dbalats
Member
- Μηνύματα
- 146
- Likes
- 1.475
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ – KRASNOYARSK, ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ!
Φθάνουμε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Novosibirsk αργά το απόγευμα και ξεκινάμε, όπως πάντα, στην ώρα μας. Ο Ρωσικός Σιδηρόδρομος χαρακτηρίζεται από μεγάλη ακρίβεια, ακόμη και στις μικρότερες γραμμές του, πόσο μάλλον στον Υπερσιβηρικό. Mετά το Novosibirsk η απέραντη Στέππα Baraba συνεχίζεται για 2-3 ώρες. Το τραίνο περνάει επάνω από τον ποταμό Inya, παραπόταμο του Ob, και συνεχίζει τώρα πια σε μια δασώδη περιοχή, όμορφη όπως φαίνεται, αλλά που δεν μπορούμε δυστυχώς να την απολαύσουμε επειδή έχει βραδιάσει για τα καλά. Μετά τη σχετική κουβεντούλα και βραδινή διασκέδαση στο τραίνο πέφτουμε για ύπνο και πρωί πρωί ξυπνάμε, μπαίνοντας στο Krasnoyarsk. Δυστυχώς, λόγω της νυχτερινής διαδρομής του τραίνου, είναι μερικά κομάτια που δεν μπορεί να δει κανείς και θα πρέπει σχεδιάζοντας την πορεία του να επιλέξει ποιά θα είναι τα νυχτερινά της κομμάτια.
Διασχίζοντας την τάϊγκα της Σιβηρίας, στην πορεία προς το Krasnoyarsk
Βραδιάζει ενώ περνάμε τον Inya, παραπόταμο του Ob
Το Krasnoyarsk, παρότι είναι σημαντικός κόμβος του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου, δεν προτείνεται από τους περισσότερους ταξιδιωτικούς οδηγούς σαν στάση. Ο κύριος λόγος που το επιλέξαμε ήταν το ότι θέλαμε να σπάσουμε στα δύο την μεγάλη διαδρομή Novosibirsk-Irkutsk. Η πόλη αυτή, όμως, υπήρξε μιά από τις πιό ευχάριστες εκπλήξεις του ταξιδιού μας! Περισσότερο οργανωμένη και πλούσια από τις συνηθισμένες πόλεις της Σιβηρίας, το Krasnoyarsk αντανακλάται στη γαλάζια επιφάνεια του πλατιού ποταμού Yenisey, ο οποίος καθορίζει το όριο μεταξύ της ελώδους δυτικής και της ορεινής ανατολικής Σιβηρίας. Είναι η τρίτη σε πληθυσμό πόλη της Σιβηρίας, μετά το Novosibirsk και το Omsk. Η πόλη ευνοείται από ένα εκπληκτικό φυσικό περιβάλλον, απλωμένη ανάμεσα σε χαμηλούς λόφους, στους οποίους παρεμβάλλονται πριονωτοί βραχώδεις σχηματισμοί. Οι λόφοι της περιοχής είναι κατάφυτοι με πεύκα, σημύδες, έλατα και οξιές. Με εξαιρετικά μουσεία, μιά σειρά πολυσύχναστων ρεστωράν και μερικά θεσπέσια ξύλινα σπίτια που ξεπετάγονται εδώ κι εκεί ανάμεσα στα μπετά της Σοβιετικής εποχής, το Krasnoyarsk είναι φανταστικό μέρος για να σπάσεις την μακριά διαδρομή τουΥπερσιβηρικού. Οι ευχάριστες εντυπώσεις ξεκινούν από την άφιξή μας, βλέποντας τις θαυμάσιες σοσιαλιστικού τύπου τοιχογραφίες σε κόκκινα μωσαϊκά που διακοσμούν τους τοίχους στην Πλατεία του Σιδηροδρομικού Σταθμού. Εδώ το ξενοδοχείο ήταν λίγο μακρύτερα από τον σταθμό και είναι αναγκαίο να πάρουμε ταξί. Μετά από διαπραγματεύσεις βρίσκουμε δύο μεγάλα ταξί αντί για τρία, που χωρούσαν και τα οκτώ άτομα της παρέας με τις αποσκευές και φθάνουμε στο ξενοδοχείο. Πολύ νωρίς για check-in, απλώς μετά τις διατυπώσεις αφήνουμε τις αποσκευές μας και ξεκινάμε, πάλι με ταξί, για την επίσκεψη του μεγάλου Φράγματος του Krasnoyarsk.
Ο καιρός είναι ζεστός αλλά ευχάριστος, ούτε συννεφάκι στον ορίζοντα και δίχως τον ενοχλητικό καύσωνα του Novosibirsk, η ατμόσφαιρα διαυγής και αναζωογονητική. Η διαδρομή μας είναι παράλληλη με τον ποταμό Yenisey ακολουθώντας έναν ορεινό δρόμο με στροφές, που ανεβοκατεβαίνει σε μεγαλειώδη βουνά καλυμένα από πεύκα και σημύδες, περνώντας μέσα από περιοχές με dachas (θερινά εξοχικά) κατοίκων της πόλης. Φθάνουμε σε ένα χωριό στο μέσον της διαδρομής, το Σιβηρικό χωριό Ovsyanka με παραδοσιακά παλιά ξύλινα σπίτια, εκεί όπου ο φημισμένος και ταλαντούχος Ρώσος συγγραφέας Victor Astafiev έζησε και πέθανε το 2001. Συνεχίζουμε μετά για το Φράγμα, τον Ενεργειακό Σταθμό του Krasnoyarsk, που βρίσκεται σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την πόλη. Είναι ένας εντυπωσιακός συμπαγής τοίχος που παράγει πάνω από 6 εκατομύρια κιλοβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, το 70% της οποίας καταναλώνεται από την Μονάδα Αλουμινίου του Krasnoyarsk, την δεύτερη μεγαλύτερη μονάδα αλουμινίου στον κόσμο. Πολλοί ίσως να ακούσατε πρόσφατα στις ειδήσεις για την διάσπαση ενός μεγάλου φράγματος στο Krasnoyarsk, με πολλά θύματα. Πρόκειται για ένα άλλο μικρότερο φράγμα, σε άλλη περιοχή του Krasnoyarsk, που εξυπηρετούσε κάποια μεταλλεία χρυσού. Το Krasnoyarsk ακούστηκε αρκετά και στις ειδήσεις του περασμένου καλοκαιριού, όντας στο επίκεντρο της μεγάλης φωτιάς που για πολλές εβδομάδες έκαιγε τα δάση της Σιβηρίας, με έναν θλιβερό απολογισμό καταστροφής 17 εκατομυρίων στρεμμάτων, μιάς έκτασης μεγαλύτερης από την έκταση της Ελλάδας! Είναι πολύ λυπηρό να σκέφτεσαι ότι η πανέμορφη αυτή περιοχή έχει υποστεί τέτοια καταστροφή...
O Σιδηροδρομικός Σταθμός του Krasnoyarsk
Ωραίες σοσιαλιστικές τοιχογραφίες σε κόκκινα μωσαϊκά που διακοσμούν έναν τοίχο στην Πλατεία Σιδηροδρομικού Σταθμού, Krasnoyarsk
Εκπληκτικής ομορφιάς τοπίο του Ποταμού Yenisey και καλυμένων από δάση βουνών, στον δρόμο από το Krasnoyarsk προς το Φράγμα
Εκδρομή σχολικής τάξης σέ ένα σημείο με θέα επάνω από τον Ποταμό Yenisey, κατά μήκος του ορεινού δρόμου, από το Krasnoyarsk στο Φράγμα
Θέα του χωριού Ovsyanka
Υδροηλεκτρικός Ενεργειακός Σταθμός του Krasnoyarsk (Φράγμα)
Επιστρέφουμε στην πόλη από τον ίδιο δρόμο, ενώ κοντά βρίσκεται και το ξακουστό Φυσικό Πάρκο Stolby με τους εκπληκτικούς βραχώδεις σχηματισμούς του. Αμέσως μόλις φθάνουμε στην πόλη ξεκινάμε την περιήγηση. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του Krasnyoyarsk είναι τα μοναδικά παλιά ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας, από τα οποία πολύ περισσότερα θα δούμε και στην επόμενη στάση μας, στο Irkutsk. Πολλές πόλεις της Σιβηρίας έχουν τέτοια γραφικά, περίτεχνα διακοσμημένα ξύλινα σπίτια που διατηρούνται από τον 19ο αιώνα . Οι προσόψεις των σπιτιών αυτών είναι διακοσμημένες με σκαλίσματα και σπειρώματα. Ειδική έμφαση είχε δοθεί στο στόλισμα των παραθύρων με πλούσια σκαλίσματα και έλικες, τα οποία δεν ήταν μόνο διακοσμητικά, αλλά και συμβολικά, απεικονίζοντας διάφορες ελπίδες και όνειρα των ανθρώπων του καιρού εκείνου. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες πίστευαν ότι τα κακά πνεύματα θα μπορούσαν να μπουν στην κατοικία μέσα από τους σκελετούς των θυρών και των παραθύρων, γιαυτό οι διακοσμήσεις που χρησιμοποιούνταν στα μέρη αυτά του σπιτιού ήταν για προστασία. Το σήμα του ήλιου μπορούσε να σχεδιαστεί μαζί με πριονωτά σχήματα αστεριών, που συμβόλιζαν την ζωή, την ευτυχία και το ξεκίνημα κάθε τι καλού. Συνήθως, πέντε ή και περισσότερα μεγάλα παράθυρα είναι στραμμένα προς τον δρόμο. Τα ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας κατασκευάζονταν από κέδρο και πεύκο, επειδή το πεύκο βοηθάει στην διατήρηση της θερμότητας μέσα στο σπίτι.. Μερικές φορές τα θεμέλια ήταν από λάρικες (αγριόπευκα) επειδή είναι σταθερά και όταν διαβραχούν γίνονται δυνατά σαν σίδηρος.
Παλιά ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας στο Krasnoyarsk
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησής μας, επισκεπτόμαστε την Κρατική Όπερα και Θέατρο Μπαλλέτου του Krasnoyarsk, την πηγή Reki Siberi που βρίσκεται μπροστά στην Όπερα και το Μνημείο στον Τσέχωφ, που ανεγέρθηκε το 1995 και αφιερώθηκε στα γεγονότα του 1890, όταν ο φημισμένος συγγραφέας, κατά την διάρκεια του ταξιδιού του στη Σαχαλίνη, έμεινε στο Krasnoyarsk, δηλώνοντας ότι αποτελεί την ομορφότερη πόλη στη Σιβηρία. Επισκεπτόμαστε επίσης τον όμορφο Καθεδρικό Ναό Pokrovsky που έχει εξαιρετική εσωτερική διακόσμηση και το Big Ben του Krasnoyarsk που κατασκευάσθηκε στην κορυφή του Διοικητηρίου της πόλης το 2001, του οποίου η ώρα είναι συγχρονισμένη στο Ιντερνετ. Η πόλη δεν έχει κάποια σημαντικά αξιοθέατα πανεθνικής εμβέλειας, αλλά είναι μιά όμορφη, ζωντανή πόλη, με ωραία κτίρια και πολύ κόσμο στους δρόμους και τα μαγαζιά.
Κρατική Όπερα και Θέατρο Μπαλλέτου στο Krasnoyarsk
Το Συντριβάνι της Πόλης του Krasnoyarsk στην Πλατεία Θεάτρου με τον Πύργο Ρολογιού
Reki Siberi, συντριβάνι που βρίσκεται μεταξύ της Όπερας και της αριστερής όχθης του Ποταμού Yenisey, Krasnoyarsk
Μνημείο στον Τσέχωφ, που ανεγέρθηκε το 1995 στο Krasnoyarsk
Λέσχη Αξιωματικών του Krasnoyarsk
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, Krasnoyarsk
Μοντέρνα και κλασσικά κτίρια στο Krasnoyarsk
Καθεδρικός Ναός Pokrovsky, Krasnoyarsk
Το Big Ben του Krasnoyarsk
Πρωτότυπη υπαίθρια καντίνα, Krasnoyarsk
Υπαίθρια τέχνη, Krasnoyarsk
Στην Πλατεία Mira, Krasnoyarsk
Βραδιάζει πιά και βρισκόμαστε στην κεντρική πλατεία Mira (Πλατεία Ειρήνης), με θέα στον Ποταμό Yenisey. Ο Yenisey είναι ο κεντρικός και μεγαλύτερος από τους τρεις μεγάλους ποταμούς της Σιβηρίας που εκβάλουν στον Αρκτικό Ωκεανό (οι άλλοι δύο είναι ο Ob και ο Lena). Πηγάζοντας από την Μογγολία, ακολουθεί μιά βόρεια πορεία προς τον Κόλπο Yenisey στη Θάλασσα Καρά, διανύοντας 5.500 χιλιόμετρα και παροχετεύοντας ένα μεγάλο κομάτι της κεντρικής Σιβηρίας. Το τεράστιο λεκανοπέδιο του ποταμού είναι εδώ και χιλιάδες χρόνια τόπος ανθρώπινης δραστηριότητας, εμπορίου και κυνηγιού. Στον μώλο του ποταμού είναι αραγμένα μερικά μεγάλα κρουαζιερόπλοια που κάνουν τον διάπλου του Yenisey. Βλέπουμε με λαχτάρα και με κάποια ζήλεια το ένα πλοίο να ξεκινάει για το μεγάλο ταξίδι, μακάρι να μπορούσαμε να το πάρουμε! Η διαδρομή του κρατάει 3 νύχτες στον Yenisey, φθάνοντας μέχρι την πόλη Igarka, το τελευταίο σημείο που επιτρέπεται η πρόσβαση στους ξένους από την Ρωσική κυβέρνηση. Από εκεί και πέρα, ή περιμένεις δυό νύχτες στην Igarka για να πάρεις το πλοίο ξανά, το οποίο στο ενδιάμεσο έχει φθάσει βόρεια μέχρι την Dudinka και επιστρέφει πίσω, κάνοντας 5 νύχτες αυτή τη φορά από την Igarka μέχρι το Krasnoyarsk (λόγω αντίθετης ροής του ποταμού η επιστροφή κρατάει περισσότερο). Ή, και μάλλον πιο πρακτική λύση, επιστρέφεις αεροπορικώς, είτε στο Krasnoyarsk είτε στη Μόσχα. Kαταγράφεται και αυτή η κρουαζιέρα στη λίστα των ανεκπλήρωτων επιθυμητών ταξιδιών που δεν ξέρουμε αν θα πραγματοποιηθούν ποτέ! Τρώμε για βράδυ σε ένα ρεστωράν της Πλατείας Mira και επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο μας. Την επόμενη ημέρα η αναχώρησή μας είναι νωρίς το μεσημέρι, οπότε έχουμε χρόνο για την επίσκεψη του εξαιρετικού Εθνολογικού Μουσείου της πόλης, ένα από τα σημαντικότερα της Ρωσίας, με αρκετά στοιχεία για τους αυτόχθονες κατοίκους της περιοχής του Yenisey. Ξεκινάμε για το επόμενο και μάλλον πιό ενδιαφέρον κομμάτι της διαδρομής μας, το Irkutsk και την Λίμνη Βαϊκάλη, όπου θα φθάσουμε το επόμενο πρωί, με μιά ακόμη διανυκτέρευση στο τραίνο.
Η θέα της όχθης του Ποταμού Yenisey, Krasnoyarsk
Γέφυρα επάνω από τον Ποταμό Yenisey, Krasnoyarsk
Ποταμός Yenisey, Krasnoyarsk
Κρουαζιερόπλοιο στον μώλο του Krasnoyarsk, που ξεκινάει για κρουαζιέρα κατά μήκος του Ποταμού Yenisey
Φθάνουμε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Novosibirsk αργά το απόγευμα και ξεκινάμε, όπως πάντα, στην ώρα μας. Ο Ρωσικός Σιδηρόδρομος χαρακτηρίζεται από μεγάλη ακρίβεια, ακόμη και στις μικρότερες γραμμές του, πόσο μάλλον στον Υπερσιβηρικό. Mετά το Novosibirsk η απέραντη Στέππα Baraba συνεχίζεται για 2-3 ώρες. Το τραίνο περνάει επάνω από τον ποταμό Inya, παραπόταμο του Ob, και συνεχίζει τώρα πια σε μια δασώδη περιοχή, όμορφη όπως φαίνεται, αλλά που δεν μπορούμε δυστυχώς να την απολαύσουμε επειδή έχει βραδιάσει για τα καλά. Μετά τη σχετική κουβεντούλα και βραδινή διασκέδαση στο τραίνο πέφτουμε για ύπνο και πρωί πρωί ξυπνάμε, μπαίνοντας στο Krasnoyarsk. Δυστυχώς, λόγω της νυχτερινής διαδρομής του τραίνου, είναι μερικά κομάτια που δεν μπορεί να δει κανείς και θα πρέπει σχεδιάζοντας την πορεία του να επιλέξει ποιά θα είναι τα νυχτερινά της κομμάτια.


Διασχίζοντας την τάϊγκα της Σιβηρίας, στην πορεία προς το Krasnoyarsk

Βραδιάζει ενώ περνάμε τον Inya, παραπόταμο του Ob
Το Krasnoyarsk, παρότι είναι σημαντικός κόμβος του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου, δεν προτείνεται από τους περισσότερους ταξιδιωτικούς οδηγούς σαν στάση. Ο κύριος λόγος που το επιλέξαμε ήταν το ότι θέλαμε να σπάσουμε στα δύο την μεγάλη διαδρομή Novosibirsk-Irkutsk. Η πόλη αυτή, όμως, υπήρξε μιά από τις πιό ευχάριστες εκπλήξεις του ταξιδιού μας! Περισσότερο οργανωμένη και πλούσια από τις συνηθισμένες πόλεις της Σιβηρίας, το Krasnoyarsk αντανακλάται στη γαλάζια επιφάνεια του πλατιού ποταμού Yenisey, ο οποίος καθορίζει το όριο μεταξύ της ελώδους δυτικής και της ορεινής ανατολικής Σιβηρίας. Είναι η τρίτη σε πληθυσμό πόλη της Σιβηρίας, μετά το Novosibirsk και το Omsk. Η πόλη ευνοείται από ένα εκπληκτικό φυσικό περιβάλλον, απλωμένη ανάμεσα σε χαμηλούς λόφους, στους οποίους παρεμβάλλονται πριονωτοί βραχώδεις σχηματισμοί. Οι λόφοι της περιοχής είναι κατάφυτοι με πεύκα, σημύδες, έλατα και οξιές. Με εξαιρετικά μουσεία, μιά σειρά πολυσύχναστων ρεστωράν και μερικά θεσπέσια ξύλινα σπίτια που ξεπετάγονται εδώ κι εκεί ανάμεσα στα μπετά της Σοβιετικής εποχής, το Krasnoyarsk είναι φανταστικό μέρος για να σπάσεις την μακριά διαδρομή τουΥπερσιβηρικού. Οι ευχάριστες εντυπώσεις ξεκινούν από την άφιξή μας, βλέποντας τις θαυμάσιες σοσιαλιστικού τύπου τοιχογραφίες σε κόκκινα μωσαϊκά που διακοσμούν τους τοίχους στην Πλατεία του Σιδηροδρομικού Σταθμού. Εδώ το ξενοδοχείο ήταν λίγο μακρύτερα από τον σταθμό και είναι αναγκαίο να πάρουμε ταξί. Μετά από διαπραγματεύσεις βρίσκουμε δύο μεγάλα ταξί αντί για τρία, που χωρούσαν και τα οκτώ άτομα της παρέας με τις αποσκευές και φθάνουμε στο ξενοδοχείο. Πολύ νωρίς για check-in, απλώς μετά τις διατυπώσεις αφήνουμε τις αποσκευές μας και ξεκινάμε, πάλι με ταξί, για την επίσκεψη του μεγάλου Φράγματος του Krasnoyarsk.
Ο καιρός είναι ζεστός αλλά ευχάριστος, ούτε συννεφάκι στον ορίζοντα και δίχως τον ενοχλητικό καύσωνα του Novosibirsk, η ατμόσφαιρα διαυγής και αναζωογονητική. Η διαδρομή μας είναι παράλληλη με τον ποταμό Yenisey ακολουθώντας έναν ορεινό δρόμο με στροφές, που ανεβοκατεβαίνει σε μεγαλειώδη βουνά καλυμένα από πεύκα και σημύδες, περνώντας μέσα από περιοχές με dachas (θερινά εξοχικά) κατοίκων της πόλης. Φθάνουμε σε ένα χωριό στο μέσον της διαδρομής, το Σιβηρικό χωριό Ovsyanka με παραδοσιακά παλιά ξύλινα σπίτια, εκεί όπου ο φημισμένος και ταλαντούχος Ρώσος συγγραφέας Victor Astafiev έζησε και πέθανε το 2001. Συνεχίζουμε μετά για το Φράγμα, τον Ενεργειακό Σταθμό του Krasnoyarsk, που βρίσκεται σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την πόλη. Είναι ένας εντυπωσιακός συμπαγής τοίχος που παράγει πάνω από 6 εκατομύρια κιλοβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, το 70% της οποίας καταναλώνεται από την Μονάδα Αλουμινίου του Krasnoyarsk, την δεύτερη μεγαλύτερη μονάδα αλουμινίου στον κόσμο. Πολλοί ίσως να ακούσατε πρόσφατα στις ειδήσεις για την διάσπαση ενός μεγάλου φράγματος στο Krasnoyarsk, με πολλά θύματα. Πρόκειται για ένα άλλο μικρότερο φράγμα, σε άλλη περιοχή του Krasnoyarsk, που εξυπηρετούσε κάποια μεταλλεία χρυσού. Το Krasnoyarsk ακούστηκε αρκετά και στις ειδήσεις του περασμένου καλοκαιριού, όντας στο επίκεντρο της μεγάλης φωτιάς που για πολλές εβδομάδες έκαιγε τα δάση της Σιβηρίας, με έναν θλιβερό απολογισμό καταστροφής 17 εκατομυρίων στρεμμάτων, μιάς έκτασης μεγαλύτερης από την έκταση της Ελλάδας! Είναι πολύ λυπηρό να σκέφτεσαι ότι η πανέμορφη αυτή περιοχή έχει υποστεί τέτοια καταστροφή...

O Σιδηροδρομικός Σταθμός του Krasnoyarsk

Ωραίες σοσιαλιστικές τοιχογραφίες σε κόκκινα μωσαϊκά που διακοσμούν έναν τοίχο στην Πλατεία Σιδηροδρομικού Σταθμού, Krasnoyarsk

Εκπληκτικής ομορφιάς τοπίο του Ποταμού Yenisey και καλυμένων από δάση βουνών, στον δρόμο από το Krasnoyarsk προς το Φράγμα

Εκδρομή σχολικής τάξης σέ ένα σημείο με θέα επάνω από τον Ποταμό Yenisey, κατά μήκος του ορεινού δρόμου, από το Krasnoyarsk στο Φράγμα

Θέα του χωριού Ovsyanka

Υδροηλεκτρικός Ενεργειακός Σταθμός του Krasnoyarsk (Φράγμα)
Επιστρέφουμε στην πόλη από τον ίδιο δρόμο, ενώ κοντά βρίσκεται και το ξακουστό Φυσικό Πάρκο Stolby με τους εκπληκτικούς βραχώδεις σχηματισμούς του. Αμέσως μόλις φθάνουμε στην πόλη ξεκινάμε την περιήγηση. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του Krasnyoyarsk είναι τα μοναδικά παλιά ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας, από τα οποία πολύ περισσότερα θα δούμε και στην επόμενη στάση μας, στο Irkutsk. Πολλές πόλεις της Σιβηρίας έχουν τέτοια γραφικά, περίτεχνα διακοσμημένα ξύλινα σπίτια που διατηρούνται από τον 19ο αιώνα . Οι προσόψεις των σπιτιών αυτών είναι διακοσμημένες με σκαλίσματα και σπειρώματα. Ειδική έμφαση είχε δοθεί στο στόλισμα των παραθύρων με πλούσια σκαλίσματα και έλικες, τα οποία δεν ήταν μόνο διακοσμητικά, αλλά και συμβολικά, απεικονίζοντας διάφορες ελπίδες και όνειρα των ανθρώπων του καιρού εκείνου. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες πίστευαν ότι τα κακά πνεύματα θα μπορούσαν να μπουν στην κατοικία μέσα από τους σκελετούς των θυρών και των παραθύρων, γιαυτό οι διακοσμήσεις που χρησιμοποιούνταν στα μέρη αυτά του σπιτιού ήταν για προστασία. Το σήμα του ήλιου μπορούσε να σχεδιαστεί μαζί με πριονωτά σχήματα αστεριών, που συμβόλιζαν την ζωή, την ευτυχία και το ξεκίνημα κάθε τι καλού. Συνήθως, πέντε ή και περισσότερα μεγάλα παράθυρα είναι στραμμένα προς τον δρόμο. Τα ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας κατασκευάζονταν από κέδρο και πεύκο, επειδή το πεύκο βοηθάει στην διατήρηση της θερμότητας μέσα στο σπίτι.. Μερικές φορές τα θεμέλια ήταν από λάρικες (αγριόπευκα) επειδή είναι σταθερά και όταν διαβραχούν γίνονται δυνατά σαν σίδηρος.




Παλιά ξύλινα σπίτια της Σιβηρίας στο Krasnoyarsk
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησής μας, επισκεπτόμαστε την Κρατική Όπερα και Θέατρο Μπαλλέτου του Krasnoyarsk, την πηγή Reki Siberi που βρίσκεται μπροστά στην Όπερα και το Μνημείο στον Τσέχωφ, που ανεγέρθηκε το 1995 και αφιερώθηκε στα γεγονότα του 1890, όταν ο φημισμένος συγγραφέας, κατά την διάρκεια του ταξιδιού του στη Σαχαλίνη, έμεινε στο Krasnoyarsk, δηλώνοντας ότι αποτελεί την ομορφότερη πόλη στη Σιβηρία. Επισκεπτόμαστε επίσης τον όμορφο Καθεδρικό Ναό Pokrovsky που έχει εξαιρετική εσωτερική διακόσμηση και το Big Ben του Krasnoyarsk που κατασκευάσθηκε στην κορυφή του Διοικητηρίου της πόλης το 2001, του οποίου η ώρα είναι συγχρονισμένη στο Ιντερνετ. Η πόλη δεν έχει κάποια σημαντικά αξιοθέατα πανεθνικής εμβέλειας, αλλά είναι μιά όμορφη, ζωντανή πόλη, με ωραία κτίρια και πολύ κόσμο στους δρόμους και τα μαγαζιά.

Κρατική Όπερα και Θέατρο Μπαλλέτου στο Krasnoyarsk

Το Συντριβάνι της Πόλης του Krasnoyarsk στην Πλατεία Θεάτρου με τον Πύργο Ρολογιού

Reki Siberi, συντριβάνι που βρίσκεται μεταξύ της Όπερας και της αριστερής όχθης του Ποταμού Yenisey, Krasnoyarsk

Μνημείο στον Τσέχωφ, που ανεγέρθηκε το 1995 στο Krasnoyarsk

Λέσχη Αξιωματικών του Krasnoyarsk

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, Krasnoyarsk




Μοντέρνα και κλασσικά κτίρια στο Krasnoyarsk


Καθεδρικός Ναός Pokrovsky, Krasnoyarsk

Το Big Ben του Krasnoyarsk

Πρωτότυπη υπαίθρια καντίνα, Krasnoyarsk

Υπαίθρια τέχνη, Krasnoyarsk

Στην Πλατεία Mira, Krasnoyarsk
Βραδιάζει πιά και βρισκόμαστε στην κεντρική πλατεία Mira (Πλατεία Ειρήνης), με θέα στον Ποταμό Yenisey. Ο Yenisey είναι ο κεντρικός και μεγαλύτερος από τους τρεις μεγάλους ποταμούς της Σιβηρίας που εκβάλουν στον Αρκτικό Ωκεανό (οι άλλοι δύο είναι ο Ob και ο Lena). Πηγάζοντας από την Μογγολία, ακολουθεί μιά βόρεια πορεία προς τον Κόλπο Yenisey στη Θάλασσα Καρά, διανύοντας 5.500 χιλιόμετρα και παροχετεύοντας ένα μεγάλο κομάτι της κεντρικής Σιβηρίας. Το τεράστιο λεκανοπέδιο του ποταμού είναι εδώ και χιλιάδες χρόνια τόπος ανθρώπινης δραστηριότητας, εμπορίου και κυνηγιού. Στον μώλο του ποταμού είναι αραγμένα μερικά μεγάλα κρουαζιερόπλοια που κάνουν τον διάπλου του Yenisey. Βλέπουμε με λαχτάρα και με κάποια ζήλεια το ένα πλοίο να ξεκινάει για το μεγάλο ταξίδι, μακάρι να μπορούσαμε να το πάρουμε! Η διαδρομή του κρατάει 3 νύχτες στον Yenisey, φθάνοντας μέχρι την πόλη Igarka, το τελευταίο σημείο που επιτρέπεται η πρόσβαση στους ξένους από την Ρωσική κυβέρνηση. Από εκεί και πέρα, ή περιμένεις δυό νύχτες στην Igarka για να πάρεις το πλοίο ξανά, το οποίο στο ενδιάμεσο έχει φθάσει βόρεια μέχρι την Dudinka και επιστρέφει πίσω, κάνοντας 5 νύχτες αυτή τη φορά από την Igarka μέχρι το Krasnoyarsk (λόγω αντίθετης ροής του ποταμού η επιστροφή κρατάει περισσότερο). Ή, και μάλλον πιο πρακτική λύση, επιστρέφεις αεροπορικώς, είτε στο Krasnoyarsk είτε στη Μόσχα. Kαταγράφεται και αυτή η κρουαζιέρα στη λίστα των ανεκπλήρωτων επιθυμητών ταξιδιών που δεν ξέρουμε αν θα πραγματοποιηθούν ποτέ! Τρώμε για βράδυ σε ένα ρεστωράν της Πλατείας Mira και επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο μας. Την επόμενη ημέρα η αναχώρησή μας είναι νωρίς το μεσημέρι, οπότε έχουμε χρόνο για την επίσκεψη του εξαιρετικού Εθνολογικού Μουσείου της πόλης, ένα από τα σημαντικότερα της Ρωσίας, με αρκετά στοιχεία για τους αυτόχθονες κατοίκους της περιοχής του Yenisey. Ξεκινάμε για το επόμενο και μάλλον πιό ενδιαφέρον κομμάτι της διαδρομής μας, το Irkutsk και την Λίμνη Βαϊκάλη, όπου θα φθάσουμε το επόμενο πρωί, με μιά ακόμη διανυκτέρευση στο τραίνο.

Η θέα της όχθης του Ποταμού Yenisey, Krasnoyarsk

Γέφυρα επάνω από τον Ποταμό Yenisey, Krasnoyarsk

Ποταμός Yenisey, Krasnoyarsk

Κρουαζιερόπλοιο στον μώλο του Krasnoyarsk, που ξεκινάει για κρουαζιέρα κατά μήκος του Ποταμού Yenisey
Last edited: