vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Ημέρα 4η : Άγιοι Σαράντα – Βουθρωτός
Έφτασε λοιπόν η τελευταία ημέρα του ταξιδιού μας. Δεν είχαμε προγραμματίσει και πολλά να κάνουμε αυτή την ημέρα, οπότε ξυπνήσαμε και ξεκινήσαμε λίγο πιο χαλαρά.
Πρώτα θα ξεκινούσαμε με μία σύντομη βόλτα στην πόλη των Αγίων Σαράντα, χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες, να πω την αλήθεια μου.
Η πόλη είναι αρκετά εκτεταμένη, χτισμένη αμφιθεατρικά πάνω από έναν κόλπο,
και από όσο την διασχίσαμε με το αυτοκίνητο, «εσωτερικά», δεν φάνηκε να έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φτάσαμε στο παραλιακό κομμάτι της, όπου εκτεινόταν ένας μεγάλος πεζόδρομος, γεμάτος καλοκαιρινά μαγαζιά που σιγά – σιγά ετοιμάζονταν για την καλοκαιρινή σεζόν.
Κάναμε μία μεγάλη βόλτα, δύο δασκάλες είχαν φέρει τα νήπια στην παραλία να παίξουν,
ενώ πιο κάτω, στο μικρό λιμανάκι με τις ψαρόβαρκες, οι ψαράδες έχουν βγάλει πάνω στην βάρκα την ψαριά τους και έχουν σχεδόν ξεπουλήσει.
Ψωνίσαμε μερικά δώρα και αναμνηστικά και σχεδόν μεσημέρι ετοιμαστήκαμε να φύγουμε.
Σε γενικές γραμμές το παραλιακό κομμάτι της πόλης είναι συμπαθητικό και ενδιαφέρον για μία βόλτα και καφέ, αυτήν όμως την εποχή και όχι το καλοκαίρι, όπου φαντάζομαι ότι θα γίνεται ένας μικρός πανικός από τους τουρίστες και τους λουόμενους. Γούστα είναι αυτά βέβαια, αλλά εγώ προσωπικά δεν συμπαθώ, πια, την μεγάλη φασαρία και πολυκοσμία.
Ο Βουθρωτός (ή το Βουθρωτό, δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη), βρίσκεται περίπου 20 χιλιόμετρα νότια από τους Αγίους Σαράντα, σε ένα λόφο με θέα το κανάλι Βιβάρι. Κατοικημένο από τα προϊστορικά χρόνια, υπήρξε έδρα ελληνικής πόλης και αργότερα χριστιανικής επισκοπής. Μετά από μια περίοδο υπό βυζαντινή διοίκηση και σύντομη κατοχή από τους Βενετούς, η πόλη εγκαταλείφθηκε στα τέλη του Μεσαίωνα λόγω χαμηλού και υγρού εδάφους. Ο σημερινός αρχαιολογικός χώρος αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Σύμφωνα με την κλασική μυθολογία, το Βουθρωτό ιδρύθηκε από τους πρόσφυγες μετά την άλωση της Τροίας — ο Έλενος, γιός του Πριάμου, φτάνοντας στην περιοχή θυσίασε έναν ταύρο, ο οποίος πληγωμένος κολύμπησε και πέθανε φτάνοντας στη στεριά. Το γεγονός ερμηνεύτηκε ως καλός οιωνός, και ο τόπος ονομάστηκε Βουθρωτός — τραυματισμένος ταύρος.
Φτάσαμε γρήγορα στον αρχαιολογικό χώρο, αφού κάναμε μία όμορφη διαδρομή. Η είσοδος στον χώρο είναι 700lek ή 6€, τα δε παιδιά κάτω των 8 (ή που δείχνουν κάπως έτσι) εισέρχονται δωρεάν.
Για τον αρχαιολογικό χώρο τι να πω!! Μου άφησε άριστες εντυπώσεις. Είναι κατ’ αρχάς ο πιο σκιερός αρχαιολογικός χώρος που έχω ποτέ επισκεφτεί. Καθ’ όλη την διάρκεια της περιήγησής μας, που δεν ήταν και μικρή, βρίσκεσαι κάτω από σκιά. Οπότε η διαδρομή είναι ευχάριστη, πόσο μάλλον αυτή την εποχή, με τις ανθισμένες κουτσουπιές και όλη αυτή την εντυπωσιακή κλίμακα του πράσινου στην φύση.
Ακολουθήσαμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι, περάσαμε από το αρχαίο θέατρο, το βαπτιστήριο, την βασιλική, την πύλη του λέοντα και καταλήξαμε στην κορυφή του λόφου, την ακρόπολη, όπου βρίσκεται και το ενετικό κάστρο. Από εκεί έχεις εξαιρετική θέα σε όλη την περιοχή γύρω.
Στο σημείο αυτό υπάρχει και το μικρό μουσείο στο οποίο παρουσιάζεται η πλούσια και περίπλοκη ιστορία του τόπου ανά τους αιώνες και δεν υπάρχει επιπλέον εισιτήριο για να το δεις.
Μεγάλη εντύπωση μου έκανε εκεί, το παρακάτω «αρχινισμένο» άγαλμα, στο οποίο έχει δοθεί η αρχική φόρμα, ο καλλιτέχνης έχει ξεκινήσει τις πτυχώσεις του χιτώνα, αλλά για κάποιο άγνωστο λόγο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Έτσι, σιγά – σιγά κατηφορίσαμε το μονοπάτι, για να συναντήσουμε όσους δεν ήθελαν να επισκεφτούν τον χώρο και έπιναν τον καφέ τους σε παρακείμενο κατάστημα.
Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, λογάριαζα να μείνουμε ακόμη ένα βράδυ στα Γιάννενα, σε συγγενείς και την επόμενη ημέρα να επιστρέψουμε ακολουθώντας το παραλιακό κομμάτι της Ηπείρου. Το αναθεματισμένο όμως μάτι, δεν έλεγε να βελτιωθεί κι έτσι αποφάσισα να επιστρέψω μαζί με τους υπόλοιπους στην βάση μας.
Η επιστροφή μας θα γινόταν από το συνοριακό πέρασμα στη Σαγιάδα. Για να φτάσουμε όμως εκεί χωρίς να κάνουμε κύκλο, έπρεπε να περάσουμε το μικρό κανάλι του Βιβαρίου, με μία περαταριά η οποία χωρούσε όλα κι όλα 4 στριμωγμένα αυτοκίνητα. Για να περάσεις απέναντι, έπρεπε να πληρώσεις 4 € για κάθε αυτοκίνητο (εμάς μας πήρε 3 λόγω γειτονίας). Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται κι ένα μικρό βενετσιάνικο κάστρο.
Έτσι, νωρίς το απόγευμα περάσαμε πολύ εύκολα και γρήγορα τα σύνορα, και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Ένα ακόμη ταξίδι μας έλαβε τέλος.
Ακολουθεί μικρός απολογισμός.
Έφτασε λοιπόν η τελευταία ημέρα του ταξιδιού μας. Δεν είχαμε προγραμματίσει και πολλά να κάνουμε αυτή την ημέρα, οπότε ξυπνήσαμε και ξεκινήσαμε λίγο πιο χαλαρά.
Πρώτα θα ξεκινούσαμε με μία σύντομη βόλτα στην πόλη των Αγίων Σαράντα, χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες, να πω την αλήθεια μου.
Η πόλη είναι αρκετά εκτεταμένη, χτισμένη αμφιθεατρικά πάνω από έναν κόλπο,

και από όσο την διασχίσαμε με το αυτοκίνητο, «εσωτερικά», δεν φάνηκε να έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φτάσαμε στο παραλιακό κομμάτι της, όπου εκτεινόταν ένας μεγάλος πεζόδρομος, γεμάτος καλοκαιρινά μαγαζιά που σιγά – σιγά ετοιμάζονταν για την καλοκαιρινή σεζόν.

Κάναμε μία μεγάλη βόλτα, δύο δασκάλες είχαν φέρει τα νήπια στην παραλία να παίξουν,

ενώ πιο κάτω, στο μικρό λιμανάκι με τις ψαρόβαρκες, οι ψαράδες έχουν βγάλει πάνω στην βάρκα την ψαριά τους και έχουν σχεδόν ξεπουλήσει.



Ψωνίσαμε μερικά δώρα και αναμνηστικά και σχεδόν μεσημέρι ετοιμαστήκαμε να φύγουμε.


Σε γενικές γραμμές το παραλιακό κομμάτι της πόλης είναι συμπαθητικό και ενδιαφέρον για μία βόλτα και καφέ, αυτήν όμως την εποχή και όχι το καλοκαίρι, όπου φαντάζομαι ότι θα γίνεται ένας μικρός πανικός από τους τουρίστες και τους λουόμενους. Γούστα είναι αυτά βέβαια, αλλά εγώ προσωπικά δεν συμπαθώ, πια, την μεγάλη φασαρία και πολυκοσμία.
Ο Βουθρωτός (ή το Βουθρωτό, δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη), βρίσκεται περίπου 20 χιλιόμετρα νότια από τους Αγίους Σαράντα, σε ένα λόφο με θέα το κανάλι Βιβάρι. Κατοικημένο από τα προϊστορικά χρόνια, υπήρξε έδρα ελληνικής πόλης και αργότερα χριστιανικής επισκοπής. Μετά από μια περίοδο υπό βυζαντινή διοίκηση και σύντομη κατοχή από τους Βενετούς, η πόλη εγκαταλείφθηκε στα τέλη του Μεσαίωνα λόγω χαμηλού και υγρού εδάφους. Ο σημερινός αρχαιολογικός χώρος αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.


Σύμφωνα με την κλασική μυθολογία, το Βουθρωτό ιδρύθηκε από τους πρόσφυγες μετά την άλωση της Τροίας — ο Έλενος, γιός του Πριάμου, φτάνοντας στην περιοχή θυσίασε έναν ταύρο, ο οποίος πληγωμένος κολύμπησε και πέθανε φτάνοντας στη στεριά. Το γεγονός ερμηνεύτηκε ως καλός οιωνός, και ο τόπος ονομάστηκε Βουθρωτός — τραυματισμένος ταύρος.


Φτάσαμε γρήγορα στον αρχαιολογικό χώρο, αφού κάναμε μία όμορφη διαδρομή. Η είσοδος στον χώρο είναι 700lek ή 6€, τα δε παιδιά κάτω των 8 (ή που δείχνουν κάπως έτσι) εισέρχονται δωρεάν.
Για τον αρχαιολογικό χώρο τι να πω!! Μου άφησε άριστες εντυπώσεις. Είναι κατ’ αρχάς ο πιο σκιερός αρχαιολογικός χώρος που έχω ποτέ επισκεφτεί. Καθ’ όλη την διάρκεια της περιήγησής μας, που δεν ήταν και μικρή, βρίσκεσαι κάτω από σκιά. Οπότε η διαδρομή είναι ευχάριστη, πόσο μάλλον αυτή την εποχή, με τις ανθισμένες κουτσουπιές και όλη αυτή την εντυπωσιακή κλίμακα του πράσινου στην φύση.

Ακολουθήσαμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι, περάσαμε από το αρχαίο θέατρο, το βαπτιστήριο, την βασιλική, την πύλη του λέοντα και καταλήξαμε στην κορυφή του λόφου, την ακρόπολη, όπου βρίσκεται και το ενετικό κάστρο. Από εκεί έχεις εξαιρετική θέα σε όλη την περιοχή γύρω.





Στο σημείο αυτό υπάρχει και το μικρό μουσείο στο οποίο παρουσιάζεται η πλούσια και περίπλοκη ιστορία του τόπου ανά τους αιώνες και δεν υπάρχει επιπλέον εισιτήριο για να το δεις.
Μεγάλη εντύπωση μου έκανε εκεί, το παρακάτω «αρχινισμένο» άγαλμα, στο οποίο έχει δοθεί η αρχική φόρμα, ο καλλιτέχνης έχει ξεκινήσει τις πτυχώσεις του χιτώνα, αλλά για κάποιο άγνωστο λόγο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Έτσι, σιγά – σιγά κατηφορίσαμε το μονοπάτι, για να συναντήσουμε όσους δεν ήθελαν να επισκεφτούν τον χώρο και έπιναν τον καφέ τους σε παρακείμενο κατάστημα.




Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, λογάριαζα να μείνουμε ακόμη ένα βράδυ στα Γιάννενα, σε συγγενείς και την επόμενη ημέρα να επιστρέψουμε ακολουθώντας το παραλιακό κομμάτι της Ηπείρου. Το αναθεματισμένο όμως μάτι, δεν έλεγε να βελτιωθεί κι έτσι αποφάσισα να επιστρέψω μαζί με τους υπόλοιπους στην βάση μας.
Η επιστροφή μας θα γινόταν από το συνοριακό πέρασμα στη Σαγιάδα. Για να φτάσουμε όμως εκεί χωρίς να κάνουμε κύκλο, έπρεπε να περάσουμε το μικρό κανάλι του Βιβαρίου, με μία περαταριά η οποία χωρούσε όλα κι όλα 4 στριμωγμένα αυτοκίνητα. Για να περάσεις απέναντι, έπρεπε να πληρώσεις 4 € για κάθε αυτοκίνητο (εμάς μας πήρε 3 λόγω γειτονίας). Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται κι ένα μικρό βενετσιάνικο κάστρο.


Έτσι, νωρίς το απόγευμα περάσαμε πολύ εύκολα και γρήγορα τα σύνορα, και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Ένα ακόμη ταξίδι μας έλαβε τέλος.
Ακολουθεί μικρός απολογισμός.