Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Nikolaiviertel
- Berliner Dom
- Unter der Linden
- Unter der Linden II
- Η Πύλη του Βρανδεμβούργου
- Reichstag
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
- Νέα Συναγωγή κ Hackescher Markt
- Alt Berlin
- Ναός Αυτοκράτορα Γουλιέλμου
- Kurfürstendamm κ γύρω περιοχή
- Tiergarten
- Μνημείο Ολοκαυτώματος
- Potsdamer Platz κ Sony Center
- Kulturforum κ Berliner Philharmonie
- Checkpoint Charlie
- Friedrichstraße
- Buddy Bears
- Märkisches Museum
- St.Thomas-Kirche κ Oberbaumbrücke
- East Side Gallery
- Η Πύλη της Ιστάρ
- Η Πύλη της Αγοράς της Μιλήτου
- Μέση Ανατολή και Ισλαμική Τέχνη
- Η Παλιά Εθνική Πινακοθήκη
- Spree promenade
Reichstag
Η επίσκεψη στο Ράιχσταγκ, το κτήριο που στεγάζει το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας (Budestag), ήταν μία ιδέα που πήρα παρακολουθώντας τις συζητήσεις σε αυτό εδώ το forum. Ομολογώ ότι δεν θα ήταν κάτι που θα το είχα σκεφτεί μόνος μου, αφού αν και ο φημισμένος γυάλινος θόλος του Κοινοβουλίου μου ήταν γνωστός ως αξιοθέατο για τους τουρίστες, δεν γνώριζα ότι υπάρχει η δυνατότητα εκτεταμένης ξενάγηση στο κτήριο και την ιστορία του για το κοινό.
Βασική προϋπόθεση είναι να κλείσεις μέσω της ιστοσελίδας του Κοινοβουλίου συγκεκριμένη κράτηση, για συγκεκριμένη μέρα και ώρα, με τα ακριβή σου στοιχεία και να περιμένεις την επιβεβαίωσή της. Δυνατότητα για εισιτήριο της τελευταίας στιγμής υπάρχει και επιτόπου, αλλά με σημαντικά περισσότερη αναμονή και ταλαιπωρία.
Οι οδηγίες που μου στάλθηκαν διευκρίνιζαν τι θα μπορούσα να φέρω μαζί μου εισερχόμενος στο Κοινοβούλιο, ότι θα προηγηθεί έλεγχος για αυτό και ότι θα πρέπει να βρίσκομαι στην πίσω είσοδο του κτηρίου μίση ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη έναρξη της ξενάγησης. Ως τυπικός Έλληνας, που πάντα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό φροντίζει να αποβάλει τις εδώ κακές του συνήθειες, ήμουν στο ενδεδειγμένο σημείο τρία τέταρτα νωρίτερα. Η απόπειρά μου να δηλώσω τα στοιχεία μου για να μπω στον χώρο της ξενάγησης 3 λεπτά πριν την προβλεπόμενη ώρα προκάλεσε την αποστομωτική απάντηση της κοπέλας στην είσοδο «Η διαδικασία εισόδου για το γκρουπ σας ξεκινά στις 11.30, να έρθετε πάλι σε 3 λεπτά»
. Μοιραία και με πικρό χαμόγελο σκέφτηκα ότι στην αντίστοιχη περίσταση στην Ελλάδα θα είχαν ήδη μπερδευτεί τρία γκρουπ λόγω καθυστερήσεων, οι άνθρωποι θα σπρώχνονταν, κάποιοι θα έβριζαν, άλλοι θα ήταν σε κατάσταση υστερίας.
Τρία λεπτά αργότερα εισήλθα στον χώρο ελέγχου, ένας μεσήλικας κύριος στην ασφάλεια με το που με αντίκρισε και προτού να έχει δει το όνομά μου στον κατάλογο, μου είπε «καλημέρα», «καλησπέρα», «καλά;» (τόσο πολύ μοιάζω με Έλληνα πια?) και με ηρεμία και τάξη σε πολύ λίγο χρόνο ήμουν έτοιμος, μαζί με άλλους ξέμπαρκους τουρίστες (τα οργανωμένα γκρουπ είχαν ξεχωριστή είσοδο), να μπούμε στο Reichstag.
Μετά από μία αναμονή του ενός τετάρτου στην αίθουσα υποδοχής, ένας ευγενής, ήρεμος και κομψός κύριος μας συστήθηκε σε άψογα αγγλικά ως ο ξεναγός μας και ξεκίνησε την περιήγηση στους χώρους του κτηρίου. Η ξενάγηση είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μέσα από αυτή περνά όλη η ιστορία του κτηρίου, από το 1894 που ολοκληρώθηκε η ανέγερσή του έως σήμερα, και μαζί της και όλη η νεώτερη ιστορία της Γερμανίας και του κοινοβουλευτισμού στη χώρα.
Χαρακτηριστικό και συναισθηματικό σημείο της ξενάγησης, ο διάδρομος που σκοπίμως κομμάτια των τοίχων έχουν παραμείνει ασοβάτιστα και άβαφα από το 1945, προκειμένου να μπορούν να διαβαστούν ακόμα τα μηνύματα που έγραψαν εκεί οι Σοβιετικοί στρατιώτες κατά την εισβολή και κατάληψη της πόλης. Εκεί, από τα μεγάλα παράθυρα είδαμε στο έδαφος τα ίχνη του Τείχους που υψωνόταν ακριβώς απ’ έξω, χωρίζοντας το Βερολίνο σε Ανατολικό και Δυτικό τομέα επί 28 χρόνια, την ώρα που μία γυναίκα διερχόταν ανέμελα από το ένα τμήμα στον άλλο, πράξη που κάποτε θα της στοίχιζε τη ζωή.
Η διάσημη φωτογραφία με τους Σοβιετικούς στρατιώτες να υψώνουν τη σημαία τους στο Reichstag
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες, ότι το κτήριο του Reichstag παρέμεινε στη Δυτική Γερμανία, η οποία παρόλο που είχε πρωτεύουσα τη Βόνη, φρόντιζε να διεξάγει μία ετήσια συνεδρίαση εκεί για να δείξει ότι το Βερολίνο θα ξαναγίνει πρωτεύουσα της χώρας. Και ότι η αίθουσα του Κοινοβουλίου είναι η μοναδική στον κόσμο που έχει σχεδιαστεί με σκοπό να λειτουργεί πρωτίστως τηλεοπτικά, κάτι που καθόρισε ακόμα και την επιλογή του χρώματος των καθισμάτων (χρώμα που η Γερμανική Βουλή έχει το copyright και απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα).
Τελευταίο μέρος της ξενάγησης, ο διάσημος Θόλος. Έργο του Βρετανού αρχιτέκτονα Norman Foster, επελέγη κατόπιν διαγωνισμού, κατασκευάστηκε μετά την επανένωση των δύο Γερμανιών, από το 1995 έως το 1999. Με τη δυνατότητά που παρέχει στο κοινό να βλέπει μέσω αυτού την αίθουσα των συνεδριάσεων της Βουλής που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, συμβολίζει τη διαφάνεια στην πολιτική ζωή της Γερμανίας και το ότι ο λαός πάντα επιτηρεί τις πράξεις και τα λόγια των πολιτικών του.
Η επίσκεψη στο Ράιχσταγκ, το κτήριο που στεγάζει το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας (Budestag), ήταν μία ιδέα που πήρα παρακολουθώντας τις συζητήσεις σε αυτό εδώ το forum. Ομολογώ ότι δεν θα ήταν κάτι που θα το είχα σκεφτεί μόνος μου, αφού αν και ο φημισμένος γυάλινος θόλος του Κοινοβουλίου μου ήταν γνωστός ως αξιοθέατο για τους τουρίστες, δεν γνώριζα ότι υπάρχει η δυνατότητα εκτεταμένης ξενάγηση στο κτήριο και την ιστορία του για το κοινό.
Βασική προϋπόθεση είναι να κλείσεις μέσω της ιστοσελίδας του Κοινοβουλίου συγκεκριμένη κράτηση, για συγκεκριμένη μέρα και ώρα, με τα ακριβή σου στοιχεία και να περιμένεις την επιβεβαίωσή της. Δυνατότητα για εισιτήριο της τελευταίας στιγμής υπάρχει και επιτόπου, αλλά με σημαντικά περισσότερη αναμονή και ταλαιπωρία.
Οι οδηγίες που μου στάλθηκαν διευκρίνιζαν τι θα μπορούσα να φέρω μαζί μου εισερχόμενος στο Κοινοβούλιο, ότι θα προηγηθεί έλεγχος για αυτό και ότι θα πρέπει να βρίσκομαι στην πίσω είσοδο του κτηρίου μίση ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη έναρξη της ξενάγησης. Ως τυπικός Έλληνας, που πάντα όταν βρίσκεται στο εξωτερικό φροντίζει να αποβάλει τις εδώ κακές του συνήθειες, ήμουν στο ενδεδειγμένο σημείο τρία τέταρτα νωρίτερα. Η απόπειρά μου να δηλώσω τα στοιχεία μου για να μπω στον χώρο της ξενάγησης 3 λεπτά πριν την προβλεπόμενη ώρα προκάλεσε την αποστομωτική απάντηση της κοπέλας στην είσοδο «Η διαδικασία εισόδου για το γκρουπ σας ξεκινά στις 11.30, να έρθετε πάλι σε 3 λεπτά»
Τρία λεπτά αργότερα εισήλθα στον χώρο ελέγχου, ένας μεσήλικας κύριος στην ασφάλεια με το που με αντίκρισε και προτού να έχει δει το όνομά μου στον κατάλογο, μου είπε «καλημέρα», «καλησπέρα», «καλά;» (τόσο πολύ μοιάζω με Έλληνα πια?) και με ηρεμία και τάξη σε πολύ λίγο χρόνο ήμουν έτοιμος, μαζί με άλλους ξέμπαρκους τουρίστες (τα οργανωμένα γκρουπ είχαν ξεχωριστή είσοδο), να μπούμε στο Reichstag.
Μετά από μία αναμονή του ενός τετάρτου στην αίθουσα υποδοχής, ένας ευγενής, ήρεμος και κομψός κύριος μας συστήθηκε σε άψογα αγγλικά ως ο ξεναγός μας και ξεκίνησε την περιήγηση στους χώρους του κτηρίου. Η ξενάγηση είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μέσα από αυτή περνά όλη η ιστορία του κτηρίου, από το 1894 που ολοκληρώθηκε η ανέγερσή του έως σήμερα, και μαζί της και όλη η νεώτερη ιστορία της Γερμανίας και του κοινοβουλευτισμού στη χώρα.
Χαρακτηριστικό και συναισθηματικό σημείο της ξενάγησης, ο διάδρομος που σκοπίμως κομμάτια των τοίχων έχουν παραμείνει ασοβάτιστα και άβαφα από το 1945, προκειμένου να μπορούν να διαβαστούν ακόμα τα μηνύματα που έγραψαν εκεί οι Σοβιετικοί στρατιώτες κατά την εισβολή και κατάληψη της πόλης. Εκεί, από τα μεγάλα παράθυρα είδαμε στο έδαφος τα ίχνη του Τείχους που υψωνόταν ακριβώς απ’ έξω, χωρίζοντας το Βερολίνο σε Ανατολικό και Δυτικό τομέα επί 28 χρόνια, την ώρα που μία γυναίκα διερχόταν ανέμελα από το ένα τμήμα στον άλλο, πράξη που κάποτε θα της στοίχιζε τη ζωή.

Η διάσημη φωτογραφία με τους Σοβιετικούς στρατιώτες να υψώνουν τη σημαία τους στο Reichstag
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες, ότι το κτήριο του Reichstag παρέμεινε στη Δυτική Γερμανία, η οποία παρόλο που είχε πρωτεύουσα τη Βόνη, φρόντιζε να διεξάγει μία ετήσια συνεδρίαση εκεί για να δείξει ότι το Βερολίνο θα ξαναγίνει πρωτεύουσα της χώρας. Και ότι η αίθουσα του Κοινοβουλίου είναι η μοναδική στον κόσμο που έχει σχεδιαστεί με σκοπό να λειτουργεί πρωτίστως τηλεοπτικά, κάτι που καθόρισε ακόμα και την επιλογή του χρώματος των καθισμάτων (χρώμα που η Γερμανική Βουλή έχει το copyright και απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα).
Τελευταίο μέρος της ξενάγησης, ο διάσημος Θόλος. Έργο του Βρετανού αρχιτέκτονα Norman Foster, επελέγη κατόπιν διαγωνισμού, κατασκευάστηκε μετά την επανένωση των δύο Γερμανιών, από το 1995 έως το 1999. Με τη δυνατότητά που παρέχει στο κοινό να βλέπει μέσω αυτού την αίθουσα των συνεδριάσεων της Βουλής που βρίσκεται ακριβώς από κάτω, συμβολίζει τη διαφάνεια στην πολιτική ζωή της Γερμανίας και το ότι ο λαός πάντα επιτηρεί τις πράξεις και τα λόγια των πολιτικών του.
Last edited: