oikonoleon
New Member
- Μηνύματα
- 4
- Likes
- 22
Δε σου ‘γραψα χτες. Ταξίδευα.
Έξι το πρωί φύγαμε από το πανδοχείο –πρώτη φορά που κοιμήθηκα σε πανδοχείο φυλασσόμενο από μουσάτους ενόπλους- και στις μία φτάσαμε στο Islamabad. Μπάνιο, φαγητό ,και βουρ με λεωφορείο για την Peshawar.
Στο λεωφορείο γνώρισα και τον Αλί, ο οποίος εντυπωσιάστηκε που ήρθα μόνος μου στο Πακιστάν, σε αυτήν την χρονική περίοδο ειδικά. Και είχε και μια παράκληση:
«Να πεις στους φίλους σου, ότι το Πακιστάν δεν είναι αυτό που δείχνουν οι τηλεοράσεις. Είναι ειρηνική χώρα, και οι άνθρωποι φιλικοί και φιλόξενοι, και να έρθουν εδώ… Να μην φοβούνται..»
Τα είπα, Αλί!
Στην Peshawar, μένω στο σπίτι του Aamer, συγκατοίκου μου στο Manchester, ο οποίος ζει στο πιο πολυτελές σπίτι που έχω δει. Κάτι σαν έπαυλη. Είναι από εύπορη οικογένεια, και δυο μέρες τώρα, συναναστρέφομαι την «καλή κοινωνία» της πόλης. Χθες για παράδειγμα, ήμουν καλεσμένος για τσάι στου γαμπρού του φίλου μου, αξιωματικού του στρατού.
Επίσης, πρώτη φορά μένω σε σπίτι με υπηρέτες και μου φαίνεται κάπως περίεργο. Αύριο θα πάω στο Πανεπιστήμιο, όπου πλέον διδάσκει ο παλιός συγκάτοικός μου.
Το σχέδιο είναι να πάμε να επισκεφτούμε και το Khyber Pass, το πέρασμα από το Αφγανιστάν στο Πακιστάν, την παλιά Ινδία. Από δω πέρασαν όλοι οι κατακτητές που εισέβαλαν στις Ινδίες: Ο Μεγαλέξανδρος, οι Πέρσες, ο Τζέγκινς Κχαν ,οι Άγγλοι.
Το Khyber Pass βρίσκεται στην περιοχή των Φυλών (Tribal Areas) , όπου το Πακιστάνικο Κράτος δεν έχει και πολύ μεγάλη δικαιοδοσία. Εδώ ισχύουν οι παραδοσιακοί νόμοι της φυλής των Pashtun. Και επειδή τα πράγματα δεν είναι ασφαλή αυτήν την περίοδο, και έχουν σημειωθεί και κάποιες απαγωγές, θα το αποφύγουμε…
Θύμισέ μου όμως να σου γράψω για την περιοχή των Φυλών και για τους Pashtun. Είναι η περιοχή-άντρο των Ταλιμπάν.
Αλλά περισσότερα, άλλη φορά…
6-8-2007 Peshawar
Τριγυρνάω στην Peshawar. Πάντα με τη συνοδεία του Aamer. Η πόλη δεν έχει και τίποτα το ιδιαίτερο, μόνο την παλιά πόλη και το Μουσείο με τη μεγαλύτερη συλλογή τέχνης Ghadara στον κόσμο. Είναι βουδιστική τέχνη, επηρεασμένη και από τους υπόλοιπους πολιτισμούς που πέρασαν από ‘δώ : Πέρσες και Έλληνες- ναι ο Μακεδόνας πέρασε από ‘δω…
Επιπλέον, είμαι ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα των χεριών τουρίστες στην πόλη. Η ειρωνεία είναι ότι το 2007 είχε ανακηρυχτεί από τις Πακιστανικές αρχές «Έτος Τουρισμού». Ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για να διαφημιστεί η χώρα στο εξωτερικό , αλλά με τα γεγονότα στο Κόκκινο Τζαμί οι τουρίστες αποθαρρύνθηκαν.
Όπως διάβαζα σε μια αγγλόφωνη εφημερίδα της χώρας, την The News, υπολογίζονται σε μια δυο εκατοντάδες οι τουρίστες που τελικά αποφάσισαν να έρθουν εδώ φέτος. Και μιλάμε για μια τεράστια χώρα 170 εκατομμυρίων ανθρώπων, οπότε εκατό ,διακόσιοι τουρίστες είναι μια τρύπα στο νερό…
Γι’ αυτό και όπου πάω με προσέχουν όλοι! Είμαι ο πιο αδύναμος κρίκος…
Τουρίστας στο Πακιστάν –ανέκδοτο μάλλον θα καταντήσω.. Αλλά κι εσύ, έχεις το προνόμιο να διαβάζεις ανταπόκριση από ένα μέρος που δεν πάνε άλλοι! Ειδικά σε αυτήν την χρονική περίοδο…
Α, να σου πω για τους Pashtun ή Pahtun…
Ζουν στα σύνορα Πακιστάν-Αφγανιστάν, κυρίως στην περιοχή των Φυλών. Εκεί, οι νόμοι του Πακιστάν δεν ισχύουν. Μόνο οι παραδοσιακοί νόμοι των φυλών. Αυτή είναι η συμφωνία με το επίσημο Πακιστανικό κράτος. Όσο βρίσκεσαι πάνω στον κεντρικό δρόμο, στην περιοχή των φυλών, βρίσκεσαι υπό του Πακιστανικού νόμου.
Μερικές εκατοντάδες μέτρα δεξιά και αριστερά του δρόμου, βρίσκεσαι στην δικαιοδοσία των νόμων των Pashtun…
Οι Pashtun ζουν σύμφωνα με ένα περίεργο ηθικό κώδικα ,τον Pashtunwali ή Pakhtunwali, ο οποίος έχει τα εξής τέσσερα βασικά στοιχεία:
Melmastia: Που σημαίνει φιλοξενία προς όλους τους επισκέπτες, χωρίς την προσδοκία ανταπόδοσης. Φιλοξενία, άσυλο, και προστασία μπορεί να δοθεί ακόμα και σε δραπέτες, και οι Pashtun πρέπει να υπερασπιστούν τον φιλοξενούμενό τους ακόμα και με την ίδια τους τη ζωή. Γι’ αυτό και πολλοί από τους ηγέτες των Ταλιμπάν κρύβονται σε αυτά τα μέρη!
Επίσης, ο οικοδεσπότης Pashtun όσο «σημαντικός» και εάν είναι, οφείλει να σερβίρει ο ίδιος τον φιλοξενούμενό του – όσο «ασήμαντος» και εάν είναι αυτός. Μου έτυχε να είμαι καλεσμένος στο πολυτελές σπίτι ανώτατου αξιωματικού του στρατού, Pashtun στην καταγωγή. Παρόλο που μας υποδέχτηκε υπηρετικό προσωπικό, με σέρβιρε ο ίδιος.
Badal: Σημαίνει εκδίκηση ,και αναφέρεται στην υποχρέωση κάθε Pashtun να εκδικηθεί κάθε προσβολή , η οποία έχει να κάνει συνήθως με «tar, tan ή tamin»: χρυσό, γυναίκες, ή γη. Και οι Pashtun έχουν και την βεντέτα τους φυσικά..
Navatai: Αναφέρεται στην απόλυτη υποταγή του ηττημένου στον νικητή σε μια μάχη ή διαφωνία. Ο χαμένος οφείλει να ικετεύσει για συγχώρεση και μόνο τότε αποκαθίσταται η αξιοπρέπειά του. Ο νικητής οφείλει να είναι μεγαλόψυχος.
Nang: Σημαίνει τιμή, και αφορά …τις γυναίκες κυρίως. Ο Pashtun οφείλει να προστατεύσει την τιμή των γυναικών της οικογένειας όταν αυτή αμφισβητείται ή προσβάλλεται. Και η τιμή, προστατεύεται με θάνατο.
Λεπτομέρεια: Οι σκοτωμοί περί των ερωτικών, είναι οι μόνοι που δεν απαιτούν εκδίκηση. Εδώ δε δικαιολογείται βεντέτα δηλαδή…
Πώς σου φαίνονται οι Pashtun; Τρομακτικοί ε;
Φαντάσου τώρα σενάριο:
Πες ότι τυχαίνει να γεννηθείς κορίτσι σε οικογένεια Pashtun, στη γη των φυλών…
Μπρρρρ….
Υ.Γ Μεγάλη εντύπωση μου έκανε η ελευθερία του τύπου. Στοχεύει τον Μουσάραφ κατακέφαλα! Αλύπητα, σου λέω! Και μην ξεχνάς ότι στο Πακιστάν σήμερα κυβερνάει στρατιωτική δικτατορία…
Έξι το πρωί φύγαμε από το πανδοχείο –πρώτη φορά που κοιμήθηκα σε πανδοχείο φυλασσόμενο από μουσάτους ενόπλους- και στις μία φτάσαμε στο Islamabad. Μπάνιο, φαγητό ,και βουρ με λεωφορείο για την Peshawar.
Στο λεωφορείο γνώρισα και τον Αλί, ο οποίος εντυπωσιάστηκε που ήρθα μόνος μου στο Πακιστάν, σε αυτήν την χρονική περίοδο ειδικά. Και είχε και μια παράκληση:
«Να πεις στους φίλους σου, ότι το Πακιστάν δεν είναι αυτό που δείχνουν οι τηλεοράσεις. Είναι ειρηνική χώρα, και οι άνθρωποι φιλικοί και φιλόξενοι, και να έρθουν εδώ… Να μην φοβούνται..»
Τα είπα, Αλί!
Στην Peshawar, μένω στο σπίτι του Aamer, συγκατοίκου μου στο Manchester, ο οποίος ζει στο πιο πολυτελές σπίτι που έχω δει. Κάτι σαν έπαυλη. Είναι από εύπορη οικογένεια, και δυο μέρες τώρα, συναναστρέφομαι την «καλή κοινωνία» της πόλης. Χθες για παράδειγμα, ήμουν καλεσμένος για τσάι στου γαμπρού του φίλου μου, αξιωματικού του στρατού.
Επίσης, πρώτη φορά μένω σε σπίτι με υπηρέτες και μου φαίνεται κάπως περίεργο. Αύριο θα πάω στο Πανεπιστήμιο, όπου πλέον διδάσκει ο παλιός συγκάτοικός μου.
Το σχέδιο είναι να πάμε να επισκεφτούμε και το Khyber Pass, το πέρασμα από το Αφγανιστάν στο Πακιστάν, την παλιά Ινδία. Από δω πέρασαν όλοι οι κατακτητές που εισέβαλαν στις Ινδίες: Ο Μεγαλέξανδρος, οι Πέρσες, ο Τζέγκινς Κχαν ,οι Άγγλοι.
Το Khyber Pass βρίσκεται στην περιοχή των Φυλών (Tribal Areas) , όπου το Πακιστάνικο Κράτος δεν έχει και πολύ μεγάλη δικαιοδοσία. Εδώ ισχύουν οι παραδοσιακοί νόμοι της φυλής των Pashtun. Και επειδή τα πράγματα δεν είναι ασφαλή αυτήν την περίοδο, και έχουν σημειωθεί και κάποιες απαγωγές, θα το αποφύγουμε…
Θύμισέ μου όμως να σου γράψω για την περιοχή των Φυλών και για τους Pashtun. Είναι η περιοχή-άντρο των Ταλιμπάν.
Αλλά περισσότερα, άλλη φορά…
6-8-2007 Peshawar
Τριγυρνάω στην Peshawar. Πάντα με τη συνοδεία του Aamer. Η πόλη δεν έχει και τίποτα το ιδιαίτερο, μόνο την παλιά πόλη και το Μουσείο με τη μεγαλύτερη συλλογή τέχνης Ghadara στον κόσμο. Είναι βουδιστική τέχνη, επηρεασμένη και από τους υπόλοιπους πολιτισμούς που πέρασαν από ‘δώ : Πέρσες και Έλληνες- ναι ο Μακεδόνας πέρασε από ‘δω…
Επιπλέον, είμαι ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα των χεριών τουρίστες στην πόλη. Η ειρωνεία είναι ότι το 2007 είχε ανακηρυχτεί από τις Πακιστανικές αρχές «Έτος Τουρισμού». Ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για να διαφημιστεί η χώρα στο εξωτερικό , αλλά με τα γεγονότα στο Κόκκινο Τζαμί οι τουρίστες αποθαρρύνθηκαν.
Όπως διάβαζα σε μια αγγλόφωνη εφημερίδα της χώρας, την The News, υπολογίζονται σε μια δυο εκατοντάδες οι τουρίστες που τελικά αποφάσισαν να έρθουν εδώ φέτος. Και μιλάμε για μια τεράστια χώρα 170 εκατομμυρίων ανθρώπων, οπότε εκατό ,διακόσιοι τουρίστες είναι μια τρύπα στο νερό…
Γι’ αυτό και όπου πάω με προσέχουν όλοι! Είμαι ο πιο αδύναμος κρίκος…
Τουρίστας στο Πακιστάν –ανέκδοτο μάλλον θα καταντήσω.. Αλλά κι εσύ, έχεις το προνόμιο να διαβάζεις ανταπόκριση από ένα μέρος που δεν πάνε άλλοι! Ειδικά σε αυτήν την χρονική περίοδο…
Α, να σου πω για τους Pashtun ή Pahtun…
Ζουν στα σύνορα Πακιστάν-Αφγανιστάν, κυρίως στην περιοχή των Φυλών. Εκεί, οι νόμοι του Πακιστάν δεν ισχύουν. Μόνο οι παραδοσιακοί νόμοι των φυλών. Αυτή είναι η συμφωνία με το επίσημο Πακιστανικό κράτος. Όσο βρίσκεσαι πάνω στον κεντρικό δρόμο, στην περιοχή των φυλών, βρίσκεσαι υπό του Πακιστανικού νόμου.
Μερικές εκατοντάδες μέτρα δεξιά και αριστερά του δρόμου, βρίσκεσαι στην δικαιοδοσία των νόμων των Pashtun…
Οι Pashtun ζουν σύμφωνα με ένα περίεργο ηθικό κώδικα ,τον Pashtunwali ή Pakhtunwali, ο οποίος έχει τα εξής τέσσερα βασικά στοιχεία:
Melmastia: Που σημαίνει φιλοξενία προς όλους τους επισκέπτες, χωρίς την προσδοκία ανταπόδοσης. Φιλοξενία, άσυλο, και προστασία μπορεί να δοθεί ακόμα και σε δραπέτες, και οι Pashtun πρέπει να υπερασπιστούν τον φιλοξενούμενό τους ακόμα και με την ίδια τους τη ζωή. Γι’ αυτό και πολλοί από τους ηγέτες των Ταλιμπάν κρύβονται σε αυτά τα μέρη!
Επίσης, ο οικοδεσπότης Pashtun όσο «σημαντικός» και εάν είναι, οφείλει να σερβίρει ο ίδιος τον φιλοξενούμενό του – όσο «ασήμαντος» και εάν είναι αυτός. Μου έτυχε να είμαι καλεσμένος στο πολυτελές σπίτι ανώτατου αξιωματικού του στρατού, Pashtun στην καταγωγή. Παρόλο που μας υποδέχτηκε υπηρετικό προσωπικό, με σέρβιρε ο ίδιος.
Badal: Σημαίνει εκδίκηση ,και αναφέρεται στην υποχρέωση κάθε Pashtun να εκδικηθεί κάθε προσβολή , η οποία έχει να κάνει συνήθως με «tar, tan ή tamin»: χρυσό, γυναίκες, ή γη. Και οι Pashtun έχουν και την βεντέτα τους φυσικά..
Navatai: Αναφέρεται στην απόλυτη υποταγή του ηττημένου στον νικητή σε μια μάχη ή διαφωνία. Ο χαμένος οφείλει να ικετεύσει για συγχώρεση και μόνο τότε αποκαθίσταται η αξιοπρέπειά του. Ο νικητής οφείλει να είναι μεγαλόψυχος.
Nang: Σημαίνει τιμή, και αφορά …τις γυναίκες κυρίως. Ο Pashtun οφείλει να προστατεύσει την τιμή των γυναικών της οικογένειας όταν αυτή αμφισβητείται ή προσβάλλεται. Και η τιμή, προστατεύεται με θάνατο.
Λεπτομέρεια: Οι σκοτωμοί περί των ερωτικών, είναι οι μόνοι που δεν απαιτούν εκδίκηση. Εδώ δε δικαιολογείται βεντέτα δηλαδή…
Πώς σου φαίνονται οι Pashtun; Τρομακτικοί ε;
Φαντάσου τώρα σενάριο:
Πες ότι τυχαίνει να γεννηθείς κορίτσι σε οικογένεια Pashtun, στη γη των φυλών…
Μπρρρρ….
Υ.Γ Μεγάλη εντύπωση μου έκανε η ελευθερία του τύπου. Στοχεύει τον Μουσάραφ κατακέφαλα! Αλύπητα, σου λέω! Και μην ξεχνάς ότι στο Πακιστάν σήμερα κυβερνάει στρατιωτική δικτατορία…
Attachments
-
91,4 KB Προβολές: 154