gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.658
- Likes
- 8.759
- Επόμενο Ταξίδι
- Ισπανία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Roma - Città Eterna (Part 1)
- Roma - Città Eterna (Part 2)
- Valencia - Πρώτη επαφή
- Valencia - UPV, Cabanyal, Playa Malva Rosa
- Valencia - El Carmen
- Valencia - Ciutat Vella, Ruzafa
- Valencia - Ciudad de las Artes y las Ciencias (Μέρα)
- Valencia - Paella Valenciana, Alboraya, Ciudad de las Artes y las Ciencias (Νύχτα), Cedre
- Valencia - Κολύμπι στη Playa Malva Rosa, Mercat Central, Mar i Jazz
- Valencia - Llotja de la Seda, Museo de Bellas Artes de Valencia, Αποχαιρετισμός και ταξίδι επιστροφής
- Επίλογος – Χρήσιμες πληροφορίες
Valencia - El Carmen
Η επόμενη ημέρα προφανώς είχε και πάλι υποχρεώσεις στο πανεπιστήμιο μέχρι το μεσημέρι. Επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά το El Murta, αυτή την φορά παρέα με 2 Ιταλούς συναδέρφους και του δώσαμε και κατάλαβε με τους μεζέδες και τις μπύρες.
Μετά από το καλό γεύμα μας και λίγη ξεκούραση ξαναβγήκαμε με σκοπό αυτή την φορά να επισκεφτούμε την πιο γραφική περιοχής της παλιά πόλης, την γειτονιά El Carmen.
Ξεκινήσαμε και πάλι από τους Torres de Serranos κινούμενοι μέσα από τα γραφικά στενάκια και αρχικά φτάσαμε στην ομώνυμη πλατεία Plaza del Carmen, με την περίτεχνη εκκλησία Parroquia de la Santísima Cruz.
Πολύ κοντά βρίσκεται το Γοτθικό μοναστήρι Convento del Carmen, του 1281, που έχει μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο μοντέρνας τέχνης (CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània). Πέρα από την εντυπωσιακή κατασκευή του ίδιου του κτιρίου και τις ωραιότατες εσωτερικές αυλές του, στις αίθουσες του υπήρχαν αρκετές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης με ποικίλη θεματολογία και μάλιστα με δωρεάν είσοδο.
Εντυπωσιακότερη όλων των εκθέσεων ήταν αυτή που είχε ως θέμα “EMERGENCY ON PLANET EARTH”.
Βγαίνοντας από το μοναστήρι πέσαμε πάνω στον τοίχο της αυλής ενός παλιού σπιτιού όπου υπάρχει μια ιδιαίτερη είσοδος για τις γάτες, η Casa de Los Gatos.
Προχωρώντας στα στενά του El Carmen βρίσκαμε διαρκώς, σε όλες τις ελεύθερες επιφάνειες, τοιχογραφίες, οι περισσότερες καλοφτιαγμένες.
Περάσαμε δίπλα από το σύγχρονο κτίριο του Ινστιτούτου σύγχρονης τέχνης -χωρίς να το επισκεφτούμε - και από το κτίριο του καθολικού πανεπιστημίου της πόλης (Universidad Catolica de Valencia).
Αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς το κέντρο της παλιάς πόλης. Κάθε στενό που διασχίζαμε μας φαινόταν πιο γραφικό από το προηγούμενο. Τα παλιά αλλά καλοδιατηρημένα σπίτια, τα ρετρό καταστήματα αλλά και οι πολλές εκκλησίες, με τις χαρακτηριστικές μπλε στέγες, μας έκαναν να συνεχίζουμε να περπατάμε διαρκώς με το κεφάλι ψηλά. Και στην ηλικία μας αυτό είναι επικίνδυνο, άτιμο αυχενικό.
Κάναμε μια στάση για ενυδάτωση (=μπύρες) σ’ ένα μικρό εστιατόριο με περουβιανή κουζίνα, καθώς, παρόλο που δεν είχε υπερβολική ζέστη, είχαμε στεγνώσει. Το ευχαριστηθήκαμε πολύ, όχι γιατί δοκιμάσαμε την κουζίνα τους (εγώ σεβίτσε κι άλλα ωμά ψάρια δεν τρώω, εκτός από γαύρο μαρινάτο), αλλά γιατί στο παγκάκι απέναντι είχαν “αράξει” δύο ηλικιωμένοι κύριοι που με το φορητό τους ηχοσύστημα έπαιζαν ωραίες, κλασικές ροκιές.
Αφού πήραμε τις απαραίτητες ανάσες πήγαμε δίπλα στην μικρή πλατεία Plaça del Tossal που εκείνη την ώρα έσφυζε από ζωή. Γεμάτη μικρά καφέ και εστιατόρια συγκέντρωνε πλήθος τουριστών αλλά και ντόπιων, όλων των ηλικιών.
Από εκεί ανηφορίσαμε, ακολουθώντας την Carrer dels Cavallers, κάνοντας μια παράκαμψη στην Parroquia de San Nicolás de Bari y San Pedro Mártir μια μικρή, ωραία καθολική εκκλησία.
Το Palacio de Malferit που ήταν λίγο πιο πάνω και λειτουργεί ως μουσείο μινιατούρας (Museo de Soldaditos de Plomo L’Iber) καθώς και το γειτονικό του Palau dels Mercader (Palacio de los Alpuente) εξωτερικά δεν μας ενθουσίασαν ιδιαίτερα.
Έτσι ξαναχωθήκαμε στα στενά για να “πέσουμε” σε λίγο, πάνω στο Portal de Valldigna, μια πύλη - είσοδο στην αραβική γειτονιά, του 1440.
Αρχίσαμε σιγά σιγά να ξαναπερνάμε από γνωστά σημεία αλλά θέλοντας να ανακαλύψουμε όλες τις κρυφές γωνιές αυτής της όμορφης γειτονιάς συνεχίσαμε να περπατάμε και να φωτογραφίζουμε ότι ξεχωριστό βρισκόταν στον δρόμο μας, όπως αυτόν τον …μικροσκοπικό κορμό δέντρου … με διαστάσεις σχεδόν μινιατούρας.
Το Palau Borja (Palau de Benicarló) ήταν μια ακόμα “ανακάλυψη” που κάναμε περπατώντας κοντά στον καθεδρικό πριν αλλάξουμε κατεύθυνση και κινηθούμε προς το κέντρο της Ciutat Vella.
Φτάνοντας εκεί και ενώ είχε πια βραδιάσει, βρεθήκαμε στην πλατεία της κεντρικής αγοράς (Plaça del Mercat) περιτριγυρισμένοι από 3 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης.
Την εκκλησία Església de Sant Joan del Mercat, το κτίριο του ανταλλακτηρίου μεταξιού (Llotja de la Seda) και την ίδια την κεντρική αγορά (Mercat Central).
Το κτίριο La Llotja de la Seda θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια στη Βαλένθια. Χτίστηκε τον 15ο αιώνα και ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά της Unesco. Αντιπροσωπεύει την πολιτιστική και οικονομική δύναμη της πόλης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Το κτίριο αποτελείται από 4 μέρη, το Contract Room, τον Πύργο με το παρεκκλήσι του, το περίπτερο του Consulte of the Sea και τον κήπο με τις πορτοκαλιές.
Η κεντρική αγορά στεγάζεται σ’ ένα κτίριο ιδιαίτερης αισθητικής που γίνεται ακόμη ατμοσφαιρικότερο τη νύχτα λόγω φωτισμού.
Λόγω του προχωρημένου της ώρας δεν μπορούσαμε φυσικά να επισκεφτούμε κανένα από αυτά κι έτσι δώσαμε ραντεβού για τις επόμενες ημέρες.
Γυρίσαμε στο Benimaclet και στο El Glop για μερικά ακόμη ποτά που τελικά μάλλον έγιναν πολλά γιατί κλείνοντας την βραδιά μείναμε με την απορία: Υπάρχουν Ζουλού Κνίτες; Βλέπαμε καλά ή μίλαγε η τεκίλα; Αλλά τελικά ευτυχώς που υπάρχει και η τεχνολογία οπότε υπάρχουν και τεκμήρια: “Δυο έγχρωμοι Ζουλού Κνίτες έπαιζαν σε συναυλία σε κάποια καβα” καλά ε… τα Ισπανικά μου δεν παίζονται.
Χάρτης διαδρομής της 3ης ημέρας (στο περίπου):
Η επόμενη ημέρα προφανώς είχε και πάλι υποχρεώσεις στο πανεπιστήμιο μέχρι το μεσημέρι. Επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά το El Murta, αυτή την φορά παρέα με 2 Ιταλούς συναδέρφους και του δώσαμε και κατάλαβε με τους μεζέδες και τις μπύρες.

Μετά από το καλό γεύμα μας και λίγη ξεκούραση ξαναβγήκαμε με σκοπό αυτή την φορά να επισκεφτούμε την πιο γραφική περιοχής της παλιά πόλης, την γειτονιά El Carmen.
Ξεκινήσαμε και πάλι από τους Torres de Serranos κινούμενοι μέσα από τα γραφικά στενάκια και αρχικά φτάσαμε στην ομώνυμη πλατεία Plaza del Carmen, με την περίτεχνη εκκλησία Parroquia de la Santísima Cruz.

Πολύ κοντά βρίσκεται το Γοτθικό μοναστήρι Convento del Carmen, του 1281, που έχει μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο μοντέρνας τέχνης (CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània). Πέρα από την εντυπωσιακή κατασκευή του ίδιου του κτιρίου και τις ωραιότατες εσωτερικές αυλές του, στις αίθουσες του υπήρχαν αρκετές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης με ποικίλη θεματολογία και μάλιστα με δωρεάν είσοδο.


Εντυπωσιακότερη όλων των εκθέσεων ήταν αυτή που είχε ως θέμα “EMERGENCY ON PLANET EARTH”.


Βγαίνοντας από το μοναστήρι πέσαμε πάνω στον τοίχο της αυλής ενός παλιού σπιτιού όπου υπάρχει μια ιδιαίτερη είσοδος για τις γάτες, η Casa de Los Gatos.

Προχωρώντας στα στενά του El Carmen βρίσκαμε διαρκώς, σε όλες τις ελεύθερες επιφάνειες, τοιχογραφίες, οι περισσότερες καλοφτιαγμένες.


Περάσαμε δίπλα από το σύγχρονο κτίριο του Ινστιτούτου σύγχρονης τέχνης -χωρίς να το επισκεφτούμε - και από το κτίριο του καθολικού πανεπιστημίου της πόλης (Universidad Catolica de Valencia).

Αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς το κέντρο της παλιάς πόλης. Κάθε στενό που διασχίζαμε μας φαινόταν πιο γραφικό από το προηγούμενο. Τα παλιά αλλά καλοδιατηρημένα σπίτια, τα ρετρό καταστήματα αλλά και οι πολλές εκκλησίες, με τις χαρακτηριστικές μπλε στέγες, μας έκαναν να συνεχίζουμε να περπατάμε διαρκώς με το κεφάλι ψηλά. Και στην ηλικία μας αυτό είναι επικίνδυνο, άτιμο αυχενικό.



Κάναμε μια στάση για ενυδάτωση (=μπύρες) σ’ ένα μικρό εστιατόριο με περουβιανή κουζίνα, καθώς, παρόλο που δεν είχε υπερβολική ζέστη, είχαμε στεγνώσει. Το ευχαριστηθήκαμε πολύ, όχι γιατί δοκιμάσαμε την κουζίνα τους (εγώ σεβίτσε κι άλλα ωμά ψάρια δεν τρώω, εκτός από γαύρο μαρινάτο), αλλά γιατί στο παγκάκι απέναντι είχαν “αράξει” δύο ηλικιωμένοι κύριοι που με το φορητό τους ηχοσύστημα έπαιζαν ωραίες, κλασικές ροκιές.
Αφού πήραμε τις απαραίτητες ανάσες πήγαμε δίπλα στην μικρή πλατεία Plaça del Tossal που εκείνη την ώρα έσφυζε από ζωή. Γεμάτη μικρά καφέ και εστιατόρια συγκέντρωνε πλήθος τουριστών αλλά και ντόπιων, όλων των ηλικιών.

Από εκεί ανηφορίσαμε, ακολουθώντας την Carrer dels Cavallers, κάνοντας μια παράκαμψη στην Parroquia de San Nicolás de Bari y San Pedro Mártir μια μικρή, ωραία καθολική εκκλησία.

Το Palacio de Malferit που ήταν λίγο πιο πάνω και λειτουργεί ως μουσείο μινιατούρας (Museo de Soldaditos de Plomo L’Iber) καθώς και το γειτονικό του Palau dels Mercader (Palacio de los Alpuente) εξωτερικά δεν μας ενθουσίασαν ιδιαίτερα.

Έτσι ξαναχωθήκαμε στα στενά για να “πέσουμε” σε λίγο, πάνω στο Portal de Valldigna, μια πύλη - είσοδο στην αραβική γειτονιά, του 1440.

Αρχίσαμε σιγά σιγά να ξαναπερνάμε από γνωστά σημεία αλλά θέλοντας να ανακαλύψουμε όλες τις κρυφές γωνιές αυτής της όμορφης γειτονιάς συνεχίσαμε να περπατάμε και να φωτογραφίζουμε ότι ξεχωριστό βρισκόταν στον δρόμο μας, όπως αυτόν τον …μικροσκοπικό κορμό δέντρου … με διαστάσεις σχεδόν μινιατούρας.


Το Palau Borja (Palau de Benicarló) ήταν μια ακόμα “ανακάλυψη” που κάναμε περπατώντας κοντά στον καθεδρικό πριν αλλάξουμε κατεύθυνση και κινηθούμε προς το κέντρο της Ciutat Vella.

Φτάνοντας εκεί και ενώ είχε πια βραδιάσει, βρεθήκαμε στην πλατεία της κεντρικής αγοράς (Plaça del Mercat) περιτριγυρισμένοι από 3 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης.
Την εκκλησία Església de Sant Joan del Mercat, το κτίριο του ανταλλακτηρίου μεταξιού (Llotja de la Seda) και την ίδια την κεντρική αγορά (Mercat Central).

Το κτίριο La Llotja de la Seda θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά κτίρια στη Βαλένθια. Χτίστηκε τον 15ο αιώνα και ανήκει στην παγκόσμια κληρονομιά της Unesco. Αντιπροσωπεύει την πολιτιστική και οικονομική δύναμη της πόλης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Το κτίριο αποτελείται από 4 μέρη, το Contract Room, τον Πύργο με το παρεκκλήσι του, το περίπτερο του Consulte of the Sea και τον κήπο με τις πορτοκαλιές.

Η κεντρική αγορά στεγάζεται σ’ ένα κτίριο ιδιαίτερης αισθητικής που γίνεται ακόμη ατμοσφαιρικότερο τη νύχτα λόγω φωτισμού.


Λόγω του προχωρημένου της ώρας δεν μπορούσαμε φυσικά να επισκεφτούμε κανένα από αυτά κι έτσι δώσαμε ραντεβού για τις επόμενες ημέρες.
Γυρίσαμε στο Benimaclet και στο El Glop για μερικά ακόμη ποτά που τελικά μάλλον έγιναν πολλά γιατί κλείνοντας την βραδιά μείναμε με την απορία: Υπάρχουν Ζουλού Κνίτες; Βλέπαμε καλά ή μίλαγε η τεκίλα; Αλλά τελικά ευτυχώς που υπάρχει και η τεχνολογία οπότε υπάρχουν και τεκμήρια: “Δυο έγχρωμοι Ζουλού Κνίτες έπαιζαν σε συναυλία σε κάποια καβα” καλά ε… τα Ισπανικά μου δεν παίζονται.

Χάρτης διαδρομής της 3ης ημέρας (στο περίπου):

Last edited: