travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ζανζιβάρη: πρώτη όμορφη αλλά και επεισοδιακή μέρα
- Βόλτα με βάρκα
- Κυριακή. Αλλαγή σκηνικού. Παραλία Bwejuu.
- Βόλτα σε τοπικό σχολείο και σε παραλίες.
- The Rock. Κοράλλια και παλίρροιες.
- Ταξίδι για το σαφάρι. Αρούσα.
- Σαφάρι, πρώτη μέρα: Νγκόρονγκορο
- Δεύτερη μέρα με σαφάρι στο Σερεγκέτι.
- Bίντεο
- Σαφάρι και επιστροφή στην Αρούσα.
- Βόλτα στην Αρούσα και επιστροφή στη Ζανζιβάρη. Stone Town.
- Βίντεο
- Stone town, φάρμα, Prison Island. Αναχώρηση.
Σαφάρι, πρώτη μέρα: Νγκόρονγκορο
Το ταξίδι για το σαφάρι ξεκίνησε περίπου στις 5:00 το πρωί, όταν πέρασαν τα τζιπ από το ξενοδοχείο μας και μας πήραν. Εμείς μπήκαμε σε ένα τζιπ όπου οδηγός ήταν ο ντόπιος με το όνομα Ράμα συν μερικούς άλλου από την ομάδα. Τα περισσότερα από τα πράγματά μας τα είχαμε αφήσει στο ξενοδοχείο. Πήραμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα για να χωρέσουν και στα τζιπ. Εμείς κρατούσαμε και από ένα sleeping bag, αν και θα μας παρείχαν στο σαφάρι τα πάντα.
Εκείνη την ώρα που ξεκινήσαμε ήταν ακόμα σκοτάδι. Όταν άρχισε να ξημερώνει το τοπίο ήταν υπέροχο. Αν και μέσα σε πόλεις και χωριά ο δρόμος μας, η φύση είχε εναλλαγές και συχνά έβλεπες διάφορα άγρια ζώα. Γαζέλες, μπαμπουίνοι και λίγο πιο μετά και καμηλοπαρδάλεις. Και φυσικά δεν άργησαν να ξεχωρίζουν τα χωριά των Μασάι. Βλέπαμε και τους ίδιους να μεταφέρουν τα κοπάδια τους στις κοιλάδες, αλλά και μέσα από τους δρόμους. Όταν σε έβλεπαν να τους φωτογραφίζεις γκρίνιαζαν λίγο, αλλά το τζιπ προχωρούσε γρήγορα και δεν μπορούσαν να μας κόψουν τη χαρά της φωτογράφισης. Τα χωριά βέβαια των Μασάι ήταν με λιγοστά σπίτι χτισμένα από λασπόπλινθους, μικρά και σε κυκλικό σχήμα. Οι πόλεις και τα χωριά των πιο πολιτισμένων σύγχρονων κατοίκων, είχαν άλλο στυλ: μαγαζιά και κόσμο να περιφέρεται άσκοπα. Αυτοκίνητα και μηχανάκια. Γυναίκες να περπατούν κουβαλώντας στο κεφάλι ένα μεγάλο μπιτόνι ή ένα κοφίνι.
Περάσαμε πολύ κοντά από τη λίμνη Μανυάρα, αλλά ούτε καν πήγαμε για λίγο να τη δούμε από κοντά, αφού δεν ήταν στο πρόγραμμα. Ίσως ήταν και καλύτερα έτσι γιατί θα χάναμε χρόνο από το σαφάρι της ημέρας.
Το τριήμερο σαφάρι είχε δυο ηχηρές επισκέψεις: την καλντέρα του Νκορονγκόρο και το πάρκο Σερενγκέτι. Ήταν ο βασικός λόγος που κάναμε εμείς αυτό το ταξίδι. Μπορεί και η Ζανζιβάρη να ήταν πολύ όμορφη, αλλά δεν ήταν στα μέρη που θέλαμε να πάμε οπωσδήποτε. Και τα δυο βρίσκονται δυτικά της Αρούσα. Σε τέσσερις ώρες είχαμε κάνει δυο στάσεις: μια για ξεκούραση και λίγα ψώνια και άλλη μια για να προμηθευτούμε τις απαραίτητες άδειες για την είσοδο στο Νκορονγκόρο. Τότε σταματήσαμε σε ένα κάμπινγκ, στο οποίο υποτίθεται θα μέναμε. Αρχικά μας έβαλαν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία και μας έδωσαν να φάμε κάποιο φαγητό (πρωινό) που ήταν από πριν έτοιμο. Μετά μας ενημέρωσαν ότι δε θα μέναμε εκεί, αλλά στο χείλος του κρατήρα, σε άλλο κάμπινγκ. Για μένα καλύτερα.
Προχωρήσαμε λοιπόν και το μεσημέρι φτάσαμε σε ένα νέο κάμπινγκ. Εκεί αφήσαμε τα πράγματα μας και φύγαμε αμέσως για το πρώτο σαφάρι. Μέχρι να γυρίσουμε θα είχαν ετοιμάσει τις σκηνές μας για να μείνουμε και το φαγητό για να φάμε βραδινό. Ο χώρος ήταν γυμνός από βλάστηση και είχε μερικά κτήρια. Στην περιοχή των σκηνών μας ήταν μια μεγάλη κουζίνα, μια μεγάλη τραπεζαρία και τα μπάνια. Όλα ήταν χτισμένα με τσιμέντο και τούβλα. Σε μια άλλη μεριά ήταν άλλα τόσα για τους επισκέπτες που επέλεγαν να μείνουν νότια. Δεν είδα κανενός είδους περίφραξη και λογικά τα ζώα της περιοχής θα μπορούσαν να μπουν μέσα.
Η είσοδος για το πάρκο:
Από ψηλά το Νγκόρονγκόρο:
Και ο χώρος του κάμπινγκ που τελικά μείναμε:
Στον κρατήρα μπήκαμε λίγο μετά τις δώδεκα. Εδώ να σημειώσω ότι κανονικά η καλντέρα δεν είναι κρατήρας, απλά μοιάζει. Ο κρατήρας δημιουργείται από πτώση αντικειμένου ή από έκρηξη. Η καλντέρα είναι ηφαιστειακή και προκύπτει από καθίζηση του ηφαιστειακού κώνου, όταν κάτω από αυτόν το μάγμα έχει εξαντληθεί και καταρρέει ο κώνος από το βάρος του. Κάθε αιώνα δημιουργούνται λιγότερες από δέκα καλντέρες στον πλανήτη μας. Η καλντέρα του Νκορονγκόρο έχει διάμετρο 19 χιλιόμετρα και βάθος περίπου 600 μέτρα. Επειδή λοιπόν το χείλος της έχει υψόμετρο κάπου 2400 μέτρα, η βάση της καλντέρας είναι λίγο κάτω από τα δυο χιλιόμετρα, 1700-1800 μέτρα.
Αφού κατηφορίσαμε μέχρι τη βάση της καλντέρας αρχίσαμε να ψάχνουμε για ζώα. Πήγαμε από τη δυτική πλευρά μιας μεγάλης λίμνης που υπάρχει εκεί. Ένα παλιό μου όνειρο γινόταν πραγματικότητα. Αυτή η καλντέρα πάντα με συγκινούσε και ήθελα να την επισκεφτώ. Έστω και αργά, το έκανα. Είχα απογοητευτεί γιατί τα πρακτορεία χρεώνουν το ταξίδι πολύ ακριβά. Βέβαια ένας φίλος μου είχε έρθει ιδιωτικά και του κόστισε λίγο, αλλά δεν το αποφάσιζα, γιατί η ταξιδιωτική μου παρέα είχε πάει εκεί και δε θα με ακολουθούσε. Όμως τώρα το απολάμβανα.
Από ψηλά φαινόταν τα κοπάδια με τα γκνου. Ήταν τα μόνα που ξεχώριζαν. Με τα κιάλια που κρατούσα έβλεπα και γαζέλες. Όταν όμως κατεβήκαμε στην καλντέρα όλα άλλαξαν. Τα ζώα πλέον ήταν δίπλα μας. Μετά τα «απλά» ζώα όπως γκνου, γαζέλες, ζέβρες, βουβάλια, ορνιθοειδή κλπ, άρχισαν τα πολύ ωραία. Αρχικά είδαμε από απόσταση δυο ρινόκερους. Δεν τους διέκρινες εύκολα παρά μόνο με τα κιάλια ή με καλό ζουμ στη φωτογραφική. Εγώ με οπτικό ζουμ 105 και καλή ανάλυση όταν έκανα ψηφιακό ζουμ τους έβλεπα σχετικά καλά. Θεωρείται επιτυχία να δεις ρινόκερο στο Νκορονγκόρο, γιατί δεν έχει πολλούς.
Οι ρινόκεροι με ό, τι καλύτερο από ζουμ στη μηχανή μου:
Δυο ώρες μετά την είσοδό μας στην καλντέρα, είδαμε και το πρώτο αρσενικό λιοντάρι. Καθόταν μέσα στον καυτό ήλιο και φύλαγε ένα γκνου που είχε σκοτώσει η οικογένειά του αρκετές ώρες πριν. Ένα μέρος του είχε φαγωθεί και διάφορα ζώα (τσακάλια και ύαινες) περίμεναν να πάρουν ένα μερίδιο.
Και το φιλοθεάμον κοινό:
Και ο .... κλέφτης:
Σε μια λιμνούλα παρακάτω είδαμε και ένα σωρό ιπποπόταμους να δροσίζονται. Σε αρκετή απόσταση από εμάς είδαμε και δυο ελέφαντες.
Κάποια στιγμή πήγαμε να φάμε φαγητό σε πακέτο. Καθίσαμε κάτω από ένα δέντρο με πολλά πουλιά που περίμεναν να μας κλέψουν τη μπουκιά μας. Στη λίμνη δίπλα μας, έκαναν μπάνιο και αρκετοί ιπποπόταμοι.
Μετά το γεύμα, επιστρέψαμε στο σημείο με το λιοντάρι και είδαμε ότι δεν είχε αλλάξει κάτι. Να σημειωθεί πως λίγο πιο πίσω ήταν και το θηλυκό που ξεκουραζόταν. Επίσης εκεί γύρω ήταν άλλα 6-7 τζιπ που οι επιβάτες τους παρακολουθούσαν τις εξελίξεις. Αλλά τίποτα. Απογοητευμένοι, που δεν είδαμε καμιά φάση όλο ενέργεια, φύγαμε.
Ο τεμπέλης:
Κάναμε λίγες βόλτες ακόμα και είδαμε όμορφα φλαμίνγκο. Λίγο πριν βραδιάσει φύγαμε για το κάμπινγκ μας.
Το κάμπινγκ ονομαζόταν Simba Campsite A, και σε αεροφωτογραφία είναι το εξής:
Εμείς μέναμε στη βόρεια πλευρά, ανάμεσα στο τεράστιο δέντρο και στα κτήρια.
Εκεί μας περίμενε αρκετό κρύο, αφού είχε πέσει ο ήλιος και λίγοι τολμηροί έκαναν μπάνιο με χλιαρό νερό. Εγώ δεν το τόλμησα. Πλύθηκα λίγο να φύγει η σκόνη και η βρωμιά από το πρόσωπο και τα χέρια μου και πήγα για το φαγητό. Ήταν μοσχάρι φρεσκοψημένο και φυσικά ρύζι. Στο τέλος πάντα έφερναν φρούτα. Επίσης είχαν συνεχώς τσάι και καφέ. Αξιοπρεπές ήταν το δείπνο μας. Όμως οινοπνευματώδες ποτό δεν είχαν. Εμείς είχαμε μαζί τη ρακή και πίναμε πότε-πότε λίγη.
Μετά το φαγητό κάναμε ένα κύκλο έξω και κάτω από τον καθαρό ουρανό και μιλήσαμε λίγο όλοι μαζί. Σιγά σιγά και κατά δυάδες φεύγαμε για τις «δίκλινες» σκηνές μας να ξεκουραστούμε.
Το βράδυ ο ύπνος ήταν πολύ δύσκολος, αφού έκανε πολύ κρύο. Υπολογίζω πως ήταν κάτω από 8 βαθμούς Κελσίου. Είχα χωθεί με τα ρούχα στον υπνόσακό μου. Σκεπάστηκα και τον δικό τους, αλλά και πάλι κρύωνα. Θυμήθηκα τη βραδιά του καλοκαιριού πάνω στην κορυφή του Ψηλορείτη. Τώρα ήταν λίγο καλύτερα. Ευτυχώς έπρεπε να σηκωθούμε νωρίς και έτσι δεν υπέφερα πολύ τις πρωινές ώρες.
Το ταξίδι για το σαφάρι ξεκίνησε περίπου στις 5:00 το πρωί, όταν πέρασαν τα τζιπ από το ξενοδοχείο μας και μας πήραν. Εμείς μπήκαμε σε ένα τζιπ όπου οδηγός ήταν ο ντόπιος με το όνομα Ράμα συν μερικούς άλλου από την ομάδα. Τα περισσότερα από τα πράγματά μας τα είχαμε αφήσει στο ξενοδοχείο. Πήραμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα για να χωρέσουν και στα τζιπ. Εμείς κρατούσαμε και από ένα sleeping bag, αν και θα μας παρείχαν στο σαφάρι τα πάντα.
Εκείνη την ώρα που ξεκινήσαμε ήταν ακόμα σκοτάδι. Όταν άρχισε να ξημερώνει το τοπίο ήταν υπέροχο. Αν και μέσα σε πόλεις και χωριά ο δρόμος μας, η φύση είχε εναλλαγές και συχνά έβλεπες διάφορα άγρια ζώα. Γαζέλες, μπαμπουίνοι και λίγο πιο μετά και καμηλοπαρδάλεις. Και φυσικά δεν άργησαν να ξεχωρίζουν τα χωριά των Μασάι. Βλέπαμε και τους ίδιους να μεταφέρουν τα κοπάδια τους στις κοιλάδες, αλλά και μέσα από τους δρόμους. Όταν σε έβλεπαν να τους φωτογραφίζεις γκρίνιαζαν λίγο, αλλά το τζιπ προχωρούσε γρήγορα και δεν μπορούσαν να μας κόψουν τη χαρά της φωτογράφισης. Τα χωριά βέβαια των Μασάι ήταν με λιγοστά σπίτι χτισμένα από λασπόπλινθους, μικρά και σε κυκλικό σχήμα. Οι πόλεις και τα χωριά των πιο πολιτισμένων σύγχρονων κατοίκων, είχαν άλλο στυλ: μαγαζιά και κόσμο να περιφέρεται άσκοπα. Αυτοκίνητα και μηχανάκια. Γυναίκες να περπατούν κουβαλώντας στο κεφάλι ένα μεγάλο μπιτόνι ή ένα κοφίνι.




Περάσαμε πολύ κοντά από τη λίμνη Μανυάρα, αλλά ούτε καν πήγαμε για λίγο να τη δούμε από κοντά, αφού δεν ήταν στο πρόγραμμα. Ίσως ήταν και καλύτερα έτσι γιατί θα χάναμε χρόνο από το σαφάρι της ημέρας.
Το τριήμερο σαφάρι είχε δυο ηχηρές επισκέψεις: την καλντέρα του Νκορονγκόρο και το πάρκο Σερενγκέτι. Ήταν ο βασικός λόγος που κάναμε εμείς αυτό το ταξίδι. Μπορεί και η Ζανζιβάρη να ήταν πολύ όμορφη, αλλά δεν ήταν στα μέρη που θέλαμε να πάμε οπωσδήποτε. Και τα δυο βρίσκονται δυτικά της Αρούσα. Σε τέσσερις ώρες είχαμε κάνει δυο στάσεις: μια για ξεκούραση και λίγα ψώνια και άλλη μια για να προμηθευτούμε τις απαραίτητες άδειες για την είσοδο στο Νκορονγκόρο. Τότε σταματήσαμε σε ένα κάμπινγκ, στο οποίο υποτίθεται θα μέναμε. Αρχικά μας έβαλαν σε μια υπαίθρια τραπεζαρία και μας έδωσαν να φάμε κάποιο φαγητό (πρωινό) που ήταν από πριν έτοιμο. Μετά μας ενημέρωσαν ότι δε θα μέναμε εκεί, αλλά στο χείλος του κρατήρα, σε άλλο κάμπινγκ. Για μένα καλύτερα.


Προχωρήσαμε λοιπόν και το μεσημέρι φτάσαμε σε ένα νέο κάμπινγκ. Εκεί αφήσαμε τα πράγματα μας και φύγαμε αμέσως για το πρώτο σαφάρι. Μέχρι να γυρίσουμε θα είχαν ετοιμάσει τις σκηνές μας για να μείνουμε και το φαγητό για να φάμε βραδινό. Ο χώρος ήταν γυμνός από βλάστηση και είχε μερικά κτήρια. Στην περιοχή των σκηνών μας ήταν μια μεγάλη κουζίνα, μια μεγάλη τραπεζαρία και τα μπάνια. Όλα ήταν χτισμένα με τσιμέντο και τούβλα. Σε μια άλλη μεριά ήταν άλλα τόσα για τους επισκέπτες που επέλεγαν να μείνουν νότια. Δεν είδα κανενός είδους περίφραξη και λογικά τα ζώα της περιοχής θα μπορούσαν να μπουν μέσα.
Η είσοδος για το πάρκο:

Από ψηλά το Νγκόρονγκόρο:

Και ο χώρος του κάμπινγκ που τελικά μείναμε:

Στον κρατήρα μπήκαμε λίγο μετά τις δώδεκα. Εδώ να σημειώσω ότι κανονικά η καλντέρα δεν είναι κρατήρας, απλά μοιάζει. Ο κρατήρας δημιουργείται από πτώση αντικειμένου ή από έκρηξη. Η καλντέρα είναι ηφαιστειακή και προκύπτει από καθίζηση του ηφαιστειακού κώνου, όταν κάτω από αυτόν το μάγμα έχει εξαντληθεί και καταρρέει ο κώνος από το βάρος του. Κάθε αιώνα δημιουργούνται λιγότερες από δέκα καλντέρες στον πλανήτη μας. Η καλντέρα του Νκορονγκόρο έχει διάμετρο 19 χιλιόμετρα και βάθος περίπου 600 μέτρα. Επειδή λοιπόν το χείλος της έχει υψόμετρο κάπου 2400 μέτρα, η βάση της καλντέρας είναι λίγο κάτω από τα δυο χιλιόμετρα, 1700-1800 μέτρα.



Αφού κατηφορίσαμε μέχρι τη βάση της καλντέρας αρχίσαμε να ψάχνουμε για ζώα. Πήγαμε από τη δυτική πλευρά μιας μεγάλης λίμνης που υπάρχει εκεί. Ένα παλιό μου όνειρο γινόταν πραγματικότητα. Αυτή η καλντέρα πάντα με συγκινούσε και ήθελα να την επισκεφτώ. Έστω και αργά, το έκανα. Είχα απογοητευτεί γιατί τα πρακτορεία χρεώνουν το ταξίδι πολύ ακριβά. Βέβαια ένας φίλος μου είχε έρθει ιδιωτικά και του κόστισε λίγο, αλλά δεν το αποφάσιζα, γιατί η ταξιδιωτική μου παρέα είχε πάει εκεί και δε θα με ακολουθούσε. Όμως τώρα το απολάμβανα.



Από ψηλά φαινόταν τα κοπάδια με τα γκνου. Ήταν τα μόνα που ξεχώριζαν. Με τα κιάλια που κρατούσα έβλεπα και γαζέλες. Όταν όμως κατεβήκαμε στην καλντέρα όλα άλλαξαν. Τα ζώα πλέον ήταν δίπλα μας. Μετά τα «απλά» ζώα όπως γκνου, γαζέλες, ζέβρες, βουβάλια, ορνιθοειδή κλπ, άρχισαν τα πολύ ωραία. Αρχικά είδαμε από απόσταση δυο ρινόκερους. Δεν τους διέκρινες εύκολα παρά μόνο με τα κιάλια ή με καλό ζουμ στη φωτογραφική. Εγώ με οπτικό ζουμ 105 και καλή ανάλυση όταν έκανα ψηφιακό ζουμ τους έβλεπα σχετικά καλά. Θεωρείται επιτυχία να δεις ρινόκερο στο Νκορονγκόρο, γιατί δεν έχει πολλούς.

Οι ρινόκεροι με ό, τι καλύτερο από ζουμ στη μηχανή μου:




Δυο ώρες μετά την είσοδό μας στην καλντέρα, είδαμε και το πρώτο αρσενικό λιοντάρι. Καθόταν μέσα στον καυτό ήλιο και φύλαγε ένα γκνου που είχε σκοτώσει η οικογένειά του αρκετές ώρες πριν. Ένα μέρος του είχε φαγωθεί και διάφορα ζώα (τσακάλια και ύαινες) περίμεναν να πάρουν ένα μερίδιο.

Και το φιλοθεάμον κοινό:



Και ο .... κλέφτης:

Σε μια λιμνούλα παρακάτω είδαμε και ένα σωρό ιπποπόταμους να δροσίζονται. Σε αρκετή απόσταση από εμάς είδαμε και δυο ελέφαντες.




Κάποια στιγμή πήγαμε να φάμε φαγητό σε πακέτο. Καθίσαμε κάτω από ένα δέντρο με πολλά πουλιά που περίμεναν να μας κλέψουν τη μπουκιά μας. Στη λίμνη δίπλα μας, έκαναν μπάνιο και αρκετοί ιπποπόταμοι.





Μετά το γεύμα, επιστρέψαμε στο σημείο με το λιοντάρι και είδαμε ότι δεν είχε αλλάξει κάτι. Να σημειωθεί πως λίγο πιο πίσω ήταν και το θηλυκό που ξεκουραζόταν. Επίσης εκεί γύρω ήταν άλλα 6-7 τζιπ που οι επιβάτες τους παρακολουθούσαν τις εξελίξεις. Αλλά τίποτα. Απογοητευμένοι, που δεν είδαμε καμιά φάση όλο ενέργεια, φύγαμε.
Ο τεμπέλης:

Κάναμε λίγες βόλτες ακόμα και είδαμε όμορφα φλαμίνγκο. Λίγο πριν βραδιάσει φύγαμε για το κάμπινγκ μας.



Το κάμπινγκ ονομαζόταν Simba Campsite A, και σε αεροφωτογραφία είναι το εξής:

Εμείς μέναμε στη βόρεια πλευρά, ανάμεσα στο τεράστιο δέντρο και στα κτήρια.
Εκεί μας περίμενε αρκετό κρύο, αφού είχε πέσει ο ήλιος και λίγοι τολμηροί έκαναν μπάνιο με χλιαρό νερό. Εγώ δεν το τόλμησα. Πλύθηκα λίγο να φύγει η σκόνη και η βρωμιά από το πρόσωπο και τα χέρια μου και πήγα για το φαγητό. Ήταν μοσχάρι φρεσκοψημένο και φυσικά ρύζι. Στο τέλος πάντα έφερναν φρούτα. Επίσης είχαν συνεχώς τσάι και καφέ. Αξιοπρεπές ήταν το δείπνο μας. Όμως οινοπνευματώδες ποτό δεν είχαν. Εμείς είχαμε μαζί τη ρακή και πίναμε πότε-πότε λίγη.
Μετά το φαγητό κάναμε ένα κύκλο έξω και κάτω από τον καθαρό ουρανό και μιλήσαμε λίγο όλοι μαζί. Σιγά σιγά και κατά δυάδες φεύγαμε για τις «δίκλινες» σκηνές μας να ξεκουραστούμε.
Το βράδυ ο ύπνος ήταν πολύ δύσκολος, αφού έκανε πολύ κρύο. Υπολογίζω πως ήταν κάτω από 8 βαθμούς Κελσίου. Είχα χωθεί με τα ρούχα στον υπνόσακό μου. Σκεπάστηκα και τον δικό τους, αλλά και πάλι κρύωνα. Θυμήθηκα τη βραδιά του καλοκαιριού πάνω στην κορυφή του Ψηλορείτη. Τώρα ήταν λίγο καλύτερα. Ευτυχώς έπρεπε να σηκωθούμε νωρίς και έτσι δεν υπέφερα πολύ τις πρωινές ώρες.