Άγιος Δομήνικος Ξαναπάμε Άγιο Δομίνικο

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική

Playa El Rincon 2003:

009.jpg


"Σκεφτηκα οτι ηταν ο πιο ωραιος δρομος που περπατησα ποτε!
Σκεφτηκα οτι δεν ηθελα να φυγω!
Σκεφτηκα οτι αυριο θα ερχομουν ξανα!
Σκεφτηκα οτι υπαρχουν πολλοι λογοι που δακρυζουν οι ανθρωποι...αλλα για μια παραλια??

Playa El Rincon 2022 (φωτο στο ίδιο σημείο ακριβώς):

Snapshot_38.png


Σκέφτηκα οτι ήρθαμε σε λάθος παραλία!
Σκέφτηκα οτι η παραλία ήταν η σωστή, αλλά το λάθος ήταν που ξαναήρθα.
Σκέφτηκα να μη χαλάσω τη μέρα της υπόλοιπης παρέας που τους άρεσε πολύ εδώ..
Η αλήθεια είναι οτι κι αυτή τη φορά κρατιόμουν να μη δακρύσω, αλλά για τελείως διαφορετικό λόγο.

Ξημέρωσε άλλη μια υπέροχη μέρα στη χερσόνησο Σαμανά και μετά τη χθεσινή αρκετά μακρινή μας εκδρομή, αποφασίστηκε να πάμε μέσα στα όρια της χερσονήσου. Η Ρινκόν ήταν το όνειρό μου για να επιστρέψω μια μέρα ξανά στο νησί, οπότε ξεκινήσαμε για εκεί.
Η διαδρομή ήταν υπέροχη, ανεβοκατεβαίνεις καταπράσινα βουνά και λοφίσκους, φτάνεις στην πρωτεύουσα της χερσονήσου Santa Bárbara de Samaná και συνεχίζεις δίπλα από παραλιακά ψαροχώρια και έρημες παραλίες μέχρι που φτάνεις στη διασταύρωση για Las Galleras.

Snapshot_70.png


Εκεί υπάρχει η δυναντότητα να πας στο χωριό και να συνεχίσεις με βάρκα για την παραλία. Εμείς αποφασίσαμε να πάμε με το αυτοκίνητο. Το τελικό κομμάτι του δρόμου δεν είναι πολύ καλό, αλλά σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη φορά που είχα έρθει. Τότε μπήκαμε σε ποτάμια με το αυτοκίνητο για να περάσουμε απέναντι, άλλοτε περιμέναμε υπομονετικά να τελειώσει η παρέλαση από κότες, γουρούνια και γελάδια που περπατούσαν στη μέση του δρόμου. Τώρα μεγάλο κομμάτι έχει άσφαλτο και περισσότερη κίνηση από αυτοκίνητα. Όταν φτάσαμε έπαθα σοκ με το πόσα πολλά αυτοκίνητα ήταν ήδη παρκαρισμένα κάτω από τα δέντρα. Εκεί άραζαν και κάτι τύποι σε ρόλο παρκαδόρου, δε ζητούσαν λεφτά, απλά ρύθμιζαν την...κυκλοφορία και σου έδειχναν πού να παρκάρεις.

P3130180 (2).JPG


Είχαμε έρθει στο σημείο που εκβάλει ο ποταμός Caño Frio. Εδώ βγαίνοντας από τη ζούγκλα πλαταίνει, γίνεται σα λιμνούλα και γινόταν της τρελλής. Δύο συστάδες κοκοφοίνικες είχαν καταληφθεί από ντόπιους που είχαν απλώσει όσο οικιακό εξοπλισμό μπόρεσαν να κουβαλήσουν με τα αυτοκίνητα.

DSC03442.JPG



DSC03443.JPG


Τα παιδιά έπαιζαν ένα περίεργο παιχνίδι στην άμμο.

Snapshot_66.png


Σε αυτό το κομμάτι της παραλίας φύσαγε αρκετά και είχε κύμα, οπότε οι ντόπιοι προτίμησαν να κατασκηνώσουν δίπλα στο ποτάμι και να κολυμπήσουν σε αυτό, παρόλο που το νερό είναι -όπως προδίδει και το όνομα του- κρύο.
Αν ερχόμουν για πρώτη φορά, σίγουρα θα μου άρεσε η όλη φάση, αλλά τώρα δε μπορούσα να μην κάνω τη σύγκριση με τότε..

Θυμόμουν τα παιδιά του διπλανού χωριού να πηδάνε από τα δέντρα σε διαγωνισμό καλύτερης βουτιάς. Θυμόμουν γαιδουράκια φορτωμένα με καρύδες και μπανάνες να διασχίζουν το ποτάμι. Θυμόμουν τη μαντάμ να τηγανίζει μπανάνες και καρυδόψωμα στην παραλία κι εμείς να τρώμε κάτω από το γαλάζιο μουσαμά όλοι μαζί, καμιά δεκαριά ξένοι και ντόπιοι.
Φωτο 2003:

401509_2389f9bdb32831d71fea5e98e8830bdf.png


2022:

Snapshot_64.png



Τώρα είχε πολύ περισσότερο κόσμο, ντόπιους ως επί το πλείστον, πράγμα που με παραξένεψε γιατί η παραλία διαφημίζεται ως μια από τις καλύτερες στον κόσμο προσελκύοντας πολύ τουρισμό. Βέβαια λίγο αργότερα θα καταλάβαινα το γιατί..τα πούλμαν (ναι, σωστά διαβάσατε), τα πούλμαν που έρχονται εδώ, τους πάνε στη άλλη μεριά της παραλίας. Σε τούτη την πλευρά έχει πιο πολύ αέρα, κύμα και βγάζει φύκια, το νερό του ποταμού είναι παγωμένο και φαίνεται να το προτιμούν μόνο οι ντόπιοι. Επίσης στην άλλη πλευρά έχει ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Συνήθως δε με ενοχλεί να έχει κάπου ντόπιους, ίσα ίσα μου αρέσει αυτός ο χαμός, οι φωνές τους, το να χορεύουν και να γελάνε στην παραλία... Τώρα όμως όλο αυτό το πλαστικό καρεκλοτράπεζο, τα μουσικά κομοδίνα, τα φορητά ψυγεία, τα κεφτεδάκια στα τάπερ, με ενοχλούσαν... Η ίδια κατάσταση στην playa Dominicus μου φάνηκε διασκεδαστική, αλλά εδώ δεν ταίριαζε. Ίσως όλα αυτά να είναι δικαιολογίες και απλά να κατάλαβα οτι το μέρος που είχα αγαπήσει είχε αλλάξει πάρα πολύ και αυτό μου δημιουργούσε εκνευρισμό.

Snapshot_44.png


Θα μου πεις, αν δε σου αρέσει να φύγεις κυρία μου, να πας αλλού. Αυτό και έκανα. Περπάτησα όλα τα 2,5 χιλιόμετρα παραλιακά και έφτασα στην άλλη άκρη που περίμενα να με αποζημιώσει. Εντάξει περίμενα οτι θα είχε αλλάξει κάπως, αλλά δεν περίμενα αυτή την καταστροφή.

Η άμμος έχει ως επί το πλείστον ξεπλυθεί και οι φοίνικες...πάνε, εξαφανίστηκαν σε μεγάλο ποσοστό, τουλάχιστον οι 2-3 πρώτες σειρές πάνω στην παραλία.

Snapshot_45.png


Έλεγα στην παρέα οτι εδώ η ακτογραμμή πνιγόταν στους φοίνικες και τα δεκάδες πεσμένα κουφάρια τους και οι κομμένοι κορμοί τους ήταν εκεί στην παραλία σαν απόδειξη των λόγων μου.
Κάποιοι είπαν ότι έφταιγε ένας τυφώνας που πέρασε και κατέστρεψε μεγάλο μέρος του φοινικόδασους. 'Αλλοι οτι τους κόβουν επίτηδες. Δεν ξέρω ποιά είναι η αλήθεια - μάλλον και τα δύο - αλλά η αλλαγή του τοπίου ήταν θλιβερή.
Ιδού το πριν και το μετά

098.jpg



_MG_6016.jpg



Τώρα επειδή μπορεί να διαβάζουν μελλοντικοί ταξιδιώτες, πρέπει να πω οτι είμαι άρρωστη με τους κοκοφοίνικες και την πρώτη φορά που βρέθηκα εδώ, η παραλία πνιγόταν στα φοινικόδεντρα, ήταν ο παράδεισος μου. Η καλύτερη παραλία για να πάρει δεκάρι, θα πρέπει να έχει κοκοφοίνικες, αλλιώς εννέα και πολύ της είναι. Έχω κι εγώ τα θέματα μου! Αυτό σημαίνει οτι όποιος πάει για πρώτη φορά, μάλλον θα βρει την παραλία όμορφη - απόδειξη η υπόλοιπη παρέα μου που την είδαν για πρώτη φορά και τους άρεσε πολύ. Τα νερά είναι ακόμα υπέροχα, τυρκουάζ, με καλή ορατότητα και τα γύρω βουνά καταπράσινα.
Απλά εγώ είχα δει αυτό:

003.jpg


Και τώρα είδα αυτό (φωτο στο ίδιο σημείο) :

Snapshot_52.png


Επίσης τα αυτοκίνητα, οι γουρούνες, τα πούλμαν που ήταν σκόρπια παρκαρισμένα σε σημεία που ήταν πήχτρα στους κοκοφοίνικες κάποτε, ε, με στενοχωρούσε η όλη εικόνα. Εδώ που κατέβαιναν αγελάδες, μοσχαράκια και μωρά γουρουνάκια, τώρα είχε ομπρελοκάτάσταση..
πριν:

402098_43821dd43e819c159fb8db18b7d428de.png


μετά :

Snapshot_54.png


πριν:

004.jpg


μετά (ίδιο σημείο πάντα):

Snapshot_44 (2).png


Η στάθμη της θάλασσας ανέβηκε, η αμμουδιά έχει συρρικνωθεί, και οι ξαπλώστρες έφτασαν στο δρόμο σχεδόν. Πίσω από τις ξαπλώστρες και πάνω από τα κεφάλια των λουόμενων στον υπερυψωμένο χωματόδρομο, παρκάρουν ή πηγαινοέρχονται μηχανάκια και αυτοκίνητα.

IMG_20220313_134507.jpg


Σε κάποιους μπορεί να φανώ υπερβολική, αλλά μερικές φωτο από το ίδιο σημείο πριν και μετά δείχνουν την αλλαγή και μάλλον δικαιολογούν το σοκ που έπαθα.
2003:

007 (2).JPG


2022:

_3130204 (2).jpg


2003:

010.jpg


2022:

rincon.jpg


Βρήκαμε ένα σημείο που ήταν λίγο καλύτερο, που δεν είχαν ξηλωθεί όλοι οι κοκοφοίνικες - ακόμα - μακριά από ξαπλώστρες και φασαρία και περάσαμε την υπόλοιπη μέρα εδώ.

Snapshot_57.png


Σταμάτησα τη γκρίνια για χάρη της παρέας, αλλά η ματιά μου έπεφτε στους δύο μπροστινούς κοκοφοίνικες που στέκουν με το ζόρι στις σκαμένες ρίζες τους, με τους κομμένους κορμούς δίπλα τους να δείχνουν τη μοίρα που θα έχουν και οι ίδιοι.
Στο μυαλό μου γυρνούσαν οι στίχοι των Eagles: You call some place paradise, kiss it goodbye..



 
Last edited:

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Snapshot_66.png

Καθισμένη στο Saona cafe παρατηρώ ότι όσο κι αν άλλαξε το Bayahibe- και άλλαξε πολύ- παραμένει πανέμορφο και κινείται γενικά σε χαλαρούς ρυθμούς, εκτός από ένα μισάωρο το πρωί και άλλο ένα το απόγευμα. Είναι τα μισάωρα που φέρνουν τα πούλμαν τους τουρίστες από τα ξενοδοχεία της Πούντα κάνα και της Λα Ρομάνα μέχρι να επιβιβαστούν στα σκάφη που τους περιμένουν.
IMG_20220307_084739.jpg

Από δω θα τους μεταφέρουν στο Σαόνα ή στο Καταλίνα και ίδια βαβούρα επικρατεί κατά τις 5-6 το απόγευμα που επιστρέφουν.
Snapshot_64.png

Τουρίστες δεν έχει παρά ελάχιστους που να μένουν εδώ, η πλειοψηφία των επισκεπτών βλέπει το χωριό και τα γαλαζοπράσινα νερά του σαν την αφετηρία των εκδρομών προς τα νησιά Σαόνα και Καταλίνα.
GOPR2289.jpg

Όταν φύγουν βάρκες, καταμαράν και εκδρομείς, τα πιτσιρίκια του χωριού μετά το σχολείο παίζουν στη μικρή παραλία.
Snapshot_68.png

Εννοείται οτι ο χωματόδρομος που θυμόμουν δεν υπάρχει πια, όλο το χωριό έχει πλακόστρωτα δρομάκια, ακόμα και στα πιο πίσω στενά, μικρά πάρκα έχουν διαμορφωθεί κατά μήκος του παραλιακού δρόμου
Snapshot_44.png

ενώ ο κεντρικός δρόμος που οδηγεί στο χωριό καταλήγει σε ένα τεράστιο πάρκινγκ που τα πρωινά γεμίζει εκδρομικά τουριστικά λεωφορεία.
Snapshot_46.png

Η καλύβα-ταβέρνα που δε μπορούσα να παραγγείλω και μπήκα στην κουζίνα να δείξω τι θα φάμε, τώρα πια είναι πιτσαρία και η διπλανή της καλύβα-ταβέρνα έχει γίνει dive center
Snapshot_65.png

ενώ κάποιες άλλες καλύβες έχουν προστεθεί και δουλεύουν ως σουβενίρ σοπ.
IMG_20220320_161142.jpg

Η παραλία του που έπλεαν λίγες βάρκες και κολυμπούσαν μικροί και μεγάλοι, τώρα πνίγεται στα πλεούμενα και τα λιγοστά καταμαράν που τότε άραζαν στα ανοιχτά και σε μετέφεραν με μικρότερες βάρκες για επιβίβαση, τώρα αράζουν στις τσιμεντένιες προβλήτες. Αυτές έχουν φτιαχτεί από τη μία πλευρά της Punta de Bayahibe, μια βραχώδης μικρή χερσόνησος γνωστή και ως La Ensenada.
Snapshot_67.png

Η δημόσια παραλία για τους ντόπιους έχει μεταφερθεί λίγο πιο δίπλα, μπροστά από το εστιατόριο Kukka και πολλές φορές λένε και την παραλία έτσι. Εδώ υπάρχει μόνο ένα all inclusive ξενοδοχείο στο δυτικό άκρο της παραλίας και η υπόλοιπη είναι σπαρμένη με κοκοφοίνικες, αιώρες, ξαπλώστρες πάγκους που πουλάνε φρέσκα φρούτα και τραπεζάκια από τα ντόπια εστιατόρια. Η θάλασσα είναι αρκετά ρηχή με διάφανα νερά και ύφαλο σε μικρή απόσταση αν και δεν είναι κάτι το φοβερό. Η περιοχή έχει αρκετή βλάστηση και σκιά. Κάτω από ένα κοκοφοίνικα βλέπεις απέναντι όλο το λιμανάκι του Bayahibe με πολύχρωμες βάρκες και καταμαράν αγκυροβολημένα.
Snapshot_70.png

Στην Kukka beach ήρθαμε με το αυτοκίνητο στο γυρισμό από μακρινή εκδρομή για μια απογευματινή βουτιά. Πίσω από τα μαγαζιά έχει χώρο πάρκινγκ, αλλά και με τα πόδια παραλία-παραλία έρχεσαι εύκολα και ευχάριστα να τονίσω εγώ, αφού την τελευταία μέρα στο νησί πέρασα για αποχαιρετισμό!
Snapshot_52.png

Εννοείται ότι τα Σάββατα έχει πολύ κόσμο ενώ τις Κυριακές γίνεται χαμός από ντόπιους που κατεβαίνουν με τις οικογένειες τους (και είναι μεγάλες οι οικογένειες τους) οι οποίοι ειναι εξωστρεφείς, κεφάτοι,χαλαροί και πολύ φιλικοί άνθρωποι.
Τα πάντα στο Bayahibe πλημμυρίζουν από χρώμα και μουσική και γενικά είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε 'ψαροχώρι της καραιβικής'. Αν περπατήσεις στα πιο μέσα δρομάκια θα δεις τα ξύλινα σπιτάκια των ντόπιων βαμμένα στα έντονα παστέλ χρώματα, αυτά τα casas tipicas που φωνάζουν καραιβική.
Snapshot_42.png

Μπορεί να έχει αναπτυχθεί αρκετά αλλά τα τσαμπιά μπανάνες και οι ανανάδες που κρέμονται στα μανάβικα τους, και τα τρίκυκλα που σε καλούν για ένα παστελίτο ή μια τηγανιτή εμπανάδα, διατηρούν ακόμα τη γεύση εκείνου του παλιού Δομίνικου. Οι κανταδόροι που περνούσαν τα βράδια από το Barcobar μου θύμιζαν και τον ήχο εκείνου του παλιού Δομίνικου.
Snapshot_54.png
 

turms

Member
Μηνύματα
2.072
Likes
2.836
Επόμενο Ταξίδι
ΔΝΤ;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Σκι στην Παταγονια
αν δεν κανω λαθος απο την αρχικη ιστορια σου μου μπηκε η ιδεα και πηγα και εγω το 2007....το οτι περασαν 15 χρονια απο τοτε μου φαινεται απιστευτο....δεν τολμω να μπω να δω φωτογραφιες ομως πως ειναι η Σαμανα σημερα...
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Εγώ που πήγα μετά από 19 χρόνια να δεις σοκ που έπαθα. Θα συνεχίσω την ιστορία σιγά σιγά και θα βάζω φωτο πριν και μετά όπως έκανα και με το Bayahibe.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
DSC03293 (3).jpg

Playa Dominicus ονομάζεται η πιο εντυπωσιακή παραλία της νοτίου ακτογραμμής με τιρκουάζ νερά, λευκή φίνα άμμο και φοβερή βλάστηση να την πλαισιώνει. Το κακό είναι οτι μεγάλο κομμάτι της έχουν καταλάβει μεγάλα ξενοδοχεία που έχουν τοποθετήσει φύλακες στην παραλία και σε ενημερώνουν οτι δε μπορείς να καθίσεις στις ξαπλώστρες πλην του κομματιού που παραμένει δημόσιο. Φυσικά μπορείς να περπατήσεις παραλιακά και να βουτήξεις σε όποιο σημείο θέλεις, αλλά όλο αυτό με τα ξενοδοχεία είναι εκνευριστικό. Δυστυχώς θυμόμουν το μέρος όπως ήταν τότε, όταν είχα πρωτοέρθει, που δεν υπήρχε καν δρόμος, ούτε όλα αυτά τα ξενοδοχεία. Tροπικό δάσος κυριαρχούσε στο τοπίο και η παραλία πνιγόταν στους φοίνικες.
Snkapshot_49.png

Αν δεν έχουν διαλύσει το σύμπαν οι αλυσίδες ξενοδοχείων είναι γιατί από κει και πέρα η περιοχή είναι προστατευόμενη, μέρος του εθνικού πάρκου del este, ή Cotubanama όπως το λένε σήμερα προς τιμήν του αρχηγού των Τάινο που αντιστάθηκε στους Ισπανούς κατακτητές. Σήμερα αντιστέκεται στους κάθε εθνικότητας κατακτητές που το πολιορκούν και αν τελικά ο αρχηγός -πολεμιστής Cotubanama έχασε και σκοτώθηκε,εύχομαι το ομώνυμο εθνικό πάρκο να τα καταφέρει να μείνει ανεξάρτητο και οι κάθε λογής κονκισταδόρες να μην πατήσουν άλλο από τα εδάφη του. Ήδη τείνει να γίνει μικρογραφία της παραλίας Bavaro αφού εδώ βρίσκονται τα μεγαλύτερα ριζορτ (καμιά δεκαριά όλα κι όλα για την ώρα) της περιοχής και ήδη κάποιοι τη λένε zona hotelera de Bayahibe.
DSC03295.JPG

Η Dominicus απέχει περίπου 4 χιλιόμετρα από το Bayahibe και καθώς πλησιάζεις υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου έξω από τα μεγάλα ξενοδοχεία μαγαζιά, σούπερ μάρκετ κλπ.. Ο δρόμος σταματάει σε ένα πάρκινγκ, συνεχίζεις με τα πόδια και κατεβαίνεις στο δημόσιο κομμάτι της δημόσιας παραλίας, όπου μπορείς να νοικιάσεις ομπρέλα και ξαπλώστρες, να ψωνίσεις σε κάποιο από τα παραλιακά μαγαζιά σουβενίρ, είδη λαικής τέχνης, καπέλο, παρεό, αντιηλιακό και να φας σε κάποιο από τα μαγαζιά.
IMG_20220307_115928.jpg

Από την είσοδο καταλαβαίνεις οτι ήρθες σε ένα πανέμορφο μέρος:
IMG_20220307_101906.jpg

Είναι το σημείο που μαζεύονται οι ντόπιοι, περάσαμε από εδώ καθημερινή και όλα ήταν ήσυχα, λίγος κόσμος ακόμα και στο δημόσιο κομμάτι
Skapshot_46.png

μέχρι που ξαναήρθαμε Κυριακή τη μέρα που φεύγαμε και δεν έπεφτε καρφίτσα!
IMG_20220320_143959 (2).jpg

Η Κυριακή είναι οικογενειακή παραλιο-μέρα για τους ντόπιους. Είχαν κατέβει όλοι οικογενειακώς με τις κατσαρόλες τους και τα ηχεία τους - όλοι έχουν ένα ηχείο σε μέγεθος τουλάχιστον κομοδίνου με τη μουσική να παίζει στη δυνατότερη ένταση!
Snapshot_49.png

Κάποιοι μαγείρευαν επί τόπου, άλλοι έμπαιναν στη θάλασσα και έβγαιναν με ψάρια που κατέληγαν στα κάρβουνα, πωλητές ζωσμένοι με δεκάδες πολύχρωμα φουσκωτά και σωσίβια, κεφάλια με δεκάδες καπέλα προς πώληση φορεμένα το ένα πάνω στο άλλο - γέλια, πειράγματα, φαγητό και μουσική...ήταν τόσο τσίρκο η κατάσταση που μου φαινόταν έξοχο, υπέροχο, μοναδικό!
Snapshot_53.png

Όπως είπα πιο πέρα ξεκινούν τα ξενοδοχεία, αλλά μπορείς να πας και να καθίσεις στην πετσέτα σου, να κολυμπήσεις, να βγάλεις τις φωτογραφίες σου, να χαλαρώσεις και να απολαύσεις τον ήλιο και τη θάλασσα.
Snapshot_51.png

Απλά δε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις ξαπλώστρες που ανήκουν στα ξενοδοχεία. Σήμα κατατεθέν της παραλίας είναι το ¨"el Faro de Bayahibe", που ανήκει στο ξενοδοχείο Iberostar hacienda dominicus.
DSC03303.JPG

Ένας λευκός-μπλε ριγέ κύλινδρος με κεραμιδένια οροφή να θυμίζει φάρο και στη βάση του να λειτουργεί καφέ-μπαρ, και όλο αυτό τοποθετημένο σε μια κατάλευκη παραλία με φόντο τιρκουάζ νερά....καταλαβαίνετε τι γίνεται. Μέχρι aerobic στη σκιά του φάρου!
IMG_20220307_115550.jpg

Δεν είναι αληθινός φάρος φυσικά, ούτε ανεβαίνεις πάνω, αλλά όλοι περνούν από κει για φωτο καθώς και στην ξύλινη εξέδρα που μπαίνει στη θάλασσα για αρκετά μέτρα καταλήγοντας σε ένα κιόσκι, ότι πρέπει για φωτογραφίες.
Snapshot_44.png

Από εδώ φαίνονται και οι μπάλες που έχουν βυθίσει εδώ και λειτουργούν σαν τεχνητός ύφαλος αλλά και κυμματοθαύστης για την προστασία της παραλίας.
Snapshot_42.png

Περιττό να μιλήσω για τα υπέροχα νερά της καραιβικής, την άμμο και την απίστευτη ομορφιά της φύσης που βλέπεις κολυμπώντας!
Όλα αυτά τα βλέπεις και κατά την επιστροφή από το νησί Σαόνα αφού τα σκάφη περνούν από κοντινή απόσταση από την ακτή.
ggg (2).png

Και οι δύο βασικές παραλίες της περιοχής, Bayahibe και Dominicus έχουν αυτό το διάφανο τυρκουάζ χρώμα της καραιβικής και δεν επηρεάζονται από το πρόβλημα με τα φύκια σχεδόν καθόλου λόγω των ρευμάτων ακόμα και όταν άλλες περιοχές του νησιού και γενικά της καραιβικής δέχονται τεράστιες μάζες.
 

GTS

Member
Μηνύματα
6.793
Likes
18.398
Αυτές τις μέρες διάβασα ότι ο Δομήνικος έκανε ρεκόρ αφίξεων τουριστών, ρεκόρ όλων των εποχών!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Αυτές τις μέρες διάβασα ότι ο Δομήνικος έκανε ρεκόρ αφίξεων τουριστών, ρεκόρ όλων των εποχών!
Ναι, έτσι είναι. Μόνο τα κρουαζιερόπλοια που φέρνουν κόσμο συνέχεια φτάνουν. Εγώ είχα την αίσθηση οτι δεν είχε πολύ τουρισμό το Μάρτιο που πήγα, εκτός από Πούντα κάνα. Πολλοί πάνε και Πουέρτο πλάτα λόγω αεροδρομίου και λιμανιού και μάλλον μένει εκεί ο περισσότερος κόσμος.
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
IMG_20220309_105849.jpg

Ένα στρογγυλό βουνό εν τω μέσω μιας επίπεδης περιοχής στο Miches, είναι το μέρος που θα επισκεπτόμασταν σήμερα. Η Montaña redonda μπορεί να υπάρχει από το 1999 σαν τουριστικός προορισμός, αλλά στο ευρύ κοινό έγινε πολύ δημοφιλής προορισμός μέσω του instagram κυρίως, γι'αυτό κι εγώ που δεν έχω instagram το έμαθα τελευταία.
DSC03389.jpg

Τα πούλμαν έρχονται από την Πούντα κάνα ακολουθώντας παραλιακή διαδρομή γι' αυτό και είναι σημαντικό να φτάσεις εδώ νωρίς για να μπορέσεις να απολαύσεις τη θέα με την ησυχία σου αλλά και να βγάλεις φωτογραφίες χωρίς πλήθος κόσμου μέσα.

Εμείς ερχόμενοι από το Bayahibe ακολουθήσαμε τη διαδρομή μέσω Higuey που μας έμεινε αξέχαστο αφού εδώ απολαύσαμε την οδήγηση των ντόπιων η οποία μόνο με μία λέξη περιγράφεται: χάος!
78Snapshot_48.png

Και είναι και η μόνη λέξη που περιγράφει το τι επικρατεί στις μεγάλες πόλεις του Άγιου Δομίνικου. Οι άνθρωποι δεν ξέρω πώς παίρνουν δίπλωμα και αν παίρνουν. Ένας κανόνας κυριαρχεί στο δρόμο, ότι δεν υπάρχουν κανόνες. Σαμαράκια υπάρχουν άφθονα σε μια προσπάθεια να κόψουν ταχύτητα οι οδηγοί, αλλά το κόλπο δεν πιάνει! Δεν κόβουν ακόμα κι αν έρχονται κατά πάνω σου...να κόψεις εσύ!
Snapshot_47.png
Κλαδιά δέντρων και φυτά που ξεπετάγονται στη μέση του δρόμου δεν είναι για ομορφιά, απλά είναι για προειδοποίηση οτι υπάρχει τεράστια τρύπα στη μέση του δρόμου που συνήθως χωράειτο μισό σου αυτοκίνητο. Για να μη γίνω κουραστική, θα πω οτι χάσαμε πέντε χρόνια ζωής μέχρι να βγούμε απ'το Higuey.
Snapshot_51.png

Έξω από την πόλη δεν είχε κίνηση, στα μικρότερα χωριά το ίδιο.
1Snapshot_50.png

Το τοπίο γίνεται καλύτερο με αγελάδες να βόσκουν στα λιβάδια, ράντσα με άλογα, καλλιέργειες ρυζιού, φυτείες κακάο και καφέ.
Snapshot_46.png
Snapshot_47 (2).png

Αραιά και που πάγκοι που πουλούν ντόπια προιόντα στην άκρη του καλοφτιαγμένου δρόμου, ενώ συστάδες σπιτιών ανάμεσα σε μπανανιές και κοκοφοίνικες στέκουν σκαρφαλωμένα σε καταπράσινους λοφίσκους.
Snapshot_49.png

Ένας τέτοιος λοφίσκος λίγο ψηλότερος μας περιμένει κι εμάς. Φτάνοντας στη βάση του, υπάρχει πάρκινγκ για να αφήσεις το αυτοκίνητο σου αν δε θέλεις να οδηγήσεις μέχρι πάνω. Δεν θέλεις! Κατ΄αρχήν αν δεν έχεις 4*4 καλύτερα να ανεβείς με τα πόδια. Άλλος τρόπος είναι να σε ανεβάσουν αυτοί με δικά τους οχήματα ειδικά για την περίσταση. Αυτό κάναμε κι εμείς και μπήκαμε καρότσα να μας ανεβάσουν.
Snapshot_53.png

Ο δρόμος είναι ανηφορικός και με στροφές, επικίνδυνος θα έλεγα σε κάποια σημεία, ειδικά αν συναντηθείς με άλλον που κατεβαίνει. Προσευχόμουν να μη συναντηθούμε με άλλο όχημα ειδικά στο κατέβασμα που θα είχαμε την εξωτερική πλευρά.
Snapshot_56.png

Το μέρος ανήκει στην οικογένεια Pión Martínez, που είχε την ιδέα να μετατρέψει το βουνό σε απόλυτο τουριστικό προορισμό. Φυσικά σε αυτό συνέβαλλε η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που το συνδέει με Πούντα κάνα, αλλά και ο αντίκτυπος που είχε στα κοινωνικά δίκτυα.
P3090068 (2).JPG

Από τα 330 μέτρα ύψος η θέα είναι πανοραμική προς την Bahia de Samana, τις λίμνες Limon και Redonda, την costa Esmeralda και την καταπράσινη ανατολική οροσειρά που πλαισιώνει το Miches.
IMG_20220309_110636 (2).jpg

Αιώρες στο χείλος του γκρεμού, κούνιες στο κενό και ένα zipline που κόβει την ανάσα είναι κάποια από αυτά που μπορείς να κάνεις εδώ πάνω, εκτός του να βγάλεις φωτογραφίες που θυμίζουν καρτ ποστάλ ή απλά να ανασάνεις τον πεντακάθαρο αέρα πίνοντας μια κρύα μπίρα στο μπαρ.
IMG_20220309_113323 (2).jpg

Snapshot_447.png

Όταν φτάσαμε στην κορυφή άρχισε να βρέχει και στη συνέχεια ομίχλη και σύννεφα κάλυψαν στην αρχή τα πάντα και πάνω που σκέφτηκα ότι ήρθαμε τη λάθος μέρα και δε θα δούμε τίποτα, ξαφνικά άλλαξε το τοπίο και μια ομορφιά εμφανίστηκε μπροστά μας λουσμένη στον ήλιο.
_MG_5830.jpg

Πίστευα οτι το ενδιαφέρον μου θα κέρδιζε η παραλιακή της βόρειας πλευράς του νησιού με τον τιρκουάζ ωκεανό, γιατί πραγματικά η ακτογραμμή είναι ατελείωτη με μια σειρά από απάτητες, παρθένες παραλίες (προς το παρόν τουλάχιστον). Αλλά πραγματικά τα έχασα με τα βουνά, τα μικροσκοπικά χωριουδάκια διάσπαρτα ανάμεσα στις κοιλάδες, το καταπράσινο τροπικό δάσος...Αυτό το απίστευτο, ποικιλόμορφο τοπίο που ξεδιπλωνόταν μπροστά στα μάτια μου είναι αυτό που κάνει αυτό το βουνό ξεχωριστό.
P3090059 (2).JPG

Η λίμνη Λιμόν από τη μία πλευρά, με γλυκό νερό, από την άλλη η λίμνη Redonda, με θαλασσινό νερό, προστατευόμενες περιοχές και οι δύο για τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής. Απέχουν μερικά χιλιόμετρα, αλλά από δω πάνω φαίνονται και οι δύο πανέμορφες και πόλος έλξης για τους λάτρεις της φύσης.
P3090067 (2).jpg

Σε διάφορα σημεία έχουν τοποθετήσει κούνιες όπου με ασφάλεια μπορείς να αιωρηθείς στο κενό νιώθωντας ότι πετάς στα σύννεφα, να εκτιμήσεις τη θέα από άλλη οπτική και φυσικά να βγάλεις φωτογραφίες μοναδικές. Υπάρχει και κούνια-σκούπα όπου υπάλληλοι σε βγάζουν φώτο σαν μάγισσα με τη σκούπα σου να πετάς πάνω από τα βουνά, την πληρώνεις πανάκριβα πάντως.
IMG_20220309_111637.jpg

Θεωρώ πολύ σημαντικό το να φτάσεις νωρίς πριν έρθουν τα κύμματα τουριστών, για να έχεις το προνόμιο να απολαύσεις την πανοραμική θέα με την ησυχία σου. Εννοείται οτι φεύγοντας πήγαμε προς την Playa Esmeralda, αλλά από την κορυφή του βουνού η άσπρη δαντέλα κατά μήκος της ακτής μαρτυρούσε οτι φυσούσε στην παραλία και είχε αρκετό κύμα. Ο δρόμος ήταν σε χάλια κατάσταση με τεράστιες λίμνες να καλύπτουν όλο το χωματόδρομο. Γενικά η περιοχή είναι σε πρωτόγονη κατάσταση, ειδικά αν έχει βρέξει την προηγούμενη μέρα, δεν πας πουθενά και πιστέψτε με, το προσπάθησα και με τα πόδια να συνεχίσω.
Απλά κάποιες φορές, you can't go2dbeach!
_3090065.jpg
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Στο ανατολικό άκρο του νησιού, εκεί που ο Ατλαντικός Ωκεανός συναντά την Καραϊβική Θάλασσα, βρίσκεται η Punta Cana, μια περιοχή που συνδυάζει πανέμορφες παραλίες και πολυτελή ξενοδοχεία.
_MG_5561.JPG

Η Punta Cana είναι το νούμερο ένα παραθαλάσσιο θέρετρο της Δομινικανής Δημοκρατίας, οπότε δε γινόταν να μην πάμε, έστω για μια βουτιά ή για φαγητό. Επισκεφτήκαμε δύο από τις παραλίες της περιοχής, τη Macao και την Bavaro.

Η Macao είναι αγαπημένη των σερφερς, γνωστή για το κύμα που βρίσκει κανείς σχεδόν όλο το χρόνο και η μέρα που πήγαμε δεν ήταν εξαίρεση. Το συγκεκριμένο κομμάτι της θάλασσας δεν έχει ύφαλο, οπότε τα κύμματα σκάνε όπως έρχονται στην ακτή.
Snapshot_63.png

Ερχόμενοι από τη Montaña Redonda ήταν η πρώτη που συναντήσαμε και το θετικό που έχει είναι οτι είναι μεγάλη παραλία και δεν πνίγεται στα all inclusive hotels, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει πιο λίγο κόσμο από τις άλλες παραλίες της Πούντα κάνα.
IMG_20220309_142702.jpg

Πριν φτάσεις στην παραλία υπάρχει μια μικρή ντόπια κοινότητα που ζει από τον τουρισμό. Για να κατέβεις στην παραλία περνάς από ένα δρομάκι που σε πάει στις ξαπλώστρες κάτω από τους φοίνικες.
IMG_20220309_142431.jpg

Η άμμος είναι χρυσαφί, η θάλασσα τιρκουάζ και έχει εστιατόρια και ξυλοκαλύβες στην παραλία που πουλάνε σουβενίρ και άλλα τουριστικά.
_3090073.JPG

Ακόμα κι αν δεν είχε κύμα, για μένα θα ήταν μια οκ παραλία, τίποτα παραπάνω, παρόλο που η Unesco την έχει ανακηρύξει ως μια από τις καλύτερες παραλίες της Καραϊβικής και προστατευόμενη.
ssSnapshot_47.png

Απαγορεύεται δηλαδή να χτιστούν ξενοδοχεία, οι ξύλινες καλύβες για σουβενίρ και δύο εστιατόρια είναι οι μόνες κατασκευές της παραλίας που είναι όλη ανοιχτή στο κοινό και έχει μια άγρια φυσική ομορφιά. Η θάλασσα είναι επίσης άγρια, έχει δυνατά ρεύματα και θέλει προσοχή.

Μισή ώρα νοτιότερα βρίσκεται η μεγάλη σταρ της περιοχής, η Bavaro beach, μια λευκή αμμώδης παραλία σπαρμένη με ψηλούς φοίνικες αλλά και με all-inclusive θέρετρα το ένα δίπλα στο άλλο.
IMG_20220307_153554 (2).jpg

Δυστυχώς καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της παραλίας και έχει ελάχιστα σημεία που επιτρέπουν την πρόσβαση σε αυτούς που θέλουν να πάνε για μπάνιο. Ένα τέτοιο σημείο είναι το El Cortecito, που είχα ξαναπάει το μακρινό 2003. Φυσικά ήταν αγνώριστο!
Φωτο από το 2003:
075.JPG

και σήμερα:
Snapshot_57.png

Το El Cortecito είναι ένα ψαροχώρι στη βόρεια πλευρά του Bavaro, και η περιοχή γενικά λέγεται Costa del Coco, η ακτή του κοκοφοίνικα, και αυτό ακριβώς ήταν τότε, θυμάμαι ένα μόνο κάθετο χωματόδρομο που κατέβαινε στην παραλία σε ένα ξενοδοχείο λίγο πιο μέσα από την παραλία, η οποία δεν είχε τίποτα από μια-δύο καλύβες που πουλούσαν πίνακες με τροπικά τοπία.
Snapshot_53.png

Σήμερα το El Cortecito φωλιάζει σε ένα δάσος από φοίνικες, και συχνά αναφέρονται σε αυτό σαν "η καρδιά του Bavaro". Σίγουρα έχει αναπτυχθεί πολύ, τόσο που δεν το αναγνώρισα, αλλά σε σχέση με την υπόλοιπη Πούντα κάνα, έχει κάτι ελκυστικό. Ίσως γιατί το χωριό και η ντόπια κοινότητα διακόπτουν για λίγο τη συνέχεια των all inclusive και προσθέτουν χρώμα, μουσική και ζωντάνια στην παραλία.
IMG_20220307_153703 (2).jpg

Στα κάθετα δρομάκια τα μαγαζιά πουλούν από σουβενίρ και είδη χειροτεχνίας, καφέ και παρεό, μέχρι mamajuana. Δημοφιλές Δομινικανό ποτό που φτιάχνεται από ρούμι, κόκκινο κρασί, μέλι, ντόπια βότανα και μπαχαρικά της καραιβικής, και θεωρείται αφροδιοσιακό. Μάλιστα του έχει δοθεί το παρατσούκλι "υγρό βιάγκρα". Πινακίδες στα μαγαζιά της παραλίας ενημερώνουν οτι εδώ πωλείται το καλύτερο και αν δε διαβάζεις στο φωνάζουν οι πωλητές και αν δεν καταλαβαίνεις τη γλώσσα, στο δείχνουν στη νοηματική...:shock:

Καθίσαμε για φαγητό στο Captain Cook, δημοφιλές εστιατόριο πάνω στο κύμα. Σήμα κατατεθέν ο γιγα-κάβουρας σε έντονο χρωμα, η τέλεια αντίθεση με τα τιρκουάζ νερά της καραιβικής.
IMG_20220307_140311.jpg

Από το μπαλκόνι ενώ περιμένεις το φαγητό σου, η θέα είναι απίθανη!
_3090075.JPG

Στο μεγάλο ξύλινο σεντούκι των πειρατών του captain Cook κρύβονται οι θησαυροί της καραιβικής, και μπορείς να επιλέξεις όποιο ψάρι σου αρέσει και να παρακολουθήσεις τη διαδικασία μαγειρέματος στην ανοιχτή κουζίνα.
Snapshot_47.png

Snapshot_50.png

Πλανώδιοι μουσικοί έπαιζαν και ξεσήκωναν με λάτιν ρυθμούς ένα γκρουπ Ιταλών. Το φαγητό ήταν καλό, αστακομακαρονάδες και paella θαλασσινών, οι τιμές λίγο τσιμπημένες αλλά οκ, Καθαρά Δευτέρα ήταν, κάναμε κούλουμα με Despacito και La Bamba live!
Snapshot_60.png

Βγήκαμε και περπατήσαμε κατά μήκος της ατελείωτης παραλίας με τη ζαχαρένια άμμο να βουλιάζει κάτω από τα πόδια μας και τη θάλασσα να μας προσκαλεί για μια βουτιά. Υπάρχει ύφαλος στα ανοιχτά που εξασφαλίζει ήρεμα νερά ή τουλάχιστον πιο ήπιο κυμματισμό από την playa Macao. Επίσης τα μαγαζιά και τα ξενοδοχεία φροντίζουν για την καθαριότητα της παραλίας.
Snapshot_52.png

Για να μη λέω μόνο τα θετικά, είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια τους καλοκαιρινούς μήνες που το πρόβλημα με την άλγη είναι έντονο, δε μπορούν να κάνουν και πολλά. Ολημερίς καθαρίζουν κι εκείνα ξαναβγαίνουν.. Επίσης δεν ξέρω αν τα μαγαζιά φτιάχτηκαν πολύ κοντά στο νερό, ή αν η στάθμη ανέβηκε, αλλά σε κάποια σημεία της δημόσιας παραλίας, η θάλασσα ακουμπάει τις καλύβες. Φαντάζομαι αν έχει λίγο κύμα το νερό θα μπαίνει μέσα, ίσως γι'αυτό σε κάποια σημεία έχουν τοποθετήσει σακιά άμμου.
Snapshot_48.png

Γενικά έχουν μεν αφήσει δημόσιο κομμάτι για τον κόσμο που έρχεται για ολοήμερη, αλλά είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτό που θυμόμουν εγώ..
Παρόλα αυτά η παραλία είναι αναμφισβήτητα πανέμορφη, η ατμόσφαιρα είναι χαλαρή, μπορείς να απλώσεις την πετσέτα σου όπου θέλεις πάνω στη φίνα άμμο, στη σκιά ενός φοίνικα. Φυσικά και είναι τουριστικό το μέρος, αλλά η βελούδινη λευκή αμμουδιά, οι πολύχρωμές τροπικές καλύβες κατά μήκος της παραλίας και αυτό το απίθανο διάφανο τιρκουάζ του ωκεανού, είναι η χαρά του παραλιολάτρη!
Snapshot_58.png
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
dSnapshot_46.png

Αυτή τη φορά αποφάσισα να κάνω την εκδρομή ανάποδα, ξεκινώντας από Bayahibe με ταχύπλοο για Isla Saona, και επιστροφή με καταμαράν. Και είναι η σωστή κίνηση, γιατί στο καταμαράν γίνεται το πάρτι. Την πρώτη φορά λοιπόν θυμάμαι οτι ξεκινήσαμε πρωί με το καταμαράν, με μουσικές, χορούς και ρούμια να ρέουν άφθονα και μέχρι να φτάσουμε στο νησί ήμασταν όλοι ντίρλα! Τώρα φύγαμε με το ταχύπλοο, απολαύσαμε την εκδρομή και τα μέρη που περάσαμε νηφάλιοι και στο γυρισμό μας παρέλαβε ένα καταμαράν και έγινε της κακομοίρας!
P3080006.JPG

Πρέπει να προσέξεις ποιά εκδρομή και με ποιό γραφείο θα κλείσεις γιατί δεν είναι όλες ίδιες και δεν πάνε στα ίδια μέρη του νησιού. Μόλις ένα 3% των επισκεπτών του Σαόνα φτάνουν στο Mano Juan όπως και δεν πάνε όλες στην παραλία Canto de la playa. Έψαξα λοιπόν και βρήκα το captain Gringo tours που πάει και στα δύο. Πληρώσαμε 60 ευρώ το άτομο με φαγητά και ποτά.
P3080008.JPG

Αρχικά κάναμε στάση στο Mano Juan να αφήσουμε τα υλικά για να ετοιμάσουν το μεσημεριανό μας φαγητό όπως και ποτά και νερό γιατί το νησί δεν έχει ούτε νερό και βάλαμε πλώρη για την παραλία Canto de la playa! Το νησί διαθέτει δώδεκα παραλίες αλλά κατά γενική ομολογία η Canto de la playa είναι η παραλία που ονειρεύεσαι ξύπνιος.
dSnapshot_48.png

Αγκυροβολήσαμε σε εξαιρετικά τιρκουάζ νερά, ψηλοί λεπτοί φοίνικες ταλαντεύονταν πάνω από την κατάλευκη παραλία που συνεχιζόταν για χιλιόμετρα, να'μαι ξανά στα μέρη που λατρεύω, να νιώθω οτι πρωταγωνιστώ σε διαφήμιση του Bounty! Η συγκεκριμένη διαφήμιση όντως γυρίστηκε εδώ όπως και σκηνές από τη γαλάζια λίμνη και τους πειρατές της καραιβικής.
IMG_20220308_104534.jpg

Snapshot_47.png

Η παραλία δεν έχει ομπρέλες και ξαπλώστρες, για σκιά έχει τους κοκοφοίνικες, και από θόρυβο μόνο το κύμα και το θρόισμα των φοινικόφυλλων. Το νησάκι περιβάλλεται από πλούσια φύση, τόσο έξω, όσο και μέσα στο νερό.
dSnapshot_45.png

Το μόνο που φαίνεται παράταιρο εδώ, είναι η εξοχική κατοικία ενός γιατρού ο οποίος λένε οτι θεράπευσε έναν πρώην πρόεδρο από σοβαρή ασθένεια και εκείνος του το χάρισε. Όταν ανακυρήχθηκε το νησί μέρος του εθνικού πάρκου, το σπίτι παρέμεινε ως παραφωνία στην παρθένα παραλία.
_MG_5647.jpg

Δεν έχει πωλητές της παραλίας να σε ενοχλούν, παρόλα αυτά μασάζ διαθέτει η παραλία σε πάγκους πιο μέσα στο φοινικόδασος για όποιον θέλει και αν δε θέλει κανείς, πέφτει και κοιμάται ο μασέρ!
Snapshot_46.png

Εννοείται οτι όποιος δεν έχει άλλον πελάτη, την πέφτει όπου βρει!
_MG_5670.jpg

Ένας τύπος με τρίκυκλο οικοδομής γεμάτο καρύδες περιμένει στη σκιά με τη ματσέτα ανα χείρας και σου ανοίγει επι τόπου αν διψάς. Είναι ένας τρόπος να βγάλουν επιπλέον εισόδημα οι κάτοικοι του νησιού που μέχρι πριν από μερικά χρόνια ασχολούνταν μόνο με το ψάρεμα.
ssSnapshot_45.png

Μείναμε ένα δίωρο σίγουρα εδώ κι εγώ φυσικά έβγαλα λέπια μέσα στο νερό, μέχρι που τα παιδιά της παρέας μου, με μάλωναν να βγω επιτέλους γιατί θα καώ θυμίζοντας μου τα παιδικά μου χρόνια! Η go2dbeach δεν καίγεται...απλά παίρνει χρώμα.
IMG_20220308_114444.jpg

Είναι δυνατόν να αντισταθεί οποιοσδήποτε, πόσο μάλλον η πρόεδρος των παραλιάκηδων στη γοητεία της καραιβικής? Αυτές εδώ οι παραλίες στο Σαόνα, δέχονται περισσότερους επισκέπτες από όλα τα εθνικά πάρκα της χώρας μαζί. Μέρος του εθνικού πάρκου del este και το ίδιο αποτελεί την πιο ονειρεμένη τροπική απόδραση της Δομινικανής δημοκρατίας.
Snapshot_52.png
Snapshot_53.png
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.843
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom