Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Nikolaiviertel
- Berliner Dom
- Unter der Linden
- Unter der Linden II
- Η Πύλη του Βρανδεμβούργου
- Reichstag
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
- Νέα Συναγωγή κ Hackescher Markt
- Alt Berlin
- Ναός Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
- Kurfürstendamm κ γύρω περιοχή
- Tiergarten
- Μνημείο Ολοκαυτώματος
- Potsdamer Platz κ Sony Center
- Kulturforum κ Berliner Philharmonie
- Checkpoint Charlie
- Friedrichstraße
- Buddy Bears
- Märkisches Museum
- St.Thomas-Kirche κ Oberbaumbrücke
- East Side Gallery
- Η Πύλη της Ιστάρ
- Η Πύλη της Αγοράς της Μιλήτου
- Μέση Ανατολή και Ισλαμική Τέχνη
- Η Παλιά Εθνική Πινακοθήκη
- Spree promenade
Μνημείο του Ολοκαυτώματος
Στο τέλος του πάρκου Tiergarten στέκει το κτήριο του Ράιχσταγκ, για το οποίο ήδη έχουμε μιλήσει, και το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή στο καθαρά αστικό τοπίο της πόλης. Περνώντας, λοιπόν, από αυτό και κατεβαίνοντας προς την Unter den Linden διερχόμαστε και πάλι την Πύλη του Βρανδεμβούργου, για να φτάσουμε στο Μνημείο για τους Δολοφονημένους Εβραίους της Ευρώπης ή πιο απλάΜνημείο του Ολοκαυτώματος.
Στην ουσία πρόκειται όχι για μία μεμονωμένη κατασκευή, αλλά για μία έκταση που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, μία καλλιτεχνική σύνθεση ανοιχτού χώρου και έντονου συμβολισμού. Tο δημιούργημα του αρχιτέκτονα Peter Eisenman και του μηχανικού Buro Happold ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Απρίλιο του 2003 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 20014, προκειμένου να εγκαινιαστεί στις 10 Μάιου του 2005, κατά την 60η επέτειο της πτώσης του ναζιστικού καθεστώτος και της παρεπόμενης λήξης του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Πρόκειται για 2.711 τσιμεντένιους ορθογώνιους μονόλιθους, ίδιου μήκους και πλάτους αλλά διαφορετικών υψών ώστε από μακριά να δίνουν μία κυματοειδή αίσθηση, χωρίς ονόματα και ημερομηνίες, που συνολικά δομούν έναν μουντό λαβύρινθο, ένα ιδιότυπο νεκροταφείο χωρίς σαφή αρχή και τέλος. Οι αυστηρές επαναλαμβανόμενες «ανώνυμες» φόρμες, ως μία θολή συνέχεια του γύρω αστικού τοπίου ή μία αλληγορία των άκαμπτων αυταρχικών συστημάτων , επιχειρούν κατά τον δημιουργό να προσδώσουν την απόσταση από την ανθρώπινη φύση, ο οποίος ωστόσο δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη συμβολική εξήγηση στο έργο του, πιθανότατα για να αφήσει τον καθένα από εμάς να δώσει τη δική του.
Το γεγονός ότι το μνημείο είναι ανοιχτό κάθε ώρα για το κοινό και η ποικιλία των τρόπων που οι επισκέπτες το προσεγγίζουν -από παιδάκια που παίζουν μέχρι ανθρώπους που περπατούν στους διαδρόμους του ευλαβικά- αποτυπώνει, θα λέγαμε, το πως συνολικά η κοινωνία στέκεται σήμερα απέναντι σε τραυματικά γεγονότα της ιστορίας της, άλλοτε με την ελαφρότητα του μακρινού και μη επιστρέψιμου παρελθόντος, και άλλοτε με το δέος της σκέψης ότι ο άνθρωπος σπανίως διδάσκεται από λάθη του, ακόμα και από τα πλέον τραγικά και τραυματικά.
Στο τέλος του πάρκου Tiergarten στέκει το κτήριο του Ράιχσταγκ, για το οποίο ήδη έχουμε μιλήσει, και το οποίο σηματοδοτεί την επιστροφή στο καθαρά αστικό τοπίο της πόλης. Περνώντας, λοιπόν, από αυτό και κατεβαίνοντας προς την Unter den Linden διερχόμαστε και πάλι την Πύλη του Βρανδεμβούργου, για να φτάσουμε στο Μνημείο για τους Δολοφονημένους Εβραίους της Ευρώπης ή πιο απλάΜνημείο του Ολοκαυτώματος.
Στην ουσία πρόκειται όχι για μία μεμονωμένη κατασκευή, αλλά για μία έκταση που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, μία καλλιτεχνική σύνθεση ανοιχτού χώρου και έντονου συμβολισμού. Tο δημιούργημα του αρχιτέκτονα Peter Eisenman και του μηχανικού Buro Happold ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Απρίλιο του 2003 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 20014, προκειμένου να εγκαινιαστεί στις 10 Μάιου του 2005, κατά την 60η επέτειο της πτώσης του ναζιστικού καθεστώτος και της παρεπόμενης λήξης του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Πρόκειται για 2.711 τσιμεντένιους ορθογώνιους μονόλιθους, ίδιου μήκους και πλάτους αλλά διαφορετικών υψών ώστε από μακριά να δίνουν μία κυματοειδή αίσθηση, χωρίς ονόματα και ημερομηνίες, που συνολικά δομούν έναν μουντό λαβύρινθο, ένα ιδιότυπο νεκροταφείο χωρίς σαφή αρχή και τέλος. Οι αυστηρές επαναλαμβανόμενες «ανώνυμες» φόρμες, ως μία θολή συνέχεια του γύρω αστικού τοπίου ή μία αλληγορία των άκαμπτων αυταρχικών συστημάτων , επιχειρούν κατά τον δημιουργό να προσδώσουν την απόσταση από την ανθρώπινη φύση, ο οποίος ωστόσο δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη συμβολική εξήγηση στο έργο του, πιθανότατα για να αφήσει τον καθένα από εμάς να δώσει τη δική του.
Το γεγονός ότι το μνημείο είναι ανοιχτό κάθε ώρα για το κοινό και η ποικιλία των τρόπων που οι επισκέπτες το προσεγγίζουν -από παιδάκια που παίζουν μέχρι ανθρώπους που περπατούν στους διαδρόμους του ευλαβικά- αποτυπώνει, θα λέγαμε, το πως συνολικά η κοινωνία στέκεται σήμερα απέναντι σε τραυματικά γεγονότα της ιστορίας της, άλλοτε με την ελαφρότητα του μακρινού και μη επιστρέψιμου παρελθόντος, και άλλοτε με το δέος της σκέψης ότι ο άνθρωπος σπανίως διδάσκεται από λάθη του, ακόμα και από τα πλέον τραγικά και τραυματικά.
Last edited: