Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Nikolaiviertel
- Berliner Dom
- Unter der Linden
- Unter der Linden II
- Η Πύλη του Βρανδεμβούργου
- Reichstag
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
- Νέα Συναγωγή κ Hackescher Markt
- Alt Berlin
- Ναός Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
- Kurfürstendamm κ γύρω περιοχή
- Tiergarten
- Μνημείο Ολοκαυτώματος
- Potsdamer Platz κ Sony Center
- Kulturforum κ Berliner Philharmonie
- Checkpoint Charlie
- Friedrichstraße
- Buddy Bears
- Märkisches Museum
- St.Thomas-Kirche κ Oberbaumbrücke
- East Side Gallery
- Η Πύλη της Ιστάρ
- Η Πύλη της Αγοράς της Μιλήτου
- Μέση Ανατολή και Ισλαμική Τέχνη
- Η Παλιά Εθνική Πινακοθήκη
- Spree promenade
Alt Berlin
Alt Berlin, που θα πει Παλιό Βερολίνο, είναι η περιοχή του Mitte που «στριμώχνεται» μεταξύ της Alexanderplatz και της Nikolaiviertel (ουσιαστικά περιλαμβάνει και τη δεύτερη εντός των ορίων της), έχοντας ως δυτικό όριο τον ποταμό Spree. Πρόκειται για την «καρδιά» του κέντρου του Βερολίνου, με πολλά από τα διάσημα κτήρια και αξιοθέατα της πόλης να βρίσκονται εκεί.
Εξέχουσα θέση ανάμεσα σε αυτά έχει το Δημαρχείο της πόλεως του Βερολίνου, το Rotes Rathaus (Κόκκινο Δημαρχείο), που δεν αποτελεί μόνο την έδρα της δημοτικής αρχής της πόλης, αλλά και του ομόσπονδου κρατιδίου του Βερολίνου, ένα από τα 16 που συγκροτούν το κράτος της Γερμανίας. Η ανέγερσή του διήρκεσε 9 χρόνια (1861-1869) και όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, πήρε το όνομά του από το κόκκινο τούβλο με το οποίο χτίστηκε. Το κτήριο στέγαζε επίσης το Δημαρχείο του Ανατολικού Βερολίνου μέχρι τον Οκτώβριο του 1989.
Ο ναός St. Marienkirche του 13ου αιώνα, φτιαγμένος από γρανίτη και κόκκινο τούβλο, όπως πολλές άλλες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες της Γερμανίας μετατράπηκε σε προτεσταντική κατά την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση του Μαρτίνου Λούθηρου. Μαζί με την Nikolaikirche είναι οι παλαιότερες εκκλησίες στη Γερμανία.
Απέναντι από το Rotes Rathaus και με την Grunerstraße να τα χωρίζει, βρίσκεται το Παλιό Δημαρχείο ή Altes Stadthaus. Χτισμένο το 1911 ήταν η έδρα του Υπουργικού Συμβουλίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ σήμερα φιλοξενεί τη Γερουσία της χώρας.
Ακλουθώντας την Klosterstraße με τον ομώνυμο σταθμό του Μετρό, συναντάμε την Ευαγγελική Εκκλησία Parochialkirche, η οποία χτισμένη στις αρχές του 18ου αιώνα είναι η παλαιότερη Προτεσταντική Εκκλησία του Βερολίνου.
Το καμπαναριό του ναού, καθώς και μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κτίσματος, καταστράφηκε πλήρως στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά μετά από πολυετείς επισκευές, στις 23 Οκτωβρίου του 2016 οι καμπάνες του ήχησαν και πάλι, γεγονός που γιορτάστηκε με κονσέρτο από το Καριγιόν, το μουσικό όργανο που απαρτίζεται από τις 52 καμπάνες του κωδωνοστασίου.
Λίγο πιο κάτω, ό,τι έχει απομείνει από το γοτθικό Φραγκισκανό μοναστήριFranziskaner-Klosterkirche, χτισμένο το 1250, που μετά από αλλεπάλληλες αλλαγές στη μορφή και τη θρησκευτική του ταυτότητα (μεσολάβησε το σχίσμα στη Δυτική Εκκλησία και η Προτεσταντική Μεταρρύθμιση του 16ου αιώνα), γκρεμίστηκε σχεδόν εκ θεμελίων το 1945 κατά τους βομβαρδισμούς του Βερολίνου από τους Συμμάχους. Τα εναπομείναντα ερείπια αν και αρχικά κατεδαφίστηκαν και αυτά, το 2004 αποκαταστάθηκαν για να λειτουργήσουν ως χώρος εκθέσεων και συναυλιών.
Πίσω από το μοναστήρι, τo κτήριο του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Βερολίνου (Amtsgericht Mitte von Berlin) στην οδό Littenstraße, που χτίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα ως το δικαστικό μέγαρο της πόλης, με την περίτεχνη πρόσοψη και την ακόμα πιο εντυπωσιακή αίθουσα υποδοχής.
Θα ολοκληρώσω την περιήγηση στο Alt Berlin, αλλά και αυτόν τον πρώτο περίπατο στην πρωτεύουσα της Γερμανίας, με τον Πύργο της Τηλεόρασης, που στα γερμανικά ονομάζεται Fernsehturm, αλλά οι ντόπιοι τον αποκαλούν και "Οδοντογλυφίδα" ή "Telespargel" (τηλέ-σπαράγγι
) εξαιτίας του ιδιόμορφου σχήματός του.
Είναι αναμφίβολα το δεύτερο χαρακτηριστικότερο κτίσμα του Βερολίνου, μετά την Πύλη του Βρανδεμβούργου, και διαχρονικό σύμβολο της πόλης από το 1969, οπότε και κατασκευάστηκε από το καθεστώς της τότε Ανατολικής Γερμανίας ως σύμβολο επιβολής και ισχύος, όπως και πολλά άλλα κομμουνιστικά "μεγαθήρια" της Ανατολικής Ευρώπης. Μετά την ενοποίηση των δύο Γερμανιών υπήρξαν απόψεις υπέρ της κατεδάφισή του ως συμβόλου του ολοκληρωτισμού, οι οποίες ευτυχώς δεν επικράτησαν.
Με τα 368 μέτρα ύψος του (μαζί με την κεραία στην κορυφή του) είναι ορατό σχεδόν από όλο το Βερολίνο, ακόμα και από κάποια προάστια. Όπως συμβαίνει και με άλλα παρόμοια αξιοθέατα, υπάρχει η δυνατότητα ανόδου σε ειδική πλατφόρμα μέσα σε αυτό, προκειμένου να απολαύσεις την πανοραμική θέα της πόλης, καθώς και ένα εστιατόριο -περισσότερο τουριστικού ενδιαφέροντος- το οποίο περιστρέφεται κάνοντας έναν πλήρη κύκλο σε 20 λεπτά. Μην έχοντας κλείσει διαδικτυακά εισιτήρια και με μία τεράστια ουρά να εκτείνεται από την είσοδό του, ευλόγως απέφυγα την επίσκεψη και στα δύο.
Μιας και μιλάμε για το Alt Berlin, θα ήθελα να κάνω μία σύντομη αναφορά σε τρία μέρη για φαγητό στην περιοχή και στη γειτονική Nikolaiviertel. Στο Βερολίνο δεν δοκίμασα παραδοσιακή Γερμανική κουζίνα, ούτε εξωτικά εστιατόρια, αλλά κατέφυγα στη σίγουρη και ασφαλή ιταλική γαστρονομία, καθώς και σε ένα ιδιαίτερο μαγαζί για γλυκό που είχε μεγάλη αποδοχή όσον αφορά τις διαδικτυακές κριτικές.
Στην τρατορία Piazza Rossa (www.piazza-rossa.com), ακριβώς δίπλα από το Κόκκινο Δημαρχείο, θα φάτε αξιοπρεπή πίτσα και ζυμαρικά, σε πολύ λογικές τιμές για το τουριστικό κέντρο του Βερολίνου και σε αρκούντως επαρκείς ποσότητες. Παρά τον πολύ κόσμο που την προτιμά -και όχι μόνο τουρίστες- το μέγεθος του μαγαζιού θα σας εξασφαλίσει μία θέση για να κάτσετε, όποια ώρα και αν πάτε.
Στη Nikolaiviertel, σε ένα γραφικό δρομάκι πίσω από το Μουσείο Knoblauchhaus, το ιταλικό εστιατόριο Solino (www.solino-berlin.de). Μικρό μαγαζάκι με λίγα τραπεζάκια έξω και κάποια ακόμα λιγότερα μέσα, νόστιμο φαγητό, περισσότερο τσιμπημένες αλλά όχι εξωφρενικές τιμές. Θα μπορούσα να του δώσω μία συνολικά πολύ καλή κριτική, αλλά το αναψυκτικό τύπου Cola που παρήγγειλα όχι μόνο δεν ανοίχτηκε μπροστά μου, αλλά ήρθε ξεθυμασμένο από ανθρακικό σερβιρισμένο ήδη σε ποτήρι, αφού προφανέστατα προερχόταν από μεγάλο μπουκάλι που είχε ήδη ανοίξει από ώρα. Παρόλα αυτά, θα σας πρότεινα μία επίσκεψη εκεί.
Θέλετε και γλυκάκι; Tigertörtchen, αγαπητοί μου (www.tigertoertchen.de), ακριβώς πίσω από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Φρεσκότατα μικρά cupcake, στην τιμή του 1,5 ευρώ το ένα, αλλά και cake-pops (κεκάκια σε μορφή γλειφιτζουριού) και ίσως κάποιο ρολό κανέλας θα βρείτε εκεί, όλα φτιαγμένα από τους ίδιους στο εργαστήριο στο πίσω μέρος του καταστήματος. Αλλά ακόμα, και όχι λιγότερο σημαντικό, ένα εξαιρετικό, βελούδινο και μυρωδάτο καπουτσίνο, από τα καλύτερα που έχω πιει ποτέ, απήλαυσα στο μικρό αυτό μαγαζάκι. Λίγα τα τραπεζάκια, ήδη διαδεδομένη η φήμη του καταστήματος, αλλά κάποια στιγμή θα πετύχετε ένα για να κάτσετε.
Alt Berlin, που θα πει Παλιό Βερολίνο, είναι η περιοχή του Mitte που «στριμώχνεται» μεταξύ της Alexanderplatz και της Nikolaiviertel (ουσιαστικά περιλαμβάνει και τη δεύτερη εντός των ορίων της), έχοντας ως δυτικό όριο τον ποταμό Spree. Πρόκειται για την «καρδιά» του κέντρου του Βερολίνου, με πολλά από τα διάσημα κτήρια και αξιοθέατα της πόλης να βρίσκονται εκεί.
Εξέχουσα θέση ανάμεσα σε αυτά έχει το Δημαρχείο της πόλεως του Βερολίνου, το Rotes Rathaus (Κόκκινο Δημαρχείο), που δεν αποτελεί μόνο την έδρα της δημοτικής αρχής της πόλης, αλλά και του ομόσπονδου κρατιδίου του Βερολίνου, ένα από τα 16 που συγκροτούν το κράτος της Γερμανίας. Η ανέγερσή του διήρκεσε 9 χρόνια (1861-1869) και όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, πήρε το όνομά του από το κόκκινο τούβλο με το οποίο χτίστηκε. Το κτήριο στέγαζε επίσης το Δημαρχείο του Ανατολικού Βερολίνου μέχρι τον Οκτώβριο του 1989.
Ο ναός St. Marienkirche του 13ου αιώνα, φτιαγμένος από γρανίτη και κόκκινο τούβλο, όπως πολλές άλλες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες της Γερμανίας μετατράπηκε σε προτεσταντική κατά την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση του Μαρτίνου Λούθηρου. Μαζί με την Nikolaikirche είναι οι παλαιότερες εκκλησίες στη Γερμανία.
Απέναντι από το Rotes Rathaus και με την Grunerstraße να τα χωρίζει, βρίσκεται το Παλιό Δημαρχείο ή Altes Stadthaus. Χτισμένο το 1911 ήταν η έδρα του Υπουργικού Συμβουλίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ σήμερα φιλοξενεί τη Γερουσία της χώρας.
Ακλουθώντας την Klosterstraße με τον ομώνυμο σταθμό του Μετρό, συναντάμε την Ευαγγελική Εκκλησία Parochialkirche, η οποία χτισμένη στις αρχές του 18ου αιώνα είναι η παλαιότερη Προτεσταντική Εκκλησία του Βερολίνου.
Το καμπαναριό του ναού, καθώς και μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κτίσματος, καταστράφηκε πλήρως στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά μετά από πολυετείς επισκευές, στις 23 Οκτωβρίου του 2016 οι καμπάνες του ήχησαν και πάλι, γεγονός που γιορτάστηκε με κονσέρτο από το Καριγιόν, το μουσικό όργανο που απαρτίζεται από τις 52 καμπάνες του κωδωνοστασίου.
Λίγο πιο κάτω, ό,τι έχει απομείνει από το γοτθικό Φραγκισκανό μοναστήριFranziskaner-Klosterkirche, χτισμένο το 1250, που μετά από αλλεπάλληλες αλλαγές στη μορφή και τη θρησκευτική του ταυτότητα (μεσολάβησε το σχίσμα στη Δυτική Εκκλησία και η Προτεσταντική Μεταρρύθμιση του 16ου αιώνα), γκρεμίστηκε σχεδόν εκ θεμελίων το 1945 κατά τους βομβαρδισμούς του Βερολίνου από τους Συμμάχους. Τα εναπομείναντα ερείπια αν και αρχικά κατεδαφίστηκαν και αυτά, το 2004 αποκαταστάθηκαν για να λειτουργήσουν ως χώρος εκθέσεων και συναυλιών.
Πίσω από το μοναστήρι, τo κτήριο του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Βερολίνου (Amtsgericht Mitte von Berlin) στην οδό Littenstraße, που χτίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα ως το δικαστικό μέγαρο της πόλης, με την περίτεχνη πρόσοψη και την ακόμα πιο εντυπωσιακή αίθουσα υποδοχής.

Θα ολοκληρώσω την περιήγηση στο Alt Berlin, αλλά και αυτόν τον πρώτο περίπατο στην πρωτεύουσα της Γερμανίας, με τον Πύργο της Τηλεόρασης, που στα γερμανικά ονομάζεται Fernsehturm, αλλά οι ντόπιοι τον αποκαλούν και "Οδοντογλυφίδα" ή "Telespargel" (τηλέ-σπαράγγι
Είναι αναμφίβολα το δεύτερο χαρακτηριστικότερο κτίσμα του Βερολίνου, μετά την Πύλη του Βρανδεμβούργου, και διαχρονικό σύμβολο της πόλης από το 1969, οπότε και κατασκευάστηκε από το καθεστώς της τότε Ανατολικής Γερμανίας ως σύμβολο επιβολής και ισχύος, όπως και πολλά άλλα κομμουνιστικά "μεγαθήρια" της Ανατολικής Ευρώπης. Μετά την ενοποίηση των δύο Γερμανιών υπήρξαν απόψεις υπέρ της κατεδάφισή του ως συμβόλου του ολοκληρωτισμού, οι οποίες ευτυχώς δεν επικράτησαν.
Με τα 368 μέτρα ύψος του (μαζί με την κεραία στην κορυφή του) είναι ορατό σχεδόν από όλο το Βερολίνο, ακόμα και από κάποια προάστια. Όπως συμβαίνει και με άλλα παρόμοια αξιοθέατα, υπάρχει η δυνατότητα ανόδου σε ειδική πλατφόρμα μέσα σε αυτό, προκειμένου να απολαύσεις την πανοραμική θέα της πόλης, καθώς και ένα εστιατόριο -περισσότερο τουριστικού ενδιαφέροντος- το οποίο περιστρέφεται κάνοντας έναν πλήρη κύκλο σε 20 λεπτά. Μην έχοντας κλείσει διαδικτυακά εισιτήρια και με μία τεράστια ουρά να εκτείνεται από την είσοδό του, ευλόγως απέφυγα την επίσκεψη και στα δύο.
Μιας και μιλάμε για το Alt Berlin, θα ήθελα να κάνω μία σύντομη αναφορά σε τρία μέρη για φαγητό στην περιοχή και στη γειτονική Nikolaiviertel. Στο Βερολίνο δεν δοκίμασα παραδοσιακή Γερμανική κουζίνα, ούτε εξωτικά εστιατόρια, αλλά κατέφυγα στη σίγουρη και ασφαλή ιταλική γαστρονομία, καθώς και σε ένα ιδιαίτερο μαγαζί για γλυκό που είχε μεγάλη αποδοχή όσον αφορά τις διαδικτυακές κριτικές.
Στην τρατορία Piazza Rossa (www.piazza-rossa.com), ακριβώς δίπλα από το Κόκκινο Δημαρχείο, θα φάτε αξιοπρεπή πίτσα και ζυμαρικά, σε πολύ λογικές τιμές για το τουριστικό κέντρο του Βερολίνου και σε αρκούντως επαρκείς ποσότητες. Παρά τον πολύ κόσμο που την προτιμά -και όχι μόνο τουρίστες- το μέγεθος του μαγαζιού θα σας εξασφαλίσει μία θέση για να κάτσετε, όποια ώρα και αν πάτε.

Στη Nikolaiviertel, σε ένα γραφικό δρομάκι πίσω από το Μουσείο Knoblauchhaus, το ιταλικό εστιατόριο Solino (www.solino-berlin.de). Μικρό μαγαζάκι με λίγα τραπεζάκια έξω και κάποια ακόμα λιγότερα μέσα, νόστιμο φαγητό, περισσότερο τσιμπημένες αλλά όχι εξωφρενικές τιμές. Θα μπορούσα να του δώσω μία συνολικά πολύ καλή κριτική, αλλά το αναψυκτικό τύπου Cola που παρήγγειλα όχι μόνο δεν ανοίχτηκε μπροστά μου, αλλά ήρθε ξεθυμασμένο από ανθρακικό σερβιρισμένο ήδη σε ποτήρι, αφού προφανέστατα προερχόταν από μεγάλο μπουκάλι που είχε ήδη ανοίξει από ώρα. Παρόλα αυτά, θα σας πρότεινα μία επίσκεψη εκεί.

Θέλετε και γλυκάκι; Tigertörtchen, αγαπητοί μου (www.tigertoertchen.de), ακριβώς πίσω από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Φρεσκότατα μικρά cupcake, στην τιμή του 1,5 ευρώ το ένα, αλλά και cake-pops (κεκάκια σε μορφή γλειφιτζουριού) και ίσως κάποιο ρολό κανέλας θα βρείτε εκεί, όλα φτιαγμένα από τους ίδιους στο εργαστήριο στο πίσω μέρος του καταστήματος. Αλλά ακόμα, και όχι λιγότερο σημαντικό, ένα εξαιρετικό, βελούδινο και μυρωδάτο καπουτσίνο, από τα καλύτερα που έχω πιει ποτέ, απήλαυσα στο μικρό αυτό μαγαζάκι. Λίγα τα τραπεζάκια, ήδη διαδεδομένη η φήμη του καταστήματος, αλλά κάποια στιγμή θα πετύχετε ένα για να κάτσετε.

Last edited: