Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.407
- Likes
- 19.805
- Επόμενο Ταξίδι
- Μαδρίτη πάλι :)
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΕΣ … ΒΟΛΤΕΣ
Είχαμε τελειώσει με το βασικό must της εκδρομής. Μπορούσαμε για σήμερα να “χαλαρώσουμε” λίγο.
Κατηφορίσαμε προς την Alemdar Caddesi.
ΣΟΥΛΤΑΝΑΧΜΕΤ
Γενικά αυτός ο δρόμος (Alemdar Cd.) της Sultanahmet είναι αρκετά χαρακτηριστικός της Κωνσταντινούπολης. Αποτελεί κατά κάποιο τρόπο και προέκταση και του Hüdavendigar Cd., που φτάνει μέχρι το ξενοδοχείο μας, δρόμο τον οποίο περπατήσαμε αρκετά πάνω κάτω τις ημέρες που μείναμε στην πόλη. Ξεκινάει από την Αγιά Σοφιά και φτάνει μέχρι το σταθμό των τρένων Sirkeci.
Όσες φορές περάσαμε από την Alemdar Cd. τόσες είδαμε στη βιτρίνα ενός restaurant μια κυριούλα που “άνοιγε” πίτες.
Νομίζω ότι πρέπει να είναι η πιο πολυφωτογραφημένη γυναίκα της πόλης, αφού όλοι σχεδόν οι τουρίστες που περνούσα από εδώ την φωτογράφιζαν. Τη συγκεκριμένη φωτογραφία την έχω δει και σε άλλες ιστορίες του forum!
Στρίψαμε στην πρώτη Πύλη του παλατιού …
και βρεθήκαμε στην πρώτη αυλή του Topkapi, όπως λέγεται, που είναι ένας υπέροχος κήπος, ο οποίος στην ουσία εκτείνεται ανάμεσα στην (δεύτερη) Πύλη του παλατιού και στη εκκλησία της Αγίας Ειρήνης.
Ο ωραίος καιρός, ο υπέροχος κήπος και τα Οθωμανικά και Βυζαντινά κτίσματα ως φόντο είχαν εμπνεύσει πολλά ζευγάρια για τις φωτογραφίες του γάμου τους.
Ο Ναός της Αγίας Ειρήνης είναι μια Βυζαντινή εκκλησία που δεσπόζει στο χώρο.
Χτίστηκε από τον Μέγα Κωνσταντίνο και ονομάστηκε «Πατριαρχείο». Μέχρι που κατασκευάστηκε η Αγία Σοφία ήταν η Μητρόπολη της Κωνσταντινούπολης. Η εκκλησία δεν είχε δικούς της ιερείς, αλλά εκεί λειτουργούσαν οι ιερείς της Αγιά Σοφιάς. Συνήθως παρευρίσκονταν και ο Πατριάρχης, ο οποίος στην Αγιά Σοφιά λειτουργούσε μόνο τις μεγάλες εορτές, παρουσία του αυτοκράτορα. Στην εκκλησία αυτή συγκροτήθηκε η Β’ Οικουμενική Σύνοδος.
Μετά την άλωση της πόλης ο ναός γλύτωσε την μετατροπή του σε τζαμί επειδή μετατράπηκε σε αποθήκη όπλων και λαφύρων.
Στο βάθος φαίνεται η Αγιά Σοφιά. Ανάμεσα στις δυο εκκλησίες ο Ιουστινιανός είχε χτίσει μια πλατιά λεωφόρο.
Σήμερα η Αγία Ειρήνη είναι μουσείο … το οποίο όμως τώρα που ήρθαμε εμείς ήταν κλειστό.
Θα ξαναρχόμασταν όμως άλλη μέρα για να τη δούμε μαζί με το Topkapi, αφού σήμερα δεν μας έπαιρνε ο χρόνος για να τα δούμε.
Σειρά είχε το μπλε τζαμί. Οι περισσότεροι επισκέπτες του ήταν τουρίστες, αν όχι όλοι. Μετά το Χριστιανικό σύμβολο βλέπουν και το Ισλαμικό. Έτσι και εμείς.
Το Sultanahmet Camii, όπως αλλιώς λέγεται χτίστηκε το 1617 και σχεδιάστηκε ως μια επίδειξη δύναμης, συμπληρώνοντας την γειτονική Αγιά Σοφιά, την οποία είχε σαν πρότυπο.
Για να μπούμε μέσα θα έπρεπε να καλύψουμε την κεφαλή μας οι γυναίκες και βέβαια άπαντες να βγάλουμε τα παπούτσια μας. Μας δώσανε μαντήλες στην είσοδο και μπήκαμε. Η παραμονή μας μέσα στο μπλε τζαμί δεν κράτησε πάνω από 10 λεπτά. Πιο πολύ ώρα κάναμε να ξεπαπουτσωθούμε και να μαντηλωθούμε παρά να το δούμε. Εμείς και … πολλοί άλλοι τουρίστες σαν και εμάς.
Η αλήθεια είναι ότι μια μικρή έκπληξη … την έχεις με το που μπαίνεις μέσα. Γεωμετρικά σχέδια και λουλούδια, αναρίθμητα κεραμικά ιζνίκ και δεκάδες παράθυρα με υαλογραφήματα κυριαρχούν στο χώρο.
Τα χειροποίητα χαλιά και ένας τεράστιος πολυέλαιος συμπληρώνουν το σκηνικό.
Αν μοιάζει με την Αγιά Σοφιά;
Καλή … προσπάθεια. Στο μέγεθος σίγουρα. Έχουν όμως και χίλια χρόνια διαφορά. Δεν είναι και λίγο!
Το μαντήλι το πήρα για σουβενίρ.
Ο κόσμος έξω στην πλατεία Sultanahmet δεν λέει να "χλωμιάσει".
Στην Αγιά Σοφιά όμως η ουρά είχε πια “σβήσει”. Είχε πάει 6:00 η ώρα το απόγευμα.
ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ
Η συνέχεια είχε την αγορά Mısır Çarşısı ή αλλιώς το Αιγυπτιακό παζάρι, το οποίο λειτουργεί από το 1664.
Πρόκειται για μια αγορά μπαχαρικών στην οποία πήγαμε βόλτα για να χαζέψουμε … μπαχαρικά.
Εκεί λοιπόν απολαύσαμε χρώματα και … μυρωδιές… κυριολεκτικά αφού όλα μυρίζουν πολύ όμορφα και οι πάγκοι είναι πολύχρωμοι …
Σε αυτό βοηθούν τα μπαχαρικά, οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα φρούτα, το τσάι και τα λουκούμια.



Είναι ένα παζάρι σε έναν ωραίο καλυμμένο χώρο (σχήματος Γ ), με οροφή που καλύπτεται από τρούλους και αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στεγασμένο εμπορικό συγκρότημα της Πόλης, μετά το Grand bazaar.
Ακόμα και αν δεν ψωνίσεις μπαχαρικά, αξίζει να πας μια βόλτα. Θα φύγεις κερδισμένος και … κερασμένος είτε με λουκουμάκια είτε με τσαγάκι.
Εμείς δεν ψωνίσαμε μπαχαρικά, γιατί είμαστε ήδη “φορτωμένοι” από προηγούμενο ταξίδι μας (στην Ταγγέρη), που αγοράσαμε τόσα που θα είχαμε απόθεμα για 3 τουλάχιστον χρόνια.
Φυσικά η αγορά είχε και πολλά μαγαζιά με τουριστικά είδη και υφάσματα και δεν έλειπαν και τα … γλυκαντζίδικα, με πολλά παραδοσιακά σιροπιαστά…
Λιγωθήκαμε και πήραμε κάτι σε γλυκό στο χέρι.
Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες η αγορά αυτή δεν αντεχόταν για πολύ ώρα, αφού ήταν ασφυκτικά γεμάτη με κόσμο!
Εμείς όμως έπρεπε να φάμε και κάτι, οπότε η λύση του να πάμε μέχρι τη γέφυρα του Γαλατά που ήταν κοντά και έχει πολλές ταβέρνες μας φάνηκε ιδανική.
Η γέφυρα του Γαλατά είναι από τις παλαιότερες γέφυρες της Κωνσταντινούπολης, η οποία ενώνει τις δυο όχθες του Κεράτιου Κόλπου. Πρόκειται για μια δυόροφη γέφυρα, πολύ χαρακτηριστική της Πόλης. Ο πάνω όροφος είναι για τα αυτοκίνητα και τους … ψαράδες και ο κάτω για τις ψαροταβέρνες.
Τον κάτω πήραμε και εμείς.
Το περιβάλλον μου άρεσε πολύ. Ήταν πολύ όμορφα να κάθεσαι κάτω από τη γέφυρα, με θέα τις δυο Ευρωπαϊκές όχθες και την κίνηση του Κεράτιου. Πάνω από το κεφάλι μας “κρέμονταν” δεκάδες καλάμια ψαρέματος, που σε προδιαθέτουν για την φρεσκότητα των ψαριών που θα φας, αλλά από την άλλη μεριά οι πιεστικοί κράχτες όχι μόνο χαλούσαν την ατμόσφαιρα αλλά σε υποψίαζαν ότι είσαι σε άκρως τουριστικό μαγαζί που πιθανότατα να επιδίδεται πιο πολύ στην τέχνη της αρπαγής τουριστών παρά στην … γαστρονομική!
Άλλα (τουριστικά) μυαλά είχα εκείνη την εποχή. Αυτό το λέω γιατί δεν υπάρχει περίπτωση τη σήμερον ημέρα να περάσω έξω από ένα τέμενος σαν το Yeni Camii …
... και να μην μπω μέσα.
Το αυτοκρατορικό Yeni τζαμί είναι έργο κάποιας σουλτάνας (του1660). Αυτοκρατορικό λέγεται γιατί σχεδιάστηκε αρχικά σαν συγκρότημα με παρακείμενες δομές (σχολείο, νοσοκομείο, λουτρά κ.α.) για την εξυπηρέτηση διαφόρων αναγκών. Μέρος αυτού του συγκροτήματος είναι και το παζάρι των μπαχαρικών, που επιβίωσε ως σήμερα. Είναι από τα μεγαλύτερα τζαμιά στην Κωνσταντινούπολη.
Φύγαμε από τη γέφυρα με σκοπό να βρούμε κάπου να φάμε στη γειτονιά μας. Τελικά βρήκαμε πάλι πάνω στην Hüdavendigar Cd, μόνο που σήμερα καθίσαμε σε ένα πιο “Δυτικού τύπου” μαγαζί, το Red River Bub, τρώγοντας ένα λίγο … γκουρμέ κεμπάμπ!
Ωραίο δείπνο. Χαλαρώσαμε και βρήκαμε το χρόνο να οργανώσουμε και την αυριανή ημέρα. Πήραμε τηλέφωνο στο Πατριαρχείο για να μάθουμε τι ώρα έχει λειτουργία αύριο. Όταν η φίλη μας κάλεσε στο Πατριαρχείο η απάντηση από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου ήρθε φυσικά στα ... Ελληνικά. Είχε αργά λειτουργία. Κατά τις 9:00 καλό θα ήταν να είμαστε εκεί.
Κατά τις 10:00 το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.
Στο λόμπυ βρήκαμε τον ξενοδόχο μας. Δεν μας άφησε να πάμε στα δωμάτιά μας χωρίς να μας κεράσει λίγο τσάι. ….
Είχαμε τελειώσει με το βασικό must της εκδρομής. Μπορούσαμε για σήμερα να “χαλαρώσουμε” λίγο.
Κατηφορίσαμε προς την Alemdar Caddesi.
ΣΟΥΛΤΑΝΑΧΜΕΤ
Γενικά αυτός ο δρόμος (Alemdar Cd.) της Sultanahmet είναι αρκετά χαρακτηριστικός της Κωνσταντινούπολης. Αποτελεί κατά κάποιο τρόπο και προέκταση και του Hüdavendigar Cd., που φτάνει μέχρι το ξενοδοχείο μας, δρόμο τον οποίο περπατήσαμε αρκετά πάνω κάτω τις ημέρες που μείναμε στην πόλη. Ξεκινάει από την Αγιά Σοφιά και φτάνει μέχρι το σταθμό των τρένων Sirkeci.
Όσες φορές περάσαμε από την Alemdar Cd. τόσες είδαμε στη βιτρίνα ενός restaurant μια κυριούλα που “άνοιγε” πίτες.


Νομίζω ότι πρέπει να είναι η πιο πολυφωτογραφημένη γυναίκα της πόλης, αφού όλοι σχεδόν οι τουρίστες που περνούσα από εδώ την φωτογράφιζαν. Τη συγκεκριμένη φωτογραφία την έχω δει και σε άλλες ιστορίες του forum!
Στρίψαμε στην πρώτη Πύλη του παλατιού …

και βρεθήκαμε στην πρώτη αυλή του Topkapi, όπως λέγεται, που είναι ένας υπέροχος κήπος, ο οποίος στην ουσία εκτείνεται ανάμεσα στην (δεύτερη) Πύλη του παλατιού και στη εκκλησία της Αγίας Ειρήνης.

Ο ωραίος καιρός, ο υπέροχος κήπος και τα Οθωμανικά και Βυζαντινά κτίσματα ως φόντο είχαν εμπνεύσει πολλά ζευγάρια για τις φωτογραφίες του γάμου τους.

Ο Ναός της Αγίας Ειρήνης είναι μια Βυζαντινή εκκλησία που δεσπόζει στο χώρο.

Χτίστηκε από τον Μέγα Κωνσταντίνο και ονομάστηκε «Πατριαρχείο». Μέχρι που κατασκευάστηκε η Αγία Σοφία ήταν η Μητρόπολη της Κωνσταντινούπολης. Η εκκλησία δεν είχε δικούς της ιερείς, αλλά εκεί λειτουργούσαν οι ιερείς της Αγιά Σοφιάς. Συνήθως παρευρίσκονταν και ο Πατριάρχης, ο οποίος στην Αγιά Σοφιά λειτουργούσε μόνο τις μεγάλες εορτές, παρουσία του αυτοκράτορα. Στην εκκλησία αυτή συγκροτήθηκε η Β’ Οικουμενική Σύνοδος.
Μετά την άλωση της πόλης ο ναός γλύτωσε την μετατροπή του σε τζαμί επειδή μετατράπηκε σε αποθήκη όπλων και λαφύρων.

Στο βάθος φαίνεται η Αγιά Σοφιά. Ανάμεσα στις δυο εκκλησίες ο Ιουστινιανός είχε χτίσει μια πλατιά λεωφόρο.
Σήμερα η Αγία Ειρήνη είναι μουσείο … το οποίο όμως τώρα που ήρθαμε εμείς ήταν κλειστό.
Θα ξαναρχόμασταν όμως άλλη μέρα για να τη δούμε μαζί με το Topkapi, αφού σήμερα δεν μας έπαιρνε ο χρόνος για να τα δούμε.
Σειρά είχε το μπλε τζαμί. Οι περισσότεροι επισκέπτες του ήταν τουρίστες, αν όχι όλοι. Μετά το Χριστιανικό σύμβολο βλέπουν και το Ισλαμικό. Έτσι και εμείς.


Το Sultanahmet Camii, όπως αλλιώς λέγεται χτίστηκε το 1617 και σχεδιάστηκε ως μια επίδειξη δύναμης, συμπληρώνοντας την γειτονική Αγιά Σοφιά, την οποία είχε σαν πρότυπο.

Για να μπούμε μέσα θα έπρεπε να καλύψουμε την κεφαλή μας οι γυναίκες και βέβαια άπαντες να βγάλουμε τα παπούτσια μας. Μας δώσανε μαντήλες στην είσοδο και μπήκαμε. Η παραμονή μας μέσα στο μπλε τζαμί δεν κράτησε πάνω από 10 λεπτά. Πιο πολύ ώρα κάναμε να ξεπαπουτσωθούμε και να μαντηλωθούμε παρά να το δούμε. Εμείς και … πολλοί άλλοι τουρίστες σαν και εμάς.

Η αλήθεια είναι ότι μια μικρή έκπληξη … την έχεις με το που μπαίνεις μέσα. Γεωμετρικά σχέδια και λουλούδια, αναρίθμητα κεραμικά ιζνίκ και δεκάδες παράθυρα με υαλογραφήματα κυριαρχούν στο χώρο.
Τα χειροποίητα χαλιά και ένας τεράστιος πολυέλαιος συμπληρώνουν το σκηνικό.



Αν μοιάζει με την Αγιά Σοφιά;
Καλή … προσπάθεια. Στο μέγεθος σίγουρα. Έχουν όμως και χίλια χρόνια διαφορά. Δεν είναι και λίγο!
Το μαντήλι το πήρα για σουβενίρ.
Ο κόσμος έξω στην πλατεία Sultanahmet δεν λέει να "χλωμιάσει".

Στην Αγιά Σοφιά όμως η ουρά είχε πια “σβήσει”. Είχε πάει 6:00 η ώρα το απόγευμα.

ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ
Η συνέχεια είχε την αγορά Mısır Çarşısı ή αλλιώς το Αιγυπτιακό παζάρι, το οποίο λειτουργεί από το 1664.
Πρόκειται για μια αγορά μπαχαρικών στην οποία πήγαμε βόλτα για να χαζέψουμε … μπαχαρικά.

Εκεί λοιπόν απολαύσαμε χρώματα και … μυρωδιές… κυριολεκτικά αφού όλα μυρίζουν πολύ όμορφα και οι πάγκοι είναι πολύχρωμοι …
Σε αυτό βοηθούν τα μπαχαρικά, οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα φρούτα, το τσάι και τα λουκούμια.





Είναι ένα παζάρι σε έναν ωραίο καλυμμένο χώρο (σχήματος Γ ), με οροφή που καλύπτεται από τρούλους και αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στεγασμένο εμπορικό συγκρότημα της Πόλης, μετά το Grand bazaar.

Ακόμα και αν δεν ψωνίσεις μπαχαρικά, αξίζει να πας μια βόλτα. Θα φύγεις κερδισμένος και … κερασμένος είτε με λουκουμάκια είτε με τσαγάκι.

Εμείς δεν ψωνίσαμε μπαχαρικά, γιατί είμαστε ήδη “φορτωμένοι” από προηγούμενο ταξίδι μας (στην Ταγγέρη), που αγοράσαμε τόσα που θα είχαμε απόθεμα για 3 τουλάχιστον χρόνια.

Φυσικά η αγορά είχε και πολλά μαγαζιά με τουριστικά είδη και υφάσματα και δεν έλειπαν και τα … γλυκαντζίδικα, με πολλά παραδοσιακά σιροπιαστά…

Λιγωθήκαμε και πήραμε κάτι σε γλυκό στο χέρι.
Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες η αγορά αυτή δεν αντεχόταν για πολύ ώρα, αφού ήταν ασφυκτικά γεμάτη με κόσμο!
Εμείς όμως έπρεπε να φάμε και κάτι, οπότε η λύση του να πάμε μέχρι τη γέφυρα του Γαλατά που ήταν κοντά και έχει πολλές ταβέρνες μας φάνηκε ιδανική.
Η γέφυρα του Γαλατά είναι από τις παλαιότερες γέφυρες της Κωνσταντινούπολης, η οποία ενώνει τις δυο όχθες του Κεράτιου Κόλπου. Πρόκειται για μια δυόροφη γέφυρα, πολύ χαρακτηριστική της Πόλης. Ο πάνω όροφος είναι για τα αυτοκίνητα και τους … ψαράδες και ο κάτω για τις ψαροταβέρνες.
Τον κάτω πήραμε και εμείς.

Το περιβάλλον μου άρεσε πολύ. Ήταν πολύ όμορφα να κάθεσαι κάτω από τη γέφυρα, με θέα τις δυο Ευρωπαϊκές όχθες και την κίνηση του Κεράτιου. Πάνω από το κεφάλι μας “κρέμονταν” δεκάδες καλάμια ψαρέματος, που σε προδιαθέτουν για την φρεσκότητα των ψαριών που θα φας, αλλά από την άλλη μεριά οι πιεστικοί κράχτες όχι μόνο χαλούσαν την ατμόσφαιρα αλλά σε υποψίαζαν ότι είσαι σε άκρως τουριστικό μαγαζί που πιθανότατα να επιδίδεται πιο πολύ στην τέχνη της αρπαγής τουριστών παρά στην … γαστρονομική!



Άλλα (τουριστικά) μυαλά είχα εκείνη την εποχή. Αυτό το λέω γιατί δεν υπάρχει περίπτωση τη σήμερον ημέρα να περάσω έξω από ένα τέμενος σαν το Yeni Camii …

... και να μην μπω μέσα.
Το αυτοκρατορικό Yeni τζαμί είναι έργο κάποιας σουλτάνας (του1660). Αυτοκρατορικό λέγεται γιατί σχεδιάστηκε αρχικά σαν συγκρότημα με παρακείμενες δομές (σχολείο, νοσοκομείο, λουτρά κ.α.) για την εξυπηρέτηση διαφόρων αναγκών. Μέρος αυτού του συγκροτήματος είναι και το παζάρι των μπαχαρικών, που επιβίωσε ως σήμερα. Είναι από τα μεγαλύτερα τζαμιά στην Κωνσταντινούπολη.
Φύγαμε από τη γέφυρα με σκοπό να βρούμε κάπου να φάμε στη γειτονιά μας. Τελικά βρήκαμε πάλι πάνω στην Hüdavendigar Cd, μόνο που σήμερα καθίσαμε σε ένα πιο “Δυτικού τύπου” μαγαζί, το Red River Bub, τρώγοντας ένα λίγο … γκουρμέ κεμπάμπ!
Ωραίο δείπνο. Χαλαρώσαμε και βρήκαμε το χρόνο να οργανώσουμε και την αυριανή ημέρα. Πήραμε τηλέφωνο στο Πατριαρχείο για να μάθουμε τι ώρα έχει λειτουργία αύριο. Όταν η φίλη μας κάλεσε στο Πατριαρχείο η απάντηση από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου ήρθε φυσικά στα ... Ελληνικά. Είχε αργά λειτουργία. Κατά τις 9:00 καλό θα ήταν να είμαστε εκεί.
Κατά τις 10:00 το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.
Στο λόμπυ βρήκαμε τον ξενοδόχο μας. Δεν μας άφησε να πάμε στα δωμάτιά μας χωρίς να μας κεράσει λίγο τσάι. ….
Last edited: