gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ρώμη (Μέρος 2ο) – Tivoli
Δυο από εμάς δεν είχαν ξαναέρθει στην «αιώνια» πόλη οπότε έπρεπε να καλύψουμε και τα βασικά αξιοθέατα. Επισκεφθήκαμε λοιπόν το σήμα κατατεθέν της πόλης, το Κολοσσαίο, που ευτυχώς είναι πολύ κοντά στην απείρως πιο ενδιαφέρουσα Ρωμαϊκή αγορά καθώς και τον λόφο του Παλατίνο.
Βγάλαμε το κοινό εισιτήριο από τα εκδοτήρια που βρίσκονται στην είσοδο του Παλατίνο για να γλυτώσουμε την τεράστια ουρά που υπάρχει στο Κολοσσαίο συνήθως. Το αμφιθέατρο αυτό κανονικά ονομάζεται Φλάβειο Αμφιθέατρο και παραμένει ένα εντυπωσιακό κτίριο, κυρίως από την εξωτερική του πλευρά, ενώ μπορούσε εξαρχής να φιλοξενήσει παραπάνω από 50.000 θεατές (τώρα πια και πολλές γάτες).
Αμέσως μετά περάσαμε και πάλι προς την πλευρά του λόφου του Παλατίνου και μπήκαμε μέσα. Από εδώ θεωρείται ότι ξεκίνησε η ιστορία της Ρώμης το 753 π.Χ. όταν ο Ρωμύλος σκότωσε τον Ρέμο. Ο λόφος ήταν η πολυτιμότερη ακίνητη περιουσία της πόλης (εκεί άλλωστε επέλεγαν να μείνουν οι αυτοκράτορες της Ρώμης) και παραμένει μία από τις καλύτερες τοποθεσίες έως σήμερα. Η επίσκεψη στο Παλατίνο συνδυάζει εξερεύνηση αρχαίων, βόλτα στη φύση, και υπέροχη θέα στη Ρωμαϊκή Αγορά και στην πόλη της Ρώμης. Στο λόφο υπάρχει και το μουσείο του Παλατίνο. Η Ρωμαϊκή Αγορά χτισμένη κατά τη διάρκεια 900 χρόνων, ήταν το εμπορικό, πολιτικό και θρησκευτικό κέντρο της Αρχαίας Ρώμης. Μερικά από τα ξεχωριστά μνημεία της Ρωμαϊκής Αγοράς είναι η αψίδα του Σεπτημίου Σιβήρου, ο ναός του Κρόνου, η αψίδα του Τίτου και ο οίκος των Εστιάδων.
Βγαίνοντας από τον αρχαιολογικό χώρο κατευθυνθήκαμε προς τον Τίβερη και το νησάκι του (Isola Tiberina). Στο κέντρο του νησιού υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Βαρθολομαίου που έχει χτιστεί πάνω στο σημείο όπου αρχικά βρισκόταν ο βωμός του Ασκληπιού. Απομεινάρια από το βωμό μπορεί κανείς να δει από το μονοπάτι δίπλα στον ποταμό, απ’ όπου υπάρχει επίσης ωραία θέα προς τη Ponte Rotto. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται στο σημείο όπου είχε χτιστεί η πρώτη, λίθινη γέφυρα της Ρώμης το 142π.Χ. Εδώ βρίσκεται και ένας θερινός κινηματογράφος, ο μόνος που έχω δει εκτός Ελλάδας.
Διασχίζοντας την δεύτερη γέφυρα Ponte Cestio περάσαμε στο Trastevere την πιο ζωντανή γειτονιά της Ρώμης και την πιο αγαπημένη μου. Μοιάζει αρκετά με την αθηναϊκή Πλάκα, γεμάτη με μπαράκια, καφέ, εστιατόρια και πάρα πολλή νεολαία, ειδικά τα βράδια. Περιδιαβήκαμε στους δρόμους της, χαζέψαμε τα παλιά αυτοκίνητα, τις εκκλησίες της και τις πλατείες της.
Περάσαμε από την πλατεία Piazza Santa Maria in Trastevere που είναι η καρδιά της περιοχής για να καταλήξουμε στη Piazza della Scala. Εκεί πήραμε μια ανάσα και απολαύσαμε μια από τις κλασικές ρωμαϊκές μακαρονάδες (Carbonara και Arrabbiata θεωρούνται ντόπιες όπως και η Amatriciana που προέχεται από την ευρύτερη περιοχή).
Μετά το διάλλειμα, συνεχίσαμε βορειότερα κατά μήκος του Τίβερη προς το Castel Sant' Angelo. To επιβλητικό αυτό κάστρο αρχικά χτίστηκε για μαυσωλείο του Αδριανού και αργότερα, τον 6ο μ.Χ. αιώνα, μετατράπηκε σε φρούριο για τους Πάπες. Το 1277 το φρούριο συνδέθηκε με τα παλάτια του Βατικανού με έναν τοίχο αλλά και μία διάβαση (Passetto di Borgo), επιτρέποντας στους Πάπες να καταφεύγουν εκεί σε εποχές κινδύνου.
Περάσαμε δίπλα από την γέφυρα Ponte Sant'Angelo, το ανώτατο δικαστήριο (Corte Suprema di Cassazione) και την Piazza Cavour αλλά εξοντωμένοι πια, πήραμε τα ΜΜΜ για το διαμέρισμά μας.
Το βραδάκι δεν υπήρχε πολύ όρεξη για περιπλανήσεις. Κάναμε μια μικρή βόλτα κοντά στο διαμέρισμα μας στον καθεδρικό ναό της Ρώμης και έδρα του Πάπα ως επισκόπου της Ρώμης (Basilica di San Giovanni in Laterano). Είναι η πρώτη χριστιανική βασιλική που ιδρύθηκε στη Ρώμη από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο το 4ο αιώνα. Συνοδεύεται από τον απαραίτητο αιγυπτιακό οβελίσκο.
Κλείσαμε την βραδιά μας σε μια κοντινή Ιρλανδέζικη pub, με Ρωσίδα σερβιτόρα, με ωραίο Αμερικάνικο φαγητό και μπόλικες Γερμανικές και Τσέχικες μπύρες (Έξι Έλληνες στην Ιταλία). Η παγκοσμιοποίηση σε μια βόλτα.
Ξυπνώντας το επόμενο πρωινό φύγαμε βιαστικά από το διαμέρισμα για να προλάβουμε το πρώτο τραίνο για το Tivoli. Μετά από μια διαδρομή μιας ώρας αποβιβαστήκαμε και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Κοντά στον σταθμό και πριν ουσιαστικά μπούμε στον ιστό της πόλης υπάρχει η γέφυρα Ponte Gregoriano, που χτίστηκε γύρω στο 1834 από το Πάπα Γρηγόριο 16ο.
Κάτω από την γέφυρα σε μια στενή χαράδρα με κήπους, ρυάκια και καταρράκτες εκτείνεται το Parco Villa Gregoriana που ήταν ένας από τους βασικούς «στόχους» της εκδρομής μας. Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε τα ατελείωτα σκαλιά, μέσα από οργιώδη βλάστηση και συναντήσαμε τον μεγαλύτερο από τους καταρράκτες του πάρκου.
Συνεχίσαμε περνώντας από τα ερειπωμένα κτίσματα της Villa di Manlio Vopisco από εκεί θαυμάσαμε από μακριά τον ναό της Εστίας (Templo di Vesta) όπως και τα «παράθυρα» από το τούνελ που θα διασχίζαμε αργότερα.
Η διαδρομή μέσα στην φύση με τους συνεχείς μικρούς και μεγάλους καταρράκτες δεν σε άφηναν να καταλάβεις ούτε στιγμή ότι ήσουν ουσιαστικά δίπλα σε μια πόλη. Είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε αποκομμένοι από τον πολιτισμό.
Λίγο αργότερα περάσαμε από το τούνελ που είχαμε δει από απέναντι και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε στην απότομη σκάλα δίπλα στους βράχους με τους περίεργους σχηματισμούς.
Στο τέλος της διαδρομής καταλήξαμε δίπλα στον ναό της Εστίας απολαμβάνοντας για μια τελευταία φορά την απίθανη θέα.
Με την επιστροφή μας στον «πολιτισμό» περιηγηθήκαμε στην όμορφη πόλη με τα παλιά κτίρια και τα στενοσόκακα. Λόγω όμως της καταπόνησης στο πάρκο δεν είχαμε κουράγιο να επισκεφθούμε το έτερο highlight του Tivoli την Villa d'Este, μια καταπληκτική βίλλα με πανέμορφους κήπους και σιντριβάνια αλλά ούτε και το κάστρο Rocca Pia.
Επιστρέψαμε στην βάση μας, ξεκουραστήκαμε και το βράδυ πια γυρίσαμε, ως δολοφόνοι στον τόπο του “εγκλήματος”, στο Trastevere. Ήταν γεμάτο νεολαία αλλά και αρκετούς τουρίστες που είχαν βγει για να διασκεδάσουν στο πιο ζωντανό μέρος της πόλης. Ήπιαμε τα ποτά μας, δοκιμάσαμε και μερικά παραδοσιακά ιταλικά γλυκά και παγωτά και αφού τρέξαμε λίγο, προλάβαμε το τραμ, το τελευταίο, για το διαμέρισμα.
Δυο από εμάς δεν είχαν ξαναέρθει στην «αιώνια» πόλη οπότε έπρεπε να καλύψουμε και τα βασικά αξιοθέατα. Επισκεφθήκαμε λοιπόν το σήμα κατατεθέν της πόλης, το Κολοσσαίο, που ευτυχώς είναι πολύ κοντά στην απείρως πιο ενδιαφέρουσα Ρωμαϊκή αγορά καθώς και τον λόφο του Παλατίνο.
Βγάλαμε το κοινό εισιτήριο από τα εκδοτήρια που βρίσκονται στην είσοδο του Παλατίνο για να γλυτώσουμε την τεράστια ουρά που υπάρχει στο Κολοσσαίο συνήθως. Το αμφιθέατρο αυτό κανονικά ονομάζεται Φλάβειο Αμφιθέατρο και παραμένει ένα εντυπωσιακό κτίριο, κυρίως από την εξωτερική του πλευρά, ενώ μπορούσε εξαρχής να φιλοξενήσει παραπάνω από 50.000 θεατές (τώρα πια και πολλές γάτες).


Αμέσως μετά περάσαμε και πάλι προς την πλευρά του λόφου του Παλατίνου και μπήκαμε μέσα. Από εδώ θεωρείται ότι ξεκίνησε η ιστορία της Ρώμης το 753 π.Χ. όταν ο Ρωμύλος σκότωσε τον Ρέμο. Ο λόφος ήταν η πολυτιμότερη ακίνητη περιουσία της πόλης (εκεί άλλωστε επέλεγαν να μείνουν οι αυτοκράτορες της Ρώμης) και παραμένει μία από τις καλύτερες τοποθεσίες έως σήμερα. Η επίσκεψη στο Παλατίνο συνδυάζει εξερεύνηση αρχαίων, βόλτα στη φύση, και υπέροχη θέα στη Ρωμαϊκή Αγορά και στην πόλη της Ρώμης. Στο λόφο υπάρχει και το μουσείο του Παλατίνο. Η Ρωμαϊκή Αγορά χτισμένη κατά τη διάρκεια 900 χρόνων, ήταν το εμπορικό, πολιτικό και θρησκευτικό κέντρο της Αρχαίας Ρώμης. Μερικά από τα ξεχωριστά μνημεία της Ρωμαϊκής Αγοράς είναι η αψίδα του Σεπτημίου Σιβήρου, ο ναός του Κρόνου, η αψίδα του Τίτου και ο οίκος των Εστιάδων.



Βγαίνοντας από τον αρχαιολογικό χώρο κατευθυνθήκαμε προς τον Τίβερη και το νησάκι του (Isola Tiberina). Στο κέντρο του νησιού υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Βαρθολομαίου που έχει χτιστεί πάνω στο σημείο όπου αρχικά βρισκόταν ο βωμός του Ασκληπιού. Απομεινάρια από το βωμό μπορεί κανείς να δει από το μονοπάτι δίπλα στον ποταμό, απ’ όπου υπάρχει επίσης ωραία θέα προς τη Ponte Rotto. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται στο σημείο όπου είχε χτιστεί η πρώτη, λίθινη γέφυρα της Ρώμης το 142π.Χ. Εδώ βρίσκεται και ένας θερινός κινηματογράφος, ο μόνος που έχω δει εκτός Ελλάδας.


Διασχίζοντας την δεύτερη γέφυρα Ponte Cestio περάσαμε στο Trastevere την πιο ζωντανή γειτονιά της Ρώμης και την πιο αγαπημένη μου. Μοιάζει αρκετά με την αθηναϊκή Πλάκα, γεμάτη με μπαράκια, καφέ, εστιατόρια και πάρα πολλή νεολαία, ειδικά τα βράδια. Περιδιαβήκαμε στους δρόμους της, χαζέψαμε τα παλιά αυτοκίνητα, τις εκκλησίες της και τις πλατείες της.


Περάσαμε από την πλατεία Piazza Santa Maria in Trastevere που είναι η καρδιά της περιοχής για να καταλήξουμε στη Piazza della Scala. Εκεί πήραμε μια ανάσα και απολαύσαμε μια από τις κλασικές ρωμαϊκές μακαρονάδες (Carbonara και Arrabbiata θεωρούνται ντόπιες όπως και η Amatriciana που προέχεται από την ευρύτερη περιοχή).


Μετά το διάλλειμα, συνεχίσαμε βορειότερα κατά μήκος του Τίβερη προς το Castel Sant' Angelo. To επιβλητικό αυτό κάστρο αρχικά χτίστηκε για μαυσωλείο του Αδριανού και αργότερα, τον 6ο μ.Χ. αιώνα, μετατράπηκε σε φρούριο για τους Πάπες. Το 1277 το φρούριο συνδέθηκε με τα παλάτια του Βατικανού με έναν τοίχο αλλά και μία διάβαση (Passetto di Borgo), επιτρέποντας στους Πάπες να καταφεύγουν εκεί σε εποχές κινδύνου.


Περάσαμε δίπλα από την γέφυρα Ponte Sant'Angelo, το ανώτατο δικαστήριο (Corte Suprema di Cassazione) και την Piazza Cavour αλλά εξοντωμένοι πια, πήραμε τα ΜΜΜ για το διαμέρισμά μας.

Το βραδάκι δεν υπήρχε πολύ όρεξη για περιπλανήσεις. Κάναμε μια μικρή βόλτα κοντά στο διαμέρισμα μας στον καθεδρικό ναό της Ρώμης και έδρα του Πάπα ως επισκόπου της Ρώμης (Basilica di San Giovanni in Laterano). Είναι η πρώτη χριστιανική βασιλική που ιδρύθηκε στη Ρώμη από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο το 4ο αιώνα. Συνοδεύεται από τον απαραίτητο αιγυπτιακό οβελίσκο.
Κλείσαμε την βραδιά μας σε μια κοντινή Ιρλανδέζικη pub, με Ρωσίδα σερβιτόρα, με ωραίο Αμερικάνικο φαγητό και μπόλικες Γερμανικές και Τσέχικες μπύρες (Έξι Έλληνες στην Ιταλία). Η παγκοσμιοποίηση σε μια βόλτα.


Ξυπνώντας το επόμενο πρωινό φύγαμε βιαστικά από το διαμέρισμα για να προλάβουμε το πρώτο τραίνο για το Tivoli. Μετά από μια διαδρομή μιας ώρας αποβιβαστήκαμε και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Κοντά στον σταθμό και πριν ουσιαστικά μπούμε στον ιστό της πόλης υπάρχει η γέφυρα Ponte Gregoriano, που χτίστηκε γύρω στο 1834 από το Πάπα Γρηγόριο 16ο.

Κάτω από την γέφυρα σε μια στενή χαράδρα με κήπους, ρυάκια και καταρράκτες εκτείνεται το Parco Villa Gregoriana που ήταν ένας από τους βασικούς «στόχους» της εκδρομής μας. Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε τα ατελείωτα σκαλιά, μέσα από οργιώδη βλάστηση και συναντήσαμε τον μεγαλύτερο από τους καταρράκτες του πάρκου.


Συνεχίσαμε περνώντας από τα ερειπωμένα κτίσματα της Villa di Manlio Vopisco από εκεί θαυμάσαμε από μακριά τον ναό της Εστίας (Templo di Vesta) όπως και τα «παράθυρα» από το τούνελ που θα διασχίζαμε αργότερα.


Η διαδρομή μέσα στην φύση με τους συνεχείς μικρούς και μεγάλους καταρράκτες δεν σε άφηναν να καταλάβεις ούτε στιγμή ότι ήσουν ουσιαστικά δίπλα σε μια πόλη. Είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε αποκομμένοι από τον πολιτισμό.


Λίγο αργότερα περάσαμε από το τούνελ που είχαμε δει από απέναντι και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε στην απότομη σκάλα δίπλα στους βράχους με τους περίεργους σχηματισμούς.


Στο τέλος της διαδρομής καταλήξαμε δίπλα στον ναό της Εστίας απολαμβάνοντας για μια τελευταία φορά την απίθανη θέα.


Με την επιστροφή μας στον «πολιτισμό» περιηγηθήκαμε στην όμορφη πόλη με τα παλιά κτίρια και τα στενοσόκακα. Λόγω όμως της καταπόνησης στο πάρκο δεν είχαμε κουράγιο να επισκεφθούμε το έτερο highlight του Tivoli την Villa d'Este, μια καταπληκτική βίλλα με πανέμορφους κήπους και σιντριβάνια αλλά ούτε και το κάστρο Rocca Pia.



Επιστρέψαμε στην βάση μας, ξεκουραστήκαμε και το βράδυ πια γυρίσαμε, ως δολοφόνοι στον τόπο του “εγκλήματος”, στο Trastevere. Ήταν γεμάτο νεολαία αλλά και αρκετούς τουρίστες που είχαν βγει για να διασκεδάσουν στο πιο ζωντανό μέρος της πόλης. Ήπιαμε τα ποτά μας, δοκιμάσαμε και μερικά παραδοσιακά ιταλικά γλυκά και παγωτά και αφού τρέξαμε λίγο, προλάβαμε το τραμ, το τελευταίο, για το διαμέρισμα.


Last edited: