gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Βεζούβιος – Monte Faito
Ο Δ. και η Ι. τρία χρόνια πριν από αυτό το ταξίδι, είχαν ανέβει στο ηφαίστειο της Αίτνας (στην Σικελία ) και καθώς είχαν ενθουσιαστεί, έπεισαν την παρέα να ανέβουμε τώρα στον θρυλικό Βεζούβιο. Οι διαφορές βέβαια, αρκετές.
Η Αίτνα, ιδιαίτερα ενεργό ηφαίστειο, κάνει συχνά – πυκνά τα νάζια της. Ακόμα και τότε που την επισκέφτηκαν οι φίλοι μας έκανε μια μικρή έκρηξη αερίων κοντά τους, που …ελαφρώς τους ανησύχησε. Η δε ανάβαση σ’ αυτήν είναι ιδιαίτερα απαιτητική μιας και μιλάμε για ύψος 3.329 μ.
Ο Βεζούβιος από την άλλη φτάνει μόνο μέχρι τα 1.180 μ. και η τελευταία (μικρή σχετικά), έκρηξη που έδωσε ήταν το 1944. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσει ο επισκέπτης είναι επίσης σχετικά μικρή (1,7 χμ.) και κάποιος καλογυμνασμένος/η μπορεί να την διανύσει σε μόλις μισή ώρα. Μετά βέβαια πρέπει και να κατέβει, οπότε υπολογίστε περίπου άλλη τόση διαδρομή και χρόνο.
Για να προσεγγίσει κανείς την είσοδο του επισκέψιμου χώρου, από την Πομπηία που μέναμε εμείς, υπάρχουν 2 επιλογές με συνολικό κόστος περίπου το ίδιο για κάθε μια.
1η επιλογή
Εμείς επιλέξαμε την 2η επιλογή καθώς ο δρόμος για να ανέβεις έως το πάρκινγκ είναι ιδιαίτερα στενός και μάλλον επικίνδυνος.
Φτάνοντας στην είσοδο του ηφαιστείου σχετικά νωρίς (για να αποφύγουμε την πολύ ζέστη) πληρώσαμε το εισιτήριο των 10 € και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Πήραμε το πολύ ανηφορικό χωμάτινο μονοπάτι προσέχοντας που πατάμε αλλά και ρίχνοντας συνέχεια κλεφτές ματιές προς τη θέα που άρχιζε σιγά σιγά να μας αποκαλύπτεται. Σε αυτό το πρώτο κομμάτι φαινόταν κυρίως η πλευρά του κόλπου και του κάμπου της Νάπολης προς την πόλη.
Φτάνοντας στο πρώτο σημείο που φαίνεται ο κρατήρας αρχίσαμε να βλέπουμε και το υπόλοιπο κομμάτι του κόλπου προς την Πομπηία, το Σορρέντο και το Κάπρι. Όλα αυτά βέβαια με λίγη φαντασία καθώς η άχλη από την καλοκαιρινή ζέστη και υγρασία περιόριζε αρκετά την θέα.
Από ένα σημείο και μετά η διαδρομή ήταν λίγο-πολύ επίπεδη (με εξαίρεση μια – δυο σκάλες) και περιτριγύριζε τον κρατήρα.
Η επιστροφή έγινε από το ίδιο μονοπάτι γιατί σε κάποιο σημείο του κρατήρα υπήρχε απαγορευτικό σήμα που δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του γύρου.
Χρειαστήκαμε συνολικά περίπου 4 ώρες για να πάμε στον Βεζούβιο, να περιηγηθούμε στο ηφαίστειο και να επιστρέψουμε στην Πομπηία.
Ακολούθησε ένα μικρό διάλλειμα για ξεκούραση, και ξεκινήσαμε για το δεύτερο βουνό της ημέρας, το Monte Faito. Εκεί η ανάβαση αναμενόταν πιο εύκολη καθώς θα βοηθούσε η τεχνολογία.
Φτάσαμε σχετικά εύκολα στον σταθμό τελεφερίκ στο παραλιακό Castellammare di Stabia και αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ που υπάρχει δίπλα ακριβώς.
Το τελεφερίκ από το Castellammare di Stabia προς το Monte Faito έχει δρομολόγια από τις 8: 20 έως τις 20:10 και κάθε 20 λεπτά. Η διάρκεια της διαδρομής είναι μόνο 8 λεπτά (Για τους υψοφοβικούς 8 λεπτά = μια αιωνιότητα). Κόστος 5,5€ για μονή διαδρομή και 8€ με επιστροφή.
Στην διαδρομή κυριολεκτικά «ο κόσμος έφυγε κάτω απ’ τα πόδια μας», και αν και επρόκειτο για μια περιοχή ήπιας σχετικά ανάπτυξης, με ωραία σπίτια, έντονη βλάστηση και αρκετές χαράδρες νομίζω πως όλοι νιώθαμε ότι δεν θα θέλαμε να χρειαστεί εκείνη τη στιγμή να τα δούμε από …κοντά.
Όσο πιο ψηλά ανεβαίναμε, ανέβαινε μαζί κι ο κόμπος στο στομάχι, οπότε το ελαφρό αεράκι που φυσούσε μας συνέφερε γρήγορα βγαίνοντας. Ομολογουμένως, η θέα φτάνοντας, μας δικαίωσε για την μικρή τρομάρα. Ο Βεζούβιος κυριαρχούσε και πάλι στο τοπίο και τα σύννεφα από πάνω του έφτιαχναν κινηματογραφικό σκηνικό: «λίγο πριν την έκρηξη»
Απέναντι από τον σταθμό του τελεφερίκ υπήρχε ένα συμπαθέστατο καφέ - εστιατόριο που δεν μάθαμε για την ποιότητα της κουζίνας του αλλά η θέση του σίγουρα άνοιγε την όρεξη των πεινασμένων.
Από αυτό το σημείο ξεκινούν και αρκετά μονοπάτια που μπαίνουν βαθιά μέσα στο δασωμένο βουνό. Τα πιο γνωστά και περπατημένα είναι:
Από την άλλη πλευρά, σύντομα μπήκαμε στα αραιά σπίτια του χωριού (Villaggio Monte Faito). Όμορφα κτίσματα με πολύ προσεγμένους λουλουδιασμένους κήπους. Αρκετά από αυτά ήταν κάτι περισσότερα από απλά σπίτια. Περισσότερο θύμιζαν σαλέ ενώ κάποια από αυτά φαίνονταν να είναι ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα καταλύματα πολυτελείας.
Μετά από περίπου μια ώρα, γυρίσαμε προς το τελεφερίκ όπου διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πολύς κόσμος που περίμενε να επιβιβαστεί. Μην έχοντας περιθώριο να χάσουμε ένα από τα τελευταία δρομολόγια, αποφασίσαμε γρήγορα να μην συνεχίσουμε τους περιπάτους αλλά να περιμένουμε στην σειρά για να κατέβουμε. Όλα πήγαν καλά και λίγο πριν δύσει ο ήλιος είμασταν πάλι στην βάση του τελεφερίκ.
Επιστρέψαμε στην Πομπηία γεμάτοι με εικόνες αλλά με άδεια στομάχια και ψάχνοντας για μια νόστιμη λύση καταλήξαμε σε ένα λαϊκό εστιατόριο, χαμένο κάπου στα στενά της πόλης. Η ζέστη που το απόγευμα φαινόταν να υποχωρεί είχε αυξηθεί και πάλι. Καθίσαμε έτσι σ’ ένα τραπεζάκι στην άκρη του μαγαζιού, όπου υπήρχαν και 1-2 ανεμιστήρες, δίπλα σε ένα μικρό περιβόλι με πορτοκαλιές.
Παραγγείλαμε, φάγαμε καλά, ήπιαμε ακόμα καλύτερα και στο τέλος, λίγο πριν φύγουμε, ήρθε να μας μιλήσει ο ιδιοκτήτης. Ένας κύριος, γύρω στα εξήντα με ελάχιστη γνώση αγγλικών, (αλλά εξαιρετική ιταλικών) άρχισε να μας περιγράφει τις φιλίες που είχε κάνει στην Ελλάδα και κυρίως στην Ζάκυνθο. Μας είπε πόσο του αρέσει να έρχεται στην Ελλάδα, κάτι που έκανε, απ’ ότι καταλάβαμε, για πάρα πολλά χρόνια. Η συζήτηση «άνοιξε» και σε άλλα θέματα. Εμείς αρχικά μιλούσαμε αγγλικά, μετά το γυρίσαμε στα ισπανικά και στο τέλος σε σκέτα ελληνικά αλλά παρόλα αυτά η επικοινωνία παρέμεινε πολύ αποτελεσματική.
Στο τέλος μας κέρασε ένα ωραιότατο τυρί που παράγει ο ίδιος (κάτι σαν πολύ βουτυράτο κεφαλοτύρι), πετάχτηκε δίπλα στις πορτοκαλιές και μας έκοψε πολύ γλυκά, ντόπια, καλοκαιρινά πορτοκάλια και μας χαιρέτησε όλους δια χειραψίας με μια υποψία συγκίνησης στα μάτια του.
Ο Δ. και η Ι. τρία χρόνια πριν από αυτό το ταξίδι, είχαν ανέβει στο ηφαίστειο της Αίτνας (στην Σικελία ) και καθώς είχαν ενθουσιαστεί, έπεισαν την παρέα να ανέβουμε τώρα στον θρυλικό Βεζούβιο. Οι διαφορές βέβαια, αρκετές.
Η Αίτνα, ιδιαίτερα ενεργό ηφαίστειο, κάνει συχνά – πυκνά τα νάζια της. Ακόμα και τότε που την επισκέφτηκαν οι φίλοι μας έκανε μια μικρή έκρηξη αερίων κοντά τους, που …ελαφρώς τους ανησύχησε. Η δε ανάβαση σ’ αυτήν είναι ιδιαίτερα απαιτητική μιας και μιλάμε για ύψος 3.329 μ.
Ο Βεζούβιος από την άλλη φτάνει μόνο μέχρι τα 1.180 μ. και η τελευταία (μικρή σχετικά), έκρηξη που έδωσε ήταν το 1944. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσει ο επισκέπτης είναι επίσης σχετικά μικρή (1,7 χμ.) και κάποιος καλογυμνασμένος/η μπορεί να την διανύσει σε μόλις μισή ώρα. Μετά βέβαια πρέπει και να κατέβει, οπότε υπολογίστε περίπου άλλη τόση διαδρομή και χρόνο.
Για να προσεγγίσει κανείς την είσοδο του επισκέψιμου χώρου, από την Πομπηία που μέναμε εμείς, υπάρχουν 2 επιλογές με συνολικό κόστος περίπου το ίδιο για κάθε μια.
1η επιλογή
- Με το αυτοκίνητο, περίπου 25 χμ. και 40 λεπτά έως το πάρκινγκ (μέσω της Ε45, Α3 και από την έξοδο Ercolano – έχει διόδια).
- Κόστος πάρκινγκ 5 €.
- Shuttle bus για το σημείο που βγαίνουν τα εισιτήρια και την επίσημη είσοδο, κόστος 2€ το άτομο με επιστροφή.
- Με λεωφορείο, περίπου 50 λεπτά με κόστος 5,40 € το άτομο με επιστροφή. Η στάση του λεωφορείου βρίσκεται στην Piazza Anfiteatro.
Δρομολόγια ανά 50 λεπτά περίπου με πρώτο από Πομπηία στις 8:00, τελευταίο για την ίδια διαδρομή στις 15:30 και τελευταίο επιστροφής από τον Βεζούβιο στις 17:40
Εμείς επιλέξαμε την 2η επιλογή καθώς ο δρόμος για να ανέβεις έως το πάρκινγκ είναι ιδιαίτερα στενός και μάλλον επικίνδυνος.
Φτάνοντας στην είσοδο του ηφαιστείου σχετικά νωρίς (για να αποφύγουμε την πολύ ζέστη) πληρώσαμε το εισιτήριο των 10 € και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε. Πήραμε το πολύ ανηφορικό χωμάτινο μονοπάτι προσέχοντας που πατάμε αλλά και ρίχνοντας συνέχεια κλεφτές ματιές προς τη θέα που άρχιζε σιγά σιγά να μας αποκαλύπτεται. Σε αυτό το πρώτο κομμάτι φαινόταν κυρίως η πλευρά του κόλπου και του κάμπου της Νάπολης προς την πόλη.

Φτάνοντας στο πρώτο σημείο που φαίνεται ο κρατήρας αρχίσαμε να βλέπουμε και το υπόλοιπο κομμάτι του κόλπου προς την Πομπηία, το Σορρέντο και το Κάπρι. Όλα αυτά βέβαια με λίγη φαντασία καθώς η άχλη από την καλοκαιρινή ζέστη και υγρασία περιόριζε αρκετά την θέα.



Από ένα σημείο και μετά η διαδρομή ήταν λίγο-πολύ επίπεδη (με εξαίρεση μια – δυο σκάλες) και περιτριγύριζε τον κρατήρα.




Η επιστροφή έγινε από το ίδιο μονοπάτι γιατί σε κάποιο σημείο του κρατήρα υπήρχε απαγορευτικό σήμα που δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του γύρου.
Χρειαστήκαμε συνολικά περίπου 4 ώρες για να πάμε στον Βεζούβιο, να περιηγηθούμε στο ηφαίστειο και να επιστρέψουμε στην Πομπηία.
Ακολούθησε ένα μικρό διάλλειμα για ξεκούραση, και ξεκινήσαμε για το δεύτερο βουνό της ημέρας, το Monte Faito. Εκεί η ανάβαση αναμενόταν πιο εύκολη καθώς θα βοηθούσε η τεχνολογία.
Φτάσαμε σχετικά εύκολα στον σταθμό τελεφερίκ στο παραλιακό Castellammare di Stabia και αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ που υπάρχει δίπλα ακριβώς.
Το τελεφερίκ από το Castellammare di Stabia προς το Monte Faito έχει δρομολόγια από τις 8: 20 έως τις 20:10 και κάθε 20 λεπτά. Η διάρκεια της διαδρομής είναι μόνο 8 λεπτά (Για τους υψοφοβικούς 8 λεπτά = μια αιωνιότητα). Κόστος 5,5€ για μονή διαδρομή και 8€ με επιστροφή.

Στην διαδρομή κυριολεκτικά «ο κόσμος έφυγε κάτω απ’ τα πόδια μας», και αν και επρόκειτο για μια περιοχή ήπιας σχετικά ανάπτυξης, με ωραία σπίτια, έντονη βλάστηση και αρκετές χαράδρες νομίζω πως όλοι νιώθαμε ότι δεν θα θέλαμε να χρειαστεί εκείνη τη στιγμή να τα δούμε από …κοντά.


Όσο πιο ψηλά ανεβαίναμε, ανέβαινε μαζί κι ο κόμπος στο στομάχι, οπότε το ελαφρό αεράκι που φυσούσε μας συνέφερε γρήγορα βγαίνοντας. Ομολογουμένως, η θέα φτάνοντας, μας δικαίωσε για την μικρή τρομάρα. Ο Βεζούβιος κυριαρχούσε και πάλι στο τοπίο και τα σύννεφα από πάνω του έφτιαχναν κινηματογραφικό σκηνικό: «λίγο πριν την έκρηξη»


Απέναντι από τον σταθμό του τελεφερίκ υπήρχε ένα συμπαθέστατο καφέ - εστιατόριο που δεν μάθαμε για την ποιότητα της κουζίνας του αλλά η θέση του σίγουρα άνοιγε την όρεξη των πεινασμένων.

Από αυτό το σημείο ξεκινούν και αρκετά μονοπάτια που μπαίνουν βαθιά μέσα στο δασωμένο βουνό. Τα πιο γνωστά και περπατημένα είναι:
- Μονοπάτι για το FAITO Punto Panoramico, 4,1 χμ. περίπου 1 ώρα (με επιστροφή 8,2 χμ. 2 ώρες).
- Μονοπάτι για το Monte San Michele (Molare) – ( το μονοπάτι δεν φτάνει μέχρι την κορυφή) 4 χμ. περίπου 1 ώρα (με επιστροφή 8 χμ. 2 ώρες).

Από την άλλη πλευρά, σύντομα μπήκαμε στα αραιά σπίτια του χωριού (Villaggio Monte Faito). Όμορφα κτίσματα με πολύ προσεγμένους λουλουδιασμένους κήπους. Αρκετά από αυτά ήταν κάτι περισσότερα από απλά σπίτια. Περισσότερο θύμιζαν σαλέ ενώ κάποια από αυτά φαίνονταν να είναι ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα καταλύματα πολυτελείας.


Μετά από περίπου μια ώρα, γυρίσαμε προς το τελεφερίκ όπου διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πολύς κόσμος που περίμενε να επιβιβαστεί. Μην έχοντας περιθώριο να χάσουμε ένα από τα τελευταία δρομολόγια, αποφασίσαμε γρήγορα να μην συνεχίσουμε τους περιπάτους αλλά να περιμένουμε στην σειρά για να κατέβουμε. Όλα πήγαν καλά και λίγο πριν δύσει ο ήλιος είμασταν πάλι στην βάση του τελεφερίκ.

Επιστρέψαμε στην Πομπηία γεμάτοι με εικόνες αλλά με άδεια στομάχια και ψάχνοντας για μια νόστιμη λύση καταλήξαμε σε ένα λαϊκό εστιατόριο, χαμένο κάπου στα στενά της πόλης. Η ζέστη που το απόγευμα φαινόταν να υποχωρεί είχε αυξηθεί και πάλι. Καθίσαμε έτσι σ’ ένα τραπεζάκι στην άκρη του μαγαζιού, όπου υπήρχαν και 1-2 ανεμιστήρες, δίπλα σε ένα μικρό περιβόλι με πορτοκαλιές.
Παραγγείλαμε, φάγαμε καλά, ήπιαμε ακόμα καλύτερα και στο τέλος, λίγο πριν φύγουμε, ήρθε να μας μιλήσει ο ιδιοκτήτης. Ένας κύριος, γύρω στα εξήντα με ελάχιστη γνώση αγγλικών, (αλλά εξαιρετική ιταλικών) άρχισε να μας περιγράφει τις φιλίες που είχε κάνει στην Ελλάδα και κυρίως στην Ζάκυνθο. Μας είπε πόσο του αρέσει να έρχεται στην Ελλάδα, κάτι που έκανε, απ’ ότι καταλάβαμε, για πάρα πολλά χρόνια. Η συζήτηση «άνοιξε» και σε άλλα θέματα. Εμείς αρχικά μιλούσαμε αγγλικά, μετά το γυρίσαμε στα ισπανικά και στο τέλος σε σκέτα ελληνικά αλλά παρόλα αυτά η επικοινωνία παρέμεινε πολύ αποτελεσματική.
Στο τέλος μας κέρασε ένα ωραιότατο τυρί που παράγει ο ίδιος (κάτι σαν πολύ βουτυράτο κεφαλοτύρι), πετάχτηκε δίπλα στις πορτοκαλιές και μας έκοψε πολύ γλυκά, ντόπια, καλοκαιρινά πορτοκάλια και μας χαιρέτησε όλους δια χειραψίας με μια υποψία συγκίνησης στα μάτια του.
Last edited: