HKLEOPATRA
Member
- Μηνύματα
- 354
- Likes
- 1.472
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Το επόμενο !!!!
Ημέρα 7η
Η ημέρα ξεκίνησε με μια γνωριμία της απέναντι πλευράς του ποταμού Daugava. Περασαμε δίπλα από το εντυπωσιακό κτίριο της βιβλιοθήκης
Κάναμε την πρώτη στάση μας στην περιοχή Pardaugava και το πάρκο Victory όπου βρίσκεται το μνημείο της σοβιετικής νίκης στη Ρίγα. Το μνημείο αυτό κατασκευάστηκε το 1985 και συμβολίζει για τους Σοβιετικούς την απελευθέρωση της Ευρώπης από τον Εθνικοσοσιαλισμό και το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στις 9 Μαΐου του 1945 . Η ημέρα αυτή είναι αργία και εορτάζεται ακόμη και σήμερα από πολλές χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.
Πάνω στο μνημείο με τους τρεις στρατιώτες αναγράφονται οι ημερομηνίες 1941 - 1945. Αυτές οι ημερομηνίες αντιπροσωπεύουν τα χρόνια της σύγκρουσης, συχνά αποκαλούμενα «Ο μεγάλος πατριωτικός πόλεμος». Το αμφιλεγόμενο αυτό μνημείο επιχειρήθηκε να καταστραφεί απο Λετονούς εθνικιστές στις 6 Ιουνίου 1997. Η προσπάθεια τους όμως απέτυχε και σκοτώθηκαν 2 από αυτούς που συμμετείχαν.
JURMALA-ΓΙΟΥΡΜΑΛΑ
Το βασικό πρόγραμμα σήμερα έλεγε JURMALA, η τουριστική ναυαρχίδα της Λετονίας. Την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, συγκέντρωνε πάνω από 300.000 κόσμου, αποτελώντας έναν από τους δημοφιλέστερους τόπους διακοπών στην Σοβιετική Ένωση. Αποτελείται από καποια χωριά και είναι 24 χιλιόμετρα μακριά από την Ρίγα. Εντυπωσιακά είναι τα ξύλινα σπίτια που είναι χτισμένα σε art nouveau αρχιτεκτονική αλλά και οι άπειρες επαύλεις που η μία είναι πιο όμορφη από την άλλη. Πλούσιοι από όλες τις πρώην Σοβιετικές δημοκρατίες συρρέουν στη Γιούρμαλα για να απολαύσουν την θάλασσα και την υπέροχη αμμουδερή παραλία ή να παρακολουθήσουν κάποιο από τα δεκάδες μουσικά κονσέρτα που διοργανώνονται εκεί. Τα σπίτια αυτά τα είδαμε απο το λεωφορείο. Άλλωστε ήταν διάσπαρτα στην ευρύτερη περιοχή της JURMALA και θα ήταν δύσκολο να τα δούμε περπατώντας.
Το λεωφορείο μας άφησε στην παραλία Dzintar. Πήραμε λοιπόν άλλη μια γεύση από τις Βαλτικές παραλίες και τα "μπάνιο" που κάνουν το καλοκαίρι... Περπατήσαμε στην υπέροχη ομολογουμένως αμμουδιά και βγάλαμε μερικές φωτογραφίες.
Μετά από την βόλτα μας στην παραλία κατευθυνθήκαμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης. Το πρόγραμμα έλεγε ότι θα μέναμε εκεί άλλες τρεις ώρες. Η πρώτη εικόνα από την βόλτα όμως που έκανα δεν με εντυπωσίασε.
Το μαγαζί όμως με τα διακοσμητικά Tom's Drag Collection, το τίμησα δεόντως γιατί οι τιμές δεν έχουν καμία σχέση με αυτές στο κατάστημα της ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ εδω στην Ελλαδα. Αν και δεν κάνω πια αγορές διακοσμητικών στα ταξίδια μου αυτά τα μικρά πολύχρωμα ζωγραφισμένα στο χέρι αντικείμενα τα λάτρεψα.
Τα σπίτια στα περίχωρα ήταν πανέμορφα μέσα στο καταπράσινο τοπίο, στο κέντρο όμως της πόλης δεν με εντυπωσίασαν και δεν σκόπευα να περάσω άλλες τρεις ώρες εκεί. Η πόλη αυτή ήταν σαφώς υποδεέστερη από το Parnu που είχαμε επισκεφτεί πριν λίγες ημέρες. Έτσι αποφασίσαμε χωρίς να χάσουμε χρόνο να πάρουμε το τρένο και να επιστρέψουμε στην Ρίγα. Το τρένο έφυγε από μια πλατφόρμα λίγα μέτρα μακριά από το τέλος του πεζόδρομου. Η εμπειρία του τρένου ήταν πολύ ενδιαφέρουσα γιατί έκανε μια πολύ όμορφη διαδρομή μέσα στο πράσινο. Ήταν πρώτη φορά που ταξίδευα με τόσο ευρύχωρο τρένο. Ήταν "Σοβιετικού τύπου", πολύ πιο ψηλό και πιο φαρδύ από τα συνηθισμένα. Με εισιτήριο 1,40 και μέσα σε μίση ώρα ήμασταν και πάλι στο κέντρο της πόλης
Αποφασίσαμε να πάμε και πάλι στην “Οικία των Μαυροκέφαλων” (House of Blackheads γιατί θέλαμε να το επισκεφτούμε εσωτερικά αυτήν την φορά. Η τιμή του εισιτήριου ήταν 6 ευρώ.
(φωτογραφια από κάρτα)
Το κτίριο αυτό υπήρξε η έδρα της εμπορικής ένωσης της Αδελφότητας των Μαυροκέφαλων (14ο αιώνα), κάτι σαν εμπορικό επιμελητήριο. Ο προστάτης άγιος της Αδελφότητας των Blackheads ηταν ο έγχρωμος Αιγύπτιος Χριστιανός Saint Maurice, του οποίου το κεφάλι απεικονίζεται επίσης στο οικόσημο της Αδελφότητας. Το πανέμορφο αυτό κτίριο είχε υποστεί σοβαρές ζημιές κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ουσιαστικά ξαναχτίστηκε ολόιδιο το 1999. Η επίσκεψη άξιζε πραγματικά ειδικά στα μεσαιωνικά κελάρια του τα οποία ήταν και τα μόνα που άφησαν άθικτα οι βομβαρδισμοί.
Στο ισόγειο είδαμε τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή ασημικών στη Βαλτική και μια μεγάλη συλλογή από είδη καπνιστού όπως ταμπακιέρες, καπνοθήκες κ.α.
Αυτό που όμως σε ταξίδευε πραγματικά στον χρόνο ήταν τα μεσαιωνικά κελάρια. Όπως είπαμε είναι και τα μόνα που δεν είχαν υποστεί καταστροφές.
Στις αίθουσες που κάποτε γινόταν οι δεξιώσεις και τις συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν στην πολυτελή αίθουσα συνεδρίων κατά τη διάρκεια της εποχής του Blackheads Society με τους σήμερα διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις, συναυλίες, εορταστικά δείπνα, δεξιώσεις, συνέδρια ή άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις της πόλης. Η αίθουσα αυτή θυμίζει αίθουσα παλατιού. Οι κρυστάλλινοι πολυέλαιοι, οι ζωγραφιές στην οροφή και τα ακριβή αντίγραφα των καναπέδων του 19ου αιώνα δεν μπορούν παρά να σε εντυπωσιάσουν.
Η ημέρα ήταν 24 Αυγούστου και οι λαοί της Βαλτικής γιόρταζαν τα 29 χρόνια από την ανεξαρτητοποίηση τους από την Σοβιετική Ένωση στις 23 Αυγούστου του 1989. Σχεδόν 2 εκατομμύρια άνθρωποι τότε είχαν δημιουργήσει ανθρώπινη αλυσίδα όπως ανέφερα και στο κεφάλαιο με το Βιλνιους. Στα πλαίσια αυτών των εορτασμών συγκεντρώνονται αυτοκίνητα που ξεκινούν από το Βίλνιους και φτάνουν μέχρι το Ταλιν . Ήμασταν τυχεροί γιατί μόλις βγήκαμε από το το κτίριο των Μαυροκεφαλων πετύχαμε την εντυπωσιακή αυτή εκκίνηση των αυτοκινήτων
Από την πλατεία Δημαρχείου ξεκινούσε το τραμ για να πάμε στον επόμενο προορισμό μας το Latvian Ethnographic Open-Air Museum
Η είσοδος για το μουσείο ήταν 4 ευρώ. Ο χώρος ήταν ανοιχτός μέχρι τις 8 το καλοκαίρι αλλά τα σπίτια ήταν ανοιχτά μέχρι τις 5 . Φτάσαμε σε περίπου μια ώρα με ένα συνδυασμό μετρό και λεωφορείου. Μου έκανε εντύπωση γιατί κάπου διάβασα ότι είναι μισή ώρα από την Ρίγα. Δυστυχώς αυτή η καθυστέρηση μας έκανε να ξεφύγουμε από τον αρχικό προγραμματισμό μας και έτσι να έχουμε πολύ λίγο χρόνο για να δούμε τα σπίτια στο εσωτερικό τους. Έτσι μέχρι τις 5 και κάτι που έκλεισε τελικά και το τελευταίο σπίτι το τρέξαμε ...
Το λετονικό εθνογραφικό υπαίθριο μουσείο ιδρύθηκε το 1924 και είναι ένα από τα παλαιότερα υπαίθρια μουσεία στην Ευρώπη. Είναι στις όχθες της λίμνης Jugla και καλύπτει 87,66 εκτάρια δάσους . Το μουσείο παρουσιάζει 118 ιστορικά κτίρια από όλες τις περιοχές της Λετονίας - Kurzeme, Vidzeme, Zemgale και Latgale- που χρονολογούνται από τον 17ο αιώνα έως τις αρχές της δεκαετίας του 1930. Η έκθεση περιλαμβάνει τα σπίτια Λετονών αγροτών, τεχνιτών και αλιέων, με μόνιμες εκθέσεις οικιακού και εργασιακού εξοπλισμού. Στον χώρο υπάρχουν επίσης εκκλησιές, αχυρώνες και ανεμόμυλοι . Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν περισσότερα για τους ψαράδες του Kurzeme Liv και τα σπίτια ηλικιωμένων πιστών του Latgale και όλα αυτά σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον !!! Από το Μάιο μέχρι το Σεπτέμβριο, λαϊκοί τεχνίτες όπως αγγειοπλάστες, υφαντουργοί, σιδεράδες, ξυλουργοί και κατασκευαστές παραδοσιακών παιχνιδιών δουλεύουν στο υπαίθριο μουσείο και δείχνουν την τέχνη τους στους επισκέπτες.
Μετά τις 5 που έκλεισαν τα σπίτια καθίσαμε για λίγο σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο που υπήρχε στο μουσείο. Άλλωστε είχαμε αρκετό χρόνο για την περιήγηση μας μέχρι τις 8 που θα έκλεινε και ο υπαίθριος χώρος του μουσείου. Οι επιλογές για φαγητό ήταν λίγες αφού ήταν αργά . Έτσι παραγγείλαμε κάτι σαν σούπα με γιαούρτι και παντζάρι συνοδευόμενο με τα γνωστά σκορδόψωμα. Ήταν νόστιμο και ο περιβάλλων χώρος έκανε το φτωχό γεύμα μας απολαυστικό!!!
Στον χώρο ήμασταν πάνω από δύο ώρες γιατί ειχε μεγάλη έκταση και πραγματικά η περιήγηση ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο. Μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για την Ρίγα. Σήμερα ήταν η τελευταία μας μέρα ... το λεωφορείο θα έφευγε για το αεροδρόμιο από την πλατεία δημαρχείου στις 9:30μμ. Κάναμε μια τελευταία βόλτα για να πάρουμε μαζί μας όσες περισσότερες εικόνες μπορούμε. Ένα από τα πράγματα που δεν πρόλαβα να κάνω είναι μια βαρκάδα στα κανάλια της πόλης. Κάναμε τουλάχιστον βόλτες να τα απολαύσουμε έστω και έτσι.
Μετά κάναμε βόλτες στα υπέροχα στενά της παλιάς πόλης
Περνώντας έξω από το μαγαζί O.Terase στην Skārņu iela 7, μας δημιουργήθηκε η επιθυμία για ένα τελευταίο ποτό. Είχε αρχίσει να βραδιάζει και το μαγαζί είχε πολύ ωραία live μουσική. Ο χρόνος δεν ήταν πολύς , σκάρτη μια ωρίτσα αλλά ήταν αρκετός για να αποχαιρετήσουμε γλυκά την πανέμορφη Ρίγα.
.
Δώσαμε μια υπόσχεση, να ξαναγυρίσουμε στα μέρη αυτά γιατί η αίσθηση που είχαμε όταν μπαίναμε στο αεροπλάνο ήταν ότι αφήσαμε ανοιχτούς λογαριασμούς...
Η ημέρα ξεκίνησε με μια γνωριμία της απέναντι πλευράς του ποταμού Daugava. Περασαμε δίπλα από το εντυπωσιακό κτίριο της βιβλιοθήκης

Κάναμε την πρώτη στάση μας στην περιοχή Pardaugava και το πάρκο Victory όπου βρίσκεται το μνημείο της σοβιετικής νίκης στη Ρίγα. Το μνημείο αυτό κατασκευάστηκε το 1985 και συμβολίζει για τους Σοβιετικούς την απελευθέρωση της Ευρώπης από τον Εθνικοσοσιαλισμό και το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στις 9 Μαΐου του 1945 . Η ημέρα αυτή είναι αργία και εορτάζεται ακόμη και σήμερα από πολλές χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.
Πάνω στο μνημείο με τους τρεις στρατιώτες αναγράφονται οι ημερομηνίες 1941 - 1945. Αυτές οι ημερομηνίες αντιπροσωπεύουν τα χρόνια της σύγκρουσης, συχνά αποκαλούμενα «Ο μεγάλος πατριωτικός πόλεμος». Το αμφιλεγόμενο αυτό μνημείο επιχειρήθηκε να καταστραφεί απο Λετονούς εθνικιστές στις 6 Ιουνίου 1997. Η προσπάθεια τους όμως απέτυχε και σκοτώθηκαν 2 από αυτούς που συμμετείχαν.



JURMALA-ΓΙΟΥΡΜΑΛΑ
Το βασικό πρόγραμμα σήμερα έλεγε JURMALA, η τουριστική ναυαρχίδα της Λετονίας. Την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, συγκέντρωνε πάνω από 300.000 κόσμου, αποτελώντας έναν από τους δημοφιλέστερους τόπους διακοπών στην Σοβιετική Ένωση. Αποτελείται από καποια χωριά και είναι 24 χιλιόμετρα μακριά από την Ρίγα. Εντυπωσιακά είναι τα ξύλινα σπίτια που είναι χτισμένα σε art nouveau αρχιτεκτονική αλλά και οι άπειρες επαύλεις που η μία είναι πιο όμορφη από την άλλη. Πλούσιοι από όλες τις πρώην Σοβιετικές δημοκρατίες συρρέουν στη Γιούρμαλα για να απολαύσουν την θάλασσα και την υπέροχη αμμουδερή παραλία ή να παρακολουθήσουν κάποιο από τα δεκάδες μουσικά κονσέρτα που διοργανώνονται εκεί. Τα σπίτια αυτά τα είδαμε απο το λεωφορείο. Άλλωστε ήταν διάσπαρτα στην ευρύτερη περιοχή της JURMALA και θα ήταν δύσκολο να τα δούμε περπατώντας.





Το λεωφορείο μας άφησε στην παραλία Dzintar. Πήραμε λοιπόν άλλη μια γεύση από τις Βαλτικές παραλίες και τα "μπάνιο" που κάνουν το καλοκαίρι... Περπατήσαμε στην υπέροχη ομολογουμένως αμμουδιά και βγάλαμε μερικές φωτογραφίες.



Μετά από την βόλτα μας στην παραλία κατευθυνθήκαμε στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης. Το πρόγραμμα έλεγε ότι θα μέναμε εκεί άλλες τρεις ώρες. Η πρώτη εικόνα από την βόλτα όμως που έκανα δεν με εντυπωσίασε.







Το μαγαζί όμως με τα διακοσμητικά Tom's Drag Collection, το τίμησα δεόντως γιατί οι τιμές δεν έχουν καμία σχέση με αυτές στο κατάστημα της ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ εδω στην Ελλαδα. Αν και δεν κάνω πια αγορές διακοσμητικών στα ταξίδια μου αυτά τα μικρά πολύχρωμα ζωγραφισμένα στο χέρι αντικείμενα τα λάτρεψα.




Τα σπίτια στα περίχωρα ήταν πανέμορφα μέσα στο καταπράσινο τοπίο, στο κέντρο όμως της πόλης δεν με εντυπωσίασαν και δεν σκόπευα να περάσω άλλες τρεις ώρες εκεί. Η πόλη αυτή ήταν σαφώς υποδεέστερη από το Parnu που είχαμε επισκεφτεί πριν λίγες ημέρες. Έτσι αποφασίσαμε χωρίς να χάσουμε χρόνο να πάρουμε το τρένο και να επιστρέψουμε στην Ρίγα. Το τρένο έφυγε από μια πλατφόρμα λίγα μέτρα μακριά από το τέλος του πεζόδρομου. Η εμπειρία του τρένου ήταν πολύ ενδιαφέρουσα γιατί έκανε μια πολύ όμορφη διαδρομή μέσα στο πράσινο. Ήταν πρώτη φορά που ταξίδευα με τόσο ευρύχωρο τρένο. Ήταν "Σοβιετικού τύπου", πολύ πιο ψηλό και πιο φαρδύ από τα συνηθισμένα. Με εισιτήριο 1,40 και μέσα σε μίση ώρα ήμασταν και πάλι στο κέντρο της πόλης

Αποφασίσαμε να πάμε και πάλι στην “Οικία των Μαυροκέφαλων” (House of Blackheads γιατί θέλαμε να το επισκεφτούμε εσωτερικά αυτήν την φορά. Η τιμή του εισιτήριου ήταν 6 ευρώ.

(φωτογραφια από κάρτα)
Το κτίριο αυτό υπήρξε η έδρα της εμπορικής ένωσης της Αδελφότητας των Μαυροκέφαλων (14ο αιώνα), κάτι σαν εμπορικό επιμελητήριο. Ο προστάτης άγιος της Αδελφότητας των Blackheads ηταν ο έγχρωμος Αιγύπτιος Χριστιανός Saint Maurice, του οποίου το κεφάλι απεικονίζεται επίσης στο οικόσημο της Αδελφότητας. Το πανέμορφο αυτό κτίριο είχε υποστεί σοβαρές ζημιές κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ουσιαστικά ξαναχτίστηκε ολόιδιο το 1999. Η επίσκεψη άξιζε πραγματικά ειδικά στα μεσαιωνικά κελάρια του τα οποία ήταν και τα μόνα που άφησαν άθικτα οι βομβαρδισμοί.
Στο ισόγειο είδαμε τη μεγαλύτερη ιδιωτική συλλογή ασημικών στη Βαλτική και μια μεγάλη συλλογή από είδη καπνιστού όπως ταμπακιέρες, καπνοθήκες κ.α.






Αυτό που όμως σε ταξίδευε πραγματικά στον χρόνο ήταν τα μεσαιωνικά κελάρια. Όπως είπαμε είναι και τα μόνα που δεν είχαν υποστεί καταστροφές.
















Στις αίθουσες που κάποτε γινόταν οι δεξιώσεις και τις συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν στην πολυτελή αίθουσα συνεδρίων κατά τη διάρκεια της εποχής του Blackheads Society με τους σήμερα διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις, συναυλίες, εορταστικά δείπνα, δεξιώσεις, συνέδρια ή άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις της πόλης. Η αίθουσα αυτή θυμίζει αίθουσα παλατιού. Οι κρυστάλλινοι πολυέλαιοι, οι ζωγραφιές στην οροφή και τα ακριβή αντίγραφα των καναπέδων του 19ου αιώνα δεν μπορούν παρά να σε εντυπωσιάσουν.







Η ημέρα ήταν 24 Αυγούστου και οι λαοί της Βαλτικής γιόρταζαν τα 29 χρόνια από την ανεξαρτητοποίηση τους από την Σοβιετική Ένωση στις 23 Αυγούστου του 1989. Σχεδόν 2 εκατομμύρια άνθρωποι τότε είχαν δημιουργήσει ανθρώπινη αλυσίδα όπως ανέφερα και στο κεφάλαιο με το Βιλνιους. Στα πλαίσια αυτών των εορτασμών συγκεντρώνονται αυτοκίνητα που ξεκινούν από το Βίλνιους και φτάνουν μέχρι το Ταλιν . Ήμασταν τυχεροί γιατί μόλις βγήκαμε από το το κτίριο των Μαυροκεφαλων πετύχαμε την εντυπωσιακή αυτή εκκίνηση των αυτοκινήτων




Από την πλατεία Δημαρχείου ξεκινούσε το τραμ για να πάμε στον επόμενο προορισμό μας το Latvian Ethnographic Open-Air Museum
Η είσοδος για το μουσείο ήταν 4 ευρώ. Ο χώρος ήταν ανοιχτός μέχρι τις 8 το καλοκαίρι αλλά τα σπίτια ήταν ανοιχτά μέχρι τις 5 . Φτάσαμε σε περίπου μια ώρα με ένα συνδυασμό μετρό και λεωφορείου. Μου έκανε εντύπωση γιατί κάπου διάβασα ότι είναι μισή ώρα από την Ρίγα. Δυστυχώς αυτή η καθυστέρηση μας έκανε να ξεφύγουμε από τον αρχικό προγραμματισμό μας και έτσι να έχουμε πολύ λίγο χρόνο για να δούμε τα σπίτια στο εσωτερικό τους. Έτσι μέχρι τις 5 και κάτι που έκλεισε τελικά και το τελευταίο σπίτι το τρέξαμε ...
Το λετονικό εθνογραφικό υπαίθριο μουσείο ιδρύθηκε το 1924 και είναι ένα από τα παλαιότερα υπαίθρια μουσεία στην Ευρώπη. Είναι στις όχθες της λίμνης Jugla και καλύπτει 87,66 εκτάρια δάσους . Το μουσείο παρουσιάζει 118 ιστορικά κτίρια από όλες τις περιοχές της Λετονίας - Kurzeme, Vidzeme, Zemgale και Latgale- που χρονολογούνται από τον 17ο αιώνα έως τις αρχές της δεκαετίας του 1930. Η έκθεση περιλαμβάνει τα σπίτια Λετονών αγροτών, τεχνιτών και αλιέων, με μόνιμες εκθέσεις οικιακού και εργασιακού εξοπλισμού. Στον χώρο υπάρχουν επίσης εκκλησιές, αχυρώνες και ανεμόμυλοι . Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν περισσότερα για τους ψαράδες του Kurzeme Liv και τα σπίτια ηλικιωμένων πιστών του Latgale και όλα αυτά σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον !!! Από το Μάιο μέχρι το Σεπτέμβριο, λαϊκοί τεχνίτες όπως αγγειοπλάστες, υφαντουργοί, σιδεράδες, ξυλουργοί και κατασκευαστές παραδοσιακών παιχνιδιών δουλεύουν στο υπαίθριο μουσείο και δείχνουν την τέχνη τους στους επισκέπτες.













Μετά τις 5 που έκλεισαν τα σπίτια καθίσαμε για λίγο σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο που υπήρχε στο μουσείο. Άλλωστε είχαμε αρκετό χρόνο για την περιήγηση μας μέχρι τις 8 που θα έκλεινε και ο υπαίθριος χώρος του μουσείου. Οι επιλογές για φαγητό ήταν λίγες αφού ήταν αργά . Έτσι παραγγείλαμε κάτι σαν σούπα με γιαούρτι και παντζάρι συνοδευόμενο με τα γνωστά σκορδόψωμα. Ήταν νόστιμο και ο περιβάλλων χώρος έκανε το φτωχό γεύμα μας απολαυστικό!!!















Στον χώρο ήμασταν πάνω από δύο ώρες γιατί ειχε μεγάλη έκταση και πραγματικά η περιήγηση ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο. Μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για την Ρίγα. Σήμερα ήταν η τελευταία μας μέρα ... το λεωφορείο θα έφευγε για το αεροδρόμιο από την πλατεία δημαρχείου στις 9:30μμ. Κάναμε μια τελευταία βόλτα για να πάρουμε μαζί μας όσες περισσότερες εικόνες μπορούμε. Ένα από τα πράγματα που δεν πρόλαβα να κάνω είναι μια βαρκάδα στα κανάλια της πόλης. Κάναμε τουλάχιστον βόλτες να τα απολαύσουμε έστω και έτσι.





Μετά κάναμε βόλτες στα υπέροχα στενά της παλιάς πόλης






Περνώντας έξω από το μαγαζί O.Terase στην Skārņu iela 7, μας δημιουργήθηκε η επιθυμία για ένα τελευταίο ποτό. Είχε αρχίσει να βραδιάζει και το μαγαζί είχε πολύ ωραία live μουσική. Ο χρόνος δεν ήταν πολύς , σκάρτη μια ωρίτσα αλλά ήταν αρκετός για να αποχαιρετήσουμε γλυκά την πανέμορφη Ρίγα.
.


Δώσαμε μια υπόσχεση, να ξαναγυρίσουμε στα μέρη αυτά γιατί η αίσθηση που είχαμε όταν μπαίναμε στο αεροπλάνο ήταν ότι αφήσαμε ανοιχτούς λογαριασμούς...

Last edited by a moderator: