Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Nikolaiviertel
- Berliner Dom
- Unter der Linden
- Unter der Linden II
- Η Πύλη του Βρανδεμβούργου
- Reichstag
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
- Νέα Συναγωγή κ Hackescher Markt
- Alt Berlin
- Ναός Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
- Kurfürstendamm κ γύρω περιοχή
- Tiergarten
- Μνημείο Ολοκαυτώματος
- Potsdamer Platz κ Sony Center
- Kulturforum κ Berliner Philharmonie
- Checkpoint Charlie
- Friedrichstraße
- Buddy Bears
- Märkisches Museum
- St.Thomas-Kirche κ Oberbaumbrücke
- East Side Gallery
- Η Πύλη της Ιστάρ
- Η Πύλη της Αγοράς της Μιλήτου
- Μέση Ανατολή και Ισλαμική Τέχνη
- Η Παλιά Εθνική Πινακοθήκη
- Spree promenade
2 | Ναός του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου - Kurfürstendamm - Πάρκο Tiergarten - Μνημείο του Ολοκαυτώματος - Potsdamer Platz - Sony Center - Κτήριο Φιλαρμονικής - Chechpoint Charlie - Friedrichstraße
Ναός του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
Πρωί της επόμενης ημέρας και με τη γραμμή U2 του Μετρό μεταφέρθηκα από το Mitte στη συνοικία Charlottenburg, προκειμένου να ξεκινήσω την περιήγησή μου στο Δυτικό Βερολίνο, που μπορεί να μην έχει το πλήθος των ιστορικών αξιοθέατων του Ανατολικού, αλλά ήταν και παραμένει το πλέον σύγχρονο και εμπορικό τμήμα της πόλης. Αποβίβαση στον σταθμό Wittenbergplatz και ολιγόλεπτη πεζοπορία μέχρι τον Ναό του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου, που ήταν και ο πρώτος σταθμός της διαδρομής μου.
Περπατώντας στην Tauentzienstraße είδα το γλυπτό Berlin, τοποθετημένο στη νησίδα της λεωφόρου, έργο του ζεύγους γλυπτών Martin και Brigitte Matschinsky από το 1987, που με τη σαν σπασμένη αλυσίδα μορφή του συμβολίζει το πόσο κοντά και ταυτόχρονα απομονωμένα ήταν τα δύο τμήματα της πόλης από την κατασκευή του Τείχους, αλλά και το μεγάλο εμπορικό κέντρο Europa Center με τα 80.000 τετρ. μέτρα εμβαδόν και τον 86 μέτρων πύργο του. Στην κορυφή του, το αστέρι σύμβολο της Mercedes-Benz διαμέτρου 10 μέτρων και βάρους 15 τόνων!
Στο Breitscheidplatz, κέντρο του πρώην Δυτικού Βερολίνου, βρίσκεται ο Ναός του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου ή Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche. Ο προτεσταντικός αυτός ναός (που οι ντόπιοι αποκαλούν και «Κούφιο Δόντι») είναι ένα ζωντανό μνημείο υπενθύμισης των δεινών που προκαλεί ο πόλεμος, αλλά και της θέλησης των ανθρώπων να αναρρώσουν από αυτά. Χτίστηκε μέσα σε 5 χρόνια (1891-1895) από τον Αυτοκράτορα της Πρωσίας Γουλιέλμο τον Β’ προς τιμήν του παππού του, Αυτοκράτορα Γουλιέλμο Α, εξού και ο πλούσιος διάκοσμός του, πράγμα παράξενο για προτεσταντική εκκλησία.
Τη νύχτα της 23ης Νοεμβρίου του 1943, κατά τους από αέρος βομβαρδισμούς των συμμάχων, η εκκλησία υπέστη σοβαρότατες φθορές, με το μεγαλύτερο μέρος του κυρίως ναού να καταστρέφεται και τον κεντρικό πύργο του καμπαναριού να υφίσταται μικρότερες ζημιές. Μετά τον πόλεμο ακολούθησε μία μακρά περίοδος συζητήσεων και διαφωνιών για το αν και με ποιόν τρόπο η εκκλησία θα έπρεπε να αποκατασταθεί.
Το 1956 προκηρύχτηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αισθητική ανάπλαση του ναού, που άφηνε ανοιχτή για τους συμμετέχοντες την επιλογή της κατεδάφισης του εναπομείναντος τμήματος. Η πρόταση του νικητής του διαγωνισμού, Egon Eiermann, εμπεριείχε την ολοκληρωτική κατεδάφιση του ερειπίων και την ανέγερση από την αρχή ενός καινούριου ναού. Μία θέση από την οποία ο αρχιτέκτονας αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει μπροστά στις μεγάλες αντιδράσεις των Βερολινέζων, προτείνοντας τελικά την κατασκευή ενός νέου οκτάγωνου ναού και ενός εξάγωνου 53 μέτρων καμπαναριού σε μοντέρνες φόρμες, από οπλισμένο σκυρόδεμα, ατσάλι και μπλε υαλότουβλα, δίπλα στα υφιστάμενα. Το όλο αισθητικό αποτέλεσμα δημιουργεί αντιπαραθέσεις και αμφισβητήσεις ακόμα και σήμερα.
Ο Ναός του Γουλιέλμου είναι όμως γνωστός και για έναν ακόμη λόγο. Για τη φημισμένη Χριστουγεννιάτικη αγορά που διεξάγεται κάθε χρόνο εκεί. Δυστυχώς, αυτή η εορταστική παράδοση αποτέλεσε και την αφορμή για ένα τραγικό συμβάν, την τρομοκρατική επίθεση που έλαβε χώρα εκεί στις 19 Δεκεμβρίου του 2016, οπότε ένα φορτηγό έπεσε πάνω στο συγκεντρωμένο πλήθος από Γερμανούς και τουρίστες, σκοτώνοντας 12 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 56.
Τις ημέρες που βρισκόμουν στο Βερολίνο, ο νέος πύργος του ναού ήταν ντυμένος με τα χρώματα και το λογότυπο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Στίβου, αφού οι Γερμανοί διοργανωτές πρωτοτυπώντας αποφάσισαν οι τελετές απονομής των μεταλλίων να γίνουν στην εκεί περιοχή, με φυσικό φόντο τον ναό.

Ναός του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
Πρωί της επόμενης ημέρας και με τη γραμμή U2 του Μετρό μεταφέρθηκα από το Mitte στη συνοικία Charlottenburg, προκειμένου να ξεκινήσω την περιήγησή μου στο Δυτικό Βερολίνο, που μπορεί να μην έχει το πλήθος των ιστορικών αξιοθέατων του Ανατολικού, αλλά ήταν και παραμένει το πλέον σύγχρονο και εμπορικό τμήμα της πόλης. Αποβίβαση στον σταθμό Wittenbergplatz και ολιγόλεπτη πεζοπορία μέχρι τον Ναό του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου, που ήταν και ο πρώτος σταθμός της διαδρομής μου.
Περπατώντας στην Tauentzienstraße είδα το γλυπτό Berlin, τοποθετημένο στη νησίδα της λεωφόρου, έργο του ζεύγους γλυπτών Martin και Brigitte Matschinsky από το 1987, που με τη σαν σπασμένη αλυσίδα μορφή του συμβολίζει το πόσο κοντά και ταυτόχρονα απομονωμένα ήταν τα δύο τμήματα της πόλης από την κατασκευή του Τείχους, αλλά και το μεγάλο εμπορικό κέντρο Europa Center με τα 80.000 τετρ. μέτρα εμβαδόν και τον 86 μέτρων πύργο του. Στην κορυφή του, το αστέρι σύμβολο της Mercedes-Benz διαμέτρου 10 μέτρων και βάρους 15 τόνων!
Στο Breitscheidplatz, κέντρο του πρώην Δυτικού Βερολίνου, βρίσκεται ο Ναός του Αυτοκράτορα Γουλιέλμου ή Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche. Ο προτεσταντικός αυτός ναός (που οι ντόπιοι αποκαλούν και «Κούφιο Δόντι») είναι ένα ζωντανό μνημείο υπενθύμισης των δεινών που προκαλεί ο πόλεμος, αλλά και της θέλησης των ανθρώπων να αναρρώσουν από αυτά. Χτίστηκε μέσα σε 5 χρόνια (1891-1895) από τον Αυτοκράτορα της Πρωσίας Γουλιέλμο τον Β’ προς τιμήν του παππού του, Αυτοκράτορα Γουλιέλμο Α, εξού και ο πλούσιος διάκοσμός του, πράγμα παράξενο για προτεσταντική εκκλησία.
Τη νύχτα της 23ης Νοεμβρίου του 1943, κατά τους από αέρος βομβαρδισμούς των συμμάχων, η εκκλησία υπέστη σοβαρότατες φθορές, με το μεγαλύτερο μέρος του κυρίως ναού να καταστρέφεται και τον κεντρικό πύργο του καμπαναριού να υφίσταται μικρότερες ζημιές. Μετά τον πόλεμο ακολούθησε μία μακρά περίοδος συζητήσεων και διαφωνιών για το αν και με ποιόν τρόπο η εκκλησία θα έπρεπε να αποκατασταθεί.
Το 1956 προκηρύχτηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αισθητική ανάπλαση του ναού, που άφηνε ανοιχτή για τους συμμετέχοντες την επιλογή της κατεδάφισης του εναπομείναντος τμήματος. Η πρόταση του νικητής του διαγωνισμού, Egon Eiermann, εμπεριείχε την ολοκληρωτική κατεδάφιση του ερειπίων και την ανέγερση από την αρχή ενός καινούριου ναού. Μία θέση από την οποία ο αρχιτέκτονας αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει μπροστά στις μεγάλες αντιδράσεις των Βερολινέζων, προτείνοντας τελικά την κατασκευή ενός νέου οκτάγωνου ναού και ενός εξάγωνου 53 μέτρων καμπαναριού σε μοντέρνες φόρμες, από οπλισμένο σκυρόδεμα, ατσάλι και μπλε υαλότουβλα, δίπλα στα υφιστάμενα. Το όλο αισθητικό αποτέλεσμα δημιουργεί αντιπαραθέσεις και αμφισβητήσεις ακόμα και σήμερα.
Ο Ναός του Γουλιέλμου είναι όμως γνωστός και για έναν ακόμη λόγο. Για τη φημισμένη Χριστουγεννιάτικη αγορά που διεξάγεται κάθε χρόνο εκεί. Δυστυχώς, αυτή η εορταστική παράδοση αποτέλεσε και την αφορμή για ένα τραγικό συμβάν, την τρομοκρατική επίθεση που έλαβε χώρα εκεί στις 19 Δεκεμβρίου του 2016, οπότε ένα φορτηγό έπεσε πάνω στο συγκεντρωμένο πλήθος από Γερμανούς και τουρίστες, σκοτώνοντας 12 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 56.
Τις ημέρες που βρισκόμουν στο Βερολίνο, ο νέος πύργος του ναού ήταν ντυμένος με τα χρώματα και το λογότυπο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Στίβου, αφού οι Γερμανοί διοργανωτές πρωτοτυπώντας αποφάσισαν οι τελετές απονομής των μεταλλίων να γίνουν στην εκεί περιοχή, με φυσικό φόντο τον ναό.
Last edited: