HKLEOPATRA
Member
- Μηνύματα
- 354
- Likes
- 1.472
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Το επόμενο !!!!
TALLINN-TAΛΙΝ
Ο δρόμος οδηγούσε μετά από 1,30 ώρα στο Ταλίν. Το Ταλίν παλιότερα λεγόταν Reval και για το λόγο αυτό υπάρχουν πολλά μαγαζιά με αυτό το όνομα. Taani Linn(a) στα αρχαία Σκανδιναβικά σημαίνει κάστρο των Δανών.
Φτάσαμε κατά τις 7 και επειδή οι ημέρες ήταν ακόμη μεγάλες είχαμε χρόνο και διάθεση για μια βραδινή εξερεύνηση της πόλης. Το ξενοδοχείο μας SOKOS Hotel Viru ήταν ευτυχώς στα πέντε λεπτά από την πύλη Viru από την οποία ξεκινά ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης. Στον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου ήταν το μουσείο της KGB . Δεν ξέρω γιατί αλλά δεν το τιμήσαμε. Θαυμάσαμε μόνο την θέα από το αναξιοποίητο δυστυχώς μπαράκι του ξενοδοχείου μας
και μετά κατεβήκαμε για το βραδινό μας. Φάγαμε γρήγορα και μετά φύγαμε για την βραδινή μας βόλτα.Οι πρώτες εικόνες αντικρίζοντας την παλιά πόλη ...απλά ΕΡΩΤΑΣ!!!!!
Το Ταλίν έχει μια από τις πιο καλά διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Ευρώπης. Ένας μίνι λαβύρινθος από καλντερίμια , μεσαιωνικές αγορές, μπαράκια και ταβερνάκια, στη σκιά των 26 πύργων του τείχους που διασώζονται μεταξύ της Κάτω και της Άνω Πόλης.
Παρόλο που ήμασταν απίστευτα κουρασμένοι και άυπνοι η ομορφιά της πόλης σου έδινε δύναμη να συνεχίσεις το περπάτημα. Αφού γυρίσαμε σχεδόν όλη την κάτω παλιά πόλη καθίσαμε για ποτό σε ένα μαγαζί στην κεντρική πλατεία Raekoja Plats θαυμάζοντας το υπέροχο γοτθικό δημαρχείο. Τα ποτά μάπα αλλά η θέα υπέροχη!!!!
Ημέρα 2η
Η μέρα σύμφωνα με το πρόγραμμα έλεγε σήμερα προαιρετική εκδρομή στο Ελσίνκι. Εμείς αποφασίσαμε να μην ακολουθήσουμε το υπόλοιπο γκρουπ γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν θα βλέπαμε ούτε την μια πόλη ούτε την άλλη. Έτσι το πρωί ξεκινήσαμε αγοράζοντας από το ξενοδοχείο μας την 24 hours Tallin card που με κόστος 26 ευρώ μας εξασφάλιζε δωρεάν μετακινήσεις και εισόδους στα μουσεία της πόλης. Τα περισσότερα μουσεία της πόλης κλείνουν στις 6 οπότε έπρεπε να γίνει μια πολύ καλή διαχείριση του χρόνου για να προλάβουμε όσα περισσότερα μπορούμε .Το τραμ ξεκινούσε δίπλα από το ξενοδοχείο μας και μετά από τρεις στάσεις ήμασταν στον πρώτο προορισμό μας, την περιοχή Kadriorg. Η περιοχή περιελάμβανε , ένα γιγάντιο πάρκο με λιμνούλα γύρω από το μπαρόκ-ροκοκό παλάτι του Μεγάλου Πέτρου και πολύ όμορφα σπίτια .
μετά από μερικές φωτογραφίες κατευθυνθήκαμε στην είσοδο του παλατιού KADDRIORG PALACE (είσοδος 8 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card).
Η κατασκευή του παλατιού Kadriorg ξεκίνησε από τον Τσάρο Πέτρο τον Μέγα της Ρωσίας το 1718 όταν κατά την διάρκεια του Μεγάλου Βόρειου Πόλεμου (1700–1721) θέλησε να το κάνει θερινή κατοικία του. Ηταν η εποχή που ο Τσαρος είχε τις φιλοδοξίες να γίνει η Ρωσία μια από τις μεγάλες δυνάμεις στην Ευρώπη. Το σύνολο του παλατιού και του πάρκου ονομάστηκε Kadriorg (στα γερμανικά Catharinenthal, στα ρωσικά Екатериненталь) προς τιμήν της συζύγου του Catherine I. Το παλάτι σχεδιάστηκε από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Nicola Michetti και η περίτεχνη κεντρική του αίθουσα είναι ένα από τα ωραιότερα δείγματα μπαρόκ αρχιτεκτονικής, τόσο στην Εσθονία όσο και στη βόρεια Ευρώπη. Στα χρόνια που ακολούθησαν οι περισσότεροι Ρώσοι ηγέτες επισκέφτηκαν την αυτοκρατορική καλοκαιρινή κατοικία τους στο Kadriorg. Το παλάτι χρησίμευσε ως το κεντρικό κτίριο του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας τη δεκαετία του 1920, και μετά το 1946-1991. Τη δεκαετία του 1930, ήταν η κατοικία του αρχηγού κράτους της Δημοκρατίας της Εσθονίας. Το 2000, το παλάτι άνοιξε ξανά ως το Μουσείο Τέχνης Kadriorg, το οποίο εμφανίζει τη μεγαλύτερη συλλογή παλαιών Δυτικοευρωπαϊκών και Ρωσικών έργων τέχνης στην Εσθονία. Σήμερα στεγάζει μια σειρά από ενδιαφέροντα πορτραίτα ευγενών, πίνακες από σκηνές της ζωής στην Εσθονία, αντικείμενα από πορσελάνη και ασήμι
Οι γαλλικού τύπου κήποι του παλατιού ήταν ομολογουμένως πανέμορφοι!!!
Η φωτογραφία αυτη ειναι απο την επόμενη μερα όπου πήγαμε με το γκρουπ και γυριζόταν ταινία εποχής
Μετά από μια όμορφη διαδρομή και αφού περάσαμε έξω από το θερινό προεδρικό μέγαρο κατευθυνθήκαμε στο σπίτι όπου έζησε ο Ρώσoς Τσάρος Πέτρος o Μέγας (είσοδος 5 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card). Στο μικρό σπίτι αυτό παρέμεινε ενώ ήταν υπό κατασκευή το παλάτι του Kardiorg στο οποίο όμως όπως είπα και νωρίτερα δεν πρόλαβε να ζήσει καθόλου . Ως οπαδός ιστορικών μουσείων σπιτιών μπορώ να πω ότι η επίσκεψη στο μουσείο αυτό είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι το παλάτι γιατί ήταν αυθεντικό και αποκτούσες μια εικόνα για το χώρο που έζησε ο μεγάλος αυτός ηγέτης. Η περιήγηση μας ξεκινούσε με ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο στο υπόγειο του σπιτιού με την ιστορία του σπιτιού. Στο χώρο υπήρχαν έπιπλα , αντικείμενα και είδη ένδυσης του Μ. Πέτρου.
Η βόλτα στο πάρκο KARDIORK ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο μουσείο σύγχρονης τέχνης KUMU Art Museum (είσοδος 10 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card) που είναι και το μεγαλύτερο της Βαλτικής. Αριστούργημα μοντέρνας αρχιτεκτονικής, το Kumu Art Museum στεγάζεται σε ένα φουτουριστικό κτιριακό συγκρότημα, χτισμένο μέσα σε ένα λόφο από ασβεστόλιθο.Aν και είμαι λάτρης της πιο κλασικής τέχνης και το μουσείο αυτό δεν είχε έργα μεγάλων καλλιτεχνών για την υπόλοιπη τουλάχιστον Ευρώπη, η επίσκεψη σε αυτό με εντυπωσίασε τόσο για την αρχιτεκτονική του όσο και για την παρουσίαση των εκθεμάτων του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 2008 το Κumu βραβεύτηκε ως το Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς από το Forum του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Περίπου το ένα τρίτο της μόνιμης έκθεσης ήταν αφιερωμένο στη σοβιετική προπαγάνδα αλλά και στην αντίσταση ενάντια στο καθεστώς, όπως εκφράζονται μέσα από έργα τέχνης της εποχής. Είδαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση φωτογραφίας όπου και ο ίδιος ο φωτογράφος ήταν ένας από τους διωγμένους του κομμουνιστικου καθεστώτος της Σοβιετικής Ένωσης και εγινε μετανάστασης στην Αμερική.
Η ξενάγηση μας συνεχίστηκε στην παλιά πόλη η οποία είναι χωρισμένη σε δύο συνοικίες: στο εμπορικό κέντρο Vanallin(Κάτω Πόλη) και στην παλιά αριστοκρατική γειτονιά Toompea (Άνω Πόλη), που απλώνεται πάνω στον ομώνυμο, βραχώδη λοφίσκο. Μπήκαμε από την πύληViru, μερα αυτήν την φορά.
Κάναμε μια σύντομη στάση για να τσιμπήσουμε λίγο σε ένα όμορφο μαγαζάκι κοντά στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου. Την εκκλησία αυτη την αφήσαμε να την επισκεφτούμε αυριο μαζί με τον λόφο Toompea (Άνω Πόλη) .
Πήραμε δυνάμεις και μετά ανηφορίσαμε προς το λόφο Toompea στις παρυφές του οποίου είναι ο πύργος Kiek in de Kök(είσοδος 14 ευρώ συμπεριλαμβανομένου τα υπόγεια τούνελ - δωρεάν με την Tallin card). Η ονομασία του σημαίνει «κρυφοκοίταγμα στην κουζίνα» και αυτό γιατί λέγεται ότι οι στρατιώτες από εκεί μπορούσαν να παρακολουθήσουν τις κουζίνες των σπιτιών λόγο της υψομετρικής διαφοράς. Ο 38 μέτρων πύργος που κτίστηκε την δεκαετία του 1470 αποτελούσε μέρος της οχυρωματικών της πόλης. Σήμερα στεγάζει ένα εκτενές μουσείο που αφηγείται την αμυντική λειτουργία του Τάλιν κατά τον Μεσαίωνα μέσα από χάρτες, όπλα και μακέτες της εποχής.
Το Kiek in de Kök αποτελεί, επίσης, σημείο εκκίνησης για όλους τους επισκέπτες που θέλουν να μάθουν για τα κρυμμένα τούνελ που βρίσκονται κάτω από τις οχυρές θέσεις του λόφου. Η θερμοκρασία στα τούνελ ήταν πολύ χαμηλή και για το λόγο αυτό υπήρχαν κουβερτούλες στην είσοδο. Η περιήγηση μας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Καθώς περπατούσαμε μέσα στους σκοτεινούς διαδρόμους έβλεπες την ζωή μέσα σε αυτούς στο πέρασμα των χρόνων από τον μεσαίωνα μέχρι τα νεότερα χρόνια. Υπήρχαν πινακίδες που σου έδειχναν αυτό το ταξίδι στο χρόνο και μια μουσική ακουγόταν από τα μεγάφωνα σε όλο το μήκος των τούνελ που έκανε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την περιήγηση μας .
μετα ανεβήκαμε να δούμε το πανω μερος του πύργου
Η θεά απο τον τελευταίο όροφο του πύργου
Περάσαμε σ τον διπλανό πύργο Neitsitorn όπου λειτουργεί ένα Μουσείο-καφέ όπου προσφέρει μια υπέροχη θέα όλης της Παλιάς Πόλης.
Η ώρα είχε περάσει και αφού τα μουσεία όλα είχαν κλείσει είπαμε να πάμε μια βόλτα στα λιμάνια του Ταλίν. Πήγαμε στο Old Fishing Harbor στην περιοχή Kalaranna. Ήταν ένα μικρό συμπαθητικό λιμανάκι λίγο που είχε και ένα πολύ μικρό μαγαζάκι για καφέ. Θέλαμε να καθίσουμε αλλά τα μυγάκια δεν μας άφησαν. Μόνο μουγκός θα μπορούσες να καθίσεις εκεί ....Μιλούσες και έμπαιναν μέσα στο στόμα σου δεκάδες μύγες ... απορώ πως δεν πνίγηκα...
Από εκεί πήγαμε στο κεντρικό λιμάνι από όπου έφευγαν και τα κρουαζιερόπλοια. Το λιμάνι του Tαλίν είναι το μεγαλύτερο της Εσθονίας με μεγάλη κίνηση αφού από εκεί αναχωρούν καθημερινά πλοία που συνδέουν την περιοχή με την Φιλανδια και την Σουηδία. Τα άτομα από το γκρουπ μας που πήγαν στο Ελσίνκι μας είπαν την επόμενη μέρα ότι θύμιζε περισσότερο αεροδρόμιο παρά λιμάνι αφού είχε φυσούσες για επιβίβαση. Το Ταλιν είναι για τους Φιλανδους ότι είναι για τους Θεσσαλονικιούς η Βουλγαρία. Ένα μέρος δηλαδή για φθηνές αγορές αφού το κόστος ζωής σε αυτό είναι σημαντικά πιο χαμηλό από το αντίστοιχο στο Ελσίνκι.
Από το λιμάνι περάσαμε στην συνοικία Rotermann, μια περιοχή που είναι στα 200 μέτρα από το ξενοδοχείο μας στο κέντρο του Ταλίν. Η συνοικία αυτή έκλεισε 190 χρόνια ζωής και έχει μεγάλη ιστορία. Είναι μια περιοχή που συνδυάζει την νέα εσθονική αρχιτεκτονική και τον αστικό σχεδιασμό με την βιομηχανική αρχιτεκτονική του 19ου αιώνα. Τα τελευταία χρόνια μετά την ανεξαρτητοποίηση της Εσθονίας έχει γίνει ένας αστικός χώρος μοναδικής αρχιτεκτονικής με πανέμορφα ιστορικά κτίρια τα οποία ανακαινίζονται το ένα μετά το άλλο και γίνονται μπαράκια και εστιατόρια όπου κάποιος μπορεί να βρει όλες τις διεθνείς κουζίνες, από ασιατική μέχρι μεξικάνικη. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι κανένα αυτοκίνητο δεν κυκλοφορούσε σε όλη την περιοχή αφού όλα τα οχήματα μπορούσαν να σταθμεύσουν σε ένα μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης
Κάπου εδώ να σας πω δυο λόγια και για τον Rotermann από τον οποίο πήρε το όνομα της η περιοχή. Ο Christian Barthold Rotermann (9 Ιουνίου 1840, 6 Ιουλίου 1912) ήταν ο ιδρυτής της αποθήκευσης αλατιού και ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους της εποχής του στο Ταλίν. Ο παππούς του, επίσης ο Christian Rotermann, ήταν χρυσοχόος στο Paide, ενώ ο πατέρας του Christian Abraham Rotermann (1801-1870), κατασκευαστής καπέλων που ήρθε στο Ταλίν το 1828 ίδρυσε την εμπορική περιοχή "Chr. Rotermann ". Το 1849 ο Christian Abraham Rotermann έκτισε ένα πολυκατάστημα στην πλατεία Viru. Με την πάροδο του χρόνου, ένα ολόκληρο συγκρότημα εργοστασίων συγχωνεύθηκε με τη εμπορική περιοχή του Rotermann και σχηματίστηκε η αποκαλούμενη συνοικία Rotermann.
Από τα κτίρια που ξεχωρίζουν είναι οι πρώην αποθήκες αλατιού που ανακατασκευάστηκαν το 1996 και σήμερα στεγάζουν το Museum of Estonian Architecture
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κτίριο που ήταν κάποτε εργαστήριο ξυλουργού (Rotermann Carpenter's Workshop) με τους τρεις φουτουριστικούς εξωτερικούς πύργους. Το κτίριο που ανακατασκευάστηκε από τον τολμηρό αρχιτέκτονα Koko επιλέχθηκε για το Βραβείο Αρχιτεκτονικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2009. Στο κτίριο του ανελκυστήρα σιτηρών (Rotermann Grain Elevator ) κατασκευάστηκε το 1904, Το 2016 το Εθνικό Συμβούλιο Κληρονομιάς απένειμε στον αρχιτέκτονα του Koko το βραβείο του καλύτερα ανακαινισμένου κτίριο. Το στενό κτίριο έχει μήκος πάνω από 100 μέτρα. Οι μακρύτερες πλευρές δεν έχουν παράθυρα. Η ασβεστολιθική πρόσοψη του κτιρίου ενισχύεται από μεταλλικούς ιμάντες που ενισχύουν τον τοίχο.
Κάπου εδώ όμως παραδώσαμε ψυχή και πνεύμα ... ευτυχώς το ξενοδοχείο μας ήταν μόλις 5 λεπτά από την περιοχή!!!
Ο δρόμος οδηγούσε μετά από 1,30 ώρα στο Ταλίν. Το Ταλίν παλιότερα λεγόταν Reval και για το λόγο αυτό υπάρχουν πολλά μαγαζιά με αυτό το όνομα. Taani Linn(a) στα αρχαία Σκανδιναβικά σημαίνει κάστρο των Δανών.
Φτάσαμε κατά τις 7 και επειδή οι ημέρες ήταν ακόμη μεγάλες είχαμε χρόνο και διάθεση για μια βραδινή εξερεύνηση της πόλης. Το ξενοδοχείο μας SOKOS Hotel Viru ήταν ευτυχώς στα πέντε λεπτά από την πύλη Viru από την οποία ξεκινά ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης. Στον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου ήταν το μουσείο της KGB . Δεν ξέρω γιατί αλλά δεν το τιμήσαμε. Θαυμάσαμε μόνο την θέα από το αναξιοποίητο δυστυχώς μπαράκι του ξενοδοχείου μας


και μετά κατεβήκαμε για το βραδινό μας. Φάγαμε γρήγορα και μετά φύγαμε για την βραδινή μας βόλτα.Οι πρώτες εικόνες αντικρίζοντας την παλιά πόλη ...απλά ΕΡΩΤΑΣ!!!!!









Το Ταλίν έχει μια από τις πιο καλά διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Ευρώπης. Ένας μίνι λαβύρινθος από καλντερίμια , μεσαιωνικές αγορές, μπαράκια και ταβερνάκια, στη σκιά των 26 πύργων του τείχους που διασώζονται μεταξύ της Κάτω και της Άνω Πόλης.
Παρόλο που ήμασταν απίστευτα κουρασμένοι και άυπνοι η ομορφιά της πόλης σου έδινε δύναμη να συνεχίσεις το περπάτημα. Αφού γυρίσαμε σχεδόν όλη την κάτω παλιά πόλη καθίσαμε για ποτό σε ένα μαγαζί στην κεντρική πλατεία Raekoja Plats θαυμάζοντας το υπέροχο γοτθικό δημαρχείο. Τα ποτά μάπα αλλά η θέα υπέροχη!!!!



Ημέρα 2η
Η μέρα σύμφωνα με το πρόγραμμα έλεγε σήμερα προαιρετική εκδρομή στο Ελσίνκι. Εμείς αποφασίσαμε να μην ακολουθήσουμε το υπόλοιπο γκρουπ γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν θα βλέπαμε ούτε την μια πόλη ούτε την άλλη. Έτσι το πρωί ξεκινήσαμε αγοράζοντας από το ξενοδοχείο μας την 24 hours Tallin card που με κόστος 26 ευρώ μας εξασφάλιζε δωρεάν μετακινήσεις και εισόδους στα μουσεία της πόλης. Τα περισσότερα μουσεία της πόλης κλείνουν στις 6 οπότε έπρεπε να γίνει μια πολύ καλή διαχείριση του χρόνου για να προλάβουμε όσα περισσότερα μπορούμε .Το τραμ ξεκινούσε δίπλα από το ξενοδοχείο μας και μετά από τρεις στάσεις ήμασταν στον πρώτο προορισμό μας, την περιοχή Kadriorg. Η περιοχή περιελάμβανε , ένα γιγάντιο πάρκο με λιμνούλα γύρω από το μπαρόκ-ροκοκό παλάτι του Μεγάλου Πέτρου και πολύ όμορφα σπίτια .













μετά από μερικές φωτογραφίες κατευθυνθήκαμε στην είσοδο του παλατιού KADDRIORG PALACE (είσοδος 8 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card).
Η κατασκευή του παλατιού Kadriorg ξεκίνησε από τον Τσάρο Πέτρο τον Μέγα της Ρωσίας το 1718 όταν κατά την διάρκεια του Μεγάλου Βόρειου Πόλεμου (1700–1721) θέλησε να το κάνει θερινή κατοικία του. Ηταν η εποχή που ο Τσαρος είχε τις φιλοδοξίες να γίνει η Ρωσία μια από τις μεγάλες δυνάμεις στην Ευρώπη. Το σύνολο του παλατιού και του πάρκου ονομάστηκε Kadriorg (στα γερμανικά Catharinenthal, στα ρωσικά Екатериненталь) προς τιμήν της συζύγου του Catherine I. Το παλάτι σχεδιάστηκε από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Nicola Michetti και η περίτεχνη κεντρική του αίθουσα είναι ένα από τα ωραιότερα δείγματα μπαρόκ αρχιτεκτονικής, τόσο στην Εσθονία όσο και στη βόρεια Ευρώπη. Στα χρόνια που ακολούθησαν οι περισσότεροι Ρώσοι ηγέτες επισκέφτηκαν την αυτοκρατορική καλοκαιρινή κατοικία τους στο Kadriorg. Το παλάτι χρησίμευσε ως το κεντρικό κτίριο του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας τη δεκαετία του 1920, και μετά το 1946-1991. Τη δεκαετία του 1930, ήταν η κατοικία του αρχηγού κράτους της Δημοκρατίας της Εσθονίας. Το 2000, το παλάτι άνοιξε ξανά ως το Μουσείο Τέχνης Kadriorg, το οποίο εμφανίζει τη μεγαλύτερη συλλογή παλαιών Δυτικοευρωπαϊκών και Ρωσικών έργων τέχνης στην Εσθονία. Σήμερα στεγάζει μια σειρά από ενδιαφέροντα πορτραίτα ευγενών, πίνακες από σκηνές της ζωής στην Εσθονία, αντικείμενα από πορσελάνη και ασήμι











Οι γαλλικού τύπου κήποι του παλατιού ήταν ομολογουμένως πανέμορφοι!!!

Η φωτογραφία αυτη ειναι απο την επόμενη μερα όπου πήγαμε με το γκρουπ και γυριζόταν ταινία εποχής

Μετά από μια όμορφη διαδρομή και αφού περάσαμε έξω από το θερινό προεδρικό μέγαρο κατευθυνθήκαμε στο σπίτι όπου έζησε ο Ρώσoς Τσάρος Πέτρος o Μέγας (είσοδος 5 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card). Στο μικρό σπίτι αυτό παρέμεινε ενώ ήταν υπό κατασκευή το παλάτι του Kardiorg στο οποίο όμως όπως είπα και νωρίτερα δεν πρόλαβε να ζήσει καθόλου . Ως οπαδός ιστορικών μουσείων σπιτιών μπορώ να πω ότι η επίσκεψη στο μουσείο αυτό είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ότι το παλάτι γιατί ήταν αυθεντικό και αποκτούσες μια εικόνα για το χώρο που έζησε ο μεγάλος αυτός ηγέτης. Η περιήγηση μας ξεκινούσε με ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο στο υπόγειο του σπιτιού με την ιστορία του σπιτιού. Στο χώρο υπήρχαν έπιπλα , αντικείμενα και είδη ένδυσης του Μ. Πέτρου.








Η βόλτα στο πάρκο KARDIORK ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο μουσείο σύγχρονης τέχνης KUMU Art Museum (είσοδος 10 ευρώ - δωρεάν με την Tallin card) που είναι και το μεγαλύτερο της Βαλτικής. Αριστούργημα μοντέρνας αρχιτεκτονικής, το Kumu Art Museum στεγάζεται σε ένα φουτουριστικό κτιριακό συγκρότημα, χτισμένο μέσα σε ένα λόφο από ασβεστόλιθο.Aν και είμαι λάτρης της πιο κλασικής τέχνης και το μουσείο αυτό δεν είχε έργα μεγάλων καλλιτεχνών για την υπόλοιπη τουλάχιστον Ευρώπη, η επίσκεψη σε αυτό με εντυπωσίασε τόσο για την αρχιτεκτονική του όσο και για την παρουσίαση των εκθεμάτων του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 2008 το Κumu βραβεύτηκε ως το Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς από το Forum του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Περίπου το ένα τρίτο της μόνιμης έκθεσης ήταν αφιερωμένο στη σοβιετική προπαγάνδα αλλά και στην αντίσταση ενάντια στο καθεστώς, όπως εκφράζονται μέσα από έργα τέχνης της εποχής. Είδαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση φωτογραφίας όπου και ο ίδιος ο φωτογράφος ήταν ένας από τους διωγμένους του κομμουνιστικου καθεστώτος της Σοβιετικής Ένωσης και εγινε μετανάστασης στην Αμερική.















Η ξενάγηση μας συνεχίστηκε στην παλιά πόλη η οποία είναι χωρισμένη σε δύο συνοικίες: στο εμπορικό κέντρο Vanallin(Κάτω Πόλη) και στην παλιά αριστοκρατική γειτονιά Toompea (Άνω Πόλη), που απλώνεται πάνω στον ομώνυμο, βραχώδη λοφίσκο. Μπήκαμε από την πύληViru, μερα αυτήν την φορά.



Κάναμε μια σύντομη στάση για να τσιμπήσουμε λίγο σε ένα όμορφο μαγαζάκι κοντά στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου. Την εκκλησία αυτη την αφήσαμε να την επισκεφτούμε αυριο μαζί με τον λόφο Toompea (Άνω Πόλη) .


Πήραμε δυνάμεις και μετά ανηφορίσαμε προς το λόφο Toompea στις παρυφές του οποίου είναι ο πύργος Kiek in de Kök(είσοδος 14 ευρώ συμπεριλαμβανομένου τα υπόγεια τούνελ - δωρεάν με την Tallin card). Η ονομασία του σημαίνει «κρυφοκοίταγμα στην κουζίνα» και αυτό γιατί λέγεται ότι οι στρατιώτες από εκεί μπορούσαν να παρακολουθήσουν τις κουζίνες των σπιτιών λόγο της υψομετρικής διαφοράς. Ο 38 μέτρων πύργος που κτίστηκε την δεκαετία του 1470 αποτελούσε μέρος της οχυρωματικών της πόλης. Σήμερα στεγάζει ένα εκτενές μουσείο που αφηγείται την αμυντική λειτουργία του Τάλιν κατά τον Μεσαίωνα μέσα από χάρτες, όπλα και μακέτες της εποχής.

Το Kiek in de Kök αποτελεί, επίσης, σημείο εκκίνησης για όλους τους επισκέπτες που θέλουν να μάθουν για τα κρυμμένα τούνελ που βρίσκονται κάτω από τις οχυρές θέσεις του λόφου. Η θερμοκρασία στα τούνελ ήταν πολύ χαμηλή και για το λόγο αυτό υπήρχαν κουβερτούλες στην είσοδο. Η περιήγηση μας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Καθώς περπατούσαμε μέσα στους σκοτεινούς διαδρόμους έβλεπες την ζωή μέσα σε αυτούς στο πέρασμα των χρόνων από τον μεσαίωνα μέχρι τα νεότερα χρόνια. Υπήρχαν πινακίδες που σου έδειχναν αυτό το ταξίδι στο χρόνο και μια μουσική ακουγόταν από τα μεγάφωνα σε όλο το μήκος των τούνελ που έκανε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την περιήγηση μας .








μετα ανεβήκαμε να δούμε το πανω μερος του πύργου










Η θεά απο τον τελευταίο όροφο του πύργου


Περάσαμε σ τον διπλανό πύργο Neitsitorn όπου λειτουργεί ένα Μουσείο-καφέ όπου προσφέρει μια υπέροχη θέα όλης της Παλιάς Πόλης.





Η ώρα είχε περάσει και αφού τα μουσεία όλα είχαν κλείσει είπαμε να πάμε μια βόλτα στα λιμάνια του Ταλίν. Πήγαμε στο Old Fishing Harbor στην περιοχή Kalaranna. Ήταν ένα μικρό συμπαθητικό λιμανάκι λίγο που είχε και ένα πολύ μικρό μαγαζάκι για καφέ. Θέλαμε να καθίσουμε αλλά τα μυγάκια δεν μας άφησαν. Μόνο μουγκός θα μπορούσες να καθίσεις εκεί ....Μιλούσες και έμπαιναν μέσα στο στόμα σου δεκάδες μύγες ... απορώ πως δεν πνίγηκα...


Από εκεί πήγαμε στο κεντρικό λιμάνι από όπου έφευγαν και τα κρουαζιερόπλοια. Το λιμάνι του Tαλίν είναι το μεγαλύτερο της Εσθονίας με μεγάλη κίνηση αφού από εκεί αναχωρούν καθημερινά πλοία που συνδέουν την περιοχή με την Φιλανδια και την Σουηδία. Τα άτομα από το γκρουπ μας που πήγαν στο Ελσίνκι μας είπαν την επόμενη μέρα ότι θύμιζε περισσότερο αεροδρόμιο παρά λιμάνι αφού είχε φυσούσες για επιβίβαση. Το Ταλιν είναι για τους Φιλανδους ότι είναι για τους Θεσσαλονικιούς η Βουλγαρία. Ένα μέρος δηλαδή για φθηνές αγορές αφού το κόστος ζωής σε αυτό είναι σημαντικά πιο χαμηλό από το αντίστοιχο στο Ελσίνκι.
Από το λιμάνι περάσαμε στην συνοικία Rotermann, μια περιοχή που είναι στα 200 μέτρα από το ξενοδοχείο μας στο κέντρο του Ταλίν. Η συνοικία αυτή έκλεισε 190 χρόνια ζωής και έχει μεγάλη ιστορία. Είναι μια περιοχή που συνδυάζει την νέα εσθονική αρχιτεκτονική και τον αστικό σχεδιασμό με την βιομηχανική αρχιτεκτονική του 19ου αιώνα. Τα τελευταία χρόνια μετά την ανεξαρτητοποίηση της Εσθονίας έχει γίνει ένας αστικός χώρος μοναδικής αρχιτεκτονικής με πανέμορφα ιστορικά κτίρια τα οποία ανακαινίζονται το ένα μετά το άλλο και γίνονται μπαράκια και εστιατόρια όπου κάποιος μπορεί να βρει όλες τις διεθνείς κουζίνες, από ασιατική μέχρι μεξικάνικη. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι κανένα αυτοκίνητο δεν κυκλοφορούσε σε όλη την περιοχή αφού όλα τα οχήματα μπορούσαν να σταθμεύσουν σε ένα μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης
Κάπου εδώ να σας πω δυο λόγια και για τον Rotermann από τον οποίο πήρε το όνομα της η περιοχή. Ο Christian Barthold Rotermann (9 Ιουνίου 1840, 6 Ιουλίου 1912) ήταν ο ιδρυτής της αποθήκευσης αλατιού και ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους της εποχής του στο Ταλίν. Ο παππούς του, επίσης ο Christian Rotermann, ήταν χρυσοχόος στο Paide, ενώ ο πατέρας του Christian Abraham Rotermann (1801-1870), κατασκευαστής καπέλων που ήρθε στο Ταλίν το 1828 ίδρυσε την εμπορική περιοχή "Chr. Rotermann ". Το 1849 ο Christian Abraham Rotermann έκτισε ένα πολυκατάστημα στην πλατεία Viru. Με την πάροδο του χρόνου, ένα ολόκληρο συγκρότημα εργοστασίων συγχωνεύθηκε με τη εμπορική περιοχή του Rotermann και σχηματίστηκε η αποκαλούμενη συνοικία Rotermann.









Από τα κτίρια που ξεχωρίζουν είναι οι πρώην αποθήκες αλατιού που ανακατασκευάστηκαν το 1996 και σήμερα στεγάζουν το Museum of Estonian Architecture

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κτίριο που ήταν κάποτε εργαστήριο ξυλουργού (Rotermann Carpenter's Workshop) με τους τρεις φουτουριστικούς εξωτερικούς πύργους. Το κτίριο που ανακατασκευάστηκε από τον τολμηρό αρχιτέκτονα Koko επιλέχθηκε για το Βραβείο Αρχιτεκτονικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2009. Στο κτίριο του ανελκυστήρα σιτηρών (Rotermann Grain Elevator ) κατασκευάστηκε το 1904, Το 2016 το Εθνικό Συμβούλιο Κληρονομιάς απένειμε στον αρχιτέκτονα του Koko το βραβείο του καλύτερα ανακαινισμένου κτίριο. Το στενό κτίριο έχει μήκος πάνω από 100 μέτρα. Οι μακρύτερες πλευρές δεν έχουν παράθυρα. Η ασβεστολιθική πρόσοψη του κτιρίου ενισχύεται από μεταλλικούς ιμάντες που ενισχύουν τον τοίχο.


Κάπου εδώ όμως παραδώσαμε ψυχή και πνεύμα ... ευτυχώς το ξενοδοχείο μας ήταν μόλις 5 λεπτά από την περιοχή!!!
Last edited by a moderator: