Μετά απο μια ώρα περίπου φτάνουμε Juliaca, αφού πληρώσαμε την λυπητερή στο αεροδρόμιο για τα σακίδια μας που δεν ήταν σακίδια λέει αλλά βαλίτσες. Μεταξύ μας βαλίτσες ήταν αλλά είχαν λουριά που μπαίναν στην πλάτη οπότε σαν γνήσιοι Έλληνες είπαμε μπας και την γλιτώσουμε αλλά που..Μας μάδησαν και με κατεβασμένα αυτιά μπήκαμε στο αεροπλανάκι της Viva και vamos!
Με το που φτάσαμε πήραμε collectivo,μικρά λεωφορειάκια. Μιας και είχαμε πολύ χρόνο στην διάθεση μας είπαμε να κινηθούμε όπως οι ντόπιοι. Ο Jesus, ο οικοδεσπότης μας, μας είχε δώσει οδηγίες για το πως θα πάμε. Αλλάξαμε δυο λεωφορειάκια όπου στο δεύτερο πληρώσαμε το δεκαπλάσιο τουλάχιστον της τιμής του εισιτηρίου. Χαλάλι γιατί η χαρά του οδηγού μόλις δεχτήκαμε να του τα δώσουμε ήταν απερίγραπτη. Λαμπύρισαν τα ματάκια του και άστραψαν τα δοντάκια του -όσα είχε τελοσπάντων- κι έτσι φτάσαμε στην φωλίτσα μας.
Στην Titicaca είχα κλείσει σε ένα αγροτόσπιτο γιατί δεν ήθελα το Puno μιας και είχα διαβάσει διθυραμβικά σχόλια και ήθελα κάτι πιο off the road τρομάρα μου. Αρχικά είχα κάνει κράτηση στην περιοχή Luquina σε έναν που βρήκα μέσω μιας ιστορίας που διάβασα εδώ και ο οποίος μου το ακύρωσε το βράδυ πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας. Ακόμα το σκέφτομαι και νευριάζω. Τέλος πάντων βρήκα στην περιοχή Llachon ένα κουκλίστικο σπιτάκι πάνω στην λίμνη και ο Jesus, καλύτερα κι από Θεούλης! Γλυκούλης, χαμογελαστός και μας έφτιαχνε υπέροχα σπιτικά φαγητά.
Ωστόσο, τα συμπτώματα του υψομέτρου είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους. Λαχανιάζαμε στα πέντε μέτρα, ζαλάδα παρόλα τα χάπια και τα τσάγια που καταναλώναμε.
Το τοπίο ονειρεμένο σαν από ζωγραφιά, αυτές τις ελαιογραφίες ντε με την φύση. Αλλά και πόσο να το θαυμάσεις πχια. Πέρασε μια ώρα, δύο ώρες, τρείς ώρες, ο σύζυγος άρχισε την γκρίνια. Πάμε λέμε στο ομώνυμο χωριό να δούμε τι γίνεται. Μετά κόπων και βασάνων λόγω υψομέτρου και όχι λόγω απόστασης φτάσαμε στο Lachon (3800 υψόμετρο περίπου). Το κολοκοτρωνίτσι πολιτεία μπροστά του. Λέει ο σύζυγος θα πάμε το βράδυ πάλι που θα κάθονται οι ντόπιοι στην πλατεία να χαζέψουμε. Πάμε το βράδυ τίποτα. Η πλατεία δεν είχε καν φωτισμό. Με το φακό του κινητού γυρίσαμε πίσω.. Φιάσκο το Llachon. Το μόνο που δεν θα ξεχάσω ήταν το εμβολιαστικό κέντρο του χωριού με τα γεροντάκια να περιμένουν και τον μικρό χωμάτινο δρόμο που είχε ταμπέλα δρόμου διπλής κατεύθυνσης.
Την επόμενη το πρωί πήγαμε στα Uros, οι δυό μας είμασταν. Μας έκανε παρουσίαση ο ντόπιος στα ισπανικά, εμείς εντωμεταξύ δεν ξέρουμε γρι ισπανικά, κουνούσαμε λοιπόν το κεφάλι μας πάνω κάτω σαν του χάνους, κάναμε και την βόλτα με την παραδοσιακή βάρκα και πίσω στο σπιτάκι να μαζέψουμε τα πράγματα γιατί το βράδυ είχε νυχτερινό λεωφορείο για Cusco.
Φτάνουμε απόγευμα στο Puno, όπου δεν ξέρω τι λέτε εσείς, εμένα μου φάνηκε παράδεισος. Εντάξει μπορεί τα σπίτια να είναι εντελώς ασοβάτιστα, μπορεί να μην έχει τίποτα ωραίο αλλά επιτέλους βρεθήκαμε ξανά στον πολιτισμό. Είδαμε κόσμο, υπαίθριες αγορές -τις οποίες παρεμπιπτόντως λατρεύουμε- δοκιμάσαμε από ψωμιά μέχρι πατάτες, καλαμάκια και ότι άλλο βρήκαμε στο δρόμο και το βραδάκι πήραμε το λεωφορείο το οποίο το είχα κλείσει μέσω redbus από Ελλάδα και φύγαμε για το διαμαντάκι του Περού!!
Αν θα ξαναπήγαινα πάντως προς τικιτάγκα μεριά αυτό που θα έκανα θα ήταν να μείνω στον αγρό μεν αλλά να έχω νοικιάσει αμάξι δε ώστε να δώ όλη την γύρω περιοχή και να μην πλήξω βρε παιδάκι μου. Είμαι σίγουρη ότι προσυπογράφει και ο σύζυγος. Τέρμα τα off the road για μας. Tourist trap από δω και τουφεξής only!
Με το που φτάσαμε πήραμε collectivo,μικρά λεωφορειάκια. Μιας και είχαμε πολύ χρόνο στην διάθεση μας είπαμε να κινηθούμε όπως οι ντόπιοι. Ο Jesus, ο οικοδεσπότης μας, μας είχε δώσει οδηγίες για το πως θα πάμε. Αλλάξαμε δυο λεωφορειάκια όπου στο δεύτερο πληρώσαμε το δεκαπλάσιο τουλάχιστον της τιμής του εισιτηρίου. Χαλάλι γιατί η χαρά του οδηγού μόλις δεχτήκαμε να του τα δώσουμε ήταν απερίγραπτη. Λαμπύρισαν τα ματάκια του και άστραψαν τα δοντάκια του -όσα είχε τελοσπάντων- κι έτσι φτάσαμε στην φωλίτσα μας.
Στην Titicaca είχα κλείσει σε ένα αγροτόσπιτο γιατί δεν ήθελα το Puno μιας και είχα διαβάσει διθυραμβικά σχόλια και ήθελα κάτι πιο off the road τρομάρα μου. Αρχικά είχα κάνει κράτηση στην περιοχή Luquina σε έναν που βρήκα μέσω μιας ιστορίας που διάβασα εδώ και ο οποίος μου το ακύρωσε το βράδυ πριν ξεκινήσει το ταξίδι μας. Ακόμα το σκέφτομαι και νευριάζω. Τέλος πάντων βρήκα στην περιοχή Llachon ένα κουκλίστικο σπιτάκι πάνω στην λίμνη και ο Jesus, καλύτερα κι από Θεούλης! Γλυκούλης, χαμογελαστός και μας έφτιαχνε υπέροχα σπιτικά φαγητά.
Ωστόσο, τα συμπτώματα του υψομέτρου είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους. Λαχανιάζαμε στα πέντε μέτρα, ζαλάδα παρόλα τα χάπια και τα τσάγια που καταναλώναμε.
Το τοπίο ονειρεμένο σαν από ζωγραφιά, αυτές τις ελαιογραφίες ντε με την φύση. Αλλά και πόσο να το θαυμάσεις πχια. Πέρασε μια ώρα, δύο ώρες, τρείς ώρες, ο σύζυγος άρχισε την γκρίνια. Πάμε λέμε στο ομώνυμο χωριό να δούμε τι γίνεται. Μετά κόπων και βασάνων λόγω υψομέτρου και όχι λόγω απόστασης φτάσαμε στο Lachon (3800 υψόμετρο περίπου). Το κολοκοτρωνίτσι πολιτεία μπροστά του. Λέει ο σύζυγος θα πάμε το βράδυ πάλι που θα κάθονται οι ντόπιοι στην πλατεία να χαζέψουμε. Πάμε το βράδυ τίποτα. Η πλατεία δεν είχε καν φωτισμό. Με το φακό του κινητού γυρίσαμε πίσω.. Φιάσκο το Llachon. Το μόνο που δεν θα ξεχάσω ήταν το εμβολιαστικό κέντρο του χωριού με τα γεροντάκια να περιμένουν και τον μικρό χωμάτινο δρόμο που είχε ταμπέλα δρόμου διπλής κατεύθυνσης.
Την επόμενη το πρωί πήγαμε στα Uros, οι δυό μας είμασταν. Μας έκανε παρουσίαση ο ντόπιος στα ισπανικά, εμείς εντωμεταξύ δεν ξέρουμε γρι ισπανικά, κουνούσαμε λοιπόν το κεφάλι μας πάνω κάτω σαν του χάνους, κάναμε και την βόλτα με την παραδοσιακή βάρκα και πίσω στο σπιτάκι να μαζέψουμε τα πράγματα γιατί το βράδυ είχε νυχτερινό λεωφορείο για Cusco.
Φτάνουμε απόγευμα στο Puno, όπου δεν ξέρω τι λέτε εσείς, εμένα μου φάνηκε παράδεισος. Εντάξει μπορεί τα σπίτια να είναι εντελώς ασοβάτιστα, μπορεί να μην έχει τίποτα ωραίο αλλά επιτέλους βρεθήκαμε ξανά στον πολιτισμό. Είδαμε κόσμο, υπαίθριες αγορές -τις οποίες παρεμπιπτόντως λατρεύουμε- δοκιμάσαμε από ψωμιά μέχρι πατάτες, καλαμάκια και ότι άλλο βρήκαμε στο δρόμο και το βραδάκι πήραμε το λεωφορείο το οποίο το είχα κλείσει μέσω redbus από Ελλάδα και φύγαμε για το διαμαντάκι του Περού!!
Αν θα ξαναπήγαινα πάντως προς τικιτάγκα μεριά αυτό που θα έκανα θα ήταν να μείνω στον αγρό μεν αλλά να έχω νοικιάσει αμάξι δε ώστε να δώ όλη την γύρω περιοχή και να μην πλήξω βρε παιδάκι μου. Είμαι σίγουρη ότι προσυπογράφει και ο σύζυγος. Τέρμα τα off the road για μας. Tourist trap από δω και τουφεξής only!









