BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 622
- Likes
- 3.518
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Buenos Aires για μια νύχτα…
- Tilcara για 2 βραδιές μέρος Α…
- Tilcara για 2 βραδιές μέρος Β'…
- Salta για μια βραδιά
- Iguazu για 3 βραδιές, μέρος Α'
- Iguazu για 3 βραδιές, μέρος Β'
- Iguazu για 3 βραδιές, μέρος Γ'
- San Carlos Bariloche για 2 βραδιές, μέρος Α'
- San Carlos Bariloche για 2 βραδιές, μέρος Β'
- El Chalten για 3 βραδιές, μέρος Α'
- El Chalten για 3 βραδιές, μέρος Β'
- El Chalten για 3 βραδιές, μέρος Γ'
- El Calafate για 2 βραδιές, μέρος Α'
- El Calafate για 2 βραδιές, μέρος Β'
- Ushuaia για 3 βραδιές, μέρος Α'
- Ushuaia για 3 βραδιές, μέρος Β'
- Ushuaia για 3 βραδιές, μέρος Γ'
- Buenos Aires για 3 βραδιές, μέρος Α'
- Buenos Aires για 3 βραδιές, μέρος Β'
- Buenos Aires για 3 βραδιές, μέρος Γ'
- Επίλογος...
Tilcara για 2 βραδιές μέρος Β'…
Ξημερώνει μια πανέμορφη μέρα, ευτυχώς που δεν πήγαμε χθες, ο/οι θεοί είναι μαζί μας.
Μια γάτα περιμένει στην πόρτα για να την προσκαλέσουμε μέσα. Μετα κοιτάζει με πάθος τον νιπτήρα, η Α της ανοίγει την βρύση και αυτή πηδάει στον πάγκο και πίνει με μεγάλη δίψα για κάποιο χρονικό διάστημα. Μετα την πρωινή ιεροτελεστία με την γάτα, πάμε για πρωινό και ντους καθώς έχουμε να κάνουμε πολλά σήμερα.
Μπαίνουμε στο όχημα μας και γρήγορα αφήνουμε πίσω την Tilcara. Ζητάω από την Α μια χούφτα κόκας, μασάω και νιώθω την επίδραση της (πλάκα κάνω). Σαν να μασάς ένα πικρό γρασίδι, όπως όταν αφήνεις το τσάι πολύ ώρα στο νερό. Διαβάσαμε για την χρήση της, καλυτέρα να την κρατάς στο στόμα μασώντας μέχρι να διαλυθούν οι ίνες της. Μετα την αφήνεις πάνω στα ούλα στο πλάι του στόματος. Οι ντόπιοι χρησιμοποιούν την κόκα με μαγειρική σόδα για να αυξήσουν την επίδραση και τα οφέλη της.

Επιστρέφουμε προς την Purmamarca και συνεχίζουμε τον δρόμο για τις αλυκές. Το αυτοκίνητο χάνει λιγάκι την ιπποδύναμη του, προσπερνάμε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία στον φιδίσιο ανηφορικό δρόμο. Ξαφνικά εμφανίζεται μια πινακίδα με ένδειξη 4170 μέτρα (Altos del Morado pass)! Ούτε που πήραμε χαμπάρι το πόσο ψηλά βρισκόμαστε. Το τοπίο αλλάζει συνεχώς, σε κάποια σημεία θυμίζει Ιορδανία. Ξερικό έδαφος, μπαίνουμε σε μια μικρή ομίχλη για λίγο. Μετα τα σύννεφα διασκορπίζονται και μένει μόνο ένας όμορφος μπλε ουρανός και η εντυπωσιακή πανοραμική θέα του Altiplano (οροπέδια των Άνδεων).

Ένα δημοτικό αυτοκίνητο μας ζητάει να σταματήσουμε για λίγο καθώς μπροστά μας βρίσκεται ένα κινηματογραφικό συνεργείο για ένα τηλεοπτικό σποτ. Άντε και βιαζόμαστε, τώρα βρήκατε; Η ουρά γίνεται πολύ μεγάλη και όποιος και να ρωτήσει, παίρνει την ίδια πάντα απάντηση «σε 5 λεπτά το πολύ». Μετα από πολλά πεντάλεπτα, επιτέλους ανοίγουν τον δρόμο και πατώντας λίγο το γκάζι ξεφεύγουμε από τους υπόλοιπους. Κάποια Λάμας και οι συγγενείς τους τα Vicunas μας περιεργάζονται καθώς τα προσπερνάμε.

Φτάνουμε στις Salinas Grandes στα 3450μ υψόμετρο, κάπου διάβασα ότι είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αλυκή (salt flat) στον κόσμο. Πληρώνουμε το μικρό αντίτιμο και μας αναθέτουν έναν οδηγό τον οποίο ακολουθούμε υποχρεωτικά στην μια ώρα που έχουμε στην διάθεση μας. Αυτός προπορεύεται με την μηχανή και εμείς από πίσω με το αυτοκίνητο μας. Στα τρία διαφορετικά μέρη που επιλεγεί μπορούμε να περιπλανηθούμε, να αγγίξουμε και να μάθουμε ότι χρειάζεται. Σταματάμε και μας εξηγεί στα Ισπανικά για όλα αυτά που βλέπουμε, για τις ποιότητες του αλατιού και την χρήση τους. Μέχρι και υλικά κατασκευής κτιρίων από το φθηνότερη ποιότητα αλατιού κάνουν. Τα αγάλματα στις φωτογραφίες είναι όλα από αλάτι, όπως και τα κτίρια στον χώρο.

Εντυπωσιακά τοπία, ο αντικατοπτρισμός, ο ήλιος και τα σύννεφα παίζουν παιχνίδια με το φως. Επίσης ο οδηγός μας θα βγάλει κάποιες αστείες και εντυπωσιακές φωτογραφίες, του τύπου «συρρίκνωσα τον άντρα μου»! Η ιδιαίτερη αίσθηση του να περπατάς πάνω στην κρυσταλλωμένη επιφάνεια, πάνω στην γκριζόλευκη έρημο αλατιού σε αντίθεση με το πανέμορφο μπλε του ουρανού. Το εξάγωνο σχέδιο που δημιουργεί η διαδικασία, τα σύννεφα που αλλάζουν συνεχώς σχέδια, οι πισίνες κρυστάλλωσης αλατιού. Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο οικοσύστημα, που εξαρτάται πολύ από την περίοδο των βροχών η την ανομβρία. Έχει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας.

Το φαινόμενο αυτό έχει επιλεγεί ως ένα από τα 7 θαύματα της φύσης της χώρας. Το αφιλόξενο αυτό περιβάλλον έχει έκταση 212τχλμ και βρίσκεται στα 66χλμ απόσταση από την Purmamarca. Αν συνεχίσεις θα φτάσεις στην Βολιβία η την Χιλή ενώ στην περιοχή μένουν ιθαγενείς σε διάφορες κοινότητες…
Επιστρέφουμε από τον ίδιο φιδίσιο δρόμο με την ίδια παρέα, φορτηγά, λεωφορεία και αυτοκίνητα που καθυστερούν την ήδη αργή ταχύτητα. Προσπερνάμε κάποιους και επιταχύνουμε για να προλάβουμε την συνέχεια. 90χλμ αργότερα φτάνουμε στην Humahuaca, με 3012m υψόμετρο και 11400 κάτοικους. Η κοιλάδα Quebrada de Humahuaca είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Μπαίνοντας στην πόλη, ένας άντρας με γιλέκο μας κάνει σήμα να σταματήσουμε στον χώρο για τις πληροφορίες τουριστών. Θέλουμε να επισκεφτούμε το Serrania de Hornocal (το βουνό με τα δεκατέσσερα χρώματα) και μας λένε ότι δεν μπορούμε να πάμε με το δικό μας όχημα παρα μόνο με το δικό τους τζιπ γιατί «απαγορεύεται αλλιώς». Όμως αφού έχω διαβάσει ότι γίνεται, λέω στον τύπο (που είναι κατηγορηματικός) ότι έχει έρθει ο αδελφός μου (για τον οποίο δεν γνώριζα ούτε και εγώ την ύπαρξη του) πριν από λίγο καιρό και δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Ανασηκώνει τους ώμους του και καταπιάνεται με τον επόμενο επισκέπτη. Αποχωρώ νικητής και ψάχνουμε να βρούμε να παρκάρουμε. Κούραση και ήλιος, δεν είμαστε και στα καλύτερα μας. Μια γρήγορη βόλτα και προσπαθούμε να βρούμε κάπου να πιούμε έναν καφέ, με πολύ μεγάλη δυσκολία βρίσκουμε ανοιχτό μαγαζί στις τρεις το μεσημέρι.

Βγαίνουμε από την πόλη και ακολουθούμε τον χωμάτινο δρόμο για το Serrania de Hornocal, στα 25χλμ από την Humahuaca, το βουνό ουράνιο τόξο! Εκεί στην πύλη πληρώνεις ένα πολύ μικρό ποσό, το οποίο πηγαίνει στην κοινότητα των οικογενειών που κατέχουν τη γη. Σηκώθηκα από το κάθισμα του αυτοκινήτου και αμέσως κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Το υψόμετρο είναι στα 4350μ, νέο ρεκόρ για το ζεύγος! Κουράζεσαι με το παραμικρό και νιώθεις έντονη ζαλάδα.
Η πρώτη εικόνα είναι από την οδοντωτή σειρά δοντιών που προσφέρει απλόχερα απόλυτα εντυπωσιακά χρώματα. Πρόκειται για έναν ασβεστολιθικό σχηματισμό με διαφορετικούς τύπους ορυκτών που διαβρώνονται συνεχώς και αυτό δημιούργησε την ποικιλία των χρωμάτων στις βουνοπλαγιές.

Βγάζουμε κάποιες φωτογραφίες και αποφασίζουμε να κατέβουμε ένα μονοπάτι για να πάμε πιο κοντά σε αυτά που βλέπουμε. Ο ήλιος μας κάνει την χάρη και εμφανίζεται για λίγο ζωντανεύοντας τα χρώματα, ιδανικά πρέπει να έρθεις το απόγευμα γιατί τότε το φως είναι προς το βουνό. Αν αντέχεις μπορείς να περπατήσεις λιγάκι για να φτάσεις λίγο πιο κοντά. Εννοείται ότι προχωράμε, το τοπίο είναι εντυπωσιακό αλλά και η δυσφορία αρκετή. Στην επιστροφή η σχετικά εύκολη κατηφόρα φυσικά γίνεται απότομη ανήφορα…. Με κάποια δυσκολία τα καταφέρνουμε και επιστρέφουμε στον χώρο του πάρκινγκ. Φεύγοντας τα σύννεφα πολλαπλασιάζονται και κρύβουν τελείως τον ήλιο! Ευχαριστούμε!


Φτάνοντας και πάλι στην Tilcara στις 7 το απόγευμα, πρέπει να ταΐσουμε και το όχημα μας. Τα βενζινάδικα στην περιοχή είναι λιγοστά, οπότε και υπάρχουν μεγάλες ουρές.
Με μια μπυρίτσα αγκαλιά αποφασίζουμε να φάμε στο φανταστικό villa del cielo. Η αξιαγάπητη ιδιοκτήτρια, οι πολύ καλές γεύσεις και το vfm μας έδωσαν το πρώτο από τα top4 εστιατόρια του ταξιδιού μας. Θα κάτσουμε έξω λέμε, όμως μετά από 10 λεπτά βρέχει και τρέχουμε να κρυφτούμε μέσα. Δοκιμάσαμε κρέας από Λάμα (αρκετά σκληρό, αλλά νόστιμο), τυχαία πήραμε ένα τρομερό κρασί το Amanecer Andino naranja (πορτοκάλι χρώματος), με ένα πολύ όμορφο περιβάλλον και όλα αυτά σε πολύ λογικές τιμές. Με το γλυκάκι στο τέλος πληρώσαμε περίπου 40 ευρώ, στην χώρα θεωρείται πρέπον το 10% για φιλοδώρημα. Θα ξαναπήγαινα πολύ ευχαρίστως!

Μιλήσαμε αρκετή ώρα με ένα φιλικό ζευγάρι Αργεντινών για την χώρα τους αλλά και την δική μας. Με μια χωνευτική βολτούλα στην μικρή αυτή πόλη, αγοράζουμε από μια μπύρα ο καθένας και καταλήγουμε στο ξενοδοχείο μας για να ξαναφτιάξουμε τα σακίδια μας. Αύριο πάμε στην…

Ξημερώνει μια πανέμορφη μέρα, ευτυχώς που δεν πήγαμε χθες, ο/οι θεοί είναι μαζί μας.
Μια γάτα περιμένει στην πόρτα για να την προσκαλέσουμε μέσα. Μετα κοιτάζει με πάθος τον νιπτήρα, η Α της ανοίγει την βρύση και αυτή πηδάει στον πάγκο και πίνει με μεγάλη δίψα για κάποιο χρονικό διάστημα. Μετα την πρωινή ιεροτελεστία με την γάτα, πάμε για πρωινό και ντους καθώς έχουμε να κάνουμε πολλά σήμερα.
Μπαίνουμε στο όχημα μας και γρήγορα αφήνουμε πίσω την Tilcara. Ζητάω από την Α μια χούφτα κόκας, μασάω και νιώθω την επίδραση της (πλάκα κάνω). Σαν να μασάς ένα πικρό γρασίδι, όπως όταν αφήνεις το τσάι πολύ ώρα στο νερό. Διαβάσαμε για την χρήση της, καλυτέρα να την κρατάς στο στόμα μασώντας μέχρι να διαλυθούν οι ίνες της. Μετα την αφήνεις πάνω στα ούλα στο πλάι του στόματος. Οι ντόπιοι χρησιμοποιούν την κόκα με μαγειρική σόδα για να αυξήσουν την επίδραση και τα οφέλη της.





Επιστρέφουμε προς την Purmamarca και συνεχίζουμε τον δρόμο για τις αλυκές. Το αυτοκίνητο χάνει λιγάκι την ιπποδύναμη του, προσπερνάμε μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία στον φιδίσιο ανηφορικό δρόμο. Ξαφνικά εμφανίζεται μια πινακίδα με ένδειξη 4170 μέτρα (Altos del Morado pass)! Ούτε που πήραμε χαμπάρι το πόσο ψηλά βρισκόμαστε. Το τοπίο αλλάζει συνεχώς, σε κάποια σημεία θυμίζει Ιορδανία. Ξερικό έδαφος, μπαίνουμε σε μια μικρή ομίχλη για λίγο. Μετα τα σύννεφα διασκορπίζονται και μένει μόνο ένας όμορφος μπλε ουρανός και η εντυπωσιακή πανοραμική θέα του Altiplano (οροπέδια των Άνδεων).



Ένα δημοτικό αυτοκίνητο μας ζητάει να σταματήσουμε για λίγο καθώς μπροστά μας βρίσκεται ένα κινηματογραφικό συνεργείο για ένα τηλεοπτικό σποτ. Άντε και βιαζόμαστε, τώρα βρήκατε; Η ουρά γίνεται πολύ μεγάλη και όποιος και να ρωτήσει, παίρνει την ίδια πάντα απάντηση «σε 5 λεπτά το πολύ». Μετα από πολλά πεντάλεπτα, επιτέλους ανοίγουν τον δρόμο και πατώντας λίγο το γκάζι ξεφεύγουμε από τους υπόλοιπους. Κάποια Λάμας και οι συγγενείς τους τα Vicunas μας περιεργάζονται καθώς τα προσπερνάμε.


Φτάνουμε στις Salinas Grandes στα 3450μ υψόμετρο, κάπου διάβασα ότι είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αλυκή (salt flat) στον κόσμο. Πληρώνουμε το μικρό αντίτιμο και μας αναθέτουν έναν οδηγό τον οποίο ακολουθούμε υποχρεωτικά στην μια ώρα που έχουμε στην διάθεση μας. Αυτός προπορεύεται με την μηχανή και εμείς από πίσω με το αυτοκίνητο μας. Στα τρία διαφορετικά μέρη που επιλεγεί μπορούμε να περιπλανηθούμε, να αγγίξουμε και να μάθουμε ότι χρειάζεται. Σταματάμε και μας εξηγεί στα Ισπανικά για όλα αυτά που βλέπουμε, για τις ποιότητες του αλατιού και την χρήση τους. Μέχρι και υλικά κατασκευής κτιρίων από το φθηνότερη ποιότητα αλατιού κάνουν. Τα αγάλματα στις φωτογραφίες είναι όλα από αλάτι, όπως και τα κτίρια στον χώρο.



Εντυπωσιακά τοπία, ο αντικατοπτρισμός, ο ήλιος και τα σύννεφα παίζουν παιχνίδια με το φως. Επίσης ο οδηγός μας θα βγάλει κάποιες αστείες και εντυπωσιακές φωτογραφίες, του τύπου «συρρίκνωσα τον άντρα μου»! Η ιδιαίτερη αίσθηση του να περπατάς πάνω στην κρυσταλλωμένη επιφάνεια, πάνω στην γκριζόλευκη έρημο αλατιού σε αντίθεση με το πανέμορφο μπλε του ουρανού. Το εξάγωνο σχέδιο που δημιουργεί η διαδικασία, τα σύννεφα που αλλάζουν συνεχώς σχέδια, οι πισίνες κρυστάλλωσης αλατιού. Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο οικοσύστημα, που εξαρτάται πολύ από την περίοδο των βροχών η την ανομβρία. Έχει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας.












Το φαινόμενο αυτό έχει επιλεγεί ως ένα από τα 7 θαύματα της φύσης της χώρας. Το αφιλόξενο αυτό περιβάλλον έχει έκταση 212τχλμ και βρίσκεται στα 66χλμ απόσταση από την Purmamarca. Αν συνεχίσεις θα φτάσεις στην Βολιβία η την Χιλή ενώ στην περιοχή μένουν ιθαγενείς σε διάφορες κοινότητες…
Επιστρέφουμε από τον ίδιο φιδίσιο δρόμο με την ίδια παρέα, φορτηγά, λεωφορεία και αυτοκίνητα που καθυστερούν την ήδη αργή ταχύτητα. Προσπερνάμε κάποιους και επιταχύνουμε για να προλάβουμε την συνέχεια. 90χλμ αργότερα φτάνουμε στην Humahuaca, με 3012m υψόμετρο και 11400 κάτοικους. Η κοιλάδα Quebrada de Humahuaca είναι μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Μπαίνοντας στην πόλη, ένας άντρας με γιλέκο μας κάνει σήμα να σταματήσουμε στον χώρο για τις πληροφορίες τουριστών. Θέλουμε να επισκεφτούμε το Serrania de Hornocal (το βουνό με τα δεκατέσσερα χρώματα) και μας λένε ότι δεν μπορούμε να πάμε με το δικό μας όχημα παρα μόνο με το δικό τους τζιπ γιατί «απαγορεύεται αλλιώς». Όμως αφού έχω διαβάσει ότι γίνεται, λέω στον τύπο (που είναι κατηγορηματικός) ότι έχει έρθει ο αδελφός μου (για τον οποίο δεν γνώριζα ούτε και εγώ την ύπαρξη του) πριν από λίγο καιρό και δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Ανασηκώνει τους ώμους του και καταπιάνεται με τον επόμενο επισκέπτη. Αποχωρώ νικητής και ψάχνουμε να βρούμε να παρκάρουμε. Κούραση και ήλιος, δεν είμαστε και στα καλύτερα μας. Μια γρήγορη βόλτα και προσπαθούμε να βρούμε κάπου να πιούμε έναν καφέ, με πολύ μεγάλη δυσκολία βρίσκουμε ανοιχτό μαγαζί στις τρεις το μεσημέρι.






Βγαίνουμε από την πόλη και ακολουθούμε τον χωμάτινο δρόμο για το Serrania de Hornocal, στα 25χλμ από την Humahuaca, το βουνό ουράνιο τόξο! Εκεί στην πύλη πληρώνεις ένα πολύ μικρό ποσό, το οποίο πηγαίνει στην κοινότητα των οικογενειών που κατέχουν τη γη. Σηκώθηκα από το κάθισμα του αυτοκινήτου και αμέσως κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Το υψόμετρο είναι στα 4350μ, νέο ρεκόρ για το ζεύγος! Κουράζεσαι με το παραμικρό και νιώθεις έντονη ζαλάδα.
Η πρώτη εικόνα είναι από την οδοντωτή σειρά δοντιών που προσφέρει απλόχερα απόλυτα εντυπωσιακά χρώματα. Πρόκειται για έναν ασβεστολιθικό σχηματισμό με διαφορετικούς τύπους ορυκτών που διαβρώνονται συνεχώς και αυτό δημιούργησε την ποικιλία των χρωμάτων στις βουνοπλαγιές.








Βγάζουμε κάποιες φωτογραφίες και αποφασίζουμε να κατέβουμε ένα μονοπάτι για να πάμε πιο κοντά σε αυτά που βλέπουμε. Ο ήλιος μας κάνει την χάρη και εμφανίζεται για λίγο ζωντανεύοντας τα χρώματα, ιδανικά πρέπει να έρθεις το απόγευμα γιατί τότε το φως είναι προς το βουνό. Αν αντέχεις μπορείς να περπατήσεις λιγάκι για να φτάσεις λίγο πιο κοντά. Εννοείται ότι προχωράμε, το τοπίο είναι εντυπωσιακό αλλά και η δυσφορία αρκετή. Στην επιστροφή η σχετικά εύκολη κατηφόρα φυσικά γίνεται απότομη ανήφορα…. Με κάποια δυσκολία τα καταφέρνουμε και επιστρέφουμε στον χώρο του πάρκινγκ. Φεύγοντας τα σύννεφα πολλαπλασιάζονται και κρύβουν τελείως τον ήλιο! Ευχαριστούμε!







Φτάνοντας και πάλι στην Tilcara στις 7 το απόγευμα, πρέπει να ταΐσουμε και το όχημα μας. Τα βενζινάδικα στην περιοχή είναι λιγοστά, οπότε και υπάρχουν μεγάλες ουρές.
Με μια μπυρίτσα αγκαλιά αποφασίζουμε να φάμε στο φανταστικό villa del cielo. Η αξιαγάπητη ιδιοκτήτρια, οι πολύ καλές γεύσεις και το vfm μας έδωσαν το πρώτο από τα top4 εστιατόρια του ταξιδιού μας. Θα κάτσουμε έξω λέμε, όμως μετά από 10 λεπτά βρέχει και τρέχουμε να κρυφτούμε μέσα. Δοκιμάσαμε κρέας από Λάμα (αρκετά σκληρό, αλλά νόστιμο), τυχαία πήραμε ένα τρομερό κρασί το Amanecer Andino naranja (πορτοκάλι χρώματος), με ένα πολύ όμορφο περιβάλλον και όλα αυτά σε πολύ λογικές τιμές. Με το γλυκάκι στο τέλος πληρώσαμε περίπου 40 ευρώ, στην χώρα θεωρείται πρέπον το 10% για φιλοδώρημα. Θα ξαναπήγαινα πολύ ευχαρίστως!


Μιλήσαμε αρκετή ώρα με ένα φιλικό ζευγάρι Αργεντινών για την χώρα τους αλλά και την δική μας. Με μια χωνευτική βολτούλα στην μικρή αυτή πόλη, αγοράζουμε από μια μπύρα ο καθένας και καταλήγουμε στο ξενοδοχείο μας για να ξαναφτιάξουμε τα σακίδια μας. Αύριο πάμε στην…


Last edited: