Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Day 5 Wadi rum Village- Aqaba – Dead Sea Holiday Inn Resort 348 km (4.30 ωρες)
Ξημέρωμα στην έρημο… Δυστυχώς το τελευταίο σε αυτόν το μαγευτικό τόπο… Ετοιμάζουμε τα μπαγκάζια και μαζευόμαστε στην σκηνή του πρωινού για ένα ρημαδοκαφέ που μας δάνεισαν οι ρουμάνοι, γιατί πόσο γλυκό τσάι να πιείς πια!!!
Κάθε πρωί κατά τις 9 με 10 το camp σφύζει από κινητικότητα. Τουρίστες που ετοιμάζονται για τα τουρ τους, άλλοι που έρχονται και άλλοι όπως εμείς που φεύγουν και περιμένουμε με τις βαλίτσες μας το jeep με το οποίο θα διασχίσουμε για τελευταία φορά τον κόκκινο ωκεανό!! Στη διαδρομή για το Wadi Rum Village σκέφτομαι πόσο surreal είναι αυτά που ζήσαμε 2 μέρες εδώ. Όπως ερχόμασταν στην Ιορδανία δεν θεωρούσαμε ότι θα υπήρχε κάτι άλλο που θα αποκαθήλωνε την Πέτρα στα μάτια μας ως τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της. Όμως, η καφεκόκκινη έρημος του βιβλικού τοπίου της «Κοιλάδας της Σελήνης» σχεδόν ισοβάθμησε. Και προσωπικά για εμένα την ξεπέρασε λόγω της ψυχικής γαλήνης που σου δημιουργεί.
Στο παρκινγκ πια, βρίσκουμε το αυτοκίνητο μας με μία έκπληξη. Ένα ωραίο βαθούλωμα στο φτερό του οδηγού!!! Παρότι είχαμε ένα ραβασάκι με ένα τηλέφωνο είπαμε δε ασχοληθούμε για την ώρα ούτε θα χαλάσουμε την διάθεση μας. Για αυτά τα σκηνικά άλλωστε πληρώσαμε την έξτρα ασφάλεια!! Στο όχημα λοιπόν και ξεκινάμε για Ερυθρά Θάλασσα!! Πρώτα όμως μία στάση στον σιδηροδρομικό σταθμό της Wadi Rum για να θαυμάσουμε το τρένο του Lawrence από την ομώνυμη ταινία!!
Το Al Hijaz Train είναι το original της επανάστασης απλά diesel τώρα και όχι ατμού, και χρησιμοποιήθηκε και στην ταινία του Lawrence. Πολύ όμορφο και γραφικό, χρωματιστό, προσεγμένο και καλαίσθητο. Βολτάρουμε γύρω από το τρένο και βγάζουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες. Μαγική εικόνα η σιδηροδρομική γραμμή που χάνετε στο βάθος της ερήμου!!
Στο αυτοκίνητο στη διαδρομή για Aqaba περνάμε από κάτι σαν σύνορα που ξεχωρίζουν την αυτόνομη οικονομική ζώνη της Aqaba από την υπόλοιπη Ιορδανία, περιοχή χωρίς Visa εισόδου, με χαμηλούς φόρους και γνωστή και ως καταδυτικός παράδεισος.
Πρώτος προορισμός η παραλία South Beach για να πάρουμε και μία γεύση από τα νερά της ερυθράς θάλασσας!! Φτάνουμε στην παραλία και παρκάρουμε, αλλάζουμε σε μαγιό, αλλά το αεράκι κάνει τα θηλυκά της παρέας να μην θέλουν να βουτήξουν και να αρκεστούν στον ήλιο.
Με το φίλο Μπ, ατρόμητοι, ετοιμαζόμαστε για βουτιά. Αφού βρίσκουμε το σποτ και ξεκινάμε τα πρώτα βήματα στη ομολογούμενος ρηχή θάλασσα, παρατηρούμε τις αρκετές μοβ τσούχτρες που έχει. Μετά τον αρχικό προβληματισμό κάνουμε ζικ ζακ και ελιγμούς αποφυγής και φτάνουμε στο σημείο για βουτιά. Πόσο συγκλονιστικό είναι να ξυπνάς στην έρημο και μετά από μιάμιση ώρα να κάνεις μπάνιο στην θάλασσα!!!!
Μετά από αυτό το ωριαίο θαλασσινό μας διάλλειμα οδεύουμε μέσα στην πόλη της Aqaba για ένα περίπατο με φαγητό και καφεδάκι, γιατί έχουμε άλλες 3 ώρες μέχρι την επόμενη στάση στην Νεκρά θάλασσα!!
Η Άκαμπα κατοικείται από το 4000 π.Χ. εξαιτίας της στρατηγικής της τοποθεσίας. Ο πρώτος οικισμός φαίνεται ότι ήταν των Ιδουμαίων) και ακολούθησαν οι Άραβες Ναβαταίοι.
Η Βίβλος αναφέρεται στην περιοχή στο Α΄ Βασιλέων (θ΄ 26), όπου γράφεται πως ο βασιλιάς Σολομώντας ναυπήγησε πλοία στο Εζιόν-Γκεμπέρ, «στην Εδώμ, στις ακτές της Ερυθρής Θάλασσας». Αυτός ο στίχος πιθανότατα αναφέρεται σε λιμάνι της Εποχής του Σιδήρου στην ίδια θέση με τη σημερινή Άκαμπα.
Στην Ελληνιστική Περίοδο η ελληνική ονομασία της Άκαμπα ήταν «Βερενίκη» και η ρωμαϊκή Άιλα και Αελάνα. Εκεί απέληγε η οδός Βία Τραϊάνα Νόβα, που ξεκινούσε από τη Δαμασκό.
Σύντομα μετά τον θάνατο του Μωάμεθ η πόλη έγινε τμήμα του νέου Χαλιφάτου, και στη συνέχεια πέρασε από τις δυναστείες των Αββασιδών, των Φατιμιδών και των Μαμελούκων. Η πρώτη ισλαμική περίοδος σηματοδοτεί το χτίσιμο νέου οικισμού, της Άιλα (πρβλ. τη ρωμαϊκή ονομασία), που περιγράφεται από τον γεωγράφο Σαμς Εντίν Μουκαντάσι ως δίπλα στα ερείπια του παλαιού οικισμού. Σήμερα τα ερείπια της Άιλα (ανασκάφηκαν τη δεκαετία του 1980 από αμερικανοϊορδανική ομάδα αρχαιολόγων) απέχουν λίγα λεπτά με τα πόδια από την κύρια προκυμαία της Άκαμπα.
Τον 12ο αιώνα οι Σταυροφόροι κατέλαβαν την περιοχή και έκτισαν το φρούριό τους Χελίμ, που σώζεται μέχρι σήμερα. Την ανακατέλαβαν οι Άραβες του Σαλαδίνου το 1170. Οι Μαμελούκοι τους διαδέχθηκαν το 1250 και ξανάχτισαν το φρούριο τον 14ο αιώνα επί σουλτάνου Κανσάχ αλ-Γκούρι.
Μετά την παρακμή (αρχές 16ου αιώνα) της δυναστείας των Μαμελούκων, η περιοχή εισήλθε στη σφαίρα επιρροής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οπότε και η Άκαμπα έχασε τη σημασία της και επί 400 χρόνια παρέμεινε ένα απλό ψαροχώρι.
Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι οθωμανικές δυνάμεις υποχρεώθηκαν να αποχωρήσουν από την πόλη μετά από επιδρομή υπό τον «Λώρενς της Αραβίας» και τις αραβικές δυνάμεις του Σαρίφ Χουσεΐν το 1917, καθιστώντας το έδαφος τμήμα του βασιλείου του Hijaz, υπό τη διοίκηση του Πρίγκηπα Φαϊζάλ. Η κατάληψη της Άκαμπα άνοιξε γραμμές εφοδιασμού από την Αίγυπτο προς τις αραβικές και βρετανικές δυνάμεις στα βόρεια (Υπεριορδανία και Παλαιστίνη), και, το σημαντικότερο, ήρε την απειλή τουρκικών επιθέσεων στη στρατηγικά σημαντική Διώρυγα του Σουέζ.
Η Άκαμπα παραχωρήθηκε στο βρετανικό προτεκτοράτο της Υπεριορδανίας το 1925.
Το 1965 ο Βασιλιάς Χουσεΐν έδωσε χώρο στην Άκαμπα για ανάπτυξη ανταλλάσσοντας γη με τη Σαουδική Αραβία: Για 6.000 τ.χλμ.ερήμου στο εσωτερικό της Ιορδανίας η Σαουδική Αραβία παρεχώρησε 12 χιλιόμετρα ακτογραμμής νότια της πόλης. Εκτός από χώρο για την επέκταση του λιμανιού, η Ιορδανία κέρδισε και την πρόσβαση στον υπέροχο κοραλλιογενή ύφαλο Yamanieh.
Τον Αύγουστο 2000 ιδρύθηκε η Αρχή Ειδικής Οικονομικής Ζώνης της Άκαμπα (ASEZA).
Εκεί παρκάρουμε δίπλα στο κεντρικό τζαμί και κάνουμε έναν όμορφο χαλαρό περίπατο στην παραλιακή ζώνη στην όποια μας κάνει εντύπωση η χρήση ως δημόσιου λαχανόκηπου του τμήματος από το κεντρικό δρόμο μέχρι σχεδόν τη θάλασσα. Από την παραλία βλέπεις το τρίγωνο Ιορδανία, Ισραήλ, Αίγυπτος.
Πολλοί ντόπιοι προσφέρουν βόλτες με βαρκούλες με γυάλινο τζάμι για να δεις το βυθό και τα κοράλλια.
Φουλάρουμε βενζίνη και ξεκινάμε τη διαδρομή. Ο Jordan Valley highway κινείται παράλληλα με τα Ισραηλινά σύνορα, και σαν πιο σύγχρονη και κυρίως τεχνολογικά δυνατή χώρα το Ισραήλ, ακούμε μόνο ισραηλινό ραδιόφωνο σχεδόν σε όλη τη διαδρομή. Πραγματικά πιο σύγχρονο μουσικά, και σε ρυθμούς της επερχόμενης Eurovision στο Ισραήλ!! Παράλληλα με την Νεκρά θάλασσα και χωρίς απρόοπτα φτάνουμε στο Dead Sea Holiday Inn resort για τη διαμονή μας για την υπόλοιπη μέρα όπως και το μεγαλύτερο μέρος της επόμενης.
Νεκρά Θάλασσα λοιπόν. Η Νεκρά θάλασσα ή Αλμυρή θάλασσα, ή Θάλασσα Αραβά, κατά την Παλαιά Διαθήκη, ή Μπαχρ Λουτ (= θάλασσα του Λωτ) κατά τους Άραβες, ή Ασφαλτίτις λίμνη κατά τους αρχαίους Έλληνες, ονομάζεται η μεγάλη λίμνη με αλμυρό νερό που βρίσκεται στα σύνορα Ιορδανίας και Ισραήλ. Έχει μήκος, από Β. προς Ν., 77 χλμ. και μέγιστο πλάτος 16 χλμ. Η επιφάνειά της βρίσκεται περίπου 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Μεσογείου, (αρνητικό υψόμετρο), κάτι που τη κάνει το χαμηλότερο σημείο επιφάνειας στην ηπειρωτική Γη, ενώ παρατηρείται σημαντική πτώση του επιπέδου στάθμης της, περίπου 1 μέτρο το χρόνο, κυρίως εξαιτίας της μείωσης των απορροών του Ιορδάνη ποταμού, αλλά και της έντονης ανθρώπινης δραστηριότητας.
Η ονομασία της λίμνης ως Νεκρά θάλασσα όπως την αναφέρει και ο Παυσανίας, οφείλεται στη υψηλότατη περιεκτικότητα αλατιού που έχει σαν αποτέλεσμα την παντελή έλλειψη ζωής και στα «βαριά κύματα» που δύσκολα δημιουργούνται. Τούτο βέβαια οφείλεται στο ότι περιέχει μεγάλες ποσότητες διαλυμένων ανόργανων στερεών ουσιών (χλώριο, νάτριο, μαγνήσιο, κάλιο, θειώδες οξύ), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιβιώσει κανείς μικροσκοπικός οργανισμός. Περιέχει αλάτι (χλωριούχο νάτριο - NaCl) σε ποσοστό 24%, δηλαδή μέχρι και δέκα φορές περισσότερο από το νερό της θάλασσας.
Στις όχθες της βρίσκονται δυο μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, μια στο Ισραήλ και μια στην Ιορδανία, οι οποίες εκμεταλλεύονται τα άλατα της λίμνης και παράγουν μαγνήσιο, καθώς και λιπάσματα βασισμένα σε κάλιο και άλλα προϊόντα. Έτσι η Νεκρά Θάλασσα δίνει ζωή σε ένα κατά βάση έρημο τόπο.
Η ύπαρξη αλατιού στη Νεκρά Θάλασσα οφείλεται στο γεγονός ότι όταν στα Αρχαία Χρόνια η στάθμη του νερού ήταν πολύ πιο πάνω από την τωρινή και με την πάροδο πολλών χρόνων και με την εξάτμιση η αφαλάτωση οδήγησε σε μεγάλα ποσοστά αλατιού (24%) κάτι που κάνει και την επιπλευσιμότητά της πολύ 'βαριά'. Αυτή η διαδικασία με την πάροδο των χρόνων έχει την ονομασία (όπως δόθηκε από τους επιστήμονες) Νόρεμ Ούστρουμ που σημαίνει "Αυξημένος Περιαλατισμός'.
Αφού τελειώνουμε με το check in και με το κουβάλημα των αποσκευών στα δωμάτια, τρέχουμε για μαγιό και ραντεβού στην παραλία πάνω στη Νεκρά Θάλασσα. Μόλις μπαίνουμε μέσα είμαστε και επισήμως στο χαμηλότερο σημείο στον πλανήτη….. -432 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας!!!!!
Εκεί το ξενοδοχείο μας προμηθεύει με πετσέτες και ένα μπουκαλάκι νερό το οποίο όμως δεν είναι για να το πιεις αλλά για να βρέξεις τα μάτια σου εάν πέσει πάνω τους το πολύ αλμυρό νερό!!
Βουτάμε και νιώθουμε την εκπληκτική άνωση του αλατιού!! Προσπαθούμε να ακουμπήσουμε τον πυθμένα αλλά μάταια, μας σηκώνει ψηλά πάλι!!! Αφού βγάζουμε τις χαζοφωτογραφίες μας, η Π ανακαλύπτει τη πηγή του αργίλου. Αφού είχαμε δει και άλλους μαυρισμένους από λάσπη. Τα καμάρια ήθελαν και αυτά!!! Ντόπιες κατάμαυρες φυλές εμφανίστηκαν ξαφνικά, για τελετές στη Δύση του ηλίου!!!
Μετά τη δύση του ηλίου και αφού έχει κλείσει η παραλία, βρίσκουμε το τζακούζι. Ακόμα λίγο λιώσιμο μέσα στο ζεστό νερό και δε μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι πριν από κάποιες ώρες ήμασταν στην έρημο, ενώ τώρα έχουμε κάνει μπάνιο σε μια θάλασσα, μία λίμνη και ένα τζακούζι!!!
Μετά το χαλάρωμα πηγαίνουμε να ετοιμαστούμε για τον μπουφέ. Που κλασικά σε τέτοια τεράστια ξενοδοχεία είναι ψιλοαδιάφορος… Αφού τρώμε βρίσκουμε το μπαράκι και λέμε να πιούμε ένα κρασί πριν τον απαραίτητο πλέον ύπνο.
Τι μέρα και αυτή…. Από μία έρημο με μέσο υψόμετρο τα 1000 μέτρα, στην Ερυθρά θάλασσα για βουτιές στα 0 μέτρα, και έπειτα στην Νεκρά Θάλασσα, μία αλμυρή λίμνη στα -432 μέτρα…. Ασύλληπτο!!!
Ξημέρωμα στην έρημο… Δυστυχώς το τελευταίο σε αυτόν το μαγευτικό τόπο… Ετοιμάζουμε τα μπαγκάζια και μαζευόμαστε στην σκηνή του πρωινού για ένα ρημαδοκαφέ που μας δάνεισαν οι ρουμάνοι, γιατί πόσο γλυκό τσάι να πιείς πια!!!
Κάθε πρωί κατά τις 9 με 10 το camp σφύζει από κινητικότητα. Τουρίστες που ετοιμάζονται για τα τουρ τους, άλλοι που έρχονται και άλλοι όπως εμείς που φεύγουν και περιμένουμε με τις βαλίτσες μας το jeep με το οποίο θα διασχίσουμε για τελευταία φορά τον κόκκινο ωκεανό!! Στη διαδρομή για το Wadi Rum Village σκέφτομαι πόσο surreal είναι αυτά που ζήσαμε 2 μέρες εδώ. Όπως ερχόμασταν στην Ιορδανία δεν θεωρούσαμε ότι θα υπήρχε κάτι άλλο που θα αποκαθήλωνε την Πέτρα στα μάτια μας ως τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της. Όμως, η καφεκόκκινη έρημος του βιβλικού τοπίου της «Κοιλάδας της Σελήνης» σχεδόν ισοβάθμησε. Και προσωπικά για εμένα την ξεπέρασε λόγω της ψυχικής γαλήνης που σου δημιουργεί.
Στο παρκινγκ πια, βρίσκουμε το αυτοκίνητο μας με μία έκπληξη. Ένα ωραίο βαθούλωμα στο φτερό του οδηγού!!! Παρότι είχαμε ένα ραβασάκι με ένα τηλέφωνο είπαμε δε ασχοληθούμε για την ώρα ούτε θα χαλάσουμε την διάθεση μας. Για αυτά τα σκηνικά άλλωστε πληρώσαμε την έξτρα ασφάλεια!! Στο όχημα λοιπόν και ξεκινάμε για Ερυθρά Θάλασσα!! Πρώτα όμως μία στάση στον σιδηροδρομικό σταθμό της Wadi Rum για να θαυμάσουμε το τρένο του Lawrence από την ομώνυμη ταινία!!



Το Al Hijaz Train είναι το original της επανάστασης απλά diesel τώρα και όχι ατμού, και χρησιμοποιήθηκε και στην ταινία του Lawrence. Πολύ όμορφο και γραφικό, χρωματιστό, προσεγμένο και καλαίσθητο. Βολτάρουμε γύρω από το τρένο και βγάζουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες. Μαγική εικόνα η σιδηροδρομική γραμμή που χάνετε στο βάθος της ερήμου!!




Στο αυτοκίνητο στη διαδρομή για Aqaba περνάμε από κάτι σαν σύνορα που ξεχωρίζουν την αυτόνομη οικονομική ζώνη της Aqaba από την υπόλοιπη Ιορδανία, περιοχή χωρίς Visa εισόδου, με χαμηλούς φόρους και γνωστή και ως καταδυτικός παράδεισος.
Πρώτος προορισμός η παραλία South Beach για να πάρουμε και μία γεύση από τα νερά της ερυθράς θάλασσας!! Φτάνουμε στην παραλία και παρκάρουμε, αλλάζουμε σε μαγιό, αλλά το αεράκι κάνει τα θηλυκά της παρέας να μην θέλουν να βουτήξουν και να αρκεστούν στον ήλιο.



Με το φίλο Μπ, ατρόμητοι, ετοιμαζόμαστε για βουτιά. Αφού βρίσκουμε το σποτ και ξεκινάμε τα πρώτα βήματα στη ομολογούμενος ρηχή θάλασσα, παρατηρούμε τις αρκετές μοβ τσούχτρες που έχει. Μετά τον αρχικό προβληματισμό κάνουμε ζικ ζακ και ελιγμούς αποφυγής και φτάνουμε στο σημείο για βουτιά. Πόσο συγκλονιστικό είναι να ξυπνάς στην έρημο και μετά από μιάμιση ώρα να κάνεις μπάνιο στην θάλασσα!!!!


Μετά από αυτό το ωριαίο θαλασσινό μας διάλλειμα οδεύουμε μέσα στην πόλη της Aqaba για ένα περίπατο με φαγητό και καφεδάκι, γιατί έχουμε άλλες 3 ώρες μέχρι την επόμενη στάση στην Νεκρά θάλασσα!!

Η Άκαμπα κατοικείται από το 4000 π.Χ. εξαιτίας της στρατηγικής της τοποθεσίας. Ο πρώτος οικισμός φαίνεται ότι ήταν των Ιδουμαίων) και ακολούθησαν οι Άραβες Ναβαταίοι.
Η Βίβλος αναφέρεται στην περιοχή στο Α΄ Βασιλέων (θ΄ 26), όπου γράφεται πως ο βασιλιάς Σολομώντας ναυπήγησε πλοία στο Εζιόν-Γκεμπέρ, «στην Εδώμ, στις ακτές της Ερυθρής Θάλασσας». Αυτός ο στίχος πιθανότατα αναφέρεται σε λιμάνι της Εποχής του Σιδήρου στην ίδια θέση με τη σημερινή Άκαμπα.
Στην Ελληνιστική Περίοδο η ελληνική ονομασία της Άκαμπα ήταν «Βερενίκη» και η ρωμαϊκή Άιλα και Αελάνα. Εκεί απέληγε η οδός Βία Τραϊάνα Νόβα, που ξεκινούσε από τη Δαμασκό.
Σύντομα μετά τον θάνατο του Μωάμεθ η πόλη έγινε τμήμα του νέου Χαλιφάτου, και στη συνέχεια πέρασε από τις δυναστείες των Αββασιδών, των Φατιμιδών και των Μαμελούκων. Η πρώτη ισλαμική περίοδος σηματοδοτεί το χτίσιμο νέου οικισμού, της Άιλα (πρβλ. τη ρωμαϊκή ονομασία), που περιγράφεται από τον γεωγράφο Σαμς Εντίν Μουκαντάσι ως δίπλα στα ερείπια του παλαιού οικισμού. Σήμερα τα ερείπια της Άιλα (ανασκάφηκαν τη δεκαετία του 1980 από αμερικανοϊορδανική ομάδα αρχαιολόγων) απέχουν λίγα λεπτά με τα πόδια από την κύρια προκυμαία της Άκαμπα.
Τον 12ο αιώνα οι Σταυροφόροι κατέλαβαν την περιοχή και έκτισαν το φρούριό τους Χελίμ, που σώζεται μέχρι σήμερα. Την ανακατέλαβαν οι Άραβες του Σαλαδίνου το 1170. Οι Μαμελούκοι τους διαδέχθηκαν το 1250 και ξανάχτισαν το φρούριο τον 14ο αιώνα επί σουλτάνου Κανσάχ αλ-Γκούρι.
Μετά την παρακμή (αρχές 16ου αιώνα) της δυναστείας των Μαμελούκων, η περιοχή εισήλθε στη σφαίρα επιρροής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οπότε και η Άκαμπα έχασε τη σημασία της και επί 400 χρόνια παρέμεινε ένα απλό ψαροχώρι.
Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι οθωμανικές δυνάμεις υποχρεώθηκαν να αποχωρήσουν από την πόλη μετά από επιδρομή υπό τον «Λώρενς της Αραβίας» και τις αραβικές δυνάμεις του Σαρίφ Χουσεΐν το 1917, καθιστώντας το έδαφος τμήμα του βασιλείου του Hijaz, υπό τη διοίκηση του Πρίγκηπα Φαϊζάλ. Η κατάληψη της Άκαμπα άνοιξε γραμμές εφοδιασμού από την Αίγυπτο προς τις αραβικές και βρετανικές δυνάμεις στα βόρεια (Υπεριορδανία και Παλαιστίνη), και, το σημαντικότερο, ήρε την απειλή τουρκικών επιθέσεων στη στρατηγικά σημαντική Διώρυγα του Σουέζ.
Η Άκαμπα παραχωρήθηκε στο βρετανικό προτεκτοράτο της Υπεριορδανίας το 1925.
Το 1965 ο Βασιλιάς Χουσεΐν έδωσε χώρο στην Άκαμπα για ανάπτυξη ανταλλάσσοντας γη με τη Σαουδική Αραβία: Για 6.000 τ.χλμ.ερήμου στο εσωτερικό της Ιορδανίας η Σαουδική Αραβία παρεχώρησε 12 χιλιόμετρα ακτογραμμής νότια της πόλης. Εκτός από χώρο για την επέκταση του λιμανιού, η Ιορδανία κέρδισε και την πρόσβαση στον υπέροχο κοραλλιογενή ύφαλο Yamanieh.
Τον Αύγουστο 2000 ιδρύθηκε η Αρχή Ειδικής Οικονομικής Ζώνης της Άκαμπα (ASEZA).

Εκεί παρκάρουμε δίπλα στο κεντρικό τζαμί και κάνουμε έναν όμορφο χαλαρό περίπατο στην παραλιακή ζώνη στην όποια μας κάνει εντύπωση η χρήση ως δημόσιου λαχανόκηπου του τμήματος από το κεντρικό δρόμο μέχρι σχεδόν τη θάλασσα. Από την παραλία βλέπεις το τρίγωνο Ιορδανία, Ισραήλ, Αίγυπτος.
Πολλοί ντόπιοι προσφέρουν βόλτες με βαρκούλες με γυάλινο τζάμι για να δεις το βυθό και τα κοράλλια.



Φουλάρουμε βενζίνη και ξεκινάμε τη διαδρομή. Ο Jordan Valley highway κινείται παράλληλα με τα Ισραηλινά σύνορα, και σαν πιο σύγχρονη και κυρίως τεχνολογικά δυνατή χώρα το Ισραήλ, ακούμε μόνο ισραηλινό ραδιόφωνο σχεδόν σε όλη τη διαδρομή. Πραγματικά πιο σύγχρονο μουσικά, και σε ρυθμούς της επερχόμενης Eurovision στο Ισραήλ!! Παράλληλα με την Νεκρά θάλασσα και χωρίς απρόοπτα φτάνουμε στο Dead Sea Holiday Inn resort για τη διαμονή μας για την υπόλοιπη μέρα όπως και το μεγαλύτερο μέρος της επόμενης.





Νεκρά Θάλασσα λοιπόν. Η Νεκρά θάλασσα ή Αλμυρή θάλασσα, ή Θάλασσα Αραβά, κατά την Παλαιά Διαθήκη, ή Μπαχρ Λουτ (= θάλασσα του Λωτ) κατά τους Άραβες, ή Ασφαλτίτις λίμνη κατά τους αρχαίους Έλληνες, ονομάζεται η μεγάλη λίμνη με αλμυρό νερό που βρίσκεται στα σύνορα Ιορδανίας και Ισραήλ. Έχει μήκος, από Β. προς Ν., 77 χλμ. και μέγιστο πλάτος 16 χλμ. Η επιφάνειά της βρίσκεται περίπου 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Μεσογείου, (αρνητικό υψόμετρο), κάτι που τη κάνει το χαμηλότερο σημείο επιφάνειας στην ηπειρωτική Γη, ενώ παρατηρείται σημαντική πτώση του επιπέδου στάθμης της, περίπου 1 μέτρο το χρόνο, κυρίως εξαιτίας της μείωσης των απορροών του Ιορδάνη ποταμού, αλλά και της έντονης ανθρώπινης δραστηριότητας.
Η ονομασία της λίμνης ως Νεκρά θάλασσα όπως την αναφέρει και ο Παυσανίας, οφείλεται στη υψηλότατη περιεκτικότητα αλατιού που έχει σαν αποτέλεσμα την παντελή έλλειψη ζωής και στα «βαριά κύματα» που δύσκολα δημιουργούνται. Τούτο βέβαια οφείλεται στο ότι περιέχει μεγάλες ποσότητες διαλυμένων ανόργανων στερεών ουσιών (χλώριο, νάτριο, μαγνήσιο, κάλιο, θειώδες οξύ), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να επιβιώσει κανείς μικροσκοπικός οργανισμός. Περιέχει αλάτι (χλωριούχο νάτριο - NaCl) σε ποσοστό 24%, δηλαδή μέχρι και δέκα φορές περισσότερο από το νερό της θάλασσας.
Στις όχθες της βρίσκονται δυο μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, μια στο Ισραήλ και μια στην Ιορδανία, οι οποίες εκμεταλλεύονται τα άλατα της λίμνης και παράγουν μαγνήσιο, καθώς και λιπάσματα βασισμένα σε κάλιο και άλλα προϊόντα. Έτσι η Νεκρά Θάλασσα δίνει ζωή σε ένα κατά βάση έρημο τόπο.
Η ύπαρξη αλατιού στη Νεκρά Θάλασσα οφείλεται στο γεγονός ότι όταν στα Αρχαία Χρόνια η στάθμη του νερού ήταν πολύ πιο πάνω από την τωρινή και με την πάροδο πολλών χρόνων και με την εξάτμιση η αφαλάτωση οδήγησε σε μεγάλα ποσοστά αλατιού (24%) κάτι που κάνει και την επιπλευσιμότητά της πολύ 'βαριά'. Αυτή η διαδικασία με την πάροδο των χρόνων έχει την ονομασία (όπως δόθηκε από τους επιστήμονες) Νόρεμ Ούστρουμ που σημαίνει "Αυξημένος Περιαλατισμός'.

Αφού τελειώνουμε με το check in και με το κουβάλημα των αποσκευών στα δωμάτια, τρέχουμε για μαγιό και ραντεβού στην παραλία πάνω στη Νεκρά Θάλασσα. Μόλις μπαίνουμε μέσα είμαστε και επισήμως στο χαμηλότερο σημείο στον πλανήτη….. -432 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας!!!!!
Εκεί το ξενοδοχείο μας προμηθεύει με πετσέτες και ένα μπουκαλάκι νερό το οποίο όμως δεν είναι για να το πιεις αλλά για να βρέξεις τα μάτια σου εάν πέσει πάνω τους το πολύ αλμυρό νερό!!
Βουτάμε και νιώθουμε την εκπληκτική άνωση του αλατιού!! Προσπαθούμε να ακουμπήσουμε τον πυθμένα αλλά μάταια, μας σηκώνει ψηλά πάλι!!! Αφού βγάζουμε τις χαζοφωτογραφίες μας, η Π ανακαλύπτει τη πηγή του αργίλου. Αφού είχαμε δει και άλλους μαυρισμένους από λάσπη. Τα καμάρια ήθελαν και αυτά!!! Ντόπιες κατάμαυρες φυλές εμφανίστηκαν ξαφνικά, για τελετές στη Δύση του ηλίου!!!


Μετά τη δύση του ηλίου και αφού έχει κλείσει η παραλία, βρίσκουμε το τζακούζι. Ακόμα λίγο λιώσιμο μέσα στο ζεστό νερό και δε μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι πριν από κάποιες ώρες ήμασταν στην έρημο, ενώ τώρα έχουμε κάνει μπάνιο σε μια θάλασσα, μία λίμνη και ένα τζακούζι!!!

Μετά το χαλάρωμα πηγαίνουμε να ετοιμαστούμε για τον μπουφέ. Που κλασικά σε τέτοια τεράστια ξενοδοχεία είναι ψιλοαδιάφορος… Αφού τρώμε βρίσκουμε το μπαράκι και λέμε να πιούμε ένα κρασί πριν τον απαραίτητο πλέον ύπνο.
Τι μέρα και αυτή…. Από μία έρημο με μέσο υψόμετρο τα 1000 μέτρα, στην Ερυθρά θάλασσα για βουτιές στα 0 μέτρα, και έπειτα στην Νεκρά Θάλασσα, μία αλμυρή λίμνη στα -432 μέτρα…. Ασύλληπτο!!!
Last edited by a moderator: