vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Ημέρα 1η : Μπλε μάτι – Αργυρόκαστρο.
Έχει τύχει να δουλέψω αρκετά όλα αυτά τα χρόνια με Αλβανούς υπηκόους, όμως ελάχιστα είχα μάθει για τις ομορφιές της πατρίδας τους. Κυρίως οι συζητήσεις μας ήταν για την ζωή τους επί Χότζα και την αλλαγή μετά την πτώση του καθεστώτος.
Πριν από δύο χρόνια όμως, πέτυχα έναν σχετικά πιο νέο και πρόθυμο να μου μιλήσει για τα μέρη της χώρας που έχουν κάποιο τουριστικό ενδιαφέρον. Για τις νότιες περιοχές της πατρίδας του λοιπόν, μου μίλησε με πολύ πάθος για τους Άγιους Σαράντα και μία περιοχή που την λένε Μπλε μάτι ή Syri i Kalter στα Αλβανικά. Κρατώντας μικρό καλάθι λοιπόν, καθώς δεν είχα σχηματίσει την ίδια άποψη με αυτόν για τους Αγίους Σαράντα, αποφάσισα να ρισκάρω και να επισκεφτώ το Μπλε Μάτι, καθώς η παράκαμψη που θα έκανα από τον κεντρικό άξονα, ήταν μόνο μία ώρα, με την επιστροφή.
Αφού λοιπόν περάσαμε τα σύνορα – όπως είχα φανταστεί στο αντίθετο ρεύμα υπήρχε μεγάλη ουρά από μετανάστες που επέστρεφαν στην Ελλάδα – γεμίσαμε με καύσιμα και κάναμε το πρώτο συνάλλαγμα σε ένα ψιλικατζίδικο που βρισκόταν αμέσως μετά το τελωνείο. Λίγα χιλιόμετρα μετά, στρίψαμε στο χωριό Jorgucat και ακολουθήσαμε τον στενό ορεινό δρόμο για τους Αγίους Σαράντα. (Παραδόξως το Google maps μέχρι και σήμερα, για να πάω στο Μπλε μάτι με έστελνε από έναν μεγάλο κύκλο που περνούσε από το Δέλβινο, ενώ ο δρόμος που φαίνεται στον χάρτη είναι πολύ καλύτερος από αυτόν που πάει στο Δέλβινο και βεβαίως κατά πολλά πολλά χιλιόμετρα μικρότερος
)
Η άνοιξη κατά την γνώμη μου είναι η καλύτερη εποχή για road trip, καθώς η φύση βρίσκεται σε όλο της το μεγαλείο και μπορείς να θαυμάσεις όλη την παλέτα των χρωμάτων σε αυτήν. Μισή ώρα μετά, βρήκαμε την διασταύρωση για το Μπλε Μάτι – υπάρχει ταμπέλα που σε κατευθύνει.
Η διαδρομή:
Το Μπλε μάτι από ψηλά:
Μετά από λίγο συναντάς ένα φράγμα και το φυλάκιο για τα εισιτήρια όπου δεν υπήρχε κανείς εκεί - φαντάζομαι ότι το καλοκαίρι κάποιος θα υπάρχει, γιατί είδαμε πινακίδα με τιμές (100 lek το αυτοκίνητο και 50 το άτομο). Κινηθήκαμε για περίπου 2 χιλιόμετρα σε άσχημο χωματόδρομο, είπαμε όμως τελικά χαλάλι, γιατί αυτό που αντικρίσαμε μας άρεσε πάρα πολύ.

Το Μπλε μάτι, είναι η πηγή ενός ποταμού, η οποία όντως είναι μπλε και η φύση γύρω της ήταν αυτή την εποχή εξαιρετική. Λίγο πιο πάνω από αυτήν υπάρχει ένας ξενώνας με το εστιατόριο ακριβώς πάνω από το ποτάμι και λίγο πιο κάτω ακόμη ένα εστιατόριο.
Το καλοκαίρι σίγουρα κάποιοι θα κάνουν το μπάνιο τους εδώ, αυτή η εποχή δεν ήταν όμως η κατάλληλη για μπάνιο. Περπατήσαμε αρκετά στον χώρο, θαυμάσαμε αυτό που απλόχερα μας πρόσφερε η φύση και βρήκαμε ένα λιβάδι πιο κάτω, όπου και στρώσαμε για να φάμε ότι είχαμε κουβαλήσει μαζί μας, αφού ήταν ήδη περασμένο μεσημέρι.
Ένας τετράποδος φίλος που περίμενε υπομονετικά να φάει ότι περισσέψει.
Επόμενη στάση για εμάς ήταν το Αργυρόκαστρο, που το προσεγγίσαμε σχετικά γρήγορα. Η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε μπαίνοντας στην πόλη δεν μπορώ να πω ότι μας ενθουσίασε. Τα δωμάτιά μας ήταν όλα κεντρικά, όπου και τακτοποιηθήκαμε γρήγορα. Μετά από μία 2ωρη ξεκούραση, αποφασίσαμε να κάνουμε την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πόλη, πριν πέσει το σκοτάδι. Σημείο συνάντησης το μοναδικό τζαμί που σώθηκε από την καταστροφική μανία του καθεστώτος και βρισκόταν απέναντι από το δωμάτιό μας.
Το Αργυρόκαστρο είναι μία πόλη, η οποία έχει χτιστεί πάνω σε 8 λόφους και έχει αρκετές γειτονιές όπου μπορείς να περπατήσεις και να θαυμάσεις τα πέτρινα σπίτια της, από τα πιο απλά, μέχρι τα αρχοντικά που πολλά από αυτά έχουν ιστορία 300 χρόνων πίσω τους. Πολλά πέτρινα κτίρια έχουν σωθεί, κάποια έχουν αναπαλαιωθεί, κάποια άλλα έχουν καταρρεύσει και πολλά περιμένουν κάποιον να τα συντηρήσει πριν καταρρεύσουν κι αυτά.
Εμείς για αρχή κινηθήκαμε στο κέντρο, με τα λίγα τουριστικά και άλλα μαγαζιά και αφήσαμε για την επόμενη ημέρα το κάστρο και τις πολλές ανηφορικές γειτονιές.
Ο κόσμος ήταν ελάχιστος, το ίδιο και οι τουρίστες, εντοπίσαμε 2-3 από τις ταβέρνες για τις οποίες διαβάσαμε κριτικές στο διαδίκτυο και δυστυχώς καθίσαμε στην Kujtim, που αν και ήταν no 1 στο trip advisor, εμείς φάγαμε κατά γενική ομολογία, απογοητευτικά άσχημα.
Γυρίσαμε σχετικά νωρίς στο δωμάτιό μας και κουρασμένοι πέσαμε για ύπνο. Ευτυχώς ο μουεζίνης μάλλον βαρέθηκε να πει την πρωινή προσευχή
και έτσι απολαύσαμε τον πρώτο ύπνο μας στην Αλβανία.
Έχει τύχει να δουλέψω αρκετά όλα αυτά τα χρόνια με Αλβανούς υπηκόους, όμως ελάχιστα είχα μάθει για τις ομορφιές της πατρίδας τους. Κυρίως οι συζητήσεις μας ήταν για την ζωή τους επί Χότζα και την αλλαγή μετά την πτώση του καθεστώτος.
Πριν από δύο χρόνια όμως, πέτυχα έναν σχετικά πιο νέο και πρόθυμο να μου μιλήσει για τα μέρη της χώρας που έχουν κάποιο τουριστικό ενδιαφέρον. Για τις νότιες περιοχές της πατρίδας του λοιπόν, μου μίλησε με πολύ πάθος για τους Άγιους Σαράντα και μία περιοχή που την λένε Μπλε μάτι ή Syri i Kalter στα Αλβανικά. Κρατώντας μικρό καλάθι λοιπόν, καθώς δεν είχα σχηματίσει την ίδια άποψη με αυτόν για τους Αγίους Σαράντα, αποφάσισα να ρισκάρω και να επισκεφτώ το Μπλε Μάτι, καθώς η παράκαμψη που θα έκανα από τον κεντρικό άξονα, ήταν μόνο μία ώρα, με την επιστροφή.
Αφού λοιπόν περάσαμε τα σύνορα – όπως είχα φανταστεί στο αντίθετο ρεύμα υπήρχε μεγάλη ουρά από μετανάστες που επέστρεφαν στην Ελλάδα – γεμίσαμε με καύσιμα και κάναμε το πρώτο συνάλλαγμα σε ένα ψιλικατζίδικο που βρισκόταν αμέσως μετά το τελωνείο. Λίγα χιλιόμετρα μετά, στρίψαμε στο χωριό Jorgucat και ακολουθήσαμε τον στενό ορεινό δρόμο για τους Αγίους Σαράντα. (Παραδόξως το Google maps μέχρι και σήμερα, για να πάω στο Μπλε μάτι με έστελνε από έναν μεγάλο κύκλο που περνούσε από το Δέλβινο, ενώ ο δρόμος που φαίνεται στον χάρτη είναι πολύ καλύτερος από αυτόν που πάει στο Δέλβινο και βεβαίως κατά πολλά πολλά χιλιόμετρα μικρότερος

Η άνοιξη κατά την γνώμη μου είναι η καλύτερη εποχή για road trip, καθώς η φύση βρίσκεται σε όλο της το μεγαλείο και μπορείς να θαυμάσεις όλη την παλέτα των χρωμάτων σε αυτήν. Μισή ώρα μετά, βρήκαμε την διασταύρωση για το Μπλε Μάτι – υπάρχει ταμπέλα που σε κατευθύνει.
Η διαδρομή:


Το Μπλε μάτι από ψηλά:

Μετά από λίγο συναντάς ένα φράγμα και το φυλάκιο για τα εισιτήρια όπου δεν υπήρχε κανείς εκεί - φαντάζομαι ότι το καλοκαίρι κάποιος θα υπάρχει, γιατί είδαμε πινακίδα με τιμές (100 lek το αυτοκίνητο και 50 το άτομο). Κινηθήκαμε για περίπου 2 χιλιόμετρα σε άσχημο χωματόδρομο, είπαμε όμως τελικά χαλάλι, γιατί αυτό που αντικρίσαμε μας άρεσε πάρα πολύ.





Το Μπλε μάτι, είναι η πηγή ενός ποταμού, η οποία όντως είναι μπλε και η φύση γύρω της ήταν αυτή την εποχή εξαιρετική. Λίγο πιο πάνω από αυτήν υπάρχει ένας ξενώνας με το εστιατόριο ακριβώς πάνω από το ποτάμι και λίγο πιο κάτω ακόμη ένα εστιατόριο.


Το καλοκαίρι σίγουρα κάποιοι θα κάνουν το μπάνιο τους εδώ, αυτή η εποχή δεν ήταν όμως η κατάλληλη για μπάνιο. Περπατήσαμε αρκετά στον χώρο, θαυμάσαμε αυτό που απλόχερα μας πρόσφερε η φύση και βρήκαμε ένα λιβάδι πιο κάτω, όπου και στρώσαμε για να φάμε ότι είχαμε κουβαλήσει μαζί μας, αφού ήταν ήδη περασμένο μεσημέρι.
Ένας τετράποδος φίλος που περίμενε υπομονετικά να φάει ότι περισσέψει.

Επόμενη στάση για εμάς ήταν το Αργυρόκαστρο, που το προσεγγίσαμε σχετικά γρήγορα. Η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε μπαίνοντας στην πόλη δεν μπορώ να πω ότι μας ενθουσίασε. Τα δωμάτιά μας ήταν όλα κεντρικά, όπου και τακτοποιηθήκαμε γρήγορα. Μετά από μία 2ωρη ξεκούραση, αποφασίσαμε να κάνουμε την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πόλη, πριν πέσει το σκοτάδι. Σημείο συνάντησης το μοναδικό τζαμί που σώθηκε από την καταστροφική μανία του καθεστώτος και βρισκόταν απέναντι από το δωμάτιό μας.

Το Αργυρόκαστρο είναι μία πόλη, η οποία έχει χτιστεί πάνω σε 8 λόφους και έχει αρκετές γειτονιές όπου μπορείς να περπατήσεις και να θαυμάσεις τα πέτρινα σπίτια της, από τα πιο απλά, μέχρι τα αρχοντικά που πολλά από αυτά έχουν ιστορία 300 χρόνων πίσω τους. Πολλά πέτρινα κτίρια έχουν σωθεί, κάποια έχουν αναπαλαιωθεί, κάποια άλλα έχουν καταρρεύσει και πολλά περιμένουν κάποιον να τα συντηρήσει πριν καταρρεύσουν κι αυτά.



Εμείς για αρχή κινηθήκαμε στο κέντρο, με τα λίγα τουριστικά και άλλα μαγαζιά και αφήσαμε για την επόμενη ημέρα το κάστρο και τις πολλές ανηφορικές γειτονιές.

Ο κόσμος ήταν ελάχιστος, το ίδιο και οι τουρίστες, εντοπίσαμε 2-3 από τις ταβέρνες για τις οποίες διαβάσαμε κριτικές στο διαδίκτυο και δυστυχώς καθίσαμε στην Kujtim, που αν και ήταν no 1 στο trip advisor, εμείς φάγαμε κατά γενική ομολογία, απογοητευτικά άσχημα.
Γυρίσαμε σχετικά νωρίς στο δωμάτιό μας και κουρασμένοι πέσαμε για ύπνο. Ευτυχώς ο μουεζίνης μάλλον βαρέθηκε να πει την πρωινή προσευχή