LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.684
- Likes
- 9.028
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Φύγαμε για τα σύνορα με μοναδικό καημό πως δεν μπορέσαμε να φωτογραφήσουμε όσα είδαν τα μάτια μας. .Οι εικόνες του χωμάτινου εθνικού δρόμου , τα εκατοντάδες κοπάδια να μοιράζονται τη μοναδική λωρίδα με τα αμάξια και τους πεζούς, τα λασπόσπιτα στις άκρες του δρόμου μας συνόδεψαν ως τα σύνορα με το Καμερούν. Στο φυλάκιο εκεί ανακαλύψαμε πως η γραφειοκρατία δεν είναι μόνο ελληνική αποκλειστική πατέντα. Άπειρες ώρες κάτω από το καυτό ήλιο για να πάρουμε τη σφραγίδα εξόδου, η αλήθεια είναι πως οι άνθρωποι διαβατήριο είχαν να δουν κάμποσες δεκαετίες για να μην πω ποτέ, οπότε άντε να εξηγήσεις πως γιατί ήλθαμε και που πάμε!!! Όσο ο αρχηγός επιστρατεύοντας τη γλώσσα το σώματος των κινήσεων και των γαλλικών προσπαθούσε να βγάλει άκρη εμείς έξω δωροδοκήσαμε με καραμέλες και στυλό τα παιδιά που είχαν μαζευτεί γύρω μας να ποζάρουν για τις νεοαποκτηθείσες νέας τεχνολογίας ψηφιακές μηχανές… ( γιαυτο και τα πολλά λάθη στις λήψεις)..
Επιτέλους περάσαμε στο Καμερούν και δεν αλλάζει κάτι σημαντικά , παρά μόνο η διάθεση του κόσμου που φαίνεται πιο χαλαρός, πιο ευδιάθετος και κυρίως άνετος με το να ποζάρει.. Γυναίκες, που ξέχασα να περιγράψω επίτηδες μάλλον λόγω ζήλειας, αλλά επανορθώνω αμέσως με μια λέξη …’’ΓΑΖΕΛΕΣ’’ κουβαλούν μωρά στη πλάτη, περπατούν με τέτοια χάρη στα χωράφια που θα ζήλευε και η Εβαγελιστα, αγρότες μεταφέρουν, απουσία γαιδάρων, τα λαχανικά και τα κάρβουνα σε καλοφορτωμένα ποδήλατα και τα παιδιά όπως παντού στη Αφρική με αυτά τα τεράστια μάτια και το πλατύ χαμόγελο!! Την εικόνα συμπληρώνει ένας μεγάλος αριθμός αναπήρων που πάνω στα αναπηρικά καρότσια δουλεύουν τροχό με τα χέρια….
Στα μάτια μας η απέραντη flat έκταση ξηρή και άγονη που έχει παραδοθεί, όπως μας λένε, σε ελεγχόμενες πυρκαγιές που ποτέ δεν ξεφεύγουν, (εμείς γινόμαστε στάχτη ) καπου- κάπου διακόπτεται από κανένα νερόλακκο με πολύχρωμα νούφαρα ως μοναδική ομορφιά του τοπίου . Τα χωριά χτισμένα και τοποθετημένα στη άκρη του εθνικού δρόμου, με σπίτια άλλοτε φτιαγμένα από λάσπη , χόρτα και με στρογγυλές σκεπές από καλάμι και χόρτο πλεγμένα με μια ντόπια τεχνική και άλλοτε χτισμένα με λάσπη και πλίνθους Αραβικής τεχνοτροπίας.
- Έφτασαν και εδώ οι Άραβες?
-Ναι μαμ… άρπαζαν σκλάβους ..
.Μας χρειαστήκαν 3 ώρες για να φτάσουμε στο Waza park για ένα σαφάρι που τότε, εκείνη την εποχή μας φάνταζε εμπειρία μοναδική ( μιας και δεν είχαμε τις εμπειρίες της Μποτσουάνα και Ναμίμπια που ήλθαν αρκετά χρόνια μετά ) . Οι καλύβες του κάμπ τοποθετημένες πάνω στο μοναδικό βράχο της περιοχής και που ευτυχώς διαθέτουν κάποιες ανέσεις, όπως ηλεκτρικό και κλιματισμό.. Ο ήλιος δεν στάθηκε εμπόδιο για τη μεσημεριάτικη ανάβαση προς το ρεστοράν αλλά δεν βρήκα τίποτα το ενδιαφέρον παρά εκκατ. σαύρες διαφόρων μεγεθών να κόβουν βόλτες από βράχο σε βράχο..
Όσες ώρες κάναμε να φτάσομε στο πάρκο, άλλες τόσες διαθέσαμε στο απογευματινό σαφάρι αλλά τα ζώα πεισματικά αρνιόνταν να εμφανιστούν.
- Μα που πήγαν οι 1500 ελέφαντες για βοσκή η κάνουν απεργία πείνας σήμερα? Όσο και τεντώσαμε μάτια και αυτιά ίχνος δεν φάνηκε από αυτά τα ζωντανά..!! Στο βάθος πεδίου μόνο καμηλοπαρδάλεις και αντιλόπες κάνουν την εμφάνιση τους σε ένα γρήγορο πέρασμα.. Στο ξαφνικό σκάνε μύτη πολύ κοντά μας κάτι φραγκόκοτες και αγριόχοιροι που από τη πείνα μου άρχισα να τα βλέπω με άλλο μάτι…. Αποφασίσαμε να κατατάξουμε το σαφάρι σαν τη πιο αποτυχημένη ατραξιόν και επιστρέψαμε στο κάμπ..
Το νερό στο ντους ευτυχώς είχε κρυώσει , γιατί το μεσημέρι μαδούσες κοτόπουλα και αυτός ήταν και λόγος αναβολής ενός χαλαρωτικού ντους.. Θα πείτε …μα δεν υπήρχε βρύση κρύου νερού? Μωρέ ευτυχώς που υπήρχε νερό δεν λες! Υπήρχε μόνο μια βρύση συνδεμένη με το ντεπόζιτο νερού που όλη μέρα κάτω από το καυτό ήλιο έβραζε όπως κάθε αρμόζει σε κάθε καλό ηλιακό θερμοσίφωνα..!!!
Φρέσκια αλλά όχι δροσερή αν και είναι απόγευμα και με το καφέ στο χέρι κάθομαι να καταγράψω τα όσα έχω δει στο ημερολόγιο μου ,που τώρα έχω ανασύρει από το ντουλάπι των αναμνήσεων και θλίβομαι διαπιστώνοντας πως πολλά από τα γεγονότα που έχω καταγράψει έχουν σβηστεί από το σκληρό δίσκο… αχ αχ άτιμη ηλικία και Αλτσχαιμερ!!!..
Περάσαμε στενούς δρόμους, κάμπους με σιτηρά, θεόρατες ακακίες και πολύ κόσμο, αλλά και πολλά ζώα. .Φτάσαμε στο χωριό Ουιτζίλι ( η κάπως έτσι) χτισμένο πάνω σε ένα βράχο .Θα επισκεφτούμε το παλάτι του Lamido άρχοντα που έχει παντρευτεί όχι μια η δύο γυναίκες αλλά 46!,με την ανάλογη σπορά που απαριθμεί 113 απογόνους!!!!!! Θα προσπαθήσω να περιγράψω ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ!!!!!!!!!! Μια ανοιχτή ξύλινη αυλόπορτα μας μπάζει σε ένα χωμάτινη μικρή αυλή όπου στο κέντρο της βρίσκεται θρονιασμένος πάνω σε μια καρέκλα ένας σωρός από ξεχειλισμένα κρέατα και λίπη μέσα σε μια μπλε κελεμπία με ανοιχτά πόδια και καπέλο στη πάνω κεφαλή… που αυτό το κάρμα ζωτικών κυττάρων αποτελεί τον βασιλια!!!
-Βρε αυτός ακράτεια έχει , είναι ένα ραμολιμέντο , πως κάνει καλά 46 γυναίκες? Ρωτά εύλογα ο παρατηριτικότατος Μινως…
Χαλαρά ο άρχοντας σηκώνει το χέρι και μας προσκαλεί κοντά του για μια ξενάγηση στο παλάτι ..που θα ζήλευαν και οι Βερσαλίες( σε άλλο δεν έχω πάει για να συγκρίνω).. Το εσωτερικό σε αφήνει άλαλο, απνοο μέχρι θανάτου… Μπροστά μου ορθώνονται μικροί κωνικοί πυργίσκοι χωμάτινοι με χορταρινη σκεπή, ο ένας δίπλα στον άλλο πο για να περάσεις πρέπει να το κόψεις του πλαγιού, και αυτά είναι τα διαμερίσματα κάθε βασίλισσας, Δίπλα ένας άλλος πυργίσκος παριστά τα μαγειρεία με 2 παρασιές( τζάκια) και 3 μαυρισμένα τσουκάλια . Για να μπεις μέσα σε αυτά έπρεπε να περάσεις μέσα από ένα μικροσκοπικό πορτοπαράθυρο αφού πρώτα σηκώσεις ένα μπερντέ και έρποντας να καταφέρεις να δεις το τίποτα αφού υπάρχει απόλυτο σκοτάδι! Και εντάξει τη νύχτα δεν βλέπον οι γυναίκες αυτό το θεϊκό κορμί , το πρωί στο φως της μέρας τι κάνουν?
-Το βάζουν στα πόδια τρέχοντας για τα χωράφια!
Τα φεμινιστικά μου στο φουλ, μουρχεται να τον στείλω να κοιτά τα ραδίκια από τη ρίζα που μου θέλει και τη 47 γυναίκα και ελληνίδα ο σάχλας το ραμολί και το παίζει ερωτύλος!!!!!!!!!! ΑΝΔΡΕΣΣΣΣΣΣΣ!!!
-Σιωπή άνδρες, σκοτώνει, λέει κάποιος από τη παρέα.. Να μας πεις όμως πότε μας επιτρέπετε ξανά ο λόγος έτσι? ..μου λέει ο συνταξιδιώτης…
Αφήσαμε πίσω μας το παλάτι και πήραμε το δρόμο για τα βουνά Κapriski. Στο δρόμο σταματήσαμε σε ένα σχολείο για να αφήσουμε τσάντες και χαρτικά. Ψάξαμε το δάσκαλο μέσα στις μισοσκότεινες αίθουσες που αντί θρανία, πίνακα και έδρα, υπάρχει για κάθε παιδί και από μια πέτρα άνιση για καρέκλα… κάθε παιδί αντί να κάθεται σε καρέκλα η πάγκο, κάθεται πάνω σε πέτρα.. Δεν περιγράφεται από πού βλέπεις αυτό που σου προκαλεί μια τέτοια εικόνα.. Στις εκκλήσεις των παιδιών για΄΄ ΚΑΖΟ ‘’ (δώρο) κανείς δεν έμεινε ασυγκίνητος και τα ίδια παιδιά μας ακλούθησαν τρεχάλα σε όλη την ανηφόρα για κάμποσα μέτρα χαιρετώντας …
Επιτέλους περάσαμε στο Καμερούν και δεν αλλάζει κάτι σημαντικά , παρά μόνο η διάθεση του κόσμου που φαίνεται πιο χαλαρός, πιο ευδιάθετος και κυρίως άνετος με το να ποζάρει.. Γυναίκες, που ξέχασα να περιγράψω επίτηδες μάλλον λόγω ζήλειας, αλλά επανορθώνω αμέσως με μια λέξη …’’ΓΑΖΕΛΕΣ’’ κουβαλούν μωρά στη πλάτη, περπατούν με τέτοια χάρη στα χωράφια που θα ζήλευε και η Εβαγελιστα, αγρότες μεταφέρουν, απουσία γαιδάρων, τα λαχανικά και τα κάρβουνα σε καλοφορτωμένα ποδήλατα και τα παιδιά όπως παντού στη Αφρική με αυτά τα τεράστια μάτια και το πλατύ χαμόγελο!! Την εικόνα συμπληρώνει ένας μεγάλος αριθμός αναπήρων που πάνω στα αναπηρικά καρότσια δουλεύουν τροχό με τα χέρια….
Στα μάτια μας η απέραντη flat έκταση ξηρή και άγονη που έχει παραδοθεί, όπως μας λένε, σε ελεγχόμενες πυρκαγιές που ποτέ δεν ξεφεύγουν, (εμείς γινόμαστε στάχτη ) καπου- κάπου διακόπτεται από κανένα νερόλακκο με πολύχρωμα νούφαρα ως μοναδική ομορφιά του τοπίου . Τα χωριά χτισμένα και τοποθετημένα στη άκρη του εθνικού δρόμου, με σπίτια άλλοτε φτιαγμένα από λάσπη , χόρτα και με στρογγυλές σκεπές από καλάμι και χόρτο πλεγμένα με μια ντόπια τεχνική και άλλοτε χτισμένα με λάσπη και πλίνθους Αραβικής τεχνοτροπίας.
- Έφτασαν και εδώ οι Άραβες?
-Ναι μαμ… άρπαζαν σκλάβους ..
.Μας χρειαστήκαν 3 ώρες για να φτάσουμε στο Waza park για ένα σαφάρι που τότε, εκείνη την εποχή μας φάνταζε εμπειρία μοναδική ( μιας και δεν είχαμε τις εμπειρίες της Μποτσουάνα και Ναμίμπια που ήλθαν αρκετά χρόνια μετά ) . Οι καλύβες του κάμπ τοποθετημένες πάνω στο μοναδικό βράχο της περιοχής και που ευτυχώς διαθέτουν κάποιες ανέσεις, όπως ηλεκτρικό και κλιματισμό.. Ο ήλιος δεν στάθηκε εμπόδιο για τη μεσημεριάτικη ανάβαση προς το ρεστοράν αλλά δεν βρήκα τίποτα το ενδιαφέρον παρά εκκατ. σαύρες διαφόρων μεγεθών να κόβουν βόλτες από βράχο σε βράχο..
Όσες ώρες κάναμε να φτάσομε στο πάρκο, άλλες τόσες διαθέσαμε στο απογευματινό σαφάρι αλλά τα ζώα πεισματικά αρνιόνταν να εμφανιστούν.
- Μα που πήγαν οι 1500 ελέφαντες για βοσκή η κάνουν απεργία πείνας σήμερα? Όσο και τεντώσαμε μάτια και αυτιά ίχνος δεν φάνηκε από αυτά τα ζωντανά..!! Στο βάθος πεδίου μόνο καμηλοπαρδάλεις και αντιλόπες κάνουν την εμφάνιση τους σε ένα γρήγορο πέρασμα.. Στο ξαφνικό σκάνε μύτη πολύ κοντά μας κάτι φραγκόκοτες και αγριόχοιροι που από τη πείνα μου άρχισα να τα βλέπω με άλλο μάτι…. Αποφασίσαμε να κατατάξουμε το σαφάρι σαν τη πιο αποτυχημένη ατραξιόν και επιστρέψαμε στο κάμπ..
Το νερό στο ντους ευτυχώς είχε κρυώσει , γιατί το μεσημέρι μαδούσες κοτόπουλα και αυτός ήταν και λόγος αναβολής ενός χαλαρωτικού ντους.. Θα πείτε …μα δεν υπήρχε βρύση κρύου νερού? Μωρέ ευτυχώς που υπήρχε νερό δεν λες! Υπήρχε μόνο μια βρύση συνδεμένη με το ντεπόζιτο νερού που όλη μέρα κάτω από το καυτό ήλιο έβραζε όπως κάθε αρμόζει σε κάθε καλό ηλιακό θερμοσίφωνα..!!!
Φρέσκια αλλά όχι δροσερή αν και είναι απόγευμα και με το καφέ στο χέρι κάθομαι να καταγράψω τα όσα έχω δει στο ημερολόγιο μου ,που τώρα έχω ανασύρει από το ντουλάπι των αναμνήσεων και θλίβομαι διαπιστώνοντας πως πολλά από τα γεγονότα που έχω καταγράψει έχουν σβηστεί από το σκληρό δίσκο… αχ αχ άτιμη ηλικία και Αλτσχαιμερ!!!..
Περάσαμε στενούς δρόμους, κάμπους με σιτηρά, θεόρατες ακακίες και πολύ κόσμο, αλλά και πολλά ζώα. .Φτάσαμε στο χωριό Ουιτζίλι ( η κάπως έτσι) χτισμένο πάνω σε ένα βράχο .Θα επισκεφτούμε το παλάτι του Lamido άρχοντα που έχει παντρευτεί όχι μια η δύο γυναίκες αλλά 46!,με την ανάλογη σπορά που απαριθμεί 113 απογόνους!!!!!! Θα προσπαθήσω να περιγράψω ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ!!!!!!!!!! Μια ανοιχτή ξύλινη αυλόπορτα μας μπάζει σε ένα χωμάτινη μικρή αυλή όπου στο κέντρο της βρίσκεται θρονιασμένος πάνω σε μια καρέκλα ένας σωρός από ξεχειλισμένα κρέατα και λίπη μέσα σε μια μπλε κελεμπία με ανοιχτά πόδια και καπέλο στη πάνω κεφαλή… που αυτό το κάρμα ζωτικών κυττάρων αποτελεί τον βασιλια!!!
-Βρε αυτός ακράτεια έχει , είναι ένα ραμολιμέντο , πως κάνει καλά 46 γυναίκες? Ρωτά εύλογα ο παρατηριτικότατος Μινως…
Χαλαρά ο άρχοντας σηκώνει το χέρι και μας προσκαλεί κοντά του για μια ξενάγηση στο παλάτι ..που θα ζήλευαν και οι Βερσαλίες( σε άλλο δεν έχω πάει για να συγκρίνω).. Το εσωτερικό σε αφήνει άλαλο, απνοο μέχρι θανάτου… Μπροστά μου ορθώνονται μικροί κωνικοί πυργίσκοι χωμάτινοι με χορταρινη σκεπή, ο ένας δίπλα στον άλλο πο για να περάσεις πρέπει να το κόψεις του πλαγιού, και αυτά είναι τα διαμερίσματα κάθε βασίλισσας, Δίπλα ένας άλλος πυργίσκος παριστά τα μαγειρεία με 2 παρασιές( τζάκια) και 3 μαυρισμένα τσουκάλια . Για να μπεις μέσα σε αυτά έπρεπε να περάσεις μέσα από ένα μικροσκοπικό πορτοπαράθυρο αφού πρώτα σηκώσεις ένα μπερντέ και έρποντας να καταφέρεις να δεις το τίποτα αφού υπάρχει απόλυτο σκοτάδι! Και εντάξει τη νύχτα δεν βλέπον οι γυναίκες αυτό το θεϊκό κορμί , το πρωί στο φως της μέρας τι κάνουν?
-Το βάζουν στα πόδια τρέχοντας για τα χωράφια!
Τα φεμινιστικά μου στο φουλ, μουρχεται να τον στείλω να κοιτά τα ραδίκια από τη ρίζα που μου θέλει και τη 47 γυναίκα και ελληνίδα ο σάχλας το ραμολί και το παίζει ερωτύλος!!!!!!!!!! ΑΝΔΡΕΣΣΣΣΣΣΣ!!!
-Σιωπή άνδρες, σκοτώνει, λέει κάποιος από τη παρέα.. Να μας πεις όμως πότε μας επιτρέπετε ξανά ο λόγος έτσι? ..μου λέει ο συνταξιδιώτης…
Αφήσαμε πίσω μας το παλάτι και πήραμε το δρόμο για τα βουνά Κapriski. Στο δρόμο σταματήσαμε σε ένα σχολείο για να αφήσουμε τσάντες και χαρτικά. Ψάξαμε το δάσκαλο μέσα στις μισοσκότεινες αίθουσες που αντί θρανία, πίνακα και έδρα, υπάρχει για κάθε παιδί και από μια πέτρα άνιση για καρέκλα… κάθε παιδί αντί να κάθεται σε καρέκλα η πάγκο, κάθεται πάνω σε πέτρα.. Δεν περιγράφεται από πού βλέπεις αυτό που σου προκαλεί μια τέτοια εικόνα.. Στις εκκλήσεις των παιδιών για΄΄ ΚΑΖΟ ‘’ (δώρο) κανείς δεν έμεινε ασυγκίνητος και τα ίδια παιδιά μας ακλούθησαν τρεχάλα σε όλη την ανηφόρα για κάμποσα μέτρα χαιρετώντας …
Attachments
-
583,2 KB Προβολές: 121
Last edited by a moderator: