Machu Picchu
Το αρχαίο βουνό όπως ονομάζεται στην γλώσσα των Κέτσουα αποτελεί αρχαία πόλη των Ίνκας, η οποία ανακαλύφθηκε το 1911 από τον Χίραμ Μπίνγκαμ. Το μέρος χρησιμοποιούνταν σαν αστρονομικό παρατηρητήριο, λατρευτικό κέντρο και ήταν θερινή κατοικία των βασιλέων. Είναι χτισμένο σε δυσπρόσιτη περιοχή κάτι που έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι ήταν το τελευταίο καταφύγιο των Ίνκας. Ωστόσο, όπως μας ενημέρωσε ο ξεναγός δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
Όταν ξεκίνησα να ψάχνω για εισιτήρια ήθελα να ανέβω και στο Huyana picchu, το οποίο είναι το ψηλότερο βουνό που βρίσκεται πάνω από τον αρχαιολογικό χώρο. Πρόκειται για μια απότομη στενή και ανηφορική διαδρομή 250 μέτρα περίπου πάνω από την χαμένη πόλη των Ίνκας (Machu Picchu). Ωστόσο, λόγω την πανδημίας η εν λόγω διαδρομή δεν ήταν διαθέσιμη. Δεν με ικανοποιούσε όμως η ιδέα του να πάρω τρένο, λεωφορείο και απλά να βρεθώ στο Machu Picchu. Ήθελα να το ζήσω λίγο παραπάνω. Αν θυμάμαι καλά μόλις είχε ανοίξει η πεζοπορική διαδρομή των τεσσάρων ημερών, των δύο με μια διανυκτέρευση και η ημερήσια. Λόγω έλλειψης χρόνου αποφάσισα να κάνω την ημερήσια και όχι τις δύο μέρες με αρκετό φόβο για το αν θα τα καταφέρναμε να βγάλουμε την διαδρομή. Το trek των τεσσάρων ημερών δεν πέρασε καν από το μυαλό μου. Ακόμα και άπλετο χρόνο να είχαμε δεν είμαστε για τόση ταλαιπωρία.
Τις προηγούμενες μέρες σκεφτόμουν συνεχώς αν θα είναι δύσκολη η διαδρομή καθώς θα έπρεπε να την βγάλουμε σε πέντε ώρες, αν θα τα καταφέρναμε ή αν θα αφήναμε τα κοκαλάκια μας στα βουνά του Περού. Έφτασε λοιπόν η μέρα που θα το διαπιστώναμε..
Την συγκεκριμένη εκδρομή την είχαμε κλείσει όσο είμασταν ακόμα Ελλάδα με το πρακτορείο Sam Τravel κι αυτό γιατί το Dos Manos είχε μόνο το διήμερο trek. Μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι και από αυτό το πρακτορείο.
Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 3 τα ξημερώματα. Ετοιμαστήκαμε και μπήκαμε στο βανάκι που θα μας πήγαινε στο Ollantaytambo για να πάρουμε το τρένο. Η απόσταση είναι μια ώρα περίπου και τρέφαμε φρούδες ελπίδες ότι θα κοιμηθούμε λιγάκι μέχρι να φτάσουμε. Εις μάτην. Ο δρόμος στο μεγαλύτερο μέρος του είναι τόσο κακοτράχαλος που χτυπιόμασταν συνεχώς.
Φτάνουμε στο Ollantaytambo και επιβιβαζόμαστε στο τρένο. Είχαμε την "ατυχία" να κάτσουμε από την δεξιά πλευρά του βαγονιού και έτσι δεν βλέπαμε τον ποταμό Urubamba που μας ακολουθούσε σε όλη την διαδρομή και που τον απολάμβαναν οι εξ αριστερών μας. Ας είναι, είχαμε παραθυράκι στην οροφή του βαγονιού. Εκεί γνωρίσαμε και ένα ζευγάρι Αμερικάνων και συγκεκριμένα από την Florida που θα ήταν μαζί μας στο trek. Με τα αθλητικά κολάν, τα ορειβατικά παπούτσια τα αντιανεμικά..Οι ορειβατικές μάρκες ρούχων και παπουτσιών πήγαιναν και ερχόντουσαν. Λέμε την κάτσαμε την βάρκα. Ρεζίλι θα γίνουμε. Είναι και Αμερικάνοι αυτοί τόσα βουνά έχουν εκεί όλο πεζοπορίες θα κάνουν. Κάτι που μας επιβεβαίωσαν μετά από σχετική μου ερώτηση. Σκούρα τα πράματα.
Μετά από περίπου μια ώρα φτάσαμε στο ΚΜ 104 το σημείο όπου μας άφησε το τρένο για να ξεκινήσουμε την πεζοπορία. Η διαδρομή υπέροχη. Περάσαμε αρχικά μια κρεμαστή γέφυρα κάτω από την οποία περνούσε ο ιερός ποταμός Urubamba και βρεθήκαμε στο χώρο των εισιτηρίων όπου αφού ο ξεναγός έκανε τις απαραίτητες διαδικασίες αρχίσαμε την ανηφορική διαδρομή. Ο κόσμος ελάχιστος. Νιώθαμε σαν να είμαστε εντελώς μόνοι μας.
Το πρώτο μέρος της διαδρομής για μια με μιάμιση ώρα περίπου έχει κάμποση ανηφόρα, αρκετά βατή όμως αλλά έχει από ελάχιστη έως καθόλου σκιά. Ωστόσο, επειδή ακόμα είναι πρωί δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα με την ζέστη. Ο ξεναγός ήταν ευγενέστατος και μας έκανε συχνές στάσεις.
Έπειτα το σκηνικό άρχισε να αλλάζει και σχεδόν σε όλο το μέρος της υπόλοιπης διαδρομής είμασταν μέσα σε πυκνή βλάστηση, ακούγαμε, και που και πού βλέπαμε πανέμορφα πουλιά με τα πιο έντονα και φωτεινά χρώματα που έχω αντικρύσει ποτέ μου.
Περάσαμε από έναν εντυπωσιακό καταρράκτη και λίγο αργότερα φτάσαμε στο Wiñay Wayna, αρχαιολογικό χώρο όπου κάναμε στάση για φαγητό. Στην διαδρομή συναντήσαμε ένα ζευγάρι τουριστών με τα δύο αγοράκια τους 8 και 5 χρόνων. Για τον μικρότερο είχαν μισθώσει άνθρωπο που τον κουβαλούσε στην πλάτη του για όλη την διαδρομή και προπορευόταν κιόλας! Ένας καλοκάγαθος χαμογελαστός Περουβιανός άνω των 50 αλλά μπορεί να ήταν και μικρότερος και λόγω "καλοπέρασης" να φαινόταν μεγαλύτερος. Τι να πώ για αυτό.. Από την μια είναι στενάχωρο από την άλλη αυτός ο άνθρωπος πήρε κάποια χρήματα που σίγουρα τα έχει ανάγκη. Όπως μας είπε και ο ξεναγός μας εάν μείναμε ικανοποιημένοι να γράψουμε κριτική στο tripadvisor για να τον ξαναπροτιμήσει το πρακτορείο μιας και είναι το δεύτερο trek που κάνει σε διάστημα ενάμιση χρόνου λόγω covid.
Μετά από μια ώρα από το Wiñay Wayna φτάσαμε στην πύλη του Ήλιου όπου αντικρίσαμε το Machu Picchu από ψηλά. Συγκίνηση και χαρά. Τα είχαμε καταφέρει. Όλο το άγχος των προηγούμενων ημερών και η αγωνία μετατράπηκε σε θαυμασμό και ικανοποίηση. Όλες οι φωτογραφίες που βλέπαμε τόσα χρόνια όλα τα σχόλια που διαβάζαμε..Επιτέλους είχε έρθει και η δική μας στιγμή. Να το δούμε με τα δικά μας μάτια, να διηγηθούμε στους φίλους μας τις δικές μας εντυπώσεις.
Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς την χαμένη πόλη των Ίνκας όταν ο ξεναγός μας πρότεινε να ξεκουραστούμε λιγάκι και να κατέβει μόνος του στην είσοδο να πάρει τα εισιτήρια και να ξανανέβει για να ξεκινήσει η ξενάγηση. Και τι να του χαλάσουμε το χατήρι; Τι είμαστε τίποτα ακατάδεκτοι; Πήραμε λοιπόν το χρόνο μας όσο εκείνος έτρεχε να τακτοποιήσει τα εισιτήρια των καλομαθημένων Αμερικανοευρωπαίων.
Σε αυτό το σημείο θέλω να πώ ότι τους Αμερικάνους τους σκίσαμε. Τι στολές και κουραφέξαλα. Τι σκόνη μας τρώγανε σε όλη την διαδρομή. Ήταν βέβαια κομματάκι μεγαλύτεροι μας αλλά αυτό δεν το λέμε. Μεταξύ μας η διαδρομή ήταν ευκολάκι. Με άριστα το 5 θα έβαζα βαριά βαριά 2. Πολλές συχνές στάσεις , καθόλου βιασύνη και φτάσαμε και μισή ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης μας.
Ήρθε ο ξεναγός με τα εισιτήρια στο χέρι και περάσαμε την πύλη για να αρχίσει η ξενάγηση σε αυτό το ξακουστό μέρος. Τα κτίσματα από μόνα τους δεν είναι τίποτα το τρομερό, παρόμοια μπορείς να συναντήσεις και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας όμως η τοποθεσία ανεβάζει τον τόπο σε άλλο level. Ο χώρος αποπνέει μια μυστηριακή και συνάμα μυστικιστική ατμόσφαιρα. Αυτό δε που το έκανε ακόμα πιο μαγικό ήταν η απουσία τουριστών. Δεν είμασταν πάνω από πενήντα άτομα σε όλο το χώρο. Ο ξεναγός μας τόνιζε συνεχώς πόσο τυχεροί είμαστε για αυτό. Μας έλεγε χαρακτηριστικά πως στην πρότερη κατάσταση το ένα γκρουπ φώναζε στο άλλο να σταματήσει τις φωτογραφίες και να προχωρήσει παρακάτω. Πόσο ευλογημένοι νιώθαμε που καταφέραμε να δούμε το Machu Picchu σε αυτήν την κατάσταση. Αφού έγινε η απαραίτητη ξενάγηση πήραμε το λεωφορείο και σε δέκα λεπτά βρισκόμασταν στο Aguas Calientes. Από το Machu Picchu στο Aguas Calientes.. Η απόλυτη προσγείωση. Η πιο άσχημη πόλη που αντίκρυσα σε όλο το Περού. Ακόμα και το Puno είναι καλύτερο από τούτο εδώ. Καφεδάκι και επιστροφή με το τρένο στο Ollantaytambo όπου θα διανυκτερεύαμε. Πάντως όποιος έχει περισσότερο χρόνο είναι καλύτερο να το κάνει σε δύο μέρες. Την πρώτη μέρα κάνεις το trek διανυκτερεύεις στο Aguas Calientes (υπομονή βράδυ είναι θα περάσει) και την επόμενη το πρωί όντας ξεκούραστος κάνεις την ξενάγηση στο Machu Picchu.
Στην διαδρομή και μέχρι να φτάσουμε στο Ollanta είχαμε μια πολύ ωραία και εποικοδομητική κουβεντούλα με τους Αμερικάνους για τον τρόπο ζωής στην Αμερική και στην Ελλάδα αντίστοιχα. Αυτό που έχει μείνει ανεξίτηλο στη μνήμη μου από όσα συζητήσαμε είναι πως εάν δεν είσαι ασφαλισμένος στην Αμερική την έβαψες. Υπάρχουν όπως μας είπαν εκατομμύρια άνθρωποι που έχασαν σπίτια, περιουσίες και έμειναν στο δρόμο επειδή τους έτυχε κάτι, αρρώστησαν και δεν μπόρεσαν να καλύψουν τα υπέρογκα ποσά που τους ζητούν για νοσηλεία και περίθαλψη.















