Γαλλία Φωτο-ιστορία: Παρίσι

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική

Κεφάλαιο 3

Εκείνο το φθινοπωρινό βράδυ του '13 θελήσαμε να δούμε λίγο απο βραδινόΠαρίσι. Η "πόλη του έρωτα" είναι και "πόλη του φωτός" άλλωστε και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το δεις απο το να κυκλοφορήσεις έξω το βράδυ;
Πράγματι, το Παρίσι το νύχτα είναι φανταστικό. Αν ενοχλεί κάποιον η "μουντάδα" που έχει το Παρίσι λόγω του καιρού την ημέρα, τη νύχτα δεν υπάρχει περίπτωση να μη μαγευτεί από την εικόνα της τόσο όμορφα φωταγωγημένης πόλης, όπου τα μνημεία και τα κτίρια δείχνουν ακόμα εντυπωσιακότερα. Παρεμπιπτόντως, τοΠαρίσι ονομάστηκε "πόλη του φωτός (ville lumière) από τότε που φωτίστηκαν οι κύριες λεωφόροι του με φανούς γκαζιού το 1828.

Πριν την έξοδό μας, το πρόγραμμα είχε Αψίδα του Θριάμβου στην Place de l'Étoile. Στην πλατεία αυτή συγκλίνουν δώδεκα μεγάλες λεωφόροι της πόλης, με αποτέλεσμα η πλατεία απο ψηλά να μοιάζει με αστέρι (étoile).


Ανεβήκαμε λοιπόν και στην Αψίδα του Θριάμβου, στο τέλος μιας ήδη εξαντλητικής απο το περπάτημα ημέρας. Πολλοί δεν ακολούθησαν, μιας και τα πόδια αρνούνταν να ανεβούν τα 50 μ. και τα 288 σκαλοπάτια της Αψίδας. Εγώ φυσικά όσο κουρασμένος κι αν ήμουν δεν υπήρχε περίπτωση να χάσω μια ακόμα θέα της πόλης και δεν το μετάνιωσα καθόλου. Αντιθέτως, η θέα που είδα απο την Αψίδα του Θριάμβου ήταν ο ομορφότερη του Παρισιού, για το λόγο οτι μέσα στο "κάδρο" της θέας υπήρχε και ο πύργος, ο οποίος άρχισε να φωταγωγείται καθώς νύχτωνε. Μάλιστα την ώρα που ήμασταν στην κορυφή της αψίδας, ήταν ακριβώς 8 η ώρα οπότε άρχισε να λαμπυρίζει όπως κάνει κάθε μία ώρα το βράδυ.
Φωτογραφίες δεν έχω (τι σκεφτόμουν και δεν έβγαλα; Μάλλον αποφάσισα να αφήσω λίγο τη μηχανή και απλά να κοιτάω), έχω όμως μερικά καρέ απο το βίντεο που είχα τραβήξει.

Η φίλη μου η Βίκυ, εντελώς αποσβολωμένη κι αυτή απο τη θέα. Πίσω ο πύργος που λαμπυρίζει.


Και με focus στο background.


Εγώ, που έχω γαντζωθεί κυριολεκτικά απο τα κάγκελα για να έχω την καλύτερη δυνατή θέα.


Φεύγοντας απο την Αψίδα του Θριάμβου, θυμάμαι ήταν η στιγμή που ήξερα πως κατά πάσα πιθανότητα δύσκολα θα καταφέρει κάποια άλλη πόλη να μου προσφέρει τις συγκινήσεις του Παρισιού, χωρίς να είμαι βέβαια καθόλου προκατειλημμένος. Μέχρι σήμερα πάντως, δεν έχει τύχει κάποια πόλη να καταφέρει να εκθρονίσει το Παρίσι απο την 1η θέση (αν και η Ρώμη το περασμένο καλοκαίρι έδωσε μια πολύ καλή μάχη) Είπαμε, είναι συναισθηματικό το θέμα. :)

Και μια φωτογραφία της Αψίδας απο την Champs-Élysées (Λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων).


Ξεκινήσαμε ένα περίπατο στο διασημότερο δρόμο της Πόλης, με τα άπειρα μπαρ, εστιατόρια, θέατρα, τα λουξ ξενοδοχεία και τα sex shops. Στα τελευταία μπήκαμε και κάναμε χάζι, με την απαραίτητο χαβαλέ φυσικά αλλά και τις ύποπτες ματιές του εκάστοτε σεκιουριτά-ντουλάπα που υπήρχε απαραιτήτως στο καθένα απο αυτά.

Φάγαμε ωραιότατη πίτσα σε ένα εκπληκτικό εστιατόριο μεταξύ 2ου και 9ου διαμερίσματος, το Victoria Station, που η διακόσμηση αλλά και η διαρρύθμιση του χώρου ήταν με θέμα παλιό σταθμό τραίνου. Καθίσαμε λοιπόν στα καθίσματα των "επιβατών" με το χαμηλό ρετρό φωτισμό και περάσαμε 1 πολύ ευχάριστη ώρα.


Μετά περάσαμε απο διάφορα σημεία της πόλης όπως
Ο πύργος του Saint-Jacques


Τη Notre Dame...


Και την πανέμορφη Opera Garnier


Εγώ, με τη φίλη μου τη Βίκυ.


...αλλά και το Hôtel de Ville, το Δημαρχείο της Πόλης.


Ψάχνοντας στο ίντερνετ για κάποιο jazz bar βρήκαμε το Caveau de la Huchette στο 5ο διαμέρισμα στην Quartier Latin. Μην ξέροντας τι θα συναντήσουμε (άλλωστε δεν είχε πάει κανείς μας σε jazz bar-club) μπήκαμε στο μαγαζί και κατευθυνθήκαμε στο μπαρ. Το μαγαζί συμπαθητικό ήταν, αλλά όχι κάτι τρελό ή κάτι που να μας κάνει τρομερή εντύπωση. Παραγγέλνουμε τα ποτά αλλά αναρωτηθήκαμε τι εννοούσε ο μπαρμαν όταν μας ρώτησε αν θα κάτσουμε "πάνω ή κάτω". Έχει και κάτω; Ας ρίξουμε μια ματιά... Και κατεβαίνοντας, βρισκόμαστε σε αυτό το μέρος:

Το Caveau de la Huchette είναι ένα κελάρι, μια κρύπτη, ένας λαβύρινθος, όπως θέλει ο καθένας το αντιλαμβάνεται, που χρονολογείται απο το 16ο αιώνα και έγινε τζαζ κλαμπ το 1949. Σύμφωνα με το θρύλο, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ως χώρος μυστικών συναντήσεων των Ναϊτών και των Ροδόσταυρων και έπειτα των Ελευθεροτεκτόνων. Κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης οργανώθηκαν εκεί μυστικές δοκιμές. Οι κρατούμενοι εκτελούνταν είτε με γκιλοτίνα που ήταν εγκατεστημένη εκεί, ή τους πέταγαν σε ένα πηγάδι που υπάρχει ακόμα εκεί μέχρι τις μέρες μας.

Σε αυτό το χώρο λοιπόν τώρα βλέπαμε τους μουσικούς να ετοιμάζονται, να κουρδίζουν τα όργανα, να παίζουν δοκιμαστικά. Πήγαμε αρκετά νωρίς και έτσι βρήκαμε να καθίσουμε εφόσον ακόμα δεν είχε έρθει κόσμος. Μετά απο περίπου μισή ώρα άρχισε να γίνεται το αδιαχώρητο. Ο τραγουδιστής/σαξοφωνίστας χαιρέτησε τον κόσμο και αφού άρχισε να παίζει η ορχήστρα έγινε το εξής εκπληκτικό. Ο κόσμος άρχισε να σηκώνεται και να χορεύει jazz και swing (lindy hop για να ακριβολογούμε).
Στο συγκεκριμένο κλαμπ σίγουρα θα έρχονται όσοι θέλουν να χορέψουν γιατί με το που ξεκίνησε η μπάντα σηκώθηκαν όλοι στη στιγμή σα να ήταν συνεννοημένοι. Δεν μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου απο αυτή την εικόνα, αλλά ούτε να συγκρατήσεις και τα πόδια σου ή τα χέρια σου απο το να χτυπάνε στο ρυθμό της μουσικής. Εκείνη τη βραδιά αγάπησα την τζαζ. Ήταν σα να είχες μεταφερθεί σε κάποιο παράνομο κλαμπ την εποχή των roaring 20's τότε που άνθιζε το συγκεκριμένο είδος μουσικής, ή σε κάποια νουαρ ταινία του hollywood.
"Χορεύετε κυρία μου;" είπε ένας κύριος σε μια κοπέλα και αυτή του απάντησε "ευχαρίστως". Κάπως έτσι, με ένα τέτοιο savoir vivre ο κόσμος διασκέδαζε στο caveau de la huchette κι εγώ ευχόμουν να ήξερα να χορεύω σαν κι αυτούς. Αρκέστηκα στο να σηκωθώ να χορέψω ένα αμήχανο αλλά πολύ διασκεδαστικό blues και υποσχέθηκα στον εαυτό μου οτι στην επιστροφή στην Αθήνα θα αναζητήσω ότι σχολή swing υπάρχει.

Και αυτή ήταν η πιο διασκεδαστική βραδιά που έχω περάσει στο Παρίσι... :)

Επιστροφή στο 2016 και στη δεύτερη ημέρα του ταξιδιού. Μια ακόμη ψυχρή και ηλιόλουστη μέρα ξεκίνησε. Στην Place d'Italie ο ήλιος έλουζε τα κτίρια με το ζεστό του φως που όμως με το κρύο που έκανε δεν μπορούσε να σε ζεστάνει.



Αυτός είναι ένας πολύ όμορφος δρόμος που φέρνει κάτι απο Notting Hill Λονδίνου (απ'ότι διάβασα στις περιγραφές). Η όμορφη Rue Crémieux λοιπόν στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, στο 12o διαμέρισμα, με τα πολύχρωμα σπίτια και τις γλάστρες μπροστά απο τις εισόδους τους.




Έπειτα, περάσαμε και πάλι το ποτάμι και κατευθυνθήκαμε με τα πόδια προς το Πάνθεον. Θυμηθήκαμε οτι μέσα στο Πάνθεον υπάρχει το εκκρεμές του Φουκώ, κάτι που θέλαμε πολύ να δούμε.


Η Saint-Étienne-du-Mont.





Το Πάνθεον άνοιγε στις 10 ακριβώς. Οπότε περιμέναμε να περάσουν 15 λεπτά.



Λήψη απο την είσοδο του Πάνθεον, προς τη Rue Soufflot.


Στο εσωτερικό του Πάνθεον.


Και το περίφημο εκκρεμές του Φουκώ, το οποίο κινείται σύμφωνα με την περιστροφή της γής και δείχνει την ώρα. Εντυπωσιακό!




Μικρογραφία του κτιρίου απο μάρμαρο.


Και αυτές είναι οι κρύπτες, κάτω απο το Πάνθεον, οι οποίες φιλοξενούν τους τάφους διάσημων ονομάτων όπως ο Pierre και η Marie Curie.



Φεύγοντας απο το Πάνθεον....



Κατεβαίνοντας τη Rue Soufflot βρεθήκαμε στους Κήπους του Λουξεμβούργου, όπου κάναμε μια μικρή βόλτα. Αρκετά μικρή βέβαια αφού και στο προηγούμενο ταξίδι είχαμε αφιερώσει αρκετή ώρα, μιας και είναι τεράστιοι (αλλά και οι πιο όμορφοι κήποι στο Παρίσι κατά τη γνώμη μου)





Μετά είπαμε να βγούμε λίγο ελαφρώς εκτός Παρισιού, στη ζώνη 3. Βρισκόμαστε λοιπόν στη La Défense , την πρώτη επιχειρηματική συνοικία στην Ευρώπη λόγω της έκτασης των κτιριακών της συγκροτημάτων, όπου στεγάζονται γραφεία εταιρειών σε εντυπωσιακούς ουρανοξύστες. Το όλο σκηνικό ξεφεύγει κατά πολύ απο την αρχιτεκτονική του Παρισιού που γνωρίζουμε όπως βλέπετε κι εσείς.





Αυτή είναι Grande Arche de La Défense (H Μεγάλη Αψίδα). O σχεδιασμός της ξεκίνησε το 1982 επι προεδρίας Mitterrand. Σχεδιάστηκε απο το Δανό αρχιτέκτονα Erik Reitzel ώστε να αποτελεί μία νεότερη έκδοση της Αψίδας του Θριάμβου, αποτελώντας όμως ταυτόχρονα ένα μνημείο για την ανθρωπότητα και τα ανθρωπιστικά ιδεώδη και όχι για τις στρατιωτικές νίκες.


Είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με την Αψίδα του Θριάμβου και αν σταθείς μπροστά της, μπορείς να τη δεις στο πολύ βάθος να αχνοφαίνεται.

Κατευθυνόμαστε προς το 16ο διαμέρισμα κοντά στο μετρό Passy. Σύμφωνα με βάσιμες πληροφορίες, κάπου εδώ βρίσκεται ο ένας απο τους δύο στενότερους Παρισιού, η Rue Berton. Ο άλλος, είναι η Sentier des Merisiers, στο ανατολικό μέρος 12oυ διαμερίσματος, κοντά στον δακτύλιο του Παρισιού. Ήταν αρκετά μακριά, οπότε επιλέξαμε να δούμε αυτόν.

Ψάχνοντας το δρόμο, στη γειτονιά.





Όχι όχι, δεν είναι αυτός. Δεν είχαμε πληροφορίες για σκάλες.



Με αρκετή βοήθεια απο το GPS, τον βρήκαμε!



Και ναι, είναι στενός! Τι λέτε; :)



Τον διασχίσαμε και συνεχίζουμε να παρατηρούμε την όμορφη γειτονιά που, εδώ που τα λέμε δεν έδινε και την εντύπωση φτωχογειτονίτσας.


Τι δεν είδαμε στον Πύργο του Άιφελ γιατί βράδιαζε και μας πίεζε ο χρόνος; Τα Champs de Mars, το όμορφο πράσινο πάρκο μπροστά απο τον Πύργο. Θα ήθελα μια φωτογραφία και εκεί!

Πηγαίνοντας προς τον Πύργο, απο την Avenue de New York! Πόσο φανταστική άποψη του Πύργου!



Και ξαναβρισκόμαστε πάλι απο κάτω του. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να αντιληφθείτε το μέγεθός του, προσπαθήστε να δείτε το ύψος των ανθρώπων. Μετά κοιτάξ'τε τη μαρμάρινη βάση του Πύργου η οποία είναι πάνω απο 2 φορές το ύψος τους. Κι αυτό, μόνο η βάση...
Ακριβώς απέναντι ο πύργος Montparnasse. Θα πάμε και εκεί.



Και εδώ είμαστε στο Champ de Mars που δυστυχώς ήταν περιφραγμένο και δεν μπορούσαμε να μπούμε μέσα να κάνουμε τις κωλοτούμπες και τις τουριστικές χαζομάρες μας, όμως δεν πειράζει.



Ταΐσαμε και τα κοράκια, τα οποία παρεμπιπτόντως είναι απο τα εξυπνότερα πτηνά.


Το πρόγραμμα μετά είχε παιχνίδι σε δωμάτιο απόδρασης κοντά στην Place de la République. Εκεί κοντά βρίσκεται και το κανάλι Saint Martin. Αν έχετε δει το "Amelie", σε μία απο αυτές τις γεφυρούλες πέταγε η πρωταγωνίστρια τα πετραδάκια στο κανάλι.
Μέρος του καναλιού τώρα είναι άδειο γιατί το καθαρίζουν. Αυτή η διαδικασία γίνεται κάθε 10-15 χρόνια νομίζω. Το τι έχουν βρει καθώς το καθαρίζουν δεν περιγράφεται. Απο φωτογραφικές μηχανές και καρέκλες μέχρι ολόκληρα ποδήλατα. Μιλάμε για ατελείωτο σκουπιδαριό.




Και βρισκόμαστε στην Place de la République. Εδώ το θέαμα είναι άκρως στενάχωρο και συγκινητικό.


Κεράκια, πανό, graffiti, λουλούδια... αφιερωμένα στα θύματα των επιθέσεων της 13ης Νοεμβρίου 2015.


"Τα παιδιά μας θυσιάζονται στους αμφίβολους θεούς σας". Το πιο αληθινό μήνυμα που διάβασα σε μία απο τις επιγραφές...



Πανό με τα ονόματα των θυμάτων...




Στο σημείο αυτό θέλω να συμπληρώσω κάτι. Δεν αισθάνθηκα ούτε στιγμή οτι απειλούμαι απο κάτι. Σαφέστατα έβλεπες αστυνομικούς και στρατιωτικούς σε κάποια σημεία, η παρουσία τους όμως ήταν διακριτική. Υπήρχαν επιπλέον έλεγχοι επίσης, στον Πύργο του Άιφελ πχ και σε διάσημες ατραξιόν (μέχρι και σε κάτι δημόσιες τουαλέτες μας ελέγξανε προκαλώντας τα γέλια όλων) όμως πραγματικά, δε σε ενοχλεί. Τουλάχιστον εγώ δεν ένιωσα να ενοχλούμαι. Πάντα ήταν ευγενικοί και τυπικοί και εδώ που τα λέμε, είναι απόλυτα φυσιολογικό μετά απο αυτό που τους συνέβη. Τα αναφέρω όλα αυτά γιατί σκεφτόμουν αυτό το ταξίδι να μην το κάνω, λόγω φόβου για την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης που έχει κηρυχθεί η πόλη. Ευτυχώς, το έκανα. :)

Μετά απο το παιχνίδι περάσαμε απο την Πλατεία Βαστίλης με την εντυπωσιακή Colonne de Juillet. Κορινθιακού ρυθμού στύλος με τα ονόματα όσων έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της επανάστασης τον Ιούλιο του 1830. Στην κορυφή, το άγαλμα με τα φτερά είναι το Génie de la Liberté (το Πνεύμα της Ελευθερίας).





Φτάσαμε στο Le Marais, την μποέμ συνοικία της πόλης που είναι γεμάτη μπαρ, εστιατόρια, πλατείες και την προτιμούν οι περισσότεροι για νυχτερινή ζωή.

Στην Place des Vosges.



Kάτω απο μία απο αυτές τις καμάρες, βρήκαμε το σπίτι που έζησε ο Βίκτωρ Ουγκώ.





Και συνεχίζουμε κατευθυνόμενοι στο Δημαρχείο... Βραδιάζει.




Ομορφιές!


Το εντυπωσιακό κτίριο του Δημαρχείου (Hôtel de ville)



Velib! Το σύστημα ποδηλάτων για την πόλη του Παρισιού. Βγάζεις κάρτα, παίρνεις το ποδήλατο απο ένα σημείο της πόλης, κάνεις τη δουλειά σου και το αφήνεις σε ένα άλλο σημείο. :)



Η Notre Dame απέναντι μας χαιρετάει.


Εδώ στο Hôtel de ville, θα συναντήσουμε το φίλο μου το Μάρκο, Ιταλό που μένει μόνιμα στο Παρίσι και θα πάμε για ένα ποτό. Στο σημείο αυτό η κάμερα έκλεισε. Θα ανοίξει όμως και πάλι την επόμενη μέρα... :)


 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Ξέρεις πως περίμενα την ιστορία σου.
Είναι ωραίο όταν έναν προορισμό τον επιλέγουμε όχι για τα φτηνά αεροπορικά ή γιατί έτυχε αλλά γιατί είμαστε ερωτευμένοι μαζί του και από την παιδική ηλικία έχουμε το αποθημένο. Είναι όμορφο και ρομαντικό πράγματι.

Ένα μεγάλο μπράβο Γιώργο άλλη μια φορά. Η αγάπη σου γι'αυτή την πόλη μέσα από την περιγραφή σου μας έβαλε για τα καλά στο κλίμα μαζί με τις εξαιρετικές και τόσο ζωντανές φωτογραφίες. Ειλικρινά μου'ρχεται να μπώ μέσα στις φωτό!

Σ'ευχαριστώ γιατί μου θυμίζεις το δικό μου ταξίδι ακριβώς ένα χρόνο πριν και θυμάμαι τις δικές μας παριζιάνικες χειμωνιάτικες βόλτες.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ξέρεις πως περίμενα την ιστορία σου.
Είναι ωραίο όταν έναν προορισμό τον επιλέγουμε όχι για τα φτηνά αεροπορικά ή γιατί έτυχε αλλά γιατί είμαστε ερωτευμένοι μαζί του και από την παιδική ηλικία έχουμε το αποθημένο. Είναι όμορφο και ρομαντικό πράγματι.

Ένα μεγάλο μπράβο Γιώργο άλλη μια φορά. Η αγάπη σου γι'αυτή την πόλη μέσα από την περιγραφή σου μας έβαλε για τα καλά στο κλίμα μαζί με τις εξαιρετικές και τόσο ζωντανές φωτογραφίες. Ειλικρινά μου'ρχεται να μπώ μέσα στις φωτό!

Σ'ευχαριστώ γιατί μου θυμίζεις το δικό μου ταξίδι ακριβώς ένα χρόνο πριν και θυμάμαι τις δικές μας παριζιάνικες χειμωνιάτικες βόλτες.
Σ'ευχαριστώ Γιάννη. :) Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αγάπη για την πόλη συνέπεσε και με πολύ οικονομικά εισιτήρια πάντως (85 ευρώ πήγαινε-έλα με Aegean, απο προσφορά).
Το Παρίσι είναι ανεξάντλητο, μετά και απο το φετινό μου ταξίδι εκεί σκέφτομαι πολύ σοβαρά να καθιερώσω μια επίσκεψη το χρόνο, έστω και για ένα 3ήμερο. Επίσης, να σου πω οτι η επιλογή της Place d'Italie που μου πρότεινες για διαμονή, ήταν πολύ καλή, οπότε ένα ακόμα ευχαριστώ για τη βοήθεια και τις πληροφορίες ;)
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.094
Likes
23.914
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Μπράβο. Πολύ ωραίες φωτογραφίες και περιγραφή.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.283
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Να ευχαριστησω κι εγω με τη σειρα μου για την ομορφη βολτα στην αγαπημενη μου πολη.Θα ειμαι εκει τον Ιουνη για αλλη μια φορα.Μεχρι τοτε,οι φωτογραφιες σου μας ταξιδευουν εκει.Να σαι καλα και να πηγαινεις συχνα!
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Κεφάλαιο 2
Εκείνο το φθινόπωρο πριν 2,5 χρόνια ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς ώστε να επισκεφτούμε την Παναγία Παρισίων και να αποφύγουμε τα πλήθη. Και όντως ήμασταν απο τους πρώτους επισκέπτες. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και ομιχλώδης.

Μπροστά ακριβώς απο τον Καθεδρικό της Notre-Dame υπάρχει το Point Zéro, το σημείο μηδέν δηλαδή, απ'όπου μετριούνται όλες οι αποστάσεις απο το Παρίσι. Αν δηλαδή κάτι θεωρείται "το κέντρο" του Παρισιού, τότε σίγουρα είναι αυτό το σημείο.
notre dame point zero.jpg



Αυτός είναι λοιπόν ένας απο τους διασημότερους καθεδρικούς ναούς στην Ευρώπη, που ενέπνευσε τοn Βίκτωρ Ουγκώ να γράψει το ομώνυμο μυθιστόρημα. Γοτθικού ρυθμού, σε εντυπωσιάζει απο μακριά ενώ απο κοντά είναι ακόμη πιο επιβλητικός, και αν σταθείς ακριβώς στην είσοδό του και κοιτάξεις ψηλά αντιλαμβάνεσαι το ύψος του (96 μ.) αλλά και πόσο όμορφα διακοσμημένος είναι. Για την ιστορία, η κατασκευή του ξεκίνησε τον 12ο αι. και ολοκληρώθηκε μετά απο 300 σχεδόν χρόνια.

notre dame bw.jpg

notre dame exterior.jpg


Αυτό είναι το εσωτερικό του ναού.
notre damme interior.jpg


notre damme interior 2.jpg


Και το άγαλμα της Ιωάννας της Λωραίνης (Jeanne d'Arc) που στην αρχή νομίζαμε οτι είναι ο τάφος της, μετά όμως θυμηθήκαμε οτι δεν έμεινε τίποτα απο αυτή για να θάψουν...παρά μόνο οι στάχτες της όπου τις σκόρπισαν στο Σηκουάνα.
notre damme interior joan of arc.jpg



Και ξεκινάμε να ανεβαίνουμε τα 387 (!!) σκαλιά για τους πύργους της εκκλησίας. Με τη γλώσσα έξω, ανεβαίνουμε στην κορυφή, αντικρίζοντας για πρώτη φορά -τότε- το Παρίσι απο ψηλά.

Μου κόπηκε λίγο η ανάσα είναι η αλήθεια απο τη θέα και στάθηκα να χαζεύω την αρχιτεκτονική της πόλης, που δεν είχα ξαναδει όμοιά της πουθενά. Στέγες, πολλές στέγες, πολλές σοφίτες και πολλή...ομίχλη, αφήνοντας μόνο μια αμυδρή εικόνα του πύργου στο βάθος να είναι ορατή. Και φυσικά Gargoyles.
gargoyle 1.jpg


Μιλώντας για Gargoyles. Αυτά τα πέτρινα και μερικές φορές λιγάκι τρομαχτικά πλάσματα, εξυπηρετούν ένα σημαντικό σκοπό στην αρχιτεκτονική, εκτός απο την ενδιαφέρουσα διακόσμηση φυσικά. Περιέχουν στόμια που κατευθύνουν το νερό της βροχής μακριά απο το κτίριο, κάτι σαν υδρορροές δηλαδή.
Οι μορφές τους οφείλονται στο γεγονός οτι πίστευαν πως έτσι, προστατεύουν απο τα κακά πνεύματα (με το να υπάρχει ήδη μια "δαιμονική μορφή" δηλαδή στο κτίριο, οι πραγματικοί δαίμονες θα ξεγιελιούνταν και θα έμεναν μακριά).
Η λέξη "Gargoyle" προέρχεται απο τη γαλλική "gargouille" που σημαίνει "λαιμός" ή "οισοφάγος" (πιθανότητα λόγω του ήχου που έκανε το νερό περνώντας απο το λαιμό και το στόμα του gargoyle").

notre dame top 2.jpg



notre damme top 6.jpg


notre dame bw top.jpg


13604678595_abd633c9d9_o.jpg


13604687763_31b1255a0b_o.jpg

13604703023_9e993760b1_o.jpg

13605044234_5441bf5fbc_o.jpg


Εντυπωσιασμένοι, φύγαμε με προορισμό μία άλλη πολύ διάσημη εκκλησία του Παρισιού. Την Sainte-Chapelle.
saint chapel 2.jpg



Κι εδώ πολλά Gargoyles...
notre damme bw2.jpg


Στο εσωτερικό της θα δείτε ίσως τα εντυπωσιακότερα βιτρό που έχετε δει ποτέ. Στην παρακάτω φωτογραφία, το "rose window" (rosace).
saint chapel.jpg


Επόμενη στάση: Μουσείο του Λούβρου.

Άπειρος κόσμος. Τεράστιο μουσείο. Όσες ώρες κι αν αφιερώσεις, ποτέ δε θα καταφέρεις να δεις όλα τα εκθέματα. Εμείς πήγαμε για τα πιο διάσημα και για μια σύντομη βόλτα στα υπόλοιπα, όσο το επέτρεπε ο χρόνος που διαθέταμε.

Το προαύλιο του Λούβρου με την πολυφωτογραφημένη Πυραμίδα, που κατασκευάστηκε το 1983 επι προεδρίας François Mitterrand. Όπως σχεδόν όλες οι μοντέρνες κατασκευές στο Παρίσι, έτσι κι αυτή έχει φανατικούς πολέμιους αλλά και υποστηριχτές.
louvre.jpg


Απο το εσωτερικό της.
louvre pyramid bw.jpg

Δυστυχώς, η Νίκη της Σαμοθράκης, το γλυπτό που ήθελα να δω περισσότερο απο όλα απουσίαζε λόγω...αποκατάστασης.

Εδώ, η Αφροδίτη της Μήλου, ένα επίσης διάσημο έκθεμα. Για να βγάλεις μια φωτογραφία μπροστά απο το άγαλμα, έπρεπε πραγματικά να δώσεις αγώνα.
louvre afrodite de milo.jpg


Το πόσο μικρή ή όχι τελικά είναι η Μόνα Λίζα είναι ένα ερώτημα που απασχολεί όλους τους επισκέπτες του Λούβρου. Εμείς είχαμε ακούσει τόσο πολλά για το μέγεθός της, που προσωπικά περίμενα να δω ένα πίνακα σε μέγεθος κορνίζας γραφείου. Έτσι, τελικά μου φάνηκε ένας φυσιολογικός καμβάς μεσαίου μεγέθους.
Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να πάρετε μια ιδέα, αν και η προοπτική που δίνει ο ευρυγώνιος φακός στην κάμερα δείχνει τα αντικείμενα πιο μικρά. Με τόσο κόσμο όμως ήταν αδύνατο να πάω πιο πίσω και να βγάλω μια πιο αντικειμενική φωτογραφία.
FB_IMG_1456820482212.jpg



Η "Ανάποδη Πυραμίδα" (La Pyramide Inversée). Στον "Κώδικα Ντα Βίντσι" (spoiler alert!!), ο Νταν Μπράουν αναφερόταν σε αυτή ως το μέρος που φυλασσόταν το σώμα της Μαρίας Μαγδαληνής (στην κάμαρα κάτω απο την Πυραμίδα). Να σημειώσω οτι πρόκειται για μυθιστόρημα. :) )
louvre upside down pyramid.jpg


Εγώ, ο χαρούμενος ταξιδιώτης-επισκέπτης!
me louvre.jpg


Φεύγοντας απο το μουσείο, απο την Arc de Triomphe du Carrousel.
O πύργος στο βάθος, σχεδόν πανταχού παρόν.
louvre view.jpg


small arc.jpg


Μεταφερόμαστε στο Μουσείο Orsay, το οποίο στο παρελθόν ήταν σταθμός τρένων στο Παρίσι μεταξύ 1898 με 1900. Και πόσο όμορφος σταθμός!
Η κεντρική αίθουσα με το εντυπωσιακό ρολόι.
orsay interior clock.jpg


...και μπροστά απο το μεγάλο ρολόι του μουσείου, στο εστιατόριο του 5ου ορόφου.
orsay interior big clock guys.jpg


Μέσα απο το οποίο μπορείς να δεις μέχρι το λόφο της Μονμάρτης και τη Sacré Cœur.
orsay interior big clock montmartre.jpg



Επιστροφή στο παρόν και στο 2016. Που είχαμε μείνει; Α, ναι, στη γέφυρα Pont Alexandre-III, όπου κατευθυνόμασταν προς τον Πύργο του Άιφελ.
IMG_9856.jpg


Λίγο πιο κοντά... Σοφίτες, καμινάδες, δέντρα και ο πρωταγωνιστής μας, στο μπλε λυκόφως του χειμώνα.
IMG_9857.jpg


Και λίγο πιο κοντά ακόμη....
Μια πόλη ήσυχη, ήρεμη, χωρίς πολύ κόσμο, χωρίς τουρίστες. Ένα άλλο Παρίσι! Σαφέστατα πιο ρομαντικό, πιο απολαυστικό.
IMG_9859.jpg


IMG_9861.jpg



Σχεδόν φτάσαμε. Πλέον μπορούμε να δούμε και τα 300 μέτρα του πύργου, απο τη βάση μέχρι την κορυφή.
IMG_9863.jpg


IMG_9864.jpg


Μπροστά μας λοιπόν, το πιο αναγνωρίσιμο ίσως μνημείο του κόσμου, το οποίο έχει αγαπηθεί αλλά και μισηθεί απο τους Γάλλους όσο κανένα άλλο, το οποίο είχε προγραμματιστεί να γκρεμιστεί ουκ ολίγες φορές μετά το πέρας της έκθεσης για την οποία κατασκευάστηκε το 1889.
IMG_9865.jpg


"Ένα άσχημο σιδερένιο άχαρο πράγμα", "υπερεκτιμημένο" και άλλα πολλά του έχουν προσάψει. Προσωπικά, τον βρίσκω υπέροχο, επιβλητικό. Και είναι μεγάλος. Εννοώ τεράστιος. Δεν μπορείτε να αντιληφθείτε το μέγεθός του αν δε βρεθείτε μπροστά του.
IMG_9866.jpg

Ο Πύργος του Άιφελ λοιπόν, που ζωγράφιζα ως παιδί στα τετράδια της ορθογραφίας μου, ο πύργος που έχει πρωταγωνιστήσει σε αμέτρητες φωτογραφίες και ταινίες ως φόντο παθιασμένων φιλιών, που έχει μαζέψει όλη την ενέργεια των εραστών, ο πύργος που έχει χαραγμένα τα ονόματα των 72 σημαντικότερων Γάλλων επιστημόνων, μηχανικών και μαθηματικών, αυτός ο πύργος λοιπόν στεκόταν εκεί μόνος του, χωρίς τη βουή του κόσμου και τις ορδές τουριστών. Κι εγώ κάθε φορά που τον βλέπω συγκινούμαι, όσο υπερβολικό κι αν ακούγεται... ίσως επειδή έχει συνδεθεί τόσο πολύ με την παιδική μου ηλικία.
IMG_9870.jpg



Απο το Σεπτ. του '13:
eiffel tower bw.jpg

Eiffel tower bw color.jpg



Ακριβώς απέναντι απο τον Πύργο, πριν ανεβούμε στο Τροκαντερό.

Eiffel tower carousel.jpg



Και απο το Τροκαντερό...
Eiffel tower.jpg

eiffel tower dark.jpg



Εκείνο το Σεπτέμβρη πριν 2,5 χρόνια περιμέναμε περίπου 1μιση ώρα στην αναμονή για να ανεβούμε στον πύργο. Αυτή τη φορά, περιμέναμε μόνο 15 λεπτά. Για να έχετε μια ιδέα για το πόσο λίγο κόσμο είχε. Αυτό ξαναλέω είναι αποτέλεσμα πολλών πραγμάτων. Ήταν Δευτέρα, ήταν χειμώνας (με πολύ κρύο) και ο τουρισμός είχε μειωθεί αρκετά λόγω του τρομοκρατικού χτυπήματος. Αν πάτε ένα ΣΚ του καλοκαιριού, να περιμένετε αναμονή σίγουρα πολύ μεγαλύτερη των 15 λεπτών.

Απο τον Πύργο, η θέα ήταν κάπως έτσι:
IMG_9876.jpg


Δεξιά, φαίνεται η Αψίδα του Θριάμβου.
IMG_9877.jpg


Αν η θέα απο τη Notre Dame μας άφησε άφωνους, αυτή μας έκοψε την ανάσα. Όπως φυσικά και το κρύο, μιας εκεί κοντά στα 300 μέτρα ο αέρας ήταν δυνατός και παγωμένος και μερικές φορές μπορούσες να αισθανθείς τον πύργο να κουνιέται ελαφρώς απο τον αέρα. Δεν υπερβάλω.

Η La Défense στο βάθος, που ενισχύει τον μητροπολιτικό αέρα της πόλης.
IMG_9887.jpg


Ο Σηκουάνας....
IMG_9892.jpg


Και το φεγγάρι που μόλις εμφανίστηκε.
IMG_9897.jpg

Κατεβήκαμε τον πύργο (με το ασανσέρ αυτή τη φορά, γιατί την προηγούμενη είχαμε κατέβει με τα πόδια απο το τελευταίο επίπεδο-ΔΕ σας το συνιστώ) και είπαμε να πάρουμε το μετρό μέχρι τη στάση Censier - Daubenton και να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο κατεβαίνοντας τη rue Mouffetard.

Το ίδιο μαγαζάκι που μου είχε τραβήξει την προσοχή το πρωί. Το βράδυ, είναι εξίσου όμορφο.
IMG_9899.jpg


Η ημέρα τελείωσε, αλλά η επόμενη θα ξημερώσει ηλιόλουστη και πάλι, με ακόμα περισσότερες εικόνες...
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Πω πω πω!!!
Τι πανδαισία είναι αυτή?Όπως ειχα πει για τη Ρώμη, θα πω πως και για το Παρίσι οι φωτογραφίες σου είναι ότι καλύτερο έχει το travelstories χωρίς ίχνος υπερβολής.

Μου αρέσει ο συνδυασμός του τώρα με το 2013. Πάντως η διαφορά στην ποιότητα των φωτό είναι εμφανής. Δεν ξέρω αν είχες άλλον εξοπλισμό αλλά το τώρα είναι αριστούργημα! Σίγουρα φταίνε και οι ιδανικές καιρικές συνθήκες και ο καθαρός ορίζοντας.
 

Despinadmk

Member
Μηνύματα
289
Likes
1.123
Ταξίδι-Όνειρο
Αλασκα... <3
Με αυτες τις εικονες νοσταλγω εκεινες τις μερες στο Παρισι!!!
Εν τω μεταξυ, οι εικονες, η περιγραφη, οι λεπτομερειες, οι συμβουλες, ειναι σχεδον καλυτερες απο τον οδηγο του LP που εχω!!!! Μπραβο και ευχαριστουμε πολυ!
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.283
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Λογω υψοφοβιας δεν εχω δει ποτε απο τοσο ψηλα τιποτα.Γι αυτο περασα πολλη ωρα με τις φωτογραφιες σου.Υπεροχες.Αυτο το μπλε_γκρι_ραφ_ασημι χρωμα του χειμωνιατικου Παρισιου...ονειρο..
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Πω πω πω!!!
Τι πανδαισία είναι αυτή?Όπως ειχα πει για τη Ρώμη, θα πω πως και για το Παρίσι οι φωτογραφίες σου είναι ότι καλύτερο έχει το travelstories χωρίς ίχνος υπερβολής.

Μου αρέσει ο συνδυασμός του τώρα με το 2013. Πάντως η διαφορά στην ποιότητα των φωτό είναι εμφανής. Δεν ξέρω αν είχες άλλον εξοπλισμό αλλά το τώρα είναι αριστούργημα! Σίγουρα φταίνε και οι ιδανικές καιρικές συνθήκες και ο καθαρός ορίζοντας.
Σ'ευχαριστώ πολύ Γιάννη για τα καλά σου λόγια!
Η διαφορά στις φωτογραφίες είναι λόγω ρυθμίσεων της κάμερας, ενός επιπλέον φακού, επεξεργασίας, ε, και λίγο παραπάνω εμπειρίας :)
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Με αυτες τις εικονες νοσταλγω εκεινες τις μερες στο Παρισι!!!
Εν τω μεταξυ, οι εικονες, η περιγραφη, οι λεπτομερειες, οι συμβουλες, ειναι σχεδον καλυτερες απο τον οδηγο του LP που εχω!!!! Μπραβο και ευχαριστουμε πολυ!
Κι εγώ ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια! Και Lonely Planet ε; Χα χα!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.415
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom