go2dbeach
Member
- Μηνύματα
- 6.032
- Likes
- 9.900
- Επόμενο Ταξίδι
- Λατινική Αμερική
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Συνεχίσαμε προς Rio San Juan. Η διαδρομή απίθανη! Χιλιόμετρα ηλιόλουστες ακτές που σκάνε δυνατά κύμματα, που και που ψαροχώρια σε χαρούμενη γκάμα χρωμάτων, παστέλ casitas πάνω στο δρόμο, πάγκοι με φρούτα, ατελείωτα δάση με κοκοφοίνικες, φυτείες ανανά..Πράσινο παντού που φτάνει μέχρι την αμμουδιά.

Επόμενη στάση ήταν η playa Grande, η οποία με είχε εντυπωσιάσει το 2003: "Playa Grande! Μια παραλια που κοβει την ανασα! Μαθαινω ότι υπαρχουν σχεδια για…αναπτυξη της περιοχης οποτε οσοι προλαβουν να τη δουν πριν ‘αναπτυχθει’ θα είναι τυχεροι. Συντομα δε θα υπαρχουν οι ντοπιες ψησταριες να ψηνουν ψαρια , τηγανιτες μπανανες και pan de coco αναμεσα στα ψηλα δεντρα , τα τραπεζακια και τους πολυχρωμους παγκους με φαγητο κατω από τον παχυ ισκιο."
Η αλήθεια είναι οτι δεν έχει αναπτυχθεί φοβερά, αλλά οι ψησταριές με τις κυριούλες να μαγειρεύουν δεν υπάρχουν. Υπάρχουν όμως κάποιες ανέσεις, όπως μεγάλο πάρκινγκ με φύλακες, τουαλέτες και ντους. Ομπρέλες και ξαπλώστρες προς ενοικίαση, πάγκοι να κάνεις ψώνια από σουβενίρ μέχρι παρεό και μπλουζάκια και καλύβες-εστιατόρια στο γνωστό στυλ καραιβικής να σερβίρουν φρεσκοψημένα ψάρια.
Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία και την ευτυχία να φάνε πάνω στην άμμο, με το προσωπικό των μαγαζιών να τοποθετεί το τραπέζι σου στο σημείο που θα ζητήσεις.

Η παραλία είναι εντυπωσιακή με τα απόκρημνα βράχια κατάφυτα να πέφτουν στα κρυστάλλινα νερά τα οποία όμως σήμερα είναι ταραγμένα, με μια κατακόκκινη σημαία να δηλώνει οτι είναι επικίνδυνο να κολυμπήσεις.

Όσες παρέες ήταν στην παραλία καθόντουσαν έξω κάτω από τα δέντρα ή στον ήλιο για να αποκτήσουν τροπικό μαύρισμα.

Οι σερβιτόροι κατέβαιναν με δροσιστικά ποτά στους δίσκους και φυσικά δυνατή μουσική έπαιζε από τα ηχεία του μπαρ.

Η playa Grande που όπως λέει και το όνομα της είναι η μεγαλύτερη της βόρειας ακτής, συχνά φιγουράρει σε λίστες με τις καλύτερες παραλίες στον κόσμο και όχι άδικα. Ακόμα και αγριεμένη που την είδαμε, η ομορφιά της ήταν απαράλαχτη με τότε που την είδα στις καλές της.

Μπορείς να περπατήσεις πιο πέρα και να απομακρυνθείς από το σημείο που βρίσκονται τα μαγαζιά και να απολαύσεις το υπερθέαμα μόνος σου. Η απαλή χρυσαφένια άμμος είναι κατάφυτη και οι λοφίσκοι που την περιβάλλουν πνίγονται στο πράσινο και στους φοίνικες δίνοντας τροπική πινελιά στη "Μεγάλη παραλία".
Η διπλανή παραλία είναι η playa Preciosa, στην οποία πας ένα μονοπάτι δίπλα από το πάρκινγκ περνώντας μέσα από το δάσος. Εδώ δεν έχει μαγαζιά, μπαρ, ξαπλώστρες και μουσική-εκτός αν κατέβει καμιά παρέα Δομινικανών, οπου σίγουρα θα έχουν μαζί το κομοδίνο τους! Είναι στο ίδιο στυλ με την playa Grande, πιο μικρή, αλλά πανέμορφη, ήσυχη και απομονωμένη χωρίς καθόλου κόσμο. Είχε όμως τον ίδιο αέρα και κύμματα.

Φύγαμε για Rio San Juan, στο οποίο δεν είχα δώσει καν σημασία τότε. Ήταν ένα ψαροχώρι αφιερωμένο στο ψάρεμα, την κτηνοτροφία και τη γεωργία, αλλά σήμερα (έκπληξη) ο τουρισμός αποφέρει πιο πολλά οικονομικά. Η περιοχή που είναι γνωστή σαν costa verde, είναι διαδοχικά κολπάκια με απίθανα τιρκουάζ νερά, έχει αρχίσει να τραβάει τους λάτρεις της φύσης και των παραλιών.
Ακριβώς στην είσοδο του Rio San Juan, βρίσκεται η μεγάλη ατραξιόν της περιοχής η laguna grigri.

Αρχικά εδώ υπήρχε μια φυσική πηγή και ένα ρυάκι που κατέβαινε μέχρι τη θάλασσα, αλλά μετά από σεισμό το 1958, αναδύθηκε το υπόγειο νερό και δημιουργήθηκε η λιμνοθάλασσα γριγρι. Κάτοικοι και ψαράδες της περιοχής αράζουν τις βάρκες τους εδώ για φυσική προστασία.

Σήμερα είναι ένα από τα σημαντικότερα καταφύγια πουλιών της χώρας αλλά και άλλων υδρόβιων ζώων που ζουν μέσα στα μανγκρόβια που υπάρχουν σε αφθονία. Νοικιάσαμε μια βάρκα και κατεβήκαμε μέσα από τα στενά κανάλια, καταλήγοντας στη θάλασσα. Κάναμε στάση στην Cueva de Las Golondrinas, μια σπηλιά που κατοικείται από εκατοντάδες χελιδόνια.

Στη διαδρομή είδαμε πολλά πουλιά και μάθαμε από το βαρκάρη οτι γριγρι ονομάζονται τα δέντρα της περιοχής και από αυτά πήρε η λιμνοθάλασσα το όνομα της. Η κατάβαση μέσα από λαβύρινθους με πυκνά μανγρόβια μέχρι τη θάλασσα και η επιστροφή διαρκεί μισή ώρα.

Είναι μια όμορφη βόλτα ειδικά για τους λάτρεις της φύσης και των πουλιών, η οποία βόλτα περιλαμβάνει βουτιές σε διπλανά κολπάκια και καταλήγει στην Playa Caletón. Όχι σήμερα όμως, αφού όταν βγήκαμε στον ωκεανό η θάλασσα ήταν αγριεμένη και πήραμε το δρόμο της επιστροφής χωρίς βουτιά..

Ποιός είπε χωρίς βουτιά? Αυτά δε γίνονται! Αφού δεν πήγαμε στην Playa Caletón δια θαλάσσης, θα πάμε δια ξηράς! Οδηγήσαμε δύο χιλιόμετρα προς το δρόμο της επιστροφής. Από το σημείο που αφήνεις το αυτοκίνητο καταλαβαίνεις οτι η παραλία είναι σούπερ! Σε προϊδεάζουν οι καμπίνες των ψαράδων, φτιαγμένες στο γνωστό στυλ της καραιβικής, που έχουν μετατραπεί σε πολύχρωμα ταβερνεία μέσα στα δέντρα που ετοιμάζουν κάθε λογής ψαρομεζέδες για τους επισκέπτες.

Επιτέλους η θάλασσα αρκετά πιο ήρεμη,αφού μια βραχονησίδα στα ανοιχτά και κατά μήκος της, κόβει κάπως τα κύμματα,

και η παραλία είναι αρκετά κλειστή. Και τι παραλία!


Άνετη, πλατιά, με τραπεζάκια κάτω από δέντρα με παχύ ίσκιο, με καθαρά σμαραγδί νερά. Βραχώδεις χαμηλοί λόφοι με πλούσια βλάστηση περιβάλλουν αυτό το αμμώδες μισοφέγγαρο που είναι διάσπαρτο με δέντρα για άφθονη σκιά και βραχώδεις σχηματισμούς στις άκρες της, με τα λευκά σμιλεμένα πρόσωπα των αρχηγών Taino στη σειρά να ξεχωρίζουν.

Οι ντόπιοι λένε οτι ο λευκός πηλός απεικονίζει τις ψυχές των νεκρών Tainos να σκαρφαλώνουν κατά μήκος της ακτογραμμής από τα βάθη του ωκεανού όπου πετάχτηκαν τα σώματά τους.
Απέναντι στη βραχονησίδα, άλλο ένα λευκό άγαλμα φαίνεται σα να βγήκε από τη θάλασσα και να σκαρφαλώνει στο βράχο με τη σημαία της Δομινικανής Δημοκρατίας.

Παρόλο που ο ντόπιος καλλιτέχνης που τα έφτιαξε, το έκανε για να τιμήσει τους προγόνους, αυτό με τα κομμένα κεφαλάκια στη σειρά δεν το βρήκα και πολύ ωραίο η αλήθεια είναι..
Τέλος πάντων η παραλία είναι υπέροχη, δεν έλεγα να βγω από τη θάλασσα και το όλο σκηνικό έγινε ακόμα πιο ωραίο με την παγωμένη piña colada και τον κιθαρωδό που μου τραγούδησε ένα τραγούδι του Jose jose (μεξικάνικο προτίμησε και ο Δομινικανός)!

Από τη σημερινή εκδρομή και τα τόσα πολλά μέρη που είδαμε, μου έμεινε η διαδρομή με το αυτοκίνητο, που τη βρήκα συναρπαστική όπως και τότε στο πρώτο μου ταξίδι.

Η βόρεια ακτογραμμή της Δομινικανής Δημοκρατίας είναι μαγευτική και ανέγγιχτη στο μεγαλύτερο μέρος της. Πυκνά δάση καλύπτουν τις ακτές, εκατοντάδες λεπτά, ψηλά φοινικόδεντρα οριοθετούν την παραλία βάζοντας φρένο στη ζούγκλά που κατρακυλά από τα βουνά σε πυκνά πράσινα κύμματα μέχρι που συναντά την αμμουδιά. Νιώθεις οτι η φύση προσπαθεί, δουλεύει υπερωρίες για να ανακτήσει τα χαμένα της εδάφη από τους ανθρώπους. Μακάρι να το καταφέρει..
Last edited: