HKLEOPATRA
Member
- Μηνύματα
- 354
- Likes
- 1.472
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Το επόμενο !!!!
Ημέρα 3η
Το πρωί ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στην πόλη με τον λόφο Toompea. Στην περιοχή Toompea κατοικούσε τον 13ο αιώνα η δανέζικη αριστοκρατία. Εξαιτίας της κακής σχέσης με τους πληβείους το κομμάτι αυτό είχε χοντρά τείχη και μια τεράστια βαριά ξύλινη πόρτα που το βράδυ έκλεινε.
Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν φτάσαμε στον λόφο ήταν να επισκεφτούμε το περίφημο σημείο Kohtuotsa για να θαυμάσουμε την πόλη από ψηλά. Η περιοχή της Άνω πόλης έχει πολλά μπαλκόνια με θέα, αλλά το καλύτερο με διαφορά είναι αυτό.
Κάναμε βόλτες στα στενά βλέποντας τα όμορφα κτίρια της περιοχής πολλά από τα οποία είναι πρεσβείες κρατών.
Μπήκαμε στον ορθόδοξο καθεδρικό ναό του Alexandre Nevsky (δωρεαν η εισοδος)
είδαμε από έξω το κάστρο της πόλης που σήμερα στεγάζει το Εσθονικό Κοινοβούλιο
Καθώς κατεβαΊναμε τον λόφο Toombea και λίγο πριν μπούμε στην κάτω πόλη, επισκεφτήκαμε την πανέμορφη εκκλησία του Αγίου Νικολάου (6 ευρώ η είσοδος, δωρεάν με την Tallinn card). Η Εκκλησία του Αγίου Νικολάου είναι μια μεσαιωνική πρώην εκκλησία που αφιερώθηκε στον Άγιο Νικόλαο , προστάτη των ψαράδων και των ναυτικών.
Χτίστηκε το 13ο αιώνα από εμπόρους της Βεστφαλίας. Τον πρώτο καιρό καθώς η πόλη ήταν ανοχύρωτη η εκκλησία είχε και αμυντική λειτουργιά αφού έβρισκαν εκεί καταφύγιο πρόσφυγες, οι οποίοι ήρθαν από τη Γκότλαντ τον 13ο αιώνα. Όταν οι οχυρώσεις γύρω από το Ταλίν ολοκληρώθηκαν τον 14ο αιώνα (το τείχος της πόλης περικλείει την εκκλησία και τον οικισμό το 1310) η εκκλησία του Αγίου Νικολάου έχασε την αμυντική της λειτουργία και έγινε μια τυπική μεσαιωνική ενοριακή εκκλησία . Ο Άγιος Νικόλαος ήταν η μόνη εκκλησία στο Ταλίν που παρέμεινε ανέγγιχτη από το εικονοκλάστες της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης το 1523 . Ο επικεφαλής της εκκλησίας έριξε λιωμένο μόλυβδο στις κλειδαριές της εκκλησίας και έτσι οι οργισμένες ορδές δεν μπόρεσαν να μπουν. Η εκκλησία μετατράπηκε σε λουθηρανική εκκλησία τον 16ο αιώνα.
Στις 9 Μαρτίου 1944, η εκκλησία υπέστη σοβαρές ζημιές από τον Σοβιετικό βομβαρδισμό του Ταλίν στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο . Η πυρκαγιά που προέκυψε μετέτρεψε την εκκλησία σε ερείπια και κατέστρεψε το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού της (εκτός από το παρεκκλήσι του Αγίου Αντωνίου ). Οι περισσότεροι πολύτιμοι θησαυροί τέχνης επέζησαν χάρη στην έγκαιρη απομάκρυνση τους από την εκκλησία. Η ανακαίνιση της εκκλησίας ξεκίνησε το 1953 και ολοκληρώθηκε πλήρως το 1981.
Το 1984 εγκαινιάστηκε ως μουσείο, όπου εκτίθεται η συλλογή της μεσαιωνικής εκκλησιατικής τέχνης του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας. Η πρώην εκκλησία χρησιμοποιείται επίσης ως αίθουσα συναυλιών λόγω της εξαιρετικής ακουστικής της.
Το πιο διάσημο από τα έργα τέχνης στο μουσείο είναι το εντυπωσιακό έργο του 15ου αιώνα 30 μέτρων του Bernt Notke “Χορός με τον Θάνατο”( Danse Macabre το οποίο απεικονίζει την παροδικότητα της ζωής, τις σκελετικές μορφές του Θανάτου που παίρνουν μαζί τους τόσο ισχυρούς όσο και τους αδύναμους. Το Danse Macabre ή το Dance of Death ήταν ένα δημοφιλές μεσαιωνικό μοτίβο στην τέχνη.
Στο σημείο αυτό επιβάλλονταν μια μικρή στάση για καφέ το Maiasmokk Cafe, το παλαιότερο καφενείο του Ταλίν ήταν πολύ όμορφο και ατμοσφαιρικό.
Περάσαμε από το πιο γραφικό μονοπάτι, το πέρασμα της Αγίας Αικατερίνης. Εκεί μπορεί κάποιος να βρει χειροποίητες δημιουργίες πολύ καλύτερης ποιότητας από οπουδήποτε αλλού στην πόλη.
Στην κεντρική πλατεία Raekoja plats (Town Hall Square στα Αγγλικά) δεσπόζει από τον 13ο αιώνα το γοτθικού ρυθμού δημαρχείο, με τον χαρακτηριστικό οκταγωνικό πύργο, σήμα κατατεθέν του Ταλίν που είναι το μόνο ανέγγιχτο γοτθικό δημαρχείο της Βόρειας Ευρώπης. Το Town Hall Square υπήρξε αγορά και το κέντρο της παλιάς Χανσεατικής πόλης από την εποχή Μεσαίωνα στις αρχές του 13ου και 14ου αιώνα. Το καλοκαίρι ο χώρος σφύζει από ζωή. Υπάρχουν πολλές υπαίθριες καφετέριες και εδώ γίνεται το φεστιβάλ «Ημέρες της Παλιάς Πόλης» άλλα και άλλα μεσαιωνικά φεστιβάλ και συναυλίες. Το χειμώνα γίνεται μια μαγική Χριστουγεννιάτικη αγορά, το επίκεντρο της οποίας είναι ένα πανύψηλο έλατο. Η παράδοση των χριστουγεννιάτικων εορτασμών χρονολογείται μάλιστα από το 1441, όταν πιστεύεται ότι η Αδελφότητα των Μαυροκέφαλων έστησε εδώ το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στον κόσμο !!
Η μικρή εκκλησία του Αγίου Πνεύματος που είναι κοντά στην πλατεία δημαρχείου, φημίζεται για το πολύχρωμο ρολόι της, το παλιότερο του Ταλίν.
Κουρασμένοι από τις βόλτες είπαμε να τσιμπήσουμε λίγο. Καθίσαμε λοιπόν στο Beer House, μαγαζί που μας πρότεινε ο αρχηγός του γκρουπ μας. Η διακόσμηση ήταν πολύ ιδιαίτερη με μεγάλα μοναστηριακά τραπέζια. Ο ¨κήπος¨ είχε μικρά πριβέ δωματιάκια διαφορετικής διακόσμησης για παρέες. Το φαγητό ήταν πολύ καλό. Φάγαμε ένα εξαιρετικό κότσι. Η τιμή των 25 ευρώ ωστόσο μου φάνηκε λίγο τσιμπημένη για Ταλιν.
στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαγαζιού η μυρωδιά της ζύμωσης που είχε όταν έμπαινες αφού οι μπύρες φτιάχνονταν εκείνη την ώρα με διαδικασία την όποια και έβλεπες
Λίγες τελευταίες εικόνες από τα πανέμορφα υπαίθρια καφέ πριν την αναχώρηση μας από το Ταλίν
Το απόγευμα είχαμε την πτήση μας για το Βίλνιους. Το αεροδρόμιο του Ταλιν πολύ διαφορετικό από όλα τα άλλα που έχω επισκεφτεί μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ήπιαμε ένα τελευταίο καφεδάκι σε τραπέζι-βαλίτσα
και αποχαιρετήσαμε το Tallin
VILNIOUS-ΒΙΛΝΙΟΥΣ
Mετά από μια 1,20λεπτά όχι και τόσο καλής εσωτερικής πτήσης με μονοκινητήριο αεροπλάνο κάτι που απεχθάνομαι, φτάσαμε στο Βιλνιους. Με το που μπήκαμε στο λεωφορείο άρχισε να βρέχει . Ήταν όμως ήδη αργάM οπότε δεν μας χάλασε και πολύ τα σχέδια. Το φαγητό στο ξενοδοχείο που μέναμε Courtyard by Marriott Vilnius City Center 4*ηταν ala cart και εξαιρετικό. Καμία σχέση με τον μπουφέ στο Ταλίν που ούτε ποικιλία είχε ούτε ποιότητα. Αφού μας τα χάλασε ο καιρός όπως είπα αρκεστήκαμε σε ένα ποτάκι στο εξωτερικό σκεπαστό κομμάτι του ξενοδοχείου μας που ήταν πολύ ευχάριστο .
Το πρωί ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στην πόλη με τον λόφο Toompea. Στην περιοχή Toompea κατοικούσε τον 13ο αιώνα η δανέζικη αριστοκρατία. Εξαιτίας της κακής σχέσης με τους πληβείους το κομμάτι αυτό είχε χοντρά τείχη και μια τεράστια βαριά ξύλινη πόρτα που το βράδυ έκλεινε.
Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν φτάσαμε στον λόφο ήταν να επισκεφτούμε το περίφημο σημείο Kohtuotsa για να θαυμάσουμε την πόλη από ψηλά. Η περιοχή της Άνω πόλης έχει πολλά μπαλκόνια με θέα, αλλά το καλύτερο με διαφορά είναι αυτό.

Κάναμε βόλτες στα στενά βλέποντας τα όμορφα κτίρια της περιοχής πολλά από τα οποία είναι πρεσβείες κρατών.




Μπήκαμε στον ορθόδοξο καθεδρικό ναό του Alexandre Nevsky (δωρεαν η εισοδος)



είδαμε από έξω το κάστρο της πόλης που σήμερα στεγάζει το Εσθονικό Κοινοβούλιο

Καθώς κατεβαΊναμε τον λόφο Toombea και λίγο πριν μπούμε στην κάτω πόλη, επισκεφτήκαμε την πανέμορφη εκκλησία του Αγίου Νικολάου (6 ευρώ η είσοδος, δωρεάν με την Tallinn card). Η Εκκλησία του Αγίου Νικολάου είναι μια μεσαιωνική πρώην εκκλησία που αφιερώθηκε στον Άγιο Νικόλαο , προστάτη των ψαράδων και των ναυτικών.
Χτίστηκε το 13ο αιώνα από εμπόρους της Βεστφαλίας. Τον πρώτο καιρό καθώς η πόλη ήταν ανοχύρωτη η εκκλησία είχε και αμυντική λειτουργιά αφού έβρισκαν εκεί καταφύγιο πρόσφυγες, οι οποίοι ήρθαν από τη Γκότλαντ τον 13ο αιώνα. Όταν οι οχυρώσεις γύρω από το Ταλίν ολοκληρώθηκαν τον 14ο αιώνα (το τείχος της πόλης περικλείει την εκκλησία και τον οικισμό το 1310) η εκκλησία του Αγίου Νικολάου έχασε την αμυντική της λειτουργία και έγινε μια τυπική μεσαιωνική ενοριακή εκκλησία . Ο Άγιος Νικόλαος ήταν η μόνη εκκλησία στο Ταλίν που παρέμεινε ανέγγιχτη από το εικονοκλάστες της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης το 1523 . Ο επικεφαλής της εκκλησίας έριξε λιωμένο μόλυβδο στις κλειδαριές της εκκλησίας και έτσι οι οργισμένες ορδές δεν μπόρεσαν να μπουν. Η εκκλησία μετατράπηκε σε λουθηρανική εκκλησία τον 16ο αιώνα.
Στις 9 Μαρτίου 1944, η εκκλησία υπέστη σοβαρές ζημιές από τον Σοβιετικό βομβαρδισμό του Ταλίν στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο . Η πυρκαγιά που προέκυψε μετέτρεψε την εκκλησία σε ερείπια και κατέστρεψε το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού της (εκτός από το παρεκκλήσι του Αγίου Αντωνίου ). Οι περισσότεροι πολύτιμοι θησαυροί τέχνης επέζησαν χάρη στην έγκαιρη απομάκρυνση τους από την εκκλησία. Η ανακαίνιση της εκκλησίας ξεκίνησε το 1953 και ολοκληρώθηκε πλήρως το 1981.
Το 1984 εγκαινιάστηκε ως μουσείο, όπου εκτίθεται η συλλογή της μεσαιωνικής εκκλησιατικής τέχνης του Μουσείου Τέχνης της Εσθονίας. Η πρώην εκκλησία χρησιμοποιείται επίσης ως αίθουσα συναυλιών λόγω της εξαιρετικής ακουστικής της.






Το πιο διάσημο από τα έργα τέχνης στο μουσείο είναι το εντυπωσιακό έργο του 15ου αιώνα 30 μέτρων του Bernt Notke “Χορός με τον Θάνατο”( Danse Macabre το οποίο απεικονίζει την παροδικότητα της ζωής, τις σκελετικές μορφές του Θανάτου που παίρνουν μαζί τους τόσο ισχυρούς όσο και τους αδύναμους. Το Danse Macabre ή το Dance of Death ήταν ένα δημοφιλές μεσαιωνικό μοτίβο στην τέχνη.

Στο σημείο αυτό επιβάλλονταν μια μικρή στάση για καφέ το Maiasmokk Cafe, το παλαιότερο καφενείο του Ταλίν ήταν πολύ όμορφο και ατμοσφαιρικό.



Περάσαμε από το πιο γραφικό μονοπάτι, το πέρασμα της Αγίας Αικατερίνης. Εκεί μπορεί κάποιος να βρει χειροποίητες δημιουργίες πολύ καλύτερης ποιότητας από οπουδήποτε αλλού στην πόλη.



Στην κεντρική πλατεία Raekoja plats (Town Hall Square στα Αγγλικά) δεσπόζει από τον 13ο αιώνα το γοτθικού ρυθμού δημαρχείο, με τον χαρακτηριστικό οκταγωνικό πύργο, σήμα κατατεθέν του Ταλίν που είναι το μόνο ανέγγιχτο γοτθικό δημαρχείο της Βόρειας Ευρώπης. Το Town Hall Square υπήρξε αγορά και το κέντρο της παλιάς Χανσεατικής πόλης από την εποχή Μεσαίωνα στις αρχές του 13ου και 14ου αιώνα. Το καλοκαίρι ο χώρος σφύζει από ζωή. Υπάρχουν πολλές υπαίθριες καφετέριες και εδώ γίνεται το φεστιβάλ «Ημέρες της Παλιάς Πόλης» άλλα και άλλα μεσαιωνικά φεστιβάλ και συναυλίες. Το χειμώνα γίνεται μια μαγική Χριστουγεννιάτικη αγορά, το επίκεντρο της οποίας είναι ένα πανύψηλο έλατο. Η παράδοση των χριστουγεννιάτικων εορτασμών χρονολογείται μάλιστα από το 1441, όταν πιστεύεται ότι η Αδελφότητα των Μαυροκέφαλων έστησε εδώ το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στον κόσμο !!



Η μικρή εκκλησία του Αγίου Πνεύματος που είναι κοντά στην πλατεία δημαρχείου, φημίζεται για το πολύχρωμο ρολόι της, το παλιότερο του Ταλίν.

Κουρασμένοι από τις βόλτες είπαμε να τσιμπήσουμε λίγο. Καθίσαμε λοιπόν στο Beer House, μαγαζί που μας πρότεινε ο αρχηγός του γκρουπ μας. Η διακόσμηση ήταν πολύ ιδιαίτερη με μεγάλα μοναστηριακά τραπέζια. Ο ¨κήπος¨ είχε μικρά πριβέ δωματιάκια διαφορετικής διακόσμησης για παρέες. Το φαγητό ήταν πολύ καλό. Φάγαμε ένα εξαιρετικό κότσι. Η τιμή των 25 ευρώ ωστόσο μου φάνηκε λίγο τσιμπημένη για Ταλιν.






στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαγαζιού η μυρωδιά της ζύμωσης που είχε όταν έμπαινες αφού οι μπύρες φτιάχνονταν εκείνη την ώρα με διαδικασία την όποια και έβλεπες

Λίγες τελευταίες εικόνες από τα πανέμορφα υπαίθρια καφέ πριν την αναχώρηση μας από το Ταλίν





Το απόγευμα είχαμε την πτήση μας για το Βίλνιους. Το αεροδρόμιο του Ταλιν πολύ διαφορετικό από όλα τα άλλα που έχω επισκεφτεί μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.



Ήπιαμε ένα τελευταίο καφεδάκι σε τραπέζι-βαλίτσα


και αποχαιρετήσαμε το Tallin


VILNIOUS-ΒΙΛΝΙΟΥΣ
Mετά από μια 1,20λεπτά όχι και τόσο καλής εσωτερικής πτήσης με μονοκινητήριο αεροπλάνο κάτι που απεχθάνομαι, φτάσαμε στο Βιλνιους. Με το που μπήκαμε στο λεωφορείο άρχισε να βρέχει . Ήταν όμως ήδη αργάM οπότε δεν μας χάλασε και πολύ τα σχέδια. Το φαγητό στο ξενοδοχείο που μέναμε Courtyard by Marriott Vilnius City Center 4*ηταν ala cart και εξαιρετικό. Καμία σχέση με τον μπουφέ στο Ταλίν που ούτε ποικιλία είχε ούτε ποιότητα. Αφού μας τα χάλασε ο καιρός όπως είπα αρκεστήκαμε σε ένα ποτάκι στο εξωτερικό σκεπαστό κομμάτι του ξενοδοχείου μας που ήταν πολύ ευχάριστο .


Last edited by a moderator: