μοναστήρι που έχει και τραπεζάκια από το τοπικό αναψυκτήριο. Λέω δε βιαζόμαστε… Πάρτε ανάσα πάρτε καφεδάκι και έχουμε όση ώρα θέλετε να θαυμάσουμε το μέρος. Έρχεται το κλασσικό καφεδάκι Arabian coffee… Δηλαδή ελληνικός με κάρδαμο και γευστικές λεμονάδες με μέντα… Εκεί με θέα το μαγευτικό μοναστήρι.. Στιγμές χαλάρωσης και θαυμασμού.


Μετά από κάποια ώρα πάμε με το φίλο Μπ να χαζέψουμε την γύρω περιοχή και να ανεβούμε λίγο στο ύψωμα απέναντι από το Μοναστήρι. Εκεί βρίσκουμε και την κλασσική ινσταγραμική σπηλιά για φωτογραφίες με φόντο το Μοναστήρι!! Αφού παίζουμε λίγο με τη φωτογραφική πάμε να βρούμε τις κοπέλες να έρθουν και αυτές να κάνουν ένα γύρω την περιοχή και να φωτογραφηθούμε και όλοι μαζί!!!

Τελικά Μπ κάτι ξεχάσαμε… Τι τα αγοράσαμε τα τουρμπάνια?? Τα βγάζουμε από τις τσάντες και η Π που έκανε ένα γρήγορο YouTube course μας τα φοράει με τον ιορδανικό τρόπο… και καλά… χχαχαχα… Εντάξει καλά το πήγε!!


Σιγά σιγά παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής. Κατηφόρα τώρα και όλα καλά. Η ξεκούραση και η εύκολη κατάβαση δίνουν όρεξη σε ένα τρελό photo session σε όποια γωνιά μας αρέσει. Εκεί αγοράζουμε και μερικά σουβενίρ και μαγνητάκια τα οποία ήταν σαφώς φτηνότερα από το Αμμάν και τα λεφτά πηγαίνουν σίγουρα σε βεδουίνους.



Αφού έχουμε μάθει τη φάτσα της καμήλας, φτάνουμε πάλι προς το θησαυροφυλάκιο. Μερικές ακόμα στιγμές μπροστά σε αυτό το θαύμα. Οι ώρες που μπορείς να βρίσκεσαι σε αυτό το ξέφωτο και να θαυμάζεις, μπορούν να είναι ατελείωτες!! Με τις τελευταίες κλεφτιές ματιές προς το ξέφωτο, το αφήνουμε πίσω και μπαίνουμε για ακόμα μια φορά στο Siq για την επιστροφή!!







Φτάνουμε στο όχημα και οργανωνόμαστε. Ένα γρήγορο chicken shawarma, και αναχώρηση από την Wadi Musa προς την έρημο Wadi Rum!! 115 χιλιόμετρα και κοντά 2 ώρες οδήγηση πριν τη συνάντηση μας με την έρημο και τους βεδουίνους, που θα μας οδηγήσουν στο camp τους για τις επόμενες 2 νύχτες!!!
Η οδήγηση ορεινή στην αρχή και στη συνέχεια πάλι από την King Husein Road. Χωρίς πολύ κίνηση φτάνουμε κατά την είσοδο της Wadi Rum και εκεί βλέπουμε μία πύλη με αστυνομία…. Εκεί υπάρχει το Wadi Rum visitors centre στο οποίο δηλώνεις όνομα και διαβατήρια για την είσοδο σου στην ημιαυτόνομη περιοχή της Wadi Rum και πληρώνεις και κάποια είσοδο εάν δεν έχεις την Jordan Pass. Αφού περνάμε και τον έλεγχο εισερχόμαστε στην Wadi Rum και πάμε προς το Wadi Rum Village για να παρκάρουμε το αμάξι και να συναντηθούμε με το Beyond Wadi Rum Camp και να οδεύσουμε προς το κατάλυμα.





Εκεί στο παρκινγκ όλα είναι γεμάτα. Με το ζόρι το στριμώχνουμε σε μία γωνιά και αδειάζουμε τις βαλίτσες μας. Άντε τώρα να βρεις ποιος από όλους τους βεδουίνους είναι αυτός που περιμένει εσένα… Μας πλησιάζει ένας τύπος, λέει ανεβείτε… Κάτσε φίλε να το σιγουρέψουμε λέω. Ο γάτος όμως δε ξέρω πως μας κατάλαβε αμέσως και ήταν όντως αυτός παρότι φτάσαμε καμιά δεκαριά αυτοκίνητα ταυτόχρονα.
Φορτώνουμε τα πράγματα και ανεβαίνουμε στην καρότσα. Ο Μουμπάρακ μας πάει μέσα στο χωρίο, που είναι γεμάτο από τσαντιροκτίμασματα από τσιμεντόλιθους και σταματά έξω από ένα. Οι υπόλοιποι 3 που δεν έχουν ψάξει καν που θα πάμε, τρομάζουν ότι εκεί θα μείνουμε. Καταβαίνει ο Μουμπαρακ κατεβαίνω και εγώ και τους λέω ελάτε να δούμε τα δωμάτια. Τρόμος στα μάτια τους. Ελάτε ρε λέω να πληρώσουμε, δεν είναι εδώ!!!!! Ηρεμούν και καταβαίνουμε να δούμε τον Salman τον ιδιοκτήτη του Camp. Πληρώνουμε, κανονίζουμε τα τουρ και τις καμήλες και φεύγουμε με το τζιπ για το camp… Γέλια στην καρότσα για τα τσαντίρια και που πήγαμε να μείνουμε και άλλα τέτοια, αλλά από τα πρώτα μέτρα η έρημος είναι επιβλητική και καθηλωτική!!!


Ορέ που πάμε???.... Λένε και γελάνε και καλά!!!! Φτάνοντας την ώρα του δειλινού, φορτωθήκαμε στην καρότσα ενός αγροτικού, διασχίζοντας την απέραντη έρημο, τη στιγμή που οι τελευταίες αχτίδες του ήλιου δημιουργούσαν εικόνες ανείπωτης ομορφιάς.
Όταν βλέπουν το camp και τις τέντες όλοι ησυχάζουν. Ο Μουμπάρακ κανονίζει σε ποιες σκηνές θα μείνουμε και μας λέει που είναι τα ντουζ, που να ανεβούμε για το ηλιοβασίλεμα και τι ώρα να πάμε στην κεντρική μεγάλη σκηνή για το βραδινό μας.


Το ντουζάκι ήταν όσο χαλαρωτικό έπρεπε μετά από μια μακριά μέρα, και με το σούρουπο μαζευόμαστε σιγά σιγά στην κεντρική σκηνή μαζί με όλους τους υπόλοιπους τουρίστες του camp.
Εκεί πιάνουμε μια γωνιά και τους βλέπουμε όλους σιγά σίγα να καταφθάνουν. Όλες οι φυλές του Ισραήλ που λέει ο λόγος, και περιμένουμε για την έναρξη της διαδικασίας του δείπνου. Σαν ορεκτικό έχουμε φακές σούπας με έξτρα κάρυ, κατακίτρινες!!!! Μαζί με πιτούλες και ατελείωτο τσάι. Μετά έρχεται ο Salman. Λέει όλοι έξω να σας δείξω το φαγητό. Βγαίνουμε και μας δείχνει πως το ψήνουν σε ένα λάκκο στην άμμο.



Οι Βεδουίνοι της φυλής Zalabieh είχαν ετοιμάσει μια έκπληξη για εμάς και για τους υπόλοιπους διαμένοντες. To υπογείως μαγειρεμένο BBQ, ονόματι zarb, περιλάμβανε κομμάτια ψητού κοτόπουλου συνοδευμένα με ρύζι, πατάτες, κρεμμύδια και άλλα λαχανικά, που σιγοψήνονταν για αρκετή ώρα σε ένα όρυγμα κάτω από την καυτή άμμο. Ένα τριώροφο ταψί, με έναν όροφο λαχανικά και 2 κοτόπουλο. Ωραίο το show με τους Σομαλοιορδανους εργάτες του camp, που πλέον πιάνουν τα κάρβουνα με τα χέρια και δεν καταλαβαίνουν τίποτα.
Μέσα πάλι στη σκηνή και στην ουρά για να πάρουμε φαγητά από τον μπουφέ και από το ταψί!! Ωραίες γεύσεις μπαχαρικών και το αργό ψήσιμο στην άμμο έλιωσε το κοτόπουλο. Μετά από την μάσα ξεκινάει το χοροθέατρο. Ο Salman με δύο άλλους βεδουίνους βάζουν παραδοσιακή μουσική και ξεκινάνε το βεδουίνικο χορό… Αφού ζεσταθούν λίγο έρχονται και τραβάνε τον κόσμο πάνω για να χορέψουν όλοι μαζί. Στιγμές απείρου κάλους!!!! Με γέλια χορό και τσάι συνεχίζετε η βραδιά, μέχρι που ανάβουν και την φωτιά έξω από την σκηνή, για να φέρουν τα sisha και να χαζέψουμε τα αστέρια…




Μετά από λίγο χαλάρωμα, φάνηκε πάνω μας το πρωινό ξύπνημα και ο Μορφέας μας καλούσε στην αγκαλιά του!!! Πρώτος ύπνος στη έρημο λοιπόν….
Last edited by a moderator: