Το επόμενο πρωί πήραμε ταξί και κατεβήκαμε στο κέντρο της Λίμα. Μόλις φτάσαμε στην Plaza de Armas μας περίμενε μια έκπληξη. Έξω απο το παλάτι λάμβανε χώρα παρέλαση με έφιππους που κρατούσαν διάφορα μουσικά όργανα και έπαιζαν μουσική.
Το παλάτι αποτελεί κυβερνητικό κτίριο καθώς είναι η επίσημη κατοικία του Προέδρου του Περού. Είναι γνωστό και ώς το σπίτι του Pizarro. Άλλωστε, επί του ιδίου φτιάχτηκε η πλατεία και κατ' επέκταση η Λίμα. Ο ιστορικός Bernabé Cobo (17ος αιώνας) είχε δηλώσει πως είναι η καλύτερη και πιο καλοσχηματισμένη πλατεία συγκρινόμενη ακόμα και με αυτές της Ισπανίας.
Εκτός απο το κυβερνητικό παλάτι στην πλατεία βρίσκονται ο Καθεδρικός Ναός, το Παλάτι του Αρχιεπισκόπου, το Δημοτικό Παλάτι και το Παλάτι της Ένωσης.
Μια καταπληκτική, προσεγμένη και συνάμα αριστοκρατική πλατεία αποικιακού στυλ όπου το κεντρικό μέρος της κοσμούν όμορφα λουλούδια. Βέβαια, όταν πήγαμε εμείς για κάποιο λόγο η πλατεία ήταν κλειστή και δεν σε άφηναν να πλησιάσεις στο κέντρο της. Μόνο περιμετρικά είχαμε την δυνατότητα να κινηθούμε.
Θαυμάσαμε τα κτίρια με τα ιδιαίτερα ξύλινα μπαλκόνια και περιηγηθήκαμε στους δρόμους γύρω απο την πλατεία όπου υπάρχουν μαγαζιά με ρούχα, καφέ, εστιατόρια, περάσαμε απο την πλατεία San Martin και κάποια στιγμή καταλήξαμε στο μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου, το οποίο συγκαταλέγεται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Ένα υπέροχο baroque κτίριο όπου στο υπόγειο του φιλοξενεί το πρώτο νεκροταφείο-κατακόμβη της Λίμα. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να περιηγηθούμε μόνοι μας στο χώρο αλλά έπρεπε να μπούμε σε γκρουπ με συνοδεία φυσικά -τι άλλο- ισπανόφωνης ξεναγού. Ως γνωστόν εμείς δεν μιλάμε ισπανικά οπότε δεν καταλαβαίναμε τίποτα και βαρεθήκαμε λιγάκι. Ότι διαβάζαμε απο τις ελάχιστες πινακίδες που είχε. Ωστόσο, δεν μπορέσαμε να μην θαυμάσουμε το εσωτερικό του κτιρίου που είναι εξίσου εντυπωσιακό με το εξωτερικό μέρος. Την ξύλινη σκάλα, τον μαυριτανικό τρούλο, τους πίνακες ζωγραφικής, περίτεχνα ξύλινα κομψοτεχνήματα και φυσικά την απίστευτη βιβλιοθήκη. Η τελευταία διαθέτει περίπου 25 χιλιάδες αρχαία χειρόγραφα, πολλά απο τα οποία χρονολογούνται πριν την άφιξη των Ισπανών ενώ περιλαμβάνει το Ισπανικό Λεξικό και την Αγία Γραφή. Α! και φυσικά τις κατακόμβες.
Στην συνέχεια τα βήματα μας μας οδήγησαν προς τον ποταμό Rimac. Εκεί που η πόλη αλλάζει όψη..Εδώ, δεν έχει να παρουσιάσει ωραία κτίρια και πολυτέλεια. Εδώ ξεκινάει η σκοτεινή πλευρά της Λίμας. Οι φαβέλες. Η απτή απόδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων, της φτώχειας, της ανέχειας και της ντροπής στέκεται εδώ, μπροστά στα μάτια μας. Παρατηρούσαμε για ώρα απο απόσταση ασφαλείας τα μικρά σπιτάκια στρυμωγμένα στους απέναντι λόφους, τους ανθρώπους που πηγαινοέρχονταν και αναλογιζόμασταν τις δυσκολίες, τον κίνδυνο και τον φόβο που βιώνουν καθημερινά αυτοί οι άνθρωποι. Τέτοιο θέαμα δεν μπορεί παρά να σε συγκλονίσει.
Αποφασίσαμε να περάσουμε απέναντι και να προχωρήσουμε λιγάκι προς την άλλη πλευρά. Αφού περάσαμε λοιπόν στην "απαγορευμένη περιοχή" και βαδίζαμε προς τα ενδότερα πέρασε ένας περίεργος τύπος απο δίπλα μου και μου λέει φύγετε απο 'δω, γυρίστε πίσω είναι επικίνδυνα. Έτσι τέλειωσε η σύντομη περιπλάνηση μας απο αυτήν την πλευρά.
Καθίσαμε αρκετή ώρα σε ένα πάρκο στις όχθες του ποταμού με θέα τις φαβέλες μιλώντας για όλους αυτούς τους ανθρώπους που είναι ξεχασμένοι απο θεούς και ανθρώπους. Η κουβέντα μοιραία έφτασε και στα τείχη που χτίζονται ανα τον κόσμο. Δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο τείχος την ντροπής όπως δικαίως έχει χαρακτηριστεί στην Casuarina, μια απο τις πλουσιότερες περιοχές του Περού. Η οικοδόμηση του ξεκίνησε το 1985 με συνεχείς επεκτάσεις φυσικά καθώς η ψαλίδα μεγαλώνει. Χιλιάδες εκατομμύρια δαπανούνται για την δημιουργία τέτοιων τειχών ανα τον κόσμο αντί να δωθούν στην καλυτέρευση συνθηκών ζωής. Απο την μια πλευρά του τείχους βλέπεις τις τεράστιες βίλες με τις πισίνες κι απο την άλλη παράγκες κατασκευασμένες απο λαμαρίνες, χωρίς καθαρό νερό, ρεύμα με εξαθλιωμένα απο την πείνα και την φτώχεια παιδιά. Ανισότητες και αδικίες και όλοι εμείς συμμέτοχοι..
Ράθυμα πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο αφού περάσαμε απο την China town της περιοχής. Διαφορετική απο όσες έχουμε δεί μέχρι τώρα. Μικροπωλητές είχαν απλώσει την πραμάτεια τους κατα μήκος του δρόμου, απο παιχνίδια μέχρι ρούχα και κουζινικά. Μια πολύ ζωντανή αγορά με πλήθος κόσμου να την επισκέπτεται.
Πήγαμε στο αεροδρόμιο όχι για να πάρουμε το αεροπλάνο αλλά για να κάνουμε το pcr test, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους που είχαν δημιουργηθεί εκεί και το οποίο θα παραλαμβάναμε εντός 12-18 ωρών ώστε να πάρουμε το αεροπλάνο για Amsterdam κι απο 'κει για Ελλάδα.
Στην επιστροφή μας κάναμε μια βόλτα στο Miraflores και κάποια στιγμή περάσαμε μπροστά απο ένα κτίριο στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φωτογραφίες και ονόματα γιατρών που πέθαναν απο τον Covid. Σοκαριστικό!

Το παλάτι αποτελεί κυβερνητικό κτίριο καθώς είναι η επίσημη κατοικία του Προέδρου του Περού. Είναι γνωστό και ώς το σπίτι του Pizarro. Άλλωστε, επί του ιδίου φτιάχτηκε η πλατεία και κατ' επέκταση η Λίμα. Ο ιστορικός Bernabé Cobo (17ος αιώνας) είχε δηλώσει πως είναι η καλύτερη και πιο καλοσχηματισμένη πλατεία συγκρινόμενη ακόμα και με αυτές της Ισπανίας.
Εκτός απο το κυβερνητικό παλάτι στην πλατεία βρίσκονται ο Καθεδρικός Ναός, το Παλάτι του Αρχιεπισκόπου, το Δημοτικό Παλάτι και το Παλάτι της Ένωσης.
Μια καταπληκτική, προσεγμένη και συνάμα αριστοκρατική πλατεία αποικιακού στυλ όπου το κεντρικό μέρος της κοσμούν όμορφα λουλούδια. Βέβαια, όταν πήγαμε εμείς για κάποιο λόγο η πλατεία ήταν κλειστή και δεν σε άφηναν να πλησιάσεις στο κέντρο της. Μόνο περιμετρικά είχαμε την δυνατότητα να κινηθούμε.
Θαυμάσαμε τα κτίρια με τα ιδιαίτερα ξύλινα μπαλκόνια και περιηγηθήκαμε στους δρόμους γύρω απο την πλατεία όπου υπάρχουν μαγαζιά με ρούχα, καφέ, εστιατόρια, περάσαμε απο την πλατεία San Martin και κάποια στιγμή καταλήξαμε στο μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου, το οποίο συγκαταλέγεται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Ένα υπέροχο baroque κτίριο όπου στο υπόγειο του φιλοξενεί το πρώτο νεκροταφείο-κατακόμβη της Λίμα. Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να περιηγηθούμε μόνοι μας στο χώρο αλλά έπρεπε να μπούμε σε γκρουπ με συνοδεία φυσικά -τι άλλο- ισπανόφωνης ξεναγού. Ως γνωστόν εμείς δεν μιλάμε ισπανικά οπότε δεν καταλαβαίναμε τίποτα και βαρεθήκαμε λιγάκι. Ότι διαβάζαμε απο τις ελάχιστες πινακίδες που είχε. Ωστόσο, δεν μπορέσαμε να μην θαυμάσουμε το εσωτερικό του κτιρίου που είναι εξίσου εντυπωσιακό με το εξωτερικό μέρος. Την ξύλινη σκάλα, τον μαυριτανικό τρούλο, τους πίνακες ζωγραφικής, περίτεχνα ξύλινα κομψοτεχνήματα και φυσικά την απίστευτη βιβλιοθήκη. Η τελευταία διαθέτει περίπου 25 χιλιάδες αρχαία χειρόγραφα, πολλά απο τα οποία χρονολογούνται πριν την άφιξη των Ισπανών ενώ περιλαμβάνει το Ισπανικό Λεξικό και την Αγία Γραφή. Α! και φυσικά τις κατακόμβες.
Στην συνέχεια τα βήματα μας μας οδήγησαν προς τον ποταμό Rimac. Εκεί που η πόλη αλλάζει όψη..Εδώ, δεν έχει να παρουσιάσει ωραία κτίρια και πολυτέλεια. Εδώ ξεκινάει η σκοτεινή πλευρά της Λίμας. Οι φαβέλες. Η απτή απόδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων, της φτώχειας, της ανέχειας και της ντροπής στέκεται εδώ, μπροστά στα μάτια μας. Παρατηρούσαμε για ώρα απο απόσταση ασφαλείας τα μικρά σπιτάκια στρυμωγμένα στους απέναντι λόφους, τους ανθρώπους που πηγαινοέρχονταν και αναλογιζόμασταν τις δυσκολίες, τον κίνδυνο και τον φόβο που βιώνουν καθημερινά αυτοί οι άνθρωποι. Τέτοιο θέαμα δεν μπορεί παρά να σε συγκλονίσει.
Αποφασίσαμε να περάσουμε απέναντι και να προχωρήσουμε λιγάκι προς την άλλη πλευρά. Αφού περάσαμε λοιπόν στην "απαγορευμένη περιοχή" και βαδίζαμε προς τα ενδότερα πέρασε ένας περίεργος τύπος απο δίπλα μου και μου λέει φύγετε απο 'δω, γυρίστε πίσω είναι επικίνδυνα. Έτσι τέλειωσε η σύντομη περιπλάνηση μας απο αυτήν την πλευρά.
Καθίσαμε αρκετή ώρα σε ένα πάρκο στις όχθες του ποταμού με θέα τις φαβέλες μιλώντας για όλους αυτούς τους ανθρώπους που είναι ξεχασμένοι απο θεούς και ανθρώπους. Η κουβέντα μοιραία έφτασε και στα τείχη που χτίζονται ανα τον κόσμο. Δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο τείχος την ντροπής όπως δικαίως έχει χαρακτηριστεί στην Casuarina, μια απο τις πλουσιότερες περιοχές του Περού. Η οικοδόμηση του ξεκίνησε το 1985 με συνεχείς επεκτάσεις φυσικά καθώς η ψαλίδα μεγαλώνει. Χιλιάδες εκατομμύρια δαπανούνται για την δημιουργία τέτοιων τειχών ανα τον κόσμο αντί να δωθούν στην καλυτέρευση συνθηκών ζωής. Απο την μια πλευρά του τείχους βλέπεις τις τεράστιες βίλες με τις πισίνες κι απο την άλλη παράγκες κατασκευασμένες απο λαμαρίνες, χωρίς καθαρό νερό, ρεύμα με εξαθλιωμένα απο την πείνα και την φτώχεια παιδιά. Ανισότητες και αδικίες και όλοι εμείς συμμέτοχοι..
Ράθυμα πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο αφού περάσαμε απο την China town της περιοχής. Διαφορετική απο όσες έχουμε δεί μέχρι τώρα. Μικροπωλητές είχαν απλώσει την πραμάτεια τους κατα μήκος του δρόμου, απο παιχνίδια μέχρι ρούχα και κουζινικά. Μια πολύ ζωντανή αγορά με πλήθος κόσμου να την επισκέπτεται.
Πήγαμε στο αεροδρόμιο όχι για να πάρουμε το αεροπλάνο αλλά για να κάνουμε το pcr test, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους που είχαν δημιουργηθεί εκεί και το οποίο θα παραλαμβάναμε εντός 12-18 ωρών ώστε να πάρουμε το αεροπλάνο για Amsterdam κι απο 'κει για Ελλάδα.
Στην επιστροφή μας κάναμε μια βόλτα στο Miraflores και κάποια στιγμή περάσαμε μπροστά απο ένα κτίριο στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φωτογραφίες και ονόματα γιατρών που πέθαναν απο τον Covid. Σοκαριστικό!











