Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 258
- Likes
- 1.857
Day 2 Amman – Wadi Musa 231 km
Ξύπνημα στο Αμμάν. Δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας, και τι μέρα!!!! Σήμερα θα αντικρίσουμε την Πέτρα. Σήμερα ένα όνειρο θα βγει αληθινό. Ένα όνειρο που κρατάει από τότε που σαν παιδί παρακολούθησα αποσβολωμένος το Indiana Jones and The Last Crusade.
Μαζευόμαστε στην ταράτσα για το πρωινό μας, το οποίο πραγματικά χλαπακιάζουμε. Κάνουμε check out και φορτώνουμε το αμάξι. Πρώτη στάση supermarket. Η διαδρομή είναι περίπου 3 ώρες από τον Desert Highway και πρέπει να εφοδιαστούμε νερά και snack για το όχημα αλλά και διάφορες μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης για τις σχεδόν 2 μέρες περπάτημα στην Πέτρα. Παίρνουμε τα απαραίτητα και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση….. μετά όμως από μία άλλη πολύ σημαντική στάση. Καλά και άγια τα τσαγάκια αλλά εσπρέσο δεν είναι. Είχα σταμπάρει λοιπόν ένα ωραίο café κοντά σε εμάς. Caffe Strada λοιπόν και ο καφεδάκος δε μας απογοήτευσε καθόλου, αντίθετα ήταν εξαιρετικός. Φουλ με προμήθειες και καφεΐνη, καβαλάμε την Desert Highway.
Η οδήγηση στην εθνική πολύ πιο νορμάλ από ότι μέσα στο Αμμάν αλλά θέλουν προσοχή τα μεγάλα σαμαράκια που υπάρχουν σε κάθε αρχή και τέλους οικισμού που πραγματικά σηκώνουν το αμάξι ψηλά.
Κατά τη διαδρομή μας κάνει ένας Ιορδανός νόημα για το λάστιχο. Είχε αρχίσει να χάνει αέρα και να κάθεται σιγά σιγά. Βρίσκουμε μεγάλο βενζινάδικο λοιπόν να τσεκάρουμε. Το πάμε εκεί που είναι ο αέρας. Βλέπουμε ότι λειτούργει με κέρματα. Ε???!!! Που να βρούμε τώρα κέρματα για αυτό? Μας πλησιάζει ένα παλικαράκι και μας δείχνει, γιατί αγγλικά γιοκ, ότι σε μια γωνιά του βενζινάδικου έχει βουλκανιζατέρ. Το πάμε εκεί. Βγαίνει ο άλλος από μέσα, ούτε αυτός αγγλικά. Τους δείχνω και λέει ok!! Τι οκ λέω? Βουτάνε και οι δύο κάτω στα τέσσερα και αρχίζουν να χαϊδεύουν το λάστιχο για κάνα καρφί. Δε βρίσκουν κάτι, και το φουσκώνουμε και αυτό και τα άλλα λάστιχα με τις σωστές ατμόσφαιρες. Τελικά με την συνεννόηση παντομίμα βγάλαμε το συμπέρασμα ότι από κάποια λακκούβα θα ξεκόλλησε το λάστιχο από τη ζάντα. Αφού έκανε τα κουμάντα του και όλα οκ φεύγει… Λέω στο παλικαράκι μετά…
All good? Money???
No no all good…… jod 5….
Τα δίνουμε και συνεχίζουμε το ταξίδι μας.
Ο δρόμος στην αρχή πολύ καλός, 3 και 3 λωρίδες σε κάθε μεριά με πολύ καλή άσφαλτο. Ήδη παρότι κάναμε στάση ήμασταν μπροστά από τον χρόνο που έλεγε το Maps, αλλά δε χαρήκαμε για πολύ. Γενικότερα πετύχαμε την ανακαίνιση του Desert highway. Οπότε σε πολλά σημεία μπαίναμε στο αντίθετο ρεύμα με μία και μία λωρίδα λόγω έργων. Στις περιπτώσεις που οδηγούσαμε στην παλιά άσφαλτο η κατάσταση ήταν σαν βομβαρδισμένο τοπίο. Λακκούβα και λακκούβα. Αλλά όλα οκ, το ράδιο έπαιζε αραβική μουσική, κάναμε την πλάκα μας και όλο και πλησιάζαμε την Πέτρα.
Ξαφνικά κίνηση μπροστά, πάμε με 5 km, ώσπου σταματάμε τελείως. Το παίρνουμε στην πλάκα και κάνουμε χαβαλέ με τα αραβικά τραγούδια και ιδίως με αυτά που έχουν γίνει διασκευή και στα ελληνικά… Περνάει κάνα τέταρτο, ακίνητοι!! Τι έγινε ρε παιδιά?? Καταλαβαίνω ότι δεν είναι κάτι συνηθισμένο βλέποντας ότι και οι Ιορδανοί βγαίνουν από τα οχήματα τους για να ρίξουν μια ματιά στο βάθος τι συμβαίνει. Κοιτάω και εγώ και βλέπουμε μια ουρά 5 km ακίνητη…. Ωραία λέω τη φάγαμε τη μέρα μας εδώ…. Μετά από λίγο όμως κινούμαστε με 5 km πάλι… Ωπ κάτι γίνεται.. Ο Μπ δείχνει δεξιά μας έξω από την εθνική σε ένα χωματόδρομο τα λοκάλια να κινούνται κανονικά και να περνούν την κίνηση…. Αλλά έλα ντε πως πάμε εκεί??? Έχει χαντάκι ανάμεσα. Κάποια στιγμή βρίσκουμε το κενό και βουτάμε και εμείς στο χωματόδρομο… Περνάμε σχεδόν το 80% της κίνησης και μας ξαναβγάζει λίγο πριν το σημείο της εμπλοκής. Τελικά δύο φορτηγά είχαν τρακάρει φαινομενικά με αρκετή ταχύτητα και είχαν κλείσει όλο το δρόμο, μέχρι που αστυνομία άνοιξε μία μικρή λωρίδα για τα αυτοκίνητα
.
Περνάμε το συμβάν και συνεχίζουμε. Από εκεί και πέρα και για τις επόμενες 2 ώρες μέχρι να στρίψουμε για Wadi Musa, καταλαβαίνουμε γιατί λέγεται Desert Highway. Ένα τοπίο ίδιο, μπεζ πετρώδης έρημος παντού, ευθεία που κατά διαστήματα την σπάνε μαχαλάδες με κάνα βενζινάδικο. Οι κοπέλες εγκαταλείπουν και λιώνουν στον ύπνο… Ούτε σαμαράκια δε καταλαβαίνουν ούτε τίποτα… Φτάνουμε στη στροφή για Wadi Musa και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε σιγα σιγά μέχρι που μπαίνουμε στην προστατευόμενη περιοχή της Πέτρας.
Η Wadi Musa είναι χτισμένη στους ψηλούς λόφους γύρω από την Πέτρα. Είναι μία πόλη που ζει και αναπνέει από τον τουρισμό. Εμείς πάμε κατευθείαν στο parking center της Πέτρα για την πρώτη είσοδο μας στον αρχαιολογικό χώρο. Μπαίνουμε στο χώρο, με την Jordan pass μας πάντα, και μέχρι να ετοιμαστούμε λίγο με χάρτες για τα μονοπάτια λίγο με wc, η Κ θέλει καπελάκι αλά Ιντιάνα για τον ήλιο. Λέω πάμε να δούμε, βρίσκουμε ένα όμορφο στο μαγαζί με τα τουριστικά και λέω κάτσε να ρωτήσουμε τιμή, γιατί νιώθω ότι θα μας τον πιάσουνε λίγο. Ρωτάω λοιπόν και με μεγάλη έκπληξη μου λέει 5 Jod!!! Μισή τιμή από τις αγορές στο Αμμάν. Γενικότερα τα πάντα μέσα στο χώρο της Πέτρας είναι από πολύ φθηνά μέχρι νορμάλ τιμές.
Πάμε λοιπόν. Λίγες στιγμές πριν το όνειρο βγει αληθινό. Ήδη από το μονοπάτι πριν το Siq μια ανατριχίλα με διακατέχει. Συγκίνηση. Αυτό είναι το μνημείο της παγκόσμιας κληρονομίας. Πέτρα λοιπόν, για αυτή την πόλη που είναι λαξευμένη μέσα στο βράχο ο Τζον Μπέργκον έδωσε το χαρακτηρισμό «Η ροδοκόκκινη πόλη που είναι αρχαία σαν το μισό του χρόνου.»
Το όνομα που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της πόλης, οι Ναβαταίοι ή Ναμπάτου όπως τους αποκαλούσαν οι Μεσοποτάμιοι λαοί, ήταν Ράκμου που σημαίνει «Βράχος με χρωματιστές ραβδώσεις». Σύμφωνα με τον αρχαίο Έλληνα ιστορικό του 4ου αιώνα π.Χ. Ιερώνυμο τον Καρδιανό, το όνομα Πέτρα δόθηκε από τους Έλληνες εμπόρους επειδή οι κάτοικοι της πόλης γιόρταζαν την εποχή της άνοιξης μια θεότητα στην οποία προσέφεραν διάφορα αγαθά, ως θυσία, πάνω σε μια μεγάλη πέτρα. Η μεγάλη αυτή πέτρα βρίσκεται νοτιοδυτικά της αρχαίας πόλης και σήμερα ονομάζεται Ουμ-αλ-Μπιγιάρα.
Η Ιστορία της Πέτρα
Γύρω από την περιοχή της Πέτρας κατοικούσαν διάφοροι λαοί, τροφοσυλλέκτες και κυνηγοί, ενώ η πρώτη μόνιμη εγκατάσταση έγινε την 9η χιλιετία π.Χ.. Από το 4500 π.Χ. μέχρι το 2000 π.Χ., δηλαδή κατά την Εποχή του Χαλκού, έχουμε παράλληλα στην περιοχή μόνιμους γεωργικούς οικισμούς, αλλά και καταυλισμούς κτηνοτροφικών νομαδικών πληθυσμών. Από την Έξοδο της Παλαιάς Διαθήκης, η οποία τοποθετείται από τους μελετητές στον 13ο αιώνα π.Χ., μαθαίνουμε ότι η περιοχή κατοικείτο εκείνο τον καιρό από τους Εδωμίτες, τους απογόνους του Ησαύ γιου του Ισαάκ.
Μέχρι τον 7ο αιώνα π.Χ. οι Εδωμίτες κατοικούσαν σε όλη τη γύρω περιοχή, γνωστή ως Εδώμ, ώσπου έκαναν την εμφάνισή τους οι Ναβαταίοι από την αραβική χερσόνησο. Η εγκατάστασή τους στην περιοχή έγινε με πολύ αργούς ρυθμούς και συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε τον 3ο αιώνα π.Χ., ενώ η πόλη της Πέτρας πήρε τη μορφή που έχει σήμερα τον 1ο αιώνα μ.Χ.
Την πρώτη μαρτυρία για την ύπαρξη των Ναβαταίων αποτελούν ευρήματα του 3ου αιώνα π.Χ. από την πόλη της Πέτρας και συγκεκριμένα όπλα ελληνικής και αραβικής τεχνοτροπίας, που πιθανότατα δηλώνουν κάποια σύγκρουση Ελλήνων και Ναβαταίων. Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, ο Ιώσηπος Φλάβιος και ο Ιερώνυμος ο Καρδιανός αναφέρουν ότι ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος, επίγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και βασιλέας της Συρίας, έστειλε έναν Έλληνα στρατηγό, τον Αθηναίο από τη Σάμο, να επιτεθεί στην Πέτρα. Ο Αθηναίος, επικεφαλής 4000 πεζών και 600 ιππέων, επιτέθηκε και λεηλάτησε την Πέτρα. Η λεία του ήταν 500 τάλαντα ασημένια και μεγάλη ποσότητα λιβανιού την οποία έφερναν οι Ναβαταίοι μαζί με άλλα αρωματικά από την περιοχή της «Ευδαίμονος Αραβίας» όπως την αποκαλούσαν οι Έλληνες, αλλά δεν χάρηκε για πολύ τη νίκη του καθώς οι Ναβαταίοι επιτέθηκαν νύχτα στο ελληνικό στρατόπεδο, στο δρόμο επιστροφής των Ελλήνων για τη Συρία και συνέτριψαν το στράτευμά του.
Ο πρώτος ηγεμόνας των Ναβαταίων, με έδρα του την Πέτρα, ήταν ο Αρέτας ο Α΄ που μνημονεύεται και στην Παλαιά Διαθήκη. Οι περισσότεροι ηγεμόνες των Ναβαταίων επηρεάστηκαν από τον ελληνιστικό πολιτισμό, με πρώτο τον Αρέτα Γ΄ τον Φιλάδελφο (87 π.Χ.-62 π.Χ.) και εν συνεχεία τον Οβόδα τον Γ΄ (30 π.Χ.–9 π.Χ.) αλλά και τον τελευταίο ηγεμόνα των Ναβαταίων τον Ραβέλ Β΄ (70 π.Χ.–106 π.Χ.). Επιρροές από τον ελληνισμό είχε δεχθεί και ο Εβραίος μέγας ιερέας Ιάσων, ο οποίος βρήκε καταφύγιο όταν εξορίστηκε στην Πέτρα διαδίδοντας τον ελληνικό πολιτισμό ακόμα περισσότερο.
Το 24 π.Χ. ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αύγουστος έστειλε τον στρατηγό Αίλιο Γάλλο να κατακτήσει την Ευδαίμονα Αραβία. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ήθελε να αποφύγει να πληρώνει δασμούς στους Ναβαταίους για τα εμπορεύματα που μεταφέρονταν από τους χερσαίους εμπορικούς δρόμους. Με 10000 στρατιώτες ο Γάλλος ξεκίνησε την εκστρατεία του αλλά συνετρίβη στην πόλη Μαρίμπ, πρωτεύουσα του βασιλείου του Σαβά. Μετά την αποτυχημένη εκστρατεία, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ακολουθούσε μια προστατευόμενη θαλάσσια οδό για τη μεταφορά των αγαθών, παρακάμπτοντας την Πέτρα. Αυτό σήμανε την αρχή του τέλους για τους Ναβαταίους.
Το 106 μ.Χ. ο αυτοκράτορας Τραϊανός προσάρτησε το βασίλειο των Ναβαταίων και ίδρυσε την επαρχία της Αραβίας με πρωτεύουσα την Πέτρα. Το 3ο αιώνα μ.Χ., όταν ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός άλλαξε την πρωτεύουσα της επαρχίας και ταυτόχρονα άρχισαν οι εισβολές των Σασσανιδών Περσών, ο πληθυσμός της Πέτρας άρχισε να την εγκαταλείπει με αποτέλεσμα στον επόμενο αιώνα να είναι ήδη μια πόλη φάντασμα.
Προχωράμε στο μονοπάτι και θαυμάζουμε τα πρώτα μνημεία και τους λαμπρούς τάφους. Υπέροχο συναίσθημα που απλά σε προετοιμάζει για αυτό που έρχεται. Φτάνουμε στο Siq.
Το στενό φαράγγι είναι στην πραγματικότητα ένας ενιαίος βράχος που σκίστηκε στα δύο δημιουργώντας εντυπωσιακά σχήματα και χρώματα. Περπατάς σχεδόν ένα χιλιόμετρο μέσα στο φαράγγι, δεξιά και αριστερά βλέπεις βράχους σε 18 αποχρώσεις του ροζ χρώματος. Κατά μήκος του φαραγγιού υπάρχουν ίχνη από ένα αρχαίο φράγμα και εκατοντάδες περίτεχνα λαξευτοί τάφοι με περίπλοκα σκαλίσματα. Ο κόσμος αρκετός αλλά το Siq είναι μεγαλειώδες. Περπατάμε, περπατάμε… μετά από ένα σημείο περιμένω πως σε κάθε στροφή θα ξεπηδήσει το Θησαυροφυλάκιο μπροστά μας. Σε αυτή τη στροφή… όχι, σε αυτήν μήπως? Όχι πάλι…
Τελικά οδηγούμαστε στο ξέφωτο που βρίσκεται το πιο εντυπωσιακό κτίσμα της αρχαίας πολιτείας, ο ναός της «Αλ Χάσνα» ή «Θησαυροφυλάκιο». Ρίγος… Συγκίνηση… Speechless… Ότι καρτερούσες είναι πραγματικά λίγο μπροστά σε αυτό που αντικρίζεις εκεί... Παρόλο τον κόσμο η ενέργεια που βγάζει το σημείο, κάνει τους πάντες να κοιτούν άφωνοι. Μιλούν ψιθυριστά μεταξύ τους λες και βρίσκονται σε τόπο ιερό. Δίπλα στο ιερό δισκοπότηρο…. της Ιστορίας για πολλούς. Το «Θησαυροφυλάκιο» είναι σκαλισμένο με μια διώροφη πρόσοψη πλούσια διακοσμημένη με κίονες κορινθιακού ρυθμού και ανάγλυφες παραστάσεις. Στο εσωτερικό υπάρχει μόνο ένα δωμάτιο, όπου σύμφωνα με μια εκδοχή γίνονταν οι ιεροτελεστίες προς τιμήν της θεάς Ισιδας, ενώ κατά μια άλλη υπήρχε κρυμμένος ένας αμύθητης αξίας θησαυρός. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, το κτίσμα κατασκευάστηκε γύρω στο 85 π.Χ. στα χρόνια του βασιλιά Αρέθα του Τρίτου από Έλληνες τεχνίτες.
Μετά από κάποια ώρα που σου παίρνει όλο αυτό το μεγαλείο για να το κατανοήσεις, ξεκινάει το ψήσιμο από κάποιους βεδουίνους για να μας ανεβάσουν από σύντομο δρόμο στο πανοραμικό κομμάτι πάνω από το θησαυροφυλάκιο. Αφού τους ρίχνουμε άκυρο για αρχή, περπατάμε γύρω γύρω το ξέφωτο παρατηρώντας από διαφορετικές γωνίες το μνημείο. Βέβαια η Π ενθουσιάστηκε δεκαπλάσιες φορές με τις καμήλες. Ο έρωτας του ταξιδιού. Συνεχίζουμε το περπάτημα πάνω στο main trail και περνάμε από το Street of Facades. Είναι ο δρόμος με τις προσόψεις πολλών τάφων που ανήκουν σε διαφορετικές εποχές, ο οποίος οδηγεί στο αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο του 1ου μ.Χ. αιώνα. Πόσο διαφορετικοί και μεγαλοπρεπείς είναι οι τάφοι από τα σκαλισμένα μέσα στο βράχο σπίτια, που ουσιαστικά είναι κατασκευασμένες από τον άνθρωπο σπηλιές, απλές και λιτές.
Το ρωμαϊκό θέατρο είχε χωρητικότητα 4.000 θεατών, γεγονός που δείχνει το μέγεθος αλλά και το πολιτιστικό επίπεδο της Πέτρας. Φτάνοντας εκεί έχουμε τα πρώτα «Πεινάω, πεινάω…. Δεν έχουμε φάει τίποτα από το πρωί…. Μα έχετε μασουλήσει δύο σακούλες μπάρες? Ναι αλλά πεινάμε». Το καλό λέω είναι να συνεχίσουμε… έχουμε δύο ώρες να κλείσει η Πέτρα μπορούμε να πάμε από το μονοπάτι από τους βασιλικούς τάφους σε κάνα 45λεπτο πάνω από το Treasury. Απόγνωση στο βλέμμα τους. Ο Μπ λέει ο βεδουίνος είπε με 20 Jod να μας πάει πάνω από το treasury σε δέκα λεπτά. Πολλά θέλει λέω αλλά πάμε να μιλήσουμε να δούμε τι θα πει. Πίσω πάλι στο ξέφωτο, όπου δε μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από το μνημείο. Ο Μπ ψάχνει το βεδουίνο του αλλά δεν τον βρίσκει. Εμφανίζεται άλλος όμως μετά από πολύ σύντομα παζάρια του στιλ τα 20 είναι πολλά εμείς δέκα σου δίνουμε αλλιώς πάμε από τον άλλο δρόμο ξεκινάμε με το παλικαράκι για την ανάβαση.
Μας πάει από ένα μονοπάτι τέρμα αριστερά από το ξέφωτο. Ξεκινάμε το ανέβασμα, απλό στη αρχή, αλλά γρήγορα ήθελε ευελιξία κατσικιού σε βράχους. Και από κάτω να μεγαλώνει το ύψος. H K να ανεβαίνει και να λέει δεν έχω ξαναφοβηθεί τόσο στη ζωή μου και ο βεδουίνος να το περπατάει σαν τον Πίτερ Παν. Το έχουμε όμως είπαμε, τραβώντας τα κορίτσια φτάσαμε πάνω σε δέκα λεπτά. Λογικά ο βεδουίνος ανεβοκατεβαίνει σε δέκα.
Πόσο φοβερή αίσθηση είναι να βλέπεις κάτι από άλλη οπτική γωνία. Σαν να βλέπεις άλλο πράγμα. Μαγεία και από εκεί ψηλά. Και το Θησαυροφυλάκιο και η θέα. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες και πόζες καθόμαστε εκεί πάνω από το Treasury ώστε να αφουγκραστούμε αυτές τις στιγμές. Κάποιες στιγμές νιώθω ότι πρέπει να μένουμε ακίνητοι και να θαυμάσουμε το μέρος όπου η τύχη μας έφερε, να νιώσουμε τη ενέργεια του και να κατανοήσουμε τη στιγμή. Άνετα θα έμενα ένα βράδυ εκεί στη τέντα των βεδουίνων κοιτώντας το Treasury και την θέα ακίνητος.
Κατέβασμα λοιπόν, πιο γρήγορο αλλά και πιο γλυστερό. Έχοντας πάρει τον αέρα όμως βρισκόμαστε γρήγορα κάτω στο ξέφωτο. Εκεί ο Μπ βρίσκει τον φίλο του τον βεδουίνο που του είχε κάνει την πρόταση να μας πάρει πάνω νωρίτερα. Τι προδότη τον είπε, τι ότι εσείς οι δυτικοί δε ξέρετε τι θα πει φιλία και μας πετάτε για το κέρδος, no good feelings man, no good!!! Ο Μπ δεν απάντησε και παίρνουμε το δρόmo του γυρισμού.
Τελικά είναι 2.2 km από το Treasury μέχρι έξω με ελαφριά ανηφόρα. Η εξάντληση χαρακτηρίζει το θηλυκό team. Στο αυτοκίνητο λοιπόν και βουρ για φαγητό. Βρήκαμε ψηλά στο χωριό ένα μαγειρείο με ιορδανικό φαγητό. Παραγγείλαμε από ένα shawarma σε πίτα ο καθένας και βάλαμε και στη μέση ένα mansaf αρνί και ένα maqluba κοτόπουλο. Τα συνοδέψαμε με lemon mint ποτό. Η μαγεία των μπαχαρικών έδωσε άλλη διάσταση στο γεύμα και για κάποια λεπτά δε μίλαγε κανείς, δόθηκε μάχη πάνω από τα πιάτα.
Ώρα για check inn λοιπόν στο ξενοδοχείο (Juniper House) και μπανάκι. Βασικά ήταν διαμέρισμα σε τριώροφο σπίτι ενός Ιορδανού που από πάνω νοίκιαζε 4 διαμερίσματα. 100 τετραγωνικά, 6 κρεβάτια, 2 μπάνια, κουζίνα σαλόνι 100 ευρώ το βράδυ. Εξαιρετικά για Μάιο που είναι full season, όπως μας είπε αργότερα τον Αύγουστο που είναι η low season τους το δίνει 65 ευρώ, δύσκολα λέει στην Πέτρα το trekking με 45 βαθμούς.
Μετά το μπανάκι και 1 ώρα ξεκούραση τι έχει σειρά? Petra by night λοιπόν. Εδώ είναι που λέμε το μεν πνεύμα πρόθυμο το δε σώμα αδυνατεί. Οι κοπέλες σκέφτηκαν πρώτα τα 2.2 και 2.2 km της διαδρομής… Αλλά ευτυχώς η περιέργεια για το βραδινό event κέρδισε την κούραση τους.
Περνάμε την είσοδο και αρχίζει ο μαγικός περίπατος προς το Siq υπό το φως των κεριών. Έχοντας φτάσει λίγο αργά. Έχουμε γλυτώσει τον πολύ κόσμο που έχει τρέξει για να προλάβει θέση για το show και περπατάμε σχεδόν μόνοι μας. Μυστηριακή κατάνυξη σε κυριεύει μόλις μπεις στο Siq. Το φαράγγι φεγγοβολεί λουσμένο στο χρυσοκόκκινο φως των κεριών. Ευκαιρία για μερικές φώτο με τον τρίποδα, αλλά εκεί μας προλαβαίνει μία παρέα από 6-7 μικρές κινεζούλες. Πιστεύω 100 κοτόπουλα κάνουν λιγότερη φασαρία από αυτές. Μετά τα απαραίτητα Σςςςςςς Σςςςςςςςς, βγάζουν το σκασμό γελώντας και προχωρούν ήσυχα αυτή την φορά.
Είσοδος στο ξέφωτο του Treasury, ο κόσμος πολύς και καθιστός κάτω σε χαλάκια, βεδουίνικα φλάουτα παίζουν μουσική και ένας τυπάς απαγγέλει τη ιστορία της Πέτρας στα αγγλικά. Μας μοιράζουν τσάι με μέντα και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αναπνέεις την ιστορία. Αφήνω την παρέα εκεί και πάω πίσω από όλους να στήσω τρίποδα και να φωτογραφίσω τις στιγμές. Από εκεί ήταν πολύ όμορφη εικόνα του κόσμου καθισμένου ανάμεσα στα κεράκια να θαυμάζει το μνημείο υπό το φως και τους ήχους του φλάουτου.
Με το που τελειώνει το σκηνικό, ευτυχώς για εμάς ο κόσμος αρχίζει να φεύγει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Περπατάμε λίγο γύρω γύρω να δούμε από όλες τις γωνίες το μνημείο, παίζουμε με τα κεράκια και τις φωτογραφίες και μετά από περίπου μία ώρα και αφού είχαμε μείνει πολύ λίγοι εκεί ξεκινάμε για την επιστροφή, γεμάτοι με ενέργεια όμως και όχι κούραση. Once in a lifetime στιγμές.
Πίσω στο δωμάτιο έχει γλυκιά νύχτα. Χαλαρώνουμε λίγο στην αυλή και εμφανίζεται ο ιδιοκτήτης, που του είχαμε πει ότι αύριο θα φύγουμε στις 6 το πρωί και ότι δε θα προλάβουμε το πρωινό, με σαντουιτσάκια από αραβικές πιτούλες με τυρί και μπαχαρικά και με μήλα για να τα πάρουμε μαζί μας το πρωί. Εκεί μας λέει να περιμένουμε να μη πάμε για ύπνο ακόμα για να μας κεράσει τσάι και να μιλήσουμε λίγο. Φοβερός τύπος και οικογενειάρχης, και μάθαμε πολλά για τη ζωή των Ιορδανών από αυτόν, τις διαφορές Ιορδανών, βεδουίνων και των υπόλοιπων μεταναστών που έχουν στη χώρα. Shukraan lak Ahmet.
Στο κρεβάτι μας λοιπόν κατά τις 12 με το ξυπνητήρι στις 5.30. Πρωινή εξόρμηση στην Πέτρα λοιπόν.
Ξύπνημα στο Αμμάν. Δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας, και τι μέρα!!!! Σήμερα θα αντικρίσουμε την Πέτρα. Σήμερα ένα όνειρο θα βγει αληθινό. Ένα όνειρο που κρατάει από τότε που σαν παιδί παρακολούθησα αποσβολωμένος το Indiana Jones and The Last Crusade.



Μαζευόμαστε στην ταράτσα για το πρωινό μας, το οποίο πραγματικά χλαπακιάζουμε. Κάνουμε check out και φορτώνουμε το αμάξι. Πρώτη στάση supermarket. Η διαδρομή είναι περίπου 3 ώρες από τον Desert Highway και πρέπει να εφοδιαστούμε νερά και snack για το όχημα αλλά και διάφορες μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης για τις σχεδόν 2 μέρες περπάτημα στην Πέτρα. Παίρνουμε τα απαραίτητα και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση….. μετά όμως από μία άλλη πολύ σημαντική στάση. Καλά και άγια τα τσαγάκια αλλά εσπρέσο δεν είναι. Είχα σταμπάρει λοιπόν ένα ωραίο café κοντά σε εμάς. Caffe Strada λοιπόν και ο καφεδάκος δε μας απογοήτευσε καθόλου, αντίθετα ήταν εξαιρετικός. Φουλ με προμήθειες και καφεΐνη, καβαλάμε την Desert Highway.
Η οδήγηση στην εθνική πολύ πιο νορμάλ από ότι μέσα στο Αμμάν αλλά θέλουν προσοχή τα μεγάλα σαμαράκια που υπάρχουν σε κάθε αρχή και τέλους οικισμού που πραγματικά σηκώνουν το αμάξι ψηλά.

Κατά τη διαδρομή μας κάνει ένας Ιορδανός νόημα για το λάστιχο. Είχε αρχίσει να χάνει αέρα και να κάθεται σιγά σιγά. Βρίσκουμε μεγάλο βενζινάδικο λοιπόν να τσεκάρουμε. Το πάμε εκεί που είναι ο αέρας. Βλέπουμε ότι λειτούργει με κέρματα. Ε???!!! Που να βρούμε τώρα κέρματα για αυτό? Μας πλησιάζει ένα παλικαράκι και μας δείχνει, γιατί αγγλικά γιοκ, ότι σε μια γωνιά του βενζινάδικου έχει βουλκανιζατέρ. Το πάμε εκεί. Βγαίνει ο άλλος από μέσα, ούτε αυτός αγγλικά. Τους δείχνω και λέει ok!! Τι οκ λέω? Βουτάνε και οι δύο κάτω στα τέσσερα και αρχίζουν να χαϊδεύουν το λάστιχο για κάνα καρφί. Δε βρίσκουν κάτι, και το φουσκώνουμε και αυτό και τα άλλα λάστιχα με τις σωστές ατμόσφαιρες. Τελικά με την συνεννόηση παντομίμα βγάλαμε το συμπέρασμα ότι από κάποια λακκούβα θα ξεκόλλησε το λάστιχο από τη ζάντα. Αφού έκανε τα κουμάντα του και όλα οκ φεύγει… Λέω στο παλικαράκι μετά…
All good? Money???
No no all good…… jod 5….
Τα δίνουμε και συνεχίζουμε το ταξίδι μας.

Ο δρόμος στην αρχή πολύ καλός, 3 και 3 λωρίδες σε κάθε μεριά με πολύ καλή άσφαλτο. Ήδη παρότι κάναμε στάση ήμασταν μπροστά από τον χρόνο που έλεγε το Maps, αλλά δε χαρήκαμε για πολύ. Γενικότερα πετύχαμε την ανακαίνιση του Desert highway. Οπότε σε πολλά σημεία μπαίναμε στο αντίθετο ρεύμα με μία και μία λωρίδα λόγω έργων. Στις περιπτώσεις που οδηγούσαμε στην παλιά άσφαλτο η κατάσταση ήταν σαν βομβαρδισμένο τοπίο. Λακκούβα και λακκούβα. Αλλά όλα οκ, το ράδιο έπαιζε αραβική μουσική, κάναμε την πλάκα μας και όλο και πλησιάζαμε την Πέτρα.
Ξαφνικά κίνηση μπροστά, πάμε με 5 km, ώσπου σταματάμε τελείως. Το παίρνουμε στην πλάκα και κάνουμε χαβαλέ με τα αραβικά τραγούδια και ιδίως με αυτά που έχουν γίνει διασκευή και στα ελληνικά… Περνάει κάνα τέταρτο, ακίνητοι!! Τι έγινε ρε παιδιά?? Καταλαβαίνω ότι δεν είναι κάτι συνηθισμένο βλέποντας ότι και οι Ιορδανοί βγαίνουν από τα οχήματα τους για να ρίξουν μια ματιά στο βάθος τι συμβαίνει. Κοιτάω και εγώ και βλέπουμε μια ουρά 5 km ακίνητη…. Ωραία λέω τη φάγαμε τη μέρα μας εδώ…. Μετά από λίγο όμως κινούμαστε με 5 km πάλι… Ωπ κάτι γίνεται.. Ο Μπ δείχνει δεξιά μας έξω από την εθνική σε ένα χωματόδρομο τα λοκάλια να κινούνται κανονικά και να περνούν την κίνηση…. Αλλά έλα ντε πως πάμε εκεί??? Έχει χαντάκι ανάμεσα. Κάποια στιγμή βρίσκουμε το κενό και βουτάμε και εμείς στο χωματόδρομο… Περνάμε σχεδόν το 80% της κίνησης και μας ξαναβγάζει λίγο πριν το σημείο της εμπλοκής. Τελικά δύο φορτηγά είχαν τρακάρει φαινομενικά με αρκετή ταχύτητα και είχαν κλείσει όλο το δρόμο, μέχρι που αστυνομία άνοιξε μία μικρή λωρίδα για τα αυτοκίνητα

.


Περνάμε το συμβάν και συνεχίζουμε. Από εκεί και πέρα και για τις επόμενες 2 ώρες μέχρι να στρίψουμε για Wadi Musa, καταλαβαίνουμε γιατί λέγεται Desert Highway. Ένα τοπίο ίδιο, μπεζ πετρώδης έρημος παντού, ευθεία που κατά διαστήματα την σπάνε μαχαλάδες με κάνα βενζινάδικο. Οι κοπέλες εγκαταλείπουν και λιώνουν στον ύπνο… Ούτε σαμαράκια δε καταλαβαίνουν ούτε τίποτα… Φτάνουμε στη στροφή για Wadi Musa και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε σιγα σιγά μέχρι που μπαίνουμε στην προστατευόμενη περιοχή της Πέτρας.



Η Wadi Musa είναι χτισμένη στους ψηλούς λόφους γύρω από την Πέτρα. Είναι μία πόλη που ζει και αναπνέει από τον τουρισμό. Εμείς πάμε κατευθείαν στο parking center της Πέτρα για την πρώτη είσοδο μας στον αρχαιολογικό χώρο. Μπαίνουμε στο χώρο, με την Jordan pass μας πάντα, και μέχρι να ετοιμαστούμε λίγο με χάρτες για τα μονοπάτια λίγο με wc, η Κ θέλει καπελάκι αλά Ιντιάνα για τον ήλιο. Λέω πάμε να δούμε, βρίσκουμε ένα όμορφο στο μαγαζί με τα τουριστικά και λέω κάτσε να ρωτήσουμε τιμή, γιατί νιώθω ότι θα μας τον πιάσουνε λίγο. Ρωτάω λοιπόν και με μεγάλη έκπληξη μου λέει 5 Jod!!! Μισή τιμή από τις αγορές στο Αμμάν. Γενικότερα τα πάντα μέσα στο χώρο της Πέτρας είναι από πολύ φθηνά μέχρι νορμάλ τιμές.

Πάμε λοιπόν. Λίγες στιγμές πριν το όνειρο βγει αληθινό. Ήδη από το μονοπάτι πριν το Siq μια ανατριχίλα με διακατέχει. Συγκίνηση. Αυτό είναι το μνημείο της παγκόσμιας κληρονομίας. Πέτρα λοιπόν, για αυτή την πόλη που είναι λαξευμένη μέσα στο βράχο ο Τζον Μπέργκον έδωσε το χαρακτηρισμό «Η ροδοκόκκινη πόλη που είναι αρχαία σαν το μισό του χρόνου.»
Το όνομα που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της πόλης, οι Ναβαταίοι ή Ναμπάτου όπως τους αποκαλούσαν οι Μεσοποτάμιοι λαοί, ήταν Ράκμου που σημαίνει «Βράχος με χρωματιστές ραβδώσεις». Σύμφωνα με τον αρχαίο Έλληνα ιστορικό του 4ου αιώνα π.Χ. Ιερώνυμο τον Καρδιανό, το όνομα Πέτρα δόθηκε από τους Έλληνες εμπόρους επειδή οι κάτοικοι της πόλης γιόρταζαν την εποχή της άνοιξης μια θεότητα στην οποία προσέφεραν διάφορα αγαθά, ως θυσία, πάνω σε μια μεγάλη πέτρα. Η μεγάλη αυτή πέτρα βρίσκεται νοτιοδυτικά της αρχαίας πόλης και σήμερα ονομάζεται Ουμ-αλ-Μπιγιάρα.





Η Ιστορία της Πέτρα
Γύρω από την περιοχή της Πέτρας κατοικούσαν διάφοροι λαοί, τροφοσυλλέκτες και κυνηγοί, ενώ η πρώτη μόνιμη εγκατάσταση έγινε την 9η χιλιετία π.Χ.. Από το 4500 π.Χ. μέχρι το 2000 π.Χ., δηλαδή κατά την Εποχή του Χαλκού, έχουμε παράλληλα στην περιοχή μόνιμους γεωργικούς οικισμούς, αλλά και καταυλισμούς κτηνοτροφικών νομαδικών πληθυσμών. Από την Έξοδο της Παλαιάς Διαθήκης, η οποία τοποθετείται από τους μελετητές στον 13ο αιώνα π.Χ., μαθαίνουμε ότι η περιοχή κατοικείτο εκείνο τον καιρό από τους Εδωμίτες, τους απογόνους του Ησαύ γιου του Ισαάκ.
Μέχρι τον 7ο αιώνα π.Χ. οι Εδωμίτες κατοικούσαν σε όλη τη γύρω περιοχή, γνωστή ως Εδώμ, ώσπου έκαναν την εμφάνισή τους οι Ναβαταίοι από την αραβική χερσόνησο. Η εγκατάστασή τους στην περιοχή έγινε με πολύ αργούς ρυθμούς και συγκεκριμένα ολοκληρώθηκε τον 3ο αιώνα π.Χ., ενώ η πόλη της Πέτρας πήρε τη μορφή που έχει σήμερα τον 1ο αιώνα μ.Χ.
Την πρώτη μαρτυρία για την ύπαρξη των Ναβαταίων αποτελούν ευρήματα του 3ου αιώνα π.Χ. από την πόλη της Πέτρας και συγκεκριμένα όπλα ελληνικής και αραβικής τεχνοτροπίας, που πιθανότατα δηλώνουν κάποια σύγκρουση Ελλήνων και Ναβαταίων. Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, ο Ιώσηπος Φλάβιος και ο Ιερώνυμος ο Καρδιανός αναφέρουν ότι ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος, επίγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και βασιλέας της Συρίας, έστειλε έναν Έλληνα στρατηγό, τον Αθηναίο από τη Σάμο, να επιτεθεί στην Πέτρα. Ο Αθηναίος, επικεφαλής 4000 πεζών και 600 ιππέων, επιτέθηκε και λεηλάτησε την Πέτρα. Η λεία του ήταν 500 τάλαντα ασημένια και μεγάλη ποσότητα λιβανιού την οποία έφερναν οι Ναβαταίοι μαζί με άλλα αρωματικά από την περιοχή της «Ευδαίμονος Αραβίας» όπως την αποκαλούσαν οι Έλληνες, αλλά δεν χάρηκε για πολύ τη νίκη του καθώς οι Ναβαταίοι επιτέθηκαν νύχτα στο ελληνικό στρατόπεδο, στο δρόμο επιστροφής των Ελλήνων για τη Συρία και συνέτριψαν το στράτευμά του.
Ο πρώτος ηγεμόνας των Ναβαταίων, με έδρα του την Πέτρα, ήταν ο Αρέτας ο Α΄ που μνημονεύεται και στην Παλαιά Διαθήκη. Οι περισσότεροι ηγεμόνες των Ναβαταίων επηρεάστηκαν από τον ελληνιστικό πολιτισμό, με πρώτο τον Αρέτα Γ΄ τον Φιλάδελφο (87 π.Χ.-62 π.Χ.) και εν συνεχεία τον Οβόδα τον Γ΄ (30 π.Χ.–9 π.Χ.) αλλά και τον τελευταίο ηγεμόνα των Ναβαταίων τον Ραβέλ Β΄ (70 π.Χ.–106 π.Χ.). Επιρροές από τον ελληνισμό είχε δεχθεί και ο Εβραίος μέγας ιερέας Ιάσων, ο οποίος βρήκε καταφύγιο όταν εξορίστηκε στην Πέτρα διαδίδοντας τον ελληνικό πολιτισμό ακόμα περισσότερο.
Το 24 π.Χ. ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αύγουστος έστειλε τον στρατηγό Αίλιο Γάλλο να κατακτήσει την Ευδαίμονα Αραβία. Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ήθελε να αποφύγει να πληρώνει δασμούς στους Ναβαταίους για τα εμπορεύματα που μεταφέρονταν από τους χερσαίους εμπορικούς δρόμους. Με 10000 στρατιώτες ο Γάλλος ξεκίνησε την εκστρατεία του αλλά συνετρίβη στην πόλη Μαρίμπ, πρωτεύουσα του βασιλείου του Σαβά. Μετά την αποτυχημένη εκστρατεία, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ακολουθούσε μια προστατευόμενη θαλάσσια οδό για τη μεταφορά των αγαθών, παρακάμπτοντας την Πέτρα. Αυτό σήμανε την αρχή του τέλους για τους Ναβαταίους.
Το 106 μ.Χ. ο αυτοκράτορας Τραϊανός προσάρτησε το βασίλειο των Ναβαταίων και ίδρυσε την επαρχία της Αραβίας με πρωτεύουσα την Πέτρα. Το 3ο αιώνα μ.Χ., όταν ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός άλλαξε την πρωτεύουσα της επαρχίας και ταυτόχρονα άρχισαν οι εισβολές των Σασσανιδών Περσών, ο πληθυσμός της Πέτρας άρχισε να την εγκαταλείπει με αποτέλεσμα στον επόμενο αιώνα να είναι ήδη μια πόλη φάντασμα.


Προχωράμε στο μονοπάτι και θαυμάζουμε τα πρώτα μνημεία και τους λαμπρούς τάφους. Υπέροχο συναίσθημα που απλά σε προετοιμάζει για αυτό που έρχεται. Φτάνουμε στο Siq.



Το στενό φαράγγι είναι στην πραγματικότητα ένας ενιαίος βράχος που σκίστηκε στα δύο δημιουργώντας εντυπωσιακά σχήματα και χρώματα. Περπατάς σχεδόν ένα χιλιόμετρο μέσα στο φαράγγι, δεξιά και αριστερά βλέπεις βράχους σε 18 αποχρώσεις του ροζ χρώματος. Κατά μήκος του φαραγγιού υπάρχουν ίχνη από ένα αρχαίο φράγμα και εκατοντάδες περίτεχνα λαξευτοί τάφοι με περίπλοκα σκαλίσματα. Ο κόσμος αρκετός αλλά το Siq είναι μεγαλειώδες. Περπατάμε, περπατάμε… μετά από ένα σημείο περιμένω πως σε κάθε στροφή θα ξεπηδήσει το Θησαυροφυλάκιο μπροστά μας. Σε αυτή τη στροφή… όχι, σε αυτήν μήπως? Όχι πάλι…

Τελικά οδηγούμαστε στο ξέφωτο που βρίσκεται το πιο εντυπωσιακό κτίσμα της αρχαίας πολιτείας, ο ναός της «Αλ Χάσνα» ή «Θησαυροφυλάκιο». Ρίγος… Συγκίνηση… Speechless… Ότι καρτερούσες είναι πραγματικά λίγο μπροστά σε αυτό που αντικρίζεις εκεί... Παρόλο τον κόσμο η ενέργεια που βγάζει το σημείο, κάνει τους πάντες να κοιτούν άφωνοι. Μιλούν ψιθυριστά μεταξύ τους λες και βρίσκονται σε τόπο ιερό. Δίπλα στο ιερό δισκοπότηρο…. της Ιστορίας για πολλούς. Το «Θησαυροφυλάκιο» είναι σκαλισμένο με μια διώροφη πρόσοψη πλούσια διακοσμημένη με κίονες κορινθιακού ρυθμού και ανάγλυφες παραστάσεις. Στο εσωτερικό υπάρχει μόνο ένα δωμάτιο, όπου σύμφωνα με μια εκδοχή γίνονταν οι ιεροτελεστίες προς τιμήν της θεάς Ισιδας, ενώ κατά μια άλλη υπήρχε κρυμμένος ένας αμύθητης αξίας θησαυρός. Σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη, το κτίσμα κατασκευάστηκε γύρω στο 85 π.Χ. στα χρόνια του βασιλιά Αρέθα του Τρίτου από Έλληνες τεχνίτες.


Μετά από κάποια ώρα που σου παίρνει όλο αυτό το μεγαλείο για να το κατανοήσεις, ξεκινάει το ψήσιμο από κάποιους βεδουίνους για να μας ανεβάσουν από σύντομο δρόμο στο πανοραμικό κομμάτι πάνω από το θησαυροφυλάκιο. Αφού τους ρίχνουμε άκυρο για αρχή, περπατάμε γύρω γύρω το ξέφωτο παρατηρώντας από διαφορετικές γωνίες το μνημείο. Βέβαια η Π ενθουσιάστηκε δεκαπλάσιες φορές με τις καμήλες. Ο έρωτας του ταξιδιού. Συνεχίζουμε το περπάτημα πάνω στο main trail και περνάμε από το Street of Facades. Είναι ο δρόμος με τις προσόψεις πολλών τάφων που ανήκουν σε διαφορετικές εποχές, ο οποίος οδηγεί στο αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο του 1ου μ.Χ. αιώνα. Πόσο διαφορετικοί και μεγαλοπρεπείς είναι οι τάφοι από τα σκαλισμένα μέσα στο βράχο σπίτια, που ουσιαστικά είναι κατασκευασμένες από τον άνθρωπο σπηλιές, απλές και λιτές.


Το ρωμαϊκό θέατρο είχε χωρητικότητα 4.000 θεατών, γεγονός που δείχνει το μέγεθος αλλά και το πολιτιστικό επίπεδο της Πέτρας. Φτάνοντας εκεί έχουμε τα πρώτα «Πεινάω, πεινάω…. Δεν έχουμε φάει τίποτα από το πρωί…. Μα έχετε μασουλήσει δύο σακούλες μπάρες? Ναι αλλά πεινάμε». Το καλό λέω είναι να συνεχίσουμε… έχουμε δύο ώρες να κλείσει η Πέτρα μπορούμε να πάμε από το μονοπάτι από τους βασιλικούς τάφους σε κάνα 45λεπτο πάνω από το Treasury. Απόγνωση στο βλέμμα τους. Ο Μπ λέει ο βεδουίνος είπε με 20 Jod να μας πάει πάνω από το treasury σε δέκα λεπτά. Πολλά θέλει λέω αλλά πάμε να μιλήσουμε να δούμε τι θα πει. Πίσω πάλι στο ξέφωτο, όπου δε μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από το μνημείο. Ο Μπ ψάχνει το βεδουίνο του αλλά δεν τον βρίσκει. Εμφανίζεται άλλος όμως μετά από πολύ σύντομα παζάρια του στιλ τα 20 είναι πολλά εμείς δέκα σου δίνουμε αλλιώς πάμε από τον άλλο δρόμο ξεκινάμε με το παλικαράκι για την ανάβαση.
Μας πάει από ένα μονοπάτι τέρμα αριστερά από το ξέφωτο. Ξεκινάμε το ανέβασμα, απλό στη αρχή, αλλά γρήγορα ήθελε ευελιξία κατσικιού σε βράχους. Και από κάτω να μεγαλώνει το ύψος. H K να ανεβαίνει και να λέει δεν έχω ξαναφοβηθεί τόσο στη ζωή μου και ο βεδουίνος να το περπατάει σαν τον Πίτερ Παν. Το έχουμε όμως είπαμε, τραβώντας τα κορίτσια φτάσαμε πάνω σε δέκα λεπτά. Λογικά ο βεδουίνος ανεβοκατεβαίνει σε δέκα.



Πόσο φοβερή αίσθηση είναι να βλέπεις κάτι από άλλη οπτική γωνία. Σαν να βλέπεις άλλο πράγμα. Μαγεία και από εκεί ψηλά. Και το Θησαυροφυλάκιο και η θέα. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες και πόζες καθόμαστε εκεί πάνω από το Treasury ώστε να αφουγκραστούμε αυτές τις στιγμές. Κάποιες στιγμές νιώθω ότι πρέπει να μένουμε ακίνητοι και να θαυμάσουμε το μέρος όπου η τύχη μας έφερε, να νιώσουμε τη ενέργεια του και να κατανοήσουμε τη στιγμή. Άνετα θα έμενα ένα βράδυ εκεί στη τέντα των βεδουίνων κοιτώντας το Treasury και την θέα ακίνητος.
Κατέβασμα λοιπόν, πιο γρήγορο αλλά και πιο γλυστερό. Έχοντας πάρει τον αέρα όμως βρισκόμαστε γρήγορα κάτω στο ξέφωτο. Εκεί ο Μπ βρίσκει τον φίλο του τον βεδουίνο που του είχε κάνει την πρόταση να μας πάρει πάνω νωρίτερα. Τι προδότη τον είπε, τι ότι εσείς οι δυτικοί δε ξέρετε τι θα πει φιλία και μας πετάτε για το κέρδος, no good feelings man, no good!!! Ο Μπ δεν απάντησε και παίρνουμε το δρόmo του γυρισμού.

Τελικά είναι 2.2 km από το Treasury μέχρι έξω με ελαφριά ανηφόρα. Η εξάντληση χαρακτηρίζει το θηλυκό team. Στο αυτοκίνητο λοιπόν και βουρ για φαγητό. Βρήκαμε ψηλά στο χωριό ένα μαγειρείο με ιορδανικό φαγητό. Παραγγείλαμε από ένα shawarma σε πίτα ο καθένας και βάλαμε και στη μέση ένα mansaf αρνί και ένα maqluba κοτόπουλο. Τα συνοδέψαμε με lemon mint ποτό. Η μαγεία των μπαχαρικών έδωσε άλλη διάσταση στο γεύμα και για κάποια λεπτά δε μίλαγε κανείς, δόθηκε μάχη πάνω από τα πιάτα.




Ώρα για check inn λοιπόν στο ξενοδοχείο (Juniper House) και μπανάκι. Βασικά ήταν διαμέρισμα σε τριώροφο σπίτι ενός Ιορδανού που από πάνω νοίκιαζε 4 διαμερίσματα. 100 τετραγωνικά, 6 κρεβάτια, 2 μπάνια, κουζίνα σαλόνι 100 ευρώ το βράδυ. Εξαιρετικά για Μάιο που είναι full season, όπως μας είπε αργότερα τον Αύγουστο που είναι η low season τους το δίνει 65 ευρώ, δύσκολα λέει στην Πέτρα το trekking με 45 βαθμούς.
Μετά το μπανάκι και 1 ώρα ξεκούραση τι έχει σειρά? Petra by night λοιπόν. Εδώ είναι που λέμε το μεν πνεύμα πρόθυμο το δε σώμα αδυνατεί. Οι κοπέλες σκέφτηκαν πρώτα τα 2.2 και 2.2 km της διαδρομής… Αλλά ευτυχώς η περιέργεια για το βραδινό event κέρδισε την κούραση τους.



Περνάμε την είσοδο και αρχίζει ο μαγικός περίπατος προς το Siq υπό το φως των κεριών. Έχοντας φτάσει λίγο αργά. Έχουμε γλυτώσει τον πολύ κόσμο που έχει τρέξει για να προλάβει θέση για το show και περπατάμε σχεδόν μόνοι μας. Μυστηριακή κατάνυξη σε κυριεύει μόλις μπεις στο Siq. Το φαράγγι φεγγοβολεί λουσμένο στο χρυσοκόκκινο φως των κεριών. Ευκαιρία για μερικές φώτο με τον τρίποδα, αλλά εκεί μας προλαβαίνει μία παρέα από 6-7 μικρές κινεζούλες. Πιστεύω 100 κοτόπουλα κάνουν λιγότερη φασαρία από αυτές. Μετά τα απαραίτητα Σςςςςςς Σςςςςςςςς, βγάζουν το σκασμό γελώντας και προχωρούν ήσυχα αυτή την φορά.
Είσοδος στο ξέφωτο του Treasury, ο κόσμος πολύς και καθιστός κάτω σε χαλάκια, βεδουίνικα φλάουτα παίζουν μουσική και ένας τυπάς απαγγέλει τη ιστορία της Πέτρας στα αγγλικά. Μας μοιράζουν τσάι με μέντα και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αναπνέεις την ιστορία. Αφήνω την παρέα εκεί και πάω πίσω από όλους να στήσω τρίποδα και να φωτογραφίσω τις στιγμές. Από εκεί ήταν πολύ όμορφη εικόνα του κόσμου καθισμένου ανάμεσα στα κεράκια να θαυμάζει το μνημείο υπό το φως και τους ήχους του φλάουτου.



Με το που τελειώνει το σκηνικό, ευτυχώς για εμάς ο κόσμος αρχίζει να φεύγει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Περπατάμε λίγο γύρω γύρω να δούμε από όλες τις γωνίες το μνημείο, παίζουμε με τα κεράκια και τις φωτογραφίες και μετά από περίπου μία ώρα και αφού είχαμε μείνει πολύ λίγοι εκεί ξεκινάμε για την επιστροφή, γεμάτοι με ενέργεια όμως και όχι κούραση. Once in a lifetime στιγμές.


Πίσω στο δωμάτιο έχει γλυκιά νύχτα. Χαλαρώνουμε λίγο στην αυλή και εμφανίζεται ο ιδιοκτήτης, που του είχαμε πει ότι αύριο θα φύγουμε στις 6 το πρωί και ότι δε θα προλάβουμε το πρωινό, με σαντουιτσάκια από αραβικές πιτούλες με τυρί και μπαχαρικά και με μήλα για να τα πάρουμε μαζί μας το πρωί. Εκεί μας λέει να περιμένουμε να μη πάμε για ύπνο ακόμα για να μας κεράσει τσάι και να μιλήσουμε λίγο. Φοβερός τύπος και οικογενειάρχης, και μάθαμε πολλά για τη ζωή των Ιορδανών από αυτόν, τις διαφορές Ιορδανών, βεδουίνων και των υπόλοιπων μεταναστών που έχουν στη χώρα. Shukraan lak Ahmet.
Στο κρεβάτι μας λοιπόν κατά τις 12 με το ξυπνητήρι στις 5.30. Πρωινή εξόρμηση στην Πέτρα λοιπόν.
Last edited by a moderator: