hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.604
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφ.2 Οργάνωση ταξιδιού στο Βόρειο Καύκασο
- Κεφ.3 Νταγκεστάν: Derbent
- Κεφ.4 Το... Machu Picchu (?!!!) του Νταγκεστάν
- Κεφ.5 Νταγκεστάν: οροπέδια, κασταρράκτες και βαθιές κοιλάδες
- Κεφ.6 Νταγκεστάν: Πυργόσπιτα σαν αετοφωλιές
- Κεφ.7 Νταγκεστάν: Oι καλλιτέχνες του Untsukul
- Κεφ.8 Βόλτα στις εξοχές της Tσετσενίας
- Κεφ.9 Τσετσενία: Grozny
- Κεφ.10 Βόλτα στις εξοχές της Βόρειας Οσετίας
- Κεφ.11 Βόρεια Οσετία: Vladikavkaz
Κεφ.10 Βόλτα στις εξοχές της Βόρειας Οσετίας
Η ημερήσια βόλτα στις εξοχές της Βόρειας Οσετίας ήταν εξ’αρχής κουτσουρεμένη κι εδώ λόγω έλλειψης ειδικών αδειών για να κινηθούμε σε παραμεθόριες κι άρα πιο “ευαίσθητες” περιοχές. Έπρεπε να περιοριστούμε σε ότι μας επιτρεπόταν από την διαβόητη FSB.
Ο οδηγός μας ήταν ένα συμπαθέστατο παλληκάρι που ήξερε πως τα αγγλικά είναι ξένη γλώσσα αλλά εκείνος δεν κατέχει ούτε γρι. Τουτέστιν συνεννόηση με νοηματική με ολίγον από τσάτρα-πάτρα ρωσικά.
Όντας μάλλον δασκαλεμένος από τη Julia ότι τούτοι εδώ είναι πυροβολημένοι με οτιδήποτε σοβιετικό, η πρώτη στάση έγινε σ’ένα μνημείο προς τιμήν των πεσόντων κατά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Από το εντυπωσιακό μνημείο του στρατιώτη Petr Berbashov, διασχίσαμε την αλέα των ηρώων για να καταλήξουμε υπό τους ήχους πατριωτικής μουσικής σε ένα υπαίθριο μουσείο πολεμικών οχημάτων. Τα σφυροδρέπανα είχαν την τιμητική τους.
Εγώ από τη μια με τον ενθουσιασμό μου στα ύψη λες και διηύθυνα τη χορωδία του κόκκινου στρατού, ο οδηγός από την άλλη κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…
Αφήσαμε τους κεντρικούς δρόμους και πιάσαμε τους ανηφορικούς χωματόδρομους δίπλα από φαράγγια κι εγκαταλελειμμένες ντάτσες...
...για να φτάσουμε σ’έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Οσετίας.
Τη μεσαιωνική νεκρόπολη έξω από το χωριό Dargavs. Αυτή η "Πόλη των νεκρών" περιλαμβάνει 99 διαφορετικούς τάφους και κρύπτες, η παλαιότερη από τις οποίες χρονολογείται πιθανόν από τον 12ο αιώνα.
Κάποιες κρύπτες είναι σχετικά υψηλές, οι περισσότερες έχουν κυρτές καμπύλες οροφές κι οι τοίχοι τους είναι πέτρινοι με τετράγωνες σχισμές για να τοποθετούνται οι νεκροί. Στο υψηλότερο σημείο υπάρχει ένας πύργος - παρατηρητήριο τους νεκρούς.
Ενδιαφέρουσες είναι οι ταφικές παραδόσεις. Οι κάτοικοι των γειτονικών χωριών έθαβαν τους νεκρούς τους μαζί με μερικά από τα υπάρχοντά τους, πάνω σε μικρά ξύλινα «καράβια». Αν και δεν υπάρχουν πλεύσιμα ποτάμια κοντά στο χωριό, πιστεύεται ότι το έκαναν αυτό καθώς πιστεύεται ότι η ψυχή του νεκρού έπρεπε να διασχίσει ένα μεγάλο ποτάμι μετά το θάνατο! Σε περιόδους επιδημιών πολλοί που είχαν χάσει τους συγγενείς τους πήγαιναν στις οικογενειακές κρύπτες τους και περίμεναν απλά το θάνατό τους. Καθώς βρέθηκαν πολλά νομίσματα στο έδαφος, οι κάτοικοι έριχναν ένα νόμισμα από το λόφο για ένα νεκρό μέλος της οικογένειας κι αν το νόμισμα έπεφτε σε πέτρα σήμαινε ότι η ψυχή του νεκρού είχε φτάσει στον ουρανό. Αυτό γινόταν επίσης στα μικρά πηγάδια που βρίσκονται μπροστά από κάθε κρύπτη. Ο χώρος θεωρείται καταραμένος από τους ντόπιους καθώς σύμφωνα με τους θρύλους όποιος τολμούσε να περπατήσει εκεί δεν θα έβγαινε ποτέ ζωντανός. Εντούτοις σήμερα είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός (ίσως το μόνο μέρος που είδα δυό τρεις ντουζίνες επισκέπτες), κοντά σε άλλα αξιοθέατα όπως οι καταρράκτες Midagrabin πιο νότια (και τους οποίους δεν μπόρεσα να επισκεφθώ καθώς χρειάζονταν ειδική άδεια)
Συνεχίσαμε από το χωματόδρομο προς τη κοιλάδα του ποταμού Fiagdon.
Στο διάβα μας πύργοι...
...ένα ταπεινό μνημείο για τον Λένιν...
ένα μνημείο για τους πεσόντες στο μεγάλο πατριωτικό πόλεμο κι ένα αφιερωμένο στον... Ι.Β. Στάλιν!
Εκεί πια έπαθε παράκρουση ο συγγράφων. Ο Στάλιν σε κοντινό πλάνο, σε μακρινό πλάνο, φας, προφίλ, τρία τέταρτα. Ο οδηγός κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…
Λίγο πριν την επόμενη στάση μας ο οδηγός μας πρότεινε να αγοράσουμε φρεσκοψημένες πίτες από την καντίνα του χωριού.
Μοσχομυριστές οι αφιλότιμες αναλώθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη συνοδεία μπυρός (ανερυθρίαστα μιας και δεν ήμασταν σε μουσουλμανική δημοκρατία). Το πικ νικ έλαβε χώρα πάνω στο γρασίδι στη πλαγιά ενός βουνού ανάμεσα σε αρχαία πυργόσπιτα με φόντο τη κοιλάδα και τις χιονισμένες βουνοκορφές του Καυκάσου.
Το τοπίο ήταν πραγματικά μαγευτικό.
Ακολούθησε επίσκεψη στο ανδρικό μοναστήρι της Κοίμησης της Θεοτόκου (δεν με εντυπωσίασε)...
...και στο συμπαθητικό φαραγγι Kardagavanskiy, όπου πληρώσαμε είσοδο για να δούμε αναγκαστικά και τον ζωολογικό κήπο (μια κατ’ουσίαν θλιβερή φυλακή) για τρείς αρκούδες και μια λεοπάρδαλη.
Η μέρα έπρεπε να κλείσει όπως ξεκίνησε και λίγα χιλιόμετρα πριν το Vladikavkaz κάναμε στάση στο μνημείο των αδελφών Gazdanovy, ηρώων του μεγάλου πατριωτικού πολέμου.
Βρήκα κι εγώ μια μπαντιέρα με σφυροδρέπανο κι άρχισα να ποζάρω.
Ο οδηγός κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…
Νυχτερινό Vladikavkaz
Η ημερήσια βόλτα στις εξοχές της Βόρειας Οσετίας ήταν εξ’αρχής κουτσουρεμένη κι εδώ λόγω έλλειψης ειδικών αδειών για να κινηθούμε σε παραμεθόριες κι άρα πιο “ευαίσθητες” περιοχές. Έπρεπε να περιοριστούμε σε ότι μας επιτρεπόταν από την διαβόητη FSB.
Ο οδηγός μας ήταν ένα συμπαθέστατο παλληκάρι που ήξερε πως τα αγγλικά είναι ξένη γλώσσα αλλά εκείνος δεν κατέχει ούτε γρι. Τουτέστιν συνεννόηση με νοηματική με ολίγον από τσάτρα-πάτρα ρωσικά.
Όντας μάλλον δασκαλεμένος από τη Julia ότι τούτοι εδώ είναι πυροβολημένοι με οτιδήποτε σοβιετικό, η πρώτη στάση έγινε σ’ένα μνημείο προς τιμήν των πεσόντων κατά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Από το εντυπωσιακό μνημείο του στρατιώτη Petr Berbashov, διασχίσαμε την αλέα των ηρώων για να καταλήξουμε υπό τους ήχους πατριωτικής μουσικής σε ένα υπαίθριο μουσείο πολεμικών οχημάτων. Τα σφυροδρέπανα είχαν την τιμητική τους.
Εγώ από τη μια με τον ενθουσιασμό μου στα ύψη λες και διηύθυνα τη χορωδία του κόκκινου στρατού, ο οδηγός από την άλλη κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…



Αφήσαμε τους κεντρικούς δρόμους και πιάσαμε τους ανηφορικούς χωματόδρομους δίπλα από φαράγγια κι εγκαταλελειμμένες ντάτσες...



...για να φτάσουμε σ’έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας Οσετίας.
Τη μεσαιωνική νεκρόπολη έξω από το χωριό Dargavs. Αυτή η "Πόλη των νεκρών" περιλαμβάνει 99 διαφορετικούς τάφους και κρύπτες, η παλαιότερη από τις οποίες χρονολογείται πιθανόν από τον 12ο αιώνα.

Κάποιες κρύπτες είναι σχετικά υψηλές, οι περισσότερες έχουν κυρτές καμπύλες οροφές κι οι τοίχοι τους είναι πέτρινοι με τετράγωνες σχισμές για να τοποθετούνται οι νεκροί. Στο υψηλότερο σημείο υπάρχει ένας πύργος - παρατηρητήριο τους νεκρούς.



Ενδιαφέρουσες είναι οι ταφικές παραδόσεις. Οι κάτοικοι των γειτονικών χωριών έθαβαν τους νεκρούς τους μαζί με μερικά από τα υπάρχοντά τους, πάνω σε μικρά ξύλινα «καράβια». Αν και δεν υπάρχουν πλεύσιμα ποτάμια κοντά στο χωριό, πιστεύεται ότι το έκαναν αυτό καθώς πιστεύεται ότι η ψυχή του νεκρού έπρεπε να διασχίσει ένα μεγάλο ποτάμι μετά το θάνατο! Σε περιόδους επιδημιών πολλοί που είχαν χάσει τους συγγενείς τους πήγαιναν στις οικογενειακές κρύπτες τους και περίμεναν απλά το θάνατό τους. Καθώς βρέθηκαν πολλά νομίσματα στο έδαφος, οι κάτοικοι έριχναν ένα νόμισμα από το λόφο για ένα νεκρό μέλος της οικογένειας κι αν το νόμισμα έπεφτε σε πέτρα σήμαινε ότι η ψυχή του νεκρού είχε φτάσει στον ουρανό. Αυτό γινόταν επίσης στα μικρά πηγάδια που βρίσκονται μπροστά από κάθε κρύπτη. Ο χώρος θεωρείται καταραμένος από τους ντόπιους καθώς σύμφωνα με τους θρύλους όποιος τολμούσε να περπατήσει εκεί δεν θα έβγαινε ποτέ ζωντανός. Εντούτοις σήμερα είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός (ίσως το μόνο μέρος που είδα δυό τρεις ντουζίνες επισκέπτες), κοντά σε άλλα αξιοθέατα όπως οι καταρράκτες Midagrabin πιο νότια (και τους οποίους δεν μπόρεσα να επισκεφθώ καθώς χρειάζονταν ειδική άδεια)

Συνεχίσαμε από το χωματόδρομο προς τη κοιλάδα του ποταμού Fiagdon.



Στο διάβα μας πύργοι...


...ένα ταπεινό μνημείο για τον Λένιν...

ένα μνημείο για τους πεσόντες στο μεγάλο πατριωτικό πόλεμο κι ένα αφιερωμένο στον... Ι.Β. Στάλιν!
Εκεί πια έπαθε παράκρουση ο συγγράφων. Ο Στάλιν σε κοντινό πλάνο, σε μακρινό πλάνο, φας, προφίλ, τρία τέταρτα. Ο οδηγός κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…


Λίγο πριν την επόμενη στάση μας ο οδηγός μας πρότεινε να αγοράσουμε φρεσκοψημένες πίτες από την καντίνα του χωριού.

Μοσχομυριστές οι αφιλότιμες αναλώθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη συνοδεία μπυρός (ανερυθρίαστα μιας και δεν ήμασταν σε μουσουλμανική δημοκρατία). Το πικ νικ έλαβε χώρα πάνω στο γρασίδι στη πλαγιά ενός βουνού ανάμεσα σε αρχαία πυργόσπιτα με φόντο τη κοιλάδα και τις χιονισμένες βουνοκορφές του Καυκάσου.
Το τοπίο ήταν πραγματικά μαγευτικό.





Ακολούθησε επίσκεψη στο ανδρικό μοναστήρι της Κοίμησης της Θεοτόκου (δεν με εντυπωσίασε)...

...και στο συμπαθητικό φαραγγι Kardagavanskiy, όπου πληρώσαμε είσοδο για να δούμε αναγκαστικά και τον ζωολογικό κήπο (μια κατ’ουσίαν θλιβερή φυλακή) για τρείς αρκούδες και μια λεοπάρδαλη.





Η μέρα έπρεπε να κλείσει όπως ξεκίνησε και λίγα χιλιόμετρα πριν το Vladikavkaz κάναμε στάση στο μνημείο των αδελφών Gazdanovy, ηρώων του μεγάλου πατριωτικού πολέμου.

Βρήκα κι εγώ μια μπαντιέρα με σφυροδρέπανο κι άρχισα να ποζάρω.
Ο οδηγός κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά.
Πού μας προέκυψαν τούτα τα φρούτα…


Νυχτερινό Vladikavkaz