gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Montepulciano, Pienza, Murlo
Η συσσωρευμένη κούραση των προηγούμενων ημερών επίδρασε αισθητά και έτσι το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε αργά. Η δροσιά που επικρατούσε στην Τοσκάνη, σε αντίθεση με την Καμπανία, ευνόησε έναν μακρύ και χαλαρωτικό ύπνο χωρίς διακοπή.
Ξεκινήσαμε λίγο αργά για να επισκεφτούμε μερικά ακόμη χωριά της περιοχής, στα νότιο – δυτικά της Σίενα. Απορρίψαμε πολύ γρήγορα το Bagni San Filippo, με τις υπαίθριες θερμές πηγές και με τα μονοπάτια μέσα στο δάσος, καθώς είχαμε ενημερωθεί πως το επισκέπτεται πολύς κόσμος το καλοκαίρι και επιλέξαμε το Montepulciano για την πρώτη βόλτα της ημέρας. Το Montepulciano είναι μια πολύ όμορφη μεσαιωνική κωμόπολη χτισμένη πάνω σε λόφο. Βρίσκεται στο κέντρο μιας περιοχής με πολλά οινοποιεία εντός και εκτός της πόλης. Εκεί παράγεται το Vino Nobile di Montepulciano, το αρχαιότερο κρασί της Τοσκάνης που θεωρείται και από τα καλύτερα της Ιταλίας (Από 15 € έως 40 € το μπουκάλι).
Στην είσοδο μας υποδέχτηκε ένα τεράστιο άγαλμα αλόγου ενώ δίπλα ήταν η κεντρική είσοδος (Porta al Prato) της καστροπολιτείας.
Ο ανηφορικός πεζόδρομος Via di Gracciano nel Corso, που διασχίζει το μεγαλύτερο μέρος της πόλης, είχε ήδη αρκετούς τουρίστες αλλά και πολλά μικρά καταστήματα με ντόπια προϊόντα - prodotti στα ιταλικά (μανία με τους προδότες έχουν στην περιοχή).
Μας περιέβαλαν τα σημαιάκια με τα χρώματα και τα σύμβολα της κάθε γειτονιάς ενώ τα σπίτια και τα εστιατόρια είχαν ευφάνταστες διακοσμήσεις.
Τα μικρά κάθετα στενά δε, ήταν το ένα ωραιότερο του άλλου, ενώ στο τέρμα μερικών από αυτά, ανοιγόταν μια θέα προς τη εξοχή της Τοσκάνης, μαγική.
Συναντήσαμε σε λίγο τον Torre di Pulcinella, ένα πύργο – καμπαναριό – ρολόι, με ένα ιδιόμορφο άγαλμα στην κορυφή του που θυμίζει τις φιγούρες του αναγεννησιακού κουκλοθέατρου της Ιταλίας.
Περίπου στο τέλος της Via di Gracciano nel Corso (πολύ ανηφόρα ρε παιδιά) στρίψαμε δεξιά και βρεθήκαμε στην κεντρική πλατεία (Piazza Grande) του Montepulciano. Εκεί πέρα από τον καθεδρικό Cattedrale di Santa Maria Assunta υπήρχαν και άλλα δυο εντυπωσιακά κτίρια το Comune di Montepulciano και το Palazzo Nobili-Tarugi.
Σ’ αυτά τα σκαλιά κοντέψαμε να κατασκηνώσουμε μέχρι να ξαναβρεί η αναπνοή μας ένα αξιοπρεπή ρυθμό. Από εκεί κατηφορήσαμε την Via Ricci, έναν σαφώς πιο ήσυχο πεζόδρομο θαυμάζοντας τα παλιά σπίτια με τα ιδιαίτερα ρόπτρα.
Μετά από ένα γρήγορο pit stop, για μεζεδάκια και τοπικό κρασί (τελικά όχι και τόσο ωραίο όσο θα δικαιολογούσε η τιμή του), αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό μας, την Pienza.
Η Pienza αυτό το μικρό αναγεννησιακό χωριουδάκι πάνω σε λόφο (τι έκπληξη!!!), απ’ όπου κατάγεται το κλασικό ιταλικό τυρί Πεκορίνο, σχεδιάστηκε εκ βάθρων περίπου το 1460 μ.χ. από τον Πάπα Πίο τον ΙΙ που είχε γεννηθεί και μεγαλώσει εδώ.
Καθώς το κυρίως μέρος της Pienza είναι πλήρως πεζοδρομημένο, παρκάραμε στο σύγχρονο μέρος του χωριού με τα συμπαθέστατα «σπιτάκια» και περάσαμε από την Porta al Murello.
Διασχίσαμε το κεντρικό δρόμο Corso il Rossellino για να καταλήξουμε στην κεντρική πλατεία Piazza Pio II. Εκεί βρίσκονται όλα τα σημαντικά κτίρια του χωριού όπως το κτίριο του δημαρχείου (Comune di Pienza), η Duomo di Pienza, το Palazzo Piccolomini και το Diocesan Museum (Palazzo Borgia) Τα 2 τελευταία μάλιστα είναι και επισκέψιμα.
Φεύγοντας από τον ίδιο δρόμο που είχαμε μπει σταματήσαμε, σ’ ένα από τα καταστήματα παραγωγών Pecorino και μετά τις συμβουλές τους, αγοράσαμε ένα ωραίο κεφαλάκι μεσαίας ωρίμανσης απ’ αυτό το υπέροχο τυρί. Περιττό να σχολιάσω ότι το εξαφανίσαμε μέσα στις επόμενες δυο μέρες, τρώγοντας κάθε φορά από λίγο, έτσι για την λιγούρα. Πολύ διαφορετικό από το ελληνικό πεκορίνο, αλλά είναι γιατί μάλλον αυτοί κρατούν την παραδοσιακή συνταγή. Δεν το «εξέλιξαν» όπως εμείς.
Μην αντέχοντας πια άλλο την πολυκοσμία αποφασίσαμε για το τέλος της ημέρας να επισκεφθούμε το μικροσκοπικό Murlo που βρισκόταν μάλιστα σε απόσταση αναπνοής από τη βάση μας.
Το Murlo (Μούρλο, προσοχή στον τόνο!), είναι ένα λιλιπούτειο μεσαιωνικό χωριό, εξ’ ολοκλήρου περιτοιχισμένο που δεν δέχεται ορδές τουριστών. Για να το περπατήσεις ολόκληρο φτάνουν 10 λεπτά, η ομορφιά και η αγνότητα του όμως, σε κρατούν πολύ περισσότερο. Όταν το επισκεφθήκαμε εμείς βρήκαμε κάποιους από τους λιγοστούς κατοίκους του να κάθονται παρέα στα πέτρινα πεζούλια των σπιτιών τους, κουβεντιάζοντας, πλέκοντας και σχολιάζοντας τους τουρίστες (δηλαδή εμάς). Ακόμη και ο σκύλος τους αγρίεψε βλέποντας την εισβολή των ξένων.
Έχει και μουσείο το χωριό! Και μάλιστα Ετρούσκων. Το Museo Etrusco di Murlo περιέχει ευρήματα από την περιοχή λίγο έξω από το Murlo, ενώ στεγάζεται στο πρώην επισκοπικό παλάτι του χωριού. Απρόσμενα καλό αν και μικρό, μας σύστησε αυτόν τον, για μας άγνωστο, πολιτισμό.
Λίγο πριν φύγουμε ανακαλύψαμε ότι υπάρχει και εστιατόριο! Και μάλιστα με εξαιρετική θέα προς την εξωτερική πλευρά των τειχών, φαγητό γκουρμέ σε φυσιολογικές τιμές και ωραίο τοπικό κιάντι.
Τιμήσαμε τα εδέσματά τους, παίξαμε με τις υπέροχες γάτες τους, θαυμάσαμε την παραμυθένια διακόσμηση, κουβεντιάσαμε με τους μαγαζάτορες και τους πελάτες και νιώσαμε τελικά τόσο άνετα και οικεία σαν να βρισκόμασταν σε κάποια ελληνική καστροπολιτεία. Μούρλο λοιπόν, το αγαπημένο.
Η συσσωρευμένη κούραση των προηγούμενων ημερών επίδρασε αισθητά και έτσι το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε αργά. Η δροσιά που επικρατούσε στην Τοσκάνη, σε αντίθεση με την Καμπανία, ευνόησε έναν μακρύ και χαλαρωτικό ύπνο χωρίς διακοπή.
Ξεκινήσαμε λίγο αργά για να επισκεφτούμε μερικά ακόμη χωριά της περιοχής, στα νότιο – δυτικά της Σίενα. Απορρίψαμε πολύ γρήγορα το Bagni San Filippo, με τις υπαίθριες θερμές πηγές και με τα μονοπάτια μέσα στο δάσος, καθώς είχαμε ενημερωθεί πως το επισκέπτεται πολύς κόσμος το καλοκαίρι και επιλέξαμε το Montepulciano για την πρώτη βόλτα της ημέρας. Το Montepulciano είναι μια πολύ όμορφη μεσαιωνική κωμόπολη χτισμένη πάνω σε λόφο. Βρίσκεται στο κέντρο μιας περιοχής με πολλά οινοποιεία εντός και εκτός της πόλης. Εκεί παράγεται το Vino Nobile di Montepulciano, το αρχαιότερο κρασί της Τοσκάνης που θεωρείται και από τα καλύτερα της Ιταλίας (Από 15 € έως 40 € το μπουκάλι).
Στην είσοδο μας υποδέχτηκε ένα τεράστιο άγαλμα αλόγου ενώ δίπλα ήταν η κεντρική είσοδος (Porta al Prato) της καστροπολιτείας.


Ο ανηφορικός πεζόδρομος Via di Gracciano nel Corso, που διασχίζει το μεγαλύτερο μέρος της πόλης, είχε ήδη αρκετούς τουρίστες αλλά και πολλά μικρά καταστήματα με ντόπια προϊόντα - prodotti στα ιταλικά (μανία με τους προδότες έχουν στην περιοχή).


Μας περιέβαλαν τα σημαιάκια με τα χρώματα και τα σύμβολα της κάθε γειτονιάς ενώ τα σπίτια και τα εστιατόρια είχαν ευφάνταστες διακοσμήσεις.


Τα μικρά κάθετα στενά δε, ήταν το ένα ωραιότερο του άλλου, ενώ στο τέρμα μερικών από αυτά, ανοιγόταν μια θέα προς τη εξοχή της Τοσκάνης, μαγική.


Συναντήσαμε σε λίγο τον Torre di Pulcinella, ένα πύργο – καμπαναριό – ρολόι, με ένα ιδιόμορφο άγαλμα στην κορυφή του που θυμίζει τις φιγούρες του αναγεννησιακού κουκλοθέατρου της Ιταλίας.

Περίπου στο τέλος της Via di Gracciano nel Corso (πολύ ανηφόρα ρε παιδιά) στρίψαμε δεξιά και βρεθήκαμε στην κεντρική πλατεία (Piazza Grande) του Montepulciano. Εκεί πέρα από τον καθεδρικό Cattedrale di Santa Maria Assunta υπήρχαν και άλλα δυο εντυπωσιακά κτίρια το Comune di Montepulciano και το Palazzo Nobili-Tarugi.


Σ’ αυτά τα σκαλιά κοντέψαμε να κατασκηνώσουμε μέχρι να ξαναβρεί η αναπνοή μας ένα αξιοπρεπή ρυθμό. Από εκεί κατηφορήσαμε την Via Ricci, έναν σαφώς πιο ήσυχο πεζόδρομο θαυμάζοντας τα παλιά σπίτια με τα ιδιαίτερα ρόπτρα.


Μετά από ένα γρήγορο pit stop, για μεζεδάκια και τοπικό κρασί (τελικά όχι και τόσο ωραίο όσο θα δικαιολογούσε η τιμή του), αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό μας, την Pienza.
Η Pienza αυτό το μικρό αναγεννησιακό χωριουδάκι πάνω σε λόφο (τι έκπληξη!!!), απ’ όπου κατάγεται το κλασικό ιταλικό τυρί Πεκορίνο, σχεδιάστηκε εκ βάθρων περίπου το 1460 μ.χ. από τον Πάπα Πίο τον ΙΙ που είχε γεννηθεί και μεγαλώσει εδώ.
Καθώς το κυρίως μέρος της Pienza είναι πλήρως πεζοδρομημένο, παρκάραμε στο σύγχρονο μέρος του χωριού με τα συμπαθέστατα «σπιτάκια» και περάσαμε από την Porta al Murello.


Διασχίσαμε το κεντρικό δρόμο Corso il Rossellino για να καταλήξουμε στην κεντρική πλατεία Piazza Pio II. Εκεί βρίσκονται όλα τα σημαντικά κτίρια του χωριού όπως το κτίριο του δημαρχείου (Comune di Pienza), η Duomo di Pienza, το Palazzo Piccolomini και το Diocesan Museum (Palazzo Borgia) Τα 2 τελευταία μάλιστα είναι και επισκέψιμα.


Φεύγοντας από τον ίδιο δρόμο που είχαμε μπει σταματήσαμε, σ’ ένα από τα καταστήματα παραγωγών Pecorino και μετά τις συμβουλές τους, αγοράσαμε ένα ωραίο κεφαλάκι μεσαίας ωρίμανσης απ’ αυτό το υπέροχο τυρί. Περιττό να σχολιάσω ότι το εξαφανίσαμε μέσα στις επόμενες δυο μέρες, τρώγοντας κάθε φορά από λίγο, έτσι για την λιγούρα. Πολύ διαφορετικό από το ελληνικό πεκορίνο, αλλά είναι γιατί μάλλον αυτοί κρατούν την παραδοσιακή συνταγή. Δεν το «εξέλιξαν» όπως εμείς.
Μην αντέχοντας πια άλλο την πολυκοσμία αποφασίσαμε για το τέλος της ημέρας να επισκεφθούμε το μικροσκοπικό Murlo που βρισκόταν μάλιστα σε απόσταση αναπνοής από τη βάση μας.
Το Murlo (Μούρλο, προσοχή στον τόνο!), είναι ένα λιλιπούτειο μεσαιωνικό χωριό, εξ’ ολοκλήρου περιτοιχισμένο που δεν δέχεται ορδές τουριστών. Για να το περπατήσεις ολόκληρο φτάνουν 10 λεπτά, η ομορφιά και η αγνότητα του όμως, σε κρατούν πολύ περισσότερο. Όταν το επισκεφθήκαμε εμείς βρήκαμε κάποιους από τους λιγοστούς κατοίκους του να κάθονται παρέα στα πέτρινα πεζούλια των σπιτιών τους, κουβεντιάζοντας, πλέκοντας και σχολιάζοντας τους τουρίστες (δηλαδή εμάς). Ακόμη και ο σκύλος τους αγρίεψε βλέποντας την εισβολή των ξένων.



Έχει και μουσείο το χωριό! Και μάλιστα Ετρούσκων. Το Museo Etrusco di Murlo περιέχει ευρήματα από την περιοχή λίγο έξω από το Murlo, ενώ στεγάζεται στο πρώην επισκοπικό παλάτι του χωριού. Απρόσμενα καλό αν και μικρό, μας σύστησε αυτόν τον, για μας άγνωστο, πολιτισμό.



Λίγο πριν φύγουμε ανακαλύψαμε ότι υπάρχει και εστιατόριο! Και μάλιστα με εξαιρετική θέα προς την εξωτερική πλευρά των τειχών, φαγητό γκουρμέ σε φυσιολογικές τιμές και ωραίο τοπικό κιάντι.


Τιμήσαμε τα εδέσματά τους, παίξαμε με τις υπέροχες γάτες τους, θαυμάσαμε την παραμυθένια διακόσμηση, κουβεντιάσαμε με τους μαγαζάτορες και τους πελάτες και νιώσαμε τελικά τόσο άνετα και οικεία σαν να βρισκόμασταν σε κάποια ελληνική καστροπολιτεία. Μούρλο λοιπόν, το αγαπημένο.
Last edited: