Ollantaytambo
Αποφάσισα να αφιερώσω μια μέρα σε αυτό το μέρος μιας και είχα διαβάσει πολύ καλά σχόλια.
Το βράδυ που επιστρέψαμε από το Machu Picchu πήγαμε για φαγητό και έπειτα για ύπνο. Η εξερεύνηση του Ollantaytambo θα ξεκινούσε το επόμενο πρωί.
Μια μικρή έκπληξη είναι αυτό το χωριουδάκι. Πανέμορφο, γραφικό, παραδοσιακό. Οι δρόμοι είναι πλακόστρωτοι ενώ ρυάκια διασχίζουν όλο το χωριό. Παράλληλα με το χωριό ρέει ο ποταμός Urubamba και κατα μήκος του δεύτερου υπάρχουν μερικά καφέ και εστιατόρια. Η πλατεία του είναι περιποιημένη, ενώ περιμετρικά υπάρχουν αρκετά ταβερνάκια, καφέ και bar. Ωστόσο, τον Αύγουστο που την επισκεφτήκαμε εμείς αφενός λόγω πανδημίας δεν είχε κόσμο και αφετέρου το βράδυ είχε ψυχρούλα. Ως εκ τούτου δεν υπήρχε αυτό που συναντάς το καλοκαίρι με τα μαγαζιά ανοιχτά, τον κόσμο να κάθεται έξω και όλη αυτήν την ευχάριστη βαβούρα. Οι ελάχιστοι τουρίστες καθόντουσαν μέσα και υπήρχε μια ερημιά κατα κάποιο τρόπο. Αλλά ακόμα κι έτσι είναι κουκλίστικο. Μην παραλείψετε μια διανυκτέρευση εδώ. Μην σας πώ και δύο αφού απο δώ μπορείτε εξίσου να κάνετε την εκδρομή Moray and Maras η οποία είναι και σε πιο κοντινή απόσταση.
Στην κεντρική πλατεία βρίσκεται επίσης μια μικρή αγορά με φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια, ανθοπωλεία όλα μαζί το ένα δίπλα στο άλλο. Με συγκίνησε πολύ ένας αξιοπρεπέστατος παππούλης που αγόρασε ένα μπουκέτο λουλούδια. Η εικόνα ήταν μαγική. Καθόμουν εκεί σαν χάνος και τον παρατηρούσα. Πόσο ωραίο και γλυκό να βλέπεις τέτοιες χειρονομίες ιδίως σε αυτές τις ηλικίες.
Απο το Ollanta δεν θα μπορούσα να παραλείψω φυσικά τον αρχαιολογικό χώρο που διαθέτει και ο οποίος είναι αξιοθαύμαστος. Ανηφορικές (τι άλλο θα ήταν) και απότομες ταράτσες με κάποια κτίσματα σε πολύ καλή κατάσταση. Επίσης μέσα απο τον χώρο περνάει ο ποταμός Urubamba και έχουν φτιάξει μικρές γεφυρούλες για να περνάς απο το ένα σημείο στο άλλο κάτι που δίνει ένα κατιτίς παραπάνω στο όλο σκηνικό. Τέλος, απο την κορυφή του αρχαιολογικού χώρου μπορείς να θαυμάσεις ολόκληρο το χωριό που βρίσκεται ακριβώς απέναντι, στα πόδια σου σαν να λέμε.
Αρχικά, ο εν λόγω αρχαιολογικός χώρος χρησιμοποιούνταν μόνο ως Ναός και τόπος λατρείας απο τον αυτοκράτορα Pachacuti. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε και ως φρούριο.
Εδώ, οι Ισπανοί με επικεφαλής τον Hernando Pizarro (ετεροθαλής αδερφός του Francisco Pizarro) έχασαν μια μεγάλη μάχη. Απο τα λίγα μέρη που συνέβη κάτι τέτοιο. Οι Ισπανοί κυνηγούσαν τον Manco Inca, επαναστάτη και ιδρυτή της πολιτείας των Νεο-Ίνκας, ο οποίος είχε υποχωρήσει εδώ μετά την ήττα του στο Sacsaywaman. Ο δεύτερος μαζί με τους στρατιώτες του απέτρεψε τους Ισπανούς απο το να καταλάβουν το φρούριο πετώντας βέλη, δόρατα και ογκόλιθους. Έπειτα, άνοιξε τα κανάλια και πλημύρισε με νερό την περιοχή με αποτέλεσμα τα άλογα των Ισπανών να βαλτώσουν στις λάσπες. Ο Hernando τράπηκε σε φυγή. Ωστόσο επανήλθε σύντομα με τετραπλάσια δύναμη και ο Manco Inca αναγκάστηκε να καταφύγει στην Vilcabamba.
Το απογευματάκι πήγαμε ως το σταθμό των τρένων για να πάρουμε collectivo για το Cusco. Αλλά επειδή collectivo ψάχναμε και collectivo δεν βρίσκαμε αφεθήκαμε στην προσφορά ενός μαγαζάτορα ο οποίος άφησε στο πόστο του την γυναίκα του και μας πήγε με το αμάξι του με 60soles αν θυμάμαι καλά (όρκο δεν παίρνω).
Επιστροφή λοιπόν στο Cusco, βόλτα φαγητό και ξεκούραση. Η επόμενη μέρα είχε rainbow mountain!!














