LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Μεταφερθήκαμε στο Mansa ξενοδοχείο που μπορεί μπροστά στο προηγούμενο να φάνταζε σουπερ ντουπερ αλλά για τα δικά μας στάνταρ ήταν μαύρο χάλι και χωρίς ζεστό νερό.. Το βράδυ κύλησε πολύ δύσκολα, μια το φως που ήταν καρφωμένο έξω από το παράθυρο με φορά προς τα μέσα σαν ανακριτικό γραφείο, μια το στενό κρεβάτι που δεν τολμούσες να αλλάξεις πλευρό γιατί θα έπαιρνες τούμπα μια τα κουνούπια , δεν μπόρεσα να κάνω κάτι διαφορετικό από το να περιμένω να ξημερώσει πάνω στο στενό στρώμα..
Επιτέλους χάραξε και είμαστε έτοιμοι να φύγουμε ενωρίς γιατί ο δρόμος ως το Lobeke είναι μακρύς.. Το ενωρίς σε αυτή τη χώρα ήταν το 9,15 και ο λόγος ήταν ότι οι οδηγοί έπρεπε να πλύνουν και να γυαλίσουν τα τζιπ, μιας και θα έβγαιναν στον εθνικό αυτοκινητόδρομο…! Αυτοκινητόδρομος ε???? Μια στενή λωρίδα χωμάτινου δρόμου με πολλές καθιζήσεις και λάκκους από τα βαριά διερχόμενα φορτηγά τίγκα στη ξυλεία. Αυτός εδώ ο χωματόδρομος αποτελεί τη εθνική οδό που έρχεται από Κονγκό και Κεντροαφρικανική Δημοκρατία , διασχίζει το Καμερούν. Τα πλήθος βαρυφορτωμένα φορτηγά από ξυλεία και άλλα αγαθά, αφήνουν βαθιές λαβωματιές στο χώμα που τα άλλα αυτοκίνητα αδυνατούν να προχωρήσουν χωρίς να σύρουν και να διαλύσουν κάποιο εξάρτημα ..
Μια κόκκινη σκόνη σηκώνεται κάθε φορά που μας προσπερνούν τα πελώρια φορτηγά με τους τεράστιους κορμούς φορτωμένους στις καρότσες και πολλά από αυτά βρίσκονται αναποδογυρισμένα στο χαντάκι του δρόμου όταν η βροχή έχει κάνει γλιστερό το δρόμο και μια απέραντη λάσπη καλύπτει τα πάντα.. Εδώ η βλάστηση είναι σαβάνα και τα χωριά της περιοχής είναι μεγαλύτερα .Καλλιέργειες δεν υπάρχουν εδώ και είναι εύλογο το ερωτηματικό από πού αντλούν τα προς το ζην οι άνθρωποι .. είναι αρκετές κάποιες διάσπαρτες εδώ και εκεί μπανανοφυτίες? Η ζέστη αφόρητη ευτυχώς που αυτή τη φορά έχουμε κλιματισμό στο αυτοκίνητο. Κατά τις 3 (και αυτό λες και είναι κανόνας απαράβατος πάντα κατά τις 3 η 4 φτάνουμε κάπου ) φτάνουμε στη Yokaduma η αλλιώς zokodamuna η αλλιώς περιοχή των ελεφάντων, αναγκαστική στάση διότι τα 2 από τα 4 τζιπ είχαν ζημιά και το δικό μας είχε λάστιχο.. Ώσπου να επιδιορθωθούν οι ζημιές εμείς καταφύγαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου που θα διανυχτερεύσουμε στη επιστροφή μας από τη ζούγκλα,( θεέ μου πως θα αντέξουμε πάλι τόσες ώρες διαδρομή στη επιστροφή?
Εφοδιαστήκαμε με προμήθειες και φύγαμε απόγευμα στις 5 έχοντας ακόμη άλλα 160 χιλιόμετρα ως το Mobelle που θα κατασκηνώσουμε.. Άρχισε μια βροχή –καταιγίδα , ο δρόμος να γίνεται ποτάμι , να κολλούν τα αυτοκίνητα παρά τη τετρακίνηση να μην έχουμε δυνάμεις ούτε να φωνάξουμε πια…
-Μωρέ ετουτη δεν είναι εκδρομή , οδύσσεια είναι!
Επιτέλους χάραξε και είμαστε έτοιμοι να φύγουμε ενωρίς γιατί ο δρόμος ως το Lobeke είναι μακρύς.. Το ενωρίς σε αυτή τη χώρα ήταν το 9,15 και ο λόγος ήταν ότι οι οδηγοί έπρεπε να πλύνουν και να γυαλίσουν τα τζιπ, μιας και θα έβγαιναν στον εθνικό αυτοκινητόδρομο…! Αυτοκινητόδρομος ε???? Μια στενή λωρίδα χωμάτινου δρόμου με πολλές καθιζήσεις και λάκκους από τα βαριά διερχόμενα φορτηγά τίγκα στη ξυλεία. Αυτός εδώ ο χωματόδρομος αποτελεί τη εθνική οδό που έρχεται από Κονγκό και Κεντροαφρικανική Δημοκρατία , διασχίζει το Καμερούν. Τα πλήθος βαρυφορτωμένα φορτηγά από ξυλεία και άλλα αγαθά, αφήνουν βαθιές λαβωματιές στο χώμα που τα άλλα αυτοκίνητα αδυνατούν να προχωρήσουν χωρίς να σύρουν και να διαλύσουν κάποιο εξάρτημα ..
Μια κόκκινη σκόνη σηκώνεται κάθε φορά που μας προσπερνούν τα πελώρια φορτηγά με τους τεράστιους κορμούς φορτωμένους στις καρότσες και πολλά από αυτά βρίσκονται αναποδογυρισμένα στο χαντάκι του δρόμου όταν η βροχή έχει κάνει γλιστερό το δρόμο και μια απέραντη λάσπη καλύπτει τα πάντα.. Εδώ η βλάστηση είναι σαβάνα και τα χωριά της περιοχής είναι μεγαλύτερα .Καλλιέργειες δεν υπάρχουν εδώ και είναι εύλογο το ερωτηματικό από πού αντλούν τα προς το ζην οι άνθρωποι .. είναι αρκετές κάποιες διάσπαρτες εδώ και εκεί μπανανοφυτίες? Η ζέστη αφόρητη ευτυχώς που αυτή τη φορά έχουμε κλιματισμό στο αυτοκίνητο. Κατά τις 3 (και αυτό λες και είναι κανόνας απαράβατος πάντα κατά τις 3 η 4 φτάνουμε κάπου ) φτάνουμε στη Yokaduma η αλλιώς zokodamuna η αλλιώς περιοχή των ελεφάντων, αναγκαστική στάση διότι τα 2 από τα 4 τζιπ είχαν ζημιά και το δικό μας είχε λάστιχο.. Ώσπου να επιδιορθωθούν οι ζημιές εμείς καταφύγαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου που θα διανυχτερεύσουμε στη επιστροφή μας από τη ζούγκλα,( θεέ μου πως θα αντέξουμε πάλι τόσες ώρες διαδρομή στη επιστροφή?
Εφοδιαστήκαμε με προμήθειες και φύγαμε απόγευμα στις 5 έχοντας ακόμη άλλα 160 χιλιόμετρα ως το Mobelle που θα κατασκηνώσουμε.. Άρχισε μια βροχή –καταιγίδα , ο δρόμος να γίνεται ποτάμι , να κολλούν τα αυτοκίνητα παρά τη τετρακίνηση να μην έχουμε δυνάμεις ούτε να φωνάξουμε πια…
-Μωρέ ετουτη δεν είναι εκδρομή , οδύσσεια είναι!
Μπαίνουμε επιτέλους στη ζούγκλα . Οι καλύβες των πυγμαίων κάνουν την εμφάνιση τους , ισα – ισα που διακρίνονται κάτω από τα φυλλώματα , αν δεν ήταν ο καπνός που βγαίνει από τη αχυροσκεπή θα νομίζαμε πως είναι παρατημένα δεμάτια από χόρτα που περιμένουν να φορτωθούν. Οι πυγμαίοι , οι μικρόσωμοι αυτοί κάτοικοι της ζούγκλας, φτάνουν με το ζόρι το 1,35 ύψος, φτιάχνουν τις μικρές στρογγυλές καλύβες από μπανανόφυλλα και από ότι άλλο φύλλο τους παρέχει το δάσος. Έχουν σωστά χαρακτηριστεί οι πιο μικρόσωμοι άνθρωποι της γης και απαριθμούν τις 180.000 χιλιάδες στη κεντρική Αφρική και ανήκουν σε πολλές φυλές ανάλογα με τη περιοχή που ζουν. Έτσι οι Ακα είναι της Κεντρο-Αφρικανικής Δημοκρατίας, οι Μπάκα του Καμερούν, οι Τους- Τούα της Ρουάντα, οι Μπούτι του Ζαΐρ, οι Πυγμαίοι του Μπαγκαντού, του Ιτούρι και άλλοι..Η ρίζα τους φτάνει βαθιά στη ιστορία και ζωή τους γεννήθηκε και αναπτύχτηκε δίπλα στο δάσος, μέσα στο δάσος. Θεωρούν το δάσος ως πηγή προστασίας και διατροφής που τους παρέχει όσα χρειάζονται για τη επιβίωση τους, που δεν είναι και πολλά αλήθεια είναι. Αρκεί μια καλύβα , ένα κοντάρι για κυνήγι, κάμπιες, σκουλήκια, τερμίτες , μέλισσες, ένα εργαλείο για γεωργικούς σκοπούς και αλκοόλ ..ναι αλκοόλ..δυστυχώς πίνουν πάρα πολύ ένα είδος τοπικού ποτού και γίνονται φέσι.., και αυτό δεν έμεινε απαρατήρητο από το κάθε λευκό που οδηγούμενος από τη τρελή επιθυμία να θριαμβέψει ή και να πλουτίσει σκοτώνοντας γορίλες, δωροδοκούσαν τους πυγμαίους με ποσότητες ουίσκι για να τους προμηθεύουν γορίλες η να τους οδηγούν στη περιοχή που ζουν για κυνήγι… Αυτή η τακτική είχε και σοβαρές συνέπειες. Κατέληξε να κυνδινευψουν προς αφανισμό οι γορίλες και κυβερνήσεις αλλά και διεθνείς οργανώσεις ανέλαβαν δράση.. Τελικά ο τρόπος ζωής των πυγμαίων έχει περάσει και καταγραφτεί στη παρελθόν, στη ιστορία. Φαίνεται πως από τώρα και εμπρός πρέπει να προσαρμοστούν και αυτοί σε νέα δεδομένα . Με νόμο έχουν υποχρεωθεί να υποχωρήσουν από τις περιοχές που ζούσαν και να ζουν παράλληλα προς τη χάραξη του δρόμου ώστε να μην μπορούν να ξεφύγουν από τυχόν φοροεισπρακτικούς έλεγχους της κυβέρνησης.
Attachments
-
583,2 KB Προβολές: 121
Last edited by a moderator: