HKLEOPATRA
Member
- Μηνύματα
- 354
- Likes
- 1.472
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Το επόμενο !!!!
Ημέρα 4η
Η Λιθουανία ήταν η τελευταία ειδωλολατρική χώρα στην Ευρώπη με πολλούς θεούς μέχρι το τέλος του 14ου αιώνα. Μόνο το 1387 απέκτησε χριστιανισμό και άρχισαν να χτίζονται οι πρώτες εκκλησίες. Είναι όμως και η πρώτη από τις σοβιετικές δημοκρατίες που ανεξαρτητοποιήθηκαν το 1990. Οι τρεις λαοί της Βαλτικής γιορτάζουν την επέτειο της 23ης Αυγούστου του 1989 του «Δρόμου της Βαλτικής» όπου μια αλυσίδα δύο εκατομμυρίων ανθρώπων, από τον Πύργο του Δούκα Γκεντιμίνας στο Βίλνιους, το Μνημείο της Ελευθερίας στη Ρίγα μέχρι τον Πύργο Χέρμαν στο Ταλίν, πιάστηκαν από τα χέρια, διαχωρίζοντας συμβολικά τα κράτη της Βαλτικής από την τότε Σοβιετική Ένωση. Στόχος ήταν να καταδικαστεί ένα γεγονός που είχε λάβει χώρα πριν από μισό αιώνα: το σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ, με το οποίο ο Στάλιν και ο Χίτλερ δεσμεύονταν να μην εξαπολύσουν επίθεση ο ένας εναντίον του άλλου, ενώ περιείχε και μυστικές διευθετήσεις για τον διαμοιρασμό της κεντρικής Ευρώπης. Με το σύμφωνο, άνοιξε ο δρόμος για την προέλαση των ναζί στη δυτική Πολωνία, ενώ ο Στάλιν έθεσε υπό τον έλεγχό του την ανατολική Πολωνία, τη Βαλτική και μέρος της Ρουμανίας. στις εκδηλώσεις αυτές είχαμε την τύχη να βρεθούμε στις 23 του μηνός που ήμασταν στην Ρήγα.
Η ξενάγηση της πόλης ξεκίνησε λοιπόν από το σημείο αυτό, τον πύργο Χερμαν και την πλατεία του καθεδρικού ναού. Ο καθεδρικός ναός του Αγίων Stanislav και Vladislav μπαρόκ ρυθμό που εξωτερικά η πρόσοψή θύμιζε τον Παρθενώνα. Το εσωτερικό του ναού ήταν επιβλητικό. Η διακόσμηση του ναού ήταν με μια ειδική τεχνοτροπία με την οποία τα γύψινα διακοσμητικά τρίβονταν και βάφονταν με τέτοιο τρόπο που θύμιζαν μάρμαρο και όνυχα. Από μακριά ήταν εξίσου όμορφα . Μόνο όταν τα πλησιάσεις καταλαβαίνεις το διαφορετικό υλικό. Οι χώρες αυτές επειδή δεν έχουν μάρμαρα όπως η Ελλάδα και η Ιταλία είναι αναγκασμένες προκειμένου να δώσουν μια αίγλη στους ναούς τους να εφαρμόζουν αυτές τις τεχνοτροπίες. Το υλικό αυτό έχει βέβαια πολύ μικρότερο κόστος αλλά θέλει συνεχή συντήρηση. Το εντυπωσιακό καμπαναριό της εκκλησιάς υψώνεται πάνω από τα 50 μέτρα.
Στην καρδια της παλιας πόλης βρίσκεται το Παλάτι των Μεγάλων Δούκων της Λιθουανίας . Είναι ένα παλάτι στο Βίλνιους της Λιθουανίας. Αρχικά κατασκευάστηκε τον 15ο αιώνα για τους ηγεμόνες του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας και τους μελλοντικούς βασιλιάδες της Πολωνίας . Για τέσσερις αιώνες το παλάτι ήταν το πολιτικό, διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο της Κοινοπολιτείας Πολωνίας-Λιθουανίας . Κατεδαφίστηκε το 1801. Οι εργασίες για ένα νέο παλάτι ξεκίνησαν το 2002 στον χώρο του αρχικού κτηρίου και χρειάστηκαν 16 χρόνια για να ολοκληρωθεί το 2018.
Αφήσαμε πίσω μας την μεγάλη πλατεία του καθεδρικου ναου. Περάσαμε μπροστά από το Προεδρικό Μέγαρο.
Το Βίλνιους είναι προστατευμένη σε όλη της την έκταση από την UNESCO ως μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η οδός του Κάστρου (Pilies) είναι το κεντρικό καλντερίμι, με μικρομάγαζα, μουσικούς του δρόμου και παρατεταγμένα cafe. Υπάρχουν πάνω από 40 εκκλησίες και η είσοδος σε αυτές είναι δωρεάν. Όπου και να κοιτάξεις από ψηλά την πόλη βλέπεις ένα καμπαναριό. Εμείς μπήκαμε εκτός από τον καθεδρικό ναο που έγραψα ήδη και στην εκκλησία του αγιου Νικολαου η οποια είναι και η πρωτη χριστιανική εκκλησία στο Βιλνιους και μια από τις παλαιότερες στη Λιθουανια.
Στην καρδιά της Παλιάς Πόλης κρύβεται μια μικρή πολιτεία, αυτή του Πανεπιστημίου του Βίλνιους, ένα από τα παλιότερα στις βαλτικές χώρες αλλά και στην Ευρώπη που ιδρύθηκε τον 15ο αιώνα από Ιησουίτες και λειτουργεί ως και σήμερα. Εμείς δεν μπήκαμε σε αυτο.
Συνεχίσαμε ανηφορίζοντας στα στενά της παλιάς πόλης
Αυτό ήταν ένα μαγαζί που έκανε εκπληκτικές ξυλόγλυπτες δημιουργίες.
Η πόλη είχε αρκετά ποδήλατα αλλά και ηλεκτρικά πατίνια (σαν αυτά που πέφτουν στην θάλασσα στην παραλία Θεσσαλονίκης
)
Φτάσαμε στη Πύλη της Αυγής, την μοναδική που παραμένει όρθια από τις 9 πύλες της πόλης που καταστράφηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα. Στο κτίσμα πάνω από την Πύλη δεσπόζει μια χρυσή εικόνα της Παναγίας η οποία πιστεύεται ότι έχει θεραπευτικές ικανότητες και είναι το πιο πολυσύχναστο «προσκύνημα» του Βίλνιους
Η φωτογραφία αυτή είναι τραβηγμένη από το σημείο του προσκυνηματος.
βγαίνοντας από την πύλη της Αυγής δεξιά και λίγο πιο κάτω ήταν η κλειστή αγορά Hales Turgus την οποία και επισκεφτήκαμε. Στο δρόμο υπήρχαν πολλές γυναίκες μεγάλης ηλικίας οι οποίες πουλούσαν τα προϊόντα τους κάτι που μου θύμισε τις γυναίκες από την Ρωσία που βρίσκονται συνήθως στις λαϊκές αγορές στην Ελλάδα.
Μπήκαμε ξανά μέσα στην παλιά πόλη για ενα μικρό διάλειμμα καφέ και καθίσαμε σε ενα πολυ συμπαθητικό μαγαζάκι
TRAKAI
Η συνέχεια του προγράμματος έλεγε κάστρο Trakai. Η πόλη Trakai μισή ώρα από το Βίλνιους είναι περιτριγυρισμένη από περισσότερες από 200 λίμνες και 21 μικρά νησάκια.. Το όνομα της πόλης πρωτοεμφανίστηκε το 1337 ως Tracken (γερμανικά) στα χρονικά Τευτόνων Ιπποτών και μάλλον προέρχεται απο τη Λιθουανική λέξη Trakai. Το 1337 θεωρείται για το λόγο αυτό και το έτος ίδρυσης της πόλης. Κατά τη διάρκεια της Πολωνικής - Λιθουανικής Κοινοπολιτείας η πόλη ήταν γνωστή με την πολωνική ονομασία Troki.
Σύμφωνα με ένα μύθο, τον 13ο αιώνα μετά από ένα επιτυχημένο κυνήγι ο Μέγας Δούκας Γκετιμίνας, ανακάλυψε αυτή την υπέροχη τοποθεσία που βρίσκεται περιτριγυρισμένη απο λίμνες, όχι μακριά απο την μέχρι τότε πρωτεύουσα Κernave του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας και αποφάσισε εκεί να χτίσει ένα κάστρο.
Το λεωφορείο μας σταμάτησε λίγο πριν το Κάστρο σε ένα μαγαζί της περιοχής για να τσιμπήσουμε λίγο. Παραγγείλαμε πιττάκια kybyns με διάφορες γεύσεις και ήπιαμε ενα παραδοσιακό μη αλκοολούχο ποτό το Borjomi με περίεργη γεύση (ήταν χυμός μήλου με ένα αφέψημα). Τα πιττάκια ήταν πεντανόστιμα με εκπληκτική ζύμη!!!
Το πέτρινο κάστρο του Trakai χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και λειτουργούσε αρχικά ως φρούριο, στη συνέχεια ως κατοικία του Δούκα και μετέπειτα ως φυλακή. Είναι το μοναδικό κάστρο στην Ανατολική Ευρώπη που έχει χτιστεί πάνω σε νησί, στη λίμνη Γκαλβέ.
Η είσοδος είναι 9-6μμ το καλοκαίρι και η τιμή του εισιτηρίου είναι 8 ευρώ. υπάρχει και ένα μικρό αντίτιμο (αν θυμάμαι καλά 1 ευρώ)για όποιον θέλει να βγάλει φωτογραφίες στο εσωτερικό του κάστρου. Από ότι κατάλαβα από το γέλιο του αρχηγού μας μάλλον ήμουν η μόνη που το πλήρωσα
Για να φτάσει κανείς στο κάστρο περπατάει πάνω σε μια στενή γέφυρα. Τα καλοκαίρια διοργανώνεται ένα μεσαιωνικό φεστιβάλ όπου γίνεται αναπαράσταση της ζωής στο μεσαίωνα, κυρίως με μάχες και φαγητά της εποχής. Φτιαγμένο από κοκκινότουβλα με απότομες στέγες κρύβει ένα μεγαλόπρεπο μέγαρο στο εσωτερικό του. Το κάστρο αν και ανακατασκευασμένο αξίζει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Απορώ με κάποιους από αυτήν ομάδα που το χαρακτήρισαν αδιάφορο εσωτερικά. Λυπάμαι μόνο που δεν είχα αρκετό χρόνο να κάνω και την βαρκάδα γύρω από το κάστρο που ήταν πολύ όμορφη όπως μου είπαν αυτοί που πρόλαβαν να την κάνουν γιατί κάθισαν λιγότερη ώρα στο εσωτερικό του κάστρου.
VILNIOUS
Επιστρέψαμε στην πόλη αργά το απόγευμα. Αποφασίσαμε να ανέβουμε στον λόφο Γκεντιμίνας , τον λόφο όπου γεννήθηκε η πόλη από τον μεγάλο δούκα Γκεντιμιας το άγαλμα του οποίου δεσπόζει στην πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό ναό. Στον λόφο αυτό των 48 μέτρων χτίστηκε το κάστρο της πόλης το μακρινό 13ο αιώνα και αποτέλεσε την απαρχή του Βίλνιους. Η άνοδος μπορεί να γίνει είτε με τελεφερίκ είτε με τα πόδια. Η τιμή για το τελεφερίκ είναι 1 ευρώ για την μονή διαδρομή και 2 ευρώ για το εισιτήριο μετ' επιστροφής. Η θέα από ψηλά θα σας αποζημιώσει. Είναι η ομορφότερη θέα στο Βίλνιους τόσο προς στη παλιά όσο και προς την νέα πόλη .
Κατηφορίζοντας από τον λόφο ακολουθήσαμε την ροη του ποταμού και περπατήσαμε μέσα σε μια υπέροχη καταπράσινη διαδρομή στο Bernardine Park.
Δεξιά και αριστερά μας υπήρχε πολύς κόσμος που περπατούσε, έκανε ποδήλατο, ψάρευε στον ποταμό, μαμάδες με τα καροτσάκια των παιδιών τους και νέοι που απλά ξάπλωναν στο γρασίδι. Στο πάρκο αυτό υπήρχαν αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά και μαγαζάκια όπου μπορούσες να καθίσεις. Για άλλη μια φορά ζήλεψα την ποιότητα ζωής που έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες και για το γεγονός ότι στην πόλη μου την Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει ένας αντίστοιχος χώρος ούτε κατά προσέγγιση . Με πιάνει το παράπονο όταν αναλογίζομαι πόσο ομορφότερη θα ήταν η ζωή μου αν υπήρχε ένας τέτοιος χώρος να πας για ποδήλατο ή για περπάτημα και να μπορείς να κανείς ένα πικ νικ με την οικογένεια σου τα Σαββατοκύριακα.
Όταν βγήκαμε από το πάρκο συναντήσαμε δεξιά μας την εκκλησία της Αγίας Άννας. Ένας εξαιρετικά όμορφος ναός με κόκκινα τούβλα που βάσει της ιστορίας ο Ναπολέων είχε κατενθουσιαστεί τόσο με την ομορφιά της Εκκλησίας που ήθελε να την πάρει μαζί του. Ένα διάσημο άγαλμα, ένα μνημείο του Adam Mickiewicz, που θεωρείται εθνικός ποιητής στην Πολωνία, τη Λιθουανία και τη Λευκορωσία βρίσκεται έξω από τον ναό.
Η εκκλησία ήταν κοντά στη γέφυρα που πηγαίνει στο Uzupis, την μποέμ συνοικία του Βίλνιους. Λίγο πιο πέρα υπάρχει ένα ρέμα (Vilnia) το οποίο οδηγεί στο Uzupis, την μποέμ συνοικία του Βίλνιους .Το γεφυράκι που ενώνει τις δύο πλευρές είναι γεμάτο λουκέτα που έχουν αφήσει ζευγαράκια.
Η περιοχή Uzupis έρημη και βαλτωμένη στα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης αναγεννήθηκε μετά την ανεξαρτησία της Λιθουανίας όταν οι μποέμ και οι καλλιτέχνες της πόλης την έκαναν στέκι. Εντύπωση μου έκανε ότι η περιοχή είχε τόσο έντονη μυρωδιά κάνναβης που δεν την συνάντησα ούτε καν στην Ολλανδία. Καθώς τριγυρνούσαμε βλέπαμε νεαρούς κυρίως, να απολαμβάνουν το τσιγαριλίκι τους σε διάφορα σημεία δίπλα στο ποτάμι... πολύ μπροστά οι Λιθουανοί σκέφτηκα...
Η Λιθουανία ήταν η τελευταία ειδωλολατρική χώρα στην Ευρώπη με πολλούς θεούς μέχρι το τέλος του 14ου αιώνα. Μόνο το 1387 απέκτησε χριστιανισμό και άρχισαν να χτίζονται οι πρώτες εκκλησίες. Είναι όμως και η πρώτη από τις σοβιετικές δημοκρατίες που ανεξαρτητοποιήθηκαν το 1990. Οι τρεις λαοί της Βαλτικής γιορτάζουν την επέτειο της 23ης Αυγούστου του 1989 του «Δρόμου της Βαλτικής» όπου μια αλυσίδα δύο εκατομμυρίων ανθρώπων, από τον Πύργο του Δούκα Γκεντιμίνας στο Βίλνιους, το Μνημείο της Ελευθερίας στη Ρίγα μέχρι τον Πύργο Χέρμαν στο Ταλίν, πιάστηκαν από τα χέρια, διαχωρίζοντας συμβολικά τα κράτη της Βαλτικής από την τότε Σοβιετική Ένωση. Στόχος ήταν να καταδικαστεί ένα γεγονός που είχε λάβει χώρα πριν από μισό αιώνα: το σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ, με το οποίο ο Στάλιν και ο Χίτλερ δεσμεύονταν να μην εξαπολύσουν επίθεση ο ένας εναντίον του άλλου, ενώ περιείχε και μυστικές διευθετήσεις για τον διαμοιρασμό της κεντρικής Ευρώπης. Με το σύμφωνο, άνοιξε ο δρόμος για την προέλαση των ναζί στη δυτική Πολωνία, ενώ ο Στάλιν έθεσε υπό τον έλεγχό του την ανατολική Πολωνία, τη Βαλτική και μέρος της Ρουμανίας. στις εκδηλώσεις αυτές είχαμε την τύχη να βρεθούμε στις 23 του μηνός που ήμασταν στην Ρήγα.
Η ξενάγηση της πόλης ξεκίνησε λοιπόν από το σημείο αυτό, τον πύργο Χερμαν και την πλατεία του καθεδρικού ναού. Ο καθεδρικός ναός του Αγίων Stanislav και Vladislav μπαρόκ ρυθμό που εξωτερικά η πρόσοψή θύμιζε τον Παρθενώνα. Το εσωτερικό του ναού ήταν επιβλητικό. Η διακόσμηση του ναού ήταν με μια ειδική τεχνοτροπία με την οποία τα γύψινα διακοσμητικά τρίβονταν και βάφονταν με τέτοιο τρόπο που θύμιζαν μάρμαρο και όνυχα. Από μακριά ήταν εξίσου όμορφα . Μόνο όταν τα πλησιάσεις καταλαβαίνεις το διαφορετικό υλικό. Οι χώρες αυτές επειδή δεν έχουν μάρμαρα όπως η Ελλάδα και η Ιταλία είναι αναγκασμένες προκειμένου να δώσουν μια αίγλη στους ναούς τους να εφαρμόζουν αυτές τις τεχνοτροπίες. Το υλικό αυτό έχει βέβαια πολύ μικρότερο κόστος αλλά θέλει συνεχή συντήρηση. Το εντυπωσιακό καμπαναριό της εκκλησιάς υψώνεται πάνω από τα 50 μέτρα.





Στην καρδια της παλιας πόλης βρίσκεται το Παλάτι των Μεγάλων Δούκων της Λιθουανίας . Είναι ένα παλάτι στο Βίλνιους της Λιθουανίας. Αρχικά κατασκευάστηκε τον 15ο αιώνα για τους ηγεμόνες του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας και τους μελλοντικούς βασιλιάδες της Πολωνίας . Για τέσσερις αιώνες το παλάτι ήταν το πολιτικό, διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο της Κοινοπολιτείας Πολωνίας-Λιθουανίας . Κατεδαφίστηκε το 1801. Οι εργασίες για ένα νέο παλάτι ξεκίνησαν το 2002 στον χώρο του αρχικού κτηρίου και χρειάστηκαν 16 χρόνια για να ολοκληρωθεί το 2018.

Αφήσαμε πίσω μας την μεγάλη πλατεία του καθεδρικου ναου. Περάσαμε μπροστά από το Προεδρικό Μέγαρο.


Το Βίλνιους είναι προστατευμένη σε όλη της την έκταση από την UNESCO ως μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η οδός του Κάστρου (Pilies) είναι το κεντρικό καλντερίμι, με μικρομάγαζα, μουσικούς του δρόμου και παρατεταγμένα cafe. Υπάρχουν πάνω από 40 εκκλησίες και η είσοδος σε αυτές είναι δωρεάν. Όπου και να κοιτάξεις από ψηλά την πόλη βλέπεις ένα καμπαναριό. Εμείς μπήκαμε εκτός από τον καθεδρικό ναο που έγραψα ήδη και στην εκκλησία του αγιου Νικολαου η οποια είναι και η πρωτη χριστιανική εκκλησία στο Βιλνιους και μια από τις παλαιότερες στη Λιθουανια.




Στην καρδιά της Παλιάς Πόλης κρύβεται μια μικρή πολιτεία, αυτή του Πανεπιστημίου του Βίλνιους, ένα από τα παλιότερα στις βαλτικές χώρες αλλά και στην Ευρώπη που ιδρύθηκε τον 15ο αιώνα από Ιησουίτες και λειτουργεί ως και σήμερα. Εμείς δεν μπήκαμε σε αυτο.

Συνεχίσαμε ανηφορίζοντας στα στενά της παλιάς πόλης






Αυτό ήταν ένα μαγαζί που έκανε εκπληκτικές ξυλόγλυπτες δημιουργίες.

Η πόλη είχε αρκετά ποδήλατα αλλά και ηλεκτρικά πατίνια (σαν αυτά που πέφτουν στην θάλασσα στην παραλία Θεσσαλονίκης


Φτάσαμε στη Πύλη της Αυγής, την μοναδική που παραμένει όρθια από τις 9 πύλες της πόλης που καταστράφηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα. Στο κτίσμα πάνω από την Πύλη δεσπόζει μια χρυσή εικόνα της Παναγίας η οποία πιστεύεται ότι έχει θεραπευτικές ικανότητες και είναι το πιο πολυσύχναστο «προσκύνημα» του Βίλνιους

Η φωτογραφία αυτή είναι τραβηγμένη από το σημείο του προσκυνηματος.

βγαίνοντας από την πύλη της Αυγής δεξιά και λίγο πιο κάτω ήταν η κλειστή αγορά Hales Turgus την οποία και επισκεφτήκαμε. Στο δρόμο υπήρχαν πολλές γυναίκες μεγάλης ηλικίας οι οποίες πουλούσαν τα προϊόντα τους κάτι που μου θύμισε τις γυναίκες από την Ρωσία που βρίσκονται συνήθως στις λαϊκές αγορές στην Ελλάδα.




Μπήκαμε ξανά μέσα στην παλιά πόλη για ενα μικρό διάλειμμα καφέ και καθίσαμε σε ενα πολυ συμπαθητικό μαγαζάκι

TRAKAI
Η συνέχεια του προγράμματος έλεγε κάστρο Trakai. Η πόλη Trakai μισή ώρα από το Βίλνιους είναι περιτριγυρισμένη από περισσότερες από 200 λίμνες και 21 μικρά νησάκια.. Το όνομα της πόλης πρωτοεμφανίστηκε το 1337 ως Tracken (γερμανικά) στα χρονικά Τευτόνων Ιπποτών και μάλλον προέρχεται απο τη Λιθουανική λέξη Trakai. Το 1337 θεωρείται για το λόγο αυτό και το έτος ίδρυσης της πόλης. Κατά τη διάρκεια της Πολωνικής - Λιθουανικής Κοινοπολιτείας η πόλη ήταν γνωστή με την πολωνική ονομασία Troki.
Σύμφωνα με ένα μύθο, τον 13ο αιώνα μετά από ένα επιτυχημένο κυνήγι ο Μέγας Δούκας Γκετιμίνας, ανακάλυψε αυτή την υπέροχη τοποθεσία που βρίσκεται περιτριγυρισμένη απο λίμνες, όχι μακριά απο την μέχρι τότε πρωτεύουσα Κernave του Μεγάλου Δουκάτου της Λιθουανίας και αποφάσισε εκεί να χτίσει ένα κάστρο.


Το λεωφορείο μας σταμάτησε λίγο πριν το Κάστρο σε ένα μαγαζί της περιοχής για να τσιμπήσουμε λίγο. Παραγγείλαμε πιττάκια kybyns με διάφορες γεύσεις και ήπιαμε ενα παραδοσιακό μη αλκοολούχο ποτό το Borjomi με περίεργη γεύση (ήταν χυμός μήλου με ένα αφέψημα). Τα πιττάκια ήταν πεντανόστιμα με εκπληκτική ζύμη!!!





Το πέτρινο κάστρο του Trakai χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και λειτουργούσε αρχικά ως φρούριο, στη συνέχεια ως κατοικία του Δούκα και μετέπειτα ως φυλακή. Είναι το μοναδικό κάστρο στην Ανατολική Ευρώπη που έχει χτιστεί πάνω σε νησί, στη λίμνη Γκαλβέ.
Η είσοδος είναι 9-6μμ το καλοκαίρι και η τιμή του εισιτηρίου είναι 8 ευρώ. υπάρχει και ένα μικρό αντίτιμο (αν θυμάμαι καλά 1 ευρώ)για όποιον θέλει να βγάλει φωτογραφίες στο εσωτερικό του κάστρου. Από ότι κατάλαβα από το γέλιο του αρχηγού μας μάλλον ήμουν η μόνη που το πλήρωσα

Για να φτάσει κανείς στο κάστρο περπατάει πάνω σε μια στενή γέφυρα. Τα καλοκαίρια διοργανώνεται ένα μεσαιωνικό φεστιβάλ όπου γίνεται αναπαράσταση της ζωής στο μεσαίωνα, κυρίως με μάχες και φαγητά της εποχής. Φτιαγμένο από κοκκινότουβλα με απότομες στέγες κρύβει ένα μεγαλόπρεπο μέγαρο στο εσωτερικό του. Το κάστρο αν και ανακατασκευασμένο αξίζει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Απορώ με κάποιους από αυτήν ομάδα που το χαρακτήρισαν αδιάφορο εσωτερικά. Λυπάμαι μόνο που δεν είχα αρκετό χρόνο να κάνω και την βαρκάδα γύρω από το κάστρο που ήταν πολύ όμορφη όπως μου είπαν αυτοί που πρόλαβαν να την κάνουν γιατί κάθισαν λιγότερη ώρα στο εσωτερικό του κάστρου.



















VILNIOUS
Επιστρέψαμε στην πόλη αργά το απόγευμα. Αποφασίσαμε να ανέβουμε στον λόφο Γκεντιμίνας , τον λόφο όπου γεννήθηκε η πόλη από τον μεγάλο δούκα Γκεντιμιας το άγαλμα του οποίου δεσπόζει στην πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό ναό. Στον λόφο αυτό των 48 μέτρων χτίστηκε το κάστρο της πόλης το μακρινό 13ο αιώνα και αποτέλεσε την απαρχή του Βίλνιους. Η άνοδος μπορεί να γίνει είτε με τελεφερίκ είτε με τα πόδια. Η τιμή για το τελεφερίκ είναι 1 ευρώ για την μονή διαδρομή και 2 ευρώ για το εισιτήριο μετ' επιστροφής. Η θέα από ψηλά θα σας αποζημιώσει. Είναι η ομορφότερη θέα στο Βίλνιους τόσο προς στη παλιά όσο και προς την νέα πόλη .




Κατηφορίζοντας από τον λόφο ακολουθήσαμε την ροη του ποταμού και περπατήσαμε μέσα σε μια υπέροχη καταπράσινη διαδρομή στο Bernardine Park.
Δεξιά και αριστερά μας υπήρχε πολύς κόσμος που περπατούσε, έκανε ποδήλατο, ψάρευε στον ποταμό, μαμάδες με τα καροτσάκια των παιδιών τους και νέοι που απλά ξάπλωναν στο γρασίδι. Στο πάρκο αυτό υπήρχαν αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά και μαγαζάκια όπου μπορούσες να καθίσεις. Για άλλη μια φορά ζήλεψα την ποιότητα ζωής που έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες και για το γεγονός ότι στην πόλη μου την Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει ένας αντίστοιχος χώρος ούτε κατά προσέγγιση . Με πιάνει το παράπονο όταν αναλογίζομαι πόσο ομορφότερη θα ήταν η ζωή μου αν υπήρχε ένας τέτοιος χώρος να πας για ποδήλατο ή για περπάτημα και να μπορείς να κανείς ένα πικ νικ με την οικογένεια σου τα Σαββατοκύριακα.





Όταν βγήκαμε από το πάρκο συναντήσαμε δεξιά μας την εκκλησία της Αγίας Άννας. Ένας εξαιρετικά όμορφος ναός με κόκκινα τούβλα που βάσει της ιστορίας ο Ναπολέων είχε κατενθουσιαστεί τόσο με την ομορφιά της Εκκλησίας που ήθελε να την πάρει μαζί του. Ένα διάσημο άγαλμα, ένα μνημείο του Adam Mickiewicz, που θεωρείται εθνικός ποιητής στην Πολωνία, τη Λιθουανία και τη Λευκορωσία βρίσκεται έξω από τον ναό.




Η εκκλησία ήταν κοντά στη γέφυρα που πηγαίνει στο Uzupis, την μποέμ συνοικία του Βίλνιους. Λίγο πιο πέρα υπάρχει ένα ρέμα (Vilnia) το οποίο οδηγεί στο Uzupis, την μποέμ συνοικία του Βίλνιους .Το γεφυράκι που ενώνει τις δύο πλευρές είναι γεμάτο λουκέτα που έχουν αφήσει ζευγαράκια.


Η περιοχή Uzupis έρημη και βαλτωμένη στα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης αναγεννήθηκε μετά την ανεξαρτησία της Λιθουανίας όταν οι μποέμ και οι καλλιτέχνες της πόλης την έκαναν στέκι. Εντύπωση μου έκανε ότι η περιοχή είχε τόσο έντονη μυρωδιά κάνναβης που δεν την συνάντησα ούτε καν στην Ολλανδία. Καθώς τριγυρνούσαμε βλέπαμε νεαρούς κυρίως, να απολαμβάνουν το τσιγαριλίκι τους σε διάφορα σημεία δίπλα στο ποτάμι... πολύ μπροστά οι Λιθουανοί σκέφτηκα...









Last edited by a moderator: